Útdíj bevezetése a belvárosban, behajtási engedély teherautóknak, főútvonalak forgalomkorlátozása sávszűkítéssel - ilyen lépéseket tartalmaz a főváros levegőtisztaság-védelmi intézkedési programja.
Az intézkedési program hosszan részletezi, hogy milyen lépéseket kell meghoznia a fővárosnak. Első helyen említi, hogy a gépjárműveket ki kell szorítani Budapest belső területeiről. Ennek egyik eszköze lesz az úgynevezett útdíj, vagy behajtási díj bevezetése. Ez utóbbi már működik a Várnegyedben, ahol mintegy 400 forintot kell fizetni a behajtásért.
Az útdíj bevezetésére kétféle elképzelés létezik: az egyik szerint a Nagykörúttal és Budai körúttal határolt belvároson belül szednék, a másik szerint pedig már a közigazgatási határnál felállíthatók a sorompók.
A cikk folytatása az indexen












Amíg a tömegközlekedés
Amíg a tömegközlekedés nem nyújt alternatívát az autósoknak addig ez eléggé rosszul hangzik.
Mikor jó idő van akkor az ember oké hogy biciklivel megy dolgozni, de azért mondjuk októbertől kezdve nem biztos hogy arra vágyom hogy a bicajon megázzak, vagy arra hogy 4(!) átszállással jussak be a munkahelyemre, ami mindössze 9,5 km-re van.
A tömegközlekedés
A tömegközlekedés fejlesztése szerintem is elengedhetetlen.
Nagyszerű, éppen ezért
Nagyszerű, éppen ezért jó a dolog.
Ebből több pénz jut rá.
London és Stockholm is arra költi. Nekünk is erre kell.
Persze már az elején egy hitellel megelőlegezve a költségeket.
Érdekes. Van erre példa
Érdekes. Van erre példa más városokban? Eddig csak az autók teljes kizárásáról hallottam egyes belvárosokban.
_________///Hemü\\\__________
\...dOhányOzás majOm szOkás.../
Asszem London az egyik
Asszem London az egyik példa. Nem a congestion charge ott ugyanez? Csak azt kamerák ellenőrzik.
De tényleg sorompókat akarnak? Nekem ez furán hangzik.
"Siquid mantica non capit, domi relinquendum est."
Kameraval bizony. Es eleg
Kameraval bizony. Es eleg hatekonyan.
Ismeros kapott Budapesti cimere londoni buntetest, mert azt hitte, hogy szombat delelott nem fizetos a belvarosi zona...
Ez nagyon jól
Ez nagyon jól hangzik.
Persze a tömegközlekedés fejlesztése is kell.
--
a bátor kommutátor
javaslat az van
javaslat az van tömegközlekedés-fejlesztésre is. de ott a probléma alapvetően a bkv finanszírozásával van.
kisszínes: küldtem eléggé részletes kérdéslistát a bkv-hoz egy tanulmányhoz tájékoztatást kérve (forgalomirányítás, forgalomszervezés, balesetek, műszaki állapot stb. témákat érintve) reakció: ezek a válaszok önmagukban felérnének egy-egy tanulmánnyal, meg kéne állapodni a konstrukcióban. gyk: mennyit fizetek az infókért... a bkv nem közszolgálati intézmény? a működési adatai nem nyilvánosak? wtf?
:::checklist indulás előtt: bukó? lámpa? lakat?:::
checklist:
checklist: lakatkulcs!
nálam nem volt tegnap, kínomban csak röhögtem.
Én meg sikeresen
Én meg sikeresen elgörbítettem a zárban mert biztos vmi gagyi anyagból van, holnap megyek reklamálni hehehe.
üdv adamekp
Számzáras lekötő forever
Számzáras lekötő forever :-)!
ja, de legyen legalább 5
ja, de legyen legalább 5 számjegyű :)
egyszer suliban egy gyerek elfelejtette a kódját én meg pár perc alatt végigtekertem neki a 3 számjegyű lakaton a lehetőségeket, és hopp, egyszer csak kinyílt :)
"javaslat az van
"javaslat az van tömegközlekedés-fejlesztésre is. de ott a probléma alapvetően a bkv finanszírozásával van."
Az újabb és újabb Budapest körüli autópályák finanszírozásával nincs probléma?
"kisszínes: küldtem
"kisszínes: küldtem eléggé részletes kérdéslistát a bkv-hoz egy tanulmányhoz tájékoztatást kérve (forgalomirányítás, forgalomszervezés, balesetek, műszaki állapot stb. témákat érintve) reakció: ezek a válaszok önmagukban felérnének egy-egy tanulmánnyal"
Küldd el egy, a témában tevékenykedő civil szervezet nevében (velük egyeztetve), hátha kézségesebbek lesznek.
"a probléma alapvetően a bkv finanszírozásával van."
Az Európai Bizottság egyik munkatársa szinte könyörgött, hogy a magyarok vasút fejlesztésre kérjenek pénzt, boldogan adnának rá (a BKV-val ugyanez a helyzet).
Más: a 8 km-es metró alagútra csak sikerült szerezni 300 milliárdot.
Pénz bőven lenne, csak akarni kellene.
dehát mit várunk? a
dehát mit várunk?
a döntéshozók lusták, mint a...
szomorú, hogy hiába választjuk meg őket, szükség van még egy csomó civil szervezetre, hogy az emberek érdekeit képviseljék, mert külömben minden fejlesztés mehetne a süllyesztőbe...
Ez jó ötlet, támogatom :)
Ez jó ötlet, támogatom :)
Ez már meg volt fogalmazva,
Ez már meg volt fogalmazva, de nem igazán törődtetek vele... Nagyon-nagyon jó ötlet!
Most jobban is lehetne
Most jobban is lehetne kommunikálni. Ha visszaengedik a parkolóba az autókat, és újra odaszoknak, nagyobb hőbörgés lesz, amikor majd tirhulni kell megint...
Ezért kellene lépni
Ezért kellene lépni valamit! Ki az illetékes az ügyben?
mivel bkv is jár ott,
mivel bkv is jár ott, nyilván a főváros.
:::checklist indulás előtt: bukó? lámpa? lakat?:::
uez a bem rakparton
uez a bem rakparton (batthyány-mhb között). parkolás megszűnt, valahogy mégis megoldják. és ott akkor most tényleg bringaút lesz? mert a vonalvezetése helyenként izgi.
:::checklist indulás előtt: bukó? lámpa? lakat?:::
Bizza a Bem rakparton
Bizza a Bem rakparton különválasztott bicóút lesz. Hogy milyen? no ez majd kiderül :)
Erel
Fölállnak a
Fölállnak a járdára!Nézz körül a Király utca környékén - igaz csak Merci és BMW!
Peac
Ká
A körúti boltosok, akiket
A körúti boltosok, akiket amúgy is nagyon szorongatnak a plázák (látszik is, hogy pusztul a Körút, a Rákóczi...), már így is a hajukat tépik, hogy a vevőik végképp elmaradnak.
Azt hiszem, ez is egy méltányolható szempont. Én legalábbis kisbolt párti vagyok.
Én is kisbolt-párti
Én is kisbolt-párti vagyok, de az autósok nem annyira. Nekik egyszerűbb kimenni a hiperszupermarketbe, ahol nem kell nagyítóval keresni a parkolóhelyet, fizetni sem kell érte, öt forinttal olcsóbb a tej és "óriási" a választék stb.
Ha viszont mégis betér mindkettő a körúti boltba, szerinted ki marad tovább vásárolni, ki ér rá szóba elegyedni az eladóval stb.: a gyalogos vagy az autós, akinek ketyeg a parkolóóra?
Szerintem az autó igazából csak akkor indokolt, ha közepes méretű tárgyat akarsz venni: olyat, amit gyalogosan-bkvval már nem, de autóval még el lehet vinni (mondjuk egy nagyobb TV). A kisebb cuccokat lehet bkv-n is vinni, a nagyobbakat (hűtő) meg érdemesebb házhoz szállíttatni. Ilyeneket meg remélhetőleg úgyis ritkán vesz az ember.
Ezt érdemes elolvasni.
A bevásárlóutcák sokkal inkább a növekvő autósforgalom és eltűnő felszíni tömegközlekedés miatt kopnak meg.
"A bevásárlóutcák sokkal
"A bevásárlóutcák sokkal inkább a növekvő autósforgalom és eltűnő felszíni tömegközlekedés miatt kopnak meg."
Olyannyira, hogy a bevásárló utcák és a belvárosi üzletek vonzerejét szerte a világon a gyalogos közlekedés feltételeinek javításával* igyekeznek növelni - jelentős sikerrel.
Latszik hogy nem autozol.
Latszik hogy nem autozol. Bar akkor nem tudom miert bocsajtkozol feltetelezesekbe.
Min is látszik?
Min is látszik?
A Rákóczin persze.
A Rákóczin persze. Hatsávos autópályáról beszélünk.
Az ember szívesen sétálgat hatsávos autópálya mellett. Megkívánja a fagyit, és a kirakatüvegek is mindig tiszták. Ki lehet kötni a kutyát, a biciklit, Kedves padokra ülhet le az ember, amíg azon vacillál, hogy a kis piros pántos, vagy a szegecsekkel kivert fekete bőr...
Nem is értem, miért nem sorakoznak a boltok Zuglótól Miskolcig, az M3 mellett.
ez jó, csak tele kéne
ez jó, csak tele kéne szórni a külső területeket földalatti garázsokkal, hogy valahová le tudják tenni a konzervdobozt a népek :)
ja, meg persze kéne még vagy 5 metróvonal...
na, de sebaj, reméljük elindulunk a civilizált város felé :)
Tegyék oda ahová most
Tegyék oda ahová most teszik.
