Több irányból szóba került mostanában, hogy a környező kerületekben hova szeretnénk a bringásokat vonzani, hol lenne jó bringás közlekedési folyosókat létrehozni.

Bp. zöldövezeti részén lakom, nem meglepően viszonylag hamar felmerült az erdős részeken átvezetett bringautak ötlete.

Előszörre teljesen remek ötletnek tűnt: aszfaltcsík, suhanás, jó levegő, fák, madárcsicser.

Aztán feltámadt bennem a kisördög: ha aszfaltcsík megy az erdőbe (jó eséllyel rövidebb útvonalon), akkor annak lehetnek nem jó következményei is:

- az aszfalt maga: tájidegen, előfutára lehet a későbbi városi terjeszkedésnek (csak egy ház mellette, stb...)
- az aszfaltra könnyebben mennek majd be a motorosok, autósok. Lásd előző pont.
- nem számoztam, de azért a punk izgalmas, ezért sosem lesz halott.
- általában meglévő földutak alakulnának át: ebben az esetben az előbb említett kisszámú motorizáltat hivatalosan kitiltanánk, viszont csábító lehetőséget biztosítanánk nekik.
- az aszfaltot karban is kellene tartani. Az erdőben felnyomhatják a gyökerek, ellenben kevesen látják a hibákat, érzésem szerint lassabban javulna az amúgy sem túl gyors átlagnál.

A téma érzésem szerint nem csak itt, de az összes természetes környezetben vezetett bringaútnál fontos lehet.

Ennek alapján az első kérdés az, hogy biztosan akarunk-e zöld részekbe bringás infrastruktúrát.
A második az, hogy ha igen, akkor erre milyen lehetőségek vannak.

Feljebb folyamatosan aszfaltcsíkkal példálóztam, de hallottam, hogy van valami hangya(?)savas eljárás, amellyel simává lehet tenni az utat. Így nem aszfalt, de könnyen bringázható.
Persze, mindenki első reakciója az, hogy "Vegyszert erdőbe?!". Nekem is fura gondolat.
Épp ezért vagy ennek ellenére :) nagyon fontosnak tartom, hogy tudjuk, miről beszélünk: kérek leírást/tájékoztatót minden szóba jöhető lehetőségről.
És persze véleményeket pro és kontra.
Fontos.

Köszi. :)

A témát mindhárom fórumra feldobom:

http://kerekparosklub.hu/bringas-infrastruktura-a-zoldben
http://bringaut.hu/?q=node/987

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
adamekp képe

Privátnyilvános reakció

Privátnyilvános reakció (közérdekűmagán, ignorálandó válasz):
Mennyenek a hüje bicciklisták bringázni az erdőbe, ne itt tartsanak fel! :)))))))))))))))))))))))))

üdv adamekp

2
lujka képe

látom, nehezen hevered ki a

látom, nehezen hevered ki a fertőzést, hálistennek humorba oldod. Jepe a mi ihletőnk.
A témához valamit esetleg?

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC

3
adamekp képe

Azt az ősi kifogást

Azt az ősi kifogást vázoltam, miszerint a biciklinek nincs helye a városban. Ezt elkerülendő - és az oda nem illősége miatt is - én is inkább a földút mellett maradnék.

üdv adamekp

4
Prof.gruppetto.hu képe

Nagyon jó felvetés, már

Nagyon jó felvetés, már más témák kapcsán párszor szóba került, de nem elég hangsúlyosan.
Alapelvként én azt mondom, hogy általában véve nem szeretnék új aszfaltutakat látni sehol, bringaútként sem. Emellett szerintem minden helyszínt egyedileg kéne vizsgálni, biztosan van, ahol mégis lenne létjogosultsága.

www.gruppetto.hu

5
lujka képe

Ebben teljesen igazad

Ebben teljesen igazad van.
Mégis, milyen szempontokat tudsz elképzelni a kivételekhez?

Ahol nem karsz aszfaltcsíkot látni, ott el tudnád képzelni a valamilyen (még igazából nem tudok róla semmit) szerrel elsimítsák a földutat?

és köszi. :)

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC

6
Prof.gruppetto.hu képe

Szerintem kb elég, ha az

Szerintem kb elég, ha az erdészeti földutakat az erdészet nagyjából karbantartja, azon felül semmit nem "építenék" az erdőben. Viszont kifejezetten rekreációs célra szánt zöld területek megközelítését lehetne aszfaltos bringaúttal támogatni. Parkerdők, ilyesmik.

www.gruppetto.hu

7
Adamszkij képe

Én inkább a valamilyen

Én inkább a valamilyen szerrel elsímitott földútra voksolnék, bár jómagam sem tudok erről a módszerről semmit. Az aszfalt mindenesetre valóban igen stílusidegen az erdőtől.

Az autósok ellen talán bólyákkal lehetne védekezni, vagy valami hasonló módszerrel. Bár ez a motorosoktól nem véd meg.

8
j_gergo képe

A bólyák addig tartanak,

A bólyák addig tartanak, amíg az első hétvégén le nem fűrészeli a fatolvaj, aki könnyebben szeretne a fákig eljutni.

9
maat képe

A vasbetont is?

A vasbetont is?

10
KoBold72 képe

Szerinted akadály? - - - -

Szerinted akadály?

- - - - -
6É futás
Következő járat indulása: július 11.
www.6efutas.hu

11
j_gergo képe

dinamittal, ha máshogy nem

dinamittal, ha máshogy nem megy. vagy kikerülik az erdőn át, letaposva egy csomó növényt.

12
Törzsmókus képe

a bóják addig tartanak,

a bóják addig tartanak, amíg meg nem tanuljuk a hejesírásukat. (bocs.)

13
dobákpeti képe

Én nem vezetnék az erdőbe

Én nem vezetnék az erdőbe aszfaltutat. Igaz, hogy így az outi kerekeimmel nem is tudok erdőben bicikliztni, de majd felújítom a montimat végre, és akkor nem lesz akadály. A természet, az maradjon csak természetes, így is olyan kevés van belőle.
Én pl. egy erdő mellett nőttem fel, ott bicikliztünk minden nap egész gyerekkoromban, és egyáltalán nem hiányzott oda az aszfalt. Tájidegen.

dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"

petiBlog

14
Adamszkij képe

Dupla.

Dupla.

15
-ogre- képe

ami a városon belül elég

ami a városon belül elég fontos útvonal lehet, az a ferihegy és az újköztemető közötti erdősáv. elvileg csak bringásoknak van, de az állapota amellett, hogy szórakoztató, elég silány. szerintem erdőben egy jól tömörített, egyenes földút a legjobb. a régi vám útnál és a forrásmajori dűlőnél az a baj, hogy ehhez ki kéne szépen egyengetni a felszínt munkagépekkel.
a régi vámnál ptóbálkoztak kizárni minden más forgalmat, ami zömmel sikerült is, de így még biciklivel is nehéz bejutni a lezárt szakaszra.
a térképet nézve még aktuális lehet a XVI. kerületben a szilas-patakkal párhuzamos út rákospalota felé, de azt a környéket nem ismerem.

16
szabomikulas képe

Nem hiszem, hogy egy

Nem hiszem, hogy egy legfeljebb 3 m széles aszfaltcsík ártana az erdőnek. Ha meglévő földút helyére kerül, akkor fákat sem kell kivágni. Házat építeni mellé nem fog senki, mert ha máskor nem, akkor az építkezéskor oda kéne menni teherautóval. A meglévő, lakott területen kívüli bicikliutak mentén sem épültek logisztikai központok. Ha meg az autókat a bicikliút miatt kitiltjuk az erdőből, akkor az illegális hulladéklerakást is nagyjából lehetetlenné tesszük.

