A BKK honlapján frissült a kerékpáros fejlesztések aloldala és immár a BUBI által érintett összes területre felsorolja tételesen a beavatkozásokat (kerékpársávok, piktogramok, egyirányú utcák megnyitása, előretolt felállóhelyek, indirekt balra kanyarodáshoz felállóhelyek, bringatámaszok).
A határidőt a legtöbbnél őszre ígérik. Tekintve, hogy a BUBI áprilisban indul, azért ez nem a legjobb időzítés.
Számokban:
64 egyirányú utca megnyitása
kb. 11,5 km kerékpársáv
kb. 13 km-nyi kerékpáros nyom
kb. 100 előretolt felállóhely/indirekt balra kanyarodóhely
1796 férőhelynyi bringatámasz
Lehet örömködni meg szörnyülködni (mert vannak benne jó és kevésbé jó megoldások is, előbbire példa az Üllői úti sáv, utóbbira a Műegyetem rakparti gyász foltozgatása).













Indirekt balra kanyarodó hely
Indirekt balra kanyarodó hely lakott területen? El vagytok ám halmozva fejlesztésekkel. A vidéki KRESZ-ben úgy emlékszem nincs ilyen.
Talán csak nem lesz kötelező is indirekt balra kanyarodni, azaz áttolni keresztben!
-Úton az idő is csak út.-
Én úgy tudom, csak olyan
Én úgy tudom, csak olyan kereszteződésekben lesz ilyen, ahol amúgy tilos balra kanyarodni (a képen az Aradi u.-Nagykörút kereszteződés van). A Budafoki-Karinthy kereszt is ilyen, ahol pl. még lesz.
Csak érdekességképpen: Dániában tényleg csak indirekten kanyarodhatsz balra, ha biciklivel vagy. (Ezt nem feltétlenül kell átvenni tőlük.)
A magyar KRESZ-ben egyébként benne van, 14.§ f) pont. (Azt mondjuk nem tudtam, hogy ehhez le is kell szállni. Minek?)
Valamit elnéztél, mert a
Valamit elnéztél, mert a legfrissebb kresz ( http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM ) 14.§ f) pontja ez.
"f) „Előzni tilos” (32. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az úton előzni tilos; ez a tilalom nem vonatkozik kétkerekű motorkerékpárnak, segédmotoros kerékpárnak és kerékpárnak, valamint állati erővel vont járműnek és kézikocsinak gépjárművel való előzésére, továbbá az úttest közepén levő vágányon haladó villamos előzésére;"
bocs, 17.§
bocs, 17.§
-f/1.123 „Kerékpáros
-f/1.123 „Kerékpáros közvetett kapcsolat” (116/a. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésnél a kerékpárosnak, amennyiben balra kíván továbbhaladni, a kerékpárról leszállva, a keresztező út menetirány szerinti jobb oldalán közlekedő járművekhez kell besorolnia és az útkereszteződésen áthaladnia.-
Lehet, hogy csak a besoroláshoz kell leszállni?
Amúgy, ha balra kanyarodni tilos, de a jobbról jövőnek nem kötelező jobbra haladni, ezt a manővert leszállás nélkül is meg lehet tenni. Ha nem lesz ilyen tábla, akkor ezután is. Ugye felesleges a festék?
-Úton az idő is csak út.-
"" Az Október huszonharmadika
"" Az Október huszonharmadika utcában és az Irinyi József utcán a nagyon eltérő keresztmetszeti jellemzők miatt többfajta kerékpáros létesítmény jön létre. A Fehérvári úttól a Duna felé először kerékpáros nyom, majd a Budafoki útig az út szélén vezetett kerékpársáv segíti a biciklis közlekedést. A Budafoki úttól a kerékpáros nyomot követve a szervizúton, majd a Bogdánfy utcától az úton létesített kerékpársávon, illetve a kereszteződést követően a járdán kialakított elválasztott gyalog- és kerékpárúton, továbbá önálló kerékpárúton lehet a Goldmann György térig biciklivel közlekedni."
Itt akadtam ki. Szóval kerékpárosnyom, kerékpárossáv, szervízút, kereszteződés után járdán gyalog- és kerákpárút majd önálló kerékpárút.
Hát ez mégis mi a fasz? Egy dokumentumom olvastam csak - hát akkor még mekkora hülyeségek lehetnek a többiben?
A Petőfin meg járdára akarják
A Petőfin meg járdára akarják terelni a népet, a hídfőnél meg teleportálj át a kanyarodó sávokon vagy kerülj kilométereket, vagy szállj le és told. Míg ma simán áttekerhetsz gyorsan, gond nélkül. CM kéne ide!
Eddig azt gondoltam, nem hoz nagy változást a Bubi az életemben, aztán kiderült, idióta tervezők miatt meg fogják keseríteni az életemet.
Nem idióták a tervezők,
Nem idióták a tervezők, nagyon is tisztában vannak ennek a megoldásnak a hátrányával, csak épp a híd felújítása előtt nem tudnak mit csinálni.
ilyen esetben legjobb lenne,
ilyen esetben legjobb lenne, ha semmit se csinálnának... mert most lesz egy kötelező xar... :(
+1
+1
+ sok
+ sok
Jajjmár... ők csak a
Jajjmár... ők csak a kialakult gyakorlatot fogják legalizálni!!!
Vagy az csak akkor üdvös, ha az egyirányúba szembe behajtásról van szó?:)
kialakult gyakorlatot? miről
kialakult gyakorlatot?
miről beszélsz?
petőfin gyakorlatilag nem járdázik senki,(mer aki fél az úttesttől, azsemegyott...)
ha át kellene ott menjek pl gyerekekkel, eddig is felmentem a szabihídig, ott lazán el lehet férni a gyerekekkel a túristák után csorogva... vagy még a lágymányosin átkeltünk... mikor mi volt optimális.
hiszen aki gyerekkel teker, annak jobb volt a kerülős is mint a boráros-petőfi kombó....(és szerintem a túristáknak detto.)
ha tenni akarnak vmit, akkor az csak úgy lehet jobb a jelenlegi helyzetnél, ha nem kötelező használni a járdás részt...azaz piktózzák az úttestet is.
Sztem többen használják a
Sztem többen használják a járdát, mint az úttestet. Mármint a biciklisek. A Petőfi hídon.
én nem így láttam, de nem
én nem így láttam, de nem járok arra sűrűn, szóval lehet igazatok van...
Én azért többször járok arra,
Én azért többször járok arra, és rajtam kívül alig látok valakit az úttesten, ellenben járdán többen tekernek. Nem véletlen tették ki a járdán tolva táblát a pesti északi oldalra.
