Kipróbáltam milyen munkába biciklin járni. Nem is akármikor. Télen. Szóval: működik.
A feleségem az ősszel vásárolt egy olcsó női biciklit. Mivel jött a rossz idő nem használta. Gondoltam, egyszer kipróbálom. Eltekertem vele a munkahelyemre. Nem is volt rossz. Aztán három hónapon keresztül biciklin jártam dolgozni. Hóban, esőben is. Nem kell hozzá nagy befektetés. Egy olcsó nagyáruházi bringa is megteszi. Eddig autóval jártam a várost, most már biciklivel. havi 400 Km-t autózást, 30 liter benzint spórolok meg.
Belevágtam egy munkába járó bicikli építésébe. Hamarosan elkészül.

...én is biciklin járok munkába.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Peta képe

Atomlájk :)) Üdv a klubban :)

Atomlájk :)) Üdv a klubban :)

2
boci képe

welcome! :))

welcome! :))

3
tranyo képe

üdv itt :) mekkora a táv amit

üdv itt :)

mekkora a táv amit naponta letekersz így?

4
Frajti képe

havi 400, az munkanapokra

havi 400, az munkanapokra vetítve 20 (+2), + még ügyintézés, vásárlás esetleg, max 20km oda-vissza :)

5
tranyo képe

szerintem városban fokozottan

szerintem városban fokozottan bike<>gépjármű km-ben nézve...

6
horvathr képe

Minimum 12 Km. Számításaim

Minimum 12 Km. Számításaim szerint évi 4-5 ezer km-ert tudok tekerni évente.

7
tranyo képe

fogadd mégmélyebb

fogadd mégmélyebb gratulációmat.
áruházi nőigéppel télen 12km...
nemgyenge ha így kezded...

konkrétan ettől már sokkalrosszabb csak egy eset van(szerintem),
mégpedig ha ilyen esősvaczak az idő, és elmarad vhol a sárvédő :)

azért egy pille fittnessgép tavaszi napsütésben tekerve tudod mit fog veled művelni? :)))))

na , majd akkor néznek csak hülyének, mert a vigyort nehéz lesz letörölni a képedről :)

8
pere képe

Gratula!

Gratula!

9
biktop képe

Ha már most tetszik, egy

Ha már most tetszik, egy olcsó áruházi, női bringán a tekerés, akkor mi lesz, ha alád kerül az épített fasza járgány jó időben? :D

A munkatársak mit szóltak? Nekem kellett két tél, hogy ne nézzenek komplett idiótának. :)

10
horvathr képe

Sokan 29 éve ismernek.

Sokan 29 éve ismernek. Idiótának tartanak már régóta. (más miatt is) Megmutattam nekik ezt: http://pozitivnap.hu/kulfold/a-bicikli-nelkul-nem-elet-az-elet-video?fb_action_ids=631590376888966&fb_action_types=og.recommends&fb_source=other_multiline&action_object_map=[550515221700499]&action_type_map=[%22og.recommends%22]&action_ref_map=[]

11
KésmárkiM képe

Gratulálok. Jó döntés.

Gratulálok. Jó döntés. Hasonlót hoztam meg én is pár éve.

12
Vid képe

Én is gratulálok! Már csak ki

Én is gratulálok! Már csak ki kell találnod mihez kezdj a sok megspórolt pénzzel, és idővel. :) (Napi 20 kilóméter esetén időt is kéne hogy nyerj, kíváncsi vagyok mennyit!)

13
promontor képe

Isten hozott. (Meg a

Isten hozott. (Meg a bicaj.)

Remélem tudod, hogy hogy ideje kialakítanod a mélyen átgondolt, kérlelhetetlen és megfellebezhetetlen véleményedet sisakviselés, sárgamellényviselés, járdázás, pirosozás és még sok más egyéb kulcsfontosságú ügyben... ;-)

14
Hotyhogy képe

:-) Ha szemüveggel, sisakban,

:-)

Ha szemüveggel, sisakban, maszkban, mellényben, SPD-s cipőben, Bagabooval rakja, akkor nem igazi professzionális biciklis munkába járó.