Én úgy látom, hogy van
Én úgy látom, hogy van parkolóhely bőven, ha elhagyjuk Budapest "központját". Tehát mondjuk Hungária krt.-tól kifele már viszonylag könnyen lehet találni helyet, ráadásul nem is fizetős.
Szóval légyszives ne szórd tele a külső területeket földalatti garázsokkal, mert tök felesleges pénzkidobás, és a hosszu építkezést sem élvezném. :(
Ja lehet, csak nem metro
Ja lehet, csak nem metro vagy BKV kozelben. Lasd Kisfoldalatti vegallomasa a Mexikoinal: a szanalmas P+R parkolo tele, a kornyezo utcak tele. Kereshetsz helyet vesztesz negyed orat, plusz az atszallas ideje, igy mar sokszor nem erdemes kiszallni a kocsibol. Egyebkent a kisfoldalatti is tele van reggelente, tomegnyomor van na!
Sok autos ulne at BKVra, mert a belvarosban nagy szivas kozlekedni, rohadt draga parkolni, csak nincs hova atulnie mert mar nem fer fel a buszra es nincs hol hagyni a kocsit.
Ebben igazad van! Viszont az
Ebben igazad van! Viszont az is igaz, hogy a földalattit max úgy lehetne fejleszteni, hogy hosszabb megállókat építenek, és olyan kocsikat vesznek hozzá. Ez k sok pénz, viszont megérné!
Fejlesztéseket a BKV-nak és kerékpársávokat! (Az élhetőbb városért jól!)
vagy gyakrabban kéne
vagy gyakrabban kéne járniuk a picike szerelvényeknek. páternoszter fíling :)
Így is elég gyakran
Így is elég gyakran járnak. Szerintem reggelente minden megállóban van egy...
ja, lehet... én reggel még
ja, lehet... én reggel még soha nem mentem kisföldalattival... :)
mindig tanul az ember új dolgokat :)
A földalattinak és a
A földalattinak és a metrónak van egy meghatározott követési távolsága, időben. Egy szerelvény nem hagyhatja el az állomást, ha a következőben még ott áll a másik, függeltenül attól, hogy az tíz mp múlva elindul. Ez csupán az utasok biztonsága miatt van egy esetleges alagútbeli szerencsétlenség esetére. Amúgy a hármas metrón ezért hagyták meg a régi számlálókat a megállók elején, hogy a vezetők lássák, mikor ment el az előző, ergo mikor mehetnek majd ők.
üdv adamekp
Csak az ilyen műemlék,
Csak az ilyen műemlék, nem?
Arra gondolok, hogy a megállókat bővíteni nem csak a pénz miatt lenne nehéz, nem?
Villamost az Andrássyra! Lehetne neo-retró jelleggel. A Ganzban úgyis malmoznak azok a melósok, akiket még nem rúgtak ki.
Az Iparművészeti Egyetem Design-tanszéke megtervezi a csecse-kis villamosokat, amik nyáron nyitottak is lehetnek, A Ganzban legyártják, és hajrá!
Munkahelyeket teremtene, mosolyt, és kissé tehermentesítené a kisföldalattit is. Szerintem azzal sem lenne baj, hogy kivezessék egészen a Mexikói útig, vagy tovább.
A József nádor téren meg szépen megfordulna, ott úgyis mélygarázsok épülnek. Na.
Ne mondjátok, hogy nem lenne nagy!
Szuper IDEA! A para csak az
Szuper IDEA!
A para csak az lehetne, hogy nembiztos a kiföldalatti (lévén hogy réteg/vagy kéreg vagy mi) nem elbír egy vilit a hátán, de erre biztosan van +oldás.
Nem bántásképp, de azokra
Nem bántásképp, de azokra a villamosokra nem ülnék fel szívesen, amit iparművészek terveznek. Igaz, egy jármű tervezésekor nagyon fontos a dizájn (ezért olyan nevesek az autódizájnerek), de a munkának csak pár százaléka ez, sokkal fontosabb a belesej, amit gépészek, közlekedésmérnökök, villanymérnökök raknak össze. A friss VEKE-tanulmány egyébként részletesen foglalkozik a földalatti felújításával, a konklúzió az,k hogy újra kell gyártani, mert még hasonló sincs sehol a világon.
Az autótervezők is egy jó
Az autótervezők is egy jó nagy mérnök gárdával dolgoznak együtt.
Az iparművészetet (többek között) az választja el a képzőművészettől, hogy funkcionális tárgyakat hoznak létre az alkotók.
aries
Jómagam egy évet jártam
Jómagam egy évet jártam egy eindhoveni formatervező kurzusra. A designer valóban egy gyűjtőfogalom, de én ipari formatervezőként értettem. Egy jármű belsejét mindig formatervező tervezi meg, mert ő nem csak skiccel a papíron (mint a sokszor citált autó stiliszták), hanem komoly anatómiai és főleg ergonómiai ismeretekkel rendelkezik. Vajon a mérnök, a gépész, a villamosmérnök tudja, hogy az európai ülőlapszabvány pontosan 750 milliméter magas, dőlésszöge 7 fok, egy kényelmes kapaszkodó átmérője pedig 37 milliméter? Nem. Ők abban májerek, hogy a formatervező által tervezett részegységeket hogy és miből lehet legyártani, milyen gépekkel, technológiával úgy, hogy tartós, megbízható, biztonságos legyen.
Ezt csak a szakma védelmében írtam. A formatervezés egy kutyakemény meló, nem csak filccel hadonászás+nagy alufelni rajzolás.
A pék sem csak brióst süt, hanem kenyeret is. Sőt, abból többet.
: ) Oké? Nessie, minden villamos, amin eddig ültél, azt formatervező tervezte. Jó, az ötvenéves pesti matuzsálemeket nem számolva...
"Villamost az Andrássyra!
"Villamost az Andrássyra! Lehetne neo-retró jelleggel. A Ganzban úgyis malmoznak azok a melósok, akiket még nem rúgtak ki.
Az Iparművészeti Egyetem Design-tanszéke megtervezi a csecse-kis villamosokat, amik nyáron nyitottak is lehetnek, A Ganzban legyártják, és hajrá!"
Nagyon nagyon jó ötlet! és mekkorát lendítene a város vonzerején is - minden szempontból. Nyitott villamosokról pedig már régóta álmodozom :)
Amúgy nagyon kiváncsi vagyok az új Siemensekre. Brüsszelben egy idő óta UFO villamosok közlekednek, most már a második generációjuk. Olyan érzés abban utazni, mintha egy szendvicsesdobozban lennél a morzsa. Kívül-belül műanyag, átható "nejlon" szaggal.
A franciáknál a villamosok reneszánszukat élik, minden évben megnyitnak egy-egy új vonalat valamenyik városban, de ott is ez a high-tech külső a menő.
Ha Budapesten sikerülne barátságos, emberi villamosokat tervezni, az világszenzáció lenne! :)
Elég sokan bringára ültek
Elég sokan bringára ültek a BKV-ról mostanában(akár 2% is). Úgyhogy lett egy kis hely...
A foldalattit egyaltalan nem
A foldalattit egyaltalan nem kellene fejleszteni.
A Nyugati-Ujpest vasutvonalat kellene hasznalni.
Én úgy fejleszteném a
Én úgy fejleszteném a kisföldalattit (teljesen laikusként), hogy üvegfalat nyomnék minden peron szélére önműködő ajtókkal, automatizálnám a szerelvényeket, és duplájára sűríteném a követési időközt. Mint a párizsi 14-es metro, csak az nagy. Kihagynám a Vörösmarty utcai megállót meg a Bajcsyt, és meghosszabbítanám a vonalat délpest fele mondjuk. Bagóért meglenne :)
"Kereshetsz helyet vesztesz
"Kereshetsz helyet vesztesz negyed orat, plusz az atszallas ideje, igy mar sokszor nem erdemes kiszallni a kocsibol"
ha igy gondolkodsz tényleg nem
ötlet: megállsz alapból messzebb és sétálsz, bevásárlásnál is nyerő taktika :)
Ha nem férsz fel rögtön vársz mégegyet mint bárki más, ha majd sokan szállnak át lesz több busz/villamos..., forditva sajnos nem működik.
Amig azon megy a sirás hogy mélygarázs kell a megállókhoz hogy nehogy már két percet kelljen sétálni, ja meg ingyen legyen, mert jaj mennyibe kerül az autó, meg járjon félpercenként minden, na majd akkor kegyeskedek talán kiszállni az autómból addig marad ez a káosz, a dugók, meg minden vacak. Ne várj arra hogy egy reggelen arra ébredsz hogy minden szép és jó, abból választhatsz ami VAN.
Nézd meg a mai metróban a Kázmért.
Vagy
Vagy veszel/hamisítasz/kérsz kölcsön/bugázol egy mozgássérült matricát/kártyát, kiteszed az ablakba, oszt jól van.
Lásd: Belügyminisztérium (!) vagy az OTP központ körüli utcák - hatalmas fekete Audik parkolnak mozgássérült matricával a szélvédő mögött nap nap után. Kizárt, hogy mozgássérültek autói. Ha ez nem vérlázító, akkor mi az?
A helyükbe nem tenném, az
A helyükbe nem tenném, az élet néha furcsán neveli meg az embert.
Viszonylag könnyen lehet
Viszonylag könnyen lehet hozzájutni - egyelőre ilyen matricákhoz.Nem muszáj neked rokinak lenni, elég ha a nagyid nehezen közlekedik a tömegen.Ezzel elég elmennie a háziorvoshoz és ha jóindulatú az illető, akkor elég könnyen+gyorsan megvan az igazolvány.
