Mint minden évben 2010 óta, idén is megrendezésre került a Michelin bringafesztivál, azon belül is szívem csücske a bringarally Nyíregyháza és Tokaj majd ismét Nyíregyháza távon.
Idén alaposan odafigyeltem a nevezésem életképességéről azok után tavaly milyen pórul jártam :) A sors fura játéka, hogy két éve 129 volt a rajt számom, idén pedig 291 :D Ez évben ugyan nem ez volt az első versenyem drága kis országútimmal, hiszen ez évben a MEFOB-on is részt vehettem Tahitótfaluban az időfutam versenyen, hála Máté barátomnak és még megannyi cimbinek. Az ott elért 44.helyezés nem volt eget rengető, de számomra ez inkább volt móka mint sem komoly erőfitogtatás :) Visszatérve idén már alaposabban felkészültem és mivel az időjárás ismét az erőteljes oldalba támadást választotta éreztem, hogy természet anya egy s***ni fogtok mellett beint nekünk :D
Az idei tervem ismét az volt, mint tavaly: bekerülni a top 10 amatőrbe. Erre minden esély megvolt mivel a rajtot követően még együtt haladtam a bollyal segítségnek ott volt Máté és Norbi haverja, így hárman nagyon is esélyesnek éreztem magunkat, egészen addig amíg fel nem tűnt, hogy az élen 3 ugyanolyan trikóban lévő srác áll. Gondoltam is ohó, ők lehet, hogy amatőrök, de nem úgy, mint a többség. Főként amiatt gondoltam ezt, mert mikor mögéjük kerültem és láttam, hogy egyikük talán Pinarello-n ült vagy valami hasonló "occó" bicajon elég harmatos kis Campa szettel :D (jó-jó tudom, hogy ebben a sportban Te vagy a motor, de a kaszni akkor is sokat számít, igaz nem nálam, mert én a 12 kg-os Mistral-lal és még az üdítőkel a 100kg-ot már bőven átlépem :D ). Szóval ezek a srácok nem látszottak olyanoknak akik szarral gurigáznak, így biztos is voltam benne, velük még lesz bajom :D Erre nem is kellett sokat várni, mert nagyjából 5km után a fiúk elkezdtek hátra pillantgatni. Itt már csak annyira eszméltem, hogy nini kattognak a fékváltókarok és csak seggek az égben :D Hát a szemetek nem elkezdték a mezőnyt szétszabdalni?! Nem baj gondoltam, hulljon a férgese és csak imádkozni tudtam, hogy én ne legyek közöttük :D Mindeközben még ott volt a nem elhanyagolható oldalszél is, ami elől persze mindenki az út bal oldalára húzódott és persze, hogy én fogtam a szelet onnan is :D A tempó még így is kifejezetten jó volt hiszen nagyjából 36-os átlagunk volt egészen a srácok második sprintjükig amikor is 4-en maradtak együtt, mi pedig amolyan "B" szakaszként vittük tovább a többieket.
Egy idő után felfigyeltem egy furcsa zajra aminek eleinte a saját bicajomon kerestem a forrását, majd körbe nézek és kb. megdörzsöltem a szemem, hogy jól látom?! Ilyen van?! Hát egy arc Csepel Maratonjának az acél sárvédője nyiszogott 36-os tempó mellett. Mikor még egyszer megnéztem, hogy mivan?! :D Akkor láttam még utána, hogy a csomagtartóján meg ott egy utazótáska is. Na én mondtam azt, hogy okés szép dolog a kerékpár sport, de ezt nem hagyhatom annyiban :D Ekkor hát beletapostam és amennyire lehetett a boly elejébe pozícionáltam magam :D Idő közben nem tudom hol, de elhagytam Mátét is, így már csak magamra számíthattam. :)
Most is bennem volt, hogy amennyire lehet bújócskázok inkább, mert ahogy fater mondta: "jó lesz az erő még sz*rni is" :D Ezt bújócskát tartottam is egészen Rakamaz körforgalmáig ahol a kísérő "közeg" olyat fékezett a fehér astrával, hogy szinte muszáj volt a boly megállni, itt közben hangos kiabálással jeleztük a mögöttünk lévőknek, hogy fék, mert nem vagyok egy agresszív típus, de amennyire féltem a bicajom, ha valaki belém száguldott volna, lehet look kompatibilissé változtattam volna száját :) De szerencsére ilyenre nem került sor, majd amikor elindultunk ebből a kis malőrből, tökéletes alkalmam nyílt arra, hogy kicsivel jobban helyezkedjek :) Itt már ki is szúrtam az én emberem, akire számítottam, hogy majd kölcsönösen visszük egymást. Ám a srác az istenért sem akarta, hogy kölcsönösen jó legyen, mert vagy megpróbált lehagyni vagy inkább beállt mögém. Itt lett is volna lehetőségem stéherezni a rendőr autóval, de egyrészt ez nem lett volna fair másrészt a szabályok is tiltják :) Azért még így sem panaszkodok, mert 37-es tempót tartottam a rakamazi hídtól a tokaji körforgalomig, ebben biztos nagy szerepe volt az ülés pozíciómnak no meg a 8,5 baros nyomásnak :D
