Már egy korábbi posztomba kérdezgettem a jó népet, hogy milyen megoldást tudna ajánlani a Bullhorn + váltó megoldásra. Jöttek az érdekesebbnél érdekesebb megoldások, némelyik egészen horrorfilmbe illően nézett ki. Végül az eredeti elképzelésemnél maradtam, hogy egy outis-fékváltókart toszok a végére azt jól van.
- Na igen ám csak most jön a fizikai megvalósítás. A mellékelt ábra azt bizonyítja, hogy nem lehetetlen a művelet.
http://2.bp.blogspot.com/_wb8bAl1P-N0/SSQRrusdGqI/AAAAAAAADvo/uguogkT_xh...
- Viszont ma elmentem a bicikli boltba ahol kinéztem ezt:
- és csináltam egy száraz próbát ezzel (Ami már meg van):
http://www.wheeldoctor.hu/images/kormny%20tratlon-9d5e2212.jpg
A tartó bilincs szépen passzolt rá, mert 24 mm-s akárcsak a kormány vége, de a száraz próbánál nem várt nehézségek léptek fel. A probléma az, hogy a fékkar nem tudja kijárni az útját végig.
Egyfelől a geometriája miatt ér előbb a kormányhoz mint kijárná az útját,
másfelől pedig azért, mert nem maga a fékkar a váltó, hanem lényegében a fékkar alá van bepakolva a két váltókarocska ami fel és le váltana és ez útba van a fékkar behúzásánál.
Most jönne a két konkrét kérdés feltevése:
- Tudna-e valaki mondani egy pontos gyártó és termék nevet amivel az első képen látható rendszer megvalósítható? Vagyis ahol a fékkarnak nagyobb a markolható része és/vagy a fékkar maga a váltó és hüvelykujjal lehet leváltani és/vagy nem ilyen hegyesszögben álla fékkar és nem ér bele bullhornba ezáltal.
-
Ha pedig senki nem tudna mondani, akkor tudtok-e olyan boltot/shimano viszont eladót ahol több ilyen váltót is meg lehet fogdosni és szárazba rápróbálni a kormányra, hogy működik-e akár használtan akár újonnan nekem 8 csak elegem van már abból az 58 centis baseball ütőből ami most van a gépemben.












Hogy milyen ronda kókányokat
Hogy milyen ronda kókányokat raknak össze a problémáddal szembesülő bringások:
http://www.google.hu/search?q=bullhorn%20brake%20shifter&psj=1&bav=on.2,...
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!
Ez a triatlon váltókar a rémálmom. Múltkor azt álmodtam, hogy ilyet raktam fel a bringámra és megvadult tőle és addig kergetett míg csak nem felnyársalt vele. (Azóta nem ittam olyan fajta olcsóbort, mint akkor.)
Sima koskormány
Sima koskormány fékváltókarral?Egébként talán a sora jó lehet.
A kos kormány nagyon nem jön
A kos kormány nagyon nem jön be. Városban kényelmetlen, már próbálgattam kölcsön vason. Egyenes kormány van rajta most, de ez sprintelésnél nagyon nem jó, meg túl hosszú alig férek el a sok hülye autós között akik csinálják az autós kritikált minden nap.
Ezért a bullhorn. Meg mondom a kormány már meg van, nem szeretném áron alul eladni. És az sem, baj, hogyha a sok tucat fixis között egy egyedi megoldású vasam van. :-P
Az egyenes kormányt le lehet
Az egyenes kormányt le lehet rövidíteni, nekem minden bringámon vágott kormány van, és remekül használom, és a vágás a legolcsóbb megoldás a számodra. A csere-bere topikba pl. feldobtam egy acélkormányt, ami vágva van, kb 46 cm-re, ha gondolod, vidd el, próbáld ki.
napi 50km-t megyek a
napi 50km-t megyek a városban, koskormányos géppel, túrázni is ilyennel járok, és az benne a jó, hogy legalább 5 módon tudom fogni a kormányt, ha akarom, jobb, mint bármi, és keskeny is.
Na várjunk csak most olvastam
Na várjunk csak most olvastam itt valamit: http://www.bike-shop.hu/kerekpar-alkatresz/valtas/fekvaltokar/shimano/st...
Még pediglen:
„A fékkartávolságot távtartó ékkel állíthatjuk (4, illetve 8 fokban)”
Ez mit jelent? Az én értelmezésemben azt, hogy be lehet állítani, hogy az egész fék milyen szögben álljon a kormányhoz képest. Ez azért érdekelne, mert lehet, hogy a sunrace-en is be lehetne állítani. Az mondjuk tök mindegy, hogy sora vagy R80 lesz-e rajta, a lényeg 2x/3x 7/8sebesség, csak ha ezt nem tudják a boltban ahol néztem, akkor az elégé érdekes.
szerk.