Emlékeim szerint egyébként a
Emlékeim szerint egyébként a délin is van (legalábbis volt)
Bocsánat, de ennél még talán
Bocsánat, de ennél még talán a semmi infra is jobb, vagy a piktogrammok az úton.
És előtte mi az a szarság mind az 5 infrastruktúrális elemmel? Na az az abszolút szörnyűség.
"...a híd felújítása előtt
"...a híd felújítása előtt nem tudnak mit csinálni." Emögé a kifogás mögé nagyon szépen el lehet bújni. Egy kerékpáros nyom az úttesten miért nem lehetséges a felújítás előtt?
(Egyébként nyilván nem idióták, csak láthatólag kevésbé félnek a kerékpárosok haragjától, mint az autósokétól...)
Valószínűleg a kisebb rossz
Valószínűleg a kisebb rossz irányába próbáltak menni. A bubi esetében sok eltérő tapasztalatú közlekedő jelenik meg az utakon. Én is úgy látom, hogy ha a belőlük kiinduló, leggyengébb láncszemre való méretezést nézzük, akkor ezek a közlekedők egy évig inkább menjenek egy gyér gyalogosforgalmú járdán, mint egy szalagkorláttal lezárt, menekülőút nélküli úttesten, ahol a gépjárműveknek nincs kikerülési lehetőségük, és a menetsebesség meg inkább a 60 felé jár. Vagy dugó van. Egy kerékpáros nyom kvázi egysávúsítaná a Petőfi-hidat a szgk-k részére, dugóban nem férne el a bicajos, ezek akárhogy is nézzük, senkinek sem jók.
Az a baj, hogy ha a járdán
Az a baj, hogy ha a járdán vezetik a bringagyalogot, akkor azokat is kitiltják az úttestről, akik most legálisan ott mennek. Szerintem akkor már a kisebbik rossz a Margit híd másolása lenne, azaz legyen a járdás megoldás mellett az úttesten nyom, így mindenki eldöntheti, melyiket használja.
Egyébként a Petőfi úttestje nem annyira szűk, mnt több más belvárosi hídé, tehát dugó esetén szerintem elférnének ott a bicajosok. Az autók sebessége valóban nagy, túl messze vannak a közlekedést megfogó lámpák, lényegében a Karinthy-Mester utca közötti szakaszon lehet szabadon nyomni.
A járda viszont sokkal szűkebb, mint akár a Szabadság hídon, garantált a centizés. Arról nem is beszélve, hogy lehetne lépcsőzni.
(Egyébként az biztos, hogy egy év múlva jön a felújítás? Vagy itt csak a Bubi konstans jelensége manifesztálódik újra: http://jozsefbiro.blog.hu/2013/02/22/a_bubi_konstans ? )
Nagyon nagyon ritkán látok a
Nagyon nagyon ritkán látok a Petőfi hídon dugót, ezért ebben nem gondolkodnék. Én maximum úgy tartok bármiféle infrát elfogadhatónak azon a hídon, ha mellette az út kap piktogrammokat, egyébként csak nem látom azt, hogy hosszú távon a bringások érdeke fűzödne hozzá. Annál talán még az is jobb lenne ha hagynák, hogy úgy oldja meg az ember a hidat, ahogyan tudja.
Németországban már nincs
Németországban már nincs káosz, mindenhol van kerékpárút, ott is ahová nem kéne. És nem kötelező használni sem.
Szal ne aggódj, új hazádban minden frankó lesz :D
Petőfin meg tök mind1 mit épitenek csak haladni lehessen akadálymentesen és biztonságos legyen.
Ma reggel is az ottók között
Ma reggel is az ottók között mentem a Petőfin (egy szakaszon)
Én is ott szoktam - vagy mi
Én is ott szoktam - vagy mi volt félreérthető?
Nagyon nagyon ritkán látok a
Nagyon nagyon ritkán látok a Petőfi hídon dugót
Az ottók között a felezősávot értettem, mert mindkét sáv állt, a szélén meg nem fértem el a bicikli sávban.
En a kulso sav szeletol nem
En a kulso sav szeletol nem mereszkedek beljebb. A Boraros fele eleg jo a lesiklas a hid kozepetol, de aztan veszelyes huppanok jonnek, meg a hid kiemelkedo acel lemeze keresztbe, ugy hogy esznel kell lenni es idoben lassitani. Meg vigyazni amikor tovabb megyunk a korut fele, mert a Soroksarira fordulo marhak elenk vaghatnak.
Én ezt maximum akkor szoktam
Én ezt maximum akkor szoktam tapasztalni, ha Pest felől megyek Budának és lámpát kapnak az ótók! Mondjuk azt szeretem, mert akkor át tudok a lámpánál sorolni a bal szélre ami kifejezetten kényelmes ha balra akarok kanyarodni.
Én naponta 2x használom és
Én naponta 2x használom és baromi ritkán látok dugót. Biztos rosszkor jársz arra. :D
majdnem pontosan. ugyanis a
majdnem pontosan. ugyanis a KRESZ 13.§ (2) alapján a járdán vezetett bringagyalog mellett mehetek az úttesten.
ennek ellenére kellene nyom, persze.
Ha felraknak valamit a
Ha felraknak valamit a járdára, az összes népnevelő autós dudával vagy centizéssel javasolja, hogy húzzál föl a járdára. Akkor is, ha nem kötelező. Ha nincs semmi a járdán, békén hagynak, amint oda raknak egy gyászt a járdára, rögtön zavaró dolog leszel. Sajnos ezt már megtapasztaltam.
Azt fogadd már el, hogy itt
Azt fogadd már el, hogy itt nem csak te leszel. Engem le szoktak dudálni a petőfin, mert feltartom az autókat a magam 25km/h-jával. Akkor a nagyobb tömegben megjelenő, lassabb és tapasztalatlanabb userek is fel fogják. Jelen esetben nem mi vagyunk az alap.
Szerintem ezért javasolja
Szerintem ezért javasolja mindenki a legalább piktók alternatívát ;-)
A Szabihídon is van (igaz
A Szabihídon is van (igaz többnyire lekopott pitko), mégis dudálnak.
Abból már kb. semmi nem
Abból már kb. semmi nem látszik, és a sáv is jóval szűkebb. Plusz azok a piktók nem is hivatalosan kerültek oda.
Vannak? Őszintén szólva nekem
Vannak? Őszintén szólva nekem már egy jó ideje nem tűnik fel. Ott is újra kellene festeni. Akkor talán többen használnák az utat.
Másrészt a szabihídnak, megvan a rossz tulajdonsága, hogy a bringasáv szinte egyenesen vezet fel rá, és úgy tűnik mintha T alakzat helyet az folytatódna. Mindenesetre azt mondom, hogy piktokkal csak a konfliktusok száma csökkenthető és újakat nem okoznak.
