Igazából petekorunk óta imádjuk megszívatni a biciklistákat, nyilván tudatalatti féltékenységbõl, hogy potrohhal és tíz lábbal nem lehet élvezettel tekerni. Sõt sehogy sem. Kezdetben botot dugtunk a küllõk közé, most már elég, ha elolvassuk, gonosz testvérünk, a MÁV hogyan alázza azokat a lúzer ügyfeleket, akik hisznek nekik és bringát próbálnak szállítani az e célra kijelölt vonatokon.
Olvasd el mindezt az indexes homáron.












gyász.... holnap reggel
gyász....
holnap reggel megyünk felpakolva a Délibe....
kezdek fosni....márbocs
Mi is :)
Mi is :)
Csak ne egyszerre menjetek
Csak ne egyszerre menjetek :)
aztakurvaanyjukat. holnap
aztakurvaanyjukat.
holnap megyek szegedre, jó móka elé nézek. Asszem kimegyek egy órával előbb, és botrányt cinálok.
Autómentes Nap = Autómentes belváros.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________
Budapest-Békéscsaba
Budapest-Békéscsaba viszonylatban van valakinek bringavagonnal tapasztalata? Tényleg lesz ilyen a vonaton, vagy ez csak átverés? :)
Nem akarlak
Nem akarlak kiábrándítani, de ha Cegléden keresztül akarod ezt az utat bonyolítani, akkor ne nagyon számíts ilyesmire. Mondhatnám azt is, hogy ilyet még nem nagyon láttam.
Hacsak nem személy vonattal mész... mert azokon Szolnokig mindig van ilyen kocsi.(De az még csak félút.)
Ha Szeged felé teszed a kerülőt, akkor talán mondj is le róla... úgy csak kellemes meglepetés érhet :)
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Ez szomorú... És igen! A
Ez szomorú...
És igen! A belváros szerintem is legyen lezárva az autómentes napon.
----------
...akrat icob, icoB
3:-O
Mi a tavasszal csoportos
Mi a tavasszal csoportos jegyet vettünk biciklitúrára (azt csak a Keletiben lehet), és tízünknek szépen foglaltak ülőhelyet, na meg beraktak egy bazi nagy bicikliszállító kocsit, ahol legalább 50 bringa elfért volna. A teljes kocsi bicikliszállító volt!
Visszafele viszont jött egy nagyobb csoport is, és a kicsi bicikliszállító fülke már dugig volt biciklikkel. Azért berakták az enyémet is, ott himbálózott fenn. :-)
Na, ezután még jött vagy 20 tandemes. Azokat jó volt felküzdeni a peronokra.
Szóval a lényeg, hogy nagyobb csoportnál egy héttel előre csoportos jegyet kell venni. Úgy tűnik, hogy biciklivel a 2 fő is nagy csoport. Egyébként elég szégyen ez a vonatonként 4 bicikli. Vagy rakjanak fel bicikliszállítót, vagy kezeljék rugalmasabban a peronon szállítást.
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
Sajnos a szabályzat azt
Sajnos a szabályzat azt mondja, hogy vonatonként 4 bicikli és nem több.
És azt is mondja, hogy a kalauz megtagadhatja a bicikli szállítását, ha úgy tartja kedve. (Nem azt mondja, hogy ha már van fent 4, akkor meg kellene tagadnia... csak, hogy ha úgy dönt, joga van hozzá.)
És persze adj valami utolsó suttyó kezébe egy kis hatalmat, rögtön istennek képzeli magát.
Megtehette volna a saller, hogy felengedi a másik 2 biciklit, mert könnyedén elfért volna, de ő inkább szemét volt, mert megteheti, és nem engedte.
A baleset+nemtudfelszállnisenki duma, csak azért volt, hogy járassa a száját. Pont azért lehet csak az első és utolsó peront használni bicikli szállításra, mert ez esetben ott nem szállhatnak fel emberek, illetve hogy valamiféle baj esetén a menekülést ne akadályozza az átjáró eltoralszolásával.
Sajnos, a gonosz emberekkel nem lehet mit tenni.
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Tudom. Csak írni akartam
Tudom.
Csak írni akartam egy pozitív példát is. :-)
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
Mi egy hónapja egy 150 fős
Mi egy hónapja egy 150 fős biciklistáborba indultunk, így egyértelmű volt, hogy foglaltunk kocsit az embereknek, illetve 30 biciklinek (a többi kamionnal jött). A kerékpárok a gyerekek közt utaztak, mert NEM volt biciklis kocsi. 30 biciklire!!
No comment
A cikkről meg csak annyi jut az eszembe, hogy ha jól olvastam, csávókám a Balatonra akart menni. Szóval nem is értem a Balatonra miért nem megy bringás kocsi.. teljesen egyértelmű számomra :D
Az általam linkelt cikkben
Az általam linkelt cikkben nagyon veri a mellét a máv, hogy a Balatonra mennyisoksok vonat közlekedik biciklis vágennel... csal úgy tűnik, hogy az alkalmazottak nem tudnak róla, hogy azt a vonatokra rá is kellene tenni.
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Az a vicc, hogy ez
Az a vicc, hogy ez Belgiumban is így van. Maximum 4 kerékpár / vonat vihető a kisebb vonalakon, és kb 7 a fővonalakon. Közben pedig a csapból is a kerékpáros turizmus folyik, egyész nyáron a vidéki kerékpáros útvonalakat reklámozzák. Már azt is sikeresen beleverték az emberekbe, hogy autóval nem illik közlekedni. De ha megérkezel a peronra, a kalauz csak néz, hogy mit keresel te ott? Biciklivel vonaton?!?
Hihetetlen, hogy a 21. században ezt nem tudják megoldani - főleg, hogy éjjel-nappal a környezetvédelemről beszélnek... Csoportos biciklitúrákon így Belgiumban is maximum 4 ember vehet részt, akik egész nap filózhatnak azon, hogy visszafele felférnek-e a vonatra? Tiszta vicc...
(minthogy az is, hogy itt már néhány évtizede lezajlott a Kóka féle vasútnyirbálási akció, és így a fél ország elérhetetlen vonattal. Ha nincs kocsid, miért akarsz kirándulni?!)
Még nem próbáltam itt
Még nem próbáltam itt bringával vonatozni, mert úgy általában rohadt drágának tartom itt a vonatot, és bringa nélkül is épp eléggé nehéz a kallert kicselezni. Szóval nincs tapasztalatom. Viszont az jó, hogy az állomáson minden lépcsőre ráraknak egy 10cm széles rámpát, amin feltolhatod a bringát, és nem kell vállra venni. Te amúgy merre laksz? Én Gent.
Brüsszel. Flandria amúgy
Brüsszel. Flandria amúgy sokkal kényelmesebb biciklis szempontból, de én a vallon vidékeket szeretem (Mons-Namur-Liege vonaltól délre). Most építik a vidéki bicikliutakat (a régi vasútvonalak helyén...), de az a gond, hogy csak kocsival érhetők el! Annak meg mi értelme?
A múltkor voltuk a barátaimmal biciklitúrán, nagy szerencsénk volt a vonattal (hogy felfértünk). Annak köszönhetően, hogy egyikőnknek összehajthatós bringája van, és hogy más kerékpáros rajtunk kívül nem volt a vonaton. De így nehéz túrákat szervezni, nagyobb csapattal (5 emberen felül) pedig lehetetlen.
Vonat: egész nyáron féláron utazhatsz a tengerpartra, és az Ardennekbe is. Érdemes élni a lehetőséggel.
Wallóniában nem nagyon
Wallóniában nem nagyon tekertem még; bár a falvak tényleg hangulatosabbak arra, mint a mindig kiszámítható Flandriában. Egyébként tegnap megnéztem, és nem csak a felrakható bringák száma limitált, hanem még az is ki volt írva, hogy csúcsidőben egyáltalán nem lehet bringát szállítani (legalábbis az Antwerpen-Gent vonalon biztosan nem). A péntek esti brüsszeli görkori vonulásra szoktál járni?
"A péntek esti brüsszeli
"A péntek esti brüsszeli görkori vonulásra szoktál járni?"
Nem ismerem, de görkorizni se tudok :)
"Wallóniában nem nagyon tekertem még; bár a falvak tényleg hangulatosabbak arra, mint a mindig kiszámítható Flandriában."
Ha érdekelnek vallon bicikli, vagy gyalogtúrák, legközelebb szólok!
Biciklivel vonaton?!? Biztos
Biciklivel vonaton?!?
Biztos úgy vannak vele, hogy a bicikli az autót váltja ki... és autóval vonaton? :)
Azt gondolhatják, hogy ha már biciklizel, akkor 2-300km meg se kottyan.
A vezetőség fejébe kellene beleverni (vagy csak simán a fejét beleverni?:)), hogy a bicikli és a tömegközlekedés nagyon jól meg kell, hogy férjenek egymással, illetőleg, hogy nem a távolásig tömegközlekedés alternatívája.
Nade, legalább tudjuk, hogy milyen állomások várnak még ránk a "fejlődésben", míg talán egyszer elérünk egy élhető világot.
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Hát ha cikk írója még
Hát ha cikk írója még nézio ezt a topic-ot adok neki pár alternatívát. (Mivel a homáron irdatlan parasztok tömködik tele a fórumokat)
Tipp 1:
a kaller is ember (vedd úgy hogy azért van hogy segítsen és nem azért hogy a cég szóvivője/ügyvédje legyen).állj is úgy hozzá. kérd a segítségét és ne támadd le mint atom, hogy kérem ez jár, mermegvettem.(ráadásul mert bekattan a fejében, hogy "na bazmeg, megint egy fikázó utas. na jól megszopatom, ki itt a nagyobb kakas ezen a szemétdombon" és akkor már azon lesz hogy keresztül húzza a számításaidat(!))
ez magyarország, itt sajátosan működnek a dolgok - nem mintha büszkeségre adna okot.
(én pl. naponta megyek/mentem vonattal és ha reggel köszönök a kallernak nem is nézi meg a jegyemet és még a bringáét sem)
Tipp 2:
az elvira rendszer egy félig működő menetrend. a tájékoztatást érdemes az induló állomáson vagy a máv direkt-en (kék szám) pár nappal előtte elintézni. egy telefont megér a dolog.
