Szeretnék többet megtudni az atala gyár által gyártott ország úti bringák történetéről. Angolul gugliztam, de nem sok érdemi információt találtam. Annyit, hogy a céget már felvásárolták és nem igazán profilja a outi gyártás. Stb.

Talán ha valaki tud angolul, vagy tudna ajánlani valami könyvet ami az olasz bringagyártást tárgyalja. (Magyar, angol esetleg német nyelven.) Na azt megköszönném.

Kicsit konkretizálom a kérdést:
Van egy atala vázam. Szerintem Atala Corsa GS. Jobbról a második ezen a képen. Így nézhetett ki újkorában.

http://2.bp.blogspot.com/-laN_utDh_is/TfTPfAznyuI/AAAAAAAAQZc/RNW1OiN0KN...

Legfőbb ismertető jegye, hogy (végig) krómozott láncoldal felől. Az váz amit a mellékletben csatolok, az amit kaptam ajándékba. Na jó most jön a csavar. Egy csúnya szakítás miatt az összes oda vissza ajándék oda-vissza gazdát cserél. Tehát elviekben most nincs is ilyen vázam. XD

További csavar,hogy csak szerintem Atala GS Corsa az eladó szerint egy Atala Olympic 57 cm columbus 2260 g.

Itt egy kép egy elvileg atala olympic-ról:

http://www.ridgecycle.com/vintage/3-6.jpg

Szóval miuán mindenkit össze zavartam jönnek a kérdések:

-Melyik váz az, ami majdnem az enyém, Olympic vagy Corsa?
-Melyik váz a 2 közül ami későbbi fejlettebb modell lehet?
+1 Nincs valakinek elfekvőben egy 57 vagy 58-as atala váza? :-P

Szintézis: nekem nagyon tetszik az a qrwa krómozott láncvilla. De van fenn egy atala olypic 58-as. méretben jobb is nekem. Ha mondjuk későbbi modell akkor megveszem.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
monster képe

Érdemes keresni Cesare

Érdemes keresni Cesare Rizzato-ra is, az ő gyárában készültek az Atalák, azt hiszem a barnd név is az övé volt eredetileg.

Azt hiszem részben krómozott váz nem nagyon van, az egész vázat krómozták, utána festették és kihagytak esztétikai okokból részeket a festésből. Nekünk van olyan váz hogy tiszta króm a festés alatt, csak a lepattogzásoknál látszik.

Atalákba elég gyakran bele lehet futni.
Én nemrég vettem egy Winora vázat, ami szintén abban a gyárban készült, és akkor nézegettem utána kicsit. Az Atalát meg a Winorát egy cég vette meg később.
http://www.accell-group.com/uk/accell-group.asp
Ők Magyarországon is gyártatnak bicikliket jelenleg ha jól tudom Tószegen.

Nekem a leggyengébb SM08 csőből van, mint a linkelt képeden írják a Columbus alatti kategóriáról.

Cesare Rizzato and Tullio Campagnolo were well acquainted; an article in the May 1975 issue of Bicycling magazine offers a few details:
“Atala bicycles are made by C. Rizzato & Co. in Padova, Italy. Cesare Rizzato is now in his seventies but is still a very active man, riding a bicycle … 12 miles to and from work each day, and periodically travelling abroad – for example, recently to Guatemala and New York – to look after his company’s business affairs.
He was a boyhood friend of Tullio Campagnolo, an association which no doubt has been an influential one during the half-century Rizzato has been making bicycles. (‘Tullio’ steel tubing is used in the frame of the Grand Prix II we tested, for instance.)
Rizzato is the largest bicycle manufacturer in Italy, and the only one offering a complete line of bicycles …
(Source: Clements W, Wallace M. Two Atalas: Grand Prix II and Corsa. Bicycling Magazine, May 1975, page 58-60. Available from: http://www.velo-pages.com/main.php?g2_itemId=27706)

2
Lemminkainen képe

Ez alapján a corsa inkább egy

Ez alapján a corsa inkább egy egyenesháttal rakós uri cuccnak néz ki, mint outinak.

Jól értem most akkor nem colombus csövesek? Mind 1 úgyis bántani fogom :-D
A krómozásról még annyit, hogy a testbike-os képen, amit mellékeltem látszik, hogy elégé lejött a festés és nem látszik alatta krómozás nyomat. Szerintem mivel muffolt a váz így talán meg lehetett csinálni, hogy a krómozás után dugták be a muffcsőbe. De amúgy lehet, hogy kurvára tévedek, még sosem építettem muffolt vázat. XD

Most két váz között vacillálok, de nem linkelem be mert még valaki lecsap előttem. :-P Egy 58-as és egy 61-es utóbbihoz a villát is muszáj lenne megvenni.