Ezzel nem azt mondom, hogy az egyetemem előtt parkoló Z4-es és MG tulajdonosai is mozgásukban korlátozottak, sőt még a nagyanjukat sem láttam az egyetemen, de biztosan vannak tehetős mozgáskorlátozottak.
Peac
Ká
Ezzel a felfogassal biztos
Ezzel a felfogassal biztos sok autost fogsz tudni atultetni BKVra :) Midegy, majd 20 ev mulva kinovod.
Nem azt modom hogy a BKV jó
Nem azt modom hogy a BKV jó igy ahogy van, de szerintem vállalható lenne.
Tudom, naiv dolog hinni abban hogy az emberek elgondolkodnak szokásaik következményén, és ez sokkal komolyabb elvárásokat támaszt annál mintha az embereket minden jót igérve csalogatják.
Remélem az embereknek nem kell 20 év hogy kinőjjék a WCre is autóval megyünk dolgot (mondjuk benya már nem lesz). Az elmúlt sok évben azért szerintem sok minden változott, több a biciklis, a Margit Sziget tele van futkározókkal, szóval szerintem alakul a dolog, és az embereknek nem az autó jelenti az életminőség javulását.
Ha a milánói és a
Ha a milánói és a budapesti tömegközlekedést összehasonlítjuk, akkor minden okunk megvan büszkének lenni. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy a milánói tömegközlekedés az egy szint.
Szóval hajrá. Azon pedig ne siránkozzunk, hogy a külvárosokban nem olyan gyakoriak a járatok. A világon mindenhol így van. Nagyon sok az ember, azért költözik valaki a zöldbe, hogy körben legyen kert, fölöttünk a szomszéd ne fúrjon vasárnap reggel, mellettünk ne legyen házibuli. A sűrűbben lakott övezetekben kell a járatsűrítés, de kint, ahol egy ház-egy szünet...
A járatok sűrűségét szerintem frekventáció és demográfia alapján találják ki, majd (egy részét) a meglévő lehetőségekből valósítják meg.
Szerintem adjunk a BKV-nak időt és fel fog nőni a feladathoz. Én optimista vagyok. Amellett, hogy a tesóm Erzsébeten lakik, ahová még bringán is 26 perc az út a belvárosból. És dejó, hogy van bringám...
Szóval, hajrá BKV, együtt, előre!
"Szóval hajrá. Azon pedig
"Szóval hajrá. Azon pedig ne siránkozzunk, hogy a külvárosokban nem olyan gyakoriak a járatok. A világon mindenhol így van."
Budapest külvárosainak jórésze sűrűn lakott lakótelep. Ahol nem az egy ház egy szünet a jellemző, hanem a toronyház toronyház hátán. Ezeken a helyeken is csökkentették a járatsűrűséget, jóval a vonzó szint alá.* A rendszeresen lerobbanó buszokról nem is beszélve. Nem csoda, hogy mindenki autóhoz próbál jutni. Tizenvalahány év alatt sikerült elérni azt, amit másutt évtizedekbe tellett: a BKV-t az használja csak, akinek nincs módja autóval járni.
Én reménykedek, hogy ez megváltozik, de ez csak és kizárólag rajtunk múlik.
*********************************
*ha a buszjáratok sűrítését nem is lehet megoldani, a kerékpározást nagyon érdemes ezeken a helyeken ösztönözni. A lehető legolcsóbb és legpraktikusabb megoldás mindenkinek. Ehhez "mindössze" rendes, védett kerékpártárolókat kellene építeni a külvárosi tömegközlekedési megállók mellé. Ezt mindenki tudja, még sem történik semmi, helyette a P+R parkolók szükségét szajkózza boldog-boldogtalan (egy autó helyén 10 kerékpárt lehet tárolni gond nélkül).
Igazad van, gondolom
Igazad van, gondolom Káposztásmegyerre, Békásra, Erzsébetre gondolsz, de ide vehetjük nyugodtan akár az aglomerációt is...
A BKV fejlesztése viszont nem rajtunk múlik. De azért vagyok optimista, mert szerintem a "kirakat-beruházások" mellett egyszerűen kénytelenek lesznek fejleszteni. Rendben, hogy megvettek egy rakás Volvo buszt, rendberakták a kettes metró állomásait, meg jön a végtelenített villamos, de megintcsak az erzsébeti példát tudom felhozni, ahol a 23-as buszon inkább kikapcsoltam az iPodot, mert a csuklómechanizmusnak olyan hangja volt, hogy már a riffeket sem hallottam...
A bringatárolók más kérdés, ott szerintem a Kerékpárosklub már izzítja a dolgokat, hiszen nagyon egyszerűen kivitelezhetőek, akár gázcsőből, egy könnyűszerkezetes tetővel.
Most itt, Milánóban helyeztünk ki gerilla biciklitárolókat. Autó-alakúak, szépen "odaparkoltunk" vele éjszaka, lefúrtuk az aszfaltba és slussz. Az ötlet eredetileg svájci.
Amilyen gyorsan az olaszok "dolgoznak", még hónapokig ott lesz. Ma már volt benne három bicikli is.
van errol a bringatarolorol
van errol a bringatarolorol vmi kepanyagod?
bonnie
Nekem most nincs, de
Nekem most nincs, de szerintem az eredeti svájciról valahol van...mindjárt megkeresem...
"A BKV fejlesztése viszont
"A BKV fejlesztése viszont nem rajtunk múlik."
Közvetetten rajtunk múlik. Ha az emberek fütyülnek arra, hogy van-e rendes busz/villamos járat, vagy sem, akkor a városvezetés ugyanezt fogja tenni, és egyszerűen hagyják az egészet elsorvadni. Ha az embereknek nem fontos, akkor nekik miért legyen az?
A nehézség az, hogy a sok egymástól elszigetelt ember hogyan tudja az érdekeit érvényesíteni? Sokkal könnyebben megy mindez a szervezett útépítő, ingatlanfejlesztő, alagútásó* ... lobbiknak. Az eredmény jól látható az egész városon.
**********************************
*közlekedésmérnökök....
Egy ismerősöm egyszer
Egy ismerősöm egyszer megtámadta járatsűrüség ügyében a BKV-t (már nem emlékszem a busz számára), és meglepő de küldtek egy elég tisztességes választ - nem is sokára, amiben adatokakal mutaták ki, hogy mért nem kell meg mért nem éri meg nekik - mert ugye ők ezt mérik, és ezzel már lehet vitatkozni. Meg meglehet ilyen ürügyén keresni az önkormányzatokat, mert van hogy a BKV azzal közös finanszírozásba indít újabb járatokat. Ilyen pl a Békás-busz is asszem. Szóval hajrá. Kérdezni és kérni mindig szabad :-)
Nagyon jó, hogy ilyen
Nagyon jó, hogy ilyen emberek is vannak :) Tömegközlekedés ügyében azonban jobb egyenesen a fővároshoz fordulni, mert a BKV szabadságfoka redkívül kicsi, gyakorlatilag csak egy végrehajtó szerv, teljes egészében a városvezetéstől függ. (garmadában állnak a BKV-nál a tömegközlekedési fejlesztési tervek, beleértve az azonnal, és nagyon olcsón megvalósíthatóakat is, amelyek már holnaptól javítanának több százezer ember utazási körülményein, de a városvezetés nem támogatja ezeket (pl buszsávok, buszokra, villamosokra hangolt lámpák, stb).
Ami neked vallalhato, az
Ami neked vallalhato, az masoknak nem biztos. Lehet hogy szamodra erthetetlen modon de olyan szokasokat vesznek fel amik neked nem tetszenek, de vegulis ki vagy te hogy ex catedra kijelentsd hogy inkabb ezt vagy azt tegyek? Ha nem vagy az o cipojukben, nem ismered az indokaikat es a felteteleiket, miert hiszed hogy jobban tudnal kozlekedni helyettuk mint ahogy ok teszik? Es ha azt mondjak masok hogy a kozlekedes javitasahoz ez vagy az kellene, miert szajkozod folyton hogy inkabb gyalogoljanak, bicajozzanak, varjanak megegy buszt, amikor ok felnott emberkent ismerve a lehetosegeket es a korulmenyeket maskepp dontottek?
Irtam hogy szerintem, meg
Irtam hogy szerintem, meg ötlet, meg hogy felnőtt ember dönt, de nem fogom minden egyes hozzászólásban leirni.
"amikor ok felnott emberkent ismerve a lehetosegeket es a korulmenyeket"
ez nem feltétlen egészen biztosan mindenkire vonatkoztatva teljes mértékben igaz (igy jó?) én is ismerős is megmutattam már másoknak hogy hogyan tudnak bringával autót/BKVt időben verve és biztonságosan eljárni munkába / suliba ...
Az egész az _ésszerű_ autóhasználatról szól, bedugitani az egész várost hogy busszal se elhessen menni szerintem nem ésszerű.
Nagyon sokan reflexből utasitanak el más lehetőségeket azok ismerete nélkül :(
A körülmények
A körülmények ismeretéről:
Teljes meggyőződéssel állitva hogy a sok befizetett adó milyen jó a társadalomnak, de ha megkérdezed hogy esszerint ha 25 litert fogyasztana az autójuk ami az össz befizetett adót simán duplázná akkor még jobb lenne nem válaszolnak semmit.
Már leirtam hogy a civilizáció bizony káros, de nem kell kőkorszak, csak próbáljuk már meg ésszerű keretek közé navigálni a dolgokat.
Mer én szívom a gázt,amit
Mer én szívom a gázt,amit ők pufognak ki, nem érted?
