AKCIÓ INDUL!
Most tehetünk valamit azért, hogy ne nekünk kelljen kerülgetni a szabálytalanul, tilosban álló kocsikat és végre tiszteljék az autósok a bringautakat, bringasávokat!
Akinek van kedve egy szervezett kommandó akcióban részt venni, az jelentkezzen.
Egyelőre az a terv, hogy néhány fős csapatokat szervezünk és bizonyos ideig (pl. egy hét) egy bizonyos útszakaszt ellenőrzünk egész nap és feljegyezzük a tilosban állók adatait. Ha netalán túljelentkezés lenne, akkor persze egyszerre több helyet is figyelnénk egyszerre, de ez majd kialakul.
Az összegyűlt feljelentéseket (van sablonunk, csak a rendszámot, meg az időt kell ráírni) majd egyszerre visszük be a Teve utcába egy kis média visszhanggal megtámogatva, ha összegyűlt kellő mennyiség.
Éppen ezért:
-csak olyanok jelentkezzenek, akik komolyan gondolják az egész dolgot és ezért vállalják, hogy akár rendőrségre/bíróságra is elmennek, ha kell (persze az egész nem kerül egy fillérbe se, csak időbe)
-tisztában kell lenni azzal, hogy a hamis tanúzás BŰNCSELEKMÉNY, tehát csak valós adatokat szabad rögzíteni
-meg kell őrizni a hidegvérünket, bármi is történik, mert előbb utóbb nagy nyílvánosságot fog kapni az akció és biztos lesz néhány gépkocsi tulajdonos, aki nem fog örülni annak, hogy feljelentik
-a legnagyobb korrektségre lesz szükség, nem lehet összekarcolni, matricázni, stb. a kocsit, mert ezzel az egész akciót veszélybe lehet sodorni
Egy-két héten belül lesz egy megbeszélés, ahol minden részletre kitérünk és mindent alaposan átbeszélünk (mit szabad, mit nem, mire kell szamítani, stb.).
Aki úgy érzi, hogy ezek után is részt venne, az írjon, hogy kb. merre szokott közlekedni; milyen útvonal, az amit szerinte érdemes lenne figyelni; kb mikor érne rá.
Az elérhetőségeiteket (nick, e-mail, telefon) ide küldjétek: a.karesz@gmail.com












szoval én benne lennék,
szoval én benne lennék, akár fotózgatnék is, most tervezem hogy veszek egy digitális kamerát.
Fotó egyáltalán nem
Fotó egyáltalán nem szükséges, csak a min. 2 tanú. Persze ha mindenkinek lesz, akkor a legdúrvábbakat felhasználhatjuk!
Szerencsére mostanra
Szerencsére mostanra elfogyott a madrica:-)de gépem az van...
és időm is akad, de inkább júliusban.
viszont arra gondoltam, amíg a város ennyire szétesőben van a sok fúrás,feltúrás, faragás miatt -
az autósok nyilván erre hivatkozva keresik az egérutat, ami olykor egybevág a kpárúttal:-(((
don't destroy, rather built!
alla cool
Vagyis, ha kifogást tudok
Vagyis, ha kifogást tudok taláni, máris megszeghetem a szabályokat.... ezt jó tudni :)
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
ne pusztíts, eléggé
ne pusztíts, eléggé épített? :D
Ja, ezt én is néztem, hogy
Ja, ezt én is néztem, hogy mit is akar :)
t = d .. vélhetőleg :) A
t = d .. vélhetőleg :)
A rather pedig jelen inkább-ot is :)
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Igen, jelent, csak nem ebben
Igen, jelent, csak nem ebben a formában. Don't destroy, build instead, lenne a helyes verzió.
Hátigen, meg nekem a
Hátigen, meg nekem a "build" kicsit furcsa így tárgy nélkül...
Maradjunk a "Make love not war" valamelyik verziójánál...
*CMS*
Jo latni koztetek ennyi
Jo latni koztetek ennyi angolost, szal a nomad verziojara szavazok, ez jar a legkozelebb ahhoz, amit akartam volt kozolni. amugy nem baj, ha leszavaztatok. nem voltam 1ertelmu (meg fresh), ugy kell nekem...
kosz meg1szer
Don't destroy, build instead
alla cool
Sztem minimum: "build
Sztem minimum: "build something instead"
Így hiányos a mondat.
*CMS*
Szerintem meg ez épp azt a
Szerintem meg ez épp azt a tömör egyszerűséget ölné meg, ami jelmondatokba való.
A "rather bulid"-el is tökéletesen megértené az angol... innentől nekem értlemesnek számít egy mondat :)
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Kell egy tárgy neki.
Kell egy tárgy neki. Szkész.
*CMS*
jó az így... legalább
jó az így... legalább elég általános.
Rombolni könnyű, nem nagy szám, de építeni (létrehozni) valamit, arra büszke lehetsz - ezt sulykolom a fiamba is, homokozós kora óta
Csak a nyelvtannal van kicsi
Csak a nyelvtannal van kicsi práblem, az ötlet jó lehet.
*CMS*
Szerintem is teljesen
Szerintem is teljesen felesleges a fényképezés, mivel teljesen értéktelen "bizonyíték".
Ezért is nem értem, hogy a fizetés nélkül parkoló autókat minek fényképezik? SEMMIT sem bizonyít.
Akármelyik számítógép előtt ülő ember csinálhat olyan "fényképet", hogy a miniszterelnök úr az Ő háza előtt parkoló kocsiján támaszkodik.
Amíg nem tudják a fényképezők digitálisan aláírni a képeket, addig teljesen felesleges bizonyíték gyanánt fényképezni... úgysem ér semmit.
Persze, ha az akció után nézegetni akarod a tilosban parkoló autókat, akkor már van is értelme :D
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Tudják. Teszik. A kezdetek
Tudják. Teszik. A kezdetek óta. Csak a nagy titkosszolgálatokon kívül más ezzel nem foglalkozik, egy tilosban parkoló autó meg nem nemzetbiztonsági ügy.
--
sha
loser.
user.
computer abuser.
http://digitaldynamite.demoscene.hu
És ha az autóban egy
És ha az autóban egy 300megatonnás atombomba van?
Az már európabiztonsági ügy is :)
De ha nem foglalkoznak vele, hogy semmit sem ér a fénykép, akkor bármelyik megbűntetett tilosban parkoló autós gyárthat időbélyeggel elátott képet, hogy a kérdéses időpontban az autója nem Bp-n, hanem Debrecenben parkolt és máris be van bizonyítva.
Nemde? :)
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Nem a file mtime-jára
Nem a file mtime-jára gondoltam, azt bármelyik lúzer megváltoztathat, hanem erre, amit már valamelyik másik topikban említettem.
--
sha
loser.
user.
computer abuser.
http://digitaldynamite.demoscene.hu
Amit belinkeltél, már egy
Amit belinkeltél, már egy kicsit elívult... és nem tudom, mit akartál mondani vele.
Hogy az időbélyegnél mire gondoltál, azt nem tudom.
Van ugye a PKI-nak időbélyes (TimeStamp) szolgáltatása... de az nem itt kerül megvalósításra.
Fényképnél az időbélyeg az a zavaró világító számokkal a képre fényképezett dátum/idő.
Én erre gondoltam.
Bevallom, én elsőre a TCPA-ig olvastam csak el, ott megakadtam, minthogy egyik legfőbb támogatója Microsoft volt és ő már másfelé kacsintgat.
A Fritz chip meg valóban belekerült gépekbe... akik pl IBM notebook-ot használnak, ők gond nélkül lenyomozhatók a neten, hogy hol vannak. (Korábban arra akarta használni az IBM, hogy a lopott gépeket meg lehessen találni).
Ma viszont TPM chip-et akar MS a gépekbe... a Vista ezzel fogja megoldani a titkosított file-rendszer private kulcsának biztonságos tárolását. De mivel a chip digitális aláíró eszköz, bármilyen azonosításra fel lehet majdan használni... MS azt mondja, hogy ők nem fogják az gép azonosítására felhasználni... és ugye kénytelenek vagyunk hinni nekik :)
De amiből elindult ez az egész... a fényképezők nem tudnak digitálisan aláírni, tehát a készített képek sem hitelesek ma már.
Persze, van DigiMarc erre a célra... de az csak azt bizonyítja, hogy a kép felkerült egy számítógépre, ott betöltötték egy képmanipuláló programba és ott digitálisan aláírták... és csak ezen aláírás után képes az esetleges változtatások "érzékelésére".
Hogy "állítólag" minden fényképezőgép berak a képbe egy egyedi azonosítót... érdekes.
Bizonyítani még mindig nem bizonyít semmit. Főleg, hogy azt írja, van olyan "aláírás" ami akkor is megmarad, ha változtatnak a képen (ennek mi értelme?).
Az egész csak annyit tud bizonyítani, hogy az a kép fényképezővel készült (valamikor).
Viszont, nagyon érdekesnek tartom, hogy mindezt egy informatikai biztonsággal foglalkozó emberke mondja el és soha egyetlen fotózással foglalkozó sem hallott még ilyesmiről :)
Nade, a végtelenségig lehetne ezt folytatni(és nem erre a fórumra való)... a lényeg ugyanaz... a fénykép nem tud bizonyítani semmit.