15
srich képe

Elő a farbával! Csak semmi

Elő a farbával! Csak semmi álszent: "Nekem mindegy, tekerem azt' jó'van"!

-Úton az idő is csak út.-

16
jurta képe

Best ofba archiváltam.

Best ofba archiváltam.

17
kisjózsi képe

Gratulálok sokadikként én is.

Gratulálok sokadikként én is. Jó érzés látni, miként fordul inverzióba a fejlődés.
A közleekdési ktg-ek megspórolásán túl érdemes elgondolkodni az egyéb civilizációs hívságok lehántásán is, pl ki lehet köttetni az áramot, az havi szinten 14.000-es spór, a fűtést - 12.000, távközlés cirka 40 essze is.
Egyáltalán: minek kell járni a dolgozóba? Vagy minek az otthon? Ismertem egy tagot, aki hálózsákban aludt az ofiszban évekig, senki nem szólta meg.
És amikor a család lelép, ott van csont üresen, kómában 150nm-nyi élettér. Arra a napi 12 órára, amit ott töltünk, nettó pazarékolás. Szóval illene átengedni erre az időre a fűtetlen, áramtalanított helyet rászorulóknak(akiknek még ilyen sincs), szerintem a tudatosság ilyen szintjén ez alap volna.

Sőt: le lehet költözni a rák-és baktérítő közé, tanyát verni egy kókuszpálma fa alatt és akkor tényleg minden felesleges kiadás Meg. Van. Fogva.

18
tranyo képe

nem értem a vicced. a

nem értem a vicced.
a mondanivalód alapján te xarni is benzinnel jársz...

19
Hotyhogy képe

Nem ismersz fel egy

Nem ismersz fel egy marxista-leninistát? :-)

20
kisjózsi képe

Ez irónia akar lenni. :) Arra

Ez irónia akar lenni. :) Arra céloznék, hogy ez a kuporgató-spórolós-sóherholland mentalitás nem a jövő útja. Nem a primitív, álracionizáló alternatívák felé kellene tendálni, hanem kiérdemelni a nívós megoldásokat. Pölö megpróbálni havi szinten 30ezerrel magasabb jövedelemhez jutni, amiből nemcsak autóra, de üzemanyagra is futná.
Ha ezen az igénytelenedő tendencián maradunk, lassan visszaköltözhetünk a fára, mert semmilyen ember alkotta kényelemre és civilizációs vívmányra nem lesz már igényünk.
Azt kell észrevenni, hogy pl a blog író fordítva ül a lovon és nem az origótól tart a végtelen felé, hanem valahonnét az origó irányába.

21
Hotyhogy képe

A leírt gondolatod a kisstílű

A leírt gondolatod a kisstílű spórolós magatartásról az enyém is. Az anyagi előrejutásért sokan a filléres megtakarításokra összpontosítanak ahhelyett, hogy egy nagyobb jövedelemre, bevételre törekednének inkább. Erőfeszítésük hatásfoka ezért kicsiny, és alig vagy csak nagyon lassan jutnak jobb anyagi helyzetbe.

22
monster képe

Te valami marketinges

Te valami marketinges lehetsz. Először szükségtelen igényeket generálni majd ezeket kielégíteni. A kapitalizmus mozgató motorja.
http://media-cache-ak0.pinimg.com/236x/f8/c9/f9/f8c9f90830198ca37f99e4ed...
Ahogyan egy olyan emberről szólsz lenéző hangnemben aki a kerékpározás takarékosságát is kiemeli az autózás ellenében, az kifejezetten visszataszító.
Húzzál vissza valamelyik autós fórumra az ottani haverjaidhoz.

23
monster képe

http://marketingforhippies.co

http://marketingforhippies.com/the-lifestyle-trap/

Az életmód-csapda:
1. Utálok autózni, de be kell jutnom valahogy a munkahelyemre.
2. Utálok dolgozni, de meg kell keresnem valahogy a pénzt az autó törlesztőrészleteire.

24
tranyo képe

primitív? álracionizáló?

primitív? álracionizáló? woww...
nem a jövő útja... akkor biztosan tévednek koppenhágától kezdve hamburgon át ny-ig mindenütt... hát itt biza mindenkihülye. margit.

