Sziasztok!
Írtam egy kissé gigantikus méretű blogot a kedvenc gyáramról a Sachs-ról. Sajna lett vagy 23 A4-es oldal, de 1894-től 2013-ig eljutni egy ekkora témában még ilyen ismeretterjesztős módon is nehéz 4 oldalban.
Így akinek elfüstölnek a biztosítékai 4 oldal után, annak semmiképpen nem ajánlom.
Igazából karácsony után készült, és azt gondoltam hogy ünnepek alatt a bejglimérgezéstől,karácsonyfa tűzoltástól,kisállatok petárdával előidézett szívinfarktusának kivitelezésétől és kisjézus életének 32-szeri megtekintésétől a hideg által lakásba zárt jónép talán fel lesz készítve az iromány befogadására. Sajna mindannyiunk által ismert okok miatt ezt csak most tudtam megtenni, az időzítés nem az én hibám.

Itt la annak aki időt szán rá:

http://www.scribd.com/doc/120453503/Requiem-for-a-factory

A címet a translate fordította mert ugye nem tud magyarul és nem is tanul....őt szidjátok.
Most vettem észre a PDF konverter megzabált néhány számadatot, nem értem miért nem jelenik meg, mikor más adat igen, aki tudja a megoldást mondja meg vagy adjon tippet hol lehet ezt felrakni normálisan.A hiperlinkek sem mennek bár kékek.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
LGee képe

Koszonjuk. Mindig is

Koszonjuk. Mindig is lelkesedtem a tortenelmi attekintesekert.

A tordeles sajna borzalmas lett, a helyesiras is csiszolgatasra szorul. Ha lesz ra idom, probalok kicsit javitani rajta pusztan az olvashatosag erdekeben, de a tartalmon semmit nem fogok modositani.

(A scribd-t szemely szerint szivbol gyulolom a kotelezo !!facebookos!! regisztracio meg az undorito javascript miatt, szinte az egyetlen "dokumentum-megoszto" oldal, ahonnan kinlodas eloszedni a teljes szoveget.)

2
bacskait képe

Data.hu issuu.com crocodoc.co

Data.hu
issuu.com
crocodoc.com

Valamelyik nem jó? Ezeken -ha jól emlékszem- lehet más is, nem csak pdf.

3
feb képe

A második világháborús

A második világháborús tevékenységükről ezt találtam a német wikipedián:

Während des Zweiten Weltkriegs erfolgte keine entscheidende Veränderung der Produktpalette. Beinahe jeder deutsche Panzer war mit Sachs-Kupplungen ausgestattet.

amit a csekély német tudásommal úgy fordítanék:a második világháború alatt a termékskála nem változott jelentősen. Többnyire minden német páncélost (miszerint tank) Sachs tengelykapcsolóval szereltek.

4
Frenki képe

Köszi azért az

Köszi azért az adalékot.
Páncélos tank vagy harckocsikénti aposztrofálása a fogalom szűkített értelmezése.
Haditechnikában páncélos minden olyan jármű ami bármilyen fokú páncélvédelmet kap akár csak a gyalogsági lövedékek és a repeszek elleni védelem céljára is.
Csak néhány példa:
Többfunkcós lövészpáncélos, kategóriájában az első ilyen a világon:
http://www.sdkfz251.com/
Páncélgépkocsi
http://www.warwheels.net/sdkfz222INDEX.html
Felderítő jármű, gyalogsági támogató
http://en.wikipedia.org/wiki/File:SdKfz_234-3_1_Bovington.jpg
Harckocsivadász önjáró löveg:
http://www.lonesentry.com/ordnance/pz-jag-tiger-elefant.html
Rohamlöveg:
http://www.google.hu/imgres?q=Rohaml%C3%B6veg&hl=hu&tbo=d&biw=1241&bih=5...

