a héten vettem néhány szerszámot, és nem túl nagy örömmel tapasztaltam, hogy a bbb 2300 ft-os hajtókarleszedője (nem nyeles) az első használatnál elkezdett szétjönni. van rajta egy kupak, ami túl kiáll, és túl széles, pedig annak kéne az ütköző felületnek lennie. két bicót szereltem, és a fejből ledaráltam vagy fél centit.
a négykörmös racsniszedő (jó, hogy nem egy nagy bravúr) pl teljesen jól működik, a bbb láncprést meg még nem próbáltam. sajnos egyelőre nincs rá szükségem :(
van tapasztalatotok, milyen márkát/típust érdemes venni érdemes venni? illetve másik kérdés, hogy mennyire vagytok felszerelkezve otthon?












vidd vissza. bonnie
vidd vissza.
bonnie
Az IceToolz termékek elég
Az IceToolz termékek elég jónak mondhatók, és kb. annyiba fáj, mint a BBB.
Ami kell az van, egyébként az extrábbak közül racsnileszedő, meg a hozzátartozó láncos okosság, hajtókarleszedő, monoblokkbehajtó, láncszem-kinyomó, pedálkulcs, torx-csavarhúzó.
ice toolz nekem is bejött,
ice toolz nekem is bejött, acor láncbontót használók, kicsit mintha elhajlott volna már a kinyomófej, de cserélhető és járt is hozzá csere fej,(3 bringát tartok vele karban és kölcsön is adtam párszor)
thx! akkor igazán extra
thx! akkor igazán extra dolgokat nem nagyon tartotok...
A most futó BBB
A most futó BBB multiszerszámokkal van valakinek tapasztalata? Konkrétan a BBB MINIFOLD L a kiszemelt.
Vagy tudtok jobbat max 3000-ért, amin a következők vannak?
- imbusz kulcsok: 2, 2.5, 3, 4, 5, 6, és 8mm
- csillagcsavarhúzó
- gumileszedő
opcionálisan:
- kés
- normál csavarhúzó
- láncbontó
- küllőkulcs
Zsoltee
ennyiért nem tudok jobbat,
ennyiért nem tudok jobbat, de a svájcibicskás cuccokkal elég nehéz szerelni. én 3 shurikennel járok. 8-9-10, 11-13-14 csőkulcs, 4-5-6 imbusz. emellett szigszalag, barna ragasztószalag, sniccer, kombinált fogó. néha csavarhúzó. ezekkel érdemben meg lehet útközben szerelni féket, váltót (ha van), állítani kormányon, nyergen. a gumileszedőről és pótbelsőről leszoktam.
otthon meg egy tonna rendes szerszám van.
Oké, akkor már nyitok is
Oké, akkor már nyitok is egy új topikot, hogy olcsó utánfutót keresek :D Nem gondolod, hogy túlzás nap mint nap ennyi szerszámmal mászkálni?
Amúgy a gumileszedő-pótbelső kombóról hogy szoktál le? A kísérőkocsiból adják a komplett kereket defekt esetén? :)
A szigszalagot viszont jó hogy mondod, azt ideje lenne betáraznom.
Zsoltee
amikor még nem tekertem, a
amikor még nem tekertem, a sniccer-kombinált-szigszalag- mérőszalag kombinációval futkároztam a városban, és meglepő módon néha szükségem is volt rá.
a többi szerszám csak ezekhez jött utólag.
gumileszedő meg azért nem kell, mert szépen beszélek a biciklijeimhez, és jól viselkednek, így nem kapok defektet :) amit meg legutóbb kaptam (2-3 hónapja), az is csak másnapra engedett le, simán hazatekertem anélkül, hogy észrevettem volna.
tartós alumínium alapú
tartós alumínium alapú szerszámok
Ez nekem furán hangzik, aluból szerszám?
Ogre-val értek egyet, a svájcibicska multiszerszámal kín szerelni. Imbuszkulcsok még csak-csak, de például csavarhúzóként rémálom, ha kicsit nyomni is kell akkor megbicsaklik.
Én is szépen lassan átváltok arra, hogy viszek magammal háromágú kulcsokat, nem sokkal nagyobb vagy nehezebb, egy háromszögtáskában elfér a pótbelsővel, pumpával és egy pár cérnakesztyűvel. Küllőkulcsot nem hordok, mert az árokpartok úgyse állok neki centírozni, nem is értem miért lenne rá szükség.
Ez nekem furán hangzik,
Ez nekem furán hangzik, aluból szerszám?
Én is ezen akadtam fenn :) De ha már bicajt is csinálnak aluból, ki tudja...
Nekem egy kisebb koccanás után jól jött (volna) a küllőkulcs, ugyanis nem fordult el a kerék a vázban. Sajnos centrírozási erőlködéseim után se :(
Oké, hogy szívás multiszerszámmal szerelni, de ha mindenből normálisat viszek magammal, annak jóval nagyobb hely kell, és esélyes, hogy a súlya is nagyobb.
Amúgy vicces, hogy a svájcibicskához hasonlítod, mert nekem van egy eredeti Victorinox bicskám, és azzal már elég durva csavarozásokon vagyok túl. Volt hogy másfél centis farost polcot átcsavaroztam egy bazinagy csavarral :) Igaz, akkor már megbicsaklott párszor, és annál jobban fájt :D de bringaszereléshez egy jobbfajta multitool tuti megfelelő.