25
kisjózsi képe

primitív. a kerékpár

primitív. a kerékpár alapvetően egy primitív eszköz, mint a faék. kapudrog a félmegoldások és a decivilizáció felé.
koppenhágától hamburgig minden hanyatlik. a jövő igazi szuperhatalmai, a távolkeleti társadalmak épp most dobják a kukába és pattan mindenki gépjárműbe/re. Ha valakiknek, hát nekik tényleg van rálátásuk a biciklistömegre és köszönik szépen, de tudják mi a jó. És hát lássuk be: ~0,01-0,1Mrd fő biciklitudatú < ~6Mrd fő műszaki haladás tudatú.

26
Peta képe

Zápkörtét hol hagytad? XD

Zápkörtét hol hagytad? XD

27
Hotyhogy képe

A fustolgo kipufffffogoju

A fustolgo kipufffffogoju kispolszkijaban. :-)

28
Peta képe

Pedig ő egy igazi old style

Pedig ő egy igazi old style atomtroll flémhez kisjózsi nélkülözhetetlen hozzávalója :D

29
pere képe

Nana, a faéket nem kell

Nana, a faéket nem kell lenézni. A több száz millió dolláros, high-tech haditechnikát felvonultató usa tengeralatjárokón máig ez az egyik leghasznosabb eszköz, ha kilukad a cső.

30
horvathr képe

Nem azért járok biciklivel,

Nem azért járok biciklivel, mert nem bírom ki a 30 liter benzin árát. Havi 400 -ból telik. ...hanem azért, mert gondolok a gyerekeim jövőjére is.

31
alcedo képe

Ha valaki egy budapesti zéró

Ha valaki egy budapesti zéró nettó energia házból/passzív házból jár be kerékpárral a munkahelyére, az segíti a fejlődést és annak fenntarthatóságát a család veszélyeztetése nélkül. Ráadásul egészségesebb munkavállalóval és családtaggal nettó jól jár mindenki. Az áram egy részét megint csak lehet megújuló energiából fedezni, ha az épület jellege megengedi. Hol itt a visszalépés? Az inverzió egyébként az a jelenség, amikor a hideg légtömegek "ráülnek" az alsóbb melegre, így kellő átszellőzés hiányában rettenetes szmog tud kialakulni. Pécsen, Budapesten elég tipikus. Inverzióba akkor fordul a fejlődés, amikor kedvezőtlen meteorológiai körülmények között autóznak a városiak és szmog alakul ki. Emiatt a budapestiek várható élettartama 6 évvel rövidül meg átlagosan az EU értékelése szerint. Na ezt nevezem én visszafejlődésnek. Még jó, hogy javulnak a kerékpáros közlekedés feltételei és elfogadottsága.

32
Hotyhogy képe

Szerintem jó öreg kisjó úgy

Szerintem jó öreg kisjó úgy értette itt az inverziót, mint visszafordulást, a fejlődés visszafordulását azaz visszafele fejlődést, és nem a meteorológiai értelemében használta ezt a szót.

u.i. ...de most látom, hogy ezt te is látod. Bocsi, belekarattyoltam! :D

33
kisjózsi képe

Én nagyon örülök neki, h a

Én nagyon örülök neki, h a kerékpárosok teli tüdőből tisztítják a bkk járművei után a levegőt és h elméleti síkon a dugók is ritkulnak, ha sokan izzasztják magukat inkább a kényelem helyett. Ha ez nekik jó...
Azt nem tudom csak, hogy kapitalista rendszerben miféle fejlődést segít elő az, ha nem fogyaszt a fogyasztó.

A "megújuló" energia fogalma pedig egy, azaz 1 darab fúziós reaktort takar, az emberiség energiaellátása erre a százmillió km-ekre lévő forrásra van alapozva. (kezdve azzal h a passzív ház nem mínusz 20 fokos szinten szigetel a kinti -50-től...)
Nem igazán tűnik felelős magatartásnak erre építeni és építtetni. Mert azzal, h nem fogyasztasz elég energiát és még"megújulót" veszel, nemcsak a zölden buzgó kormányokat, de az üzleti szektort is elkényelmesíted. Sokkal több profitot lehet ókori ötletek farigcsálásából, meg napellemek tökéletesítéséből kaszálni, mint pl megoldani az emberiség (vagy akár csak a legfejlettebb államok) valós ellátásbiztonságát.

