Nem tudom hányan utaztok néha BKV-val, de ma feltűnt, hogy 4 klímás Volvóból amit megfigyeltem 4-en voltak tárva-nyitva az ablakok, méghozzá az összes.
Két cikket találtam róla:
http://www.origo.hu/itthon/20130618-a-bkk-kotelezove-tette-a-klimahaszna...

És :http://index.hu/belfold/budapest/2013/06/17/beszolt_az_utas_hogy_nincs_klima/

Egyik sem a jelenlegi helyzetről szól. Fel nem tudom fogni, hogy
1: Miért vesznek klímabarandezést, ha nem tudják, hogy az nem képes lehűteni a teljes légkört a város felett?
2: Miért vesznek klímabarendezést, ha nincs pénz/szakértelem a karbantartására?

Gyakorlatilag csak 1-2 hónapig kellene évenként üzemeltetni ezeket a berendezéseket de úgy tűnik az sem megy.

Van valakinek közelebbi információja a helyzettel kapcsolatban?

A kombínókon is nyitva vannak az ablakok?

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
stp1 képe

árpirlistól októberig

árpirlistól októberig elviselhetetlen a bkv klíma nélkül, erős túlzás az az 1-2 hónap.

mindenhol tárva-nyitva az ablak, ahova jut pár fogalmatlan ember és a működő klíma ellenére kinyitja, folyamatosan csukogatni kell utánuk.

2
Vid képe

De most akkor gyakorlatilag

De most akkor gyakorlatilag ez a fő ok, hogy az utasok kinyitják az ablakot??
Akkor miért nem állítják le az összes klímát? Ennek így nem látom értelmét.

Egyébként be is lehetne zárni az ablakokat, a klíma árának töredékéért.

3
jurta képe

Egyébként be is lehetne zárni

Egyébként be is lehetne zárni az ablakokat, a klíma árának töredékéért.

Azért a jármű tervezője sem teljesen hülye, épp a klíma miatt az ablakfelületnek csak töredéke a nyitható ablak, pont a hűtés miatt. (Ez a régebbi járműveken nem így volt.)

De jó azért, ha nyitható marad, egyrészt elromolhat a klíma, akár menet közben is, másrészt lehet füst, vagy büdös, vagy veszélyhelyzetben ki/be kellhet adni/dobni valamit az ablakon.

4
Vid képe

Az a kevéske nyitott rés is

Az a kevéske nyitott rés is pont elég ahhoz hogy a klíma hatása ne legyen érezhető, úgyhogy ez önmagában semmit sem ér.
Vészhelyzetben meg szépen körbemegy a buszvezető és kinyitogatja őket a kulcsával. Ha nagyon nagy a vészhelyzet, akkor meg úgyis törni kell.

5
Icarus képe

Igazából az lenne a jó, ha

Igazából az lenne a jó, ha ilyenkor egy matricával leragasztanák - MŰKÖDIK A KLIMA, KÉRJÜK NE NYISSON ABLAKOT felirattal

6
Vid képe

Van egy olyan érzésem hogy

Van egy olyan érzésem hogy sok emberen ez sem segítene.

Amúgy más országokban is tapasztaltatok ilyesmit, vagy ez magyar sajátosság? (Melegebb éghajlatú országok érdekelnek, ahol néha van ilyen meleg mint itt most)

7
jurta képe

Van ilyen matrica -

Van ilyen matrica - fizikailag nem gátolja a nyitást -, legalábbis a vadiúj Citarrókon és a Combino villamosokon, sőt hangos utastájékoztatást is hallottam már. (A MÁV-START-os járműveken is van, ami most nem ide tartozik, szóval elterjedt dolog ez.)

8
venyerin képe

Azért szerintem erős túlzás

Azért szerintem erős túlzás ez az "áprilistól októberig"... :)
Az 1-2 hónap stimmel, csak ez nem egy folytonos időszak, hanem több kisebbnek az összege.

A légkondi néha jó dolog, de az a megfigyelésem, hogy ha egyszer valahova bekerül, legyen az lakás, iroda vagy autó, onnantól kezdve egyfolytában duruzsol, ha kell, ha nem.