Elképesztően nagy terület iszonyat változat mennyiségben egy típusra is.
De ide lehet venni pl a mai Hummel katonai terepjárókat ha kiegészítő páncélzattal látják el.
Sachs-ék nyilvánvalóan nem haltak éhen.
Igazából azért bolygatom a Scahs-ék gépjármű üzletágát,és a haditechnikai részt mert bringásokkal beszélgetve azt tapasztaltam, hogy ugyanolyan méretűnek vagy néha nagyobb cégnek látják a Campagnolot mint a Sachs-ot. Ugye mindenen virít a cég logo és ez egy nagy cég képzetét kelti, miközben a Sachs még így is nagyobb pedig kerékpáros részlege már nincs.Aki nem foglalkozik gépjárműtechnikával, hadtörténettel az nem ismeri a valós arányokat.
Ugyanez a fékváltó karok fejlesztése kapcsán, tudom hogy a campa sokak szívügye,de két teljesen eltérő műszaki színvonalú gyárról beszélünk.1983-ig a Campa max műszaki színvonala repülőgép alkatrészek gyártása volt alumíniumból főleg az olasz hadseregnek. Alkatrészek és nem komplett jármű. 1930-körültol simán kaphatsz Sachs feliratú robogót pl komplett jármű, minden náluk készült talán csak a gumik nem.
Pedig mindketten katonai beszállítók voltak.

5
Miló01 képe

Páncélos tank vagy

Páncélos tank vagy harckocsikénti aposztrofálása a fogalom szűkített értelmezése.
Haditechnikában páncélos minden olyan jármű ami bármilyen fokú páncélvédelmet kap akár csak a gyalogsági lövedékek és a repeszek elleni védelem céljára is.

Ezt értjük, de ne magyarból indulj ki, mert ez egy német szöveg. Németül pedig a tank, Tank és az üzemanyag tárhelyét jelenti. Panzer pedig a tankot, harckocsit jelenti. Ha valami páncélos, akkor gondolom megkapja a gepanzerte(r-s) jelzőt esetleg.

6
Frenki képe

Nyelvtanilag biztos igazad

Nyelvtanilag biztos igazad van, de szakirodalomból és nem így láttam.
Ha már német: Kik voltak a Páncélgránátosok? Voltak Partizánvadász páncélgránátosok is.
Ne keress járműveket:
http://www.bibl.u-szeged.hu/bibl/mil/ww2/konyv/h/bibFSZ802649.html
itt gyorsban olvashatsz róluk:
http://www.rohamjelvenyek.hu/index1.html
Igen ezek speciális kiképzést kapott de alapvetően ma lövészkatonának nevezhető alakulatok, katonák.
A CA haderőben ugyanezt gépesített lövészeknek hívták a Varsói szerződés végéig.
De akkor miért páncélgránátosoknak hívják Náci német haderőben?
Azért mert ők kapták szállítójárműnek a fentiek közül ezt a járművet:
http://www.youtube.com/watch?v=TwzajfgovEo
Tehát páncélossal szállították őket de ez nem tank!
Ez egy lövész szakasz szállítására alkalmas könnyen páncélozott félhernyótalpas csapatszállító jármű.Az ilyenek feladata a lövészegységek mozgási sebességének a biztosítása a harctéren a harckocsik sebességéhez igazodva.
Motorizált háború vagy villámháború.Tankok átütik a védelem vonalát( a Brit Fuller elmélete alapján Guderian dolgozza ki) és közvetlen csapást mérnek az ellenség vezetési pontjaira, parancsnoki állásaira.Az irányítás nélküli haderőt visszakanyarodva be kerítik felszámolják.Ezt nem lehet megtenni az akkori 20-50 km/h -ás sebességű harkocsikkal és az őket a Római légiók gyorsaságával követő lövész egységekkel.
Miért kell lövészegység a harckocsizóknak? Mert a harckocsi olyan mint Küklopsz baromi nagy és erős de nagyon rosszul lát,fő ellenfele a másik harckocsi, a megerősített védelmi pontok.De nem tudja elfoglalni az ellenség lövészárkait, bunkereit.Ha a harckocsikkal megy a motorizált gyalogság, miért nem kell ugyanolyan páncélzat? Egyrészt mert a sebesség is véd, és nem a csapatszállítók feladata megütközni a harckocsikkal, másrészt ha már akkora izomagyú barom menjen elől a harckocsi, mögötte jönnek a csapatszállítók.Ha megállnak valahol területet biztosítani, vagy aknamentesíteni akkor szállnak ki a lövészek vagy rohamutászok,attól függően kit visz a csapatszállító.A csapatszállítókból persze a lövészek tudnak kilőni, erre szolgál pl az MP-40-es csöve végén a kis szakáll, és a jármű oldalán a lőrések:
http://alpha1.mindenkilapja.hu/html/19168682/render/vilaghaborus-fegyver
Megakadályozza kilövéskor a terepen haladva hogy berántódjon lőrésből a fegyver.Az ék alakot kifelé könnyű kidugni gyorsan befelé a pereme megakad.
Amennyire én tudom a haditechnikai fogalom mindenütt így épül fel:páncélozott járművek vagy páncélosok, és az alatt a harckocsik, és minden egyéb.A tank igazából fedőnév volt a briteknél az I Vh-ban hogy a gyártást titkolni tudják, nem használják szakzsargonban,ismeretterjesztőben gyakran, kevesebb nyomdafesték kell hozzá.A német PZkpfv rövídítése valóban a Panzer-ből jön , de a fenti páncélgránátos is, pedig azon egy mm páncél sincs.(gránátos ugye az a katona kb XVII sz francia bevezetés óta akinél robbanó eldobható harceszköz van,náciknál nyilvánvalóan a nyeles kézigránát lenne ez).
A nácik szerettek hatásvadász elnevezéseket adni mindennek(pl MP-44 Sturmgewehr-rohampuska az ennek megfelelő AK-47 -est a szovjetek nem cifrázták a mai napig-teljesen helyesen- gépkarabély oszt' slussz),a kategória felosztást a szakirodalomban tudtommal nem érinti.