34
alcedo képe

Sajnos korai az örömöd,

Sajnos korai az örömöd, ugyanis a közvetlen légköri szennyezés expozícióra vonatkozó kísérlet az utóbbi években (a Vector projektet több ilyen is követte, az utóbbi hónapokban is zárult egy) mind arra a következtetére vezette az értékelőket, hogy az autóban, zárt dobozban utazók (a vezetőt is beleértve) időben nagyságrendekkel tovább vannak kitéve a közlekedési (és egyéb) pontforrásokból (gépjárművekből) származó szennyezésnek, így a kerékpáros szervezetébe azonos viszonylaton az intenzívebb respiráció ellenére nagyságrendekkel kevesebb szennyezőanyag jut. Ennek megfelelően nagyságrendekkel több kerékpáros kéne ahhoz, hogy tüdejükkel ugyanannyi szennyezőanyagot szűrjenek ki, mint a gépjárművel közlekedők (egyszersmind szennyezők).

Ha jól értem, a kényelmet a szív- és érrendszeri, mozgásszervi betegségek, 2-es típusú cukorbetegség és egyéb mozgáshiányból származó betegségek szinonimájaként használod. Szerintem a jól beállított kerékpárok kényelmesek, a rosszul beállítottak pedig sokszor kényelmetlenek. Sok gépjármű ülései kényelmetlenek, hosszú távon nekem például hajlamosak derékfájást okozni.

A "kapitalista rendszer" fogalmát elsősorban a marxi hagyományokon nevelkedett szocialista funkcionáriusok használták. Én saját elhatározásomból nem mélyedtem el a marxizmusban, ezért nem tudom, hogy az mit gondol a "kapitalista rendszer" viszonyáról a "fogyasztással". (Sajnos tudom, hogy e fogalmat sokan és helytelenül használják a modern demokráciákban is, tőlünk nyugatra is.) Én a piacgazdaságot részesítem előnyben. A piacgazdaságnak egyáltalán nem árt, ha olyan dolgokat fogyaszt valaki, amiből 30-50 év múlva is lehet reálisan fogyasztani. A ház karbantartása ilyen, a kulturális javak ilyenek és millió más is ilyen. A fosszilis energiahordozók, légszennyezést okozó tevékenységek és sok más dolog nem ilyenek.

Jó okkal aggódsz a Nap miatt. Sorsa születése pillanatában megpecsételődött. A csillagászat meglehetősen objektív tudománya szerint azonban még egy ideig kitart. Ha vetsz egy pillantást napjaink Pekingjére (és a tíz évvel ezelőttire), akkor észreveszed, hogy a légszennyezés dinamikája megfelelő kezelés nélkül a sürgetőbb problémák közé tartozik. (A hazai városok levegőminőségén is van még mit javítani.)

A passzív ház és a nettó zéró energia házak nem önmagában a szigetelésre építenek, hanem a hőveszteség és a házban képződő összes hő arányaira. A hőveszteség számításában a külső (méretezési) hőmérsékletnek is meghatározó szerepe van. Ezért végzik épületgépészek, mert ők tudnak ezzel kalkulálni, éppúgy, mint például az ablakfelületekkel, mint több ezer wattos "fűtőtestekkel" napsütés esetén, az évszaknak megfelelő beesési szög mellett.

Az aktív / passzív házak, megújuló energiák iránti kereslet megmozgatják az üzleti szektort, éppúgy mint más impulzusok. Sok helyen ezek alapozzák meg a növekedést. Az üzleti szektort az kényelmesíti el, ha a rossz minőségű vagy elavult termékekre van kereslet. Ilyenekből származik a hitelválság, az elavult technológiák miatt egy idő után menthetetlen ipari ágazatok összeomlása. A napelemek fejlődése a legkeményebb alap- és anyagtudományi fejlődésből, vezérlési- informatikai és egyéb rendszerek tökéletesedéséből származik. Az anyagtudományok fejlődése szinte minden ágazat számára új perspektívákat nyit, amit épp most a megújulók meglendülése is segített felpörgetni.