Az, hogy a motorosok/autósok is használnák az nem csak az erdőben probléma. Az autósok ellen lehet fizikai védelmet alkapmazni, a motorosok ellen meg a rendőrök nyújthatnak védelmet. Ha nem gondoljuk, hogy a szabályokat valaha be fogják tartani az emberek, akkor felejtsük el, hogy bármilyen kerékpáros infrastruktúrát építsünk, mert az úgyis használhatatlan lesz.

Az ilyen, nem út mellett vezetett bicikliutak lehetnének a legjobb fajta infrastruktúra. Biztonságos lenne, mert nincsenek kanyarodó autók 100 méterenként, az erdő vonzó környezet lenne, ha még a táv is rövidülne a biciklisek számára, az szintén vonzóbbá tenné a biciklizést.

17
lajhár képe

"Nem hiszem, hogy egy

"Nem hiszem, hogy egy legfeljebb 3 m széles aszfaltcsík ártana az erdőnek."
De, sajnos nagyon sokat, sokkal többet, mint egy földút. Gondold el: alapbeton, leásnak, jönnek a munkagépek, gyökeret tépnek, lármáznak, büzölögnek a gépek, vizelvezetőt ásnak. A felület megváltozik, hiába ugyanolyan széles, mint a földút volt, már rtovarok, csigák stb. sokkal nehezebben kellnek át rajta, feldarabolj aaz élőhelyet. Ráadásúl vizelvezető van az oldalán, még szélesebb az út. Mások a hövisszaverési, hötartási stb. képességei, megváltoztatja a mikroklimát. Az út aszfalt, köolajból készül részben, alatta a föld nem szellőzik...folytassam? Nem kell aszfaltút az erdőbe. Egy jól karbantartott földúton el lehet menni tracking vagy egyszerü montigéppel, a 23-as slick gumis outival meg nem kell ott próbálkozni.
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."

18
hf képe

+1 egy dologgal

+1

egy dologgal kiegészítve:
Olvassatok utána a SZEGÉLYHATÁSnak. Lényege az, hogy ha pl behúzol egy utat az erdőbe, akkor nem csak azt a 2-3m-t vetted el az erdőtől, hanem a szétdaraboló hatása sokkal messzebb elér, pl. 50m, mindkét irányba.

Ha tehát pl. egy 5ha-os erdőbe behúzol két utat + alakban a közepére, biológiailag olyan hatása van, hogy értékes fajok el is tűnhetnek az egész erdőből! Összességében az erdő sokkal többet veszít az értékéből, mint az a 2x2m-es csík.

---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam

19
Prof.gruppetto.hu képe

Némileg off, de helyesen:

Némileg off, de helyesen: trekking. :)

www.gruppetto.hu

20
coll képe

Pedig a keményföldúton

Pedig a keményföldúton simán megy 23 gumikkal az országúti.

21
Gega képe

Pont ezt a hangyasavas

Pont ezt a hangyasavas eljárást akarta az MK Észak-Pest javasolni a Mogyoródi-patak mellett.
Talán Áron vagy Feri már többet tud errôl az eljárásról, kérdezd ôket. :)

Az én véleményem: ha nem okoz nagy környezetkárosítást ez a hangyasavas eljárás, akkor azt mindenféleképpen jobb lenne alkalmazni, mert az aszfalt nem csak hogy tájidegen, meg nem való erdôbe, de ugye a legyártása, és az aszfaltozás is nem kevés környezetszennyezéssel jár.

22
hf képe

Nem nem tudunk róla sokat.

Nem nem tudunk róla sokat. Pont erről szól ez a fórum. De végigolvasva az a benyomásom, hogy senki nem tud róla konkrétan semmit. Az élelmiszeripari leírást nem tartom relevánsnak.

Egyébként nem a Mogyoródi patak mellé javasoltuk.

---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam

23
szabomikulas képe

A vegyszeres megoldást nem

A vegyszeres megoldást nem ismerem, tudomásom szerint ilyen módon javított úton még nem jártam. Ami nem mindegy:

- mennyire károsítja a köenyezetet
- milyen sűrűn kell kezelni a talajt
- mennyibe kerül a kezelés
- az út járható lesz-e virsligumival is
- milyen lesz az út például télen, hóolvadás után
- a hó egyáltalán eltakarítható-e róla

24
urga képe

Nagyon fontos téma, jó,

Nagyon fontos téma, jó, hogy felvetetted.

Szerintem nem való aszfalt az erdőbe -addig örüljünk, amíg nincs.

Valamilyen, az aszfaltnál természetesebb megoldás kellene, ha már a jelenlegi földutak járhatatlanok (?)

25
. képe

Naszályban próbáltam

Naszályban próbáltam biciklizni földúton, hát ... tolni jó :) Össztelós biciklivel esetleg. Mivel minden településre vezet aszfaltozott út, újakat csak bicikliknek nem építtetnék. Inkább a meglévő utat szélesítve lehetne rá bicikli sávot rakni, ahol a nagy forgalom, nagy sebességgel közlekedők miatt veszélyes(Budakeszi, Velence, Esztergom). Most is lehet aszfalton a természetben biciklizni: pl. Börzsöny, Pilis, Mátra, Balaton-felvidék.

A közmunka programba be lehetne vonni a bicikliutak karbantartását (bokornyírás, seprés (Vácon a járdatakarító kiskocsihoz hasnonlót láttam a bicikliúton is), festés, táblák visszaforgatása (akár fatáblák készíttetését is meg lehetne fontolni, szebbek és kevésbé kapósak lennének talán)). A gyökerek ellen gondolom mérnökök tudják mit lehet tenni.

A csak bicikliúttal nagy probléma, hogy hóban akár hetekig használhatatlan. Az utat takarítják, autók szétcsapják rajta a havat, néhány óra alatt járható biciklivel is a keréknyomban. Persze ez csak településeken belül probléma, télen kevesen ingáznak messziről.

----------------------------------
Valamint autómentes településeket!

26
dezso képe

Ezt a földutas megjegyzést

Ezt a földutas megjegyzést viccnek tekintem. Jártam már olyan erdei úton (többön is), ahol akár országútival is jobban lehet haladni, mint mondjuk az Ajtósin vagy egynémely belvárosi utcában.

27
. képe

Vannak nagyon jó

Vannak nagyon jó aszfaltozott utak, meg vannak kátyúsak is, ugyanígy földutak is. Kirándulásra biztos találni jó földutakat (jó időben), közlekedésre maradnék az aszfaltnál. Pl. mondhatnám, hogy ha bicikli sávot akarnak a helyiek Kosdról Vácra az pénzkidobás, mert a Naszályon keresztül ott az erdei út, ha nem jártam volna még arra. De jártam, és egyszer elég volt, azóta inkább aszfalton közelítem meg.

----------------------------------
Valamint autómentes településeket!

28
vercse képe

Szerintem az ember azért

Szerintem az ember azért megy a természetbe, hogy ne épített környezetben legyen. Akinek ez nem elég komfortos ( csalán, szúnyog, kullancs, sár, korhadó fa, stb. ), de nem szeretne a városban lenni, az parkba megy.