Tipp 3:
hamár a "nyaralásodat" szervezed, akkor nem célszerű kockáztatni. készíts "b" tervet. bármikor közbejöhet valami.
Tipp 4:
a konkrét esetnél maradva - lementek fehérvárig és onnan van (néha bringaút is) út siófokig. (igaz az utsó 10 km már a veszélyes 7-es úton). mi tavaly egy 7 fős csapattal így jutottunk le.
Tipp 5:
vegyél egy magyarországi bringatérképet a "Figoria" kiadótól. a pontos címe: "Kerékpár túrák Magyarországon". kemény 2700,- ért vettem. így mindig tudom hol vagyok és merre mehetek, hogyan, stb..
Mondjuk idén a fertő tóhoz akarunk felmenni...izgi lesz vonatozni...de jó a társaság úgyhogy nincs para...
A múltkor azzal a vonattal
A múltkor azzal a vonattal jöttünk-mentünk, ami Sopronba és asszem Szombathelyre megy, és Győrben szedik szét/rakják össze. A Sopronba menő felében akkora bringavagon volt, amekkorát még nem láttam. Az egész vagon bringás volt. És kapaszkodj: visszafelé csurig teli volt. Igaz, hogy azért, mert a Volt fesztiválnak is akkor Volt vége, meg azon a hétvégén volt egy Fertő-kerülő verseny.
A belvárost pedig le kell zárni az autómentes napon.
--
a bátor kommutátor
És Gyulára mivel mentetek?
És Gyulára mivel mentetek?
Vélhetőleg repülővel,
Vélhetőleg repülővel, mert a soproni vonal elég messze van tőle :D
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Oda kocsival mentünk, és
Oda kocsival mentünk, és helyben béreltünk bringát. Az Elvira szerint lett volna lehetőségünk bringavagonnal ellátott nemzetközi gyorson is utazni.
A belvárost pedig le kell zárni az autómentes napon.
--
a bátor kommutátor
Én is azt a vonatot néztem
Én is azt a vonatot néztem ki az Elvirában. Tegnap az előnézet már megvolt Kelenföldön, volt bicajszállító kocsi, egy ott bicajjal leszálló úr szerint eléggé tele.
Az a szép, amikor van
Az a szép, amikor van kerékpárszállító a vonat végén, és mikor épp odalépsz az ajtóhoz, a kalóz odadörmögi, hogy az biz' zárva vagyon.
Erre mondod, hogy tán ki kéne nyitni.
De a kaller sarkonfordul, az ajtó meg úgymarad.
Csak pislogtam...
aries - fejjel a falnak
hordok magamnál
hordok magamnál villanyszekrény kulcsot. Tudod, azt a négyszögletest, amivel a BKV lyukasztót is ki lehet nyitni, meg a vonat ajtaját is. csodálkozott is a kaller, hogy hogyan szálltunk mi fel.. mondtam, hogy nyitva volt. Elhitte. Hogy bringavagonhoz jó-e azt nem volt alkalmam még kipróbálni... legközelebb arra is sor kerül...
Autómentes Nap = Autómentes belváros.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________
Csak óvatosan, mert nagyon
Csak óvatosan, mert nagyon sok pénzre bűntethetnek meg érte... és akkor még szerencséd van, ha nem a rendőrnek adnak át.
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Na de ahhoz valahogy
Na de ahhoz valahogy bizonyítani is kell, hogy ő nyitotta ki...
Nem, sajnos ez nem így
Nem, sajnos ez nem így van.
A vonaton a kalauz a főnök.
Mint a munkahelyen.. ha a főnököd mond valamit, azt nem kell bizonyítania.. az úgy van/volt/lesz.
Ha a kalauz azt mondja, hogy te nyitottad ki és jogtalanul, akkor a te szavad már semmit sem ér. Ha nem vagy hajlandó kifizetni a bűntetést, akkor meg rendőrt hív, az meg egyértelmű, hogy nem neked fog hinni.
Persze, valószínű, hogy idővel megnyernél egy esetleges pert, mert a kalauz nem volt hajlandó kinyitni neked a bicikliskocsi ajtaját, holott neked érvényes jegyed volt oda és neki ez a kötelessége... de kinek van kedve ezért fél évig bíróságra járni?
Jobb az óvatosság.
Régebben könnyebb volt az ilyesmi... ma már túl sok a fiatal kalauz és nagyon kevés alkoholista van kéztük (még.. de ez csak idő kérdése).
Úgyhogy tartom.... csak óvatosan az ilyesmivel. (A nő és főleg a fiatal kalauzok hiszik magukat nagyon okosnak és ők egész biztosan határozottan fognak emlékezni, hogy zárva volt az az ajtó.)
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Nem elég hogy emlékszik,
Nem elég hogy emlékszik, bizonyítania is kell. A rendőr meg mit csinálhat? Felveheti az adatokat, jegyzőkönyvet írhat a felek álláspontjával, de pl. hacsak nincs alapos oka rá, még csak a vonatról sem szállíthat le. Egy rendőrnek pedig amíg nincs anyagi kár vagy személyi sérülés, semmi sem alapos ok...
Számtalanszor vitatkoztam már kalauzzal, eddig mindig az történt, amit én akartam, és nem az, amit ő... Ugyanis ő szolgáltat, én fizetek.
Az mikor érdekelte a
Az mikor érdekelte a máv-ot, hogy te fizetsz ő meg szolgáltasson? Csak addig jut el, hogy te fizess.
Nem egyszer láttam már, hogy a kalauz vérbenforgó szemekkel adott át pszihopata tömeggyilkosokat a rendőröknek. Ezen emberek általában diáknak adják ki magukat és a saller hamisnak véli az igazolványukat, ezzel az indokkal adja át a rendőrnek az egyént.
El sem tudjátok képzelni, mennyi tömeggyilkos utazik diáknak kiadva magát a vonatokon. Köztünk járnak!
A rendőr bármikor leszállíthat a vonatról (megkérdőjelezem a jogát hozzá, de azt hiszi, hogy megteheti és meg is teszi), viszont nem ő fog leszállítani, hanem a kalauz, akinek a szabályzatban rögzítetten van meg a joga hozzá. Meg neked is, hogy ha azt mondod, hogy nem vagy hajlandó kifizetni a bűntetést, akkor leszállíthat a következő állomáson és semmi sem történtik. Ezt mondja a szabályzat. A gond csak az, hogy az állomáson rendőrök fognak várni és nekik már nem biztos, hogy ilyen könnyű lesz megmondani, hogy nem fizetsz (persze, nekik ehhez semmi közük, de pl az ajtó önkényes kinyitása mennyiben különbözik a betőréstől?).
Az emlékezésről meg annyit, hogy a kalauz ír egy jegyzőkönyvet, amit elolvas kismillió mávos, akik nem fogják látni a te állápontodat, illetve teljesen jogosan, a szabályok szerinti eljárást ítélnek meg a kalauznak.
Amikor mész a bíróságra, nem a kalauzt fogod ott találni, hanem a máv ügyvédeit, illetőleg a vezérigazgatóját, akik azt tudják, hogy a kalauznak volt igaza.
Csak ezért mondom, hogy óvatosan.
Ha jogosan is csinálod se hiszem, hogy rendőrök kiséretében szeretnél elsétálni az állomásról.
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Hol volt eddig szó arról,
Hol volt eddig szó arról, hogy nem fizetek, vagy jogosulatlanul veszek igénybe kedvezményt? Arról volt szó, hogy bemegyek egy kocsiba, amit jogom van használni. (Van menetjegyem, van kerékpárjegyem.) Ez a kalauz szerint zárva volt, szerintem nyitva. Erre nincs az a rendőr, aki bármit is csinál a jegyzőkönyvezésen kívül.
De a rendőr nem neked fog
De a rendőr nem neked fog hinni. Egyébként meg 2 kalauz van minden vonaton... rögtön ketten vannak ellened. Mit fog tenni ilyenkor bármelyik rendőr aki nem az ismerősöd? Bevisz, felveszi a jegyzőkönyvet (jobb esetben hazamehetsz utána) és eljárást indít ellened.
De inkább fejezzük be. Ha te szívesen jársz bíróságra, mert engedély nélkül kinyitottál a vonaton egy ajtót, akkor csak csináld. Én annyit mondtam, hogy óvatosan az ilyesmivel.
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
1. A rendőr nem hitből
1. A rendőr nem hitből dolgozik, neki csak és kizárólag a bizonyítható tényeket szabad és kell figyelembe vennie.
2. A rendőr nem visz be senkit, hacsak nincs rá nyomós oka. (Van neki jobb dolga is.)
3. A rendőr nem indít eljárást, csak ha alapos gyanú merült fel valamilyen bűncselekmény elkövetésére. Egy lezárt vonatajtó állítólagos kinyitása még csak nem is szabálysértés.
Ebből az egészből nekem
Ebből az egészből nekem csak az nem világos, hogy az első és utolsó kocsiban szállíthatom a kerékpárt, akkor az utolsó kocsi miért van kulcsrazárva?
A másik dolog, hogy azt a bizonyos szabályzatot, amit szentírásnak vesz minden kaller, nem ártana az utasokkal is megismertetni.
Hogy miért szálltam az utolsó kocsiba? Szegedre mentem, és odafele az elsőbe szálltam, utólag rájöttem, hogy hiba volt. Az utazás 3 órája alatt, a masiniszta fél percenként nyomta a légkürtöt. 2. osztály, első kocsi, első fülke. Gondolhatod. Minden, a sineken keresztülmenő mezőgazdasági mellékútnál nyomott egy 10 másodperces füttyöt, de még a vadcsapásoknál is.
Visszafelé ezt akartam elkerülni, hát nem sikerült, mert ott is csak az elsőbe szállhattunk. Egyetlen szerencém az volt, hogy normális volt a mozdonyvezető, és csak a nagyobb kereszteződéseknél füttyentett.
A mávósoknak végre rá kéne döbbenniük, hogy a 21. században élnek. Szolgáltatóhoz méltóan kéne az utashoz hozzáállni, és nem hatóságként. Nem kétlem, a vasút veszélyes üzem. A kaller szava szent. De ettől még nem kéne elvesznie a szolgáltatás jellegének. Európa boldogabbik felén biztosan értelmesebben működik.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________
Hogy európa boldogabbik
Hogy európa boldogabbik felén, hogy mennek a dolgok, azt nem tudom. Amit én láttam, az alapján sokkal jobban, anyukám viszont hasonló kőkorszaki állapotot vázol legutóbbi utjáról, mint az itthoni helyzet.