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
maradok még kicsit az
maradok még kicsit az offolásnál, mert én meg azt hallottam nemrégiben, hogy egy jó módszerrel a digitális fényképezőgépek zajmintáit felhasználva nagy pontossággal megállapítható, hogy a képet valóban azzal a fényképezőgéppel készítették-e, és hogy belenyúltak-e utólag a képbe.
----
LEZÁRT BELVÁROST AZ AUTÓMENTES NAPON! and more... :)
Ez nem is kétséges. A
Ez nem is kétséges. A NeatImage zajszűrő program épp így működik. Minden géphez van a rá jellemző zajminta profil és azzal elég jó szűrést lehet csinálni az adott gép képeire. (Persze, kisérletezni és mintából beállítani még mindig szebb lehet.:))
De láttad te már pl a D200-as képeit? Olyan homogén színeket csak életben láttam még, mint amilyeneket az produkál.
A zajminták pedig ismertek. Mi van akkor, ha csinálok egy kellően színhibátlan hamis képet és ráhúzom valamelyik gép zajsémáját?
Egy PhotoShop-nak sem hiszem, hogy gondot okozna ilyesmi. És máris semmit sem bizonyít.
Jelen informatikai tudásunkkal csakis az osztott (nyilvános) kulcsos digitális aláírás nyúlt elég megbízható hitelesítést bármilyen digitális információn.
Az is csak azért, mert még nincs akkora számítási kapacitás, hogy értelmes időb belül törhető legyen. De ez is csak idő kérdése.
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
azért a D200-nak is
azért a D200-nak is nyilván van minimális zaja, amit megfelelő analízissel elő lehet szedni a képekből.
és az ezzel foglalkozó emberek meg nyilván értenek a képmanipulációhoz, szóval könnyebben felismernék a nyomait.
de megvan a megoldás: jó kis analóg gépekkel kell fotózni a szabálytalankodókat! :)
----
LEZÁRT BELVÁROST AZ AUTÓMENTES NAPON! and more... :)
És az miért lenne
És az miért lenne jobb?
Bemegyek bármelyik előhívó laborba, odaadok egy lemezt, hogy ezeket a képeket tegyék nekem filmre és ráteszik. Kellően nagy felbontásnál már képtelenség megmondani, hogy nem filmre készült valójában a fotó.
Anno, mikor a digitális technilógia elkezdte pályafutását, megkérdezték a fotós szakma nagyjait, hogy szerintük mekkora felbontás tudná már kiváltani a filmet. Akkor 6 megapixelt mondtak. Ez abban az időben elérhetetlennek tűnt az akkori 100x100pixeles érzékelőket figyelembe véve.
A D200-nak (meg sok más komolyabb gépnek) is minden bizonnyal kimutatható RAW formátumban a zajosodása, de mivel az emberek (még rengeteg profi is) JPEG-be fényképeznek, annak a tömörítése teljesen felismerhetetlenné tesz bármiféle ilyen jelet.
SZVSZ.
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
"Anno, mikor a digitális
"Anno, mikor a digitális technilógia elkezdte pályafutását, megkérdezték a fotós szakma nagyjait, hogy szerintük mekkora felbontás tudná már kiváltani a filmet. Akkor 6 megapixelt mondtak.
Ez nem azt jelenti, hogy a filmen egy kép 6 megapixelnek felel meg, hanem hogy egy zajmentes 6 megapixeles képet élő ember nem tud megkülönböztetni egy analóg képtől.
Az analóg kép a filmen 30 megapixel körül van. Ez a filmtől is függ, de 25-35 közötti értéket nyugodtan mondhatunk. Ezt egy ismerőstől kérdeztem, aki ért hozzá.
_________///Hemü\\\__________
\...dOhányOzás majOm szOkás.../
OFF TOPIC On Nem vonom
OFF TOPIC On
Nem vonom kétségbe az ismerősöd szakértelmét, de amit én olvastam:
A szakmában valamit is érő emberek most 12-15MP-re teszik ezt a felbontást.
A 30MP-t azért is sokallnám, mert a középformátumú képekre mondanak 100MP-t. (És tudjuk, hogy milyen viszonyban van az MP és az Y*X felbontás.)
Másrész pedig, míg a képérzékelő ISO 400-ban, 800-ban, 1600-ban is kiadja a 6-8-10MP-es képet, amekkorát ISO100-ban, addig a filmen ez közel sem így van. Egy ISO400 film már olyan ócska képet produkál, hogy bármelyik digitális gép megveri felbontásban.
De való igaz, hogy pl egy ISO25-ös profi filmhez nincs még digitális gép, ami felérhetne mind felbontásban, mind részletgazdasgában.
De az átlagos ISO100 filmek, amiket mindenki használ, már lemaradnak a mai digitális gépek mögött. (Most ne az egy fényképező árába kerülő profi filmeket nézzük.. azt 10 ember fizeti meg a világon)
OFF TOPIC Off
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Lehet, hogy te tudod jól,
Lehet, hogy te tudod jól, de melyik felbontásról beszélsz? Amelyik a filmen van, vagy ami az arról készült papírképen? Az tényleg ég és föld. Én a filmen levő képekről beszélek.
_________///Hemü\\\__________
\...dOhányOzás majOm szOkás.../
Csatlakozom. Tour de work
Csatlakozom. Tour de work alatt feltétlenül. Szentmihályi út-Árpád út-Északi összekötő-rakpart-Szépvölgyi út vonal. Fényképező mindíg van.
--
sha
loser.
user.
computer abuser.
http://digitaldynamite.demoscene.hu
Orvendetes
Orvendetes fejlemeny.
Hasonlo elmeleti vonalon, a jardan szabalytalanul parkolokat is celba kellene venniuk a gyalogosoknak.
Jo lenne ha az utcak helyi gyalogos lakossaga is akcioba lepne, hogy vissza hoditsak a sajat utcaik jardait rendeltetes szeru hasznalatra. Helyileg szervezett, szorolapos kuzdelemnek lenyeges ertelme lenne. A helyi tanacsokra nyomast tudna gyakorolni a lakossag, vagyis a valaszto polgarsag. Figyelmeztetve a helyi hatosagot, hogy ne mulasszak el szolgalni a nep akaratat.
A nep pedig azok a babakocsis szulok is, idos es nehezebben kozlekedo polgarok is, vagy a vasarlasbol szatyrokat hazafele vivo emberek is, akik a sajat utcajuk jardairol sokszor a veszelyes uttestre leszoritva talaljak magukat, mert csak ugy tudjak kikerulni az onzo fajzat tragacsat.
Nem ertem, hogy miert nem lehet a nepuralomban a nep altal kijelolt szolgakat avagy a tanacs elnokoket felelossegre vonni, vagy levaltani, vagy meg nem valasztani megegyszer, ha azok nem szolgaljak jol a nepet?
Miert nincs hatekony parkolo orseg, birsag, jarmuvek elszallitasa telephelyekre sulyos kivaltasi dij elleneben? Miert nincs ilyen hatekony megtisztito gepezet mely bevetelt hozna a helyi fejlesztesre?
Fejlett allamokban a helyi tanacsok bevetelet jol kiegeszitik a parkolo dijak es buntetesek. A parkolasi rend ott mindenki megelegedeset szolgalja. A bevetel pedig a helyi varosfejlesztesi alapba megy es viragokra, fakra, gyepszonyegre, padokra, egyszoval szep, gondozott kornyeztre van koltve.
na ne vicceljunk, kerem....
na ne vicceljunk, kerem.... nalunk epitkezes kezdodott par eve, eljott az onkormi kepviselo a thkozgyulesre,h beszamoljon arrol,h mire szamitsunk. monnya,h ki fognak rakni megallni tilos tablakat, sorry, de keves a hely, probaljon mindenki picit odebb megallni. ugy is lett. de minden haz aljaban uzletek vannak /ruhanagykerek/, ahova mind az uzlettulajok, mind a vasarlok autoval jarnak. megallni tilos ide vagy oda, ugyanugy parkoltak tovabb, mint elotte, bar most nem 45fokban hanem az uttal parhuzamosan, elfoglalva a jardabol jokora darabot. ha jott a mixer, es nem fert el, ecceruen rafekudt a dudara. 15-20percen belul elo is kerult az autotulajdonos.... eltelt fel ev, ujra volt thkozgyules ujra jott az onkormikepviselo. egyik lako eloadta,hha o meg tud allni a szomszed utcaban, akkor tan elvarhato lenne,h mas is igy tegyen, senkinek sincs szuksege a dudakoncert teszemazt reggel hetkor vagy este kilenckor, de napkozben sem. tudod mit kerdezett erre a kepviselo? haogy akkor o mit tegyen? kuldjon loposautot, vagy eleg lesz,hha mindenkit megbirsagolnak? ezt a kerdest komoly arccal elo birta adni... persze sem ez sem az nem kovetkezett be, a tortenet mara odaig fajult,h hetvegen megjelent a kapukban egy papir,h 21-22en bontanak a darukat, mindenki huzzon most mar tenyleg a retekbe. delelott voltam lent, 3an parkolnak most is vigan...
bonnie
Én félek belegondolni a
Én félek belegondolni a válaszba.
De drukkolok nektek, innen, vizsgákat is megszakítandó, óbudai Hajógyári sziget környezetét megóvó ügyek kötegei alól. Ez a Beszéd, Ka és Csapata!
