üdv!

régi acélváz, 1" menetes villával.
stucnit (és kormánycsapit) viszont ahead-est szeretnék rakni bele.
láttam ilyen-olyan átalakítókat, amikkel ez megoldható.

kérdés: 1" vagy 1 1/8"-ra lesz szükség?
tippem szerint a villa alsó része miatt csak 1" kormánycsapágyat lehet használni, tehát gondolom a felső részen is 1"-nak kéne kijönnie, tehát átalakítóból is iylen kell. vagy nem? végülis akkor miért lenne az 1"-ról 1 1/8"-ra átalakító verzió?

másik kérdés: a fejcső méret mindegy? csak hogy nehogy aztán olyan kormánycsapágyat sikerüljön venni, ami mindenhez passzolna, csak épp a vázba nem megy bele...

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
adam182 képe

szerintem neked egy ilyenre

szerintem neked egy ilyenre van szükséged:
http://ebike.hu/images/products/7766ad7bab7db8a432e0d510c88e898e3c3a18e5...

bedugod az 1 collos villanyakba, a vastag végére meg rámegy az 1 1/8-ados stucni.

nekem is ilyen gondom volt, vettem egyet, aztán közbejött egy vázcsere. ha pesti vagy, szívesen odaadom kedvezményes áron.

2
norbijúzer képe

Ok, eddig nekem is vili

Ok, eddig nekem is vili volt.
De milyen méretű ahead kormánycsapágyat kell ehhez venni? 1" vagy 1 1/8"?

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

3
stp1 képe

nem kell újat venni. a

nem kell újat venni.
a menetes 1"-os csapágy marad a villával, de nem diós stucni dugsz bele, hanem azt a vastagított szárat amire az A-head stucnit fel tudod fogatni.

4
adam182 képe

így van. ezek az

így van. ezek az átalakítók általában 1 1/8-osra alakítanak, szóval 1 1/8-os a-head stucni kell hozzá.

5
PTeker képe

+1

+1

6
norbijúzer képe

Ok,én is így sejtettem. De

Ok,én is így sejtettem. De a k.csapágy alsó felénél nem lesz gáz, h a villanyak 1 colos?

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

7
norbijúzer képe

Csupasz váz+villa, nincs

Csupasz váz+villa, nincs menetes kormánycsapágy, és ha már valamelyiket venni kell, akkor inkább az ahead!
(Valami normális iparis)

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

8
p-mann képe

Menetes a villanyak? Mert

Menetes a villanyak? Mert akkor hagyományos kormánycsapággyal fogod azt beszerelni a vázba. Ha nem menetes, akkor tudsz használni a-head-hez való csapágyat.

9
lrdr képe

De épp az a lényeg, h ő

De épp az a lényeg, h ő aheaddel szeretné - gondolom, később majd villát is cserélne, csak most arra nincs 1ütt a gempa, vagy a kcs-t tovább vinné másik váz/villába v ilyes.

10
p-mann képe

Értem, hogy mit szeretne,

Értem, hogy mit szeretne, de tudom, hogy nem fog neki menni :)

11
lrdr képe

Hát ja- elvileg ugyan nem

Hát ja- elvileg ugyan nem lehetetlen a dolog, de erőteljesen "saját felelősségre"-kategóriás. :)

12
jazzpeta képe

Minden a villától függ,

Minden a villától függ, mind 1" (alapméret) és mind 1 1/8"-os (középméret) homlokcsőhöz és villanyakhoz van menetes és AHEAD-es kormánycsapágy is.

Ha a villád 1" és le van vágva + benne van a menet -> akkor 1" menetes kormánycsapágy és 1"-os ahead átalakító (ez 1 1/8"-ra tágul a tetején és befogja a normál ahead-es stucnika).

Ha a villád 1" és nincs levágva + menet metszve (tehát a vázból még 4-5 cm kilóg) -> 1"-os ahead-es kormánycsapágy + 1 1/8"-os ahead stucni egy szűkítő alátéttel a villanyak és a stucni közé.