A kürtölésről az jut eszembe, mikor egyszer (szerencsére tényleg csak egyszer volt ilyen) hazafelé jövet beszélgetni próbáltam egyik volt osztálytársammal. Amikor kinyitottam a számat, mintha abból jönne a kürt. Becsuktam, abbamaradt. Megint kinyitottam, megint kürtölt. Nem beszélgettünk.
A "gond" csak az, hogy amikor nem ezt hallod, akkor a mozdonyvezető, még ha értelmesebbnek is tűnik, épp megszegi a szabályokat. Ugyanis a szerint minden átjárónál dudálnia kell (csapásoknál azért nem), mert az idióták nem vesznek észre egy feléjük száguldó ezer tonnás vasszörnyet enélkül.
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Tudod, ez egy olyan dolog,
Tudod, ez egy olyan dolog, amit az ember a jogosítvány megszerzésével(?), és józan ítélőképességével(?) el lehet kerülni. Aztán vannak az öngyilkosok, de azt semmilyen módszerrel nem tudod megakadályozni. Az ideális megoldás nyilván az lenne, ha a vasúttal nem lenne szintbeni keresztezés, és 3 méter magas betonfallal zárnánk el a külvilágtól. Mellesleg(szerintem) az a pont, ahol a vonat dudál, már nem alkalmas arra, hogy a 160 al repesztő szerelvényt biztonsággal megállitsa a masiniszta, ha gond lenne.. Nyilván, ez az idő arra még elegendő, hogy a lúzer észrevegye magát, és eltakarodjon, ha akar. Nem a vasút tehet a halálos balesetekről, hanem az emberek.
Autómentes Nap = Autómentes belváros.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________
A vonatnak vészfékezés
A vonatnak vészfékezés esetén is közel 1km kell, hogy megálljon. Még ha megközelítőleg sem megy 160-al.. inkább csak 80-al. (Átlagban még annyival sem.)
A szabályok meg úgy vannak kialakítva, hogy a mozdonyvezetőnek nem kell figyelnie, hogy ki fekszik épp a síneken... mert senki nem fekhet rajta. A kürt is arra való, hogy figyelmeztessen: jövök!
Az EU-s szabályok tudtommal azt írják elő, hogy nem is lehet vasút/autóút keresztezés. Ahogy azt is, hogy állomáson nem lehet mód az utasnak átmenni a síneken. Felénk erre 30 méteres kerülőutakat építettek az állomásokra és aluljárónak nevezik őket. Persze az emberek így is a síneken közlekednek, de a máv megtett mindent, hogy ne tegyék... a kerítésbe csak nem vezethet áramot.
Viszont ezeket megvalósítani hatalmas költség, és mint tudjuk az EU is csak a szájával támogatja a vasutak fejlesztését... a pénzt inkább autópályára adja.
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
A rendőr nem hitből
A rendőr nem hitből dolgozik, neki csak és kizárólag a bizonyítható tényeket szabad és kell figyelembe vennie.
Ha te mondod. De ettől még a rendőr is ember (még ha soxor nem is úgy viselkednek) és mint olyan, hibázhat illetve meg is lehet győzni ám.
Az ajtó illetéktelen kinyitása egyébként nem alapos gyanú bűncselekményre, hanem maga a bűncselekmény. (2 tanú állítása alapján elkövetett bármi is, nem gyanú, hanem tény... ketten vannak 1 ellen)
Ha valaki az engedélyed nélkül megy be a házadba, akár kulccsal teszi, akár nem, nem követ el bűncselekményt? Én azért nem nézném jó szemmel, gondolom te sem.
Minden bizonnyal lenne jobb dolguk is a rend őreinek. Pl kergethetnék az igazi bűnözőket. De annak a kettőnek amelyiket eléd küldik az állomásra egész biztos, hogy éppen semmi más dolga sincs. Így nyugodtan bevihetnek, hisz már az is nyomós ok az ilyesmire, hogy miattad fel kellett kelniük a TV elől.
Az emberi lustaságban persze mindig lehet bízni... az mindig stabilan működik :)
Szerintem nyugodtan hagyjuk abba ezt. Én már nem egyszer láttam magukat "diáknak álcázó tömeggyilkosokat" az állomásról rendőrök kiséretében távozni, nem fantáziámból mesélek.
Nálunkfelénk ilyenek a rendőrök és a kalauzok. Jó hallani, hogy máshol nem ez a módi.
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Hogy lenne már
Hogy lenne már bűncselekmény? Egyrészt a vasúti kocsi nem magántulajdon, ráadásul a használatáért még fizettem is! Ha be van zárva, akkor annak okáról és tényéről még az előtt tájékoztatnia kell a szolgáltatónak, mielőtt én felszállnék a vonatra! Ugyanis kötöttünk egy szerződést, amikor megvettem a menetjegyet, és abban jogot vásároltam arra, hogy használjam a kerószállító kocsit!
Nézz utána a BTK-ban, hogy mi számít bűncselekménynek! A piroson áthajtás is csak egy szabálysértés, hogy lenne már egy vasúti kocsi (bizonyíthatatlan!) kinyitása az?
Megkockáztatom, hogy az USA-ban egy ilyen esetben az utas sikerrel perelné a szolgáltatót...
Magyarországon is sikerrel
Magyarországon is sikerrel perelné az utas a mávot ilyesmiért. A máv ellen nem lehet pert veszteni.
Hogy vasúti kocsi pedig igenis magántulajdon. A MÁV ZRt saját tulajdona. Ha kővel bedobom az Országház ablakát az bűncselekmény? Ha betörök oda az bűncselekmény? Nem, mert az nem magántulajdon... ez egy érdekes hozzáállás.
A máv egy gazdasági társaság. Ami a könyvelésében szerepel az az ő saját tulajdona.
A jegy vásárlással a szerződés amit kötöttél az a 600 oldalnyi üzletszabályzat, amit soha életedben nem olvastál még. Abban nagyon szépen meg van mondva, hogy a vasutasnak mindig igazava. 2.§ az utasnak soha nincs igaza a vasutassal szemben. 3.§ a vasutasnak jogában áll önhatalmúlag módosítani a szabályokat, ha úgy vélné, hogy az utasnak igaza lehet.
És így tovább.
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Az ilyen érvelés sem egy
Az ilyen érvelés sem egy rendőrrel szemben sem egy bíróságon nem áll helyt, csak a hangulatot kelted, ugye tudod? :)
A pontos terminológiában lehet, hogy tévedtem, de a vasúti kocsi közhasználatú tárgy, szóval nem ugyanazok a szabályok érvényesek rá, mint egy magánházra.
A vasúti kocsi kinyitása pedig nem rongálás (mint az ablak betörése) se nem betörés. Lsd feljebb. Mondom, keress a BTK-ban olyan fejezetet, ami szerint bűncselekmény lehetne. Nincs ilyen, ebben biztos vagyok. Max egy szerződést szegek meg, ugyanis legfeljebb az üzletszabályzatba ütközik, nem jogszabályba. Így a MÁV is legfeljebb polgári úton perelhet, de még csak fel sem tud jelenteni. Főleg bizonyítokok nélkül...
Szerintetek mikorra
Szerintetek mikorra vékonyodik el annyira a hozzászólás, hogy már csak egy-egy betű fér el egy sorban?
(:
Talán most. l ll lll H HH
Talán most.
l ll lll H HH HHH
ezt szerintem minden
ezt szerintem minden félévben tesztelni fogja valaki. :)
legalábbis télen volt ilyen akció, amikor is kiderült, hogy igen, túl tudja írni a kereten a karaktereket. aztán aszem kifogy a képernyőből, de ő írja rendíthetetlenül.
jó játékot!
- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC
Az aláírástól is függ.
Az aláírástól is függ. A Lemurián ezért már tiltanának. :-)
_________///Hemü\\\__________
\...dOhányOzás majOm szOkás.../
Na
én
is
be-
se-
gí-
tek
ab-
ban,
hogy
a
ke-
ret
szé-
le
a
sö
tét-
bar-
na
rész
szé-
lé-
hez
ér-
jen.
üdv
a-
da-
mek-
p
Jó magyar emberhez illően,
Jó magyar emberhez illően, aki ha meglát egy sort, beáll a végére, és reménykedik, hogy az elején nem pofont osztanak (asszem bonnie rulez:)), beállok én is ide..
Magam is emlékszem, hogy volt ilyen kisérlet, de ahogy tudom, az nem ért ki a barna tartületről... de a memóriám sosem volt a régi :)
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Csak bele kell nézni a CSS
Csak bele kell nézni a CSS fileba, vagy Ninjat megkerdezni. Ha lenne idom kibogarasznam, hogy mi az igazság.
Autómentes Nap = Autómentes belváros.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________
így idő híján csak a
így idő híján csak a gyakorlati tapasztalatra hagyatkozhatunk.
ígytehátakkornoszahajrá,hosszúsorokrafel!
- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC
asszem 1024. hogy kerek
asszem 1024. hogy kerek legyen.:)
- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC
Beee,_beee,_birka_vagyok,_megint_beállok_a_sorba!
üdv_adamekp
m á r c s a k e g y k i c s
m á r c s a k e g y k i c s i k e l l é s k i é r a b a r n a r é s z r ő l . I n k á b b e r r ő l v i t á z z u n k m i n t e g y m á s v é r é t s z í v j u k. Jóéjszakát_mindenkinek!!!
tody
M e g a d o m a k e g y e l
M e g a d o m a k e g y e l e m d ö f é s t , t ú l í r o k a b a r n a r é s z e n :D
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
de_ha_mindig_csak_egy_betűt_írtok_egymás_mellé_akkor_soha_sem_fog_kilógni_rendesen!_:)
ésmégnehéziselolvasni!
