Cikk itten.

A címe, meg az első fele az én (felszínes) ismereteimnek eléggé ellentmond*, de annyira nem vagyok otthon a baleseti statisztikában, hogy színvonalasan tudnám cáfolni.

(* Nem annyira a számokban kételkedem, hanem az alaphang problémás nekem. Meg nyilván a statisztika is olyan máfaj, hogy egy tetszőleges adathalmazból nem nehéz kiemelni egy olyan részt, amivel egy adott prekoncepció jól igazolható.)

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Vid képe

Szerintem is főleg az

Szerintem is főleg az alaphang, meg a cím az idegesítő. Tized annyi baleset okozása mint az autósok esetében nem annyira rémisztő szám, pláne hogy nincs felsorolva, hogy bringás részről hány járt ebből halálos áldozattal, és milyen súlyosak a sérülések, meg mekkora az anyagi kár. A teherautóvezetők mind profik, aztán majdnem ott vannak a listában mint a bringások, akik sokszor kresz ismeretek nélkül tekernek.

2
mkm képe

A HVG szenzációhajhász bulvár

A HVG szenzációhajhász bulvár lappá küzdötte le magát, az Online pedig mindig is egy színvonaltalan, blikkfangos szarság volt és lesz.
Minden évben lehoznak egy cikket elképesztően veszélyesnek beállítva a bringázást, a fene tudja, milyen forrásból szedik hozzá a hajmeresztő statisztikáikat.
Ne törődj velük, oltasd be magad HVG ellen, nem kellenek az ilyen posztok - mármint tőlük.

3
mkm képe

(ja, és rendszerint az ilyen

(ja, és rendszerint az ilyen statisztikai pánikkeltő cikkük után ki szoktak baszni egy "vegyél sisakot" posztot.)

4
kovácske képe

vagy befektetési

vagy befektetési életbiztosítást.

5
kovácske képe

vagy vegyél több akciós

vagy vegyél több akciós joghurtot. vagy kerti grillt. *

*: a szorongást ugyebár az evés, sőt a szükségtelen kacatok vásárlása is oldja egy kicsit.

6
Hotyhogy képe

En vettem talpmasszirozot,

En vettem talpmasszirozot, kromozott jeg vodrot, szakacskonyv tamaszt, fagyitolcser sutot, meg meg szamtalan mas szuksegtelen kacatot, es meg mindig ugyanugy szorongok.

7
kovácske képe

a cikkben elhelyezett link és

a cikkben elhelyezett link és a no-name szerzo ("hvg") alapjan a cikk egy rendorsegi megrendelésre írt "okos" reklám az új traffipax lakossági támogatottságának növelésére.

egyetértek a fentebb már leírt észrevételekkel a cikknek álcázott közlemény színvonaláról.

még egy példa:
"Több autó, több halál

A korábbi látványos eredmények után ugyancsak emelkedni kezdett idehaza a halálos áldozatok száma. Míg 2013-ban 591-en vesztették életüket az utakon, tavalyelőtt 626-an, tavaly pedig 644-en. (A teljes képhez tartozik persze, hogy a magyar rendszámú gépkocsik száma 3,6 millióról például 3,9 millióra nőtt 2010 és 2015 között.)"

az idézett részlet az autók számának növekedése és a balesetek számának növekedése közti "összefüggés" (igazából azért nem egy nagy újdonságnak ható) "mari néni" (bocsánat) szintű felböfögése. még ebbe 3 mondatos idézetbe, amely "ha több fát raksz tűzre, nagyobb a lángja" szintű Bölcsességet oszt meg a tudásra szomjazó olvasóval) is sikerült logikai bizonyítékként használhatatlan indoklást csempészni a cikket író agytrösztnek: a 2013-2014-2015 évek (nem csak autós)baleseti-halál számai mellé a 2010 és 2015 közötti autómennyiség (növekedést) teszi, amiből csak az nem állapítható meg, hogy 2013 és 2015 között volt-e (és mekkora) növekedés az autók számában.

eccóval ez nem cikk, hanem hirdetés és a tartalma és stílusa azt a célt szolgálja, hogy "zörögjön a haraszt".

8
Fly képe

Mondjuk ez esetben azt sem

Mondjuk ez esetben azt sem ártott volna közölnin hogy a vizsgált időszak alatt hogy alakult a kerékpárral közlekedők száma. Ha már az autósokat ezzel mentegetik...
Vagy hozzátenni, hogy az autózás részaránya a közlekedésben 30% körül van, a kerékpározásé 20% környékén. Így a baleseti arányok is másképp néznek ki...