7
Miló01 képe

Először ismerni kéne, hogy

Először ismerni kéne, hogy németül mi a páncélos igazi megnevezése, utána lehetne messze menő következtetéseket levonni.

8
Frenki képe

1975 óta elég sokan

1975 óta elég sokan fordítottak szakirodalmat Zrínyi katonai könyvkiadónak, és nagyon sok ismeretterjesztő könyv kiadva.Az egy más kor volt. Ajánlhatom az Arzenál sorozatot 1984-88 körülről az évszám a könyv címe.
Azért mert én nem tudok németül nem hiszem senki se aki fegyverosztályokat ismertette HM finanszírozása mellett a kiadványokban.
Én ezek alapján írom amit írok.
Itt például:
http://de.wikipedia.org/wiki/Leopard_2
Ez az első mondat translate nélkül:
Der Leopard 2 ist ein Kampfpanzer aus deutscher Produktion.

Annyit még én is tudok, hogy ez kb annyit tesz hogy a Leopard 2 egy harcipáncélos amit németország készít.

Nem Panzer, Kampfpanzer. Ez egy ismeretterjesztő oldal gyakran valahonnan bemásolt dolgokkal. Valószínüűezt valami katonai kiadványból hozták át és nem gondolkodtak rajta csak másolták.Így megmaradt az osztályhelyes megenevezés.
Ők nem harckocsit mondnak harcipáncélost tehát elkülönül pl szállító járművektől légelhárító,felderítő járművektől. A név a szerepéből jön. Szárazföldi csapatoknál az áttörés hegye a harckocsi ék.De minden páncélozott jármű páncélos, nem csak a harckocsi.Még a fejvédőm is páncélos fejvédő mert 4 bordás és a harckocsizók 3 bordást használtak.A homlokán a két szám a gumikerekes rendszáma HR-40-43 volt csak a HR-t lehagyták mert minden honvédségi jármű HR kezdetű rendszámmal fut. Harkocsinak nincs rendszáma csak toronyszáma, nagyon ritkán jár közúton, túl nehéz és tönkrevágja.

