A képeken látható vázat vettem a képeken látható hibával. Kis benyomódás a fejcsőtől nem messze a közép csövön. Igazából a működést nem befolyásolja szóval nem is érdemel foglalkozást. Vagy tudom, ha el akarom tüntetni üssem le Nemecseket és szedjem ki a szájából a gittet és azzal tömjem be. Ködöljek rá egy is 7005 fehért és nem is látszik.
Na de én másban gondolkodom. Most a Szamuráj kard csinálós dokufilm szavai csengenek a fülembe Hirosi szátó vánc náfing bát aö pörfek szööörd.
Hát én is hasonlóan vagyok: Lemminkäinen haluaisi perfekti polkupyöra. (Majd javítom a helyesírást. szerk.)
Szóval szeretném ha az a pukli eltűnne, mint az adóm a bürökrácia útvesztőjében.
NEM ÉRTEK HOZZÁ, de 3 féle javítási metódust tudok elképzelni.
1.) kimelegítik a csövet és tesznek be helyette másikat.
2.) Kimelegítik a csövet és valahogy kiegyenesítik. (Melegítés plusz nyomkodás, tuggyafasz.)
3.) Nem melegítik ki a csövet hanem a huplit forralják valahogy, miközben a vázjavító mester sámántáncot lejt és elénekli a Kalevala első 4 énekét és kiegyenesedik a cső.
Akár melyik metódust a valószerű, van-e valakinek tapasztalata, hogy az ilyesmi mennyibe kerül. Amúgy az átpapucsoláson is gondolkodom, mert a váz jól láthatóan nem rendelkezik váltó tartó füllel, továbbá bilincses vázváltó volt rajta, így a váltó Csepelem vázának kinyírása esetén se lenne alkalmas, annak a dögnek a helyettesítésére. Tehát egy átpapucsolás (is) mennyibe szokott fájni?
No meg ki foglalkozik manapság ilyesmivel? Pajtibácsit ajánlotta volna mindenki, ha nem lenne szegény most nagyon beteg. Meg még ha egészséges is lenne legalább egy fél éves váró listája lenne, mert nagyon ügyes tehetséges és jó mestere a szakmának...
Szóval a másik szempont a viszonylagosan rövid határidő, a józan ész keretei között persze.
















Nézzuk csak... (Mint ecceri
Nézzuk csak... (Mint ecceri embörök, faluhelyen.)
1) Nem melegítjuk ki a csövet. Bele nyomunk egy pontosan illeszkedő acél csapágygolyót. A kormány csövön át. Alkalmas kanyar-szerszámmal. Vagy hidraulikus nyomással, valahogy. A gólyó ki fogja nyomni belulről a horpadást. S dolga végeztével benn marad a csőben, örökre.
2) Nem melegítjuk ki a csövet. Bele fúrunk a horpadás közepébe, átfúrva csak azt a helyi csőfalat. Húzó kalapácsba foglalt horgos, szétfeszíthető, nagy szilárdságú acél szerszámot bevezteve abba, kiutlegeljuk a horpadást. Hegesztéssel zárjuk a furatot és elmunkáljuk.
:-)
Na, megvan. Aludtam rá egyet.
Na, megvan. Aludtam rá egyet. Félálomban szendergésem gyumölcsöző volt. A "nem melegítjuk ki a csövet" követelményosztály egyes számú alváltozatának egy új al-alváltozata:
Bele nyomunk egy pontosan illeszkedő acél csapágygolyót a kormány csövön át. Aztán bele nyomunk még egyet. Meg még egyet. Minden soron következő golyó előre fogja nyomni az előtte levőt. A belső huplinál a nagyobb ellenállással találkozó első golyó aztán a kormánycső nyílásánál manipulált golyósor nyomására préselődik végul át. És így tovább, amikor is minden ott átpréselődő golyó tovább tökéletesíti a cső belvilágát. Csak legyen elég golyónk. A nyeregcsőnél amik aztán sorra megjelennek, és vissza nyerhetők.
Megkísérelhető egy további variáns is. Erős fonott drótkötél közepére fűzött és ott alkalmasan arra ráerősített lövedék formájú acél kúp lesz itt a horpadást belülről kipréselő szerszám. A drótkötelet először átfűzzuk a horpadt csövön és bevezetjuk a kúpot. Majd rettenetes erővel áthúzzuk azt, mint egy primitív uregelő alkalmatosságot. Többször ismételve az eljárást, a kívánt fokra lesz vihető a tágulás.