De okoznak. Ha ki lenne
De okoznak. Ha ki lenne piktózva a Petőfi, az egyszeri bubis arra menne, mert "dehát ott a jel", és esetleg nem is veszi észre a járdára való felhajtás lehetőségét. Nem tudod mindenkinek a szájába rágni, hogy csak arra menjen, amerre a saját rutinjának megfelelő. Aztán ott szembesül életében először 70-nel centiző kisteherautóval. Nem csak a bukósisak képes képzelt biztonságérzet-többletet adni. Nézd meg a diplomámban, hogy az egyik baleseti gócpont pont a kiskörúti bringasávon van... Plusz a bubi sikerét nem csak az ára veti vissza, hanem az is, ha az első héten már hullanának a kocabringások a belvárosi autópályán. Vagy ha visszaduzzasztaná a sort egészen az üllőiig, aztán pampogna, meg köcsögbringásozna mindenki.
Ha nem veszi észre a járdára
Ha nem veszi észre a járdára felhajtás lehetőségét, akkor pikto nélkül is az úton fog menni, nem?
A Bubis tömegek által a Petőfi hídon okozott dugóban sem nagyon hiszek, max. ezer bicikliről van szó az egész zónára elosztva, szerinted mennyi fog ebből egy adott pillanatban ott átkelni? És mennyi fogja ebből az űttestet választani?
Bubis baleset persze előfordulhat és tuti címlapos sztori a bulvárban, pláne ha holland vagy dán turista az áldozat...
én nagyon drukkolok, hogy
én nagyon drukkolok, hogy tényleg olyan sokan használják a bubit, hogy abból dugó legyen, de szerintem baromira túlzol.
Lehet, nem csináltam
Lehet, nem csináltam hatástanulmányt, vagy becslést a várható igénybevételre, ezek csak szempontok. De a kollégák felelős döntésében megbízom.
Kérdés, hogy itt a kollégák
Kérdés, hogy itt a kollégák felelős szakmai döntéséről van-e szó vagy lobbiharcokról.
Ismerek pár bennfentes
Ismerek pár bennfentes véleményt is, nem kell olyan forrón enni a kását, meg mindenhova üldözési mániát látni :D Én megvárnám a felújítást. Mellesleg a Petőfin én is a járdán megyek Buda felé, Pestre meg más hídon, és nem azért, mert rettegek az autóktól, hanem mert kb két nagyságrenddel kevesebb közlekedőt zavarok így.
Következőnek akkor menj
Következőnek akkor menj gyalog, hátha úgy kevesebb közlekedőt zavarsz vagy ki se lépj a házból ;-) Én megyek az úton és kész, úgy ahogy az gyors és biztonságos. Ha 1-2 kocsit feltartok, akkor így járt :)
Én megyek az úton és kész,
Én megyek az úton és kész, úgy ahogy az gyors és biztonságos. Ha 1-2 bringást lecentizek, akkor így járt :)
lecentizés=szándékos közúti
lecentizés=szándékos közúti veszélyeztetés=bűncselekmény
Dehogyis! Tök biztonságos,
Dehogyis! Tök biztonságos, érzem a kocsi széleit!
Válasz alul
Válasz alul
Shag, ennél ügyesebben
Shag, ennél ügyesebben szoktál trollkodni. A megfelelő oldaltávolság nem betartása ("lecentizés") az szabálysértés. Az úton menni kerékpárral, ahol megengedett, nem az.
Ez aztán partnerség-központú
Ez aztán partnerség-központú gondolkodásra vall az utakon gratulálok ;)
Egyébként ha nem seggi távlatokba gondolnék, akkor csak annyit mondok, hogy állok a dugóban, tükörből látom, hogy a motorossávban jössz, és nem kijjebb húzódok, hogy elférj, hanem beljebb, hogy ne férj el. Vagy csak kicsit legyen kényelmetlenebb. Végülis úgyis tilos motorossávozni, neked elvileg ott se lehetne lenned, örülj neki, hogy az én autóm hátuljáig előrejöhettél, úgyhogy kuss 8) Jófej voltam, nem?
Egyszer egy idióta megpróbált
Egyszer egy idióta megpróbált ilyen módon feltartani a Körúton, hát, nem járt sikerrel, bár többször megelőzött, lámpáknál esélye se volt, mindig volt egy szélesebb oldal, csak meg kellett várnom, hogy megálljon. Ezért egyszer keresztbe állt meg, nem is volt mellette hely, ezért a másik sávban kerültem ki. :D
Ha hiszed, ha nem, tudom,
Ha hiszed, ha nem, tudom, hogy ezzel nem lehet ellehetetleníteni a kerékpáros előrejutását, mivel én is bicajozom :D Csupán tudatos kellemetlenséget lehet okozni, pont olyat, amilyet én okozok azzal, hogy feltartok mondjuk egy távolsági buszt 50 emberrel, aki aztán tényleg nem tud előzni ott, ha a belső sávban jönnek.
Aki a belső sávban megy,
Aki a belső sávban megy, igazából mehetne másik hídon is, nem? :)
Partnerközpontú
Partnerközpontú gondolkodásnak is vannak végletei :)
Annyira húzódok le amennyire még biztonságosnak érzem, de nem fogok emiatt más útvonalat használni vagy pedig járdázni ami egyben szabálytalanabb és kényelmetlenebb.
Azért vedd észre, hogy a példádban neked szinte semmit sem kell tenni és nincs belőle semmi "károd" míg a példában említett esetben szerintem magadat szívatod. Nagyon önfeláldozó igen de én nem fogok érte érmet osztogatni. Ennyi erővel nyugodtan megcsinálhatod a partner szintű gondolkodás okán azt, hogy odamész a főnöködhöz, hogy te figyelj, mától 20e kevesebbért dolgozol, ossza szét azt a kollégák között. Sok embernek okoznál örömöt, miért nem teszed meg?
Egyébként nagyon partner központúan gondolkodom, ameddig nem ér nagyobb hátrány :) Nekem ott a járdázás ilyennek számít. Mellesleg ha mindig mindenki behódolt volna Pesten az autósoknak és sosem tartaná őket fel, akkor a CM nem létezne és nem bicikliznének ennyien. Szép dolog az önzetlenség, de kell egy egészséges önzőség :)
Neked 20000 kárt okoz, hogy
Neked 20000 kárt okoz, hogy fél perccel tovább tart az átkelés a Dunán? Jó órabérrel nyomod :D Szerintem ez a hasonlat ugyanúgy erőltetett, mint shagé, csak legalább nem szabályszegő.