Nem világos, hogy a csökkenő kínálatú, növekvő keresletű, egyenlőtlen és instabil térségre koncentrálódó fosszilis energiahordozók töretlenül növekvő fogyasztása hogyan járul hozzá akár a fentiekkel szemben az ellátásbiztonsághoz, de fikarcnyi kétségem sincs, hogy kisvártatva megosztod velünk.

35
monster képe

Marx egyfelől pontosan

Marx egyfelől pontosan definiálta és leírta a kapitalizmust, ez nem marxizmus. Ez a kapitalizmus politikai gazdaságtana. Másfelől szegény papíron megtervezett egy idealista társadalmat amit nem a tőke és a profitot generáló fogyasztás mozgat. Ezt elvileg lehetne marxizmusnak mondani, de ezt a modellt még nem sikerült megközelíteni se a valóságban. Marx még nem különböztetett meg jó és rossz fogyasztást, pedig valahol itt kéne továbbfejleszteni az elméletét. Az mindenesetre látszik hogy igazán jó profitot főleg a szükségtelen és kárt okozó fogyasztás generál.

36
alcedo képe

Érteni vélem Marx leíró és

Érteni vélem Marx leíró és társadalmi javaslatait tartalmazó munkássága közti különbséget. Ha úgy tetszik, a marxizmus politikai gazdaságtana által meghatározott kapitalizmus (aminek a jelenlegi relevanciájáról volna értelme beszélni) és a korlátozott vagy teljes piacgazdaság fogalmai közti alapvető különbségre utaltam a fentiekben. A marxizmus politikai gazdaságtana Marx érdeklődésének szempontjai alapján vizsgálja egy adott korszak gazdaságának sajátosságait, ennélfogva nem a leguniverzálisabb vagy legrobosztusabb gazdaságelmélet. Ha van rá mód, hogy megválasszam, mit kezdek az időmmel, én például biztosan nem fejleszteném tovább. :) Szívesebben foglalkozom a piacgazdasággal, ami szerintem jó mechanizmusokat ad, de önmagában korlátosan működik (ezt Már Marx is megtanulhatta (volna) elődeitől), mint a kapitalizmussal, amely kiragadott termelési tényezők jogi státusza és tulajdonosai alapján próbál univerzális magyarázatot adni a gazdaság működésére. Szerény megítélésem szerint Marx vizsgálódásai és fókuszai az érdektelenség határát súrolják a XXI. század alapvető és azokat leképező gazdasági problémáinak tükrében. A piacgazdaság "egészségi állapota" azonban alapvető jelentőségű.

A fogyasztás minősítésével, a szükségtelen fogyasztással és annak a profittartalmával kapcsolatos kérdések messzire vinnének. Legyen elég annyi, hogy nem mindegy, hogy hulladékvasat viszek-e be a MÉH-be a triciklivel, mint munkaeszközzel, vagy a triciklit adom be. Egyik esetben profitot (is) termel(het)ek, a másik esetben van bevételem, de az aligha profit. Ha az áramot megveszem az ELMÜ-től, az fogyasztás, de ha lekötöm a szomszéd órájáról, akkor az már nem a klasszikus fogyasztás (és oda a klasszikus fogyasztáshoz kötődő önmérséklet is).