...Az okos kivilágítva megy ... a többinek pedig KÖTELEZŐVÉ kell tenni!
A kivilágítottságról jut
A kivilágítottságról jut eszembe, sorry, hogy nem ebbe a topicba tartozik:
szal tegnap az Arénából egy gyalogos barátném miatt én is tolva tettem meg több kilómétert, de végig a bicajút mentén.
Na találjátok ki, hogy a 28 szembejövő cangásból, hánynak volt este 11-kor elől lámpája!!!
csak amondó vagyok, hogy elképesztő lazák vagyunk olykor...az első csattanásig!
VEGYÉL LÁMPÁT!VILÁGOS?
arra gyúr (alla cool)
Neked ez lazaság? Bornirt,
Neked ez lazaság?
Bornirt, tapló, prosztó, bunkó kis zombik. Vatta az agya helyén, és még jó, ha nem agresszív is.
Erre alakultak a RAdikális
Erre alakultak a RAdikális GyAlogosok. Nyilván hallottál már róluk.
Autómentes Nap = Autómentes belváros.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________
Tökjó
Tökjó ötlet!!!minimalmassosként amúgy is ragasztok folyton szélvédőre, ha tudok...
DE: nyár lévén - mostantól 3 hétig nyaralok.(sajna egy elég bicómentes övezetben, északon:-)
Mikor indulna a kommandó?
alla cool
tegnap mennyit kellett a
tegnap mennyit kellett a dagálynál kocsira ragasztanom...
nyáron nost sajnos nem leszek sokideig egy helyen, de irj valakinek, aki ki tudná rakni főoldalra, meg az alleycatre is leheten ésa kkor elsznek sokan.
*************************************
ha VENNÉL LÁMPÁT, akkor VILÁGOS lenne!
neked ez világos?
MINDENKIT tisztelettel
MINDENKIT tisztelettel kérek, hogy csak arra és annyit reagáljon itt, amennyit kértem, mert ha a közlekedésről meg világításról fog szólni a topic, akkor nem igazán fogjuk tudni követni!
Szóval:ki, hol, mikor?
Kb ennyi
Thx
Ká
Feljelentő akció INDUL!!!--->http://criticalmass.hu/node/736
Igazad van. Bocsanat, hogy
Igazad van. Bocsanat, hogy elragadtattam magam.
Eros erzelmekkel veletek szimpatizalo gyalogos vagyok de most a gyalogos helyzet itt valoban nem temaba vago.
Szerintem titkon rám
Szerintem titkon rám gondolt, hogy jó lenne ha befognám végre, mert folyton oldalakat pofázok :)
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Útvonal, felszerelés
Útvonal, felszerelés adott, kontaktomat ismered, időpont meg mindíg az aktuális ébredésemtől függ, hogy mikor megyek dolgozni...
--
sha
loser.
user.
computer abuser.
http://digitaldynamite.demoscene.hu
Én szívesen
Én szívesen akciózok.
Jövő héttől délutánonként ráérek.
Mogyoródit, Hungáriát, Stefániát, Andrássyt, Bajcsyt, Duna parti bringautakat szoktam leggyakrabban használni. Mogyoródit szinte minden nap... Bárhova el tudok menni, ha akció van.
nekem nem gond bárkit
nekem nem gond bárkit kikerülni. söt örülök, ha ki kell kerülni valakit, mert néha engem is ki kell kerülni.
és a tisztelettel sincs gond. nem érzem, hogy nem tisztelnenek az autósok.
épp ezért nem veszek részt ebben.
gratulálok
gratulálok
Csak van még úgy másik
Csak van még úgy másik 50-100ezer biciklis, akiket nem tisztelnek az autósok, leszorítják az útról, rádudálnak.
Te egy szerencsés vagy kicsiny kasztunkból.
És sajnos épp azért tart ott az országunk ahol, mert szinte mindeki így gondolkodik, mint te. Tehetne valamit a többiekért, de sz*rik rá, mert neki jó úgy, ahogy van.
Én nagyon is érzem, hogy nem tisztelik a bicikliseket az autósok. Legtöbbjük legszívesebben átmenne rajtunk a terepjárójával, ha nem pont ugyanannyit kapna egy biciklisért is, mint egy "rendes emberért".
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
pont mostanában
pont mostanában gondolkodtam ezen a "minket nem tisztelnek az autósok" dolgon. tegnapelőtt szoknyában tekertem, jóval több autós szólt be, dudált, mutogatott bicósávra, türelmetlenkedett. Ez a jóval több legrosszabb esetben jelent 7-et (Andrássy-Árpádföld).
tegnap ugyanezen az útvonalon este jöttem, és nem az autósokon, hanem a bicósokon robbant el majdnem az agyam. Egy dolog a világítás, szidtuk eleget a sötét parasztokat. De más probléma is akad akár egy rövid út során. Bicós nem adja meg nekem az elsőbbséget (én zöldben, ő piroson; jobbkéz; a legjobb: egyirányúban szemben a forgalommal, tehát nem várt helyről fordul forgalmas útra, anélkül, hogy megnézné, jön-e valaki, teszem azt én, 30 fölött), bicós az, aki oldaltáv nélkül hussan el mellettem, amíg én a pirosban állok...
szerintem sokan vagyunk, akik ismerjük a kreszt és nagyobbrészt be is tartjuk. De azok, akiknek nem fontos a kresz és nem figyelnek a másik közlekedőre, legalább hasonló arányban vannak (és akkor nagyon nem tekintem reprezentatívnak a kis házi felmérésemet, mert az bizony rólunk nem fest jó képet) az autósok és a bicósok között.
Nyugodtan szidhatjuk a nem jól közlekedő autósokat. Annak tudatával, hogy a legtöbbjük nem ilyen, valamint mi sem adunk magunkról egyértelműen jobb képet. MIndazonáltal én még mindig egyre több világos bicóst látok legalább. agyban is fejlődünk.
- Ms. Critica Lujka -
De mivé lenne a világ, ha
De mivé lenne a világ, ha a motorosok és autósok mellet már a bicikliseket is lőnöm kéne a távcsöves puskámmal? :D
Így is többe van a lőszer havonta, mint a biciklim :)
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
te nem etus vagy-e a
te nem etus vagy-e a szomszédokból. :-)
"sajnos épp ezért tart ott az országunk"
Ha nem fogadod el, akkor is
Ha nem fogadod el, akkor is igazam van :D
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Én pont egy taxis nevelős
Én pont egy taxis nevelős akció lehetőségein gondolkodtam, de akkor inkább megvárom mi lesz ennek a vége. :)
Ahogy a rossz helyen
Ahogy a rossz helyen parkolás sem szép dolog, úgy a rossz helyen parkolókat meg nem büntetése sem az. Viszont a rendszámfelírós feljelentgetés sem. Sőt. Szerintem kifejezetten visszataszító dolog.
Szóval nem lehetne inkább rendőrségnek, KESznek betelefonálós, járőr azonnyomban kihívós akciót csinálni? Úgy mindenki jól járna: autós menekül mert rájön, hogy figyelik, a rendfenntartók is felfigyelnek az ilyenfajta szabálytalanságokra és a bringaút is szabaddá válik. -Ha tényleg ki is jönnek a fakabátok...
Miért volna csúnya dolog -
Miért volna csúnya dolog - más eszköz híján - a rendőrségen feljelenteni rendszámmal, tanúskodással azt, aki szabálytalanul parkol, s aki miatt nem lehet nomrálisan közlekedni a bicikliúton/sávon a biciklisnek?
Remek ötlet!
Meg lehet próbálni, kimegy-e e rohamrendőr megnézni, hogy elállta valaki a bicikliutat. Telefonálj oda, tegyél egy próbát, ha bicóúton parkoló autót látsz. De ugye nem gondolod komolyan Te sem?
Ez a feljelentgetősdi
Ez a feljelentgetősdi szerintem sem igazán jó ötlet.
Az egyik dolog, hogy szerintem a rendőrség csak a helyszínen veszi komolyan az ilyesmit (tettenérés), a többi mind csak a rendőrséget terhelő felesleges adminisztráció lesz.
A másik dolog, hogy önmagában ez a dolog így csak néhány autóssal szúr ki jó alaposan, ha mégis ügy lesz belőle, a többiek ingerküszöbét nem éri el.
Én lehet, hogy naív vagyok, de az autósok többsége nem gonoszságból, hanem tudatlanságból, vagy nemtörődömségből parkol szabálytalanul. Szóval szerintem az ablaktörlő alá betett cetli első körben a jó megoldás. Én a magam részéről mindig teszek cetlit a bicikliúton parkoló autókra, amerre csak járok. Volt persze olyan, hogy már volt rajta matrica is. :-)
Egyébként ha nagyon ragaszkodtok az ilyen szervezett, koncentrált akcióhoz, akkor ezt érdemes a rendőrséggel egyeztetni, hogy egy adott héten bizonyos útszakaszokon legyen ott egy-két járőr, és büntessen is azonnal. Ráadásul a média figyelmét is fel kell hívni, valami jó nagy rendezvénnyel. Az én ötletem az volt, hogy a Ragya-hoz hasonlóan (lehetőleg kevésbé forgalmas időszakban) egy útvonalon keresztben lezárni 8-10 biciklit néhány percre. Végülis ez pont ugyanolyan, mint autóval a bicikliutat lezárni. :-)
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
Nem kell lezárni, csak
Nem kell lezárni, csak besorolni egymás mellé egy többsávos út közepéig, és szép lassan haladni. Például az Andrássyn a Deáktól az Oktogonig. Aztán be egymás mögé, és mindenki megy a dolgára.