Én nem érzem nagy hátránynak, hogy a hidakon ott megyek át, ahol kevesebb embert zavarok. Kész szerencse, hogy nem vagyunk egyformák :)
Csak mondtam egy összeget és
Csak mondtam egy összeget és egy másik hasonlatot, de úgy látom nem értetted a lényegét, ami az volt, hogy mondj le valamiről, hogy mások jobban érezzék magukat :)
Fizetésnél miért nem teszed meg?
Én hátránynak érzem azt, hogy fel kell dőcenni a járdára, a fém rámpák ugyanúgy zavarnak, szűk járdán gyalogosokat sincs kedvem előzgetni és még szabálytalan is vagyok. Akkor már inkább megyek az úton és "mást szivatok" magam helyett. Mellesleg amint bárhogyan is elhagyod a házat, de szerintem lesz valaki akit feltartasz, akinek az érdekeit igy vagy úgy sérted.
De a mérték a nem mindegy!
De a mérték a nem mindegy! Ugyanúgy a 20000-nél, mint a feltartóztatási hatásnál. Persze, hogy van érdeksérelem, de annak sem mindegy a mértéke. Nekem belefér a saját érdekeim kereteibe, hogy fölmegyek a járdára, ott udvariasan kikerülöm a max. 2 gyalogost, majd lemegyek, neked nem. Cestlavie :D Ha atomra sietek, nem megyek föl, de akkor a saját feltartóztatási hatásom is kisebb. Fut a Vissim a fejemben, ha már ez a szakmám :D
Hogy az aduásszal kezdjem,
Hogy az aduásszal kezdjem, azt ugye tudod, hogy ahhoz, hogy 2 nagyságrenddel kevesebb közlekedőt zavarj a járdán, ahhoz 1 megzavart gyalogos esetén 100 autóval utazónak kell átkelnie a hídon ugyanannyi idő alatt, mint ahogy Te átkelsz. Azt nem is mondom, mi történik, ha egy andalgó párocskát zavarsz meg... ;-)
Na, akkor komolyan: nem üldözési mánia szerintem, ha lobbizást látok a háttérben, az lenne furcsa, ha nem lenne lobbizás. Biciklis oldalról is ezt csinálja pl. az MK.
Azt megértem, ha nem csinálnak egy rendes kerékpársávot a hídra addig, amíg nincs felújítás. Ebből következik az is, hogy elfogadom, ha most egy ideiglenes megoldás születik, de azt nem tartom jónak, ha ez azzal jár, hogy az eddig szabályos úttestezés szabálytalanná válik. Azt az aggodalmat meg indokolatlannak tartom, hogy a Bubisok elözönlenék az űttestet egy Margit hídhoz hasonló ittislehetottislehet kompromisszumos megoldás esetén, hiszen ez ott se történt meg. Apropó, ha a tapasztalatlan Bubisokat féltjük, ezen az alapon a Margit híd úttestjéről is le kellene kaparni a piktókat.
Egyébként részemről ez nem gyakorlati, hanem elvi kérdés, kb. nyolcszor keltem át eddig a Petőfi hídon, nagyjából fele-fele volt úttest és járda (az áttestezés friss tapasztalat). A járda szerintem szörnyen keskeny, mondom ezt úgy, hogy elég jól ismerem a Szabadság és Lágymányosi hidak járdáit. Az úttesthez meg tényleg kell némi gyakorlat.
Örülök, hogy olyan gyökérnek
Örülök, hogy olyan gyökérnek nézel, hogy nem tudom, mit írtam tartalmilag, de sajnos te nem tudod jól :D Ugyanis a két nagyságrend nem a százzal való szorzást, vagy osztást jelzi, hanem azt, hogy valami az n*10^0, vagy az n*10^2 tartományban van-e, ahol n 0 és 10 közé esik.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Nagys%C3%A1grendi_k%C3%BCl%C3%B6nbs%C3%A9ge...
http://en.wikipedia.org/wiki/Engineering_notation
Ugye te sem gondolod, hogy egy ember PONT 100-szor kisebb, mint a Gellért-hegy? :)
A bubisok még azért nem özönlötték el a Margit-hidat, mert még nincs bubi, nem? :D A Margit-híd piktói meg lekaparódnak maguktól. Nem valami olyasmi van a bkk-tól, hogy kihasználtság hiányában nem tartják karban az úttest piktóit?
OFF Nem nézlek gyökérnek (ezt
OFF
Nem nézlek gyökérnek (ezt minimum a smiley-ból ki lehetett találni szerintem), csak egy kicsúszott tipikus magyaros túlzásra akartam rámutatni.
A nagyságrend esetén az rendben van, hogy nem pontosan 100x értéket jelent a két nagyságrend (mondjuk ilyet nem is állítottam), hanem csak nagyjából.
Mondjuk a Te definíciód szerintem azért csalóka, mert ezen az alapon a 9 és a 11 között nagyságrendi különbség lenne, ami nyilván téves állítás. Én jobban szeretem a wikipédia definícióját: "A nagyságrendeket rendszerint igen hozzávetőleges összehasonlításoknál használják. Ha két mennyiség egy nagyságrenddel tér el, akkor az egyik nagyjából tízszerese a másiknak. Ha a különbségük két nagyságrendnyi, akkor egymástól kb. 100-as faktorral térnek el." Forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/Nagys%C3%A1grend
ON
"A bubisok még azért nem özönlötték el a Margit-hidat, mert még nincs bubi, nem? :D" Úgy értettem, hogy a gyakorlatlan bicajosok nem árasztották el a Margit hidat, mert gondolom a Bubi esetén is ez a félelem lényege, hiszen ha mondjuk Nuvanda alkalomadtán Bubira pattan, őt gondolom nem féltik az úttesten a BKK-sok sem.
Az, hogy ne tévedjen egy gyakorlatlan bicajos egy veszélyesebbnek ítélt úttestre, azt elsősorban nem az úttesten tekerés illegalizálásával kellene elérni, hanem azzal, hogy a járdán vezetett útvonalat jól láthatóan jelölik.
Egyébként konkrétan a Petőfi hídon fennforgó "jajdefeltartjaabicajosazottközlekedőket" esetek döntő többségükben semmilyen maradandó lassulást nem okoznak a forgalomban. Ma reggel a vitánk apropóján arra kanyarodtam, kb 8-10 autó előzött meg, míg átértem Pestre. Ezek aztán szépen mind megálltak a Mester utcai pirosnál. Aki lekanyarodott a Közraktár út felé, azok is szépen feltorlódtak. Azaz a teljes menetidejüket egészen pontosan nulla másodperccel csökkentettem.
