Sziasztok!
Olyan feladaton dolgozok éppen, hogy kerékpártárolót kell terveznem, méghozzá kültérit, és valami ütőset szeretnék összehozni, hátha még megvalósításra is kerül, amiből csak haszna származhat a bringás közösségnek. A kültéri csupán annyit jelent, hogy fedettnek kell lennie.
Mivel még régebben átböngésztem a lakatolás rovatot, képben vagyok, U lakatot használok, és első gyorszáras kerekemet mindig hátra pakolom, hogy a hátsó kerékkel és a vázzal együtt egy fix oszlophoz/táblához/tárolóhoz rögzítsem. Tehát ez alapján meg lehetne oldani a feladatot egy olyan oszloppal is, amin felfelé emelve nem lehet kicsúsztatni a járművet, ez kb. egy KRESZ táblának felel meg. Azonban úgy gondolom, hogy az átlagos júzer, még ha gyorszáras is a kereke, nem vehető rá arra szélesebb tömegekben, hogy szétszedjék kétkerekűjüket, még ha csak ilyen apróságról lenne is szó, valamint ha nem is gyorszáras a bringa, akkor sem nagy meló egy villáskulccsal lenyúlni valamelyik éppen nem lelakatolt kerekét, ezért szeretném a mai "P", vagy fejjel lefelé fordított "U" alakú biciklitárolókat, melyek eddig a legjobbnak vannak kimondva, kicsit tovább fejleszteni ilyen téren. Természetesen a béna keréknél rögzítős változatokat elvetettem.
Átlagos júzer egy lakattal mászkál (még ha az gyenge minőségű is), így olyan megoldások után kutatok, amikkel a bringa szétszedése nélkül is biztosítva lenne a váz és egy kerék egy fix, tetszőleges formájú oszlophoz kötésével valamilyen módon a másik kerék biztonsága is. Vannak ötleteim, de ezzel egylőre nem szeretném befolyásolni a gondolataitokat.
Mindemellett cél az egyszerű kialakítás, alacsony költségvetés, ergonómia, ne legyen saját zárszerkezete, ne használjon külső erőforrást... szóva ne legyen bonyolultabb, mint a mostani bringatárolók.
Tehát kedves sokat tapasztalt bringások, szeretném segítségeteket kérni, hogy alkossuk meg a tökéletes kerékpártárolót!












Kerékpárparkolóhoz
Kerékpárparkolóhoz műszaki ajánlás
Ha a biciklitárolóba fixen
Ha a biciklitárolóba fixen be van építve egy lánc, vagy valamilyen keréken átfűzhető szerkezet, akkor megoldható. Kérdés, hogy a gyakorlatban mennyire használható. Designfeladatnak érdekes.