üdv adamekp
Soha_nem_fog_kilógni_abba_lehet_fejezni. :)
_________///Hemü\\\__________
\...dOhányOzás majOm szOkás.../
Orulok,h_abbafejeztetek,kulonben_kenytelen_lettem_volna_en_kiosztani_azokat_a_bizomyos_pofonokat:)bonnie
"A nő és főleg a fiatal
"A nő és főleg a fiatal kalauzok hiszik magukat nagyon okosnak és ők egész biztosan határozottan fognak emlékezni, hogy zárva volt az az ajtó."- ilyen hozzászólással inkább Te érzed magad nagyon okosnak, úgy tűnik (holott az általásnosítás minden, csak nem okos dolog) ejnyebejnye
alla cool (egy mondhatni hiperérzékeny fiatal nő, viszont nem kalauz:-)
PS:valaki írta már, hogy ha netalántán ember számba vennénk (ne adj Isten) a kalauzokat, akkor nem érne meglepetésként, hogy ők is normálisan reagálnak ránk.
Egy-két próbát feltétlen megér...persze, aki a magyar busongókkal tart - szíve rajta!
Tipp 2: az elvira rendszer
Tipp 2:
az elvira rendszer egy félig működő menetrend. a tájékoztatást érdemes az induló állomáson vagy a máv direkt-en (kék szám) pár nappal előtte elintézni. egy telefont megér a dolog.
Erre 2 dolgot mondanék.
Először is, mivel a mi cégünk csinálja az elviárt (ejjj.. elárultam, hol dolgozom:)), belelátok 1-2 dologba. Maga a software közel hibátlanul működik, ha pontotlanság van benne, az azért van, mirt a máv rosszul adott meg adatokat.
Másodszor... szerinted a máv direkt vonal másik végén mit csinálnak? Ott ülnek a gép előtt, megnyitva a www.elvira.hu és mikor felhívod őket, ők szépen kikeresik helyetted/neked amit mondtál. Annyival jobb ez a megoldás, hogy ha külföldre utazol, abban is tudnak talán segíteni (nem biztos, mivel azt is a netről nézik). Minden más esetben pont ugyanaz, mintha te nézted volna meg... hivatkozni úgyse hivatkozhatsz, hogy rossz információt kaptál.
...igaz az utsó 10 km már a veszélyes 7-es úton...
A KRESZ szerint tilos biciklizni azon autóutakon, aminek a jelzése egy számjegyű.
Amiről te beszélsz, az meg az M7-es, nem? Főuton és autópályán egyébként is tilos biciklizni.
Nem bántásból, de ha már te nem ismered a szabályokat, legalább másokat ne buzdíts a megszegésére.
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
ket topikkal odebb mar
ket topikkal odebb mar kitargyaltuk,h ez egyszamjegyu dolog ugy ahogy van hulyeseg es /mar?/ nem letezik...
bonnie
Huhh. Mielőtt másokat
Huhh. Mielőtt másokat oktatsz ki szabályismeretből, nem lenne rossz, ha te magad utánanéznél. :)
Amit leírtál, annak a kétharmada tévedés! Nincs olyan szabály, hogy egyszámjegyű úton tilos kerékpározni, olyan sincs, hogy főúton tilos! Ajánlom figyelmedbe a hatályos KRESZ-t. :)
A hatályos KRESZ-ben
A hatályos KRESZ-ben olvastam... ha az hibásan volt leírva, akkor én is rosszat mondtam.
Ettől függetlenül az M7-esen tilos biciklizni.
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Őőőő. Aha... (Érdekes
Őőőő. Aha...
(Érdekes lehet az a "hatályos" kresz, mert ilyen szabályok _soha_ nem voltak...)
Ha tőlem vetted, akkor
Ha tőlem vetted, akkor sajnálom, a linkben található Kresz-kivonat első verziója valóban hibás volt. Ja, és autópályán tilos biciklizni, meg mindenhol, ahol tábla tiltja.
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
Autóúton is tilos, meg
Autóúton is tilos, meg olyan úton is, ami mellett van bringaút... És még biztos vannak további feltételek. :)
Namostakkor döntsd már el,
Namostakkor döntsd már el, hogy mit mondasz :)
Előző hozzászólásodban azt mondtad, hogy sosem volt ilyen szabály.
Az egyszámjegyűset még nem találtam meg (nem ez a munkám), de találtam egy másikat.
37. § (1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos.
Minthogy korábban meghatározza, hogy biciklivel 40km/h-val szabad legfeljebb haladni, így ha tudnál is 60-al menni, se mehetnél.
Meg a bicikli nem is gépjármű, csak jármű... azzal meg alapból tilos menni rajta.
Keresem tovább az említett szabályt, de van egy érzésem, hogy valóban nem találom meg. Most a complex jogtárban lévőt nézem és több helyen is teljesen máshogy ír le dolgokat, mint amit korábban néztem. (Az a BM honlapján volt... nem tudom már, ki adta a linket, de nagyon bizonygatta, hogy aktuális)
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Itt motoszkál, de nagyon a
Itt motoszkál, de nagyon a kérdés: országút mellett gyalogosbicikliút, ami életveszélyes (hajdúbihar rulez), akkor az o.úton lehet tekerni? És ha tábla tiltja? Akkor törjem össze magam azon a xaron?
Magyarázza el valaki, mert nem vágom a KRESZnek eme részét. (nincs jogsim).
köszi, előre is.
tody
ha tábla tiltja, akkor az
ha tábla tiltja, akkor az útra nem hajthatsz rá bicóval hivatalosan.
örülj, hogy van mellette bringajárda, mondhatnánk, sok helyen az sincs.
azért vigyázz magadra. :)
- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC
Ha tábla tiltja, akkor
Ha tábla tiltja, akkor egyértelmű. Ha nem, akkor a bicikliút jellegétől függ, ha a tálba szerint gyalog- és kerékpárút, akkor nem vagy köteles használni, ha kizárólag kerékpárút, akkor igen. (A szabály úgy szól, hogy ha a gy+k úton a haladást a gyalogosok akadályozhatják, akkor megengedett az úttest használata. Viszont a rendes k útat meg lakott területen kívül használhatják a gyalogok is, ellenben ott nincs ilyen kivételező szabály.)
Ahogy Prof mondja. Igaz, a
Ahogy Prof mondja.
Igaz, a KRESZ-ben szerepel olyan rész is, hogy ha az úttest kerékpározásra alkalmatlan, akkor nem vagy köteles használni. (Persze, szebben megfogalmazva.)
De ez csak lakott területen belül érvényes. Igaz, nem tudom, mit jelent neked az országút (Magyarországon van ilyen?), a KRESZ-ben nem találtam ilyen definíciót.
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Ez a rész az úttestre
Ez a rész az úttestre vonatkozik, nem a kerékpárútra. Azt sajnos a szabálykönyv szerint minden esetben köteles vagy használni.
Nem tőled vettem...
Nem tőled vettem... hivatalos kiadású törvényeket olvasgatok, de nagyon úgy néz ki most, hogy ez esetben csak hatályosnak mondottat olvastam.
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Tilosnak szerintem se tilos,
Tilosnak szerintem se tilos, csak táblával akarnak letilatni minket azokról is (lásd 7-es út), de még a rendőrt se zavarja, ha normálisan az út szélén tekersz...
És igen! A belváros szerintem is legyen lezárva az autómentes napon.
----------
...akrat icob, icoB
3:-O
A 7-es út a hivatalos,
A 7-es út a hivatalos, térképeken is megjelölt kerékpárútvonal a Valaencei-tó ill. a Balaton felé.
Persze nem teljes hosszában, de pl.: Érd-Kápolnásnyék, Pákozd-Sz.fehérvár, vagy Sz.fehérvár-Polgárdi között mindenképp legális a hajtás rajta. Én sokat járok a 7-esen, de rendőr még az életben nem szólt rám emiatt.
aries
Akkor nevezzük 7-es útnak.
Akkor nevezzük 7-es útnak. (Nekem mindig M7-est mondtak.)
Ettől függetlenül.. az nem autópálya? Mert abban mindneki egyetértett eddig, hogy autópályán élből tilos biciklizni. Ami nekem annyit jelent, hogy nincs tábla sem, ami ilyesmit engedélyzhetne rajta.
Hogy térképen az van megjelölve, számomra még nem sokat jelent. Nem tudom persze, hogy a térképeket mennyire kell engedélyeztetni kiadás előtt... gyanítom, hogy semennyire, vagyis akármi lehet rajta akkor, nemde?
Hogy rád nem szólt még rendőr arra, az minden bizonnyal szerencse... vagy kedvelik a fejedet. :) Rám akkor is rámszólnak, ha véletlenül rámegyek a zebrára biciklivel. (De persze a mód, ahogy ezt teszik a probléma, nem az, hogy figyelmeztetnek.)
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Azért van különbség az
Azért van különbség az M7-es autópálya és a 7-es út között! Ezt még térképen is jól láthatóan meg lehet vizslatni :)
És igen! A belváros szerintem is legyen lezárva az autómentes napon.
----------
...akrat icob, icoB
3:-O
Nem tudhatom... kicsit nem
Nem tudhatom... kicsit nem arra lakom :)
Arrafelé én mindig vonattal járok. És még senki sem ült le velem elmondani, hogy mi micsoda :)
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Persze, az M7-esen és az
Persze, az M7-esen és az összes többi autópályán bringázni tilos és életveszélyes. Ezen nincs is mit tárgyalni.
A 7-es út pedig tényleg megdrótszamarazható ott, ahol nem tiltja tábla. A térképek hitelességét illetően igazad lehet, de az út mellé kirakott kerékpár piktogrammal és Balaton felirattal ellátott sötétzölt színű táblának szerintem mindenképp hihetünk.
Úgyhogy irány a Batlaton, nem vonattal, bringával!
Nyélen!!!
aries
Így már érthető... azt
Így már érthető... azt hittem, hogy M7-est nevezitek 7-esnek :) Ezt vettem ki a hozzászólásokból.
Minthogy eddigi információim arra mitattak, hogy a Balatonra az M7-en vezet az út, nem szívesen indultam volna neki. Pedig már többször fontolgattam. Bár én inkább csak egy Balatonkörbebiciklizést ejtenék meg elsőre... elvileg van körbe bicikliút (bár, csak a táblát láttam kint, az utat valahogy nem biciklisek használták).
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Na jó, még nem olvastam
Na jó, még nem olvastam végig a többi hozzászólást. Én 7-es utat (igaz az főút) mondtam és nem M7-es autópályát.
Balcsi teljes hosszán van keróút.
Autópályán senkinek se jussék eszébe tekereni!!!! Ott még a kamionokat sem kímélik!