OFF: mivel a járdán 10^0-os
OFF: mivel a járdán 10^0-os szorzójú gyalogos megy, a híd útpályáján meg akár több busz is jöhet utánam, korrektnek érzem a két nagyságrendet, de ezt brutálisan túlragoztuk :D
Szvsz a BKK-n belül az lehet az álláspont, hogy nem differenciálnak, és abból indulnak ki, hogy akár olyan is felvehet bicajt, aki x éve fel se ült, de most nézne egy várost. Az tuti, hogy nem csinálnak százalékos eloszlást, hogy hány közülük a Nuvanda. Vagy te, mert te is abból indulsz ki, hogy melletted!! 8 autó ment el. Egyik ismerősöm, aki mondta, hogy majd kipróbálja, ha lesz bubi, szal mellette meg egy se menne el, mert gyökkettővel se nagyon megy, mert 20 éve nem ült bringán de majd most. A bubi célja a kerékpározás népszerűsítése is, ill. a népszerűség növekedésének kihasználása. Miért olyan nehéz belátni, hogy ennek nem a Petőfi-híd útpályája a legmegfelelőbb terep?
"akár több busz is jöhet
"akár több busz is jöhet utánam..." Ja, jöhet éppen, de ezzel ugye Te is egy egy nem túl gyakori eset használsz egy általános kijelentés védelmére.
"Miért olyan nehéz belátni, hogy ennek nem a Petőfi-híd útpályája a legmegfelelőbb terep?"
Nem nehéz belátni. De szerinted én ostorral hajtanám át őket az úttesten?
Miért olyan nehéz belátni, hogy ha jól kitáblázom a járdán (az úttesttől kb 50 centire vezetett) infrát, akkor az bőven elegendő a gyakorlatlan kerékpárosok védelmére?
Egyébként még sok olyan terep van a Bubi zónán belül, ami nem megfelelő a gyakorlatlan bicajosoknak, akkor onnan is ki lesz tiltva minden bicajos?
Miért lenne ritka? A
Miért lenne ritka? A Népligetből induló dunántúli távolsági járatok fele ott megy át.
Milyen egyéb helyekre gondolsz, ami ennyire kritikus?
Miért lenne ritka? A
Miért lenne ritka? A Népligetből induló dunántúli távolsági járatok fele ott megy át.
Milyen egyéb helyekre gondolsz, ami ennyire kritikus?
Hm, ez a Népliget dolog
Hm, ez a Népliget dolog biztos? Azt gondolnám, sokkal logikusabb a Lágymányosin vezetni őket. De mondjuk elhiszem, valóban van Volánbusz megálló a Kosztolányin és a Sasadi útnál is. Persze kérdés, a frekvencia, mert ha mondjuk tíz percenként megy egy busz, akkor azért másfél perces biciklis átkeléssel számolva ez még mindig csak cirka 15% esély arra, hogy összefutsz egy ilyennel.
De persze ez valóban túlragozása a témának, szerintem sokkal fontosabb szempont az, hogy "valódi" feltartásról van-e szó. Szerintem nem. Régebben rendszeresen autóztam a Petőfin és akárhogy keltem át, a Mester utcai illetve a Karinthynál lévő lámpák mindig megfogtak. Azaz ha feltart egy bicajos, akkor később érsz a piroshoz.
Egyéb kritikus pontok? Rákóczi út, Nagykörút. Üllői út, Bartók Béla út. Váci út. A lista nem teljes.
Petőfi budai hídfőnél van
Petőfi budai hídfőnél van megálló, ha a beavatottakon kívül kevesen is tudják.
Megnéztem a Volán menetrendet
Megnéztem a Volán menetrendet itt: http://ujmenetrend.cdata.hu/uj_menetrend/volan/
Eszerint a Petőfi híd Budai hídfő megállótól Budapest Népliget felé naponta (pontosabban most hétfőn) 16 buszt listáz ki a rendszer. (Mondjuk az nem szentírás, hogy tényleg csak ennyi, mert csináltam egy ellenpróbát, egy Nagykanizsa-Budapest keresést és simán találtam olyan járatot, ami szintén megáll a Petőfi hídnál, de az első keresés nem listázza ki. Ennyit az online menetrendeink megbízhatóságáról...)
Viszont ami igazán érdekes: ha megnézem a buszok konkrét útirányát a térképen, akkor az derül ki, hogy nem a Petőfi hídon mennek át, hanem lekanyarodnak a Duna partra és a Lágymányosin mennek át. Több próbát is tettem, mindegyiknél ezt mutatta a megjelenített térkép. Ez mellesleg egybevág a munkábajáros tapasztalatommal is, mert reggelenként a Petpfi híd alatt átmenve többször látok távolsági buszt kikanyarodni a Pázmányra.
Miért lenne ritka? A
Miért lenne ritka? A Népligetből induló dunántúli távolsági járatok fele ott megy át.
Milyen egyéb helyekre gondolsz, ami ennyire kritikus?
Nem a Lágymányosin mennek át?
Nem a Lágymányosin mennek át? Próbáltam emlékezni, és nem nagyon rémlik, hogy távolsági buszokkal találkozok a Petőfin. És ez most komoly!
A népligetből indulók valóban
A népligetből indulók valóban a lágymányosi hídon szoktak átmenni. Van olyan távolsági busz, ami a Petőfin megy át, de az meglehetősen ritka. Van emlékeim szerint olyan BKV busz is ami a petőfit használja de az is hasonlóan ritkán halad át rajta. Kb 5 percenként van egy ilyen. De ha gondoljátok hétfőn majd kiülök az ablakba (boráros téren dolgozom) és figyelem 10 percet a forgalmat erre különös tekintettel.
> Nem valami olyasmi van a
> Nem valami olyasmi van a bkk-tól, hogy kihasználtság hiányában nem tartják karban az úttest piktóit?
az északira télleg ilyesmit mondtak sajnos. de a délit karbantartják, mer különben az EUnak vissza kéne fizetni néhány tízmilliárdot kapásból.
Most komolyan azt mondod,
Most komolyan azt mondod, hogy az egyszerű bubis végigmenne a hídon, félve, reszketve, és nem a járdán vezetett gyászt használná??? Ma, amikor tilos a járdán menni, és ki is van írva mindkét végén, és úgy kell feltenni a magas padka miatt a gépet, rengetegen használják. Ezek nem fognak piktót követni, csak a józan eszüket, azaz ott mennek, ahol biztonságba érzik magukat.
Nem akarlak megsérteni, de mintha nem te hatnál a zsarukra, hanem ők rád. :D
Én 4 éve naponta használom a hidat, ott nem szoktak engem, vagy akit látok lecentizni. Hány elsodrásos baleset van évente Budapesten?
Komolyan mintha a süketek
Komolyan mintha a süketek párbeszéde lenne ez írásban... Nem a négy éve ott közlekedőkkel lesz a baj, hanem a most először ott közlekedő rutintalanokkal, és lassabbakkal. Ebből a szempontból lényegtelen, hogy té hányszor dudálnak le.