Szükség van olyan kerékpárutakra amik a településeket kötik össze, de távol vezetnek a zajos, büdös utaktól. Ezek az utak megfelelnének azoknak akik parkos környezetben szeretnének kerékpározni. Ha erdőkből, mezőkből, kertekből ki lehet sajátítani 60 méter széles területet autópálya számára, akkor szerintem a kerékpáros közlekedés céljára is ki lehet sajátítani 6 méter széles csíkot.

Például: a Rákos-patak menti nem teljesen összefüggő kerékpárutat hosszabbítanám meg. Nagyon sokáig parkos környezetben vezet, ritkán keresztezik autóutak, és a forrása messze Pesttől Szadán van. A patak menti településeken több múzeum és kastély látogatható, és nagyon sok a horgásztó. A patak partja közterület, így nem kéne a tulajdonosokkal egyezkedni, hogy mennyit is ér neki az a föld, csak az önkormányzatokat kéne meggyőzni.

Rákos-patak:
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=hu&msa=0&msid=1060768592622714...

29
j_gergo képe

+1 NE az erdőkből vegyenek

+1

NE az erdőkből vegyenek el területet bicikliút számára, hanem a nem erdős területekből (szántóföld, egyéb telek).

30
hf képe

Nagyon örülök a

Nagyon örülök a témának, és az MK ÉP-n belül már sokszor felvetődött a kérdés.
Véleményem:
1. Zöld környezetben NE legyen aszfalt. Pl. Patakpart, erdő, stb. Én nem adom a nevemet és a hozzájárulásomat hozzá, hogy egy jelenleg jól működő földutat, ami természetes környezetben van, leaszfaltozzanak. Pont a mindent aszfaltozzunk le szemlélet ellen dolgozunk minden nap!

2. Jól hangzik a "green way" néven is futó hangyasavas kezelés, ami simának tartja meg a földet. DE: jó lenne valami konkrét információ róla. Van valakinek bármi konkrét infója? Esetleg hatástanulmány? ;)

3. A természetvédelmi területek ill. az természetvédelem szempontjából "gyanús-hogy-értékes" területek-be való tervezéskor egyeztetni kellene a természetvédelemmel is! Más téma miatt beszéltem illetékes szakemberrel, és sokszor nem is látszik h egy terület milyen fontos és értékes terület. Ezeket valamilyen módon védeni kell. Adott esetben akár egy korlát is jó megoldás lehet. Ezt azonban csak hozzáértő szakember tudja megmondani.
Például ilyen területek vannak a Rákos-patak mellett is!!!
Tudok kontaktot adni jó szakemberhez, ha valakinek szüksége van rá!
---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam

31
vercse képe

Egy észak pesti könnyen

Egy észak pesti könnyen beszél arról, hogy nem kell több aszfalt, hisz a környezetében már nincs is felület ami ne lenne leaszfaltozva. Próbáld magad abba a helyzetbe képzelni, hogy vidéken élsz! Nem tudsz mindent elintézni a településeden belül. A szomszéd településre vezető úton 90-nel mehetnek a kamionok is, és nincs 200 méterenként lámpa vagy keresztforgalom, vagy bármi ami megakadályozná, hogy ezt megtegyék. Vannak kanyargós, dimbes dombos utak is, de ez sem akadálya a gyors haladásnak, csak még egy ok, hogy ne bicózz arrafelé. A földutakon (amik nagy kerülővel kötnek össze két települést) rendszerint munkagépek járnak. Gondolom egy hétvégi túrán jó terep, de nem hiszem hogy rendszeresen ott raknád esetleg sötétben vagy eső után is. Sok helyen a természet és a magántulajdon kombinációja még erre sem ad lehetőséget.

Majdnem mindegy hol vezet a két települést összekötő aszfalt, esetleg murva, de még egyszer mondom, úgy hiányzik vidéken, mint Pesten a tiszta levegő. Jó lenne viszont összekötni a városiak kikapcsolódásának igényét is ezzel, és nem egy ároknyira vezetni a forgalmas utaktól!

32
hf képe

Abban igazad van, hogy mi

Abban igazad van, hogy mi városban gondolkozunk! Itt minden négyzetcentit védeni kell, ami még nincs leaszfaltozva.

Vidéken más lehet a helyzet, valóban. De ott is helyfüggő. Nem mindegy hogy szántóföld melletti útról van szó, vagy egy védett/védendő erdőről!

---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam

33
Prof.gruppetto.hu képe

Közlekedési célra

Közlekedési célra szerintem teljesen jó megoldás a széles burkolt padka. Szlovákiában rengeteg helyen ilyen van, elég sokat bringáztunk már arra ismerősökkel. Széles padka alatt olyat képzelj el, amin ketten egymás mellett lehet bringázni úgy, hogy közben a kamionok irányváltoztatás nélkül tudnak mellettetek elhaladni anélkül, hogy megijesztenének. Én ezt már többször átéltem, szerintem nincs jobb és hatékonyabb megoldás. Minden más módszer olyan hátrányokkal jár, amit nem lehet kellően ellensúlyozni.

www.gruppetto.hu

34
zsoltee képe

Az olaszoknál is így van.

Az olaszoknál is így van. A Villach melletti határátkelőtől egészen a tengerpartig (Bibione) 95%-ban van egy 1-1,5 m széles sávocska bringásoknak. Gondolom másfelé is hasonló a helyzet.

Zsoltee

35
KoBold72 képe

Lelki szemeim előtt

Lelki szemeim előtt elgázolt sünök, békák, pockok.
Vagy azok az aszfaltozott autós utak?

Szerintem meg kell különböztetni a meglévő utak "bringásítását" a teljesen új útvonalak kialakításától.

- - - - -
6É futás
Következő járat indulása: július 11.
www.6efutas.hu

36
Sn00thy képe

Csak 1 ötlet: még anno

Csak 1 ötlet:
még anno 10-15 éve itt-ott város melletti parkokban vidéken salakkal volt felszórva az elegyengetett ösvény. Pár fa kivágásával egy relatíve egyenes utat "vágni" az erdőbe, majd kicsit feltölteni és meghengerelni a művelet végeztével pedig salakot rá...
_______
Krypt.Evo4 U.lakatom STD (normál) szárát elcserélném LS (hosszú) szárra... sn00thy@gmail.com

37
Pontagy képe

nekem pl. nagy kedvenceim az

nekem pl. nagy kedvenceim az aszfaltos erdészeti utak, amikről tudok:
-a Börzsönyben
-a Bükkben
-a Pilisben
-etc..

ne mondjátok már, hogy azokon nem jó menni, szerintem éppen ezt kéne a bringásoknak javasolni, hogy ilyen helyekre menjenek, mert szépet látnak meg ilyenek.
Tény, kéne mindegyikhez sorompó, amit komolyan le lehet és kell zárni, de bringával és gyalog bármikor be lehessen jutni. Ez egy jó megoldás lenne.