Nem tudom, a szabályzatok
Nem tudom, a szabályzatok tételesen kimondják-e, hogy tilos autópályán kerékpározni (tippem: kimondják), de egy biztos:
autópályán a kötelező minimális sebesség 60km/h.
Kevés kerékpáros tudja ezt huzamosabb ideig tartani, azt hiszem.
(Egyébként pl. elromlott autót vontatni is ezért tilos autópályán: a vontatás max. megengedett sebessége 40km/h. Akármilyen sebességgel vontatsz az autópályán, szabályt szegsz. Hihihi.)
De állni szabad elromlott
De állni szabad elromlott kocsival a leállósávban. :-)
_________///Hemü\\\__________
\...dOhányOzás majOm szOkás.../
Vagyis, állhatsz ott a
Vagyis, állhatsz ott a végtelenségig, mert el ugye nem vontathatod onnan :)
De legalább azért nem bűntetnek meg, mert elromlott az autód (bár, ki tudja...).
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Szerinted miből él nem
Szerinted miből él nem kevés autómentő vállalkozó? ;-)
Tudom-tudom. Az elvre
Tudom-tudom.
Az elvre mondtam.
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Ahogy olvasom, konkrétan
Ahogy olvasom, konkrétan nem találtam meg, hogy autópályán tilos lenne biciklizni. Viszont azt elmondja, hogy hol KELL közlekedni vele... ami egyéb helyen való közlekedést kizár (igaz, tiltani nem tilt).
A gond nem az, hogy nem tudnál 60-al menni autópályán biciklivel, hanem, hogy az is meg van határozva, hogy biciklivel legfeljebb 40km/h-val szabad közlekedni.
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Tavalyelőtt valamikor
Tavalyelőtt valamikor zavartak le hatunkat (Nyíregyházától északra Szlovákia fele) két sávos útról (nem emléxem sajna már a számára, de dupla volt) rendőrök azzal az indokkal, hogy tilos ott cangázni, akár libasorban, akár bárhogy. Alternatív útvonal nuku. Nem maradt más, mint megvárni, hogy elmennek és vállalni a rizikót a következő bekötőútig, hogy esetleg visszatérnek.
alla cool
38-as? Tokaj felé? Az a
38-as? Tokaj felé? Az a térkép szerint másodrendű út. A 4-es vezet még Nyíregyházától északra, de az Ukrajna csücskét érinti. Meg még egy Nagyhalász felé, de annak nincs száma.
__________///Hemü\\\__________
\......e-book...katt ide (1MB)....../
És meg is tudták
És meg is tudták magyarázni, hogy miért? Mutattak táblát, vagy valamit, amire hivatkoztak?
Azért se megyek vonattal ha
Azért se megyek vonattal ha már kerékpár akkor kerékpár.
Jön valaki portugáliába? mert én megyek de szigorúan kerékpárral 2 nap eröltetett menet meg lehet csinálni HÁHÁHÁHÁ
Mehetünk együtt... de én
Mehetünk együtt... de én Spanyolnál elkanyarodok balra... Ibiza a cél... remélem a kompon azért lehet biciklit vinni. :D
2 nap? Abba még egy éjszakai pihenő is belefél akkor :D
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Max 8 perc pihegés, aztán
Max 8 perc pihegés, aztán tovább! :)
aries
Nem jó... túl hamar
Nem jó... túl hamar odaérünk :)
Mint öcsémék közgáztanára. Bemegy órára úgy az év közepefelé:
"Nem jó ez így gyerekek... túl gyorsan haladunk az anyaggal."
:D
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Sokszor szállítottam
Sokszor szállítottam bringát. Olyan vonalon is, ahol alapból nincsen kerékpárszállító kocsi. Minden alkalommal felhívom a pályaudvart, és megkérdezem, lehet-e rajta kerékpárt szállítani. Alapból azt mondják, hogy nincs rajta ilyen kocsi. De mikor odamentem, mindig volt rajta ilyen kocsi. Szerintem felírják, és szólnak a kocsik összerakójának.
Érdemes veni egy menetrendkönyvet, mert az sokkal pontosabb, mint az elvira, és bármikor elő tudod venni. Nálam mindig van, ha messzire utazok.
Akkor meg alapból szedjék
Akkor meg alapból szedjék le az elviráról a bringainfót!!
Mér jó az hogy hazudnak a neten?!?!
eszrevetel@mav.hu Nem
eszrevetel@mav.hu
Nem hazudnak a neten... ami ott van, az az utolsó hivatalos info... csak sajnos a saját embereiket szokták elfelejteni tájékoztatni erről.
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Nem hazudnak. 2-2 bringát
Nem hazudnak. 2-2 bringát lehet szállítani. a kerékpár jel csak arra utal, hogy megengedett: Kerékpár az arra alkalmas kocsiban elhelyezhető.
Arra alkalmas, a kerékpár szállító vagon, illetve ha nincs ilyen a szerelvényen, akkor az első és utolsó kocsi.
Mi megúsztuk komolyabb atrocitások nélkül. Igaz, visszafele az utolsó kocsib szálltunk, és kizavart onnan minket a kaller, mondván, hogy az nem megy sehova. De akkor miért volt a vonathoz kapcsolva? Mindegy, irány az első vagon, ami középen nyílós, újabb fajta volt. Betoltuk a bringákat a végébe, a WC fülkéhez, de ott volt már egy. Végülis nem tüsszögött érte a kaller. Próbált volna meg ellenkezni.
Autómentes Nap = Autómentes belváros.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________
Szerintem felírják, és
Szerintem felírják, és szólnak a kocsik összerakójának.
Ebben kb egész biztos vagyok, hogy nem teszik. A mávosok nem ilyenek :)
Érdemes veni egy menetrendkönyvet, mert az sokkal pontosabb, mint az elvira...
Ööööö... egész biztos vagy te ebben? Pl pályafelújításkor 2-3 hetente változtatják a menetrendet... a papíron te ezt, hogy fogod követni? (Tippelhetek? Sehogy.) Elvirában viszont mindig az aktuálisan érvényes menetrendet találod (néha-néha nem, amikor a máv elfelejti leadni a menetrendjét). Mostanában elég sok felújítás van/lesz úgyis.
Természetesen, jó ha van könyved, mert azt mindig magaddal tudod vinni és csak 600gramm :D Viszont, mobiltelefonja kb mindenkinek van... WAP-on pedig kb 3ft-ért megnézem amit akarok (wap.elvira.hu). Egy menetrendkönyv közel 1000ft már (vagy több?).
A mentrendet egyébként is arra tartja a máv (a mi vonalunkon legalábbis), hogy legyen mitől eltérni.
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Emiatt még nem fogok WAP-os
Emiatt még nem fogok WAP-os telefont venni (harminckettőtizesem van), de úgy hallottam, hogy a WAP-ra elő is kell fizetni, és azt nem mindenki teszi meg.
_________///Hemü\\\__________
\...dOhányOzás majOm szOkás.../
Nekem pont ezért van
Nekem pont ezért van mindkettő (WAP képes telefon, meg aktívált WAP szolgáltatás), rendszeresen használom rajta az elvirát, néha meg a sztaki szótárat, alkalmanként a weather online-t. Praktikus.
Havi díja szerintem nincs, csak használati díj.
Szolgáltató válogatja.
Szolgáltató válogatja. Egy normális szolgáltatónál nincs havidíj és a forgalmi díjak is elviselhetőek.
Nekem is van WAP, meg képes telefon is, és elvira és sztaki ami jó, ha van nálad :D
De egy jó telefont én sem cserélnék le... manapság nagyon ritka már az olyan (mármint a jó:))
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Belinkelem már ide is, amit
Belinkelem már ide is, amit a másik vonatos topicba.. ide jobban illik most :)
A Vasutas Magazinban találtam egy oldalas cikket a bicikliszállításról. Egy kis önfényezés a máv részéről, de akit érdekel még, olvassa el :D
Borító... ami felkeltette a figyelmemet.
A cikk
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
"Kormányos László, a
"Kormányos László, a Személyszállítási Üzletág kerékpárszállítással foglalkozó marketingmenedzsre."
aztabüdösk!
---
!gyere szembe!
Én is néztem egyet :) De
Én is néztem egyet :) De legalább nem valami kazánfűtő foglalkozik az ügyünkkel :D
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Pénteken nekem is volt
Pénteken nekem is volt szerencsém a 18:50-es (asszem Nagykanizsai) charter járathoz. Még a rakparton elkapott a hatalmas zuhé, így bőrig áztam... Gondoltam, csurom vizesen nem karikázok ki Érdre, tehát megcéloztam a Kelenföldi pu.-t.
A vonat érkezett, és hát szembesültem a fent leírt állapotokkal (az első és utolsó peronnál is). Megkérdeztem a kalauznénit, hogy teltház esetén van-e valami alternatív megoldás. Aszonta (szó szerint): "Felejcse el, ide maga nem fog felszállni."
Kérdezem: "Elöl is ilyen bús a helyzet?"
Válasz: "mittoménnézzemeg".
Megköszöntem a szívélyes segítségét és előreiszkotam.
Ott már egy emberibb arc fogadott, mondván, hogy sajnos nem tud mit tenni, betelt a vonat. Megkérdezte meddig mennék, moddam, hogy Érd-felsőre. Erre elkezd nevetni, hogy oda megy vonat fél óra múlva is.
Tök jó - gondoltam - addig kockára fagyok.
Szerencsére ő sem volt a helyzet magaslatán, ugyanis kb. 10 perc múlva beérkezett egy Pusztaszabolcs felé ígyekvő vasszörny, amire (a szabályokat áthágva) harmadik cangásként felpaszíroztam magam.
A finom testmelegtől párás levegőben már nem is remegtem annyira.
Utólag belegondolva jobban jártam volna, ha kicangázok Érdre, mert mozgás közben úgyse váztam volna meg,
ráadásul jóval hamarabb hazaértem volna.
Na, de mindegy, kihagyhatatlan "kaland" volt.
Ami azért furcsa, az az, hogy egy nyári péntek este Balatonra menő vonaton nem volt kerékpárszállító, holott az igény igen nyilvánvalóan látszott, meg hát némi (kb. 7 másodperces) gondolkodás után magamtól is rájönnék, hogy érdemes a szóbanforgó vonatot felvértezni egy ilyennel...
aries - fejjel a falnak
Átmeneti a
Átmeneti a probléma.