Ha a villád 1 1/8"-os és le vagy vágva akkor a 1 1/8"-os kormánycsapágy és 1 1/8"-os ahead átalakító (értelemszerűen ez alig vastagodik a tetejénél mert már az alja is széles) + normál ahead stucni.

Ha a villád a 1 1/8"-os és vágatlan, menet nélkül akkor meg szimplán középméretes kormánycsapágy + normál ahead stucni.

Van még egyel nagyobb villaméret (nem fogsz vele találkozni) illetőleg a komolyabb kormányok OS (oversized) befogóval rendelkeznek, ilyen esetben olyan ahead-es stucnit vegyél ami OS kormányt fogad (vagy szűkítővel simát).

Azt hiszem az összes variációt lefedtem :-) Átalakító (mérettől függetlenül) 1000 körül van, normál stucni meg 1000-4000 környékén. K.csapágy a necces itt van 500-tól 10 ezerig minden (+a még drágábbak). Bonyolítja a helyzetet még, hogy utólag lehet cserélni az acél villanyakat, ha átalakító nélkül akarod az ahead-et :-)

13
lrdr képe

Nem volt egyszerű, de

Nem volt egyszerű, de asszem, fogtam mit szeretnél.

Röviden: "Én azt Önnek nem ajánlom."

Ha mégis megpróbálod, akkor 1" ahead kormánycsapágy lehet csak jó a villa és a váz miatt is, azonban a lehetséges szopóág számos:

-az 1" 3féle különböző átmérőjű alsókónusz- furatot jelölhet - ez igényli az odafigyelést, h az új kcs. felmenjen a villára (a vázba menő csap átmérője szerencsére minden 1" kcs-nál azonos)

-A villán lévő menet miatt az ahead központosítógyűrűnek vagy sikerülnie fog téged megajándékozni egy beállítható kcs-al, vagy nem (egyrészt mert a tényleges átmérő valamivel kisebb a menetes részen 1"-nál, másrészt mert elcseszettebb központosítógyűrűk vonalszerűen "fexenek fel" a nyakon, (ami egy sima nyaknál épp nem is lenne gáz) - tehát a kcs választásnál erre is ügyelni kell)

-az ahead kcs beépítési magassága max annyival lehet nagyobb a menetesénél, hogy még a legfelső alkatrészébe is jusson vmennyi. a nyakból, hisz különben az átalakító 22.2-es része körül hullahoppozhat, beállíthatatlanságot és/vagy nem üzemszerű terheléseket eredményezve a csapágyon

-az átalakító erővel záró rögzítése nem egy ahead kormánycsapágy előfeszítéséhez van kitalálva - bár valszeg bőven megfelel neki (trial&error-max rádobsz még 1 headlokot, csak tömegben közben már 1 sima ahead-rendszer felett leszel vagy fél kilóval), vedd figyelembe azt is, hogy mikor meghúzod, excentrikus lesz, ami betehet az kormány mozgástartományának egészén egyenletes csapágy-előfeszítésnek.

14
jazzpeta képe

Na erre nem gondoltam, de

Na erre nem gondoltam, de csak nem ilyen meredeket akar csinálni.

Amit te mondasz gyakorlatilag (és nagyon remélem hogy nem erre gondolt a posztíró), hogy aheades kormánycsapágyat használna levágott menetes villához + átalakítóhoz.

Ez egyrészt értelmetlen (ennek helyes módja az aheades villa vásárlása vagy vázépítővel, pl. Pajti bá' kicserélni a villanyakat menet nélküli hosszúra, ha acél), balesetveszélyes és ráadásul még nehez kivitelezhető is.

A legnagyobb bukó, hogy ahead rendszernél a rózsa ami összeszorítja és beállítja a feszességét a rendszernek, na az NINCS (hisz helyette az átalakító szorítócsavarja van ott, ahol a rózsa lenne). A kézzel rányomom a stucnit és meghúzom módszer meg nem elégséges, bár nem emiatt vérzik el főleg ez az öszvér megoldás.