3
tranyo képe

nemtom mire jutottál, de

nemtom mire jutottál, de szembejött ez, és eszembe jutottál:
http://bolha.testbike.hu/hirdetes.php?clid=186200

4
Lemminkainen képe

És...jóóóóó! Kár, hogy nincs

És...jóóóóó! Kár, hogy nincs pénzem. Illetve hétvégén fizu, de már itt ál egy váz, meg lebeszéltem a vázépít mesterrel, hogy mit kéne cserélni rajta (fékhíd papucs, bowden feszítő gecik).

Magyarán ha ezt most megveszem a büdös életbe nem lesz 95-100%-os egyik bringám se.

Amúgy szerintetek ez verseny váz vagy ez is túra csak jobb a váz geó?

5
Lemminkainen képe

Na jó frásztörés. Hirtelen

Na jó frásztörés. Hirtelen kedvem lett megvenni ezt és megszabadulni a mostanitól.

Kérdés, az hogy milyen fékhíd van rajta és van-e az alján olyan rusnya sárvédő tartó izé?

6
tranyo képe

én nemtom, de szerintem

én nemtom, de szerintem hijjadfel, ottatelszáma. :)

7
monster képe

A hajtáslánc képen látszik

A hajtáslánc képen látszik hogy nincsenek szemek sárvédőnek.
Ez eléggé sebességre optimalizált váznak látszik, a hirdető is "pillekönnyű"-ként írja le.
A gumik és a váz-fékhíd között elég sok hely van, de ezek nagyon vékony gumik.
Ha nincsen valami rejtett baja akkor ez jó vételnek tűnik.

8
Lemminkainen képe

A fejcső szög is jó meredek.

A fejcső szög is jó meredek. Kezdem átkozni a napot amikor megvettem az olypic-et. :-@

Mondjuk ebből már kár figszit csinálni, erre a mostani cangámat költöztetném át. Kell rá egy láncfeszítővé alakító a váltókarok helyére és metál jó.

9
monster képe

"láncfeszítővé alakító a

"láncfeszítővé alakító a váltókarok helyére"
Na ez egy érdekes dolog lehet, valami spéci bölcsész okosság. (Megpróbálom kitalálni, a váltó helyére akarnál láncfeszítőt, esetleg magából a váltóból is meg lehet buherálni az ilyesmit, amúgy elég drága dolog.)
De minek is láncfeszítő? Ez egy csúszópapucsos régi váz.

10
Lemminkainen képe

*bowdenfeszítővé alakító.

*bowdenfeszítővé alakító. Fáradt voltam agyilag na. Esze
' forintos tétel még a bajnokban is.

11
tranyo képe

arról beszélgettek, amit

arról beszélgettek, amit linkeltem?
én azt hittem, hogy ezt ejtőpapucsnak hívják, és a csúszópapucs az, ami az egysebikhez kell a láncfeszítéshez...

12
Lemminkainen képe

Arról beszélgetünk, amit

Arról beszélgetünk, amit linkeltél. Nagyon köszönöm amennyiben tényleg olyan könnyű, mint a tag írja akkor király. A váz átalakításnélkül jó outinak és fixinek is. Illetve maximum ha ilyen téglalap alakú, hosszú benyúlásos a fékhídja van, én azt cseréltetném.

Amit elírtam az ez:

http://hercehurca.hu/files/121250.jpg

Ezzel az alsó-csöves váltókarokat fel lehet küldeni a kormányra. Hasznos kis szerkezet nem kell belehegeszteni a vázba és lehet fék váltó karod.

Csak épp ehelyett láncfeszítést írtam, mert le voltam zsibbadva agyilag. Amúgy azért írtam azt mert a Fszek központ könyvtár előtt láttam egy olyan, hogy egy rondán hegesztet alu outi vázon van FÉKVÁLTÓKAR (közép kategóriás kapma), és
LÁNCFESZÍTŐ, szarrá hézagolt kapma kompatibilis aggyal. Vagyis FÉKVÁLTÓ KARos SS. Ja és minden ehhez ultegra fékek.