38
Bodor Ádám képe

sziasztok Szerintem

sziasztok

Szerintem válasszuk ketté a turisztikai, rekreációs utaknak igenis van helyük a zöldben, mert az ember éppenhogy kikapcsolódást, rekreációt keres az pedig a természeteshez hasonlító környezetben teszi.
A városi bringázásnál már nem tudnék ilyen egyértelműen válaszolni. Mindig azt mondtuk eddig, hogy a városi bringás A-ból B-be gyorsan, iztonságosan akar eljutni, nem élményeket gyűjteni mint egy turista.
A zöldben vezetett városi, közlekedési célú kerékpáros utak mellett nekem a brit nemzeti hálózat fejlesztői (Sustrans), a madridi és a koppenhágai városi forgalomszervezők (Niels Torslov), tervezők azt az indokot hozták fel, hogy ezzel új célcsoportok nyerhetőek meg a városi kerékpározásnak, mert a napi közlekedést ezzel olyan élménnyé lehet tenni ami autóval semmiképpen nem élhető át. Kicsit szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban magam is, de lehet hogy csak azért mert minden reggel túlzottan sietek ahhoz, hogy élményeket keressek a zöldben.
Phil Insall (Sustrans) szerint éppen ezt a rohanós szemléletet kellene megváltoztatni, slow down és akkor végül hatékonyabb lenne mindenki. Sajnos az eredményeiket látva már nem olyan egyszerű erre nemet mondanom többé.
Üdv
Ádám

39
j_gergo képe

Ez nagyon jól hangzik, de.

Ez nagyon jól hangzik, de. Vegyük példának Hűvösvölgyet. A Moszkva tértől (sőt, a rakpartról) a Hűvösvölgyig vezető bicikliút a villamost követve letér a Szilágyi E fasor-Hűvösvölgyi út vonaláról, és a Pasaréti út után bemegy az erdőbe. Jól bringázható földúton vezet, és Hűvösvölgy után Hidegkút előtt ér ki onnan. Ez a rövid szakasz valóban élmény mountainbikkal, nappal. De közlekedésre teljesen alkalmatlan, ha sötét van, ugyanis ki akar sötétben erdőben bringázni, elég félelmetes lehet. Alkalmatlan akkor, ha sár van, ugyanis egy erdőben mindig van vízátfolyás az úton, bármikor az útra kerülhet egy nagyobb faág, és sorolhatnám.

Ha közvilágítást, burkolatot, vízelvezetést építenénk az erdőbe, akkor az ehhez szükséges munkagépeknek gyakorlatilag egy teljes közútnyi felületet kellene szabaddá tenni. Az már nem lenne erdő.

A közlekedést erdőben nehezen tudom elképzelni, mert az erdő szépsége pont a kiszámíthatatlanság, a természetes állapot. Közlekedni viszont ha nem is gyorsan, de biztonságos és kiszámítható módon szeretnék.

A közlekedési célú biciklizés parkokban viszont elfogadható lenne, a Vérmezőn keresztülvezető biciliút ilyen, és nagyon szeretem is. Kár, hogy a parkos szakaszokat összekötő járdán vezetett förmedvények közlekedésre alkalmatlanná teszik ezeket az útvonalakat is.

40
Prof.gruppetto.hu képe

Az elméletet alá tudom

Az elméletet alá tudom támasztani. Nekem a legrövidebb útvonalam nem vezetne át a Városligeten, és a Duna-partot sem érintené. Mégis hajlandó vagyok 10% kerülőt tenni (9,5 km helyett 10,5 km), hogy ezeket bevehessem a napi útvonalba, ezzel kb 5 perccel megnövelve az átlagmenetidőt. Pedig én RABIC vagyok. Ha sietek, akkor a Duna-partot kihagyom, de a Városliget még akkor is marad.

www.gruppetto.hu

41
zsoltee képe

Nekem szerencsém van, mert

Nekem szerencsém van, mert a napi utam során az egyik legrövidebb és leggyorsabb út részben a Dunaparton vezet, távol az autóktól. Kár, hogy csak egy irányban ez a legjobb választás.

Zsoltee

42
Körte képe

Én ezt a hangyasav (E236)

Én ezt a hangyasav (E236) kanyart nem értem. Tudtommal rengeteg ólmot használnak fel az ellőállításakor, kész formájában is elég mérgező, nem is értem, miért használják kajákban tartósítószernek.

"Színtelen folyadék, nedves levegőben ködöt képez. Szaga éles, szúrós. Gőzei irritálják a szemet és a légutakat. Megtámadja az ólmot, az alumíniumot, az öntöttvasat és az acélt. Nem reagál a saválló acéllal. Vizes oldata is maró hatású. Viszonylag stabil, tárolás során lassan bomolhat, miközben szén-monoxid gáz fejlődik."

Vagy ez valami tök más és én néztem el valamit? Akkor bocs.

43
adamekp képe

"A hangyasav fő használata

"A hangyasav fő használata a közéletben mint tartósítószer, és mint antibakteriális anyag. Szénára és takarmányra fecskendezve megállít bizonyos bomlási folyamatokat, megőrizve a tápanyagokat hosszabb ideig. Néha szalmonella baktérium megölésére is alkalmazzák."
"A nátrium-formiátot (nátriummal alkotott sója) gombaölő hatása miatt tartósítószerként használják. Előfordulhat különböző gyümölcskészítményekben, zöldségekben valamint egyes alkoholmentes italokban. Napi maximális beviteli mennyiség 3 mg/testsúlykg. A maximalizált napi bevitel mellett nincs ismert egészségügyi mellékhatása."
Mit mond erre a diplomás biológusunk? :)

üdv adamekp

44
vasutas képe

A gombaölő hatás miatt

A gombaölő hatás miatt fenyőerdőben ütős hatása lenne a hangyasavas kezelésnek, ui a fenyők a gyökérzónában élő gombák segítségével veszik fel a tápanyagot...
=> ne vegyszerezzünk!

45
lajhár képe

Nem csak fenyvesben.A

Nem csak fenyvesben.A talajlakó gombák minden erdőben nélkülözhetetlenek.

Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."

46
vasutas képe

Svájci

Svájci tapasztalat:
Amennyiben a kp út település összekötő feladattal bír, akkor az az erdőben is aszfaltozott. Ha csak szabadidős (rekreációs), akkor zúzalékszórásos. Ez utóbbi minőségi kivitelezés és jól megválasztott rétegrend mellett tartós, 1.5"-ös trekkinggel is nyugodtan járható. Az építéséhez mindkét esetben bobcat nagyságú gép elég, így nem kell nagy munakgépektől félteni az erdőt.

Személy szerint a vegyszeres eljárásokat mellőzném!

47
phorvath képe

+1 Szerintem ez a megoldás

+1 Szerintem ez a megoldás logikus.

phorvath

48
lajhár képe

Szentem itt általános

Szentem itt általános resept nincs. Meg kell nézni, milyen az erdő, mekkora az igény...magam gerincvelőből az aszfaltutak ellen lennék, mármint hogy továbbiak épüljenek, turisztikai célokból. A Hüvösvölgyben végigmenő erdei út simán járható slick gumis autival (tapasztalat), a friss murva gázos, meg a sima földút, ha saras. Szentem rekreációs célból jó zúzalékos út kell, szakadó esőben meg éjszaka úgy sem szokás rekreálni, aki meg igen, az úgy is elég kemény arc, megoldja. Ha összekötő erdei útról beszélünk, ott már más a helyzet. Én általában undorodom az aszfaltúttól erdőben, de ha ezen múlik, hogy valaki sok kilómétert kerül zúzós főuton-tehát inkább autóval megy-vagy átkerekez egy aszfaltos erdei úton, akkor már mérlegelni kell...nyilván más megitélés alá esik egy saktábla formába ültetett, vasuti talpfának készülő akácos (ipari fatermesztés), meg egy értékes, fajgazdag erdő, tájvédelmi körzet. Hangyasav elvben természetes anyag (mint az azbeszt és a cián is), de semmit nem tudok a használatáról.

Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."