Szerinted jobb dugóban
Szerinted jobb dugóban ücsörögni mint sétálni egy megállót és ott felszállni ha elsőre nem férsz fel?
Ezzel a felfogással talán
Ezzel a felfogással talán át lehet ültetni pár embert, ha téged ez nem hat meg ez van, próbálkozni azért lehet :)
A benzinár / útdij / forgalomkorlátozás majd átültet sok embert.
A szebb / jobb BKV majd még sok embert.
Egy általános szemléletváltás majd átültet még sok embert.
Kellemes csalódás ért.
Kellemes csalódás ért. Kollegám, aki megrögzött autós egyet ért a gépjárművek belvárosból való kiszorításával. Talán mégiscsak lesz összetartás... :)
--
sha
loser.
user.
computer abuser.
http://digitaldynamite.demoscene.hu
Még szép! Van esze ;) Ha
Még szép! Van esze ;)
Ha kifizeti a behajtási díjat, sokkal kényelmesebben, és gyorsabban tud majd autózni.
Ha nem, akkor más befizető autósok fejlesztik neki a BKV-t.
Csodás.
Több fővárosban bevált, és a legtöbb már a bevezetésén gondolkodik.
Végre valami bátor, előremutató terv!
És választás előtt felvállalva!!!
Ez igen.
1. hat, ha a bem rakparton
1. hat, ha a bem rakparton az az uj ize a bicikli ut lesz, az nagyon jo lesz, csak menni nem lehet rajta. en is ezen gondolkozom, minden reggel, amikor arra megyek, de sztem az nem az, mert nehol van, nehol meg nincs. sztem ott kellemes kis parkolo lesz.
2. a bkv meg nem olyan szar, mint amilyennek tunik. sztem egeszen vallalhato mas varosokhoz kepest is.
3. a "para" az mindig jot tesz: en aannyi embert a duna mellett, mint amikor jott a nagy viz meg nem lattam enni inni, setalni, beszelgetni. es ez a nagykoruti villamos ize is jo. meg altalaban: tok joo, ahol nem az van, mint volt, h mennek a kamionok. es hirtelen megjelennek az emberek. eses mosolyognaka duna mellett
A BKV-nál a nyújtott
A BKV-nál a nyújtott szoláltatás és az ár arány nem megfelelő. Szerintem sokkal többen használnának jegyet, ha időtartamra szólna (mint Prágában), és nem egy útra, függetlenül attól, hogy 1 megállót mész, vagy az 1-es villamossal körbeutazod a várost.
Sziasztok! Mi van azzal, aki
Sziasztok!
Mi van azzal, aki át akar csak menni bp-n? Pl Miskolcról Balcsihoz, és még millió példa lehetne... Amíg nincs Bp-t elkerülő út, addig ez a lehetőség is bukik.
Aki pl vidékről jön dolgozni, és millió átszállás kéne, hogy eljusson munkahelyére, az hol fogja hagyni az autót? Tudom, külvárosba, de ott hol? Az senkit nem érdekel, csak hogy a belvárosba ne legyen autó...
Elsőre lehetőségeket kéne teremteni, utána az ilyen (már elnézést) idióta dolgokat kitalálni... Valóban, ha lehet hol hagyni az autót biztonságba és az nem fizető parkoló, és akár még ott éjjelre is lehetne hagyni bringát biztonságba, akkor támogatnám én is az ötletet, de így ez egy viccnek is rossz, csak gratulálni tudok a kitalálójának...
Azért a külvárosban elég
Azért a külvárosban elég szépen le lehet tenni a kocsit. Legalábbis könnyebben mint a belvárosban.
Én egy darabig autó+metróztam.
A P+R néha tele volt, de akkor gyalogoltam 200 métert.
Egyébként meg inkább azt nézzük mi van a mérleg másik felében.
Jelenleg 3-5-el guruló, 180-ra tervezett autókat előznek a járdán a gyalogosok. Eközben iszonyat benzint égetnek el a belvárosban. A buszok legtöbbször épp az autók miatt lassúak. Ha nincs dugó, az olyan, mintha a BKV vett volna +10-15%-nyi buszt. A lakók kiköltöznek a városból, hogy aztán P+R-t kelljen nekik építeni. És mi a legszebb? Hogy az adót Budakeszin fizetik, az utakat és a P+R-t Budapesten használják. És ráadásul ez nem egy állapot, hanem egy folyamat.
Na akkor gondolkodjunk...
Egy ötlet, és máris leáll a spirál.
Több BKV pénz, jobb levegő, visszaszivárgó belvárosiak, több turista, elégedettebb lakók, hosszabb élet, kevesebb betegség, mondhatni tisztára Európa.
Ha a fele bejön ezeknek az előnyöknek, már nyerő csapat aki bevezeti.
persze, hogy le lehet tenni
persze, hogy le lehet tenni az autókat! Le lehet tenni mellékutcákba, és akkor a t. lakó mikor hazamegy, és parkolnak elötte, eléggé ideges lesz hogy nem tud saját maga elött leparkolni. Tehát igenis kellenek P+R parkolók, ami olyan helyen van, ahol fél óra alatt nem lopják el az autódat...
Üdv,
Tomi
Te figyelj, aki napközben
Te figyelj, aki napközben odaparkol, az szerintem estére hazamegy...
Vidékről is be lehet
Vidékről is be lehet járni biciklivel. Én speciel Érdről járok be mindennap és csak 10 perccel hosszabb, mint mikor egyszer apa autóval behozott, pedig autópályán jöttünk, és korán elindultunk.
Így nincs gond a pakolással még a Madách téren sem?
Az ilyen "vidékről jövök
Az ilyen "vidékről jövök dolgozni Pestre autóval" az egyik legrosszabb eset, mert az a gondolat húzódik meg mögötte, hogy nekem legyen kellemes kis kertesházam vidéken (vagy akármim, ami jobb, mint amit a nagyvárosban megengedhetek magamnak), a benzingőzt meg szívják mások. Ez a kellemes környezet miatti kiköltözés után autóval bejárás egy önmagát gerjesztő folyamat.
"ha lehet hol hagyni az
"ha lehet hol hagyni az autót biztonságba és az nem fizető parkoló"
A közlekedésnek ára van, pénzben, időben, helyben ...
"Mi van azzal, aki át akar csak menni bp-n? Pl Miskolcról Balcsihoz"
Autópályadij is van, most az útdijat is kalkuláld bele.
Hungária krt. Vegyél
Hungária krt. Vegyél térképet!
És idézek a cikkből: "5-6
És idézek a cikkből:
"5-6 éven belül még nem lehetséges"
Addigra meg már lesz M31-es is (az un. Gödöllői átközés, asszem ezzel az útszámmal), így be se kell jönni Budapestre. Bár addigra Budapest megy ki addig... :(
Mint írtam, ha Bp-re nem
Mint írtam, ha Bp-re nem kell bejönni, hogy meg lehessen kerülni, akkor támogatom én is az ötletet, és ha normális parkolók és normális tömegközlekedés van.
Ez, hogy bp megy ki addig, erről éppen tegnap beszélgettem egyik haverommal. Pl az M0-s terve már több, mint 10 éve megvan, nagyon sok építkezés pedig kevesebb, mint 10 éve kezdődött, és most ők lázonganak a legjobban. Amikor az M3-as bp-i szakasza épült, akkor ott házak voltak, amibe emberek laktak! Kit érdekelt? Senkit. Eldöntött tény volt, hogy az ott fog menni, és ott vezették. Ennyi.
Üdv,
Tomi
Így van, a közlekedést
Így van, a közlekedést meg kell fizetni. Azt is aki a belvárosba akar lakni, meg kell fizetni...
Namost nem védeni akarom az autósokat, mert annál borzalmasabb nincs amikor 1 ember megy át naponta a városon, és egy kocsival éppen annyi helyet elfoglal, mint aki 4-en űl benne, de nem ez most a lényeg. Szóval a közlekedésnek ára van. Ez így van. Gondoljatok bele, ha mondjuk az autósok fele nem járna kocsival, nem tankolna ennyit, az mekkora kiesés lenne az államnak. Az, hogy te bringázol, kifizeted (jó esetbe) az bringára való forgalmi adót, és onnantól arra semmit... Egy autónál fizeted a súlyadót, regisztrációs adót, átírást, üzemanyagból az adót, és az útdíjat (ha van ott éppen). Namost akkor miből lenne akár BKV fejlesztés, akár bringaút építés, ha az autók egyrésze eltünne? Tudom, akkor az utak karbantartása nem emésztene fel ekkora pénzt, viszont nem lenne arányban akkor se... Ez olyan, mint a dohányzás, arról is ha sokan leszoknának, akkor az is nagy kiesés lenne.
Üdv,
Tomi
Ez egy széleskörűen
Ez egy széleskörűen elterjedt tévhit. Az autózás adóterhei még magát az infrastruktúra kiépítésének, és fenntartásának költségeit sem fedezi, nemhogy a károkét és hatásokét.
Olvass utána a neten, de ne autós topikokban... :)
Ebben ott van a hiba, hogy
Ebben ott van a hiba, hogy az államnak több kiadása van az autók miatt, mint amennyi bevétele... (környezetszennyezés, por- és zajártalom, utak építése, felújítása, stb)
Szerinted jobban elnenk ha
Szerinted jobban elnenk ha nem lenen motorizacio?
