Március 14. 18 óra
Kossuth Klub (Múzeum u. 7.)
Biztos, hogy az erőltetett autópálya-építésre kell alapozni hazánk közlekedéspolitikáját?
A Védegylet választási vitafórumot rendez a négy parlamenti párt képviselőivel. Környezet, politika, demokrácia, energia, közlekedés... Mércénk a fenntarthatóság és a radikális demokrácia lesz.
Miért Stiggs tartja karban a budapesti biciklisávokat? Hazánk tragikus mértékű energia-import függőségét tekintve mit kívánnak tenni a megújuló energiaforrások részarányának növelése és az energiahatékonyság előmozdítása érdekében? Mi az elképzelésük a hosszú távon a Pakson képződött nagy aktivitású hulladékkal, kiégett fűtőelemekkel?
A beszélgetés öt perces rövidfilmmel indul, ahol szakértők aktuális problémákat vetnek fel. Aztán a ló kérdez...
ADY ENDRE: A ló kérdez
Lovamra patkót senki nem veret,
Be szerencse, hogy senki sem szeret:
Döcögök, lógok követlen úton
S hogy merre megyek, nem nagyon tudom.
S a rossz úton, mert minden ellovan,
Felüti néha fejét a lovam
És megkérdi, míg szép feje kigyúl:
Hát mi lesz ebből, tekintetes úr?
Tipp: érdemes korábban menni, hogy legyen helyed!












Sajnos nem tudok elmenni, de
Sajnos nem tudok elmenni, de egy beszámoló nagyon érdekelne!
Én sem tudok sajnos ott
Én sem tudok sajnos ott lenni, de megkérek egy védegyletest, hogy küldjön át anyagot. ha érdekes, felnyomom a főoldalra
ZöFi
félve kérdem, de lesz
félve kérdem, de lesz ennek köze a bringázáshoz, vagy Paksról meg a megújuló propellerekről lesz szó? (mert az ugye köztudott, hogy a Győr melletti propellerek nem energiát termelnek, hanem Európába repítik az országot :))
a felvázolt téma kb. hónapokra elég vitaalap (főleg politikusokkal, lol!), és sajna az energiapolitika, amellett, hogy más szakembereket involvál (remélhetőleg), mint a bringaútpolitika, imho nagyobb prioritással esik a latba...
--
bike no evil - lipilee.hu
ugyan erre gondoltam. meg
ugyan erre gondoltam. meg arra, hogy ennek az oldalnak leginkább a criticalmassről és a szorosan hozzákapcsolodó dolgokról kellene szólnia.
Szerintem a
Szerintem a közlekedéspolitika szorosan kapcsolódik a bringázáshoz.
Pl. ha a mai vasúti infrastruktúra mellett egy kicsit átalakítanák a vonatok viszonylatait, akkor egy olyan nagy áteresztőképességű tömegközlekedési rendszert kapna Budapest, amit a megállótávolságok miatt éppen bringával lehetne legjobban kihasználni. Az szerintem bringás ügy, amikor a bringás vagon másik három negyedéből is ki kell pakolni a székeket hogy a bringások elférjenek;)
--
a bátor kommutátor
vagy a bringás vagon,
vagy a bringás vagon, bringáknak fenntartott részéből kell kipakolni az embereket, hogy elférjen a bringa! (sajna ez nem poén. lásd reggelente szolnok-újszász-bp vonal)
A közlekedéspolitika
A közlekedéspolitika témája szorosan összefügg a bringázással. Való igaz, a program nem kizárólag erről szól. Igyekszem minél fenntarthatóbban élni, és ennek csupán egy része, hogy biciklivel járok.
Ha szigorúan biciklis programok ismertetésére van igény, akkor elnézést a tolakodásért.
nemtom lesz-e szó
nemtom lesz-e szó konkrétan a bringázásról, de egy a közlekedéspolitikát érintő szemléletváltás, amit ez a vita is segíteni próbál, mindenképp a bicajozás érdekeit is szolgálná
akit érdekel de nem tud ott lenni: a vitát leadják a Kossuthon
ha leadjak a kossuthon,
ha leadjak a kossuthon, akkor fenn lesz az arhivumban..
kossuth csüt du 5 óra,
kossuth csüt du 5 óra, nyilván megvágva
hallgat letolt
hallgat
letolt
Az alap autópályában
Az alap autópályában igazuk van, és ezt teljesíteni fogják.
Kár, hogy a többit (RoLa vonatok, MÁV rehabilitás, tömegközlekedés fejlesztése) nem fogják végrehajtani... :(
Hogy jön ide a bringa:
Hogy jön ide a bringa: pesszimista becslések szerint 8-10 év múlva a földgázra már nagyobb lesz a kereslet mint a kínálat - magyarul nagyon drága lesz. Ekkor majd otthon ülünk a bringán és egyhelyben tekeréssel termeljük az igazi bio-energiát. Nem is tűnik távolinak...
Valaki beszámolót tud
Valaki beszámolót tud írni?