Na ez akkora szentséggyalázás, hogy nem bírtam napirendre térni felett és ez járt az agyamba, amikor választ írtam. Amúgy ha gondoljátok nyomathatok képeket egy másik posztban ha gondoljátok. :-P

Amúgy is lesz majd egy melyik vázzal járnék jobban típusú poszt is mingyá'.
:-) :-\

13
monster képe

Jaj, pont én is vettem egy

Jaj, pont én is vettem egy ilyent a múlt héten de a bringabutikban. A linkelt bajnokos 3ezer forinttal szerepel a lapjukon, én 1830-ért vettem a bringabutik webshopon keresztül. (SMSTR1S47 - SHIMANO BOWDENTÁMASZ + ALSÓ BOWDENVEZETŐ)

Az nem jött ki a hozzászólásodból hogy nem egysebisnek szánnád a vázat.

A neked nem tetsző bringák mögött több dolog is lehet. Pl. az hogy más a tulaj ízlése. De lehet hogy pénze nincsen és otthoni alkatrészekből dolgozik, ami van. Vagy nem akarja hogy ellopják, és ezért ronda a gép. Kormányokról fékkarokat meg szerintem gyakran azért nem vesznek le, szerelnek át mert a bandázst nem akarják megbontani.

14
Lemminkainen képe

Azon nincs bandázs. Amúgy

Azon nincs bandázs. Amúgy szép kis oui lehetne. Amúgy csajé. Betudjuk a női.... őőőő logika az nem jó szó, akkor nőihisztinek. Egyébként szép váz meg minden. Kár így elbaszni,, mert egy láncfeszítő elfárasztja a váltótartó fület vagy annak a felfogatását. (Mert alu és azon külön acélfül van...)

15
monster képe

Az egy előre ferdén csúszó

Az egy előre ferdén csúszó teljesen hagyományos papucsos váz, csak bele van a papucs elejébe (végébe?) csavarozva a váltótartó szem, régebben voltak ilyen megoldások.

16
Lemminkainen képe

Az inkább valami házi

Az inkább valami házi távtartó, hogy ne csússzon be tökig a kerék. Van külön fül. Azért is tetszett meg a váz.

17
tranyo képe

megleltem

megleltem ittis:
http://olx.hu/hirdetesek/hirdeto/ssWl/
ebből lomizósnak tűnik az eladó... azaz lehetséges egy kis alku is talán.

18
Lemminkainen képe

A fékhíd normális, nem tégla,

A fékhíd normális, nem tégla, de hosszú benyúlású fék kell hozzá szerintem. :-(

19
monster képe

Ha szétbontod, 3ezeret

Ha szétbontod, 3ezeret ajánlok a hajtóműért. Ha csak a váz kell, alkatrészekre szétbontva, kisuvickolva ki tudod árulni belőle a komplett árát, megmarad a váz ingyen.

20
Lemminkainen képe

Mondsz valamit. Valóba 1-2-3

Mondsz valamit. Valóba 1-2-3 eszé' el lehet sózni a fb-s oldalakon.

21
Lemminkainen képe

Na majd este felteszem a

Na majd este felteszem a nagykérdést amire a választ biztos nem 42!, mer' max. 57-58-59-60 lehet jó.

22
Lemminkainen képe

Vérszemet kapott az oldal,

Vérszemet kapott az oldal, nem enged úgy posztot kirakni.

Akkor ide:

Előre alényeg aztán a blaba.

Mit vegyek, ha valaha kézhez kapom a fizetésemet? (Az alábbiak közül.)

1.) Atala verseny geós váz, de még a (h)őskorból

2.) KTM strada, SL Colombus csövekkel.

http://apro.bikemag.hu/browse/orszaguti/vaz/profi-ktm-formula-sl-colombu...

3.) Gepida Bandon 810 álumínijum. (a kakukk tojás)

Cél: 2 egész működőképes kerékpár birtoklása, egy fékváltó karos országúti és egy fixi /ss gép.

Probléma: Jelenleg 1,7-1,8 kerékpár birtoklása. Az ahead és a colos rendszer részleges inkompatibilitása.

Vagyis a Csepel torpedó üzemképes. Aheades ugye. Van egy félkész bringám amit igazából már így is össze lehetne dobni, de a vázon előbb szívesen alakítanék egyet. Valahogy úgy kéne összerakni, hogy kecske is káposzta is....

