Üdv!
Komolyan nem értem az embereket. Mindneki a másikban keresi a hibát. Ha valakinek egy picit jobb lesz, akkor rögtön mindenki irigykedni kezd és mondja, hogy miért pont őőők ... ... amikor adót sem fizetnek?
Este lettem kicsit morcos, kerékagy blog miatt és a kommentek:
http://kerekagy.blog.hu/2013/11/15/a_kormanyzat_attekinti_a_biciklisek_1...
A primitívség itthon hogy "autós", a "bringás",.. , én gyalogos vagyok! Így születtem, lehet a "bringások" egy bmx-el alattuk, az "autósok" meg egy golffal együtt születtek, de lesajnálom őket.
Bringával megyek melóba, autóval bevásárolni és gyerekeket szállítani.
Ált isk 3. óta minden iskolámba és munkába is bringával járok, de sokszor úgy érzem mi vagyunk a közlekedés patkányai. Az idő minket fog igazolni, kérdés hogy 5, 10 vagy 25 év lesz-e. Most úgy érzem 30, mert Magyarország.
Azért írom, mert bosszantó ez a sok rugalmatlan, idióta, kreszre rosszul hivatkozó ember:
https://www.facebook.com/delmagyar/posts/692909090719367
Tolerancia az zéró. Két éve az az érzésem, hogy a helyzet romlik, elindult lefelé. Nagykörút, Andrássy,... egyre több a frusztrált ember és hazafelé menet tölti ki máson. :(
Aztán tegnap céges buli, főnök hívott taxit. Árpád híd felé egy utcában megyünk, egyirányú. Velünk egyirányban az út szélén jobbra egy bringás, taxi előzni kezdi, de odaszól nekünk hogy "és akkor most kérnék egy ajtónyitás jobbról". A szerencséje a taxinak, hogy nem esett le nekünk mi is volt ez. Később raktuk össze az egészet és nem akartuk elhinni! >-( Ha ott leesik nekünk és nem vagyunk elmélyedve a beszélgetésben, tuti kiszállunk fizetés nélkül!! Hányok ettől az országtól!












Ennek semmi köze a
Ennek semmi köze a kerékpározáshoz. A (magyar?) korszellemmel van a baj, mely az elesetteket, kiszolgáltatottakat lenézi, megveti. "Akinek nincsen semmije, annyit is ér." A kerékpárosok még egész szerencsés helyzetben vannak pl. a hajléktalanokhoz képest.
Ebben is van valami, de ez
Ebben is van valami, de ez sem csak magyar sajátosság. A logikád szerint akkor a gyalogos lenne a legelesettebb, legkiszolgáltatottabb, de a taxis tuti, hogy nem szólt volna be egy ilyet egy az út szélén sétáló gyalogossal kapcsolatban.
A gyalogosokat semmibe veszik
A gyalogosokat semmibe veszik az autósok. Hogy csak a zebra elsőbbségének meg nem adását említsem.
Igen, szerintem is semmibe
Igen, szerintem is semmibe veszik, de ebben a történetben a taxisofőr egyértelműen be akart vágódni az utasoknál. Ha egy utas kiszáll a taxiból, akkor azonnal gyalogossá válik, szóval ha ugyanezt eljátssza egy gyalogossal, akkor még egy verést is megkockáztathat a végén. :D
Egyszerűen arra végképp nem számított, hogy az utasok között ott beszélget egy potenciális kerékpáros, mert még sajnos mindig nem vagyunk jelen az utakon kellően nagy számban ahhoz, hogy egy ilyen senkiházi ne merjen megengedni magának ilyen beszólást. És sajnos az utasok között sincsenek elegen, akik felháborodnának ilyen szövegen, hanem inkább cinkosan összekacsintanának vele, vagy egyszerűen elengednék a fülük mellett.
Majd ha lesz a taxisnak a
Majd ha lesz a taxisnak a szerettei között valaki, aki minden nap biciklivel fog közlekedni, akkor fog csak változni valamit. És igen, sok időbe fog ez telni. Jó lett volna, ha időben kapcsoltok és nem fizettek. Azt szívesen megnéztem volna élőben. :D
" Az idő minket fog igazolni,
" Az idő minket fog igazolni, kérdés hogy 5, 10 vagy 25 év lesz-e. Most úgy érzem 30, mert Magyarország."
Nem kell annak 30 év. Elég ha ezer ft lesz a benzin.
Kevesebb autó lenne, biztonságosabb lenne a bringázás (bár én közel sem találom borúsan a mostani helyzetet sem) jobb lenne a levegő, egészségesebbek lennének az emberek, és egy sor ágazatban beindulna a helyi gazdaság, csökkenne a munkanélküliség.