Anyám faszijának a bringáján Shimano St-2200 vagy St-2203 van rajta. Neki megfordított koskormány + levágásos megoldással. Kiakasztottam, hogy megnézem ki tudja-e járni végig az útját és úgy tűnik ki tudja. Most már csak az a kérdés, hol kapok ilyet vagy az utódját a St-2300-ast.
frísipping
frísipping ebay:
http://www.ebay.com/itm/SHIMANO-ST-2200-Double-STI-Road-Bike-2-Speed-Bra...
Elég jó áron van amúgy, de
Elég jó áron van amúgy, de puszit, pofont és fékváltókart párban illik adni.
A másik problémám, hogy meg kéne néznem mielőtt megveszem, úgy manuálisan, ahogy az őrjöngő kis gyerekek szokták a cuccokata múzeumban
Számodra a shimano Sora talán
Számodra a shimano Sora talán megoldást jelenthet, mivel ott azt hiszem a fékkar húzza a bowdent és a pöcök a kar oldalán engedi azt. Amúgy az st 2200-2300 beszerzése egyáltalán nem lehetetlen. Párban nagyjából 34-40e között van azt hiszem.
Sok sikert egyébként, remélem kész lesz hamarosan a bringád és lesz is róla pár fotó is :D
A sora valóban sokkal jobbnak
A sora valóban sokkal jobbnak tűnik minőségben, de ha jól látom abból csak 3s-9s-es készül nekem meg 2/3s-8s-es kéne. :-\
Nem rég használtan volt egy
Nem rég használtan volt egy pár a vaterán is, és még nem is tudom hol, mindkettő 2/3×8-as volt és nagyjából egy deákba fájtak. Ha érdekel ez a lehetőség szívesen feltúrom érte a netet :)
Hát igazából, amelyik működő
Hát igazából, amelyik működő képes megfelel, csak a bökkenő az, hogy rá kéne próbálni a kormányomra, hogy melyik ér bele a legkisebb mértékben.
szerintem már hetes is volt.
szerintem már hetes is volt.
Tényleg el ne felejtsem
Tényleg el ne felejtsem voltam a reciklibe is. Ott egy shimano 105-ös (régi)fékváltókart mutogattak 2s x 8s sebességeset.
kábé az is pont ilyen állapotban volt mint ez itt, de úgy tűnt működik.
http://static.lfgss.com/attachments/45058d1318883475-img_7127.jpg
A kérdéses itt az, hogy a srácok 21ezehé szeretnék vesztegetni és nem is biztos, hogy jó. Az ambivalens érzéseim okait két csoportba tudnám sorolni:
1.) A legnagyobb gondom, hogy nem tudom, hogy a féknek mennyi, hely kell, hogy fogjon is. Az optimistábbik felem azt mondja, hogy nem kell tudni tövig lenyomni, mert ha benne van a bowden úgyse tudja végig kijárni, a másik, meg azt, hogy az outis fékeknek lehet, hogy nagyobb húzás hossz kell, mint a montisoknak és nem lehet, majd beállítani normálisan a féket.
2.) Ez csak használt 105-ösre vonatkozik. Hát nem tudom, hogy működni fog-e (attól függetlenül, hogy nem kompatibilis a kormányommal) egyáltalán, mert ugye használt és úgy veszem, meg, hogy nem láttam működésközben.
3.) Általában véve a megfizethető árú outis cuccok a legalja kategóriát képezik, ez az ST-2300 is ami anyám élettársának a bringáján díszeleg, na az is egy elégé legalja modell a Shimano tollából. (Neki eleve az járt a bringájához, mert Btwin spor1-e van.) Szóval nem tudom megéri-e megvenni egy ilyen fostos izét. :-\ Vagy jobban járnék ha elkezdeném mégis csak átállítani a cuccokat a 9sebességes rendszerekre, amit amúgy nagyon nem szeretnék.
A 9-es rendszerre gatyádat rá
A 9-es rendszerre gatyádat rá fogod költeni.
Milyen montis fékről hablatyolsz itt? V vagy kanti? V féknek nagyobb húzás kell, azt nem lehet országúti fékkarral behúzni. Kanti féknek ugyanakkora a húzása mint a patkónak. De nem hiszem hogy te olyant akarnál.
A lényeg: Nem tudom
A lényeg: Nem tudom szemmértékre megsaccolni, hogy mekkora húzást produkál fékváltókar. Csak pusztán arra, hogy lenyomom a kart és megnézem, meddig megy, mielőtt a kormányhoz ér, nem tudom mennyi bowdent fog húzni. (Azt tudom, hogy a húzáshossz a féktesten múlik.)