Nem a motorizációval van
Nem a motorizációval van baj, hanem azzal, hogy bizonyos formáiért a felhasználók nem fizetik meg a valós költségeket, hanem az állam állja a közös kasszából (amibe autós és nem autós egyaránt fizet be). Én pl. nem akarom, hogy mondjuk a tűzoltóautót megint lovak húzzák. Csak a "szennyező fizess" elvet lenne jó érvényesíteni. Meg addig is felhagyni azzal az elképzeléssel, hogy az autós (meg a dohányos) a mártír, aki finanszírozza a többiek életét a sok-sok adóval, amivel állam bácsi nyúzza őt.
Egyértelműen nem. De akkor
Egyértelműen nem. De akkor igen, ha az autóhasználatot mindenki ésszerűen tenné, és nem azzal járnának szó szerint mindenhová.
Miért kell mindig
Miért kell mindig szélsőségekkel dobálozni, célokat elolvasni, utolsó mondat, ott van hogy _ésszerű_
ami jelenleg hiányzik.
"Fontos célunk azonban az ésszerű autóhasználat széleskörű népszerűsítése."
A másik tévhitet
A másik tévhitet természetesen a dohánylobbi terjeszti. Felháborító.
Ilyen érvrendszerrel akár munkatáborok is lehetnének, vagy kötelező euthanázia.
Kinyírnak évi többezer embert a legiszonyatosabb halálnemekkel (rák, stroke, vérrögök...), és ezután a társadalmi nélkülözhetetlenségüket szajkózzák.
Eközben speckó pszichológusok dolgoznak a marketingszakmában azon, milyen dohányreklám hat leginkább egy középiskolásra. Csak értekezleteken kimondva, de teljes erővel célcsoportnak tekintik őket.
Fúj!
Ráadásul még az érv sem
Ráadásul még az érv sem igaz, hiszen a betegségek kezelése (pl. kemo) rengetegsok pénzébe kerül az államnak.
(csak a szakma védelmében:
(csak a szakma védelmében: nem speckók azok a pszichológusok, vagy akkor az ott dolgozó közgazdászokat/jogászokat/'szom tudja kiket is fikázzuk pls!)
:::checklist indulás előtt: bukó? lámpa? lakat?:::
speckó=speciális,
speckó=speciális, specializálódott
Ezek bizony specializálódott pszichológusok. Az a szakterületük, hogy hogyan lehet a 14 éves gyerekeket rávenni a dohányzásra. Ez nem jelenti azt, hogy überokosak, azt meg végképp nem, hogy a szakma szellemiségének zászlóshajói lennének õk.
Milyen lehet már... Két kollegájukat eltartják azért, hogy ne hányjanak amikor a tükörbe néznek ?
--
a bátor kommutátor
...
_________///Hemü\\\__________
\...dOhányOzás majOm szOkás.../
Ha nem benzinre költené,
Ha nem benzinre költené, akkor valami másra, ebből is lenne adó. Na + persze hozzájönnek a fent említett hozzászólások, miszerint nagyobb költség az utak karbantartása, + környezeti károk...
2 út van, hogy teljesítsük az EU követeléseit a légszennyezéssel kapcsolatban (és nem hülyeségből követelik):
1.: Egyes napokon szmogriadó. (Egyáltalán nem lehet autóval közlekedni a belvárosban, esetleg az egész városban...)
2.: Ez.
Melyiket szeretnéd?
pl bérlet és
pl bérlet és jegy???
dereng?
Peac
Ká
Vezesd végig a logikád
Vezesd végig a logikád (több / nagyobb autó -> több adó -> hűdejó), ha mindenki 25 litert zabáló moslékszállitóval járna akkor jobb lenne szerinted, ha nem akkor vajon miért?
"Ez olyan, mint a dohányzás, arról is ha sokan leszoknának, akkor az is nagy kiesés lenne."
Amig kezelni kell azokat akik emiatt rákosok addig jobban negativban lenne a szumma (dohányadó + orvosi kiadás) mint most, utána viszont több maradna a nem önkéntes betegekre.
Sőt, az egészségügyben
Sőt, az egészségügyben is elvesztené egy sereg ember az állását, mert sokkal kevesebb lenne a keringési/légzőszervi stb áldozat! Szörnyű még belegondolni is!
De abba a mondjuk 1000
De abba a mondjuk 1000 forintba nem hal bele az, aki csak egyszer megy át Pesten!
Ez pont arra jó, hogy aki naponta (többször) megy be, annak azért elég jelentős kiadás lesz...
Bár a cigi sem olcsó, nem egészséges, mégis egy halom marha szíjja:D
...Meglátjuk
Jobb helyeken ez úgy
Jobb helyeken ez úgy mûködik (pl. Karlsruhe), hogy a faludban a vasútállomáson felszállsz, és a város fõterén a villamosmegállóban vagy metrómegállóban leszállsz.
Ezt itthon is meg lehetne csinálni, teljesen apró hálózatfejlesztés kéne hozzá (pl. minden vasútállomásra megy be villamossín, ahol még nem szedték fel), és olyan villamosokat kellene venni, amik többféle áramnormát tudnak.
--
a bátor kommutátor
ööö.. mintha a cikk
ööö.. mintha a cikk végén az is szerepelt volna, hogy az utdíj bevezetését leghamarabb 5-6 év múlva tervezik bevezetni.. nem?
Mert ez az egész ötletelés-világmegváltás-külföldi példálózás klassz, csak simán a szőnyeg alá lesz söpörve az egész.
Nézd Kükü, nálam personal hero-k vagytok, ezért kérdezem teljesen őszintén: Milyen jeleket látsz arra, hogy itt hamarosan (1-2 év) gyökeres változás, szemléletváltás következik be?
Természetesen megyünk mindenhova tüntetni, ragasztjuk amit kell, aktivizmus, terjesztjük az igét a kocsmaasztalok fölött!
Londonban van behajtasi dij,
Londonban van behajtasi dij, megis oriasi a belvarosi forgalom...
(Persze nem ilyen utakon)
gondolom sokmindenki aki a
gondolom sokmindenki aki a belvárosban lakik,dolgozik,halad el naponta észrevette már az igencsak romos állapotu épületeket.szerintem az is egy megoldás lenne ha nem építenének pesten uj lakoparkokat társasházakat hanem inkább a külvárosban építkeznének és a rengeteg helyet elfoglalo hányadék módon kinéző öreg belvárosi emeletes épületeket a lakosok áthelyezésével lebontani és biztonságos parkoloházat épitettni a helyére!
Szétterited a várost,
Szétterited a várost, csinálsz bentre sok parkolót, ez tökeltes forgalomgerjesztő stratégia lenne, de itt pont nem ez a cél.
"a rengeteg helyet elfoglalo
"a rengeteg helyet elfoglalo hányadék módon kinéző öreg belvárosi emeletes épületeket a lakosok áthelyezésével lebontani és biztonságos parkoloházat épitettni a helyére!"
hat ez aztan qrva nagy otlet!!!
sot!! toldjuk meg! a hanyadek hazak kozott levo parkok helyere meg epitsunk benzinkutakat!!! na? kiraly??
mindig elszomorodom (es duhongok magamban) amikor szembesulok vele (nap mint nap) hogy ilyen korlatolt emberekkel kell egy varosban/orszagban elnem.
ne dühöngj annyira,
ne dühöngj annyira, tényleg buta gondolat volt, de attól még nem biztos, hogy a gazdája csak ilyeneket tud kitalálni, szóval szvsz a gondolattal vitatkozzunk itten, és ne anyázzunk...
písz
A Király negyven helyére
A Király negyven helyére nem akartak parkolót építeni? :DDDDD
üdv adamekp
Összesen 1400 férőhely a
Összesen 1400 férőhely a parkolóházakban... ugye ennél több lesz?
Amúgy hurráhurrá! Ez egy nagyonnagy lépés lenne! Ha a Demszky ezt felvállalná, még az is lehet, hogy elfelejtem neki azt a kis beszólását.
Ma teljesen lezárták nálunk az M3-as bevezetőt, olyan fura volt autók nélkül...utoljára a taxisblokádnál volt ilyen élményem (akkor a Hungária krt-on laktunk).
"Mi van azzal, aki át akar
"Mi van azzal, aki át akar csak menni bp-n? Pl Miskolcról Balcsihoz"
"Autópályadij is van, most az útdijat is kalkuláld bele."
irreleváns válasz, az átmenő forgalomról beszélünk ezesetben, amin valóban a teljes M0-ás elkészülte és forgalomnak való átadása javíthatna érdemben. vagy esetleg egy észak-déli duna-alagút. akinek nincsen dolga bp-en/a belvárosban, ne legyen már rákényszerítve, hogy bejöjjön. neki se jó, és budapestnek se.
a belvárosi rozzant épületek dózerolása (mire gondolsz, mondjuk a hétkerre?) és helyükre parkolóház építése a szuburbanizációt és a szlömösödést indukálná. az pedig az adófizetők elköltözését jelenti, úgy hogy az infrastuktúrát továbbra is használják ohne hozzájárulás. ez nem oké. a metró/hév végállomások közelében létesítendő/fejlesztendő p+r parkolók viszont tényleg hozzátartoznának egy ilyen korlátozott behajtású zónásított belváros-koncepcióhoz.
:::checklist indulás előtt: bukó? lámpa? lakat? és a kulcs? :::
Személyi? Bagaboo (benne
Személyi? Bagaboo (benne kulcs)? Bukó? Kesztyű?
pumpa!
pumpa!
folt, ragasztó! aries
folt, ragasztó!
aries
szerszámkészlet,
szerszámkészlet, elakadásjelző 3szög, pótkerék, elsősegélydoboz :)
(tegnap ez utóbbi még jól is jött volna...)
pótbicikli a hátizsákban
pótbicikli a hátizsákban összehajtogatva:) +ízzókészlet:)
aries
biciklis Így már
biciklis
Így már indulhatunk.
