végre komoly szintre jutott a nagykörúti bringasávok témája.
ennek kapcsán ugye többféle lehetőségről folynak az ötletelések, de nemigen hallottam, hogy számbavették volna a kétoldali kétirányú kerékpárút lehetőségét (természetesen a külső sáv helyén, máshol ez nem működne).

Leuvenben (Belgium) láttam ilyet.

Tudja valaki, aktuálisan mi erről a szakma véleménye?
És a tiétek?

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
tranyo képe

nekem teccikk

nekem teccikk :)

updételek:
továbbra is tetszik,mert:
-a szeparáció úgy van kivitelezve, hogy 100%-osan látható a járműforgalom felől, azaz az a balesetveszély, ami a magyar szeparált infráknál van, itt a képen nem szerepel.

-használható a szeparáció miatt a teljesen bátortalanok és teljesen kezdők számára is.

azaz ötvözik a sáv láthatóságát a szeparált biztonságával. ez csak lájk lehet.

(az egy másik kérdés, hogy mindez a körúton hogyan lenne kivitelezve.)

2
Oversize Load képe

A szakma véleményét nem

A szakma véleményét nem ismerem.
Ha ez a megoldás szeparált infrát eredményez, részemről nein, danke illetve F kategóriás. F, mint felejtős.

3
Icarus képe

Kétoldali kétirányú szörnyű

Kétoldali kétirányú szörnyű ötlet szerintem - először is ott max a járdán tudom elképzelni ami már kezdésként itt is rossz. Ott tartunk ahol a bajcsyn csak megdupláztuk az oldalakat és ezzel a balesetveszélyek számát. Ha az úton rakod le, akkor meg hogy csinálod? Jobb széle mondjuk a nyugati fele megy, belső bringa sáv a blahának, belső autó meg a nyugatinak? Másik oldalon meg fordítva? Nekem ez hatalmas káosznak tűnik ebben a formában.

Egyébként meg a képen én azt látom, hogy van egy szeparált infra és a másik oldalon is egy szeparált infra ami valahova elmegy a francba de semmiképpen sem ugyanahhoz az úthoz tartoznak, csak az elején párhuzamosak.

Én kösz de kösz nem kérek ebből. Irányhelyes széles bringasávokat! Legtisztább, legkönnyebben átlátható, legkönnyebben megvalósítható és legbiztonságosabb :)

4
G.Tomi képe

+1

+1

5
monster képe

Csak irányhelyes városi

Csak irányhelyes városi bringainfra képzelhető el.

6
atom21 képe

150 centi egy irányban? Akkor

150 centi egy irányban?

Akkor nem megfelelő.

Egymással szemben egymástól pár centire?

Akkor inkább nem megfelelő, mivel nincs kényszerhelyzet.

A mellékutcákba behajtó autóknak több irányba kell figyelni.

Nem ajánlott.

7
airdace képe

Azért érdemes megfigyelni,

Azért érdemes megfigyelni, hogy a leuveni körúton is csak ott alkalmazzák, ahol bazi széles, a keskenyebb részen irányhelyes bringasáv van. A mi körutunkhoz mondjuk sok köze nincs, mert a belvárost öleli körbe, itt viszont már nincsenek nagyon üzletek, gyalogosforgalom, a pesti körúton viszont pont a széles járda a lényeg. Nálunk ez nem férne el, és a kis hely miatt (villamos, villamosperonok, széles járda a sok gyalogosnak) káoszt okozna a kétirányú forgalom. Ezen a leuveni körúton jóformán csak a fákra kell figyelnie az arra biciklizőnek.

8
Törzsmókus képe

jé, és tényleg bringasáv –

jé, és tényleg bringasáv – bár a felfestése elég újnak tűnik.
próbálom felidézni, hogy 3-4 éve, amikor én arra jártam, hogy volt; de a körút nyugati részén (amit belinkeltél) fél év alatt talán 2× jártam csak.

az is igaz, hogy a körút nagy része jóval szélesebb, és kevesebb a gyalog.

9
Kuku képe

Ehhez nagyon komoly fizikai

Ehhez nagyon komoly fizikai elválasztás kell, ami vagy nagyon ronda vagy nagyon széles. És akkor még mindig ott van a kétirányúság rendszerellenessége. Nem illeszkedik a jobbra tarts rendszerbe, és ez sok fejben zavart okoz, növelve a hibák esélyét.
Természetesen, mint minden infrára, erre is igaz, hogy 10-15% modal share felett működhet, de ott még a legrosszabbak is beválhatnak, mert a rengeteg bringás önmagában egy rendszer, amihez minden szereplő alkalmazkodik.

10
atomboy képe

Maximalisan egyetertek,

Maximalisan egyetertek, teljes mertekben ellenzem a ketoldalu ketiranyu infrak alkalmazasat.