9
Miló01 képe

Pontosítanék.: Az első oldal

Pontosítanék.:
Az első oldal alján 1091 van írva, szerintem elírtad, hacsak nem csinált Zeitreise-t :) Észrevettem még a sok "SS" rövidítéseket, amit magyarosan is letudnál írni, esetleg, akik nem tudják mi ennek a rövidítése tegyél néha ismertetőt, főképp az első néhány oldalra. Hogy véletlenül se nézzenek "SS" kedvelőnek, stimmt?

10
Törzsmókus képe

> hol lehet ezt felrakni

> hol lehet ezt felrakni normálisan
Google Drive

a scribd-től a mellnövelős reklámok és az elcseszett konverterük miatt már külön-külön is frászt kapnék.

11
monster képe

Hát ez tök jó

Hát ez tök jó összefoglaló.
Annyit tennék hozzá az elején lévő rövid cégtörténethez, hogy a FAG jelenleg is a világ második legnagyobb csapágygyárának mondja magát, Magyarországon is van egy szép kis gyára Debrecenben.
http://www.schaeffler.hu/content.schaeffler.hu/hu/index.jsp
A ZF szintén nagyon nagy gyártókapacitást tart fent országunkban, Egerben gyárt főleg sebességváltókat, kormányműveket és difiműveket(?), szerintem bőven benne van a magyar top 100 cégben.
http://www.zf.com/corporate/en/company/locations_worldwide/europe/hungar...

12
Frenki képe

Mint írtam akkoriban a német

Mint írtam akkoriban a német csapágygyártókat "felzabálta" a Svéd SKF. A sévédacél jelző még 30 éve is iszonyat minőséget jelentett akár csak műhelyszinten is.
Régebbi Mávos pőrekocskon, vagy gőzdarukon ma is ott virít a kerékcsapágyakon az SKF felirat.1920-1960 között szetm bőven bevásárolt tőlük a MÁV is.
Hogy a háború után hogyan alakult a tulajdonlás nem tudom.
A háború előtti felvásárlokról annyi rémlik , hogy az SKF nem SKF-esítette a megvett cégeket hanem sokszor megmaradt az eredeti cég logo. Érdekes ezt az utat vitte a Sachs is a francia felvásárlásokkor.
Meg kellene nézeni a FAG most egyáltalán német vagy Svéd, ne adj isten Kínai?

13
monster képe

Német eBayon van fent

Német eBayon van fent használt Sachs Elan, 250 Euro áron, és a következő megjegyzéssel:"Kerékpárszerelési ismeretekkel rendelkezők részére, nem amatőröknek"
http://www.ebay.de/itm/Nabe-Hinterradnabe-Sachs-Elan-12-Gang-Rucktritt-N...

14
Frenki képe

Igen gondolkodom eggyen,már

Igen gondolkodom eggyen,már több típusom is van ez ritkaság.Az agyváltók FG-42-je.

15
Frenki képe

Nem én találtam ki a

Nem én találtam ki a Scribt-et talán gaze javasolta a másik blogban ahol Ninja számol be a CM oldal elindulásáról.
Eredetileg word volt abból konvertáltam át utána eltűntek az alkalmazotti létszámadatok. Mit lehet vele csinálni?
Igazából nem is próbáltam meg szakdolgozat szerűen tördelni logikai vagy időbeni egységekbe rakni, sokkal inkább azt akartam megmutatni ahogyan egyik dolog átfolyik a másikba, vagy párhuzamosan történnek dolgok, ahogyan az én fejemben van az egész.Ezért nem raktam tele pl agyváltó rajzokkal se, így is majdnem belecsúsztam egy kronologikus agyváltó fejlődési sorrendbe.Nem ez volt a cél hanem valami állandó áttekintést adni egy egy fontosabb eseményről és a környezetéről.Nem akartam úgy járni hogy mire elmagyarázom miért volt jobb az vagy az a megoldás, már elfelejtik hogy miről volt szó igazából és hogy jött elő a téma.
Ja igen ha javítjátok elírtam egy dátumot Ernst Sachs 1932-ben hal meg Hitler kancellárá választása után 1 évvel, nem 1923-ban. Nem tudom miért de elütöm a billentyűket, utálok gépelni.
Hát ha már az SS agyak kapcsán is lenáciznak itt akkor nekem már mindegy.Nem volt kedvem sokat gépelni.