"B" változat: Két biciklis magára erősíti egy transzparens két végét, és egy megfelelő pillanatban az egyik bemegy a felező vonalig, a másik meg a szélén marad. Addig meg tesznek róla, hogy ne lógjon le a közepe az útra.
_________///Hemü\\\__________
\...dOhányOzás majOm szOkás.../
"Én lehet, hogy naív
"Én lehet, hogy naív vagyok, de az autósok többsége nem gonoszságból, hanem tudatlanságból, vagy nemtörődömségből parkol szabálytalanul."
A gonosz emberekkel nem lehet mit tenni. Vagy gonoszsággal válaszolsz és vissza is azt kapsz (annak meg semmi értelme), vagy hagyod és talán megunja. Őket nem is lehet a bűntetéssel megtanítani semmire, hisz ezen emberek jól tudják, mit csinálnak és direkt csinálják.
Míg a tudatlan, nemtörődöm embereket lehet tanítani ilyesmivel. Ők ugyanis vagy lusták megtanulni a szabályt, vagy olyan buták, hogy képtelenek rá, de mivel kicsiny országunkban minden hülye kaphat jogosítványt, így mégis a közlekedő társadalom tagjai lehetnek.
Mindezek ellenére féreg dolognak tartom bárkinek ilyesfajat a "beköpését". Legyen ott, tudjon róla az autós, hogy fel lesz jelentve a tettéért.
De nekünk az kell ide, hogy a többi autós tudjon róla, ha megbűntetik egy rossz helyen parkoló társukat. Csak így lehet elérni valamit.
Minden autóst nem lehet egyeségel megbűntetni, és ha csak 1-1-et távolít el a bicikliútról a bűntetés, úgyis jön helyette másik.
Vagy rituális megalázása kell a tilosban parkolóknak, vagy rendőrrel a helyszínen birságolás.
"...egy útvonalon keresztben lezárni 8-10 biciklit néhány percre."
De ezzel nem pont azt csinálnánk, amit ők, amiért elitéljük őket és amiért bűntetni kellene?
Ezzel a tettel gonoszok lennénk, mert direkt csináljuk... míg ők csak tudatlanok.
A jó megoldás, mint a régi szép időkben. 4 ember megfogja a zsigulit és szépen arrébb pattogataják :)
Csak sajna a mai felfüggesztések már nem ilyen rugalmasak... de talán kivitelezhető lenne :)
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
"...rituális megalázása
"...rituális megalázása kell a tilosban parkolóknak..."
"...4 ember megfogja a zsigulit és szépen arrébb pattogataják..."
VILLAS TARGONCA !
Vagy annak egy modositott alkalmazasa:
Vegy egy nagyobb fajta ketrecet ami alul is racsos azaz pottyanto talca nelkuli.
Vegy hozza 100 varosi galambot vagy annyival kb. egyenerteku 25 keselyut.
Parkolj e lehetoleg csunyan hasmeneses madar allomannyal a teret gazdasagosan kihasznalva, vagyis a targoncaval a Zsiga fole emelven a ketrecet.
Ha tud kovetkeztetni, akkor a tulaj el fog huzni surgosen. Latomasa egy vastag, terjedelmes szeklet bevonatrol a Zsigajan rettenettel toltene el az elmejet.
U.I.
Ugyesz: "Maga elore megfontoltan, akarattal karositotta meg a felperes jarmujet, guano alkalmazasaval."
Te: "En aztan nem. Hozza se nyultam."
Ócska biciklikereket
Ócska biciklikereket hozzáláncolni a lökhárítójához! Nem vagyok komoly, csak eszembe jutott.
A legjobb a rendőrséget bevonni békés eszközökkel.
_________///Hemü\\\__________
\...dOhányOzás majOm szOkás.../
Ez nagyon jó!!!
Ez nagyon jó!!! :-)
Olcsóbb megoldás lenne egymáshoz láncolni a kocsikat. A vontatáshoz van erre szolgáló pont az elején-hátulján.
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
Nincsen kerekbilincseles a
Nincsen kerekbilincseles a gyakorlatban?
Angliaban a megbizott vallalatok egy nagy sarga kettos ek alaku vas szerkentyut - kerekbilincset -lakatolnak a szabalytalanul parkolo jarmu kerekere.
Ha nem is ilyennel, de peldaul egy negy sarkaban zsanerozott tehat csuklos es szallithato hullamlemez keritessel - mintha csak egy magas, korkoros spanyol fallal - mozgaskeptelenne lehetne tenni a kocsit, kivaltasaig. Azaz a bringasok mint polgartarsak altal nyujtott, nem hivatalos, nyilvanos megleckeztetesig.
A lebilincseléssel az a
A lebilincseléssel az a baj, hogy a jármű tovább marad szabálytalan helyen, és ezzel tovább veszélyezteti a közlekeédst, mintha csak az 5 perces ebédje idején parkol ott.
Akkor már inkább összefog 10 biciklis és elvontatja a járművet ;-).
Pár éve nagy divat volt a
Pár éve nagy divat volt a kerékbilics, de mostanában tényleg nem láttam.
_________///Hemü\\\__________
\...dOhányOzás majOm szOkás.../
Ez csak annyiban akció,
Ez csak annyiban akció, hogy meg van szervezve. De nem mennyiségi, nem a tömegre hajt. Figyelmet nem csak mennyiséggel lehet felhívni.
Békésen biciklizek valakivel a nekem épített bicikliúton/sávon. És - repülni nem tudok - ha ott parkol előttem egy autó, ki kell kerülnöm. Én általában balról szoktam. Az Andrássyn ez úgy valósítható meg, hogy ha áll a kocsisor, vagy húznak el minden sávben, megállok, leszállok, várok, kikerülöm a szabálytalan autóst, elosonok "megyszégyenülten" az autósok mellett, visszaevickélek a fémgömbök között a bicikliútra, majd a következő útszakaszokon ezt megismétlem még kétszer.
És, mivel időm kedvem van, ha már leszálltam a biciklimről, nem kerül sokkal több időbe: előveszem a papírt, tollat, ránézek az órámra, és felírom a rendszámot. És később feljelentem. Mert nem azt akarom megmutatni, hogy én milyen ügyes vagyok, milyen istenien repülök, szlalomozom, süvítek az autósforgalomban stb., hanem egyszerűen a bicikliúton szeretnék biciklivel menni.
És ha ezt a jogom, ami csak engem, a biciklist illet meg, nem biztosítják a rend őrei, akkor én hajlandó vagyok valamit tenni érte. A legkulturáltabb, leghumánusabb, legfinomabb módon: feljelentem, törvényesen azt, aki megakadályoz engem a szabályos, balesetmentes közlekedében. És, tanusíttatom a mellettem, ill. mögöttem közlekedő másik bringással.
Ennyi.
Én annak lennék a híve,
Én annak lennék a híve, hogy ahol a bringasávon parkolnak, ott odameni, és jól összelakatolni egy csomó bringát az út közepén. Keresni egy csomó ócska szart, és jól odaláncolni egymáshoz. Ha ők megtehetik, akkor én is.
na akkor röviden,mert az
na akkor röviden,mert az egyik kezem gipszben,mert elcsaptak tegnap és egy újjal pötyögök.
az egész akciónak az lenne a célja, hogy hirtelen zúdítunk a rendőrség nyakába nagyon sok kerékpárúttal kapcsolatos tennivalót.nekik minden egyes feljelentésünkkel rengeteg adminisztratív tennivalójuk lesz és néhányszáz vagy essze ilyen tennivaló után igencsak át fogják gondolni, hogy lehet-e hatékonyabban kezelni ezt atémát.
akinek meg nem tetszik, annak nem kell részt vennie és igazából nem is érdekel a véleménye.ezt az egész akciót a kerékpáros klub elnökével és jogi szekciójával találtuk ki, tehát azt gondolom, hogy maximálisan a kerosok érdekeit fogjuk ezzel (is) képviseni.
uff.
Feljelentő akció INDUL!!!--->http://criticalmass.hu/node/736
"ezt az egész akciót a
"ezt az egész akciót a kerékpáros klub elnökével és jogi szekciójával találtuk ki"
Ez meggyőző volt.
Hogy csaptak el? Tanulságos lenne, ha elmesélnéd (majd amikor úgy érzed).
_________///Hemü\\\__________
\...dOhányOzás majOm szOkás.../
Én is ezt akartam írni.
Én is ezt akartam írni. Csak adminisztráljon a rendőrség, s esetleg eszébe jut, hogy meg is spórolhatná magának a jövőben, ha magától is tesz valamit annak érdekében (elvégre ez volna a dolga), hogy a közlekedésben résztvevők betartsák a szabályokat, attól függetlenül, hogy kit sért a szabály be nem tartása.
A közlekedés nem az erőn alapuló valami. A leggyengébb járművel közlekedőnek is ugyanolyan jogai vannak, mint a terepjárósnak. Nem a dzsungeltörvények uralkodnak.