Nemsokára megszűnik a vasút, és akkor nem lesz mire nem fölférni.
na ja! aries
na ja!
aries
Na, ezt honnan tudod? :) Meg
Na, ezt honnan tudod? :)
Meg nem fog szűnni, csak addig pusztítják, amíg fillérekért megveszik emberek, aztán soxorosára emelik a jegyárakat, megvonnak kedvezményeket (mondjuk mindet) és még multimilliárdosabbak lesznek belőle, mint annak előtte.
Ez a mostani terv, ahogy hallottam.
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Nah, egy fontos kérdést
Nah, egy fontos kérdést tennék fel.
Konkrét példa: Debrecenből bicóval mennénk Miskolcra. A vonat 8 kocsi, első fele Miskolc, második fele Záhony felé veszi az irányt Nyíregytől. A mozdony mögötti kocsiban már ott figyel 3 bicó. Ilyenkor hova lehet még felpakolni? Mert ha a vonat végébe teszem, nem tudok átszállni nyíregyen (nincs rá idő),ha meg a 4.(ucsó miskolci) kocsi végébe, akkor nyíregyig az szabálytalan, mert az átjárást biztosítani kell. Ja, a naívoknak: szó sincs bicószállítóról. Még ha a menetrend jelöli, akkor is csak szökőévben gyereknapon.
tody
A vonat végére teszed, és
A vonat végére teszed, és Nyíregyen átpakolsz...
Ma kollegám kérdezte, hogy hogyan van a bringaszállítás a vonatokon. Elmondtam neki, meg egy fél mondattal említettem, hogy milyen botrányok vannak a balatoni vonatokon, és rögvest elállt az ötlettől, hogy biciklivel menjen.
A belvárost pedig le kell zárni az autómentes napon.
--
a bátor kommutátor
Vonat végébe. Mert amíg
Vonat végébe. Mert amíg egyben van a vonat, addig ott szabályos. Nyíregyházán ledobod a bringát, felpattansz rá, odasuhansz a miskolci véghez és feldobod :)
Tudom, hogy ez igazán kivitelezhetetlen, de máv szerint ez így működik (másfél perc alatt).
Viszont a jobb vonatokon (pl a Magyar ÁlomVasutak vonatain) a kettéváló vonaton nem lehet átmenni az egyik részből a másikba. Vagyis, ha a miskolci rész utolsó kocsija és a záhonyi rész első kocsija egymás felé nyíló ajtaja zárva van, akkor oda is teheted a biciklit, hisz az átjárást nem akadályozod vele.
De kikerekezel az állomásra és megkérdezed az épp arra tévedő mávost (a fűtők ismerik a legjobban a szabályokat:)).
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Abban biztos vagyok, h a
Abban biztos vagyok, h a két rész között az átjárás megvan, mert a tudatlan és informálatlan Miskolcra utazókat ott hajtja át a kaller a vonat elejébe. Magyarán marad a magwasi megoldás, nyíregyre beér a vonat, le a bringát, megkeresni a miskolci vonat végét, és fel a bringát. Mindezt 3 perc alatt. (:
Sose hagy unatkozni a drága MÁVunk. :D
egy kis adalék. A
egy kis adalék.
A belvárost pedig le kell zárni az autómentes napon.
--
a bátor kommutátor
Ezennel csatlakozom a
Ezennel csatlakozom a "bringavagont a 18.50-es balatoni vonatra" népi kezdeményezéshez!!
Én is benéztem a " szolgáltatás: [Kerékpár az arra alkalmas kocsiban elhelyezhető] " szöveget - miután az elvirát bringacsekboxszal üzemeltettem, mertem feltételezni h ez a bringa-jel jelent is vmi bringahelytöbbletet :S
[[[[Kedves ottani fejlesztő (aki fentebb elárultad magad), próbálj meg vmi figyelemfelhívást odaékel(tet)ni, miszerint ez max. 4 bringára vonatkozik!]]]]
Szóval ott volt 4 bringa a vonaton + 3 vigyorgó kaller, akik kaján képpel biztosítottak róla, hogy az esti vonattal is lemehetek.
Egyébként lehet abban vmi, h ha kérünk raknak fel bringavagont, mert mondtam ott vmelyik jobbarcú mávosnak h "azon aztán legyen hely" - és lőn, akkora marhavagont vágtak az éjjeli személy végére, hogy az egyetlen bringám mellé még 2-4 komplett részeg társaság is belefért. vmiér naon teccett nekik - én meg izgulhattam a bringa testi épségéért :(
Ami viszont fontos: igen, vannak naon jóarc kallerek is! Aszófőn pl az arc fel volt háborodva délipús kollegái kekeckedésén, valamint feltelefonált Füredre, hogy mennyit késik a vonat, és hol van rajta a bringavagon. csak h örüljek. meg ált. az összes vidéki kaller maximálisan segítőkész volt. fura, h csak a pesti gyerek akar tökös lenni...
U.I.: A wap télleg rulez. Erre való. Kár h nekem nincs.
Elvira szintén rulez. Tilos fikázni.
Na, jóccakát.
Kedves Törzsmókus! Nem
Kedves Törzsmókus!
Nem áll módomban ilyen változtatásokat eszközölni, sajnos.
A máv azt várja el mindan utasától, hogy mikor megveszi a jegyet, tisztában van a röpke 600 oldalnyi üzletszabályzattal is (nem tudom, hány mávos tudná elmondani, de nekünk tudni kell). Abban pedig benne van, hogy a bicikli ikonnal jelzett vonatokon szállítható bicikli, de nem azt jelenti, hogy külön kocsi van rá. Ez legtöbbször az első és utolsó vágen 1-1 peronját jelenti és összesen 4 biciklit.
De meglátom mit tehetek. :)
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Az a zseniális ötletem
Az a zseniális ötletem támadt, hogy mi lenne, ha az interszityk minden kocsijának mindkét végén lenne egy vagy két kerékpárakasztó, és azokra kerékpáros helyjegy lenne váltható? Számoljunk egy akasztóval, mert valaki majd azt mondja, hogy ott van a kapcsolószekrény, és ahhoz hozzá kell férni. Legyen mondjuk K. drága, felszereléssel együtt tízezer forint. Ez azt jelenti, hogy -a sima kerékpárjegy árával számolva- legfeljebb 5000 utaskilométer alatt megtérülő beruházásról van szó, nem beszélve arról, hogy ez átcsábítaná az intercityre azokat, akik eddig kerékpárral mentek, és azokat is, akik eddig nem mentek kerékpárral, mert nem biztos, hogy fel tudnak rá szállni.
A belvárost pedig le kell zárni az autómentes napon.
--
a bátor kommutátor
De rajtunk kívül ez kinek
De rajtunk kívül ez kinek lenne érdeke? Mert a mávról már rég kiderült, hogy a profit érdekében sem fog beruházni egy ceruzába sem, még ha szükség is lenne rá.
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Álmodozni lehet, nem? A
Álmodozni lehet, nem?
A belvárost pedig le kell zárni az autómentes napon.
--
a bátor kommutátor
hi mindenki! A hír igaz! a
hi mindenki!
A hír igaz! a menetrendben megjelölt kerékpárszállító vagon helyett ló...sz! Mi Egerbe mentünk 4en keróval és kerékpárszállítóvagon a környéken se volt. 2en a vonat elején, 2en a vonat végén. Szégyen. S a kalauz és az utas hisztizik, hogy nem fér el. Menjenek a picsába. Ha drágalátos MÁV megoldja a kerékpárosok szállítási gondját, akkor mindez elkerülhető. De addig nem.
ömm.... a kerékpárjel és
ömm....
a kerékpárjel és a kerékpárszállítással opció nem azt jelenti, hogy lesz a szerelvényben olyan kocsi, amely alkalmas bicószállításra?
merthogy eddig így tudtam. és akkor ennek alapján a máv teljesíti a saját maga által megszabott feltételeket, lévén a vonaton 4 db bicó szállítható.
Ezzel nyilván nem azt akarom sugallni, hogy ez elegendő lenne...
De nekünk is tudnunk kell, mit mondunk pontosan. Szóval szerintem a máv nem hazudik, csak hülye.
- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC
Szerintem a kerékpárjel
Szerintem a kerékpárjel sugallta szolgáltatásnak nem felelhet meg a peronos megoldás. Ehhez túl kevés vonat van megjelölve, és az Elvirában a kerékpárszállítással opcióra kiad olyan vonatokat is, amiknél nincs bicaj, viszont nem ad ki olyanokat, amiken amúgy nem lehet peronon sem (IC). Szóval szerintem ez a rendszer: kerékpárjel = külön vagon vagy egyéb tároló (elméletileg); jeltelen, kerékpárszállítással = peron; egyéb = tekerhetsz hazáig. Vagy nem. :)
Közben megtaláltam a szakirodalmat.
Érdemes a legalsó PDF-et is elolvasni. Tandemért pl. dupla árat kell fizetni. :)
Ennyi erővel mindegyik
Ennyi erővel mindegyik járata mellé kiírhatná hogy bicikliszállítás lehetséges, mert a négy felfér, hiszen a bizonyos két peronon lehet szállítani bicót. Ez a feltétel minden szerelvénynél érvényesül, kivéve azoknál, ahol a szerelvény körpályán van és a vége az elejéhez kapcsolódik, értelemszerűen mozdony nélkül, mert akkor nem lehet eldönteni, melyik a szerelvény eleje és vége.
Ha a menetrendben úgy van feltüntetve, akkor szerintem biztosítani kéne a lehetőséget, vagy ha azt nem teszik, akkor szerencsétlen kerékpárost ne szívassák (tudom, a kalauz is ember, általában [már akivel találkoztam] tök normálisak).
ada-mek-pé
Egyébként normálisan kell
Egyébként normálisan kell hozzáállni a kalauzhoz! Volt már olyan, hogy 3 bringával elfoglaltuk a peront (sőt egyszer 4-gyel és akkor a kalauz maga zárta le az első ajtókat, hogy ott ne akarjon senki felszállni) és a kalauz szidta a háborgó utast, hogy nem csak ez az egy ajtó létezik a vonaton. Szóval nem hiszem el, hogy bármelyik kalauz egy kedvesen intézett kérdésre azt mondja, hogy nem rakhatod fel a bringát.