Zsoltee
Az alu szerszám kb. az alu
Az alu szerszám kb. az alu U-lakat szintje. Az alumínium sok mindenre jó, de erre nem. Egy imbuszkulcson nem lehet trükközni, hogy nagyobb átmérőjű, kisebb falvastagságú legyen. Csak akkor lesz erős, ha az anyaga nagyon erős. A legerősebb alumínium jóval gyengébb egy közepes acélnál. Remélhetőleg a belinkelt szerszámban csak az oldallapok vannak aluból, ahhoz elég erős lehet.
Miért, lehet hogy attól
Miért, lehet hogy attól multiszerszám, hogy az alu alkatrészekből kis erőfeszítéssel olyan szerszámot hajlítasz magadnak, amilyet akarsz :-)
LoL :D Hát erre nem is
LoL :D Hát erre nem is gondoltam! Oké, lebeszéltetek a BBB-ről... inkább gyűjtök egy SKS-re, az króm-vanádium, és a honlapjuk rendkívül pozitív benyomást keltett.
Zsoltee
ParkTool: cuccai nagyon
ParkTool: cuccai nagyon jók, csak drága.
LifeLine: Parktool koppintás, kb fele annyiba kerül, és szintén jó.
az altalanos hajtokar
az altalanos hajtokar leszedokon szokott lenni egy plusz "kupak", ami a nemtudommilyen hajtomuvekhez valo. azt leszedve-lepattintva lehet a hagyomanyos 4szogtengelyes hajtomuveket leszedni. nem lehet, hogy ezert ment szet? ha pedig rajta marad, akkor vagy a szerszam megy szet, vagy a hajtokar lehuzo menete.
| blog | budapestbikepolo |
az a kupak elvileg
az a kupak elvileg octalinknek vagy minek van, azt leszedtem, mert nem fért be a helyére a cucc. de ez ugye régen volt, azóta van icetoolz karos leszedőm, ami eddig egyszer hagyott csak cserben. a szervizben egy passzentosabb leszedő szépen befeszült a menetbe, és rendbehozta azt is, amit addig ledaráltam. :)
első alkalommal én is
első alkalommal én is benne hagytam... pf... szerencsére nem lett semmi baja senkinek, semminek. lejött a hajtókar is. Isis?
+1 A kupakot fenthagyva
+1
A kupakot fenthagyva istenien lehet kiszaggatni a menetet a hajtőműből...Esetleg nincs valakinek régi menetes racsnileszedője? Kisebb, mint a mostaniak...
ugy-ugy. egyet regebben
ugy-ugy. egyet regebben nekem is sikerult, bar tudtam rola, egyszeruen rajta felejtettem :) utana mar csak furesszel jott le a hajtokar. :D vegervenyesen.
| blog | budapestbikepolo |
milyen racsnihoz kéne? az
milyen racsnihoz kéne? az igazán régiek 2 körmösek (ebike olcsó 4körmöséből flexelhető), de csak 50%-ban passzolnak bármire. van négy körmös, széles maillard leszedő, régi shimano (ez kisebb, mint a mostani). campát még nem láttam, de elvileg az is külön szabvány...
Szerintem a ParkTool-nak
Szerintem a ParkTool-nak ebben a témában is elég jó leírása van.
_______________________________
..:BringAlap:.. - az új weboldalam
Príma! Kazettás és
Príma! Kazettás és normál Shimano-Sachs leszedőm van és nekem valószínűleg a sokkörmös Regina (Reginia?) leszedő kéne. Az érdekes, hogy egy régi (20éves) Shimano sornak is mintha ez a fajta leszedő kellene...
igen, én azt hívom régi
igen, én azt hívom régi shimano-nak, mert olyat láttam a legtöbbet. mindenesetre egyszerűbb, meg olcsóbb is néha szervizben leszedetni, mint venni egy sajátot. kivéve, ha sokat szerelsz, és viszonylag gyakran kell fel-le pakolni a racsnit.
megnyugtató, hogy a pt gyárt még ilyet, lehet, hogy bevásárolok náluk :)
Bowdenfeszítő fogót
Bowdenfeszítő fogót szeretnék venni. Láttam, hogy az Icetoolz-nak van, de a Bringabutik szerint a magyarországi forgalmazó nem hozza be és ugyan tudnak másikról is, de minőségi kifogások miatt azt nem tartják.
Tud valaki valami alternatívát?
_______________________________
..:BringAlap:.. - egy lap a bringás alapokról
Bowdenfeszítő fogó! Hol
Bowdenfeszítő fogó! Hol tart már a tudomány!
Mi jöhet még, markolatfelhelyező, érvéghüvelyklimperelő, szelepalulrabeállító (pumpáláshoz)?
Most miért vagy ilyen?
Most miért vagy ilyen? Tudod milyen jó, hogy nem kell három kéz a fék beállításához? :)
_______________________________
..:BringAlap:.. - egy lap a bringás alapokról
Nekem elég a két
Nekem elég a két kezem.
------------------------------
Minden út bringaút!
Én mondjuk az első
Én mondjuk az első váltóval szoktam jókat szórakozni, de valahogy mindig megoldom.
ebikeon vettem noname
ebikeon vettem noname bowdenfeszítőt. ha rendesen bekapja a cuccot, akkor nagyon jó. ha nem, akkor a szerszámba beszorul a bowden, és macerás kivenni, emellett nem biztos, hogy pont úgy feszül ilyenkor, hogy neked jó legyen.
ultimate megoldás, hogy meghúzod a bowdent minél közelebb a fék- vagy váltótesthez egy kombinált fogóval, majd kifordítod azon, hogy még feszítse, közben betekered az anyát. így elég két kéz, és tudod szabályozni a cuccot, meg a kis túlfeszítés miatt a bowden nyúlásával nem nagyon kell után állítani.
vagy megveszed olcsón a csodaszerszámot, és vagy működik, vagy nem. :)
×
ogreflikker