Montis fékkarról, most az van fent. Ilyen:
http://bringaboard.hu/resources/thumb/479/723/0130_300x300.jpg
Meg a féktest is olyan, de lényegtelen, mert én csak fékkarra gondoltam:
http://webbicikli.hu/shop_ordered/2199/shop_pic/big/CSEPEL_STUPOR_FEK_20...
Szóval még1x érthetőbben: az a baj a fékváltó karokkal, hogy hosszúak és olyan szögben áll a legtöbbjük, hogyha felrakod a bullhorn végire és meghúzod, előbb hozzáérnek a a kormányhoz, mintsem végére érnének a maximális kihajthatóságuknak. Vagyis míg a montis váltó kart kiakasztva tövig húzhatom a fékváltókat nem annyira.
Különböző mértékben:
1.)A Sunrace R80 alig volt meghúzható és beleért a kormányba.
2.)A shimano 105 egész jól volt huzigálható és ha enyhén sréhen kiflé tettük fel akkor majdnem végig kihúzható volt.
3.)Anyám faszijának a keróján a St-2303 úgy tűnik végig kihúzható, de a csak a féltestet akasztottam ki a bowdeneket inkább nem szedném ki a próbálkozáshoz. Vagyis lehet annak is még lenne egy minimális kihúzhatósága csak a bowdenek visszafogják.
Jaja azért nem szeretnék 9-es rendszert. A 8-assal viszont az a baj, hogy azt is drágán próbálják adni a kufárok, mondván, hogy kifutószéria és nincs utánpótlásuk. (És ez pofátlanság.)
Tudom én hogy mi a baj velük,
Tudom én hogy mi a baj velük, de az nem hiba hanem tulajdonság. A fékváltókarok kifejezetten outi kormányra lettek kitalálva, tervezve, igazán ott hasznos az a párszázad másodperc amivel gyorsabban lehet velük váltani. És a koskormányhoz vannak optimalizálva, ha nem lennének elég görbék, nem lehetne velük kényelmesen fékezni. Így viszont hogy ilyen görbék, egy kicsit kevésbé görbe csőre felütköznek. Pont úgy, mint a haverem V-fékhez rakott hagyományos fékkarja, beállíthatatlan, mert felütközik a kormánycsőre mielőtt fogna.
Nem tudom az angol hogy megy neked, de a sheldonbrown-nál jól le van írva ez a kormánydolog, hogy koskormányt lehet kicsit magasabbra rakni és akkor kényelmes az átlagbringásnak az is.
http://sheldonbrown.com/handsup.html
Biztosan van valahol valami cég aki gyárt nem annyira ívelt fékkaros féket, aranyárban. Lehetne még a fékkar végének levágásán vagy hajlítgatásán is gondolkodni, de ki barmolna el egy 25ezres alkatrészt, meg a fékkarom az ember élete is múlhat.
Találtam neked
Találtam neked faszát:
http://triathlonrumor.com/wp-content/uploads/2012/05/2013-Campagnolo-TT-...
Egy fél millából talán ki fog jönni, de még nincsen ára, Campa, elektromos váltó, csak pici gombokat kell nyomogatni, van egyenesben is meg hajlítottban is, de legalább karbon.
Ez mégfaszább, drótos
Ez mégfaszább, drótos működtető karral tuningolva:
http://i.stack.imgur.com/v8FlT.jpg
ezt pártolom, bruhhhahhha
ezt pártolom, bruhhhahhha :D
kezd egy kicsit izzadságszagú lenni ez a topik.
bullhorn eldob, koskormány vesz oszt szevasz. A bullhornos fékváltókar ehh...döglött ötlet.
Ez amolyan nekik már sikerült
Ez amolyan nekik már sikerült típusú poszt. Nem az a kérdés, hogy lehetséges-e hanem hogy melyik bolt még olyan Budapesten ahol viszonylag sok outis és/vagy használt cuccuk van. Egész egyszerűen, mert rá kell próbálni egy párat mire találok egy jót. Valami olyasmiről lenne szó itt, mint a nő. :-P
Szóval össz-vissza annyi a bánatom, hogy teljesen ingyen minden nyögés nélkül keveset lehet felpróbálni belőlük. :-D
http://woofage.co.uk/cycling/bullhorns.jpg
http://forums.roadbikereview.com/attachments/components-wrenching/268829...
http://memberfiles.freewebs.com/25/70/62067025/photos/Tim-Raleigh-Twenty...
Már váltó is minek?
Már váltó is minek?
Az egyiken valóban nincs
Az egyiken valóban nincs váltó, de ugyanabban a szögben áll. És ugyanúgy kell nyomkodni.
Még mindig kell a váltó, 1.) mer' Budán lakok hegyen. 2.) ejtő papucsos nehéz lenne jól fixálni a hajtást.