Én a múltkor az Andrássyn háromszor nem tudtam szabadon menni az Oktogon-Bajcsy között. (!) Két alkalomal bent ült a sofőr, és úgy küldött el engem, mint valami varangyot.
Nem kell a szabálytalankodó autósban azt a tévképzetet erősíteni, hogy minden biciklis tud ám repülni is, ezért aztán csak nyugodtan parkoljon bármikor továbbra is a bringasávon...
Részvétem és mielőbbi
Részvétem és mielőbbi gyógyulást!
Ez a érv (a rendőrség noszogatása) szerintem is elég meggyőző. Így jobban érthető, és támogatható az akció.
Én sajnos napközben dolgozom, de sok sikert hozzá! Addig is cédulázással támogatom a mozgalmat!
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
Ki halt meg hogy részvétet
Ki halt meg hogy részvétet nyilvánítasz? :)
üdv adamekp
Tegnap egy taxis
Tegnap egy taxis megpróbált elütni. Kb. 10 centis oldaltávolsággal előzött meg a József Attila utcán. Sajnos nem jegyeztem meg a rendszámát, pedig még utol is értem, csak nem ismertem fel.
Szóval ezt hadüzenetnek vettem, reszkessen minden szabálytalan autós! Az ilyenek ellen minden módszer megengedett!
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
velem ez nap mint nap
velem ez nap mint nap előfordul, hogy minimális (10-20 centi) oldaltávolsággal előznek meg... ráadásul jelentős sebességkülömbséggel, hogyha már mégis nekemjönnének, akkor véletlen se ússzam meg ép bőrrel... :/
csak a rohadt bürokráciához nincs semmi kedvem...
----
LEZÁRT BELVÁROST AZ AUTÓMENTES NAPON! and more... :)
A semmiből nem lesz
A semmiből nem lesz semmi.
Néma gyereknek az anyja sem érti a szavát.
A feljelentést nem lehet nickname-mel megcsinálni, és ez is, mint a legtöbb dolog, időt is igényel. Sok ember lenyeli a megaláztatásokat, és tovább tűri az igazságtalanságokat. Nem mindenki harcos alkat. Ez nem baj, de ne nevezzük bürokráciának.
(Nem csinálni mindig egyszerűbb valamit, mint csinálni.)
Mint a
Mint a katonaságnál.
Figyelmeztető lövés. Utána a láb elé lövünk. Lehetőleg 8as irányzékkal, hogy ne tudjon tanúskodni ellenünk. (Ti. a 8as irányzék akkora ívet jelent, hogy a láb elé célozva fejbelövöd az illetőt :))
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Nem kaphato az a szemafor
Nem kaphato az a szemafor szeru vizszintesen kinyulo oldal jelzo? Az a tavolsag tartasra is kesztetne az autosokat.
Egy masik rettenetes dolog pedig a teherautok kereke ala valo esesenek veszelye.
Nem tudnatok torvenybe hozatni a kotelezo vedo racsokat a magas alvazu teherautok es kamionok elso es hatso kereke kozott?
Egyszerű a megoldás. Mikor
Egyszerű a megoldás.
Mikor látod, hogy egy kib.nagy kerék megy el melletted balról, még véletlenül se rántsd balra a kormányt. Így elkerülöd, hogy bevágódj az utána érkező hátsó kerék alá :D
Sok sikert :)
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Emlekezetes orult
Emlekezetes orult pillanataim egyike volt egy Balatonakarattyai lejton valo felelmetes legordulesem tobb mint harminc eve, megkozelitoen nyolcvannal, eskuszom.
Felszereles: a teljesen pore versenybringam termeszetesen elso fek nelkul, strandpapucs, klottgatya.
A kocsik es teherautok mintha kuszva, lassan eloztek volna balrol, mig a fulemben duborgo, dobhartya lobogtato ellenszel. A gejzir szeruen agyamban foltoro adrenalin erre azt diktalta, hogy tekerjek meg ra!
Ra is tekertem. De am a pedal nem fogott semmit hiszen gyorsabban mentem mint ahogy tekerni tudtam volna. A varatlan nyomatek ellenallas hianya a pedalban hatalmas instabilitast kolcsonzott az ember-gep egyuttesnek. Reflex szeru kormany korrekciokat hajtottam vegre jobbra es balra, kb 4-5 Hz frequencias kigyozassal, eppen ilyen kamion hatso kerekektol nem tobb mint egy meterre!
En meg hullamvasuton nem ultem, de igy meg jobbat ateltem annal.
de a gipszed az szép lett
de a gipszed az szép lett legalább. nem is tudom, hogy a tied vagy kiddan kötései e a szebbek :)
akciózásban benne vagyok én is, jöhet az adatlap-form. ja, óbuda-belváros/akármerre irányok abszolút kiszámíthatatlan időszakokban de semmiképpen sem korán reggel. mármint amerre közlekedni szoktam.
:-) Feljelentő akció
:-)
Feljelentő akció INDUL!!!--->http://criticalmass.hu/node/736
Nem minden embernek az ám a
Nem minden embernek az ám a dolga, hogy egész nap biciklizzen.
A legtöbb ember abból él, hogy megdolgozik a pénzért, amit elkölt. Így talán nem vagyok annyira elítélhető, ha nem veszek részt az akcióban, mert dolgozom.
"...néhányszáz vagy essze ilyen tennivaló után igencsak át fogják gondolni, hogy lehet-e hatékonyabban kezelni ezt atémát."
Gondolod? Ez nagyon szép lenne, ha működne így, de nem fog. Ebben biztos lehetsz. A rendőrség még soha semmit sem gondolt át, hogy másképp csináljon, csak azért, mert sok idő ment el vele.
Ahogy semelyik hivalatal, se állami cég sem.
Lassabb lesz az ügyintézés.
Elvesszük az akcióval a tényleg fontos dolgok elől az időt.
Elérhetjük, hogy megbűntessenek 1-2 embert, akik ráálltak a bicikliutunkra, de megváltoztatni semmit nem fogunk ezzel. Nem fogja a többi autós tudni, hogy ha oda áll, akkor jön a kommanó és jól fel lesz jelentve... tehát ugyanúgy oda fognak állni és kezdődik minden előről.
Ha bármit is elér az akció az az lesz, hogy a rendőri adminsztratív munkák csökkenni fognak, esetleg külön embereknek delegálódnak.
SZVSZ
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
"Nem minden embernek az ám
"Nem minden embernek az ám a dolga, hogy egész nap biciklizzen.
A legtöbb ember abból él, hogy megdolgozik a pénzért, amit elkölt. Így talán nem vagyok annyira elítélhető, ha nem veszek részt az akcióban, mert dolgozom."
Én is dolgozom, és nem kerékpárral. De azzal járok dolgozni, és letolnak, ha azért késem, mert pl. elütöttek.
Abba is gondolj bele, hogy a futárok is dolgoznak, és nem "csak egész nap bicikliznek". Megdolgoznak a pénzükért, keményebb fizikai munkával, mint amit én a billentyűkön végzek.
--
sha
loser.
user.
computer abuser.
http://digitaldynamite.demoscene.hu
Szerintem akinek van ideje
Szerintem akinek van ideje és kedve vegyen részt, akinek nincs ideje, kedve - ne vegyen részt.
Hogy ki, mivel, hogyan keresi a (mennyi) pénzét, az tk. magánügy.
Sajnálatos, hogy nem mindenki végzi a dolgát (rendőrség), és sajnálatos, hogy ebben az országban az emberek tetemes része nem azért csinál valamit jól, szabáloysan stb. mert belső igénye volna erre, hanem CSAK akkor, ha valakitől tartania kell, hogy a fejére üt.
Jogos.
--
sha
loser.
user.
computer abuser.
http://digitaldynamite.demoscene.hu
Ez valóban sajnálatos,
Ez valóban sajnálatos, viszont a világ többi országában ugyanilyenek az emberek. Sajnos (vagy szerencsére) ebben sem vagyunk kivételesek.
Ha az ember (autós, biciklis vagy gyalogos) azt látja, hogy bizonyos szabálytalanság árán hamarabb jut el a céljához, viszont ezt a szabálytalanságot nem büntetik, akkor hamar rászokik a szabálytalanságra. Ez teljesen normális emberi tulajdonság. Ráadásul a nagyobb baj vele az, hogy rászokni könnyű az önző megoldásra: az első három alkalommal még gondolkodik az ember, mielőtt megszegi a szabályokat, azután már nem is érdeklik a szabályok. Ha pedig ezután megbüntetik, akkor meg ő van felháborodva. Na, ezért kellene, hogy a szabályok betartását rendesen ellenőrizzék és megfelelő súllyal büntessék a szabálytalankodókat.
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
Nem, ez nem így van. Vannak
Nem, ez nem így van. Vannak országok, ahol több olyan ember van, akik nem azért csinálnak valamit jól és tisztességesen, mert attól félnek állandóan, hogy fejbe veri valaki őket,
és ha nem ellenőrzi és veri őket valaki fejbe, akkor igazából szívesebben csinálják hanyagul szarul, trehányul, a szabályokat megszegve erkölcstelenül a dolgukat,
hanem:
belső igényük lett a jól, erkölcsösen, szabályokat betartó életszemlélet és munkamorál. Az a normális számukra.