15
lrdr képe

"A legnagyobb bukó, hogy

"A legnagyobb bukó, hogy ahead rendszernél a rózsa ami összeszorítja és beállítja a feszességét a rendszernek, na az NINCS (hisz helyette az átalakító szorítócsavarja van ott, ahol a rózsa lenne)."

Hopp, igaz - erre meg én nem gondoltam.
(A poszt szövege alapján minden esetre nekem úgy tűnt, ez a kombó lenne a netovább. :))

Szerk.: Ja és így a headlok v hasonló is max az összehúzás idejére játszhatna (ha az átalakító vonócsavarjánál kisebb átmérőjű a szára).
Szerkszerk.: ja nem, akkor sem...na asszem, jobb lett volna inkább kipihenni magamat és meg sem szólalni. :D

16
Zsurmi képe

Az ahead átalakító nem

Az ahead átalakító nem más, mint egy levágott diós stucni, melynek vége 1" villanyaknak felel meg.

Olyan, mintha diós stucnit cserélnél, csak az 1 helyett 2 darabból áll (ahead átalakító+ 1" ahead stucni).

Nem kell kormánycsapágyhoz nyúlni.

-
Zsurmi

17
jazzpeta képe

Az ahead átalakító

Az ahead átalakító (legalábbis amivel eddig találkoztam) mind 1 1/8"-ra azaz középméretre tágul a tetejénél, tehát nem 1" ahead stucni kell hozzá. Utóbbi egyébként is ritka vagy alátétezéssel van szűkítva 1"-ra (mint az OS stucnik esetében középméretre).

Illetőleg néha felbukkan 1 1/8"-os átalakító is (ez középméretes villáBA megy bele menetes kormánycsapi esetén és szinte alig tágulva a tetején szintén középméretes normál ahead-es stucnit fogad).

1"-os, nem táguló ahead átalakítóval még nem találkoztam (ez gyakorlatilag egy 22,2mm-es cső lenne a dió részénél ami 25,4-re tágul).

18
Zsurmi képe

Ha egyszer eljutok oda és

Ha egyszer eljutok oda és nem felejtem el, elviszem a Bike Kitchen-be. ;-)

Amúgy nemrég hozta a Velo magazinnal a posta a BBB katalógust, abban van mindkét-féle.

-
Zsurmi

19
norbijúzer képe

sok hasznos választ kaptam,

sok hasznos választ kaptam, nem is válaszolom meg őket külön-külön most, hanem ebbe a kommentbe összesítem.

először is köszi! :)

azért szeretnék ahead kormánycsapágyat használni, mert probléma esetén egy 5-ös imbusszal is szervizelhető az egész, nem kell bajlódni a kónusz állítgatással, bazinagy villáskulcsokkal - ezt mindig utáltam benne.

tehát az a lehetőség kilőve, hogy a menetes villa maradjon... (arról megfeledkeztem, hogy a rózsa helyét elfoglaló dió nem fogja tudni összehúzni a csapágyakat rendesen)

még azt meg lehetne csinálni, hogy a menetes villába menetes kormánycsapival egy olyan stucnit rakok, aminek 2-4 csavaros kormánybefogója van (ez azért lenne fontos ugye, hogy egy esetleges kormány cserénél vagy stucni cserénél ne kelljen az egész kormányt szétbontani, bandázsostul, stb...)

de hosszabb távon jobban járok, ha szerzek egy vágatlan, menettelen villát, és azt ahead rendszerrel építem be, mindenféle átalakítók nélkül. most úgy néz ki, talán még ez is bele fog férni a költségvetésbe, csak találjak elfogadható áron fehér outi villát :)

a villanyak cseréje se lenne rossz megoldás, csak gondolom az hevítéssel történik, ami egyből újrafestést igényel, így már a munka és anyagköltséggel együtt kb ott járnék pénzben, mint egy új villa ára, igaz?

mégegyszer köszi a tanácsokat, válaszokat!

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

20
jazzpeta képe

Ha forrasztott a villanyak

Ha forrasztott a villanyak akkor hevítés és az új beforrasztása rézzel a menetrend, ha hegesztett, akkor a becsatlakozás fölött 5-6 cm-el levágják és hegesztéssel toldják az új nyakat (utána természetesen eldolgozzák a csatlakozási heget).