+1
+1
Szerintem az emelkedő
Szerintem az emelkedő benzinárak csökkenő gazdasághoz, emelkedő árakhoz, munkanélküliség növekedéshez vezetnek.
Szerintem meg nem. Sőt, pont
Szerintem meg nem. Sőt, pont az olyan országokban nem, mint mi.
Ha a hosszútávú áruszállítás költsége jelentősen megnöveli a termékek árát, akkor hirtelen érdemes lesz helyben előállítani azt, amit régen is előállítottunk munkát adva a lakosságnak, viszont pont a nagytömegű áruszállítás miatt ezek az emberek most vagy munkanélküliek, vagy a munkanélküliség miatt keveset keresnek. Ha pedig ők munkanélküliek, akkor tőled kell több adót beszedni, hogy segélyezzék őket legalább olyan mértékben, hogy ne halljanak éhen.
Ez csak elméletben igaz. A
Ez csak elméletben igaz. A valóságban a világunk tele van lobbival és multikkal, szóval nem fog működni.
"tele van lobbival és
"tele van lobbival és multikkal" ennek a jelentősége akár vissza is szorulhatna.
Tény hogy a tesco sokkal költséghatékonyabban ad el 1kg kenyeret mint a sarki kisbolt, ezért olcsóbban tudja adni, tehát neked mint vevőnek jobb.
De ha hozzáadod azt is, hogy a régi kisboltokat üzemeltető családok tönkrementek és most mondjuk közmunkások, akiknek a bérét a Te adódból fizetik, akkor máris drágább az a kenyér.
Amitől most a többség bevan fosva, (jaj mi lesz velünk spanyol paradicsom meg iphone nélkül) az kb 5-6ezer évig már működött. Ami most van az meg 1-2száz éve megy és erősen inog.
Meggyőződésem, hogy minden országnak jobb lenne, ha napi megélhetést biztosító javakból csak azt importálná, amit nem tud előállítani. Arról nem is beszélve, hogy globálisan nézve mekkora terhet és erőforrás pazarlást okoz pl az élelmiszerek több ezer km-es húrcolászása.
Persze, ezzel tisztában is
Persze, ezzel tisztában is vagyok. Az egyik kedvencem:
http://www.youtube.com/watch?v=kI14ldKRnJQ
De jelenleg akkor is azt mondom, hogy a benzinár szorosan összefügg a gazdasággal. Nem így kellene, de globalizáció van, bármikor ihatsz chilei bort.
"Nem így kellene" Mindig az
"Nem így kellene" Mindig az van, ahogyan csináljuk.
Nem baj az, hogy bármikor ihatunk chillei bort. Csak az a probléma, hogy amikor ott állunk a polc előtt és vehetünk chillei bort 1800-ért, meg vehetünk magyart 2000-ért, akkor nem a valós árat látjuk. Ha a chilleit vesszük meg, akkor kifizetünk 1800-at a boltban, plusz az adónkon keresztül fizetünk segélyt a tönkrement hazai bortermelőnek, plusz eleve kevesebbet keresünk, mert ha a hazai borásznak nagyobb lenne a vásárlóereje, akkor többet venne abból a termékből amit mi állítunk elő a munkahelyünkön. Jobban menne a saját munkahelyünknek, fejlesztene, mégtöbb embert foglalkoztatna, csökkenne a munkanélküliség, megemelkedne a fizetésünk. Ha ezt is belevesszük, akkor máris nem 1800 a chillei bor, hanem 2200.
Tökéletesen igaz az, hogy ha a világon mindenhol olcsó a benzin, az pörgeti a gazdaságot. De csak azokban az országokban, ahol sokkal nagyobb az export, mint az import. De mi nem ilyenek vagyunk. Tehát nekünk rossz az alacsony benzin ár.
Adódik a kérdés, hogy hát akkor mi is exportáljunk többet az importnál. Zárkózzunk fel a fejlett nyugathoz.
Ezzel csak az a gond, hogy exportálni olyan országokba éri meg, ahol nagy az életszínvonal. Ott van vásárlóerő. Viszont ezek az országok nagyon vigyáznak ám, hogy kevesebb legyen az import mint az export, hiszen pont ezért gazdagok. Ez gyakorlatilag egy piramis játék, ami ráadásul nem csak a gazdaságok nagyrészét vágja haza, de még iszonyú környezeti megterhelést is jelent.
Úgyhogy valóban igazad van, a benzin ár szorosan összefügg a gazdasággal, csak számunkra pont fordítva.
Ezzel nem értek teljesen
Ezzel nem értek teljesen egyet. Ugyanis elég, ha csak házon belül szállítunk, ilyenkor itthon tankolunk, itthoni árut szállítunk itthonra. A hazai termékek vásárlása nem zárja ki a benzin használatát, sőt a kiskereskedelem, a sok kis furgon az utakon épphogy erősíti. És mivel épp a kiskereskedelem az érzékenyebb a "rezsi" változásra, nekik fontosabb a benzinár változás, mint a multiknak, akik beömlesztenek mindent egy kamionba (és megtankolnak Szlovákiában, határátlépés előtt). Ma már nem is a hazai termék vásárlása a lényeg, hanem a helyi terméké.