Én ezeket próbálnám, ha nem tetszene nekem a hiba, és nem akarnék egy másik, hibátlan vázat ehelyett. Vagy még hidraulika olajjal is tágíthatnám, erősen rá alkalmazott dugókkal és pumpával. Kísérleti mellék eredmény és új kutatási tanulság lehetne ekkor, hogyha a cső hordósodna kissé a mégis megmaradó benyomódás mellett. Vagy, ha kinyílna, mint rózsa. :D
További finomítás ezeken a
További finomítás ezeken a kipréselve uregelő módszereken. A golyók és a kúpok enyhén növekvő nagyságuak lehetnek, kezdetben lazán illeszkedők a csőbe, hogy fokozatosan nyomják ki egymás után, kis részletekben a horpadást.
Fizikailag nem is
Fizikailag nem is kivitelezhetetlen ez az agymenés, deviszont financiálisan biztosan elviselhetetlen egy olyan átlagparaszt számára, mint én. Szerintem ezeknél még az is olcsóbb, ha berendelnek nekem egy új vázcsövet és arra kicserélik.
Nehogy komolyan vegyed
Nehogy komolyan vegyed Hotyhogy bármelyik tippjét!
De a csőcserét is mellőzni kéne. Ez nem egy annyira jó váz.
Egyébként ha kiszedik a csövet, akkor már nem kell bele új, hanem a kivettet könnyű kiegyengetni, talán még vésővel-kalapáccsal is hozzá lehet férni. A leves biztosan többe fog kerülni mint a hús.
Úgy jó ahogyan van, max a fémmel glettelés jöhet szóba ha annyira igényesnek gondolod magad.
A sors könyvében egyébként az van megírva, hogy amikor kész lesz, akkor valami neki fog ütődni és csinál rá egy ugyanilyen horpadást.
Miért ne vehetné komolyan, ha
Miért ne vehetné komolyan, ha a lehetőségeket eleve leszűkíti az ő feltétel követelménye? :-)
Ez ilyen: Építeni szeretnék egy piramist. De nem akarok hozzá darus vagy antigravitációs vagy szonikus rezonancia emelést, korszerű és nagy szilárdságú kő megmunkáló szerszámgépeket, lézeres mérést. Bárkinek bármi ötlete?
Igen, jövök én. Használj réz vésőket és fakalapácsokat, kő billegtetést és hengergetést fa dobokban, meg kő vonszolást fa talpakon, háncs kötelekkel és fa emelő rudakkal. Alkalmazz hozzá húszezer félmeztelen, izzadó egyiptomit, és várj ki hozzá húsz évet.
Miért nem lehet komolyan venni a tanácsot a megoldásra, az adott követelmény feltételek mellett? :-)
A hülyéket nem szoktam
A hülyéket nem szoktam komolyan venni, csak amikor a közelben vannak úgy teszek mint ha komolyan venném őket. Akkor nem sértődnek meg és hamarabb békén hagynak. Psszt! Meghallja!
Amúgy nem volt egy drága váz. Viszont a méret miatt nagyobb értéket képvisel a számomra. Ja meg ajándékba kaptam úgyhogy még nem került semmibe nekem. Na persze ez nem jelenti, hogy gyorsan rá akarok költeni rengeteget.
Amúgy érdekes, hogy sok mindent műveltem eddig a bringámmal, de a vázat még nem sikerült behorpasztanom. Ennek reményében akarom a gödröcskét eltüntetni, erről is. Mármint hogy úgy marad egyenesen.
A NASA-s technológiáékat meg még1x mondom: hanyagoljuk asszem írtam, hogy nem szeretnék kurvasokat rákölteni
:-) Az okosok közzé tesznek
:-)
Az okosok közzé tesznek kérdéseket a problémáik megoldására. Ugyanakkor anyagi, felszereltségi, képességi megszorításaikat is jelezhetik. A hülyék erre nem tudnak mást tenni, mint előállni a lehetséges módszerekkel amik megkerülik többé-kevésbé vagy a költséget, vagy a képesség, vagy a felszereltség kizáró körülményeit.
Ezért a hülyék világszerte megoldanak problémákat így vagy úgy, bármily nevetségesnek is látszhatnak azok a célra vezető gyakorlatias módszerek az okos tehetetleneknek.
Okos vagy, de nincs pénzed új csővázra vagy a sérültnek a kijavíttatására, se műhelyed, szerszámod vagy géped a máskülönben költségesen legyártatható célszerszám elkészítéséhez, se képességed esetleg ahhoz.
Add át nekem a horpadt vázadat és én megcsinálom azt magamnak a leírt módon és eszközökkel, és kiteszem a fészer falára érdekes műtárgyként. A kihívás annyira érdekes, mint óvodásnak gyurma gilisztákat sodornia, hidd el. Nem igazán NASA technológia, az ég szerelmére. Egy gőzmozdony fűtőházban mindennaposak a hasonló leleményes javítások, csak hozzá kell állni. A hülyéknek! :-)))
Egyfolytában trollkodsz
Egyfolytában trollkodsz mindenütt, persze, hogy nem veszlek komolyan. Úgyis lehet „hülyének” lenni, hogy közben nagyon okos vagy és érted a dolgodat.
