A múltkor szembesültem azzal a problémával, hogy az új, hátra szerelt bevásárlókosár takarná a nyeregre szerelt hátsólámpát, mivel nem átlátszó. (és amúgy sem csupa átlátszó dolgot pakolunk bele). A kosáron lámpa rögzítési lehetőség nincs. Lámpatartós hátizsákom sincs. Ilyeneket nem is árulnak mifelénk.

Ezt a piaci rést igyekszem betömni egyszerű eszközökkel. Az előző megoldással fixen a kosárra szerelhetjük a hátsó lámpát. Az új verziónál a lámpa levehető.
Előzmények: http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20131126/lampa-szerelese-kosarkara

Az új módszer a sportos életvitelű egyéneknél amúgy is gyakran megtalálható pezsgőtablettás és kálciumos dobozok újrahasznosítását is kitűzte célul. Az alapötlet szerint a pezsgőtablettás tubus hasonlít a nyeregcsőre.

Hozzávalók:  tovább »

A minap szembesültem azzal a problémával, hogy az új, hátra szerelt bevásárlókosár takarná a nyeregre szerelt hátsólámpát, mivel nem átlátszó. (és amúgy sem csupa átlátszó dolgot pakolunk bele). A kosáron lámpa rögzítési lehetőség nincs. Illetve.. most már van.

Hozzávalók:
- fél mosogatószivacs
- rögzítőfüles lámpa
- 10 perc szabadidő
- valami kötélszerűség: gyorskötöző, vékony cipőfűző, bevont kerítésdrót, villanydrót, horgászdamil stb. - nevezzük kötélnek

felszerelés:
- olló
- gáztűzhely (villanyrezsó, hőlégfúvó, merülőforraló..) és csavarhúzó; vagy B kategóriás páka, ultrahangos kés / ipari lézer / CNC - kinek mije van  tovább »

Az előző rész tartalmából:

Sárvédőtoldalék (leffentyű) készítés és felszerelés 9 Ft-ból házilag, tíz perc alatt.
felszerelés:
- olló
- csavarhúzó
- fúró, gázlángon melegített csavarhúzó, lidl-ös akciós forrasztópáka, ultrahangos kés, széndioxidos ipari lézer.. (kinek mije van) pálcás sárvédő kifúráshoz

Alapanyag:
- 1/2 vénusz étolajos flakon, üresen
- anyacsavar két alátéttel (csavaros rögzítésű sárvédő esetén 1 db alátét)

Elmélet:  tovább »

Az egyik legtöbbet vitatott kérdés a kerékpározásnál a hajtókar ideális hossza. Most ennek néztem utána.
Jelölések: R hajtókarhossz, L belső lábhossz padlótól

A leggyakoribb nézetek:

- az Univerzum összes élőlényének mindenféle tekerhető dologra kb. 170mm-es hajtókar az ideális bármilyen felhasználásra, mert csak
- az ideális hajtókar hossz R=A+B*lábhossz (vagy sípcsont hossz, combhossz, a kettő harmonikus közepe, femur, testmagasság stb.)
- az ideális hajtókar hossz R=C*lábhossz (vagy sípcsont..)  tovább »

Ki milyen szélességű koskormányt használ versenyeken? A vállszélességnél keskenyebb, vagy szélesebb koskormányt a jobb?
Van-e valamilyen ökölszabály a légellenállás szempontjából ideális szélességre?
Milyen típust tartotok a legjobbnak?

Megörököltem egy outit, és a próbakörön sík terepen csak 43 körül mentem vele, úgyhogy most gondolkozom a lehetséges alkatrészcseréken. Többek között aero kormányt is szeretnék, de milyen széles legyen?

Tegnap, útban a Kékes felé azon kaptam magam, hogy az 1.5-ös (42/28-as) áttételem mellett nem tudom tartani a 75-ös pedálfordulatot. Hazaérve újból eltűnődtem azon, hogy mi határozza meg az ideális fordulatszámot. Ezek jutottak eszembe:

1. Az izmok "üresben" pörgetéséhez is energia kell. Ez teljesítményveszteséget okoz, ami a fordulatszámmal arányos. Tehát, minél alacsonyabb fordulaton megyek, annál jobb a hatásfok.  tovább »

Sok embernek van egy álma az ideális bicikliről. Adott terepre, felhasználási módra. Ennek része a megfelelő áttételek kiválasztása is. Az enyém most egy többnyire cyclocross alkatrészekkel szerelt elöl-hátul kanti fékes, koskormányos túrabicikli nagy csomagtartóval. Mivel úgyis csak álom, egy 11 sebességes hátsó váltóra gondoltam.

Véleményem szerint az ember igyekszik az optimális teljesítményt és pedálozási frekvenciát tartani a gyorsabb haladás érdekében.

Hegynek fölfelé a légellenállás nálam kicsi, egy átlagosnál 10%-kal meredekebb emelkedőn az állandó szinten tartáshoz 10%-kal pörgősebb áttétel kell.  tovább »

http://www.boon.hu/hirek/BORSOD-ABAUJ-ZEMPLEN/cikk/jogsival-a-kresz-vizs...

Én buktam volna, igaz jogsim sincs..
A kresz túl van bonyolítva, túlságosan életidegen, túl messze van a gyakorlattól, túl gyakran változtatjuk, vagy csak gyakrabban kellene ismétlő vizsgát tartani?
Szerintetek?

/Tegnap megtudtam, hogy nem kerekezhetek szabályosan a kedvenc járdámon. Kerékpározásra alkalmas az út, és 12 múltam. Még mindig nem hevertem ki a sokkot.. /

** frissítés: a kresszt javítottam. kössz. :D **

Két nap állítgatás után: Ülés 5cm-rel feljebb, kormány 6cm-rel lejjebb. Így a felsőcsőhöz képest a kormány teteje 8, az ülés orr teteje 18 cm magasan van. (191 cm vagyok)
Eredmény: (ökölszabály checklist)
- mezítláb felülve 8 lábujjam leér, a kisujjak majdnem
- "ülés-kormány magasság kb. 7cm" - nálam 10, de lehet hogy a kormány feljebb kerül
- pedált sarokkal megérintve láb majdnem kinyújtott
- pörgetéskor alsó helyzetben a láb enyhe ívben hajlítva
- a lábamat a pedálra rakva ki tudom nyújtani úgy, hogy a talpam a pedálom marad  tovább »

A múlt héten kipróbáltam Eni új bringáját. 42/25 áttételen, 20-622 kerékkel (115 PSI), klipszes pedállal enyhe lejtőn sikerült 35km/h csúcssebességet elérnem. (177 RPM)
Pár nappal később ugyanott a sajátommal 52/21-en (28-622, 100PSI), klipsszel 47.9km/h-t. (165 RPM) /ugyanitt fölfelé 46.4km/h, 160 RPM/
Itt vettem észre egy furcsa dolgot: 45 km/h felett pattogtam a nyergen össze-vissza. A másik biciklinél nem volt ilyen bajom.
Ráadásul az RPM érték is sokkal rosszabb lett.

Ez most a nagyobb sebességtől lehetett? Volt pár úthiba közben.  tovább »