A rendőrözést meg már abba is hagyhatod, mert momentán egy BKK-s ügyről van szó, amihez pl. Virág is a nevét adta. Én csak szempontokat próbálok felhozni, ill. megérteni. Nehogy azt hidd, hogy én a szívemen viselem a járdán vezetett megoldást.
Mert ám a margithídon
Mert ám a margithídon elöntötté az utat a rutintalan és lassabb közlekedők csak azért mert piktogram van ott... Hát nem, azok használják továbbra is akik rutinosak és gyorsabbak és ez nagyon jól van így.
Erre shag biztos azt mondaná,
Erre shag biztos azt mondaná, hogy igen, de most a bubis előkészület is beszól, akkor meg nem volt. Meg a Margiton egy teljes értékű bicajút mellé került a piktó. Szvsz a Petőfin is a Margithoz hasonló konstrukció lesz a felújítás után.
Ezzel most azt mondod
Ezzel most azt mondod egyébként, hogy a piktót többen választják egy bringagyalog mellett mint a kerékpárút mellett? Mellesleg a Margít hidon lévőt teljes értékű bicajútnak nevezni elég túlzás ;-)
Mellesleg nem válaszoltál a partnerközpontú gondolkodásos válaszomra, pedig kíváncsi lennék miben lennének ezek mások... :(
Mert dolgozom, és nem
Mert dolgozom, és nem fórumozok :D De most megyek oda fel :) A Margiton levő bicajúttal mellesleg mi a bajod? A lehetőségekhez képest a legjobb.
Az, hogy valami a
Az, hogy valami a lehetőségekhez képest a legjobb értékelendő, de ez a szememben nem azt jelenti, hogy teljes értékű megoldás lenne :D
Ez nem válasz. Mi vele a baj?
Ez nem válasz. Mi vele a baj?
Az északi oldal kialakítását
Az északi oldal kialakítását a bringagyaloggal indokoltnak vélem a sziget szabadidős szerepe miatt, de nekem akkor lenne teljes értékű a híd, ha azok nem piktogramok lennének rajta, hanem irányhelyes bringasávok.
Az útpályán nem fér el a
Az útpályán nem fér el a külön bringasáv, de ez már le lett zongorázva 1000szer.
Tudom - de ahogy látom te még
Tudom - de ahogy látom te még mindig nem érted, hogy én értem, hogy ez a lehetőségekhez képest legjobb de attól még nem tartom teljes értékűnek. Ennyi bonyolult függetleníteni egymástól a kettőt?
Akkor úgy teszem fel a
Akkor úgy teszem fel a kérdést, hogy szerinted mikor lenne teljes értékű a bicajút a margiton?
Lent válaszolok.
Lent válaszolok.
Nem akartalak megsérteni,
Nem akartalak megsérteni, csak hat ránk a környezetünk, és én ezt érzékelem most rajtad.
Én is azt érzem, hogy elbeszélünk egymás mellett. Te félsz, ha lesz piktó meg gyász, akkor az emberek az utat választják. Én meg azt látom nap mint nap, hogy a tiltás ellenére is járdáznak. Megmondanád, mitől változna ez meg?
Nem válaszoltál az elsodrásos kérdésemre, pedig érdekelne, mennyire jellemző!
Az MK belső fórumán is megy erről diskurzus, Virág egy alkalmazott, és nem ő dönt (sajnos), csak küzd a maga eszközeivel.
Amúgy 13 éve használom a hidat, csak régen nem minden nap csúcsforgalomban. És kezdő koromban is áttekertem, még amikor általában gyászokat használtam, és sose féltem, pedig akkoriban tényleg nem voltak a bringásokhoz szokva az autósok.
Én 1980 és 85 között tekertem
Én 1980 és 85 között tekertem át sokat a Petőfi hídon. Nem volt probléma soha. Mostanában Pestről Budára gyakran az északi járdát választom, főleg ha nem kell tovább mennem a Skála, bocs Allé felé.
Sajnos azt kell mondjam hogy rengeteget romlott a közlekedési (pontosabban a közlekedésben is megmutatkozó általános) morál.
DEHOGY FÉLEK!! Legyen piktó,
DEHOGY FÉLEK!! Legyen piktó, én aztán egy szót nem szólok ellene! Csak póbálom megérteni, vagy kitalálni, hogy vajon miért nem lesz. Talán meg kéne kérdezni a BKK-t, mert nekem semmi közöm hozzájuk.
Elsodrás, plusz utolérés viszonylag kis arányban van az össz baleset között, de spec Lujkáé pont a Petőfi-hídon volt.
Emlékeim szerint a felhajtón
Emlékeim szerint a felhajtón ahol az autók sorolnak be és nem azon a részen, ahol már tényleg utolérésnek lehetne tekinteni.
Szerinted mi az utoléréses
Szerinted mi az utoléréses baleset definíciója? Az, hogy nekimennek hátulról. Ez történt.
És mennyire veszélyesek a
És mennyire veszélyesek a többi baleseti okhoz képest?
Végiggondoltam, és az én találkozásaim az autókkal egy kivételével hátulról történtek, lökték meg hátulról a kerekemet, egyszer tükörrel sodortak el szinte álló helyzetben, kétszer meg át akartak kanyarodni rajtam. Összesen egyszer estem el, az se volt vészes, csak a nadrágomon lett egy lyuk.
Én se tudom, miért nem lesz piktó, gondolom a hidakat különösen veszélyesnek gondolják a "hozzáértők", és nem szeretnék, ha autóval menve ki kéne ott kerülniük egy biciklist. Csak egy új KRESZ tábla kéne, ami kitiltja a bubisokat az útról. :D
Engem meg még csak egyszer
Engem meg még csak egyszer dudáltak le, amikor tavaly hídfelújítás volt, és nem fértek el mellettem (a másik sáv a sín volt). A dudáló aztán rájöhetett, hogy dudaszóra csak lassulok. :D
Tudom, hogy vannak kezdők, de akarjuk mi a járdára szoktatni őket? Egyáltalán hogy hajtanak fel és le a járdáról? Hogy mennek át a fel és lekanyarodó részen úgy, hogy kezdő létükre biztonságban legyenek? Ha mondjuk lámpát tesznek a budai lehajtóra, csúcsban a Blaháig fog állni a sor. A járdán vezetett gyászokat hiába egyirányúsítják, azt senki se tartja be, pedig azon a járdán annyi minden nem fér el. A pesti lehajtónál te mit csinálnál? Soroljam még?
ha túl lassú vagy, kikerül a
ha túl lassú vagy, kikerül a másik sávban, mer neki olyan is van.
ja várj, az is tele van autókkal? akkor most ki is tartja fel??
A biciklis.
A biciklis.