Az ablaknyitogató polgártársak meg sajna tényleg vannak. Az agyatlan "én harcom, megoldom egyedül" mentalitás gyümölcse ez is, mint oly sok szívás a városban.

9
Vid képe

Áprilisban még lazán 25 fok

Áprilisban még lazán 25 fok körül van a hőmérséklet, sőt, sokszor még májusban is, szóval ha AKKOR nyitva vannak az ablakok, akkor nem látom értelmét a klímának. Eggyel kevesebb réteget kell felvenni és kész.

Nekem is feltűnt a hozzáállás a klímahasználattal kapcsolatban. Nem tudom egy autó fogyasztásának hány százalékát adja, de tényleg mindenhol eleve bekapcsolva láttam. Pláne északi országokban nevetséges hogy egyáltalán van az autóban. Ráadásul a rendszer ott nem is zárt, időről időre elszökik a gáz és újra kell tölteni.

Tegnapi megfigyelés: 5 Volvó buszból 4-en tárva nyitva az ablak, az új mercik egyelőre még rendben vannak.

10
tranyo képe

merciken nem nyithatóak az

merciken nem nyithatóak az ablakok.egyszer mikor utaztam és nem ment a klima, néztem hogy ki tudom-e húzni, de spec kulcs kell hozzá

11
Vid képe

Gondolom, amikor nem mennek a

Gondolom, amikor nem mennek a klímák nyithatóak, különben nem lennének rajta ablakok. Egyébként én Volvón is láttam már ilyet.

12
venyerin képe

Még annyi, hogy vannak

Még annyi, hogy vannak pozitív példák is, pl. a 105-ös vonal új Merci buszain, a Combinón és az új Alstom metrón tetszett az éghajlat.

13
biktop képe

Lehet, hogy városi

Lehet, hogy városi legenda.... hallottam olyat, hogy a sofőröket büntetik meg a főnökök, ha túl sok benzin megy el. És bekapcsolt klíma esetén, ugye...

14
Vid képe

Lehet ebben valami. Mert ugye

Lehet ebben valami. Mert ugye nagyobb melegben a klíma is többet fogyaszt, és ha etz nem veszik figyelembe a benzinelszámolásnál akkor baj van. Senki nem ismer egy sofőrt, akinek van betekintése?

15
jurta képe

Aha, és a villamoson, trolin?

Aha, és a villamoson, trolin? :-)

Pedig egyszerű lenne, ha ettől akarná védeni magát a buszvezető: ne fix 26 fokra állítsa a termosztátot (kézileg) a járművén, hanem a kinti hőmérsékletnél kb. 6 fokkal hűvösebbre. Miután mindenki az utcáról száll fel a buszra, és jellemzően nem tölt rajta 20-30 percnél többet, a különbségért hálásak az utasok, nem az abszolút értékért (azt csak órák múlva kezdenék érezni).

16
Frenki képe

Kezdek már badzsítani a

Kezdek már badzsítani a hallottaktól.Meg tudja azt valaki mondani nekem, mi értelme klímával felszerelni millárdokért a buszokat, ha azt azt hajtó motor kezelésével megbízott személyt szankcionálják a többlet üzemanyag fogyasztásért?
Vagy pont ez az értelme?

17
biktop képe

Tudnak ott fent mutogatni,

Tudnak ott fent mutogatni, meg statisztikákat gyártani.

18
Frenki képe

A Combinon még kb két éve úgy

A Combinon még kb két éve úgy rémlik ki volt írva:
"Kérjük ne nyissák ki az ablakot a járművön klímaberendezés működik!"
Azóta is jókat mosolygok a nyelvtani kétértelműségén....

19
aPala képe

Mi a két verzió?

Mi a két verzió?

20
Frenki képe

1 Ugye az alapértelme,

1 Ugye az alapértelme, miszerint ne engedd ki a lehűtött levegőt a járműből rontva a klíma hatékonyságát.De miután az élmény vele olyan volt amilyen melegben akkoriban átélhető volt így van létjogosultsága ennek is:
2 Bár nem észleled, de most szólnánk, hogy ne nyisd ki az ablakot mert állítólag megy a klíma...:)