Ha valaki megtanulta, hogy csámocsogás nélkül kell enni, akkor az olyankor se csámcsog, ha otthon, egyedül eszik. Aki csak akkor képes civilizáltan zabálni, ha éppen vendéglőbe ment a babájával, de amúgy odahaza csámcsog, mint a disznó, az másféle ember... Még akkor, is, ha mindketten egy vendéglőben ülnek és hangtalanul, az etikett szerint esznek.
De abban phorvath-nak igaza
De abban phorvath-nak igaza van, hogy ugyanezen emberek, ha szükséges és lehetőségük van rá, meg fogják szegni a szabályt. Ez emberi vonás, nem faji.
És ha többször lesz szüksége ilyesmire, akkor többször megszegi, aztán szokássá lesz.
A különbség meglátásom szerint az, hogy ezen embereken sokkal kevésbbé fog a kisördög és csak nagyon sokára rögzülne a szabálysértő viselkedés megszokottnak bennük.
De az ember az csak ember marad.
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Az erkölcstelenség, a
Az erkölcstelenség, a mindig a rövidebb, esetleg tisztességtelen úton járás NEM 'az ember' sajátja.
A szezont ne keverjétek a fazonnal, és ne mossátok össze.
A csak önmagára gondolni képes nárcisztikus kis önző törtetőgép az nem egyenlő 'az ember'.
Pedig az ember sajnos ilyen.
Pedig az ember sajnos ilyen. Mindannyiunknak megvannak a maga hibái, és ezt nem tagadhatjuk...
--
sha
loser.
user.
computer abuser.
http://digitaldynamite.demoscene.hu
Ez egy nagyon jó közhely,
Ez egy nagyon jó közhely, tehát igaz.
De nem minden ember lesz erkölcstelen, másokon és a szabályokon átgázoló csak azért, hogy NEKI valami is JOBB legyen.
Én, és sok-sok ember, nem ilyen. Ami nem jelenti azt, hogy hibátlanok volnánk.
Én a jólelkű, jóindulatú, empatikus, önzetlen, civilizált, segítőkész emberek létezését, akik nem csupán saját magukkal képesek törődni -- fajtól (létező emberi rasszok tudományos értelemben), nemzettől, kortól, nemtől stb-től függetlenül
létező valóságnak tartom. És tapasztalom is. :)
Csak ma reggel jutott
Csak ma reggel jutott eszembe, hogy talán bántónak érezhetik a kenyerüket biciklin keresők a hozzászólásomat.
Eloszlatnék néhány fogalombeli zavart, ha megengeditek :)
Számomra a biciklizés nem azt jelenti, hogy azon vagyok kénytelen ülni, esetleg azzal keresem a napi betevőt. A biciklizés szórakozás... bármi mást is választhatnék, de én a biciklit választottam. Akár munkába járok vele, akár épp nincs más dolgom, én választom és nem kötelező.
Aki a munkája miatt kell autóban senyvedjen se "autókázik" a városban, hanem dolgozik, kénytelen abban ülni... talán szívesebben biciklizne ő is.
Senkit nem volt célom megbántani, csak Ka úgy tűnt azt hiszi, hogy azért nem tolongunk az akcióban részt venni, mert lusta nemtörődöm emberek vagyunk. Csak ezt gondoltam elmondani, hogy vélhetőleg a többiek dolgoznak napközben, még ha szívesebben is bicikliznének helyette.
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
"Nem minden embernek az ám
"Nem minden embernek az ám a dolga, hogy egész nap biciklizzen. A legtöbb ember abból él, hogy megdolgozik a pénzért, amit elkölt."
Komolyan? Mit meg nem tud itt az ember...
*CMS*
az a helyzet, hogy eu-tagok
az a helyzet, hogy eu-tagok vagyunk, vonatkozik némely ottani szabályozás magyarországra is - így pl. az adatszolgáltatási kötelezettség. ha a rendőrség kap egy nagy kosár feljelentést, az bizony benne lesz a KSH- és egyéb statikban és igencsak rontani fogja az összképet - mind kerületi, mind fővárosi, mind országos szinten. ezt pedig nem szokták szeretni. s mivel rendrakáskor mindig előtérbe kerülnek a relatíve gyorsan és egyszerűen megoldható problémák, jó eséllyel előveszik ezt is. egyébként ezért is kéne minden balesetkor is rendőrt hívni...
Eszembe jutott egy újabb
Eszembe jutott egy újabb módszer, ami büntet ugyan, de nem nagyon, és azonnali, ne migényel adminisztrációt.
Záptojások éjszakája
Ez annyiból állna, hogy egy adott éjszaka minden rossz helyen parkoló autó szélvédőjére ráütünk egy-egy tojást. Az reggelre úgy rászárad, hogy háromszor mehet végig az autómosón, mire levakarja. (Tudom, kellett már emiatt mosni a kocsimat.) Egyéb kárt nem okoz. Ha valaki extra goromba akar lenni, használhat záptojást is. :-)
Az egészet úgy kellene megszervezni, hogy aznap este eljuttani egy közleményt az MTI-nek, hogy a másnapi újságokban már benne lehessen a "záptojások éjszakája".
Ha véletlenül elkapnak, akkor sem büntethetnek meg nagyon vandalizmusért, mert az egész egy autómosás ára.
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
Nem rossz...
Nem rossz... :)
--
sha
loser.
user.
computer abuser.
http://digitaldynamite.demoscene.hu
"... mert az egész egy
"... mert az egész egy autómosás ára."
A fenét! Elő a kulacsot és lemosod vízzel ott helyben, csak a tojást és semmi mást!
És igen! A belváros szerintem is legyen lezárva az autómentes napon.
----------
...akrat icob, icoB
3:-O
Elsőre nekem az ugrott be,
Elsőre nekem az ugrott be, hogy nem éjszaka kellene, mert nappal jelentik a fő problémát az útbaparkolók.
Másodszorra az, hogy aki éjszakára sem talál másik helyet a vasának, az megérdemli.
Harmadszorra az, hogy sötétüveges bmw-re ki dobná az elsőt (pláne, ha mellette ott van négy üres sáv, ahol mehet a biciklis, ha az a baja [alapvetően az ésszerűség és nem a csőlátású szabályosság híve vagyok])
Negyedszerre meg az, hogy drága a tojás, a tökét kéne rátörni a tökéletleneknek.
és ha nő az, aki nem
és ha nő az, aki nem tudott parkolni? :)
----
LEZÁRT BELVÁROST AZ AUTÓMENTES NAPON! and more... :)
A sötétüveges BMW a
A sötétüveges BMW a leginkább megjátszható. Valszeg nem akar maga köré ilyen piti ügy miatt balhét, biztonságosan bemérhető záptojással. Amennyiben meg pattog, főleg nem veszélyes, egyszerűen ilyen autója van, de nem az, akinek a sztereotípia hozná ki...
--
sha
loser.
user.
computer abuser.
http://digitaldynamite.demoscene.hu
kicsit elszaporodtak
kicsit elszaporodtak manapság a sötétített bmw-k, és ennek nem a növekvő maffia lett az oka, hanem hogy divatos lett az ilyen autó, és már nem annyira luxus, mint 10 éve...
----
LEZÁRT BELVÁROST AZ AUTÓMENTES NAPON! and more... :)
Nagyjából ezt próbáltam
Nagyjából ezt próbáltam kifejteni.
--
sha
loser.
user.
computer abuser.
http://digitaldynamite.demoscene.hu
Faramuci, nem komolyan
Faramuci, nem komolyan kigondolt torvenyek engedik az ilyent.
Normalis torvenyek veszelyesnek itelik a festett vagy sotetitett uveget, vagy legalabbis a szelvedot.
Azert nincs is az olyan megengedve sok orszagban.
Többek között itthon sem
Többek között itthon sem :)
Csak nem sokan vannak, akik betartják.
Az autón hosszában át kell tudni látni. Tudtommal a törvény ezt mondja itthon.
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Melyik a legjobb? A Tesco
Melyik a legjobb? A Tesco zaptojas? Vagy az Auchan?
Hamarosan megjelennek a
Hamarosan megjelennek a hypermarket-ek polcain a vadiúj termékek...
Tesco Gazdaságos Záptojás
12Ft/db
:D
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Rá kellene venni a Tesco-t,
Rá kellene venni a Tesco-t, hogy szponzorálja a Záptojások Éjszakáját. :-) Nekik végülis nem kerül sokba, csak nekünk adják a lejárt tojást. A zápítást majd a Nap megoldja. :-)
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
Miután én azt hallottam,
Miután én azt hallottam, hogy tekkóék a lejárt húsokat inkább felaprítják és a kukában üveget törnek rá, nehogy a csöveseknek jó legyen, nehezen tudom elképzelni, hogy ilyesmit meg lehetne szerezni tőlük.
Szerintem a lejárt, de még teljesen ép tojásokat is összetörik, csak hogy ne legyen másé.
Persze, én nehezen tudom elhinni, hogy emberek ilyenek lennének... de ezt hallottam.
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Ismereteim szerint a
Ismereteim szerint a lejárt, de még jó termékek csomagolását kék csíkosra változtatják, rányomnak egy kicsit későbbi szavatossági dátumot, így lesz a termék Tuskó Gazdaságos...
