Nem vagyok egy nagy blogírogató (hisz a több, mint egy év alatt ez csak a második) de ez a nap nem az én napom volt... Egy általam sűrűn használt részen, az Óhegy park után a Száraz utcán gurultam. Láttam, hogy előttem gurul egy BMW Z3-as hiperszuper járgány, ami a fekvőrendőrre is csak 1-2 km/h-val rakta fel magát, hála a sofőrnek, nehogy egy apró kis karc keletkezzen rajta. Keresztbe van a Kada utca, és a kocsi orrát be is dugta a "kereszteződésbe", gondoltam, körülnéz, és megy tovább mert nem indexelt semerre. Én is megérkeztem mögé, és megálltam egy jó 3-4 méterrel mögötte. Gondoltam, hogy átmegy, és majd én is körülnézek és megyek. Akkor lepődtem meg igazán, amikor ez nem előre indult el, hanem hátra kezdett keményen tolatni. Aztán persze rá is állt a fékre, mert hallotta meg érezte, hogy valamibe vagy valakibe belement. Ki is szállt, és meg is kérdezte, hogy jól vagyok-e, nem történt-e semmi bajom (semmi nem történt, mert elfordult a kormányom, és meg is állt egyből.) A biciklinek sem történt semmi baja, sőt kikupálódott az első kerekemből a nyolcas-fazon is :D Viszont egy kis gumi maradt a kerekemről a rendszámtábláján. De más egyéb tényleg nem történt. Azt nem értette, hogy miért állok én mögötte? Hát a KRESZ szerint nem egymás mögött haladnak a járművek (mert a bicikli is az) véletlenül? De hogy biciklis vagyok, és miért nem állok mellette akkor? Szerintem egyértelmű. Sem én nem látok tőle, és ő sem lát tőlem (ha jószándékúan tovább akar menni ELŐRE). Ilyen egyszerű. Végül megállapodtunk, hogy nem történt semmiféle kár egyikőnknél sem (meg amúgy sem volt már kedvem még jegyzőkönyvezni olyankor, örültem, hogy végre hazafele gurulok már egy baromi hosszú nap és 70 km után), úgyhogy ezzel a tudattal továbbmentem, és hazaértem sikeresen. De Titeket ért már ilyen, hogy tolatva koccantottak meg?
| Csatolmány | Méret |
|---|---|
| Egy ilyenszerű volt, ni (inkább, mint egy Moszkvics:D ) | 245.9 kB |












Igen, de belém akkor
Igen, de belém akkor tolattak, amikor autóban ültem.
Azt sem vette észre a taxis.
Ezt
Ezt igen.
__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -
> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!
Megdöbbentő az eseted. A
Megdöbbentő az eseted. A fazonnak egy fél kis dióbélnyi agy kell legyen a fejében.
Velem nem történt meg még ilyesmi, de a veled történtek után majd vigyázok. Erre lehet a legjobb a légkürt, amiről a másik fórumokban esik szó az elmúlt napokban.
Emelkedőkön meginduló teherautók, vagy tapasztalatlan kisautósok is visszacsúszhatnak egy kicsit, amig a kuplung nem fog. Ez nem olyan durva vagy szándékos mint a tolatás, de éppoly veszélyes lehet.
Szerintem óvintézkedéseink között ezek legyenek:
1. Mindig kellő és biztos távolságban álljunk meg a jármű mögött.
2. Le ne vegyük egy pillanatra se a szemünket róla.
3. Figyeljük ki, hogyha csak lehetséges, a vezető cselekedetét, pl. sebváltást tolatásba. Persze ez majdnem lehetetlen feladat, de tolatólámpa esetén a fehér fény riadót kell jelentsen azonnal.
4. A számított tolatásnál aztán elsősorban mentsük a saját irhánkat, még el is hagyva a gépünket, bármily drága az nekünk. Csak ha nagyon magabiztosak vagyunk oldalra mozdulni vele gyorsan és biztonságosan, akkor tegyük ezt meg.
5. Egyidejüleg kiáltsunk és tülköljünk a légdudával mint egy őrült.
________________
Sajnálom a bolondot.
autó mögé? én soha nem
autó mögé? én soha nem állok meg mögöttük. előre gurulok és megmutatom neki magam, hogy ott vagyok.
Ha nem vagyok biztos az
Ha nem vagyok biztos az előttem levő autósba, (kacsázott az úton, bizonytalan stb.) inkább megvárom míg át megy a kereszteződésen, és mögötte mellette állok meg, hogy remélhetőleg a jobb oldali tükörből lásson. :)) Van hogy így se vesz észre.
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!
