Akasztom le a falról a Royal-t, hátsó kerékre állítom, hogy a szűk folyosón megfordíthassam, erre kizúdul egy csomó víz a vázból. Ahogy nézem, a hátsó fékhíd lyukán nyomja be a vizet a kerék, aztán valahogy megül odabent.
A kifolyt víz enyhén rozsdabarna, ami felveti bennem a kérdést:
Normális ez, esetleg van erre valami jó védekezési mód, vagy készüljek fel rá, hogy hamarosan megeszi belülről a rozsda?












Szereld ki a
Szereld ki a középcsapágyat, fúrj alá egy lyukat. Sok vázon alapból van.
Csak azt nem értem, hogy
Csak azt nem értem, hogy miért kell ehhez kiszerelni a középcsapágyat?
Az egy teljesen zárt rendszer, nem?
Abba nem fog belemenni a forgács, de még a fúró sem, ha elég körültekintő a kivitelező.
Hmm?
--------Dova--------
elvetemült bűnöző
Ne ítélj elsőre! ... leszek én még büdös paraszt is!
azért szerintem az
azért szerintem az igényességhez hozzátartozik... meg a bent maradt forgácsot így ki lehet pucolni.
Túlbonyolítja, még több
Túlbonyolítja, még több hiba keletkezésére adhat okot, stb.
(Életemben egyszer indítottam meg a középcsapágyam csavarját, de majdnem eltört a szerelő kulcsa, mert nem volt satu a közelben. Ti. általában be szokott rohadni a gyári kötés)
Egyébként a fúró nem viszi be a forgácsot, ha megfelelő előtolást alkalmazol és bezsírozod a hegyét az utolsó pár milire.
--------Dova--------
elvetemült bűnöző
Ne ítélj elsőre! ... leszek én még büdös paraszt is!
Egy új royal vázról van
Egy új royal vázról van szó, amibe alig egy hete rakott monoblokkot.
Egyrészt illik lesorjázni
Egyrészt illik lesorjázni utána belülről, másrészt pedig szerintem megér ennyit, hogy vigyázz a középcsapágyra. Amúgy nem értem, miért gond ez, mikor pár perc kiszedni majd visszarakni.
Azt a fékhíd lyukat nem
Azt a fékhíd lyukat nem lehetne jól betömni? :)
Egyébként igen, védekezés nélkül veszélyes a dolog a biciklidre. :D
Nekem a váz belülről le van öntve valami gyapjúzsír kinézetű barna trutyival. Az is segíthet.
Nem biztos, hogy a fékhíd
Nem biztos, hogy a fékhíd nyílásán jutott az be. A támvilla többnyire zárt, oda se be (a fékhídból), se ki (a középcsapágyházhoz) nem vezet furat.
Inkább kondenzvíz az.
Én is a monoblokk ház fúrását, illetve belső olajos lögybölést ajánlok az alábbi leírás szerint:
http://bikemag.hu/tech/acelvazak-korroziovedelme
Kösz mindenkinek az
Kösz mindenkinek az infót.
1. Monoblokk ki-be: ez tényleg 10 perc, nem gond.
2. Vannak levezető lyukak a támvilla és a láncvilla végein, ezeken folyik ki a víz.
3. A Punkok is kifúrnák, én is kifúrom.
4. Belső védelem, lögybölés beütemezve.
5. A fékhíd lyukát meg a sárvédő csavarja fogja betömni, néhány napon belül.
Remélem, ennyi idő alatt azért nem kajálja meg a rozsda belülről a csöveket. :)
--------------------------------------------
Káposztásmegyeri Aszfaltbetyár @ kék Royal fixi
Vadiúj vázzal ilyen gázok
Vadiúj vázzal ilyen gázok vannak?
Hűha!
Úgy haladok át az autódugón, mint homok a szitán.
Óccsó váznak híg a
Óccsó váznak híg a leve.
--------------------------------------------
Káposztásmegyeri Aszfaltbetyár @ kék Royal fixi
Én nagyon egyszerűen
Én nagyon egyszerűen belülről és rárakok egy plusz réteg lakkot (akrill vagy nitro, spray-s).
Középcsapágynál egy nagyobb szívószál segítségével gyönyörüen be lehet juttatni a lakkot (muffolt váznál még a lánc- és támvillákhoz is) és jódarabig védi belülről a csöveket és illesztést (nyeregcső felül nem érdemes befújni, mert utáni a nyeregcső is szorulni fog).
Én ilyennel kezeltem a
Én ilyennel kezeltem a vázat belülről. 10-13 dodó és 3-5 vázra elég, így gyakorlatilag ojándék. Érdemes Amerikában járó ismerőssel hozatni, de a postaköltség se lehet túl durva.