49
magwas képe

De most tényleg, mi a baj

De most tényleg, mi a baj az erdővel éjszaka, meg a 23-as külsővel, ha egyébként nincsenek kátyúk?

Lehet jó minőségű utat cinálni aszfalt meg savak nélkül is.
Jó rétegrend kell, és néha ezt is karban kell tartani.
Jobb lesz mint a kiskörte ma.

És szerintem igenis számít az élmény bringázás közben. Én pl. direkt kerülővel szoktam menni reggel, mert a Bartókot szeretem, a Karinthyről meg élmény elzavarni a bringasávon parkolókat. De hogy a természetnél maradjunk: szerintem nagyon nagy amikor Keszi meg Páty között rádvillant éjszaka egy róka.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

50
nrc képe

A földút nem jó a sár

A földút nem jó a sár miatt.

Egy kiadós eső után még nyáron is napokig használhatatlan lehet az út, mert az erdőben pont nem szárad valami gyorsan a talaj a kevesebb lejutó napfény miatt.

Mivel más országokban bevált valószínűleg itt is lehetne olyan használható, közlekedési célú, erdőkön keresztűl vezető utakat építeni.
Ha azt nézzük, hogy a dolgózóba az emberek általában olyan reggel 8-9 körül mennek, délután pedig 5-6 óra körül jönnek onnan, akkor talán még nem akkora gáz a közvil. hiánya.

Szóval szerintem ne földút. A zuzalékos utakat nem ismerem eléggé, eddig csak olyanon közlekedtem kerékpárral, amit eredetileg nem arra terveztek. Az nem volt jó és tapasztalat hiányában azt sem tudom, hogy esőben/hóban vagy közvetlenűl azután után mennyire használhatóak ezek.

Az aszfalt alapvetően tájidegen, de én mégis a földutak burkolása mellett vagyok, ha városon belüli vagy város közeli, közlekedési célra is használható utakról van szó.
Még az alapvetően rekreációs célú utak használhatóságát is jelentősen megnöveli, ha nem kell a sarasodással számolni.

Nem lehetne vajon valami egyéb természetközelibb, de kényelmesebben bringázható és az időjárási körülményeknek jobban ellenálló burkolatot használni az aszfalt helyett?

Ilyenekre gondolok mint pl. fa vagy valamilyen kő, ami megjelenésében és anyagában is jobban illik az erdei környezetbe. Még akár a viakolor is jobb választás lehet az aszfaltnál erre a célra (persze természetesebb színben és csúszásmentesítve).

51
Doom3d képe

Én leginkább a zúzalékos

Én leginkább a zúzalékos útra lennék kíváncsi.
A savas gyökérirtás nem tesz jót az erdőnek. Az aszfalt tájidegen. A sárba meg bele lehet ragadni. 28-622 gumival mentem már a Mátrában a vadgazdálkodási terület kerítése mellett, erdészeti földúton. Helyenként beleért a sárba a küllőm.

52
Nuvanda képe

Hévíz és Keszthely közé

Hévíz és Keszthely közé építettek egy aszfaltozott bicikliútat, ami szép és gondolom jól lehet rajta tekerni. Sajnos az idióta tervező a túristautat (országos kék) betonozta le! Nagyon nagyon nagyon rossz volt rajta gyalogolni nagy zsákkal! A fáktól, bokroktól nem volt lehetőség mellette haladni. Úgy megviselte (az előző napi erdészeti betonúttal együtt) a térdemet, hogy egész télen fájt (életemben először).

Tiltakozom minden erdei betonút ellen, hisz az vagy írtással, vagy egy meglévő ösvény leaszfaltozásával jár.

Ugyan minden út bringaút, de az erdő nem járműnek való (lásd járda).

53
Pontagy képe

szerintem a megoldás:

szerintem a megoldás: makadámút -ami lényegében földút, fölszórva egy murvaszerű anyaggal, de az alapja masszívabb (nem tudom, pontosan mi).

kevésről tudok, de az Aggteleki-karszton (átmegy az út később Kassa felé a Felvidékre, és aszfaltos útba csatlakozik) van egy-két maradvány, Ausztriában is találkoztam hasonlóval, nagyon jó dolog, természetesebb az aszfaltnál, gyalogosbarát és bringabarát.

54
Nuvanda képe

Hát, gyalogolni az sem

Hát, gyalogolni az sem ideális. Minnél keményebb az út, annál jobban árt az izületeknek.

55
zsoltee képe

Bringáznál inkább te is

Bringáznál inkább te is Rezső!

Zsoltee

56
Nuvanda képe

Előfordult már, hogy

Előfordult már, hogy kerékpáral az erdőig mentem (pl: Börzsöny), onnan meg gyalog kirándultam.

Amúgy sem egészséges mindenhova járművel menni! :-)

57
lujka képe

Van valakinek anyaga vagy

Van valakinek anyaga vagy szakembere a rétegrend és/vagy zúzalék/makadámút kapcsán?

Érkezett emellett olyan alternatív javaslat, amely esetleg elkerülte a figyelmemet?

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC

58
alla cool képe

lujka, épp most kaptam az

lujka, épp most kaptam az MME-től egy plakátot, ( szerzek belőle a MIllire is), a hogyan "műveljük meg" a legkisebb beavatkozással/ártással a földet, erdőt, stb.Majd áttanulmányozom és yól megosztom véled, ők mire jutottak, oxi?

alla cool (criticalmass.hu/lakat)
https://ebank.khb.hu/verseny/enkartyacompetition?fun=card&designid=96bc1...

59
Vid képe

Üdv! Itt megint két

Üdv!
Itt megint két véglet viaskodik:
1.: Ne nyúljunk az erdőkhöz, azok úgy jók ahogy vannak, aki közlekedni akar az menjen az autók mellett.
(Esetleg néha szórjunk ki pár hekto vegyszert, nem érdekes :))

2.: Építsünk 6 m széles vízelvezetős, sőt, kivilágított utakat az erdőkbe.

Szerintem egyik sem célravezető

Budapesten az ingázók jelentik az egyik legnagyobb közlekedési problémát, és energiapazarlást.
Őket kéne rávenni, hogy akár napi 30km-t tekerjenek, ha bringával akarnak közlekedni.
Namost én mondhatni fanatikus városi bringássá válok lassan, de én sem tekernék ennyit autók és teherautók
mellett naponta, télen nyáron szívva a bűzt, tartva a száguldozóktól, zajban, stb. egy főút mellett.
Aki pedig még soha nem közlekedett bringával, gyanítom nehezen lesz rávehető egy ilyen mutatványra, pláne
ősszel, meg télen.

Ugyanakkor mint Bodor Ádám is mondta, kifejezetten vonzó lenne az órákig történő dugóban araszolás helyett,
ha mindenki reggel, csönben, a friss levegőn madárcsicserést hallgatva járhatna dolgozni.
Ilyen utak esetén tényleg nagy tömegű ingázót lehetne szerintem rávenni, hogy váltson bringára.

Földút: Még egy kiváló minőségű, aszfalt símaságú döngölt földút is olyan síkossá válik eső után(nem beszélve
arról az esetről amikor már beáll a kerék a sárba) hogy akár egy kisebb kanyar, vagy fékezés is
veszélyessé válhat. Amikor meg ősszel, az átnedvesedett felületre ráhullanak a levelek, az kb
összefüggő korcsolyapálya, és még csak nem is látszik rajta.
Egy ilyen út mindennapi közlekedésre alkalmatlan.
Itt egyébként meg kell jegyezni, hogy amikor kikapcsolódásképpen bringázok, szinte csak és kizárólag túristaösvényeken
megyek, a könnyűtől a meglehetősen nehéz fokozatig, szóval nem arról van szó, hogy ha nem látok magamellőtt
aszfaltot el sem merek indulni.