16
Miló01 képe

Ilyet nem tudni, Hitlert

Ilyet nem tudni, Hitlert 1933-ban szavazták meg, vagyis egy évvel még előtte halt meg Ernst Sachs.

17
Frenki képe

Így van, így jár aki fejből

Így van, így jár aki fejből írja.1988-as érettségivel még így jobb vagyok mint a nagy egyetemista tesztben páran.

18
Miló01 képe

Már megbocsáss én fejből

Már megbocsáss én fejből tudtam, de ez most nem farok méregetés, ne mentegetőzzél, te se tudhatsz mindent.

19
ridelife képe

regebben is olvastam hogy

regebben is olvastam hogy erdekelnek az agyvaltok sot szereled is oket.
az meg hogy a tolvajkergetok egyik tagja vagy csak ma derult ki szamomra.
gratulalok az ott elert sikereitekhez.

a cikket bevallom az agyvaltos reszhez gorgettem es onnan kezdtem olvasni.
nem tudtam hogy ilyen nagy birodalom volt a sachs.kar hogy az elan bemutatasa nem ugy sult el mint azt remeltek.
szerencsere van egy elanom amit meg nem szereltem de tervbe van veve.
elotte szeretnem megismerni a shimano valtorendszeret mert meg sosem szereltem.
viszont a sachs 2,5,7 sebesseges agyaihoz mar volt szerencsem.jo volt latni hogy ezekben meg van anyag es a gyenge pontjainak gondolt reszek pl a napkerekeket fixalo blokk is jol birja.

orulok hogy rajtam kivul vannak meg az orszagban akik foglalkoznak agyvaltokkal.
remelem egyszer szemelyesen is talalkozhatunk.

20
Frenki képe

Részemről semmi akadálya. Itt

Részemről semmi akadálya. Itt már nem nagyon akarok írni a Tolvajkergetőkről, mert elindult szépen az FB oldal ott is ki lehet már dumálni az ottani dolgokat.Azért köszi szépen.Nagyon jó megint egy egyre jobban összetartó társasághoz tartozni és látni a kísérleteket ahogy működnek vagy nem működnek, de van fórum ahol lehet összehozni valamit.
Én igazából szeretnék egy Komplett sort a sachs váltóiból, hogy legyen valami áttekintés róluk.Egyfajta bemutató gyűjtemény.Anyagiak szokásosak.
Sajnálom hogy átgörgetted, mert a fő célom nem egy műszaki ismertető volt.A sachs gyár bukása a kerékpáros üzletágban az európai kerékpárgyártás vége igazából.Ezért tértem ki a Shimanora, Sturmery Archerre,Rohloffra, hogy a valós cég méretekből lássák: nem biztos hogy a kuncsaftok igényét jól kiszolgáló cégek maradnak meg a versenyben, és hogy ha nem egymással meccselnek a németek talán sikerült volna még visszaszorítani az elképesztő Ázsiai előretörést.
Most sokat beszélnek a cégek távol keletre települése kapcsán a globalizációról és Európa hanyatlásáról.
No kerékpáros üzletágban ezt a pillanatot akartam kimerevíteni, de a megértéshez ismerni kell a játékosok színvonalát, méretét.
Amióta az általam leírtak megtörténtek,tavaly megszűnt a gyári vázgyártás Európában.Tavaly bezárták az utolsó francia acélművet.Vannak még Pegoretti, Grafitember, kurtz,Yasec,Pajti bá, a Colombus még gyárt csövet, de tajvanon hegesztik vázzá, és nem tudom van-e még nem kínai csapágygolyó? Őszintén, milyen már amikor ezek jelzik egy kontinens műszaki színvonalát egy üzletágban?
Látom az elképesztő előretörést amibe belebuktak a nagy gyártók,nézem Pegorettit a fotón,vagy Pajti bát az egy szem Varga féle hegesztő pisztolyával, és azon agyalok ezek fogják megállítani ezt?
Ezek a kiváló szakik gyári háttértámogatás nélkül csak idő kérdése mikor buknak el.
A Sachs gyár bukása volt az európai gépészet Mohácsa, utána minden már csak védekezés, hátrálás,terület feladás.Először a kerékpáros üzletág aztán az autók, szerszámgépek, aztán minden. Ezt próbáltam megmutatni.