37
monster képe

Rezsicsökkentés!!! Ez a

Rezsicsökkentés!!! Ez a lényeg.
Nade annak ellenére hogy az igaz hogy a társadalmi törvényszerűségek nem annyira alapvetőek és örökérvényűek mint mondjuk a klasszikus fizika törvényei, amikor Newton leírta a törvényszerűségeket, és azt elnevezték newtoni mechanikának, attól az még fizika maradt. Marx is viszonylag egzakt törvényszerűségeket írt le, amik még most is igazak, működnek (sajnos). Gazdaságtan, elé lehet írni ha akarom hogy marxista, de attól még az, ami. A kapitalizmus működik jelenleg a fejlett világban, ha tetszik, ha nem, de a Marx által megfogalmazott rendszerben. Meg kéne változtatni, de akik a legtöbb befolyással rendelkeznek, azoknak ez a rendszer nagyon is megfelel.
Furcsán sántítanak a példáid, hiszen az elektromos energia fogyasztása szempontjából teljesen lényegtelen hogy a fennálló (a társadalmi piramis tetején elhelyezkedők által alkotott és az ő érdekeiket szolgáló) jogi viszonyok között legálisan vagy illegálisan vételezed. A létfenntartáshoz való jog magában foglalhatja a jogot az áramhoz. És ennek a jognak a korlátozását nem a legszerencsésebb dolog a rendelkezésre álló pénz mennyiségétől függővé tenni. Nem is beszélve a hulladékvas és a tricikli összemosásáról, amit nem is értek.Egyik sem igazán klasszikus fogyasztási példa.

38
kisjózsi képe

"az autóban (...) utazók

"az autóban (...) utazók (...) időben nagyságrendekkel tovább vannak kitéve a (...) egyéb pontforrásokból származó szennyezésnek, így a kerékpáros szervezetébe azonos viszonylaton az intenzívebb respiráció ellenére nagyságrendekkel kevesebb szennyezőanyag jut"

Akkor, ha jól értem a gépjárművel közlekedő tömegek védelmében illenék mihamarábbi lépéseket tenni, azaz a gépjárműközlekedés ritmusát annak akadályozása helyett felpörgetni, (szintbeli kereszteződéseket felüljárósítani, zebrákat aluljárósítani, plusz sávokat betoldani, sebességeket növelni stb.) hogy az ekszpozíciót az időtényező csökkentse?

39
kisjózsi képe

volt is az alternatív

volt is az alternatív urbanisztikai műhelyünknek egy elképzelése, mely szerint a kis-és nagykörutat a szintbeli csomópontok kilövése után egyirányúsítani kellene, akárcsak egyes sugárutak forgalmát. Pl az Erzsébet-hídon 1x6 sáv robogna a legtakarékosabb 70-es tempóban a Keleti pu.- Őrs vezír felé, gyakorlatilag lámpa, lassítás nélkül, szembeforgalom hiányában kellemes és biztonságos áramlással, plusz kanyarodósávokkal stb. de ez még a jövő zenéje...

40
Peta képe

Nem, a múlté.

Nem, a múlté.

41
alcedo képe

http://veke.hu/download/Kszem

http://veke.hu/download/Kszemle_CIKK_917.pdf

A gépjárműközlekedés "ritmusának felpörgetésére" irányuló intézkedések a valójában a forgalom lassulását eredményezik (ld. rezervációs sebességek vs. telítődés). Az egyetlen eszköz az átlagos expozíció csökkentésére a kabrió autók alkalmazása lenne (nem dúsul fel a szennyeződés az utastérben, illetve képes távozni).

A közlekedő tömegek védelmében illenék kevesebbet szennyezni. Ez ráadásul az egyetlen módszer, ami a lakókon is segítene.

42
G.Tomi képe

Az autózás helyett elkezdeni

Az autózás helyett elkezdeni bringával közlekedni nem visszafejlődést, hanem egy zsákutcából való visszafordulást jelent.

43
elfroland képe

Mizu! Rég láttalak. Jöttél

Mizu! Rég láttalak. Jöttél életet lehelni ebbe a haldokló fórumba? :-)
Amúgy én most akarom a Bell Jet Ranger helikoptert valami kevésbé primitívre cserélni. Mondjuk egy V-22 Osprey meg is tenné. A két dönthető rotor már eléggé 21.század úgyhogy jó lesz.
Csak az irodaépületnél akadékoskodnak holmi födémterhelléssel vagy mi a fenével.
Tököm kivan az ilyen fejlődés hátráltató idiótákkal. :-)

44
kisjózsi képe

Ez OFF, de neked az

Ez OFF, de neked az Aérospatiale (EC...) mókusára van szükséged, mert amerikai cikkeket csak sutyerákok használnak, mint dzsoki júing. emellett ha jól körülnézel, az összes kellemes környzetű heliport nagyjából az ékröjjel van tele, nem véletlenül