Múltkor nem tudtam aludni,
Múltkor nem tudtam aludni, ezért hajnali 7-kor másodmagammal álltam a 3 sávos Vácin a Dózsa György útnál (piros volt a lámpa), mikor mögém ért valaki, kisvártatva az üres középső sávba kanyarodott, és kiszólt egy ürge:
-Nyugodtan leteheted a lábad, mert így feltartod a forgalmat!
-De hisz én vagyok a forgalom! (feleltem)
-%!//%+"{{ jött a nyomdafestéket nem tűrő válasz
Ha nem lett volna olyan szép, nyugodt tavaszi reggel, és nem lett volna olyan jó kedvem, akkor kiszedem a két öreget a bádogdobozukból, de mivel az volt, csak legyintettem. :)
Az olyanokkal, akik akkor is beszólnak, amikor négyen vagyunk 3 sávra úgy, hogy én valaki mögött állok, és van üres sáv is, azokkal sose fogunk semmit sem kezdeni. Shag, te is ilyen faszi vagy? :D
dehogynem fogunk, pl ha mi is
dehogynem fogunk, pl ha mi is ballábbal kelünk fel...
shag csak egy frusztrált
shag csak egy frusztrált pöcs, aki azt hiszi attól menő lesz, hogy itt próbál okoskodni vélt igaza mellett. Mostanában még az okoskodásai sem az igazik :(
Imádom, hogy a pszichológiai
Imádom, hogy a pszichológiai diplomádat kamatoztatva az éteren keresztül is tudsz analizálni :)
Szerencsére nem olyan nehéz -
Szerencsére nem olyan nehéz - elég magától értetődő a trollkodó viselkedésed :)
Most csak ennyire tellik, sok
Most csak ennyire tellik, sok a meló :(
Reggel (7 előtt) egy ottós
Reggel (7 előtt) egy ottós ledudált és lecentizett a Szabadság hídon.
Forgalom nem volt, viszont a túloldalon megfogta a lámpa. Mikor utolértem, kinyitotta előttem az ajtót. Nem tudom mit akart elérni, mert amikor behajoltam hozzá az autójába inkább tűnt rémültnek mintsem agresszívnak. Mindenesetre kijelentette, hogy a tahó biciklisek miatt nem tudnak az autósok haladni, és nem használjuk a bicikliutakat (célzott ezzel a járdára).
Sajnos nem lett értelmes vége az esetnek, viszont ha a PEtőfin is csinálnak valami hasonlót, valszeg szaporodni fog az ilyen eset.
Szerintem arra a paragrafusra
Szerintem arra a paragrafusra akkor hivatkozhatsz jogszerűen, ha a gyalogosok tömött sorokban flangálnak a bringagyalogon. A tipikus Petőfi hidas gyalogosforgalom arra nem elég. (Az más kérdés, hogy annyira keskeny a járda, hogy szerintem 5 db gyalogos is nagyon zavaró...)
„A különböző típusú
„A különböző típusú kerékpárosok különböző közlekedési jellemzői (sebességkülönbség elsősorban) nem szolgálhatók ki megfelelő szinten egyazon létesítménnyel. Egy országúti edzést tartó sportoló nem engedhető rá arra a kerékpárútra, ahol családok gyerekekkel kirándulni mennek, egy gyakorlott bringás a maga sebességével biztosan veszélyeztetné a kerékpárúton haladva az ott lassabban biciklizőket.” /MK/
Ha a gépjárművezetőknél is a
Ha a gépjárművezetőknél is a leggyengébb láncszemre optimalizálnának, tele lenne a város 2-3 kerékpársávos utakkal, és tilos lenne gépjárművel közlekedni.
Én tervező vagyok, nem
Én tervező vagyok, nem tervezek olyat, amiről tudom, hogy rossz. A gyásznak több hátránya van, mint haszna. És konfliktusgeneráló lesz, hisz sokunk nem fog felmenni rá. Az a bubis, aki fél az úton menni, az úgy is járdázni fog végig, máshol is, aki meg tud tekerni az úton, az hadd menjen!
Most azt akarjuk, hogy mindenki járdázzon, vagy meghagyjuk a járdát a gyalogosoknak, mi meg megyünk a forgalomban? Mert a gyászok arra nevelik a kezdőket, hogy járdázzanak. Mindenhol. És mi tudjuk, az veszélyesebb is, mint az út.
Amúgy tudnak mit csinálni, szépen kipiktózzák at utat. :D
Azért annyit a védelmükben,
Azért annyit a védelmükben, hogy ez nem csak a BKK múlik. Át kell verni Tarlós "buszsáv és villamoszöldhullám megszüntető" polgármesteren, a kerületek torkán is le kell nyomni, hiába fővárosi beruházás. Gondolhatod, hogy kapkod most levegő után pl az első kerület főéíptésze, aki szerint a kerékpár nem a városba való, közlekedésre alkalmatlan.
Nekünk meg az a dolgunk, hogy
Nekünk meg az a dolgunk, hogy örüljünk a jónak, és tiltakozzunk a rossz ellen.
csak ez nem ilyen
csak ez nem ilyen fekete-fehér
Azért annyit a védelmükben,
Azért annyit a védelmükben, hogy ez nem csak a BKK múlik. Át kell verni Tarlós "buszsáv és villamoszöldhullám megszüntető" polgármesteren, a kerületek torkán is le kell nyomni, hiába fővárosi beruházás. Gondolhatod, hogy kapkod most levegő után pl az első kerület főéíptésze, aki szerint a kerékpár nem a városba való, közlekedésre alkalmatlan.
"Az a bubis, aki fél az úton
"Az a bubis, aki fél az úton menni, az úgy is járdázni fog végig, máshol is..."
Remek.
Ez az én jóslatom. Hogy
Ez az én jóslatom. Hogy bejön-e, az majd kiderül.
erre nem akarnak egy olyan
erre nem akarnak egy olyan társadalmiegyeztetős bejelentőfelületet csinálni, mint a négyesmetróra? jó lenne (főleg ha olyan mértékben sikerülne befolyásolni).
egyáltalán, az általam pillanatnyilag nem használt fészbuk kivételével lehet valahol kommentálni a terveket? írjak a bkk kukac bkk pont hu-ra, vagy van ennél hatékonyabb út
van bicikli@ is.
van bicikli@ is.
kipróbálom. :)
kipróbálom. :)
Na akkor: 1. A Petőfi hídon a
Na akkor:
1. A Petőfi hídon a megengedett sebesség tudtommal 50 km/h. Nem szeparálni kell a bringásokat, csak mert az autóvezetők szabálytalanok, hanem telepíteni egy sebességmérőt és máris csökken a veszélyforrás.