Apám Ladáján példul
Apám Ladáján példul nincs is jobb oldali tükör...
"Nínó, nínó, bocsesz, tűt, hümm, jessz, kössz"
Sztem egyik régifajta
Sztem egyik régifajta ladán sincs :)
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Hát igen, az a kocsi már
Hát igen, az a kocsi már majdnem múzeumi darab :D 25-26 éves, vagy mennyi asszem :D
"Nínó, nínó, bocsesz, tűt, hümm, jessz, kössz"
gyárilag még a 4 ütemű
gyárilag még a 4 ütemű wartburgon sem volt, pedig az csak 15 éve volt :)
Bice-Boci
----------
...akrat icob, icoB
3:-O
RABIC - LE AZ ÚTRA!
Haveromat egy tolató
Haveromat egy tolató rendőrautó ütötte el! Azért az már valami!
phorvath
Az egyik barátnőmet
Az egyik barátnőmet munkába menet,a munkahelye előtt/Szent Imre kórház/ütötte el egy tolató autós.Azért kibírtuk röhögés nélkül.
No para!Normális tevékenység!
Asszem magyar órán
Asszem magyar órán tanultuk, hogy ez a groteszk pontos példája. Nem lehet, hogy az elkövető egy civil mentős volt?
"Nínó, nínó, bocsesz, tűt, hümm, jessz, kössz"
A traumatológus, aki
A traumatológus, aki később műtötte is. Altatás előtt ezt modta: nyugodjon meg, biztos kezekben van! :)
________________
Sajnálom a bolondot.
Nah ez egyre jobb
Nah ez egyre jobb xD
"Nínó, nínó, bocsesz, tűt, hümm, jessz, kössz"
Azt már nem tudom ki
Azt már nem tudom ki volt,de tényleg elég ciki.
No para!Normális tevékenység!
én egyszer megijedtem,
én egyszer megijedtem, amikor a bringaúton tolatott felém egy audi, de mire odaértem elkotródott...
Tomi.
A mai béna autóknak
A mai béna autóknak egytől egyig iszonyat nagy szögű holtterei vannak. Ha megfigyelitek, szinte valamennyi modernnek mondható típus ún. "övvonala" oldalnézetből jelentősen emelkedik hátrafelé, ék alakot formálva a dobozból.
Elindul ez az ív kb. térdmagasságban a fényszóróknál és hasmagasságnál fejeződik abba a csomagtartó hátsó élénél - miközben az első-hátsó szélvédők alsó pereménél persze elválik tőle és visszatér bele a tető sziluettje. Ahogy haladunk hátrafelé, úgy csökken a szélvédők-ablakok mérete és növekszenek aránytalan, extrém nagy felületté a z átlátszatlan bádog tertületek.
Hátul - valamelyik utasülésről szemlélve - szinte lőrésen tekinthet csak ki az utas.
Ez nem csupán ízléstelenül és otrombán teszi a közlekedési eszközt a "száguldás és a dinamika" jelképévé (pl szuszuki lol), de gyakorlatilag megszűnteti a hátsó kilátást.
Pedig az én 190 centimmel elvileg volna némi esély a konstrukciós akadályok felett átlátni. De nem. Mióta fogyasztói avtót vezetgetek, gyakorlatilag "elfelejtettem" parkolni.
A 100. kísérlet is inkább a távmozgatható külső tükrök és a szerencse végett sikerülhet úgy, ahogy azt elképzeltem a manőver elején.
Ráadásul, ha a gyalog a "C" oszlop vaskos bástyája felől közelít, esélytelen észrevenni.
Sokan szidják a kiöregedett avtóállományt, de (több és fontosabb egyebek között) tagadhatatlan előnye volt ezeknek a gépeknek: ki lehetett látni belőlük.
Mai napság pedig szó szerint bele lehet fáradni a sok fejcsóválgatás-hajlongásba. Meg erre nincs is mindig idő egy nagyvárosi utca forgatagában.
Szóval jobb ezeket az aktuális tömegautókat csőlátóként kezelni, mert gyakorlatilag azok.
Ezt teljes mértékben igaz,
Ezt teljes mértékben igaz, erről írt is egy jó cikket a Totalcar.
Ami viszont felróható az autóvezető hibájának, hogy nem vette észre, hogy valami nem stimmel. Úgy gondolom - magamból kiindulva - hogy aki autót vezet a szeme sarkából folyamatosan figyelje mind a három tükröt és jöjjön rá, hogy valami nem stimmel. Aki így vezet annak fel kell tűnnie, hogy volt mögötte egy bringa és nem látta elmenni mellette vagy éppen lefordulni, teház körül kell nézni.
---
Bringasávot a Nagykörútra!