Ebben igazad van, a belföldi
Ebben igazad van, a belföldi szállításnak tényleg nem mindegy. Az a kérdés, hogy melyik a hangsúlyosabb.
"megtankolnak Szlovákiában, határátlépés előtt" Na pl ennek se itt csapódik le a jövedéki adója.
Helyi fuvarozással kapcsolatban, fellendülne a bringásfutár szakma is :-)
Azért egész más amikor
Azért egész más amikor 30km-re ell elszállítani a cuccot, meg amikor 5-10000 kilóméterre.Arányaiban nem a belföldi szállítást sújtaná leginkább az üzemanyagár emelkedés.
Adódik a kérdés, hogy hát
Adódik a kérdés, hogy hát akkor mi is exportáljunk többet az importnál. Zárkózzunk fel a fejlett nyugathoz.
Ezzel csak az a gond, hogy exportálni olyan országokba éri meg, ahol nagy az életszínvonal. Ott van vásárlóerő. Viszont ezek az országok nagyon vigyáznak ám, hogy kevesebb legyen az import mint az export, hiszen pont ezért gazdagok
Attól függetlenül hogy a gazdag országok mit hagynak és mit nem hagynak (ami ellen nem sokat tehetünk)én azt látom hogy azért mi is rengeteg dolgot elbaltázunk. Szinte ahány hazai gyártót nézek, mindenütt az az érzésem hogy képtelenek felmérni hogy mire lenne kereslet, hol kellene újítani, mit fog hozni a holnap.
Pld a SIÓ biztos hogy sokkal több gyümölcslevettudott volna kivinni az országból az elmúlt 23 évben, ha nem csak most döbben rá, hogy lehet száz százalékos gyümölcslevet is készíteni méghozzá az itteni almából. Ez miért tartott ennyi ideig? És még sorolhatnám a többi példát akárhová nézek.
Szóval első körben a folytonos önsajnálaton kívül (ami csak részben jogos) először a saját portánkon kéne sepregetni.
A fogyasztói magatartásról már nem is beszélek.
Egy pillanatig sem gondolom,
Egy pillanatig sem gondolom, hogy hibátlanul csináljuk, és csak a körülmények miatt tartunk itt. De első lépésben sokat javítana a helyzeten, ha több mindent gyártanánk saját fogyasztásra.
Néhány éve ezt mondtam én is,
Néhány éve ezt mondtam én is, most 2000 Ft-ot mondanék, de sajnos az energia árak csökkentése most "magasabb " célt szolgál.
Az emberek hihetetlenül irracionális módon ragaszkodnak a 2 km-es autós utazásokhoz még kisebb városokban is. Ez lélektanilag teljesen hasonló a dohányzáshoz.
Életemben egyszer taxiztam,
Életemben egyszer taxiztam, de ha eljönne a második alkalom, megírnád, hogy melyik társaságot ne hívjam?
Sajna nem emlékszem, de a
Sajna nem emlékszem, de a többiek sem már. :(
Ha nem esett le egyből a
Ha nem esett le egyből a dolog, biztos volt az arcotokban pár pohárral. Legalább búcsúzásképp tehetett volna valaki egy vörös rókát a nyakába, arcberendezésébe a taxisnak... Nagyobb szívás lett volna neki, mint a fizetés nélküli távozás.
Mivel ez oda felé volt,
Mivel ez oda felé volt, összvissz egy tea meg kóla volt az arcunkban. És mivel a kolléganőm terhes is, neki még a buli után sem volt semmi az arcába. Én hallottam hogy a sofőr mond valamit jobb ajtónyitásról, de mivel 5-en voltunk utasok, én balra leghátul, nem tudtam mire és miért mondja. Akik jobb oldalt ültek, látták jól az út jobb oldalát is, de ők meg elég elmélyülten vittatak meg egy kérdést, nem figyeltek. Aztán mikor kiszálltunk én kérdeztem meg, hogy miért akartak ajtót nyittatni és kiszállni előbb? Ja ők nem... és 1 perc után összeraktuk. Teccikérteni?
"kerékpározás havas"-ra az
"kerékpározás havas"-ra az első találat(biztos volt már):
http://www.youtube.com/watch?v=yiTiir8Uf10
-Úton az idő is csak út.-
Nekem nem ilyen rosszak a
Nekem nem ilyen rosszak a tapasztalataim. szerintem az 5-6 évvel ezelőtti időszakhoz képest ami most van az áldás. És már nem taxis kőbunkó, és centiz le 2 cm-el.