Más felőle a fékváltókar bullhorn elég ritka baleset, de a sima outis fékkar, váltó nélkül gyakori jelenség a fixiken, de a vázváltós veteránokon is, legalább annyira, mint a bizarr kinézetű miniszoknyás lányok a főváros külterületi főútjain. Lehet, hogy váltani nem lehet vele, de ugyanazt a szöget zárják be és akkorát kell rántani rajta, hogy fogjon.
Nem tudom, hogy van-e olyan
Nem tudom, hogy van-e olyan outi-s fékváltókar, ahol a fékbowdent nem a kormány mellett vezetik el, a kormánybandázs alatt.. Ez jól működik az outi-s kormánynál, de amikor a hajlás felfelé mutat (bullhorn) és nem lefelé (outi) gond van a bowden vezetésévél. Nagyon szűk ívet kellene létrehozni.
A régi outi-s fékkarok esetén, ahol a fékbowdenek nagy ívben voltak láthatóak, ez nem volt gond, csak ezek tudomásom szerint nem rendelkeztek váltómegoldással.
Épp ma próbáltam egy fordított módon berakott, lefürészelt outi kormányra egy ilyen fékkart felszerelni (váltó nélkülit) Mivel az én kormányomnak így volt elég görbülete, a behuzással- a fékkar által megett úttal- nem volt gond, mégsem lehetett rendesen fékezni vele. Úgyhogy a végén leszereltem és maradt a cross-fékkar, amilyen neked is van (nálam a váltókarok a stucnin vannak)
Nekem is rejtett bowdenes
Nekem is rejtett bowdenes fékkarok vannak a bullhornomon. Kellett vele tökölni, az igaz, de azért megoldottam. És semmi gond a fékezéssel...
No de mesélj mivel volt a
No de mesélj mivel volt a probléma és hogy oldottad meg? Csak az esztétikus kábel vezetéssel vagy azzal, hogy megtaláld a megfelelő szöget?
Ki kellett sakkozni, hogyan
Ki kellett sakkozni, hogyan fordíthatom vissza úgy a bowdent, hogy elférjen a bandázs alatt és ne is szoruljon a túl kis ív miatt. És az is szempont volt, hogy ne nyomja az ember tenyerét...
A végén a kormány belső felén felfele álló kábelt szépen "rátekertem" a kormányra, az előreálló rész alján szépen bemegy kívülről a belső ívre, a középső egyenes szakasz első-alsó részéig...vagy valahogy így. A kritikus részen ahol kijön a fékkarból, egészen a kormány végéig felmegy és ott fordul vissza a cső ármérőjét követve. Onnan meg már ízlés dolga.
A nehézséget inkább a betekerés okozta -nem is lett tökéletes. De ez max esztétikai probléma és csak átmeneti...
Nahát igen a régieken váltó
Nahát igen a régieken váltó nincs (azt nem tudom lehetett-e a szögüket állítani, de hiszek neked, hogy igen), a legújabbakon viszont szintén lehet állítani a szöget, pl. 4-8°-ot a St-34000-ason. Az megy ugye, már 9 sebesség, flight deck, stb anyám kínja nem kell.
Anyám faszija. (A továbbiakban legyem mr. m.) Asszem a kosból bikát megoldást választotta és neki sikerült használhatóvá tennie. Vagy legalábbis a fék is megy meg a váltó is, megtoszott rá egy triatlonos könyöklőt is csak azt nem tudom minek.
Na de nekem mi volt vele a bajod túl mesze volt a kar és nem esett kézre?
Na most miért küldi el
Na most miért küldi el kétszer?
Dehogy ne legyen teljesen értelmetlen ez a hozzászólás, itt teszem tényé, ami jól látható:
Lőttem fel pár képet anyám pasijának a vasáról, ami meddőn porosodik a pincébe, mert most vett egy 3-ikat ide Bp.-re (2 másik Balatonon), hogy ne használja azt se.
A tagban, aki ezt leművelte
A tagban, aki ezt leművelte egy Mcgywer veszett el és soha senki nem fogja megtalálni.
épp az előbb láttam egy
épp az előbb láttam egy bullhornt fordítva felrakott fékkarokkal. nem látom az értelmét, hacsak nem akart ő is valami egyedit.
Nem biztos,hogy szükség van
Nem biztos,hogy szükség van rá,hogy koppig tudd húzni a fékkart,mielőtt a kormányhoz ér.A koskormánynál és az egyeneskormányos fékkaroknál is eléri a korményt a fékkar,ha ki van akasztva a fék.
Ez ugyan nem válós fékkar, de
Ez ugyan nem válós fékkar, de nagyon akciós éppen, bedugós:
http://www.planet-x-bikes.co.uk/i/q/BLCC200TT/cane_creek_200tt_time_tria...