Ha tökre oda nem illő dolgokat mondasz, direkt bosszantási céllal, az téged minősít negatív irányba.
Sose értettem, hogy valaki nem faszságot kérdez, akkor miért kell a lehető leghülyébb és lehetetlenebb választ adni neki.
Na de tudsz referenciát adni. Képek az általad javított vázakról, satöbbi.
Nem akartalak bosszantani,
Nem akartalak bosszantani, kedves Lemminkainen. Nem kérdeztél faszságot, és én se válaszoltam faszságot. Hiszen el is ismered, be is látod, hogy fizikailag nem kivitelezhetetlen. Nekem kétség kívul nyilvánvaló, hogy tökéletesen kivitelezhető.
Ki tudod nyomni belulről azt a horpadást ha nem is szeded szét a vázat. Ez körulményesebb így. Egy illeszkedő, kör keresztmetszetű kemény idomot lehetne átnyomni a csövön, nagy erővel. A szukséges eszközt gépműhelyben lehetne előállítani legkönnyebben.
Mások kilyukadt olajfestményt szeretnének megjavítani, ráragasztott folt nélkul. Számukra a jótanács először a vászon szálainak művi beszövése passzoló, korhű fonallal, majd passzoló korhű pigment felvitele arra. Ehhez is speciális eszközök, loupe vagy mikroszkóp ajánlott, és turelmes munka.
Nincsenek képek az általam javított vázakról sem olajfestményekről. Remélem sikerul így vagy úgy visszahorpasztanod azt a vázat. Kérlek, ne vedd bántásnak a sokszor hulyéskedő előadásomat a komolyan gondolt dolgokról is.
Ha például nekem kellene
Ha például nekem kellene roncsolás vagy szétszedés vagy hőhatás nélkül restaurálnom azt a vázat mert az olyan múzeális értékű, akkor valóban ilyen megközelítéssel fognék hozzá.
Ez bizony az az eset amikor többe kerül a leves mint a hús, ahogy monsti írta. De amikor idő és költség lényegtelen a cél érdekében, akkor az ember sokszor rááldoz a projektjére ilyen exotikus és szofisztikált módszerekkel. :-)
Utó-gondolat: Az alakító kúpot vonó drótkötelet pedig egy, a csőbe illeszkedő tüske nagy nyomatékú forgatásával húzhatjuk át. Közben kenés sem árt.
Ezen szerintem minden javítás
Ezen szerintem minden javítás ront. Mondjuk jó lenne tudni, hogy hogyan került ez a horpadás rá és hogy nem ment-e el kicsit a váz egyenessége akkor.
Még olyant is szoktak, hogy horpadás közepére hegesztenek egy kampót, és azt húzzák, aztán leköszörülik. Ha jól megtámasztják a húzás körül, akkor talán nem deformál máshol. Autólakatosok is csinálnak ilyesmit, de hogy garanciát nem fognak rá vállalni amikor elkezdik az biztos.
Javítás után mindenképpen komoly festés lesz, tisztítás, aládolgozás. Legegyszerűbb lenne a horpadást fémmel feltölteni aztán síkba (mármint hengerbe) csiszolni. Rézzel szoktak ilyent csinálni régebben az autólakatosok. De egy karosszériacsere drágább mint egy bringavázcsere, ott megéri.
Melegítés nem szerencsés, ott akkor meggyengül a cső, pont elég kritikus helyen.
A kutya harapta meg, attól horpadt meg?
Nincsen rajta a Colombus matrica, de ez nem versenyváz, ez túra, gondolom a sárvédőfelfogófuratokból.
Pont a karosszéria
Pont a karosszéria lakatosoktól intettek óva. XD De mondjuk a feltöltés rézzel jól hangzik. Nem tűnik a cső deformáltnak. Mellék raktam egy szuperóriás fémvonalzót és nem látszik semmi eltérés.
Szerintem egyszerűen gletteld
Szerintem egyszerűen gletteld ki. Azzal jársz a legjobban.
Vagy photoshopolja ki! :D
Vagy photoshopolja ki! :D
Hopp, te Piliscsabán
Hopp, te Piliscsabán megfordulsz gyakran, nemde? Pilisvörösváron van a Hunor kézműves kerékpár, hozzá beugorhatsz konzultációra.
Láttam a face-n is kavartál az Atala vázzal, a Hunorhoz csak ott találtam elérhetőséget:
https://www.facebook.com/HunorKezmuvesKerekpar
Itt a helye
Itt a helye ennek:
http://sheldonbrown.com/dent-removal.html
(csak nehogy komolyan vegye valaki)