6 m széles vízelvezetős út: Már többször leírtátok mi a helyzet vele...

Én valami kettő közöttit építenék, pld:

2 db , egymástól 3-4 méterre( köztük fák, sziklák, minden ami van) futó 2-3m széles aszfaltcsík, mégozzá
nem nyílegyenes vonalvezetéssel, hanem kissebb nagyobb kacskaringókkal, a terepviszonyokhoz, fákhoz, tájhoz illően.
Vízelvezetésnek elég volna domborúra, vagy az egyik irányba lejtve építeni.
Sokkal kellemesebb egy ilyenen tekerni, szinte ringatózva követve az erdő íveit, mint egy nyílegyenes, marhaszéles az
erdőtől teljesen elkülönülő valamin menni.
Ráadásul meg lehetne kímélni az idősebb fákat, az erdőhöz lehetne igazítani.
Nem beszélve arról hogy egy ilyen utat sem sorompóelllopással, sem más módon nem lehetne járhatóvá tenni az autók számára, így a védelméről
nem kéne gondoskodni.

A kő burkolattal azért nem értek egyet, mert nagyon könnyen felverheti a gaz. Magasabb fák között, ahova alig süt be a nap esetleg jó,
de napos területeken kizárt hogy járható maradjon.

60
Prof.gruppetto.hu képe

Szerintem a csönd, friss

Szerintem a csönd, friss levegő, madárcsicsergés és a nagy tömegű ingázás egymást kizárják, még akkor is, ha bringával történik ez.

www.gruppetto.hu

61
phorvath képe

Már a csönd és a

Már a csönd és a madárcsicsergés is kizárja egymást. :-)

Egyébként pedig meg kell, hogy cáfoljalak: én gyakran használtam olyan elkülönített bicikliutakat Boulderben (CO, USA), amelyeken nagyon komoly biciklis és gyalogosforgalom folyt, de ettől még kellemes természetközeli helyek maradtak. Persze azért nem nemzeti parkok, de városi viszonylatban mindenféleképpen nagyon értékes területek ezek.

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

62
phorvath képe

Egyetértek. Túrázásra

Egyetértek. Túrázásra alkalmas a döngölt földút is, de közlekedésre az szerintem alkalmatlan. Ha az út közlekedési céllal épül (pl. Budapest és az agglomeráció településeit köti össze), akkor legyen aszfaltozott, még akkor is, ha az erdőben megy. Egyébként a szabvány 3 méter a kétirányú bicikliútra, ez nem szélesebb, mint sok kitaposott földút.

Nem kívánom én sem, hogy a Mátrában a turistautakat aszfaltozzuk le, de az nagyon jó lenne, ha az Ausztriaihoz hasonló összefüggő, aszfaltozott, a közút-hálózattól nagyjából független turisztikai célú bicikliúthálózat épülne.

Való igaz, hogy egy közút az erdőnek legalább 50 méteres sávját megváltoztatja, de ez elsősorban az autók füst- és zajszennyezése miatt van. A bicikli nem füstöl, és nem zajos, így sokkal kisebb a káros hatása az erdőre. Ha enyhén kanyargósra építik, az hangulatosabbá teszi, az állatok számára viszont nem jelent akadályt, mert nem akkora nyílt terep, hogy kettévágja az erdőt.

Szerintem a nemrég épült Bp-Szentendrei bicikliút erdei szakaszai ilyen szempontból nagyon jók, kár, hogy viakolorból épültek, és nem aszfaltból.

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

63
Szab képe

Egyébként a szabvány 3

Egyébként a szabvány 3 méter a kétirányú bicikliútra, ez nem szélesebb, mint sok kitaposott földút.

Ezt jó tudni. Akkor a Kerepesi - Veres Péter mellett futó váltakozva bringaút/bringagyalogút az melyik irányba egyirányú? :)
Bár végülis ezt kérdezhetném szinte az összes itthon fellelhető bicikliútra.

64
lujka képe

A magam részéről akkor

A magam részéről akkor picit pontosítanám.

Ahol ez most felvetődött, az Bp. egyes kerületeiben még fellelhető erdők, illetve azok átszelése.
Nem beszélhetünk agglomerációkat összekötő útról, ahhoz nem elég hosszúak ezek.

Az erdő viszont mindenhol erdő, még ha kicsi is.

Kérem azokat, akik települések között vezetett bringautakról írtak (csak), azok véleményezzék a probléma ezen részét is.

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC

65
Vid képe

Én nem nagyon ismerek

Én nem nagyon ismerek erdős területeket pld Pesten, Budán viszont a nyugati részeken van bőven, ott annyira nem zavarna be egy-két bringaút.
Szóval tényleg valami konkrétum kellene.

66
. képe

Ha még jobban pontosítod

Ha még jobban pontosítod határozottabb válaszokat tudunk adni. Melyik erdős rész, térkép, esetleg fénykép, hány ember lakik arra(ha valahonnan ki lehet deríteni), akik hova jutnának az erdőn keresztül.

A világításhoz még annyit hozzátennék, hogy a gyárakban 6-14-ig, 14-22-ig, 22-06-ig vannak a 8 órás műszakok, tehát ha szempont a napi munkába járás, akkor 2 műszak beleesik a sötétbe (télen mind a 3) és a közvilágítással is kell valamit kezdeni, mert egyelőre nem lehet megfizethető árú olyan bicikli lámpát kapni amivel látni is lehet. Talán fényvisszaverő festés is szóba jöhet az út 2 szélét jelzendő. Vagy az újabb körforgalmakban lehet látni kis piros ledeket(?) amik messziről jelzik, hogy valami lesz ott, ezek is jelölhetnék az út 2 szélét.

----------------------------------
Valamint autómentes településeket!