2. A jelzőkürt veszély elhárítására, lakott területen kívül pedig ezen felül előzés megkezdésének figyelmeztetésére szolgál. Aki nevelő célzattal használja (ledudál), az szabálytalanságot követ el. Nem kell szeparálni a kerékpárost, mert szabálytalankodnak a gépjárművezetők, hanem rá kell szorítani a sofőröket, hogy szabályosabban közlekedjenek. (Egyébként pl. aki a Petőfi hídon dudál, az mire gondol? Hogy leszállok a bicikliről, átküzdöm magam a korláton és a járdán tekerek tovább?)
3. A pesti oldalról a felvezetés jóval egyszerűbb, ha nem kell a biciklisnek csalinkázni, hanem egy jól kiépített, más színű nyommal egyenest a híd jobb sáv jobb széléhez vezetik. A felkanyarodó autósokat pedig jó előre figyelmeztetik (sávfelfestéssel, bordákkal, stb) arra, hogy itt bizony kerékpárosok is felhajthatnak.
Konklúzió:
Nem kell lszeparálni a kerékpárosokat egy belváros kellős közepén csak azért, mert egy híd következik.
1. csak mert a kerékpárosok
1. csak mert a kerékpárosok szabálytalanok, nem kell engedélyezni számukra a szemből behajtást az egyirányúba.
2. a kerékpár közúti közlekedésre szolgál, aki járdázik, az szabálytalanságot követ el. Nem el kell nézni neki, mert még kezdő és bátortalan, hanem rá kell szorítani, hogy szabályosan közlekedjen.
Konklúzió: nem kell legalizálni, elnézni a kerékpáros szabálytalanságokat, csak azért mert ez most nagyon trendi, meg haladó, meg européer.
1. csak mert Shag trollkodni
1. csak mert Shag trollkodni akar, nem biztos, hogy ezt értelmesen is meg tudja tenni. Nem azért engedik az egyirányú utcába a kerékpárost, mert szabálytalan, hanem azért, hogy ne kelljen kerülnie. Ahogy a járdák is kétirányúak, egy-két kivételtől eltekintve. Az utcák 90 százalékát azért egyirányúsították, hogy az autóknak legyen hova parkolniuk.Szóval a kerékpárosok most csak visszakapják, amit elvettek tőlük a gépjárművek.
2 A kerékpáros szabályos (tehát úton) tekerésének legnagyobb feltétele a gépjárművek szabályos közlekedése. Ti. azért nem mer a kerékpáros az úttesten szabályosan tekerni, mert fél, hogy erőszakosan (tehát szabálytalanul) közlekedő sofőrök elgázolják. Ahol ez utóbbi nem fordul elő, ott a szabálytalankodó kerékpárosok száma is lecsökken. Hogy egy példán keresztül világítsam meg: Kisemberné itthon nem biciklizik, mert fél az autók között, Bécsben pedig vígan tekert. Ilyen egyszerű ez.
Seggbekúrt kollégának a
Seggbekúrt kollégának a veszélyeztetésről:
"vannak azonban olyan bűncselekmények is, ahol a szándék a veszélyeztetésen túl már nem terjedhet ki pl. a testi sértés, vagy a halál okozására. Ezt nevezzük limitált veszélyeztetési szándéknak.
Így az a gépjárművezető, aki ijesztgetési célzatból szándékosan veszélyezteti a kerékpáros életét, de a kerékpáros halálára még az eshetőleges szándéka sem terjed ki, a közúti veszélyeztetés bűntettét követi el. Ha viszont halálra akarja gázolni, de a kerékpárosnak sikerül az utolsó pillanatban az árokba ugornia, a szándékos emberölés kísérlete valósul meg."
http://www.uni-miskolc.hu/~wwwbkrt/szubj.pdf
És még Seggbekúrt
És még Seggbekúrt kollégának:
A zavarás, akadályozás és veszélyeztetés nem egyenlő fogalmak, hanem fokozatosan súlyosbodóak, vagyis ha a kerékpáros zavarja, ne adj isten akadályozza az autóst, akkor az autós nem veszélyeztetheti a kerékpárost hivatkozva annak tevékenységére.
"Ami a közúti forgalommal kapcsolatos fogalmakból kimaradt:
- Veszélyeztetés: ha valaki a közlekedés más résztvevõit kár, baleset bekövetkezésének, a személy- és vagyonbiztonság sérelmének a lehetõségébe sodorja.
- Akadályozás: ha valaki a közlekedés más résztvevõjét a szándéka szerinti menetében, mozgásában, továbbjutásában gátolja, hátráltatja, a célzattól eltérõ közlekedési magatartásra (pl. fékezésre vagy irányváltoztatásra) kényszeríti.
- Zavarás: olyan magatartás, amellyel valaki másnak a közlekedését nehezíti, a közlekedés más résztvevõit megijeszti, neki kényelmetlenséget vagy kellemetlenséget okoz, magatartásával figyelmét elvonja vagy indokolatlanul leköti (pl. zavar az a jármûvezetõ, aki a kürtöt, fénykürtöt, vagy a távolsági fényszórót indokolatlanul használja. Zavar az a jármûvezetõ is, aki a jármûve sebességével megtéveszti az elsõbbséggel rendelkezõket)."
http://www.kreszabc.hu/para.php?para=2
Ezt a kresznek is kéne tartalmaznia, de jogalkotók alkották, feltételezték hogy a más jogszabályban megfogalmazott fogalmakkal tisztában vannak a kreszt követők.
Petának: Egyszer már leírtam.
Petának: Egyszer már leírtam.
"Az északi oldal kialakítását a bringagyaloggal indokoltnak vélem a sziget szabadidős szerepe miatt, de nekem akkor lenne teljes értékű a híd, ha azok nem piktogramok lennének rajta, hanem irányhelyes bringasávok."
Igen, tudom, hogy a teljes értékűnek vélt megoldásom helyhiány miatt nem valósítható meg, ezért ezt nem kell mégegyszer leírd :)
Teljes értékű bicajút alatt
Teljes értékű bicajút alatt az úttesttől szeparált, kétirányú, taktilis jelekkel védett infrát értettem, AMI MELLÉ KERÜLT PIKTÓ. A nem úttesten vezetett részről beszéltem.
Egyébként a margit hídon
Egyébként a margit hídon épített bringaút ilyen napokon mint a mai szerintem még nem is jól használható, de cserébe legalább balesetveszélyes.
Ma csak átfutottam rajta és így láttam egy majdnem kerekek alá ugró gyereket és majdnem kerekek alá ugró kutyát. Rakás szar és attól, hogy itt vitatkozunk rajta, nem lesz jobb. Csak annyit szeretnék ha az ilyen rakás szar infrák mennyiségen nem növekedne, hanem csak a tényleg használhatóké.
Na mindegy.