"Miért nem lehet a Lánchídon biciklizni?"
"Mert nincs rajta pedál."

Minden nap kétszer tekerek át a Lánchídon: reggel munkába-, délután hazafelé menet.
Az úttesten tábla tiltja a kerékpáros haladást, így a járdán megyek.
A gyalogosok és a pillérek szűk kanyarjai miatt gyökkettővel. Jólnevelten és illedelmesen, csengetés nélkül kerülgetem a turistákat. De nem élvezem.

Régóta foglalkoztat a dolog, most le is írom: miért tilos a hídon kerékpározni?

Azt ne mondja senki, hogy akadályozná a forgalmat! A nap nagy részében (sacc 07:30 és 19:00 között) a hídon torlódás, araszolás van, úgyhogy a kerékpár még gyorsabban is halad(na), mint az autók. De ha nem is lenne így: a híd rövid, így a kerékpárosok kitiltása róla szerintem "a forgalom aránytalan korlátozása" kategóriába esik.

Esetleg a tavaszi CM-en felemelhetnénk a szavunkat e korlátozás megszűntetése érdekében.
Meg ha már itt tartunk, jelezhetnénk azt is, hogy a KRESZ engedi az egyirányú utcákban a "kivéve kerékpárral" kiegészítő táblák használatát, úgyhogy jó lenne több ilyet is látni.

"Miért nem lehet a Lánchídon biciklizni?"
"Mert nincs rajta pedál."
"Tudom, hoztam. Szóval?"

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
magwas képe

A lánchíd láncára elég

A lánchíd láncára elég szép hajtóművet lehetne akasztani:)

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

2
winyo képe

hehehe Forgazsdbe a

hehehe Forgazsdbe a lánchidat!

3
Hotyhogy képe

A Lánchídat szerintem

A Lánchídat szerintem teljesen át kellene adni a gyalogos és kerékpáros közlekedésnek. Legfeljebb egy két túrista omnibusz ingázhatna rajta Pestről Budára és vissza.

Ez a történelmi híd nem való nagy forgalmu, dübörgő gépjármű közlekedésre, amilyenre valójában nem is volt hajdanán tervezett.

Olyan gyakorlatnak a folytatása kalóz tevékenység lenne, a híd technikai határainak kiszipolyozásával.

Ugyanolyan elven építőanyag raktárnak lehetne használni a Pisai tornyot is, nembdebár? Kihasználni annak sok üres szintjét. Miért álljon kihasználatlanul az az épület?

Miért álljon kihasználatlanul az a jelentős forgalom áteresztő híd is? Tehát engedjünk át rajta vaskos durábel bakancs gumiju autók ezreit naponta!

A Lánchíd szerepe csendes, kellemes sétáló és bicajos híd kellene, hogy legyen egy haladó városképben.

______________
Gyíjja!
Ellenőrizetlen

4
ropy képe

Nekem is hasonló a

Nekem is hasonló a véleményem. A híd alkalmatlan a megnövekdett forgalom áteresztésére. A gond az, hogy a közeljövőben lezárni kívánt Ferencjóska híd és a bármikor lezárásra kerülő Margit-híd miatt nem lehet változtatni a jelenlegi helyzeten.

5
Tscheya képe

Vissza a Kossuth-hidat!

Vissza a Kossuth-hidat!

6
norbijúzer képe

csak ne ugyanazt a csúnya

csak ne ugyanazt a csúnya tákolmányt, ami volt :)

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

7
alla cool képe

Sajna, pedig régi álmom

Sajna, pedig régi álmom válna valóra, ha Lánchíd olyanná válna, mint Párizs egyik csak gyalogosoknak és bicajosoknak fenntartott hídja, mely fapadlós, pár paddal középütt, ahonnan pezsgőt locsolnak az alattuk elhaladó hajók fedélzetére:) (többek között)

Azt a tervet láttátok, amelyik az OCTOGON egyik számában mutatta a Vígadótól a Várkertig nyúló hármas fonatú modern stílusú hidat? Szintén autómentesre tervezték!

A 4M elszipkázhatta előle a zsét... sztem, de majd megkérdezem a Bojárt, aki nagy pártfogója volt anno a projectnek, még mielőtt a DGcrewba bekerült...nem tudom, ki kire lesz ott nagyobb hatással/nyomással.

alla cool
"Vivere non est necesse, biciklare necesse est!"

8
Hotyhogy képe

Romantikus híd, de

Romantikus híd, de pároknak azért a kevésbbé zsúfolt rakpart romantikusabb. :)

Nyár estéken ezen a hídon majdnem át kell lépkedni fiatalok nagy csoportjain, akik kupacokban ülnek a padlón mindenütt, míg szopogatják a körbejáró butykost.

Kattits a képre, hogy körbenézz.

http://www.virtourist.com/europe/paris/25.htm

______________
Gyíjja!
Ellenőrizetlen

9
urbanomechanoid képe

én néha a fent említett

én néha a fent említett túristakerülősdi miatt átmegyek rajta. jelenleg asszem azért nem lehet rajta bringázni, mert ha neaggyisten mégis az autó lenne gyorsabb - annyira keskeny a két sáv hogy nem tudnak igazából kikerülni. manapság nagyon mokánynak kell lenni hogy az aszfalton mennyél át - a szélénél fel van gyűrve, szűk a hely és néha emiatt rakni kell neki rendesen nehogy te legyél a hajtómű a hídláncon - nembeszélve arról, hogy a roosevelten permanensen posztoló fakabátok engem már küldtek fel a járdára nemeccer.
szóval ha marad rajta az autóforgalom akkor szerintem nem jó ötlet ráengedni a bicikliseket - mer lesz olyan is aki rámegy de nincs erre felkészülve.

10
RoGeR képe

Mondhatjuk úgy is, hogy az

Mondhatjuk úgy is, hogy az autóforgalom az esetek többségében akadályozza a tömegközlekedést és a kerékpáros közlekedést egyaránt. Így le kéne róla tiltani az autókat (Gyalogos Belváros vagy mi a szösz, nem Balvárosi Dugó).

Az hasonló előny lenne a városi kerékpározásnak és hatásos forglaomcsillapítási módszer lenne, mint a bringasáv a Nagykörútra. :)

11
zsoltee képe

Én ha arra járok csak az

Én ha arra járok csak az úton rakom. Próbálok minél gyorsabb lenni, hogy ne szivassam "szegény" autósokat, de szinte mindig villamosnak képzelik magukat, és megelőznek. Szóval ott se lehetetlen az előzés, csak nem szabályos :)

Zsoltee

12
KoBold72 képe

Ja, azóta az úttesten

Ja, azóta az úttesten rakom a Lánchídon (is).
Egyébként nem is ezt a Lánchidas topikot kerestem.

www.6efutas.hu