67
Bodor Ádám képe

Most a szabályozási

Most a szabályozási gyakorlat a következő:
Védett (különösen Natura 2000-es és fokozottan védett) értékes természetközeli területeken általában semmilyen kerékpárút nem (nagyon) kap építési engedélyt még akkor sem ha egy meglévő (föld)út helyére épül, ahol most amúgy illegál vagy legál autók is járnak. Ez nagyon nem jó szerintem, mert a kerékpáros létesítmény fejlesztése mentén a gépjárműközlekedést meg kell tiltani.
Azokban az erdőkben, amelyek nem védettek elvileg ki lehet építeni kerékpárutakat és való igaz, hogy ha nem figyelünk oda akkor ennek sok növény feleslegesen áldozatul eshet, erre most szabályozás nincs, csak a helyi várostervezőkben és kerékpárúttervezőkben, kivitelezők környezettudatosságában bízhatunk.
A KVVM-el elkezdtünk tárgyalni arról, hogy a kerékpárutak építésének szabályai (UME) közé bekerüljenek új szempontok, én a következőket fogom javasolni:
1. A kerékpáros létesítmények helyét a természeti értékek minimális károsításával kell kijelölni, védett területet ehhez csak abban az esetben lehet igénybe venni, ha az összekötendő kiindulási és célterület között az UME-nak megfelelő létesítmény nem, vagy csak X%-nál nagyobb költséggel építhető ki. Fokozottan védett ill. Natura 2000 területeken már a nyomvonal kijelölésnél egyedileg egyeztetni kell a természetvédelmi szakhatósággal, aki köteles a javasolt (pontos) nyomvonalakat olyan részletességgel megvizsgálni minta azok engedélyezési tervek lennének. Az OTRT-ben fekvő nyomvonalak esetén a zöldhatóság köteles az UME-nek és a fenti költség kritériumnak is megfelelő új nyomvonalat, műszaki megoldást megnevezni, ha korábbi javaslatok nem voltak megfelelőek.
2. Minden kerékpáros létesítményt (ha van) meglévő vonalas infrastruktúra mentén / helyén kell kiépíteni, hogy az összefüggő társulásokat ne szabdaljuk fel, illetve feleslegesen ne vonjunk be természetközeli, zöld területeket közlekedési funkcióba.
3. Az értékes fákat, facsoportokat vagy egyéb képződményeket a nyomvonal kisléptékű kanyarulataival ki kell kerülni, vagy a burkolatszélességet esetileg le kell csökkenteni.
4. Amennyiben nincs különleges értékű természeti képződmény a nyomvonalban a zöldfelületek védelme akkor is kiemelt fontosságú, ezért a kerékpáros létesítmények építésekor a teljes létesítményszélesség maximum plussz x cm szélességben szabad a növényzetet kiirtani + károsítani.
5. Ha természetvédelmi hatóság az 1 ponthoz kapcsolódóan kiadott előzetes véleményét az engedélyezés fázisában, új körülmény felmerülése nélkül visszavonja, az ebből eredő költségek a hatóságot terhelik.
6. Ha egy pályázó a 3-4-es ponthoz kapcsolódó előírásokat nem tartja be a támogatási összeg csökkenthető lesz.
Nem szabályozott, de már most is gyakorlat, hogy egy szép és értékes fa vagy fasor miatt pl. a szélességi paraméterek alól, ha a természetvédelmi hatóság azt kéri akkor az aszfaltburkolatra vonatkozó előírás alól felmentést kap egy kerékpárút.
A földút jó lehet ha éppen nem esik az eső már egy ideje, de nem kiszámítható sem a túrázóknak, pláne nem a mindennapi közlekedőknek. A nem aszfalt (hanem valamilyen módon stabilizált) burkolatot a természetvédelmi hatóság már most is előírhatja és elő is írja időnként (ld. Érd –Százhalombatta EuroVelo). Elfogadható a stabilizáció a turisztikai kerékpárút pályázatoknál, de nagyon problémás a minősége, mert nem képesek hazánkban normálisan megépíteni és a folyamatos karbantartás sem megy (drágább, mint az aszfalt karbantartása). Ahol csak lehet tartózkodunk tőle. A vegyszeres stabilizálás jó lenne, de nem tudok megvalósult vegyszerrel stabilizált kerékpárútról. Azon túl hogy nekem sem tetszik az aszfalt az erdőben, szakmailag rendesen alátámasztott érveket az aszfalt kontra vegyszerrel stabilizált út kérdésen nem nagyon hallottam és azért az hogy nem illik oda elég kevés indok, hogy ne aszfaltozzunk. A vegyszerrel stabilizált úthoz ugyanolyan vastag pályaszerkezetet, földmunkát kell csinálni, ugyanúgy vízzáró és ilyen mennyiségben a vegyszer ugyanúgy idegen anyag az erdőben, mint az egyéként természetes anyag a burkolási célokra használt szilárdított nehézkőolaj (aszfalt). Az egyetlen indok ahogy hallottam az ár lenne, csak szeretném már látni hogy valaki tényleg rendesen megcsinálja.

68
Vid képe

A 2.-es pontal nem egészen

A 2.-es pontal nem egészen értek egyet:
Ugyanis ha egy meglévő utat, amely nagy valószínűséggel egy erdészeti út lesz, lebetonoznak, az már vonzza a az autósokat. Minden fix burkolatú bringaútnak olyan szélesnek kéne lenni, ami még lehetetlenné teszi rajta az autóval való közlekedést.
Nameg rendkívül kellemetlen egy betonozott ösvényen kirándulni.
Úgyhogy inkább "mentén" mint "helyén".

6.-os pont, ne csak csökkenthető legen az összeg, mert akkor esetleg milliókat megspórolva kiírtanak valami gyönyörű helyet, aztán majd 10000 forinttal kevesebbet kapnak a megvalósításra...

69
Shag_Beckur képe

Tegnap este olvastam végig

Tegnap este olvastam végig a topicot, kicsit fáradtan, így nem tudom volt-e, nem emlékszem.

Két lehetőség van, amit figyelembe kell venni szerintem.

1. Természetvédelmi terület, tájvédelmi körzet -> csak a földút jöhet szóba.

2. Egyéb, nem védett zöldterület -> Itt már lehet vitatkozni, hogy mi lenne a jó, és hogy kéne megoldani. Kb. azon az állásponton vagyok én is, hogy a helyi jellegzetességeket kell figyelmbe venni.

70
lujka képe

Utánajárok persze, hogy

Utánajárok persze, hogy védettséget élvez-e, de szerintem sajnos nem.

A kérdés a nem védett területek esetén:
a; milyen lehetőségek merülnek föl egyáltalán
b; személy szerint milyen preferenciáid vannk
3; punkok vagyunk, nem halunk.

A helyi jellegezetességeket figyelembe veszzük, de nem árt, ha van egy topik, amely általánosságban foglalkozik a kérdéssel.

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC

71
Shag_Beckur képe

Én nem vagyok közlekedés

Én nem vagyok közlekedés mérnök, nem tudom milyen lehetőségek vannak :)

Nem védett területek esetén talán a viacolor lehetne jó megoldás, méghozzá úgy, ahogy valaki fentebb írta, hogy két másfél méteres út vezetne, egymástól 2-3 méterre, középen fákkal, bokrokkal, így az autós forgalom nem akadály talán. Esetleg, ha nem oké a két út, akkor néha szűkítéseket alkalmazni, ahol csak 1 biciklis fér át és az elsőbbségi kérdést megoldani, vagy táblával, vagy előzékenységgel, ahogy az autósoknál is alkalmazzák néha az ilyen sebességcsökkentő útszűkítéseket, virágládákkal.

De ez teljesen laikus vélemény.

72
-ogre- képe

a viacolor még a városban

a viacolor még a városban sem működik rendesen. persze meg lehet azt is jól rakni, de nálunk nem szokás. pesten csomó helyen még a kisebb fék gyökerei is felnyomják a burkolatot. képzeld ezt el egy erdőben.
én abszolút nem értek az utakhoz, de egy úthengerrel jól tömörített földút nem lesz pikk-pakk sáros, ha csak bicók járnak rajta, akkor kicsi az amortizációja is. épp ezért lenne fontos a robogósok/quadosok teljes kiszűrését, mert ők bármilyen földútból homokpályát csinálnak.

73
Vid képe

Akármilyen földút

Akármilyen földút csúszni fog ha esik az eső, még ha egyből nem is ragadsz bele.
Egy 1 hetes esőzés után meg dagonyaa utána meg lehet lesimítani megint.

74
Vid képe

Ja és a viacolor sűrű

Ja és a viacolor sűrű erdőben esetleg még működhet is, ki kéne próbálni, és ha igen, lehet belőle barnát rakni.

75
Zsurmi képe

A Dunaparton (Budai oldal)

A Dunaparton (Budai oldal) vezető kerékpárút ártéren vezető része viacoloros.