45
Vid képe

Hát nem fantasztikus volna ha

Hát nem fantasztikus volna ha inkább a teljes autósközlekedést helikopterközlekedéssé varázsolnánk? Akadályok, kereszteződések nélkül? A mai számítóképes vezérléssel már megoldható lenne egyszerre többszázezer helikopter irányítása Budapest légterében! Ráadásul jóval több üzemanyag fogyna, felpörögne a füldugó, és hangszigetelés-üzlet, jóval több orvost lehetne foglalkoztatni, szóval pörögne a gazdaság is!
Hát nem volna csodálatos?

46
kisjózsi képe

Ehhez a szinthez gazdasági

Ehhez a szinthez gazdasági fejlettség is kell, ami itt nincs. Egy-két irigylésre méltó esetet lát csak az ember, pl amikor farkashegyen leszállt egy (szerintem túl jelentéktelen típusú) helikoffer az ellopott MÉM RSz/ Vitrolázó reptér pilótaotthonánál a hangár elé, majd a rakomány forróváltásban ugrott át az akkor legjobban felszerelt Áládár-8-as mintájú óudiba, hogy a kátyús erdei út nyelje el.

Régen az átkosban szép forgalma volt pl a budaörsi reptérnek, a komplett hétvégéink motorzúgásban teltek közeli telkünkön, de irigykedés helyett örültünk a nagyívű tavaszi/nyári/őszi zsongásnak.

47
Vid képe

Tehát akor vehetem úgy, hogy

Tehát akor vehetem úgy, hogy te is jó ötletnek tartod?

48
Peta képe

Atyaég. Én törekszem a

Atyaég. Én törekszem a magasabb fizetésre, de az ziher, hogy ha összejön, a pluszpénzt nem még több olaj elégetésére fogom költeni.

49
Peta képe

2x

2x

50
Kisember képe

Nekem van autóm és még

Nekem van autóm és még benzinre is telik, sőt, új bringát is tudnék venni magamnak, mégis egy régi Patria városi bringával járok, ha csak tehetem. Na erre varrjál gombot, vagy ahogy a mi szakmánkban mondják, erre szólózzál!

51
KergeKacsa képe

Szintén van autóm, benzinre

Szintén van autóm, benzinre is tellik, van saját lakásom, plazma TV, laptop, PC, okostelefon, kismillió bizbasz, ami hithű IT-sként "kötelező", de mi köze ennek a bicajozáshoz?
Biciklizni jó, városban gyorsabb, mint a BKV/autó. És igen, olcsóbb is, ami sokaknak számít, de ez alapján következtetést levonni az összes bicajos pénzügyi szokásaira eléggé retardált dolog.

52
kisjózsi képe

"van saját lakásom, plazma

"van saját lakásom, plazma TV, laptop, PC, okostelefon, kismillió bizbasz, ami hithű IT-sként "kötelező","

"Te valami marketinges lehetsz. Először szükségtelen igényeket generálni majd ezeket kielégíteni. A kapitalizmus mozgató motorja.
http://media-cache-ak0.pinimg.com/236x/f8/c9/f9/f8c9f90830198ca37f99e4ed..."

- monszter :)

53
KergeKacsa képe

Örülök, hogy a szelektív

Örülök, hogy a szelektív olvasásodnak köszönhetően nem vagy képes a te általad előzőleg írtak és a mostani hozzászólásod közötti ellentmondást felfedezni.

Egyben vagyok a fogyasztói társadalom mintapéldánya, és a fejlődés visszafordításán fáradozó ember is a végtelen spórolásommal a kocsin, áramon, mindenen.
Bízok benne, hogy nemsokára felismered, hogy egyszer felismered, hogy a nézőpontod a fenti kettősség lehetetlensége miatt téves. :)

54
kisjózsi képe

Én csak 1 kollégádtól

Én csak 1 kollégádtól idéztem, ez az ő véleménye rólad :-p

55
Torpedo képe

Szívből gratulálok, nekem is

Szívből gratulálok,
nekem is ez az első átbringázott telem!:-)