Majd beértünk a körforgalomig ahol belső ívről bújtam be és elsőként fordultam is ki. Gondolkoztam a sprinten, de rájöttem felesleges, mert ugyanannyira a többiekre voltam utalva, mint ők rám :D Viszont nem maradtunk izgalom nélkül, mert a srác aki mögöttem jött csak ott akart hagyni, de tudtuk jól, hogy a féltávnál még nem lehet megnyerni, főleg úgy, hogy egyedül nincs akivel váltásban tartaná a tempóját. Így emberünktől mindig át-átvettem a vezetés szerepét, majd egyre inkább hagyta is rám. Visszagondolva én voltam egy hülye, hogy nem intettem ki senkit, hogy gyertek és vigyétek ti is. Aztán végül a mögöttem lévő srác csak csak átvette a szélfogó szerepét így a 2/3-ad távon ketten vittük a csoportot, majd egy nagyon jó lelkű pali jött mellém, aki mondta, hogy átveszi és segít egy kicsit (azután, hogy fokozatosan ejtettem a tempót, és váltottam energia takarékos üzemmódra). Miután emberünk olyan jó volt, hogy vitt minket, igyekeztem is meghálálni, de egyszerűen nem vitt rá a lábam, pedig tényleg akartam segíteni egy ilyen jó hozzáállású ember megérdemelné gondoltam, mégis folyton arra jutottam, hogy a lábam nem bírná elvinni már célig a bolyt. Így ez a férfi húzott el minket a táv utolsó harmadán. :)
Végül elkezdett feltűnni Nyírtelek, majd aztán a piac és itt már ismét fokozódott a tempó. Majd megint átvettem a vezetést és amint átértünk a vasúti síneken én kiálltam és egy utolsó nagy hajrát nyomtam amivel az volt a célom, hogy leszakítsam a mögöttem lévőket, de azok lehet, több erőt tudtak megspórolni odáig, mint én, mert mire beértünk a városhoz, már többen is mellettem voltak. Végül befordultunk a célegyenesbe és akármennyire is akartam volna még egy utolsó nagy sprintet nyomni, egyszerűen elfogyott a szusz, és végül ugyan csak 6 másodpercre maradtam le a bolyunk elsőjétől, valahol egy picit sajnáltam, hogy nem én voltam az aki ebből a csoportból az első helyen érkezik be. Talán, ha azt a sprintet későbbre tartogattam volna akkor a 6. helyet is megtudtam volna tartani :)
Összességében pozitív eredményként éltem meg a futamot :) Hiszen a táv nagy részében uralkodó szerepben voltam. Végül az eredményem is pont meglett: 1 óra 54 perc és 3 másodperccel 10. helyen futottam be :) Eredmények itt: http://velo.hu/dokok/hir/15077/2014_michelin.pdf
A célba érkezést követően bőség tál várt banánból, almából, körtéből meg jó pár féle műzliből, valamint megannyi üdítő is :) Aztán ugye megköszöntem a palinak aki beállt elém és hozott minket, aztán beszélgettünk, majd hozzánk csapódott a másik srác is aki vitte a csapatot. Beszélgettünk egy picit, majd egy közös fotóval búcsúztunk egymástól :) (a kék pólós sráccal váltogattuk egymást és a jobb szélen álló pali volt aki nagylelkűen átvette a húzós részt)
Ezúton is szeretnék gratulálni minden résztvevőnek és megköszönni a rendezőknek a lehetőséget, hogy idén is rajthoz állhattunk valamint, hogy terülj-terülj asztalkám várt minket a célban :)
(Fotókat csak ezeket találtam és az órás figyelős képet a fotós kérte :P utolsó képen Máté (sárga bicajával). Mivel menet közben egy Ford Mondeo kombiból is fotóztak, videóztak minket, ha arról a képekről valaki esetleg tud bármit nyugodtan linkelje ide :D )















Gratulálok, csak megcsípted a
Gratulálok, csak megcsípted a top 10 végét :)
Milyen állapotú az aszfaltszőnyeg a harmincnyolcason? Gugli térképen Nyírtelek és Rakamaz környékén rázósnak néz ki.
Köszönöm! Az aszfaltot kb a
Köszönöm! Az aszfaltot kb a vámospércsi útéhoz tudnám hasonlítani, nem olyan borzalmas bár egy-két helyen akad picit rázósabb szakasz :) Egyedül a vasúti átjárók a rázósabbak :)