Igazad van abban, hogy utána mindenképpen festeni kell (homok + szinter az igaz, ez kb. 1000-1500 ft jobb helyeken, ha vázzal együtt csinálod akkor megoldják 6000-ért), de megmarad az eredeti villa, ami utánfutás, kanyarodási tulajdonságok miatt nagyon fontos.

Az 1" ahead-es villa amúgy is ritkaság (mintha láttam volna egy országútit a városmajor-csaba utca sarkán lévő pinceboltban 3e-ért), szóval szerintem jobban jársz egy Pajtibával (vázépítő mester) + szinterrel.

Ha már tényleg barkács megoldást akarsz, akkor veszel epoxi gyantát, kiöntöd a villán lévő menetet, lecsiszolod simára és úgy rakod rá az ahead-es stucni 1 1/8"->1" átalakítógyűrűvel (persze ekkor jó mélyre kerül a rendszer, mert max. 2-3 cm-t lóg túl a villa a vázból).

21
norbijúzer képe

na, a megoldás az lesz,

na, a megoldás az lesz, hogy elvittem tegnap a bajnokba a villát (+vázat), 3-ért elviszik pajtibához, aki átheggeszti, a festés valszeg megmarad, mert ahhoz elég messze lesz a forró rész. (ha mégse, akkor egy újraszinterezést is pár nap alatt megoldanak)
aztán 1"-os kormánycsapágy (sajna nem iprais, mert az több, mint 2x annyiba kerülne, annyit meg perpill nem akarok beletenni), stucni.
a srácok azt is megoldják, hogy egy kicsit le kell csiszolgatni itt-ott a szintert, mert anno nem jól lett kitakarva (pont a villanyak aljánál, ahova a kúpos alsócsésze basz megy majd, meg a homlokcső belsejénél), így tuti passzolni fog és nem kell erőszakolni.

1-2 hét és ebből már tekerhető bringa lesz! :)

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

22
philippe képe

Én most készülök

Én most készülök ilyesmire, itt pihen az új váz mellettem.
Norbijúzer, neked már gurul a bringád? Mert én sem akarom mindenféle átalakítóval megoldani (ami nincs, az nem romlik el elv miatt), de ezen menetes villa van, stbstbstb...
Ha jól vettem ki a hozzászólásokból, akkor nekem egy menet nélkül villára van szükségem, ami hosszabb, mint a nem a-heades rendszerek és egy 1"-os kcs-ra és ugyan ekkora stucnira?
Kicsit össze vagyok ezzel kapcsolatban zavarodva... :)

23
Nincsmáritttöbbé képe

Átalakító a nyerő,

Átalakító a nyerő, mivel:

1" menet nélküli villát nehéz találni (csapágyat még csak-csak), tekintve hogy sok tényezőnek kell stimmelnie (utánfutás és beépítési magasság + fékszem rögzítés). Országúti gép esetén ez kb. lehetetlen (hacsak nem számoljuk a bajnokos alu villát 7e-t aminek nem vagyok meggyőződve a tartósságáról, sőt).

Nekem még soha nem volt gondom az átalakítóval, éppen hogy merevebb és stabilabb lett tőle a rendszer.

24
philippe képe

Köszönöm! Közben

Köszönöm!
Közben bekerült a képbe az összsúly. Mert a vázam egy régi Ironman, acélból és aki ismeri, az tudja, hogy van benne anyag :D
Szóval erre a vázra akarok építeni, de még nem tudom, hogy ss-t, fixit, vagy egy egyszerű téli szamarat... :S

25
norbijúzer képe

igen, nekem gurul már a

igen, nekem gurul már a bringa.
végülis az lett a megoldás, hogy pajtibánál átalakították a villát menet nélkülire. (menetes rész levág, menet nélküli cső ráhegeszt, szépen eldolgoz, tádám, kész.)
3ezer forintos művelet volt.

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"