_________///Hemü\\\__________
\...dOhányOzás majOm szOkás.../
fixiseknek 14-15-ös
fixiseknek 14-15-ös villáskulcs!!!
Na, akkor menjünk! aries
Na, akkor menjünk!
aries
Mi történt? Felkaptad a
Mi történt? Felkaptad a zakót?
aries
szőkenő elémbillegett a
szőkenő elémbillegett a kirakatot bámulva...
a pedál egy kicsit leszedte a bőrt a lábamról, de télleg nem komoly. csak a koszolódás ellen jó lett volna valamit rárakni...
de az szar volt, amikor a margithídon megálltam, és az eldőlő bringa pedálja megint a sebet célozta meg. pedig előtte mostam le szépen a jászainál a kútnál... utána meg a margitszigeten fröcsögött bele a sáros lé... szóval télleg jó lett volna lefedni valamivel azt hülye kis sebet.
Egy pár hete index nélkül
Egy pár hete index nélkül elém mászott egy út szélén várakozó autós és hát a balomon minden lement: térd, forgó, könyök, váll.
Éppen begyógyultak a sebek, erre Tétényben megvezetett egy hosszanti repedés a "kiváló minőségű" aszfalton. Persze megint a bal oldalammal töröltem fel az utat.
aries
nekem egy időben volt az
nekem egy időben volt az övtáskában egy kis flakon betadin - vegyük fel a cheklistára?
zseb-mentőautó is kéne
zseb-mentőautó is kéne néha sajna...
azért nekem irtó mákom van szerintem, hogy nagyon ritkán esek, és komolyabb sérülés kb 5 évente egyszer fordul elő... (de még az sem mentős eset szerencsére)
köszönöm, hogy vigyáznak rám odafentről (vagy odalentről? ;) ) !!! :)
Én még most is hordok
Én még most is hordok magamnál + ragtapasz, olykor kötszer is. Soxor tudtam már velük másokon is segíteni: focisták a Ligetben, kissrác a Tabánban stb na meg persze jómagam.
De a kutyákkal vigyázzatok! Nem tudom, mikorra nő vissza az a féltenyérnyi izomszövet végre a vádlimba, de most már ideges vagyok...:(
a kutya gyors állat,
a kutya gyors állat, rövidtávon még a biciklisállatnál is gyorsabb. a forgómozgást végző cupákok látványa különösen izgató számára. ezért - azt mondják az okosok - jobb a tekerést abbahagyni, lassan tovagurulni, ha tekintélyesebb ebek acsarkodnak az út mellett. a menekülés semmiképpen nem tanácsolt. támadás esetén jobb leszállni, és a biciklit pajzsként használni. ja, és ne próbáld meg a pumpával agyoncsapni a pitbullt!
(paulo, ezt nem neked szántam, hanem azoknak, akiket még nem ettek meg ezek a főleg gazdáik által megbolondított fenevadak.)
Menekülni semmiképp sem
Menekülni semmiképp sem ajánlott!
Az csak hergeli az ebet: "Meglép a zsákmány! Usgyi!" Mindig a szemét kell figyelni, azon mindenfajta szándék látszik.
Recept: cangáról le, pajzsos módszer, pumpa után nem nyúlkálni, kereket beletóni a arcájába, közben ráüvölteni! Finom az a felni. Ha meg kiharapja a gumit, hát bumm. Ingább, mint a husikámat vigye.
aries - fejjel a falnak
Elég, ha lerakod a
Elég, ha lerakod a lábaidat. Utána már nem harap, legfeljebb ugat.
_________///Hemü\\\__________
\...dOhányOzás majOm szOkás.../
fixi rulez. láb felemel és
fixi rulez. láb felemel és majd a pedál jól állonvágja a kutyáját :-D
----------
...akrat icob, icoB
Kell vinni egy nagy
Kell vinni egy nagy kúbászt, és odadobni nekik!
legjobb mindkét
legjobb mindkét kormányvégbe bekészíteni egy-egy darabot, mindjárt barátságos farkcsóválással közeledik az összes eb! és komoly falkában követnek bennünket pedigrés palotapincsik, böszme bernáthegyik, deli dogok és mohó malamutok...
(aki akarja, folytassa a listát!)
A Miskolc-Balcsihoz nem kell
A Miskolc-Balcsihoz nem kell átmenni a belvároson, de jövőre már a városon sem.
Az útdíj bevezetése viszont minimum 2 év. Nagyon nagy meló, és sok előkészület kell hozzá.
"irreleváns válasz, az
"irreleváns válasz, az átmenő forgalomról beszélünk ezesetben"
Nem irreleváns, az autózásnak sokféle költségvonzata van, lásd fentebb.
Az elkerülő szerintem is kell, de addig is lehet pl. vonatozni, ha az nem tetszik akkor az autózást fizetni, a dugóban feleslegesen elfüstölt benyáért hajlandóak fizetni, ha az útdij miatt kevesebben lesznek akkor majd tudnak haladni, pénzben kb. ugyanott vannak, a környezet viszont sokat nyer.
ez igaz és egyet is értek
ez igaz és egyet is értek veled. csak ugye ezügyben megintcsak a korábban idézett studio metropolitana anyagokat érdemes megnézni, melyekbből kiderül, hogy az ingázók nem véletlenül nem használják a vasutat (mocsok, kényelmetlen, átszállási kényszer).
:::checklist indulás előtt: bukó? lámpa? lakat?:::
"nem véletlenül nem
"nem véletlenül nem használják a vasutat"
Mindennek megvannak az előnyei - hátrányai ezeknek a szubjektiv súlyozása alapján választ az ember, csak néha érdemes átgondolni / utanájárni hogy a súlyozásunk helyes-e.
nem vitatkozom, csak a
nem vitatkozom, csak a tanulmányból idéztem. az pedig sacc/kábé repr. mintán készült, tehát úgy tűnik, hogy ez az "emberek" véleménye. azoké, akiket át kéne szoktatni. úgy tűnik, hogy ők (=a többség) nem járnak utána, hogy helyes-e a súlyozásuk.
:::checklist indulás előtt: bukó? lámpa? lakat?:::
Remélem az útdij majd
Remélem az útdij majd elgondolkodtató lesz :)
Számomra hihetetlen, hogy
Számomra hihetetlen, hogy emberek mennyire tudnak ragaszkodni olyan dolgokhoz ami nekik nem jó. Reggel mikor a gyárban caplat fel a lift a sokadikra állandóan azt hallom, hogy milyen rossz a közlekedés mekkora dugó van. Az egyik kollégám már két napja úgy jön be hogy tiszta ideg és morog a forgalom miatt (rakpart lezárás ugye?). Most ez embereknek megéri, hogy kora reggel fölnyomják az agyát mire beér a munkahelyére, és tiszta fáradt és nyúzott mire beér és el van cseszve az egész napja?
Én is csináltam, kellet az autó a melómhoz, néha másfél órát főtem benne, hogy a város egyik végéből a másikba jussak. Aztán jött egy új meló - ahova nem kellet kocsi - és kikalkulátam, hogy egy olcsóbb a bérlet - jóval -, kettő ugyan annyi ideig tart autóval mint tömegközlekedéssel beérni a gyárba. Aztán jött lett egy bringa, de ez már másik történet :-)
Es ez mennyire relevans
Es ez mennyire relevans annak akinek meg dugokkal is gyorsabb az auto?
Orulj neki hogy mehetsz BKVval es nem tart 3x annyi ideig mint autoval!
En annyit alltam korabban a megalloban varva az elso buszra, mit amennyi ido alatt most beerek a munkahelyemre!
Igen én "szerencsés"
Igen én "szerencsés" vagyok hogy még a város közigazgatási határán belül lakom (épphogy), és tudok BKV-vel közlekedni. Mondjuk így szinte a város bármely pontját meg tudom közelíteni egy, másfél órán belül, BKVval vagy bringával - inreleváns mert nagyából ugyanaz az idő (lassú vagyok na :-) ), és autóval is ugyan ez volt. Mondjuk kelt Pest és dél Pest viszonylatában nincs tapasztalatom. Egyébként én is ismerek pár embert akik pl Székesfehérvár, Tatabánya, Dunaújváros, vagy teszem azt Gyönygyös környékéről járnak be dolgozni Budapestre. Ez az ő döntésük, vagy sajnos kényszerük. Nekik aláírom sokkal rugalmasabb autóval közlekedni, mintha busszal, vonattal jönnének be a városba. De igen erős megfontolás számukra is, hogy melóba menet át kell-e menniük a városon, vagy nem. És néhányuk biza a városhatáron belül elhagyja az autóját és tömegközlekedik, néhányuk meg már elve autó nélkül indul el otthonról válava, hogy reggel hatkor indul és este nyolc lesz mire hazaér. Egyik előző munkahelyemen volt ebből elég erős zúgolódás amikor elköltözött, mert ugye az első telephely a Hungária mellet volt, és pl Dunakesziről egyszerű volt megközelíteni, azt lejköltözött Dél-Budára és így át kellet jönni a városon, ami ugye plusz egy óra. Azt ugye ott vannak az anyagi megfontolások mennyibe kerül autóval bejönni és mennyibe egyébb eszközökkel, megéri-e nekem a "kényelem" és hogy én határozom meg mikor megyek és jövök, vagy nem. Céges autóm van-e és mindent ők fizetnek, vagy támogatják a vidékről való munkába járást még abban az esetben is ha autóval járok (van ilyen!) vagy csak a vonat vagy busz bérletet.
Érdekes cikk az
Érdekes cikk az origo-n:
http://origo.hu/auto/gazdasag/20060517havi.html
Mennyibe kerül havonta, ha beleugrunk egy ötéves hitelbe és veszünk egy új autót. Most nem az az érdekes, hogy miért tennénk, hanem az, hogy mindez mennyit venne ki a zsebünkből...