Én még egy vasárnap délutáni vonatra is felszálltam Aligánál 3 bringástársammal. Gondolom az utazási körülményeket nem kell részleteznem.
No.-ban a Duna völgyében van olyan vonat, ahol a vonatkisérő rakja fel helyetted a biciklit, és adja le. És nem szutyok bringatárolóban kell utaznod, hanem utazhatsz a többiekkel a kényelmes székben ülve. És a fene tudja, hogy hogyan de megjegyzik kié melyik bicikli, mert mikor leszálltam, akkor automatikusan a saját bringámat kaptam vissza. Bár mindez 1,5 Euro és ez olcsóbb, mint a szokásos bicikliszállítás a vonaton No.-ban
velem ez kapolcs felé esett
velem ez kapolcs felé esett meg, alig több, mint egy hete.
kaller pakolgatott le és föl, nagyjából 3 bicajból kellett megjegyeznie, melyiket is akarom én. mondjuk különösebben kedves nem volt, de akkor is remekül végezte a munkáját.
Ja, ez a Pécs-Tapolca vonalon volt, keszthely-tapolca viszonylatban.
- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC
ma a gyor felol 3kor bpre
ma a gyor felol 3kor bpre erkezo szemelyen a kaller szinten megkerdezte,h meddig megyek, es mire kelenfoldon kinyitottam az ajtot, addigra ott allt,h levegye a bringamat. igaz,h tovkerten egyedul kellett felkuzdeni a jarganyt, raadasul az "utasteren" keresztul,mert ugye kivulrol nem nyithato a bringas resz ajtaja :(
bonnie
Én azt szoktam, hogy
Én azt szoktam, hogy nekitámasztom a bringát a vagonnak, gyalog bemegyek a bringás részbe, kinyitom belülről az ajtót, és felhúzom a bringát.
Télen eccer-kéccer volt olyan, hogy a gyalogos rész be volt zárva. Akkor elhatároztam, hogy a következő ilyennél előreslattyogok komótosan, és megkérem a kalauzt, hogy ugyan nyissa már ki. De azóta még nem jártam így.
A belvárost pedig le kell zárni az autómentes napon.
--
a bátor kommutátor
> nem hiszem el, hogy
> nem hiszem el, hogy bármelyik kalauz egy kedvesen intézett kérdésre azt mondja, hogy nem rakhatod fel a bringát.
De. Sajnos, mint minden emberfajtából, a kallerből is van übertahó.
De az is lehet h csak félt h megvonják a prémiumát v miaszöszt.
Mindegy, én akkor sem fogok kártérítésér rohangálni... *sóhaj*
Gondolkodtam azon, hogy mit
Gondolkodtam azon, hogy mit érdemes csinálni, ha az elvirában bringajel van, a vonaton meg nincs bringavagon, a kalauz pedig pattog. A következőre jutottam:
Higgadtan meg kell neki mondani, hogy ha ragaszkodik ahhoz, hogy ne szálljak fel, erről írjunk egy jegyzőkönyvet. Ha még ez sem elég, akkor a jegyzőkönyv birtokában kártérítési igénnyel kell fellépni a mÁVval szemben. Van ugye az esetleges vagyoni kár (a Balatonon lefoglalt szálláshely díja, gazdagabbak számára a taxi viteldíj Siófokig), meg a nemvagyoni, hogy füstbe ment a nyaralás. Gyanítom, hogy a kártérítési igénnyel kapcsolatban lehet a Kerékpárosklubra számítani.
A belvárost pedig le kell zárni az autómentes napon.
--
a bátor kommutátor
Hátt, ez egy kicsit necces
Hátt, ez egy kicsit necces gondolatmenet, mert a jegyvásárlás általában nem egy adott vonatra szól, a kerékpáros kocsi léte/nem léte pedig aztán végképp nem kapcsolódik a jegyedhez, vagyis az azzal kötött szerződéshez. Abban a MÁV csak annyit vállal, hogy téged és a bringádat elszállít A-ból B-be, és azt is csak akkor, ha van még hely, amikor fel akarsz szállni... Külföldön ez úgy működik, hogy a nagyobb távolságra közlekedő gyorsvonatokra bringa helyjegyet is kell váltani pl...
Nem. A MÁV tájékoztató
Nem. A MÁV tájékoztató anyagaiban egyértelműen az szerepel, hogy a kerékpárjellel jelzett vonatokon van bringavagon. Ez nyilvános ajánlattétel, amelyért a cég felelősséggel tartozik.
Ez ugyanaz, mint hogy a boltban a terméken feltüntetett és a bolt szóróanyagában szereplő árak közül a legkisebbért oda kell adják neked a cuccot.
A belvárost pedig le kell zárni az autómentes napon.
--
a bátor kommutátor
De a szóróanyagon az is
De a szóróanyagon az is ott van, hogy a nyomadai hibákért felelőséget nem vállalnak. Ez a MÁV-nál nincs kiírva, de lehet, hogy egy-két ilyen kártérítési igény után ki fogják írni :-|.
Egyébként 5letnek nem rossz!
Én már jártam úgy, hogy
Én már jártam úgy, hogy a termék a szóróanyagon húszessze volt, a boltban huszonkettő, majd amikor rákérdeztem (nem a szokásos tudatos vásárlós stílusomban, hanem tényleg kérdőjel volt a végén, meg minden), rögtön mondták, hogy ja igen, most kifizetem a huszonkettőt, majd rögtön odamegyek az ügyfélszolgálatra, és visszaadnak kettőt. És az ügyfélszolgálatnál még bocsánatot is kértek. Szóval ez működik.
A belvárost pedig le kell zárni az autómentes napon.
--
a bátor kommutátor
Azért nem teljesen olyan, a
Azért nem teljesen olyan, a bolti vásárlást ugyanis sok-sok jogszabály érinti, szerintem még a PTK-nak is van erre vonatkozó része.
A vasúti téma teljesen más, ott van egy szerződés, amit elfogadsz a jegyvásárlással, és ennek a szerződésnek része a MÁV saját utazási szabályzata. Ebben egész biztosan szerepel minden kibúvó az általad felvetett felelősségek alól. Mostanában osztogatnak szórólapokat a bringajegy mellé, amelyben részletesen leírják a bringaszállítás feltételeit és lehetőségeit, annak az alján is ott van kiemelt részen a szöveg, mely szerint nem garantálják, hogy az általad választott vonattal el is tudják szállítani a kerékpárodat.
mennenk nyaralni
mennenk nyaralni szigetkozbe, meg onnan errearra. konkretan a Mosonmagyrovar-Becs es a Mosonmagyarovar-Pozsony utvonalakat tervezgetjuk, marmint vonattal+bringaval odameni, es a varosban fel-s-ala gurulni. tapasztalata ilyen ugyben valakinek? azt tudom,h az euregios vonatokon nincs bringavagon, de a vegebe fel lehet tenni arra is. mar csak az a kerdes,h menniyert.
bonnie
Az eurégiós vonat a magyar
Az eurégiós vonat a magyar szakaszon sima személyvonat, sima személyvonat árért, including kerékpárjegy.
Amikor mi voltunk, emlékeim szerint a 922-essel mentünk, és a párjával jöttünk Győrig, onnan euregio Móvárig. Teljes, több mint 50 bringa tárolására alkalmas bringavagon volt rajta, ami Sopronba ment (Győrben szétszedik egy Sopronba és egy Szombathelyre menő részre.) Hazafelé így is durván dugig volt, mert akkor ért véget a Volt fesztivál, meg egy Fertő-tó kerülő verseny.
A belvárost pedig le kell zárni az autómentes napon.
--
a bátor kommutátor
addig vagom,h itthon mibe
addig vagom,h itthon mibe kerul, itt mar megraktam en is,csak a hataron tuli szakasz nem vili.
bonnie
Mi most megyünk a héten
Mi most megyünk a héten Fertő-tóhoz pár napra vonattal. Egy bringát viszünk, egyet majd bérelünk. Már előre félek, ezt a topicot olvasgatva :) Az elvira szerint lesz bringavagon (bár így egy órával korábbi vonattal kell menni és egy órával többet várni a csatlakozásra), legalábbis Győrig, de ott úgyis át kell szállni. Kíváncsian várom, Magyarországon nem nagyon utaztam vonattal+bringával, csak Bp-Esztergom ill. a Bp-Vác vonalon, arra meg ugye nincs nagy probléma :)Remélem minden a terv szerint megy majd. Hurrá nyaralunk! :)
Nekem az elmúlt két
Nekem az elmúlt két hétben nagyon pozitív csalódásom volt a bringaszállítással kapcsolatban a Balaton felé. 2-szer mentem le oda-vissza és mint a 4 alkalommal volt bicikliszállító vagon, sőt egyik alkalommal nem is volt jelölve a mentrendben.
Nem volt semmi gáz,
Nem volt semmi gáz, odafelé mindkét vonaton volt bringavagon, ahogy az elvirából kinéztük, egy mávos segített felszállni a déliben, majd győrben a gyeseves kalauz felvette a bringát és le is adta amikor kellett.
Visszafelé sajnos Győrig peronon kellett hozni a biciklit, hármat is pakoltunk egy peronra, nemhogy nem szóltak ránk, de NEM kellett jegyet venni a biciklinek, kaller azt mondta, hogy a cég ajándéka! (GYSEV)
Győrtől pedig volt vagon, kevésbé segítőkész alkalmazottakkal, de az már máv volt :)
Alapvetően nem volt rossz tapasztalatom, lehet bringával közlekedni, csak jól ki kell választani a vonatot és adott esetben sokkal többet kell várni, hogy kényelmesen utazhass, ne a peronra felpakolva. viszont a GYSEV sokkal szimpatikusabb és valamivel tisztább is, látszik, hogy az ország nyugati felében jár :)
GYSEV magán cég, MÁV
GYSEV magán cég, MÁV állami. Egyiknek érdeke a megelégedett ügyfél, másiknak mindegy, akkor meg miért törje magát.