23
tranyo képe

pont ilyesmin hezitálok énis

pont ilyesmin hezitálok énis :)
van egy traktorom(ktm chicago) és van egy ktm formula az acélos őskorból.
néha felmerül egy-egy jobb ajánlat esetén, hogy a formula helyett egy alu outi csak komolyabb kategóriát képviselne, szal én errefelé kacsingatok, de még nem döntöttem(azaz egyszer már igen, de addigra elvitték a kiszemelt cseregépet)...
a formula könnyű és tesztetős, csak gyengus, és én nem szeretem óvni a használati tárgyaimat......

24
Lemminkainen képe

A ktm formula elég túra, de

A ktm formula elég túra, de azért annyira nem rossz a geója.

A kérdés itt, hogy melyik váz milyen nehéz és ezért cserébe mennyivel törékenyebb.

A KTM stradaról tudom, hogy egész könnyű és SL csöves ugye az már azért nem szar. A Gepida alu meg elég olcsót 10 és15 között beszerezhető. Könnyűnek biztos könnyű. De mennyire TÖRIK? Az Atalánál, meg ugye pontos súly nem ismeretes, csak az, hogy „pillekönnyű”. (De Mennyire törik??!)
:-D

Az a baj, hogy én ugrálok is a jelenlegi szarommal és szerintem a jövendőbeliekkel sem lesz ez másképp. Sőt ha le lehet tolni a nyeregcsövet és kihúzni az elejét rendesen, akkor jönnek az egykerekezős mókák. Satöbbi. :-D

25
tranyo képe

én a bmxezést már kinőttem...

én a bmxezést már kinőttem... majd csinálja a 3 lányom :P
igaz, pesten keresztülrongyolni elég erős igénybevétel... hátmégha. :)
6-án haverékkal megcélozzuk megint a balcsit odavisszában, itt fog először komolyabban tesztelődni a formula, de jancsihegyre pl már nem mennék fel vele(azaz ...fel még könnyedén, nade le?!?)

26
Lemminkainen képe

Nekem sosem volt béemigszem.

Nekem sosem volt béemigszem. A közép-haladó figszis trükkökig akarok eljutni és a csiklokrosszba is kipróbálnám magamat. Ahhoz meg ugye kell a rendes nyuszi hopp és nem elég a kötésnél felhúzós kecske.

az a baj, hogy egy alap csiklokrossz váz is elbaszott drága és ellenben montikkal sokkal törősebbek. Alám meg a semmilyen sponzor nem fog odatolni egy új vázat ha törtem a régit.

De ha nem is csiklózol akkor is hasznos az ugrás, pl. amikor jön veled szembe egy kurva nagy kátyú és valamiért nem lehet kikerülni.

27
tranyo képe

anno nagyot tudtam

anno nagyot tudtam nyuszizni...bömixxel, több méterest is... ugratóval meg felállított bicót hosszában :)

de ez kutyarégvolt... :)
ma ha egy járdára fel merek ugrani, már nagyszám.
chicago ritkán megkapja, de a formulával...áááádehogy :P

cyclo az télleg jó lenne, de nemsemmi árakon dobálják... :(

28
Lemminkainen képe

A járdára felugrás outival

A járdára felugrás outival (vagy fixivel pláne) nagyobb művelet, mint a bmx-es ugrabugra, ha kicsit baszod el az időzítés, az defekt, ha nagyon, akkor felni csere. Extrém esetben a váz is bánhatja.

29
Lemminkainen képe

Na találtam még cuccokat.

Na találtam még cuccokat. (Eskü már nem atalára megyek, de ezt dobta ki a gép.)
:-D Pözsó is jó, csak, lényeg, hogy legyen váltó tartó szem, sárhányós viszont ne nagyon és jó legyen a geó. Ezzel már általában az is együtt jár, hogy nem elbaszott nehéz a gép.

http://apro.bikemag.hu/browse/orszaguti/kerekpar/colombus-vazas-atala-or...

http://apro.bikemag.hu/browse/orszaguti/kerekpar/hajdani-profi-atala-rep...

(Ezt még1xmer' fölárazta a szentem)

http://apro.bikemag.hu/browse/orszaguti/kerekpar/pillekonnyu-atala-orsza...

30
monster képe

Ha a pözsó francia

Ha a pözsó francia középrészes, az okozhat gondokat alkatrészbeszerzésnél, meg üléscső nélküli váz is kerülendő, azok is hülye méretek, nehéz találni.

31
Lemminkainen képe

Hülye franciák, francia

Hülye franciák, francia hülyék.