A legkisebb, legolcsóbb konstrukció havi kiadásából nem is akármilyen bringa jönne ki.
De kinek van szüksége egy évre 12 bringára?
Nagy pénzek, nagy döntések...
nekem! egyet használok a
nekem! egyet használok a tizenkettőből, a többivel meg lehet rent a bike start-upot indítani :)
:::checklist indulás előtt: bukó? lámpa? lakat?:::
Én egy hónapja vettem új
Én egy hónapja vettem új bringát. Kicsit számolgattam. Kb. 7 hónapot járok bringával egy évben. Ezzel 5 hónapot (július, augusztus eddig is kimaradt) spórolok a bérletekkel, mely havonta 4000 Ft (Volán+BKSZ, diák). 3 év alatt megtérülő befektetés. Ha számolok amortizációt, akkor mondjuk 4 év.
Egy vállalkozó őrül, ha 5 év után visszajön a pénze. És ez csak diákbérlettel számolva.
Ha már Érdről jársz
Ha már Érdről jársz be...
Hogy áll a Nagytétényi úton a biciglijárda építése? :)
A felső aszfaltréteg
A felső aszfaltréteg hiányzik még róla.
Finiselnek.
aries
Viszonylag ritkan van
Viszonylag ritkan van ingerem irni, de ugy erzem, hogy elegge belvaroskozpontuan megkozelitett eddig ez a kozlekedes tema. En kulvarosban lakom, es nagyon zavarna, ha olyan emberek parkolnak itt szet a fuvet meg a bokrokat akik se nem itt dolgoznak, se nem itt laknak. Ennek analogiajara szerintem semmilyen olyan parkoltatasi olet nem jo, aminek az a lenyege, hogy majd mashol allnak meg az emberek, mint ahol engem, donteshozot ez zavar. Neha van olyan erzesem is, hogy aki kb. belvarosi, az sokkal jobbnak gondolja a bkvt, mint aki kulvarosi. A varos peremen az a szivas, hogy ott gyakorlatilag csak csillagban jarnak a jaratok, ezert ha el akarok jutni a szomszed "kulvarosba" (3km), akkor ez mondjuk 1.5 ora buszozasra siman kijon szelsoseges esetben.
Ezek alapjan ugy gondolom, hogy a fenti terv bevezetesehez tenyleg szuksegesek a LAKATLAN TERULETRE RAKOTT PARKOLOK, es a bkv vonalainak a fejlesztese.
Nem tudom, hogy mi a velemenyetek, de Ti mit gondoltok arrol, hogy ezt az egesz ugyet valahol ott rontottak el, mikor kitalatak, hogy mindegy, hogy milyen messze laksz a munkahelyedtol, a "modern" dolgokkal ugyis hamar odaersz. Szerintem ez a hozzaallas a legtobb gond okozoja. Mindig meglep, hogyha valaki peldaul Cinkotarol mondjuk Budaorsre jar eladokent dolgozni. Nyilvan nem o tehet rola szemelyesen, de globalisan nezve ez megiscsak tre.
"Ezek alapjan ugy gondolom,
"Ezek alapjan ugy gondolom, hogy a fenti terv bevezetesehez tenyleg szuksegesek a LAKATLAN TERULETRE RAKOTT PARKOLOK, es a bkv vonalainak a fejlesztese."
Minden város elsőszámú gondja: hova tegyük az autókat? A tér ugyanis csak az univerzum léptékében tágul, a városban nem.
Ha minden második ember autót vesz, ezek fizikailag nem férnek el. Nem csak a belvárosban, sehol sem.
Elég megnézni bármelyik lakótelepet, egyetlen összefüggő autólerakat mindegyik, pedig már felszámolták a legtöbb parkot, játszóteret. A mélygarázsoknak, parkolóházaknak pedig borsos ára van. A kérdés: az autótulajdonosok hajlandóak-e megfizetni, vagy a közösségtől várják el ezt?
A gond alapvetően az, hogy egy egyéni közlekedési eszközt akarnak tömegesíteni, a hatékony tömegközlekedést pedig a társadalom peremére szorítják. Feje tetejére állított világ, ahol a létező leghatékonytalanabb eszközzel akarják a többség közlekedését megoldani - ami fizikailag nem működik, csak ha ledózeroljuk a várost. Van, ahol megtették. Azóta megbánták, és komoly erőfeszítésekkel visszakoznak...
A közlekedési válság megoldására több lehetőség is van: az egyik, amit te is írsz, csökkenteni a közlekedési távolságokat, a másik - ha ezt nem akarjuk/tudjuk elérni, és nem törődöm módon hagyjuk elterpeszkedni a várost, akkor a közlekedést a villamos és gyorsvasút-hálózatra kell alapozni.
Egyikre sincs a legkisebb hajlandóság sem a városvezetés részéről.
Namrmost pld. a BKV sem
Namrmost pld. a BKV sem annyiba kerul amennyit a berletert fizetsz, az Fovarosnak minden evben ki kell pengetni parmilliardot hogy eletben tartsa. Igy tehat aki BKVvel jar, az is azt varja el (sot, meg is kapja) hogy a kozosseg tartsa el az o kozlekedesi formajat...
Ez ok, de a közösségi
Ez ok, de a közösségi közlekedésnek pénzben mérhető társadalmi haszna is van. Az egyéni motorizált közlekedés ezzel szemben óriási társadalmi ráfizetés.
Ezert kellene az autok (es
Ezert kellene az autok (es altalaban az egyeni kozlekedes:) hasznalatat esszeru keretek koze terelni. Persze nem eroszakos korlatozasokkal, hanem egyszeruen jobb alternativat kinalva helyette.
A különbség a BKV és a
A különbség a BKV és a magánautó között az, hogy a tömegközlekedést egy bizonyos díj ellenében bárki használhatja, míg az autódat egyedül Te. Én benne lennék, ha holnaptól minden személyautó vezetője köteles lenne egy bizonyos összegért bárkit elfuvarozni, aki beszáll a benzinpénzbe. Ez esetben a személyautó birtoklása közszolgáltatássá válna - de fura módon fele ennyien sem vásárolnák meg (mellesleg a közlekedési gondok egy perc alatt megoldodnának, mind forgalmi, mind környezetvédelmi értelemben).
Ami dij pedig nem fedezi a
Ami dij pedig nem fedezi a koltsegeket, ugyhogy kozpenzekbol (tehat olyanok penzebol is akik nem is hasznaljak) tamogatjak a BKVt.
Ha annyit fizetnel erte amennyibe kerul, akkor lehet hogy inkabb nem is hasznalnad.
A maganauto meg magantulajdon, amiert te nem fizetsz - miert is akarnad hasznalni? Hogy bannak negativ kovetkezmenyei arrol nem az autos tehet, ezeket az allam feladata lenne kordaban tartani.
A magánautó használatára
A magánautó használatára is sokat költ a közösség, nem csak a BKV-ra. Elég, ha belegondolsz abba, hogy az autótulajdonosok nagyrésze jelképes összegért használhatja autótárolásra az utcát.
Magyarországon a háztartások kb felének nincs kocsija - ők csak elszenvedik azt, hogy a köztér egy részén magántulajdont tárolnak egyesek. Városban ez különösen nagy probléma, hiszen az autók jelenléte az utcán nem csak esztétikai kérdés: a helyet fák, sétányok, játszóterek, pihenőhelyek elől veszik el, így a nem autósok kára sokszoros.
A P+R parkolókkal ugyanez a gond: milyen alapon fizesse azt a közösség, ha az autót csak a tulajdonosa használhatja?
aztán ott vannak a fent említett társadalmi károk: a légszennyezés, a zaj, a forgalmi dugókból, balesetekból adódó hátrányok, amelyeket mindannyian elszenvedünk, azok is, akiknek nincs autója, tehát annak semmilyen előnyét nem élvezik, csak a hátrányait. Nem csodálkoznék, ha ezek összege Budapesten nagyobb lenne a BKV éves költségvetésénél.
Na de akkor a közösség
Na de akkor a közösség miért építsen bicikliuatat és biciklitárolót, amikor a bicaj is magántulajdon?
És mintha arról is elfeledkeznél hogy pld. a benzin árában mennyi az adó...
Mind1 ez mar nem érvelés, amit akartam elmondtam, aki akarta meghallgatta, nem várom hogy mindenki egyetértsen.
A közösség ugyanazon a
A közösség ugyanazon a jogon építsen biciklis-infrastruktúrát, amilyen jogon autós-infrastruktúrát. Arányaiban, mondjuk 100 négyzetméternyi autóutat és 100 négyzetméter kerékpárutat melyik közlekedési eszköz tud jobban kihasználni? A kerékpár árában is van adó, és mindenben, amit megveszünk hozzá. Mi viszont nem bocsátunk ki mérgező anyagokat, közvetlenül tehermentesítjük az egészségügyet. Elvi alapon nem tudsz megtámadni minket, csak személyes alapon. Szerintem ezt már te is érzed.
A kerékpárhasználat tömegessé válásával a város valamennyi lakója nyer, míg az autóhasználat tömegessé válásával a város valamennyi lakója veszít.
Nem kérjük, hogy cseréld le az autódat kerékpárra, az arányokon szeretnénk változtatni. Te nem fogsz átülni, más talán igen. Ahogy én is, öt éve.
Azt mondod a sok benzinadó
Azt mondod a sok benzinadó milyen jó a társadalomnak, ha 25 litert fogyasztana minden autó az össz befizetett adót simán duplázná, ettől biztosan jobb lenne? Miért is?