Győrben a bringaszállítás előtt egy nappal a
Győrben a bringaszállítás előtt egy nappal a vasútállomáson úgy gondoltam, megkérdezem biztosan lesz-e bringaszállító vagon a kiszemelt vonaton, mint ahogy az elvira írta. Odamegyek az információs ablakhoz, udvariasan köszönök, felteszem a kérdést. Az ablak másik felén egy unott fejű MÁV munkatárs, persze azon már meg sem lepődök, hogy nem köszön, de azzal hogy rám sem néz, übereli elődjeit.Pár másodperc gondolkodás után a válasz.."Honnan tudjam én azt?...Elvileg lesz"
hát igen..gyakorlatilag nem volt:)
A hétvégén volt maraton ob és gondoltam kipróbálom,
A hétvégén volt maraton ob és gondoltam kipróbálom, csakugyhe Győrújbarát meg messze van, irány a kedves jól bevált MÁV.
Reggel 6kor indult a Dacia nemzetközi gyors, és mivel nem tudtam hogy fel lehet-e rakni rá a brinyót (merthogy ic re meg 1.osztályra nem lehet) hát gondoltam megkérdezem a kallert.
Szimpaptikus néni - hehe láccik rajta h utált mert szúrós szemmel nézett amikor mentem felé, na jó akkor kérdezzük meg.
Minden rejtett udvariasságomat összeszedve mennék oda, amikor rámüvölt hogy ne biciklizzek! aztán a rakcióidőmön belül megteszi mégegyszer. ezek után a kérdésre a válasza meg csak annyi volt (csókolom elnézést erre a vonatra fel lehete rakni a kerékpárt?) hogy "az első kocsiba". jóvan akkor lehet, hát akkor visszagurulok hogy havert megvárjam, és hogy a nő se parázzon gyökkettővel megyek. Ez ne melég neki, mert visszafordul- merthogy gyalog gyorsabb volt mint én a szamárral- és el kezd ordítani vagy 20 méterről hogy nem értek a szóból? Ezek után jóvan akkor rollerezés - azt sem díjazta, és nem volt hajlandó (vagy képes?)felfogni a különdséget, és elkezdett ordibálni hogy mivan ha elütök valakit akkor mivan he?ésha megsérül valaki mi? akkor kija felelős? teljesen valószínű hogy gyökkettővel személyi sérülést okozok fél 6kor ...
És most jön a kulcsomondata: " meg kell védeni a MÁV-ot a kerékpárosoktól!" mivaaan? hogy mi? ez tényleg ilyen hülye hogy ellenségként teknint ránk? úristen ezt még mindig nem hiszem el hogy ilyenek léteznek ....
Megvolt az idényzáró Párkány-túra szombaton. Sajnos
Megvolt az idényzáró Párkány-túra szombaton. Sajnos nem olyanra sikerült mint az előzőek, de azért persze jó volt! Idén ez volt a negyedik alkalom, hogy nekivágtam ennek az útvonalnak. A tortúra a Nyugatiban kezdődött.
Szombat, gyönyörű idő, kívánni se lehetne jobbat, találkozó reggel 8-kor a Nyugatiban. 8:30-as vonattal mentünk Vácig, Elvira szerint van rajta bringavagon. Úgy volt, hogy mi a párommal majd csak Újpesten csatlakozunk a többiekhez és itt szállunk fel a vonatra. Az események tükrében azt kell mondanom, hogy szerencsére a párom lebetegedett és nem tudott jönni. Így inkább bementem én is a Nyugatiba és onnan jöttem a többiekkel együtt. Gondoltam, hogy biztos lesznek rajtunk kívül mások is bringával (szombat, jóidő stb), de mivel négyen voltunk csak a marhavagon vagy fél marhavagon ami ezen a váci vonaton szokott lenni (legalábbis az előző három alkalommal az volt) bővel elég kell hogy legyen még akkor is ha mások is használják. Nem így volt. Amit a MÁV bringavagon címszó alatt képes "eladni" az felháborító! A vonat elejére irányítottak minket, hogy oda tudjuk tenni a kerékpárokat. Tudtuk volna ha... A bringavagon azt jelentette, hogy az első kocsiban kiszedtek két-két széket és tettek a helyére HAT DARAB KAMPÓT! Ebből már négy foglalt volt mikor odaértünk! El se akartam hinni mikor megláttam, főleg mert korábban ezen a vonalon mindig volt rendes vagon. Mivel a többi szék nem volt kiszedve nem tudtuk betolni a bringákat sem oda, így a maradék kettővel a peronon kellett elhelyezkednünk. Még a nyugatiban nem sokkal utánnunk jött egy másik 3-4 fős biciklis csapat, ők a következő peronra voltak kénytelenek felszállni. Ezen kívül még pár egyedüli bringás is szeretett volna felszállni, gondolom ők még hátrébb mentek. Már ekkor sem volt túl kényelmes a helyzet, mivel mindkét oldalról ajtó nyílt ránk és nem volt olyan egyszerű ki/beengedni az embereket. Itt tenném hozzá, hogy a vonat dugig volt utasokkal! Elindultunk. Minden egyes megállónál rengetegen szálltak fel! Volt aki még odaállt hozzánk a peronra, minek is ment volna be az ülőhelyes részre (ott lehetett volna még kényelmesen állni) inkább nyomorog velünk. Jó. Mire Újpestre értünk addigra már elég sokan voltak a peronunkon. Majd megláttam a felszállni készülő tömeget megspékelve néhány bringással és hálát adtam az égnek, hogy mégis elmentem a nyugatiig reggel. Már itt sem utaztunk valami jó körülmények között, de ez csak rosszabb lett. Sajnos mióta hazajöttem Svájcból kialakultak bizonyos fogyasztói elvárásaim a szolgáltatásokkal kapcsolatosan. Mondjuk már többször szembesültem vele itthon, hogy ez hiba és le kellene szokni róla. De akkor jöjjön a hab a tortán. Dunakeszin mikor már nagyon nyomorogtunk na mit látunk az ablakon kinézve? Kb 30 (-40) bringást! Valami iskolás csoport lehetett. Na neeee!!! Itt jódarabig álltunk mivel ugye az első "bringavagon" mögötti peronon mi voltunk enyhén zsúfolt állapotban és szóltunk nekik, hogy ne készüljenek úgy, hogy ide mindenki felfér, mert a HAT kampóból álló "vagon" már tele van. Igyekeztek elosztani magukat a különböző peronok között. Hozzánk még HAT bringa került, így már összesen nyolc gép + gazdáik + egyéb utasok nyomorogtunk a peronon. A következőn se volt jobb a helyzet, hiszen ott is volt már egy csapat aki a nyugatinál szállt még fel. Az egy dolog, hogy kormányszarv, fékkar, pedál állt belénk minden zökkenőnél, de ehhez még hozzájött az ajtónyitogatás, ugyanis szerencsétlen utasok egyik végén se tudtak normálisan kijönni a kocsijukból, mert mindkét oldalon biciklinyomor volt a peronon. Volt ott sakkozás rendesen. Mire felkászálódott ez a csoport a kaller levágott egy hisztit, hogy ő nem dolgozik tovább, ez így nem állapot, kész vége, nem megyünk sehová, fel se tud szállni a vonatra, ha megérkeznek Szobra ír egy eseménynaplót stb. Nagyon helyes, írjon is! Egyébként le a kalappal előtte, hogy nem szívózott, de gondolom ő is érezhette, hogy elég szégyenteljes ezt így bringavagon címen hirdetni. Azt viszont ne felejtsük el, hogy ez a nagy csoport aki felszállt foglaltathatott volna előre kocsit. Mert hogy én négy embernek nem foglalok mert ugye minek az egy dolog, na de 30-40 fős csoportnak lehetett volna ennyi esze. Bár ha marhavagon van a vonaton, akkor nem lett volna gond azért. A leszállás szintén nem volt egyszerű. Túléltük. Egy idő után már azon röhögtünk, hogy lassan csak úgy lehet utazni a vonaton, hogy a fejed fölé emeled a bringát mintha CM-en lennél. Végülis az volt, csak kevésbé kellemes :)
http://benabringas.freeblog.hu/categories/bringaturak/
Bocs, hogy ilyen hosszú lett :)
(franka)
Ugyanezen a vonalon volt hasonló kalandom. De akkor
Ugyanezen a vonalon volt hasonló kalandom. De akkor összesen csak mintegy 25 bringa lehetett fent. A kaller nem volt hajlandó kinyitni a bringavagont, mondván az súly a mozdony mögött és abban tilos utazni. Még a mozdonyvezető is beszállt a vitába, mikor jeleztem, hogy miért nincs bringavagon, amikor a menetrendben jelölve van. A válasza ennyi volt: 'A menetrendet ott fönt rakják össze. Nem tudnak azok semmit.' De a peronra felengedett minket a kaller, ebből a szempontból rendes volt. Visszafelé már kevesebben jöttünk, de akkor sem volt egyszerű az út.
Kicsit nyomorogtunk, de szerencsénk volt, mert az utasok megértőnek bizonyultak és a végén eljutottunk Szobig.
Nyáron a Keletiből Sopronba mentünk bringavagonban. Kb
Nyáron a Keletiből Sopronba mentünk bringavagonban. Kb 10 bringás, mert a kaller azt mondta nyugodtan utazzunk ott, így tuti nem lopják el a bringát.
"A kaller nem volt hajlandó kinyitni a bringavagont,
"A kaller nem volt hajlandó kinyitni a bringavagont, mondván az súly a mozdony mögött és abban tilos utazni."
vazz... súly a mozdony mögött... mert különben mi történik? megtáltosodik a mozdony és elhagyja a rákapcsolt személykocsikat? :)
----------
...akrat icob, icoB
3:-O
RABIC - LE AZ ÚTRA!
Mi sem értettük különösebben ezt az indoklást.
Mi sem értettük különösebben ezt az indoklást. Elsőre nem hittünk a fülünknek. Végül egy félmosollyal elintéztük, majd felszálltunk, ahova tudtunk.
Én gyalogtúrázni mentem szombaton Nagymarosra. 10-kor
Én gyalogtúrázni mentem szombaton Nagymarosra. 10-kor indult a vonat és ott is csak "6 kampós" bringaszállító volt. 7 bicós volt benn bicókkal, meg egy csomóan jöttek még. Kismarosnál összességében vagy 30-40 bringás szállhatott le a vonatról. szégyen, hogy ilyet meg mer tenni a máv...
----------
...akrat icob, icoB
3:-O
RABIC - LE AZ ÚTRA!