Mondjuk... Ilyenkor elgondolkodom, milyen lehet egy lejárt szavatosságú bicikli, mikrósütő, ventillátor, stb... ;)
--
sha
loser.
user.
computer abuser.
http://digitaldynamite.demoscene.hu
"a lejárt húsokat inkább
"a lejárt húsokat inkább felaprítják és a kukában üveget törnek rá"
Én azt mondom, hogy jól teszik. Ha a csöves megeszi és megbetegszik tőle, az nem jó. Ha a csöves széthordja a szemetet, miközben egy jó cupákot keres, és rohadt hússzag lesz a környéken, az meg már kifejezetten rossz.
_________///Hemü\\\__________
\...dOhányOzás majOm szOkás.../
Szándékosan írtam
Szándékosan írtam "lejárt"-at és nem romlottat! Nem is a penészes, nyálkás ennivalóról van itt szó, hanem arról, amit még nyugodtan odaadhatna rászoruló emberkéknek, mert el úgysem adhatja nekik.
De így lennének boldog emberek, akik tudnának enni adni a családjuknak aznap és esetleg a szegény gyerkőcök ennének életükben először téliszalámit.
A csöves így is úgy is odamegy, széthordja a szemetet, csak így elvágja a kezét turkálás közben, a szemétben összeszed mindenféle kellemes betegséget, amit aztán hord szerteszét a városban.
Én azt mondom inkább, hogy segítsünk másokon, ha már módunkban áll... az öröm okozása már önmagában épp elég fizetség érte.
Szerintem bunkó, köcsög, féreg dolog, ha tényleg ezt csinálják, mert sok-sok embernek segíthetnének vele, mégsem teszik.
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
A lejártból nagyon hamar
A lejártból nagyon hamar romlott lesz, ha nem hűtik.
A téliszalámi még hagyján, mert az be van csomagolva. De ha nyers húst is kidobnak ugyanoda, és azt szétkenik, akkor az járványt is okozhat.
Szerintem a guberálóknak is van eszük, és nem nyúlnak bele az üvegcserepekbe.
Én már csak ilyen vagyok. Ha lenne kocsim, akkor arra is kiraknám a "rám ne támaszkodj" matricát, mert nem akarom, hogy valaki miattam haljon meg. Viszont múltkor a kukatároló mellett ülő két embernek hoztam vizet az üvegükbe, mert az nem került semmibe, azon kívül, hogy kétszer másztam meg a negyediket. Segítsünk másokon, de ésszel.
_________///Hemü\\\__________
\...dOhányOzás majOm szOkás.../
"A lejártból nagyon hamar
"A lejártból nagyon hamar romlott lesz, ha nem hűtik."
Az elv a lényeg... megtehetnék, mégsem segítenek.
Nincs eszközünk megmondani, hogy egy adott termék pontosan mikor fog lejárni, így alul kell méretezni a szavatossági időt, nehogy a lejárat előtt is romlott legyen. Ami azt eredményezi, hogy a legtöbb élelmiszer a lejárat után is jó még egy ideig. De mivel a törvény azt mondja, hogy lejárt szavatosságú termék nem lehet a polcokon (50ezer/termék a bűntetés érte), így eladni sem lehet.
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Sajnos ma Magyarországon a
Sajnos ma Magyarországon a büntetés nem elég nagy a visszatartáshoz. Mennyire büntenek meg egy szabálytalanul parkoló autót? 5000-10000 Ft-ra? Röhögve kifizeti bárki. De ha mondjuk egy büntetésre elmenne egy havi fizetése, akkor lehet, hogy elgondolkodna, hogy enni akar, vagy szabálytalankodni.
Szüleim voltak vitrolázni és ott a kapitány kényesen ügyelt minden apróságra (megfelelő zászlók kirakása, bejelentkezés az adott országba, stb.). És hogy miért? Mondta, hogyha megbüntetik, akkor egy éves(!) jövedelme rámehet. Csoda, hogy a hajósok nem szoktak összeütközni?!
Mint angliában a
Mint angliában a pályaudvarokon...
Egyik Vasutas Magazin-ban olvastam, hogy arrafelé az járja, ha a pályaudvaron engedély nélkül jársz olyan helyen, ahol nem kéne, 1000font-ra bűntetnek. Ez mai árfolyamon 404ezer forint.
És nincs mentegetőzés, későbbbemutatomazengedélyem... ha ott voltál és nem volt nálad engedély, az épp elég a bűntetésre.
Ha minden igaz, nincs előnyös megkülönböztetés se... vagyis a vasutasnak is kell engedély...
Igaz, ez csak nekünk ennyire hatalmas összeg (gondolván, hogy se biciklis, se autós nincs túl sok, aki akár ennyit is keresne), de az angoloknak is kb a fele havi fizetésük... ahogy én hallottam eddig. (De minnyá utánakérdezek:))
Még jobb lenne a bűntetéseket a kereset arányában meghatározni. Vagy az autó új árának arányában. (Hisz rengeteg embernek hivatalosan fizetése sincs, a BMW mégis ott feszül a segge alatt.)
Így aki csak épphogy meg tudta venni a Dacia-ját, azt ne bűntessük ugyanannyira, mint aki a zsebpénzéből vett Aston Martin-t. Vélhetőleg az utóbbi emberke tényleg röhögve fizet ki 10-20-30ezer forintot is akár a 100millás autója mellett... míg a másfél millás Dacia tulajdonosnak a törletsztőrészlet mellett akár 5ezer is sokkal nagyobb visszatartó erő lehet.
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
"Még jobb lenne a
"Még jobb lenne a bűntetéseket a kereset arányában meghatározni."
Szép utópia, de szinte megvalósíthatatlan. Hogy állapítod meg, hogy kinek mennyi a jövedelme és honnan származik a vagyona? Nem csak a keresetből, a zsebpénzből és a bűnözésből jöhet. Mi van, ha örökölte valahonnan? Nekem pl. 10 éves koromban már volt saját lakásom. Mit ne mondjak, jobban örülnék, ha a mai napig lenne apám...
--
sha
loser.
user.
computer abuser.
http://digitaldynamite.demoscene.hu
Olvasd tovább... "Vagy az
Olvasd tovább...
"Vagy az autó új árának arányában."
Örülök, hogy neked 10 évesen volt már lakásod... nekem 25 évesen sincs... apám úgyszintén.
Ha valaki szabálytalankodva nem tudja fenntartani a drága (pl örökölt) autóját, akkor el tudja adni, de közlekedhet szabályosan is ám.
Tudom, hogy megvalósíthatatlan... de nem azért, mert nem lehetne megmondani, hogy kinek honnan van a kocsija...
A törvényt érdekli, hogy azért parkoltál tilosba, mert a beteg nagymamáddal siettél a kórházba? Nem, nem érdekli. Megszegted a szabályt, bűntetést érdemelsz. Az ember az, aki enyhíti azt, mert megértő tud lenni... a törvény nem.
Lehetne készíteni egy mellékletet, hogy melyik autónál mekkora összeget kell alapul venni a bűntetéshez.
A probléma csupán csak az, hogy soha nem fogadnák el ezt a javaslatot, mert a kormányzati emberkék Mercedes-ei, BMW-i, Saab-jai után kellene a legtöbbet fizetni... és ezt ők nem akarják.
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
"A törvényt érdekli, hogy
"A törvényt érdekli, hogy azért parkoltál tilosba, mert a beteg nagymamáddal siettél a kórházba? Nem, nem érdekli."
Na látod, íme a példa, hogy szabálytalanság és szabálytalanság közt is ott van a különbség. Számít az ok, ami pedig kinyomozhatatlan, ha pl. épp benn vagy vele a kórházban, az autó meg kinn. Nem vitát kezdeményezni akartam, csak kifejteni, hogy ismerni kell a szabálysértés kiváltó okát, ami nem mindíg egyértelmű. Főleg, hogy ha ez számítana a törvénynek, valahogy mindenki a beteg nagymamáját vinné éppen kórházba az örökölt Rolls-ával, pedig még az is előfordulhat, hogy valakire nézve ez ténylegesen igaz.
--
sha
loser.
user.
computer abuser.
http://digitaldynamite.demoscene.hu
Mint a mozgássérült
Mint a mozgássérült jelzéssel ellátott Hummer limuzin :)
Persze, sose lehet tudni.
A szabálytalanságok között csak a mikéntben és a hogyanban van különbség... ez a súlyossága... nincs olyan, hogy indok a szabálysértésre... ez a szabály, be kell tartani.
A bűntetés alapjául pedig a szabálytalanságban használt autó lenne a mérvadó... ha örökölt, ha lopott, ha kölcsönkért... szabálytalankodtál, álld a bűntetést.
Hogy utána a rendőrt vagy a bírót meg tudod-e győzni/kérni, hogy enyhítsen rajta (esetleg tegye semmissé), az már más dolog.
Ez most is járható út... nem a törvény kiskapuja, hanem egy másik törvény adta jog az adott végrehajtó szervnek.
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Hát Ka,asszem azért megy
Hát Ka,asszem azért megy itt el minden irányba a beszélgetés mert nemigen tudnak mit kezdeni a kollegák ezzel az akcióval.
Ez az akció asszem már kinőtte ezeket a kereteket,hiszen olvasva az egész topikot nekem úgy tűnik,mintha a másiktól várná mindenki az üdvözítő megoldást.
Pedig egyszerű: Kiötlünk egy napot(ami a legtöbbünknek jó),3mas csoportba oszolni,mobiltelefon,renitens megkeresés- rendőr kihív.