"Ha annyit fizetnel erte
"Ha annyit fizetnel erte amennyibe kerul, akkor lehet hogy inkabb nem is hasznalnad."
Benne vagyok, hogy a közlekedésben ne legyen állami támogatás - se a BKV-nak, se a személyautóknak. Se közvetlen, se közvetett - és mindenki azzal arányosan fizessen a közlekedésért, amennyi energiát használ, és amennyi helyet foglal el.
Szerinted mi érné meg jobban az embereknek: saját autó vásárlása és fenntartása, vagy pedig többen használni egy járművet? Biztos lehetsz benne, hogy azonnal megoldódnának a közlekedési gondok, mert a valós árak mellett nem 300 autó jutna 1000 emberre, hanem 30 - az emberek megosztanák egymás között a használatot és a költségeket.
a közösségi közlekedést
a közösségi közlekedést sehol a világon nem tekintik profittermelő ágazatnak. persze tkp abszolút az, hiszen a hatékony és gyors tömegközlekedés időt takarít meg (=pénz), útfenntartásra fordítandó költséget csökkent (=pénz), egészségügyi költségeket csökkent (=pénz) stb.
Ha az autósoknak és a
Ha az autósoknak és a BKV-val járóknak is ki kellene fizetniük a közlekedésük tényleges költségeit, akkor arányaiban sokkal többen járnának BKV-val, mint autóval, de leginkább mindenki bringával és gyalog járna.
Szerintem ez rendben lenne.
Egyébként meg az is rendben lenne, hogy a BKV-nál a tényleges költségek kisebb részét fizesse az utas, mint autónál, hiszen kevésbé környezetszennyező. De nem ez van.
--
a bátor kommutátor
Végre valaki, aki át tudja
Végre valaki, aki át tudja érezni a külvárosban élőket, és ő is át tudja érezni, hogy mennyire jó lenne, ha mire hazajövök, akkor az utcán lévő fű helyén csak autónyomok lennének, vagy esetleg be se tudnék állni az udvarra, mert annyi autó állna itt elöttünk... (tudom, ki se kell állni az autóval, de én sajna nem tudom megoldani melót autó nélkül, pedig járnék bringával, mert valóban gyorsabb lenne néha...)
Szóval valóban millió lehetőség lenne, hogy valamilyen (föld alatti, föld feletti) parkolót építeni. Nem vagyok ellene a nagy bevásárlóközpontoknak (mivel sok dolog jóval olcsóbb, mint kisboltokba, mert a kisboltos egyből akar meggazdagodni), de sorra épülnek a bevásárlóközpontok, irodaházak, társasházak, de minek? Senki ne mondja, hogy ennyi társasház kell...
Ja, és még végére annyit, hogy valóban a belvárosban élők hiszik azt, hogy a BKV milyen jó... Az, hogy innen átjussak a szomszéd kerület szélébe, az bkv-val több, mint 1 óra, bringával/kocsival kb 10-15 perc...
Üdv,
Tomi
"Az, hogy innen átjussak a
"Az, hogy innen átjussak a szomszéd kerület szélébe, az bkv-val több, mint 1 óra, bringával/kocsival kb 10-15 perc"
Akkor _OTT(1)_ jó a bringa/kocsi, de amikor sétálva beelőzöl 3 buszt akkora a dugó, akkor _OTT(2)_ biztosan kocsival kellene közlekedni?
"akkor az utcán lévő fű helyén csak autónyomok lennének"
Ez az igényesség a távolsággal csökken :(
Viszont az egyik terv
Viszont az egyik terv szerint a közigazgatási határokon lennének a sorompók, azon belül esik a külváros is.
Hát az elég nagy
Hát az elég nagy hülyeség lenne. Ugye nem gondolja senki komolyan, hogy fizessünk azért, hogy szomszéd utcába, vagy szomszéd(szintén külső) kerületbe átruccanjunk a rokonokhoz?
Egyébként az ötletet támogatom, de ott vezessék be, ahol van értelme, mert akkora a dugó.
Itt egy link a Levegő
Itt egy link a Levegő Munkacsoport munkájáról a témában. Nekik is ötleteljetek!
Ja, és ezt akartam eredetileg feltenni...
Azért a HA-kat
Azért a HA-kat (feltételeket) is érdemes elolvasni:
http://origo.hu/uzletinegyed/hirek/hazaihirek/20060517utdijat.html
Tehát csak akkor lesz, ha az M0-s körgyűrű "bezáródik", és megépül a tervezett két Duna-híd. Az még 15év is lehet.
15 év??? Érdre kb. 30 éve
15 év??? Érdre kb. 30 éve készül a HÉV.
aries
Nem időszerű a budapesti
Nem időszerű a budapesti útdíj
Vajda Pál szerint nem időszerű, hogy útdíjat vezessenek be a Budapesten.
A városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes ezzel cáfolta azokat a sajtóértesüléseket, amelyek szerint a főváros erre a lépésre készül. Vajda Pál kijelentette: legalább három új Duna-hídra, a hozzájuk kapcsolódó külső körutakra és további közlekedést javító beruházásokra lenne szükség ahhoz, hogy az útdíjnak bármiféle realitása legyen.
http://www.radio.hu/index.php?cikk_id=182127
************************************
Még nincs elég autós Budapesten, és túl sokan használják a BKV-t az útdíjhoz. Majd ha az emberek 80 százalékát kocsiba kényszerítettük, és más választásuk, mint az autó, nem lesz, akkor lesz érdemes megsarcolni őket. Van itt tüdő!
tüdő? vastüdő?
tüdő? vastüdő? :)
----------
...akrat icob, icoB
Hat latom mar mire
Hat latom mar mire szamithatok az autos-bicajos parbeszedben. Leginkabb elvakult autoellenessegre, amit leginkabb zold kontosbe bujtattok, nem kis adag sertettseggel vagy egyszeruen onzessel (minden utat a bicajosoknak fuj autok!)
Kivancsi vagyok ha egy olyan eleg merdekelt autosbol, aki neha meg bicajra is ul (bar ez Pesten nem mindig elvezet) mint en kenytelen ilyen velemenyt alkotni, mit fogtok elerni a maradek egymillioval?
Ja, en egy idore befejeztem ezt a forumot, nem sok ertelme monologokat folytatnom.
HÁt igen, ha elfogynak az
HÁt igen, ha elfogynak az érvek, jön a személyeskedés :)
azért a Millire
azért a Millire gyere:-)
Peac
Ká
Ha mégis
Ha mégis visszanéznél:
"aki neha meg bicajra is ul (bar ez Pesten nem mindig elvezet)"
És miért is nem élvezed?
ki beszél itt
ki beszél itt autóellenességről. csak pl városban sokkal jobb a bicikli :)
nekem is van jogsim, volt autó is a családban (totálkárra törte egy majom a Mátrában), de Pesten szinte alig használtuk, csak nagyonmuszájból. És bevallom, hogy most néha hiányzik, mert a Mátrába nagymamihoz lemenni néha gáz távolsági busszal... sok ember, fullasztó meleg és én alkalmazkodok az indulási időhöz. Na ilyenkor nagyon jó volt a kocsi. De városban akkor is keró utána bkv utána gyalog és nagyonutolsóként autó, ha lehetséges.
----------
...akrat icob, icoB
Van autóm, használom is,
Van autóm, használom is, szükség szerint.
Ha lehet, nappal nem megyek a városba, mert én azt nem élvezem, ami forgalom címen folyik: egy helyben pöfögés, anyázás, felbontások, "enyémazúttakaroggyanyádba" széplelkek mindenütt.
Bringával sokkal élvezetesebb: rugalmasabb, néha gyorsabb, érzem, hogy ég a zsír, cabrio feeling.
ui.: 'zasszonnyal a napokban megbeszéltük, hogy a mi életmódunk mellett (főleg a városban közlekedés, néha max 100km sugáron vidékre menés) nem is éri meg autót tartani. Ha nagyobbak lesznek a gyerekek, át akarunk állni városban BKV+bringa, városon kívül minden létező alternatíva kombinációjára. Még bérelni is jobban megéri arra az évi pár alkalomra.
Metro-posta
---------------------------
Elárasztják az autók a várost
Május 18-án a Radikális Gyalogosok nevű önszerveződött csoport 3 percre lezárta az Andrássy út egyik kereszteződését, tiltakozva a túl gyorsan váltó közlekedési lámpa ellen. A szervezet véleményem szerint nem fog sok mindent elérni, ugyanis évről évre egyre több autó lepi el az utakat, s ezeket egyre gyorsabban a végcéljukhoz kell juttatni, hisz már így is rengeteg a dugó a fővárosban. Ugyanaznap az Örsön felszálltam a 85-ös gyorsjáratra, mentem haza a munkából, gondoltam, 10 perc múlva már az otthon melege váltja fel a kinti hőséget. Én balga! Az út több mint fél óráig tartott. Ugyanis a nemrég felújított Éles sarokba bevezető út már buszsáv (néhány 100 méter), de se előtte, se utána semmi sem korlátozza az autók tömegét, hogy elzárják az utat. Azok az autók, amelyeknek a 90%-ában egyes egyedül csak a sofőr ül! Én maximálisan támogatnám a fővárosi autók díjfizetésre kötelezését, nem szeretném, ha a polgármesteri hivatal addig várna, ameddig London várt a díj bevezetésével. Ugyanis az utóbbi helyen már volt olyan nap, hogy nem lehetett látni a Napot. S nem a felhők takarták el! Nemcsak a Radikális Gyalogosokra van szükség, hanem a Tömegközlekedést Választókra is!
Török Viktor, Budapest