Ha ez kell ahhoz, hogy erdős részen vezessen kerékpárút, legyen. Bár az alapozás oda is kell.

A viacolor akkor a legrosszabb, ha a téglák szélei nem "élesek".

-
Zsurmi

76
lujka képe

Szerintem abból kiindulni,

Szerintem abból kiindulni, hogy jelenleg valahol Mo-n milyen megoldásokat alkalmaztak, botorság.

Az eredeti kérdésfelvetést talán úgy is megfogalmazhatom, hogy bennem erős ellentmondás van a környezettudatos és a bringás énem között a témában, ennek feloldásához keresek segítséget.

"Ha ez kell ahhoz, hogy erdős részen vezessen kerékpárút, legyen. Bár az alapozás oda is kell."

Ebből arra következtessek, hogy benned nincs ilyen ellentmondás?
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC

77
Zsurmi képe

Csak azt írtam, hogy már

Csak azt írtam, hogy már van ilyen. Meg lehet nézni milyen.

Nincs. Bármilyen látens környezettudatosság, a célszerűség, rendszeretet és a sóherság szülötte. Esetleg szociális nyomás.

-
Zsurmi

78
lujka képe

Személy szerint csak az

Személy szerint csak az itthoni kivitelezésből indulok ki és NEM fogok semmit szeretni, ami viacolor. Eszevezsettül ráz, előnye nincs, ellenben hátránya sok. :)
A 2x1 kerékpárút gondolatát feljegyeztem.

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC

79
lujka képe

duplogondoló. - Ms. Critica

duplogondoló.

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC

80
-ogre- képe

tegnap találkoztam egy

tegnap találkoztam egy építőmérnökkel, és megkérdeztem a hangyasavas dolgot. azt mondta, hogy fogalma nincs, mert ő ilyeneket nem csinál, de megkérdez valami útépítőmérnököt vagy kit, szóval szak-szakembert. várom, mit tud mondani az ügyben, bár elsőre nem volt túl bíztató.

81
lujka képe

nagyon jó, köszi! Kérjük

nagyon jó, köszi!

Kérjük a szakmai hivatkozásokat is, ha ez megoldható.

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC

82
-ogre- képe

természetesen ha megvan az

természetesen ha megvan az illetékes, akkor megragadom az alkalmat jól, és kifaggatom töviről hegyire tonnányi szakirodalommal (ha van egyáltalán).

83
Shag_Beckur képe

Hamár van ez a téma, épp

Hamár van ez a téma, épp aktuális. Természetvédelmi / tájvédelmi körzetben, kijelölt turistaúton és/vagy mezőgazdasági úton szabad biciklivel közlekedni?

84
-ogre- képe

én nem tudom, hogy lenne

én nem tudom, hogy lenne tilalom, de nem illik turistaúton. baromi jó, amikor az erdő közepén a hegyoldalban 20 ember félreáll két bicós miatt, mert ők úgy gondolják. emellett simán tönkretehetik a növényzetet, meg az utakat, ld downhillesek.
mezőgazdaságin sztem lehet.

85
Shag_Beckur képe

Jóhát természetesen

Jóhát természetesen "vendégként" gondoltam a turistautat, azaz a kirándulókat lehetőleg nem zavarva.

De szeretném kikerülni a főutat, ha lehet, ezért nézegetem épp, hogy erdőn keresztül hogy tudnék átjutni. Nem, nem downhillezni, hanem közlekedni, nyugodtan :)

De ahogy elnézem, amúgyis jórészt mezőgazdaságin visz az út, szóval akkor annyira talán nem vészes.

86
Krisztab. képe

Tudtommal nem, csak ahol

Tudtommal nem, csak ahol direkt kijelölt bicikliút van.

*CMS* viridis

_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

87
Shag_Beckur képe

Kár, pedig jó lenne

Kár, pedig jó lenne valahogy kikerülnöm a főutat és azt csak erdőn át tudom megtenni :(

88
Vid képe

Azért kicsit

Azért kicsit szőrszálhasogatásos ez a dolog. Ilyen alapon nem is szabadna mtb-ket eladni itthon, mert alig van jelzett bringaút a zöldben. Nekem még soha nem akadt semmi gondom kirándulókkal. És ha kirándulok semzavar, hogy ha egy lépést félre kell állnom 3 óránként amikor elhúz mellettem pár bringás szinte teljesen zajtalanul.
Aki kultúráltan közlekedik az max az idegbetegeket zavarja.

Akkor már sokkal kellemetlenebbek a hangosan dumáló túristák, de ez lassan már egy másik beszélgetés tárgya lesz.

89
Shag_Beckur képe

De az erdész(?) a szabály

De az erdész(?) a szabály alapján büntet.

90
Vid képe

Még soha nem hallottam

Még soha nem hallottam olyanról hogy egy erdész(vagy bármilyen szerv) megbüntetett volna egy bringást. A múlkor még én is találkoztam eggyel egy "tiltott" úton.
Érdemesebb azokkal foglalkozni akik kivágják az erdőket, meg összevissza motorozgatnak.

Mert már lassan olyan színezete lesz a dolonak hogy az amúgy is környezettudatos bringások közös öngyilkosságot követnek el, hogy így csökkentsék széndioxid kibocsátásukat.

91
lujka képe

Pedig nem ártana, ha

Pedig nem ártana, ha büntetné őket is valaki. Ahogy a motorosokat, autósokat is.
És nem a büntetés miatt, hanem egyszerűen azért, hogy legyen világos mindenkinek: vannak következmények, amelyeket vállani kell.

Régi vesszőparipám a restorative justice ilyen szempontból (is).

Az pedig, hogy felelősek vagyunk, nekem egyértelmű. Épp ezért, ha már foglalkozom valamivel (jelen esetben a bringás infrastruktúrával), akkor azt igyekszem az elveimnek megfelelően tenni. A CM-nek köszönhetően magamra szedtem annyi környezetettudatosságot, hogy felmerüljön bennem ez a kétség, ellenérzés.

Ha ez neked sok, szíved joga. Ha eljössz a XV. kerületi megbeszélésekre, képviselheted az érveidet.
Ott van pl. Ata: Neki egy dolog fontos, hogy egy másik szakaszon kerékpárút épüljön. Ezért ő egyelőre nem feglalkozik a fákkal.
Ez azért szép, mert alapvetően jóban vagyunk, mégis igen ellentétes véleményt képviselünk és ezt meg is fogjuk próbálni lenyomni a másik torkán.

Még jó, hogy vannak ott mások is, és nem nekünk kell dönteni.

Ha pedig van ötleted, mivel érdemesebb foglalkozni, előtted a pálya, hogy megtedd. Ha segítségre van szükséged a megvalósításhoz, azt is kérhetsz, még rengeteg ember van itt rajtad kívül, csak motiválni kell őket.

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC

92
magwas képe

A Budavidéki Zöldút

A Budavidéki Zöldút Szövetség egyeztetésben van a vadasparkkal, hogy legyen valami arra. Ami nem halad túl gyorsan, nem csak az ő hibájukból. Ezt szerintem fel tudnád gyorsítani. Persze az alapvető gáz az, hogy a terület nagy része minden halandó elől le van zárva, mert a vadászok nagy urak.
Pátytól Biáig meg van zöldút amin legális bicajozni, onnan meg a vonat. Meg zöldút/épülő bringaút. De kommutáláshoz nem ajánlanám.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor