Köszönjük, hogy ismét együtt emelhettük veletek a bringánkat!
Nagyon nagy köszönet és taps mindenkinek, aki eljött!
Külön hálánk üldözze a biztosítókat, segítőket, polgárőröket, rendőrséget, meg mindenkit, aki terjesztette az esemény hírét és hozzájárult annak sikeréhez. No meg az időjárásnak, hogy kegyes volt hozzánk!
Nagyjából 20-23 percen keresztül kígyózott a menet egy-egy kereszteződésnél, több ezren voltunk.
2015. április 25-én, a segítségetekkel megmutattuk, hogy sokan vagyunk, továbbra is számolni kell velünk, mert egyre többen leszünk! Annak ellenére, hogy a felvonulás hétvégén volt, elegendően gyűltünk össze, hogy megmutassuk: a kerékpározás nem csak egy hétvégi hobbi, egy fiatalos hóbort, hanem - a közösségi közlekedés mellett - alternatíva a zsúfolt úttestek felszámolásáért folyó küzdelemben… Nem szabad tehát aszimmetrikusan csak a város egyik, vagy csak a másik részén fejleszteni a kerékpáros infrastruktúrákat, szükséges egy kiegyensúlyozott, az igényeket kielégítő koncepció, ami alapján fejlődhet a városi hivatásforgalmi, szabadidős és sportkerékpározás is.
Városi személyszállításra - a közösségi közlekedés mellett - egyértelműen a kerékpár a megoldás az emberek számára, főleg ha a lehető legegyszerűbben és leggyorsabban szeretnének eljutni céljukhoz, viszont mit tegyen az ember olyankor, ha ebben a törekvésében akadályozzák, szabálytalankodásra bírják, pl. hidak, kereszteződések, egyirányú utak indokolatlan lezárásával?
Mi, a Magyar Kerékpárosklub debreceni területi szervezetének aktivistái azért dolgozunk, hogy ez ne legyen így!
Legyen a belváros (illetve bármely más célpont) Debrecen keleti városrészeiből is kényelmesen elérhető, ehhez pedig lehet elég lenne pár egyirányú utca, kereszteződés vagy híd megnyitása is, esetleg kerékpáros útvonalak kijelölése a már meglévő és használható kisforgalmú, párhuzamos utcákban; így a jövőben - a naponta megtett kilométereitek, az együtt megemelt bringák látványának, az önkénteskedésetek, vagy csöndes támogatásotok segítségével - ezen fogunk dolgozni.
Merre tovább, Debrecen?
Nyissunk kelet felé!
- Debrecen kisforgalmú, egyirányú utcái indokolatlan módon gátolják a kerékpáros tömegek szabályos, rövidtávú és gyors haladását. Miközben sok magyar városban elterjedt ez a megoldás, városunkban valamilyen oknál fogva írtóznak bevezetésétől…
Nyissunk! - Debrecen keleti városrészei - kerékpáros szempontból - mostohán vannak kezelve, ezért szeretnénk, ha ezen területek is csatlakoznának a városi kerékpáros hálózatba; sokkal nagyobb mértékben, sokkal ember- és kerékpárbarátabb módon…
Keletre!
Állj ki a városi bringázás mellett, amikor csak teheted tedd azt, ami a Critical Mass lényege:
Közlekedj kerékpárral! Így lesz csak igazán a kritikus tömeg része!
Ténytár:
Találd meg magad!
- Haon.hu: http://www.haon.hu/nagy-volt-a-kritikus-tomeg/2818701
- DBRC.hu: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1636053053280560.1073741829.15...
- dehir.hu: http://www.dehir.hu/debrecen/csaknem-negyezren-hirdettek-debrecenben-bic...
- Rem Black: https://www.youtube.com/watch?v=EvrAWscDKqo
- Marczy80: https://www.youtube.com/watch?v=j6qfQCqiV-c
- Roberto6556: https://www.flickr.com/photos/128891240@N05/sets/72157652185679021/
- Közös (Debrecen Cycle Chic, Rollpix, Ti) képek: https://plus.google.com/photos/110995065138603699754/albums/614251625900...
Kérés:
Ahhoz, hogy a közlekedés valóban egyenrangú résztvevői lehessünk, szánjatok egy kis időt a linken elérhető kis füzetecskében összefoglalt közlekedési szabályok és biztonsági tanácsok tanulmányozására.
A kiadvány regisztráció nélkül, ingyenesen letölthető innen: www.kerekparosklub.hu/kisokos
- szonyeg blogja
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges















