A Lánchidat nem arra tervezték, amire ma használjuk. Budapest egyik legfontosabb jelképe, a világ egyik leghíresebb átkelője azért épült, hogy összekösse és fellendítse az akkor még különálló Buda és Pest városát. A Lánchídon ma szinte lehetetlen átmenni az autóforgalom miatt. Buszra ülni biztos késést jelent, biciklivel a járdára vagy szabálytalankodásra kényszerül, aki haladni szeretne. És még nem is beszéltünk a mentők, tűzoltók, taxik átjutásáról, vagy arról, hogy a forgalom zajától és füstjétől élvezhetetlen Budapest egyik leghíresebb látképe.
A Lánchíd ma nem méltó egy világhírű műalkotáshoz, és nem méltó egy modern fővároshoz sem. Pár évtizede azt gondolták, hogy minél több gépjárművet kell felengedni a hídra. Mára kiderült, hogy minél több autó van a hídon, annál kevesebb ember jut át a túloldalra.
A Lánchidat a közeljövőben felújítják. Itt az idő, hogy ez a helyzet végre megváltozzon. Ezért petíciót indítottunk és biciklis felvonulást szervezünk.
Írd alá és oszd meg online petíciónkat, gyere el a felvonulásra!













Áron, sok sikert és még több
Áron, sok sikert és még több erőt, jóegészséget kívánok az aktivistáskodáshoz!
a világ egyik leghíresebb
a világ egyik leghíresebb átkelője
Ez biztos?
Valamikor, egy ideig, a világ
Valamikor, egy ideig, a világ leghosszabb függő hídja volt.
Mikor volt függőhíd? Amikor
Mikor volt függőhíd? Amikor felrobbantották a vízben lévő pilléreket?
Akkor volt, amikor a
Akkor volt, amikor a pillerekre epult kapuzatokon kifeszitett lancokon fuggo hidtestjeit keszre epitette az epitoje. A fugges elven tervezett es megepitett hid tehat mindig fuggohid volt.
A trivialis teny, hogy a pillerek kozotti kozepso hidtest es a partok kozotti hidtestek reszben alatamasztottak is, nem teszi a lanchidat nem fuggohidda.
Ahogyan a "tisztabban" fuggohidaknak hitt kapuzatos felfuggesztesu hidak hidtestjei is reszben alatamasztottak kellenek legyenek, es azert pedansok kerdesesse tehetik azon hidak fuggohid elnevezeset is. :-)
https://en.wikipedia.org/wiki/Suspension_bridge
Sajnos amíg dinoszaurusz ül a
Sajnos amíg dinoszaurusz ül a megfelelő pozícióban, elég valószínűtlennek tűnik, hogy a Lánchíd értelmesen legyen felújítva. Tudom, az is valószínűtlennek tűnt, hogy kerékpársáv kerüljön a kiskörtére, az Andrássy-ra, vagy, hogy ennyi bringa száguldozzon a városban és a parkolósávokban Bubik sorakozzanak, de ez most valamiért másnak tűnik.
Off: A napokban a köztévé híradójában csapta meg a fülemet, hogy nem tudom mekkora dugódíjat - talán két bkv jegy árát - kell majd fizetni, és ezzel is a kerékpárosbarát várossá fejlődést segítik elő... Szóval egy ügyes fél mondattal meg is oldották, hogy — helyettük — megint a bringásokat utálja mindenki. Legalábbis én egyből elképzeltem, hogy otthon a tévé előtt egyszerre hány autóvezető szisszent fel, hogy a kerékpárosok jó k...
Nagyon fosnak ettől a dugódíjtól és félő, hogy sikerül addig csűrniük-csavarniuk amíg egy értelmetlen, hasztalan hülyeséget valósítanak meg.
Az úttesten már nem lehet
Az úttesten már nem lehet biciklizni?
elvileg lehet, csak
elvileg lehet, csak gyakorlatilag tele van autókkal :(
Speciel nekem mindig rossz
Speciel nekem mindig rossz érzésem van amikor a Lánchídon mennék át. Vagy azt érzem, hogy a mögöttem haladó autókat feltartom, mert nem tud elmenni mellettem, vagy azt, hogy mindjárt beszorulok a magas "peron" és az autók közé.
1. Az autókat nem tartod fel,
1. Az autókat nem tartod fel, mert ha nyernének is 15 másodpercet azzal, hogy megelőznek, a híd két oldalán úgyis beállnak a dugóba. Ha ui. nincs dugó, akkor szembe se jönnek annyian, tehát meg tud előzni.
2. Ne tekerj annyira a szélén és nem fogsz beszorulni.
Én el tudom képzelni, hogy ha
Én el tudom képzelni, hogy ha le lenne zárva (az autóforgalom elől), akkor még más hidakról is odavonzaná a bringásforgalmat, hiszen sokan nem utolsósorban azért választják akár a Margit, akár az Erzsébet hidat, mert a Lánchídon egy szenvedés átjutni. És ez gondolom a BKV buszok forgalmára is igaz a nappali órákban.
Egyébként én sem merek áttekerni rajta az autók között. Sőt, talán a Tabánban lakók nagy része is bringára merne ülni ha más lenne a helyzet. Az egyetlen amit sajnálok, hogy az alagút olyan kellemetlen, hogy még bringasávval sem fog sokat változni a helyzet. Oda mindenképpen valami teljesen kezdőbarát megoldás kellene, szintben, vagy akárhogyan elválasztva. Mennyire csökkenne az alagút forgalma ha le lenne zárva a híd? Mert ha nagyon, akkor még meg lehetne próbálkozni egy lámpásított, egyszer az egyik, másszor a másik oldalról való behajtással. Mert úgy volna elég hely mindennek.