Hozzáteszem,én személy szerint undorítónak találom ezt a Stazi-s vonalat,ám el kell ismernem hogy mint kipróbált módszer: én szólok a vétkesnek- nem megy.
És ha már az adómból fizetik a Testűletet,akkor ne már belepuhuljanak a meseautóba- dolgozzanak, mert ők engem képviselnek.
Hogy nehogy önkényeskedésbe csapjon át egy vita.
Ők azért vannak.
Ám ha ez a yardos téma sem működne,jöhet a barna dobozlezáró ragszalag,vagy sárga(amilyen az elválasztósáv),ahogy egy jóval korábbi topikban már ki is beszéltük.
Vagy polgárháború.
Vagy nemtom. Szerintetek?
" Contra egi actum "
Bikeland,Favorit Noir
A polgárháború azért
A polgárháború azért enyhe túlzás. Csak hordjunk magunknál üveget, benzint, rongyot... ;)
--
sha
loser.
user.
computer abuser.
http://digitaldynamite.demoscene.hu
Jajj,még szerencse,hogy a
Jajj,még szerencse,hogy a tréfa talaján rohangálunk! :D
" Contra egi actum "
Bikeland,Favorit Noir
Az öngyűjtót/gyufát se
Az öngyűjtót/gyufát se felejtsd otthon :)
Viszont ettől még nem fognak eltűnni az autók a bicikliútról... marad a polgárháború.
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE THE TRAFFIC.
Ezt nézd meg
Öngyújtó nélkül a
Öngyújtó nélkül a szobámat sem hagyom el... Na jó, a fürdőbe talán kimegyek nélküle :)
--
sha
loser.
user.
computer abuser.
http://digitaldynamite.demoscene.hu
Nem értem miért látja
Nem értem miért látja mindenki a besúgást benne.
Állampolgári jogunk, sőt szerintem, érdekünk, hogy a törvénytelenségeket megszüntessük. Ilyen szempontból nekem mindegy, hogy vétség vagy bűncselekmny a dolog. Persze vannak sokan, akik szeretnek kettős mércével mérni (neki át lehet menni piroson, mindent lehet, de az autós nem adja meg az elsőbbséget, akkor letöri a visszapillantót), de én szívem szerint pl az összes lámpa nélküli bringásnak felírnám az adatait és postáznám az 5-10.000-es csekket, hogy ne veszélyeztessenek minket, normálisan közlekedőket...De sajna nekik nincs rendszámuk:-p
"Kiötlünk egy napot(ami a legtöbbünknek jó),3mas csoportba oszolni,mobiltelefon,renitens megkeresés- rendőr kihív."
Úgy tűnik te is félreértettél. Ha rendőrt hívsz, 100%, hogy nem jönnek ki, mindig lesz fontosabb...A Közterületesek a mai napig nem reagáltak a leveleimre, sőt olvasás nélkül törölték mindet.
Itt nem Stazi müködik, hanem a saját kezünkbe vesszük a dolgot és mi végezzük el mások (rendőr/közterület felügyelet) munkáját. Szerintem ez kb olyan, mint a bringaút tisztítás, persze erre mindenki harapni fog, hogy nem:-)
Egyébként meg konkrét előre/rébb lépés még azért nem történt, mert múlt csütörtök óta nincs bringám és kerózni sem fogok tudni még egy-két hónapig és nem vagyok az a fajta, aki parancsolgat, észt oszt és közben nem csinál semmit!
Ja és 3 ember jelentkezett összesen erre az egész dologra és ezt kicsit kevésnek tartom egyelőre, főleg, hogy én egy darabig nem tudok menni.
Feljelentő akció INDUL!!!--->http://criticalmass.hu/node/736
Okés,a jövő héten
Okés,a jövő héten teljesen ráérek,csináltam időt rá.Jánostól lehet kérni a nyomtatványt vagy átküldöd mélben,oszt nyomizzam ki?
Egyeztessünk időt.
Én összekapcsolom fényvisszaverő csíkozással is.
" Contra egi actum "
Bikeland,Favorit Noir
A hatosagok ertesitese bun
A hatosagok ertesitese bun vagy szabalysertesi esetekrol nemhogy besugas, hanem allampolgari kotelesseg. Ez csak termeszetes erdeke a tarsadalomnak.
A hatosagok tetlensege pedig, akar hatekonysag hianyabol vagy korrupciobol, eppen ugy nem turheto mint a megszuntetni kivant tarsadalmi lepfene.
Tehat a jol szervezett polgari erdek kepviseletek egyensulyt tarto es torveny tisztelo fellepese nagyon is ervenyes.
A buntetes vagy fenyegetes, es a dicseret vagy megjutalmazas az a kettos befolyasolo ero ami nyom is es huz is a jo iranyba. Mint a repa as a bot, a cukorka es az ostor. Kondicionalasra valo eszkozok ezek.
Tehat a viccbol elgondolt vagy arrol abrandozott szitava lovesek, orr beveresek, molotov koktelos kocsik helyett a beke jeleul nyujtott parbeszednek lenne igazan helye.
Itt olvastam egy helyutt az autosoknak osztogatott ivovizrol peldaul.
Mostan ha a biciklis kozosseg folcimkezne barati uzenetukkel es komoly kervenyukkel nehany ezer vizes flakont, es kiallna osztogatni ezeket megterito missziojukban az autosoknak egynehany masodperces bekes, tuzszuneti szovaltassal, akkor az talan front baratkozasra is vezethetne, mint az elso Vilaghaboruban.
Nem barátkozunk! És
Nem barátkozunk! És foglyokat sem ejtünk! :-)
Egyébként engem lassan meggyőztetek az akció helyességéről. Elkezdek gondolkodni, hogy hogyan tudnék segíteni.
Én késő este (8-9-10 tájban) az Andrássin szoktam kifele menni, ahol egy kupacban (A Liszt Fernec tér és az Oktogon között) rendszeresen parkolnak a biciklisávon. Folyamatosan cédulázom őket március óta, de semmi látványos javulás nem történt. Fényképező mindig van nálam, nem jönne arra valaki, hogy tanúskodjon?
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
Ez a vízosztás teljesen
Ez a vízosztás teljesen elhibázott!!!
Ha valaki nem csinálja azt, ami helyes, sőt kötelező; ha valaki árt neked, veszélyeztet stb. akkor Te megjutalmazod, és ezzel további hasonló magatartásra buzdítod???!
Nem ellenségekről van szó "úgy általában", hanem KONKRÉT, tettenérhető, rendszámmal ellátott szabálytalankodó autósokról.
Akik azt az erkölcstelen elvet gyakorolják, hogy ŐK ŐK ŐK ŐK a mindennél fontosabbak, és egyetlen egy dolog számít: nekik mi a jó. És ennek érdekében embereken, szabályokon, törvényeken átgázolnak.
Nos, az ilyen erkölcstelen magatartást nem jutalmazni szokták.
Vízosztogatás helyett inkább nem a bicikliseknek, hanem az illetékeseknek egyértelmű, mindenütt látható, sűrűn elhelyezett táblákat felfestéseket kellene alkalmazniuk!
(Irgum-burgum!)
Pedig igaz és helyes
Pedig igaz és helyes minden, amit itt írsz.
Három?
Nemcsak a kettős mérce, ahogy írod (amely kitűnik jópár hozzászólásból), hanem a félelem. Ezt ui. nem lehet nicknéven végigcsinálni. Senki nem akarja a "bőrét vásárra vinni". Szerintem ezt az önkéntesek segítségével, nevével, de hivatalosan, hivatalból a biciklis szervezeteknek kellene felvállalni és végigvinni.
Ne három (bátor, ráérő, cselekedni akaró) ember egyéni akciója legyen, hanem a bicikliseket képviselő hivatalos biciklisszervezet ügye! Merthogy minden józanul gondolkodó biciklist érint. A Kerékpáros Klub nem ez a szervezet?
:-) Ezért gondoltam, hogy
:-)
Ezért gondoltam, hogy amíg az MK honlapja halott és most szombaton lesz a közgyűlés, egy bringás honlapon (szerintem a CM az) próbálok egy-két embert toborozni ehhez.
És mivel az MK nem egy diktatórikus szerv, nem utasítja minden tagját, hogy csinálja az akciót, de ne aggódj vagyunk néhányan a kemény magból, akik csinálni fogjuk.Amúgy meg a jogi háttér biztosításán túl szerinted önkéntesek nélkül mit tud tenni az MK?
Feljelentő akció INDUL!!!--->http://criticalmass.hu/node/736
Szerintem ez úgy jó, ahogy
Szerintem ez úgy jó, ahogy van.
Rossz dolgokhoz nem adom a (rendes) nevem... :)
(Az a honlap szakértő kezekre/szemekre vár, minden undokság nélkül. Amúgy:
ha szemernyi jelét véltem volna a dikatúrának, vagy bármi másnak, ami ellenkezik az igen fejlett erkölcsi-, igazság- és jogérzékemmel, akkor nem lennék tag.)
Valamit félreérthettél: én azt mondom, az önkéntesek segítségével tehet valamit egy hivatalos biciklisszervezet; remélem, az általad nevezett!
Akkor együtt
Akkor együtt reménykedünk:-)
Feljelentő akció INDUL!!!--->http://criticalmass.hu/node/736