21
Miló01 képe

Nehogy azt hidd, hogy ez

Nehogy azt hidd, hogy ez örökké fog tartani. Elkövetkező évtizedekben az energia árak egekbe fog szökni, így lehet nem fogja megérni kínából idehozatni.
Amúgy hozzá egy adalék pár hete Angele Merkel polkorrekten kijelentette, összefoglalva magyarul, hogy Németorszűgban települő cégek tovább nem hajlandók hozzájárulni a magas adókhoz, az ember fizikai újjáépüléséhez. Magyarán mennek Kínába.

22
Frenki képe

Nem nagyon látom hol az a

Nem nagyon látom hol az a védővám rendszer amiről annyit papoltak amikor be kellett lépni az unijóba.
A Shimano nagykernél látom én a 60%-os védővámot az árakon a nem európai árakhoz képest, csak azt nem látom a többi cucc amit el se vámolnak, meg a sok hamis szar hol jön be ide? Mert nem a Dunán úszik fel a Fekete tengerről az tuti.
Nem vicces, mindenki azon agyal lesz-e nyugdíja meg tb-je Kínában épp az egységes mindenkire kiterjedő tb rendszer kiépítését akarják most megcsinálni...Hja így én tudok versenyképes lenni.Rabokkal gulag rendszerben összerakott teherautók.Gondolkodott valaki rajta már itt, mennyit kaphat egy hegesztő egy vázért ha érdemes a csövet elvinni oda és kész vázat visszahozni? kb 1 órás meló max de lehet hogy csak fél.Ok jön hozzá a festés matrica, mert ott leszarják mi megy a levegőbe és hol egy festőüzemből.Annak idején az európában kiszórt DDT-t a szél a északi sarkra vitte kb Kanada északkeleti részére.A kínai füst vajon hova megy?
Adnék én a kínába települő cégeknek, na akkor ide nem hozod a szarod drága meg rakjad kínai bankokba a pénzed, majd meglátod mennyi marad meg belőle....nem az itteni kínai bankokban hanem ott otthon, ahol fehér ember nem tud üzletet kötni egy kínai kísérő nélkül.Kínai jogszabályok között.Remélem a sok okos felett győz a szocializmus és amikor mindenki odamegy az összes konkurensüket beállamosítják egy év alatt.Na akkor mutogassa mind a diplomáját a Harvardról..
Menedékjogot kéne kérni Kubába, éltem a szocializmusban vágom a régi jelszavakat, és látok fantáziát kerékpározás fejlesztésében náluk.Bírom a fekete csajokat,megiszom a rumot, már tudok annyira úszni hogy ne fulladjak bele tengerbe,bringázáshoz jó a banán,és végre nem lenne gázszámlám.Gondolom a dohányföldre is kell traktor az is elromlik..előveszem az első szakmám.Ott biztos nincs komputer a kombájnban, ha félre megy a sor aratáskor Pedro kap egy fülest és máris van újratervezés.

24
Frenki képe

3 link 3 megjegyzés: A város

3 link 3 megjegyzés:
A város akár Tiszaújváros 80km/h-val átsuhanva
A gyár akár a Hajdúsági Iparművek 1990-ben (8 hónapot melóztam ott)
Beszédes képek:centírozó robot, majd kézi centírozás, majd gumizás után ismételt centírozás. Hát nálam nem divat újra centírozni a kereket ha már kivettem az állványból, nem is tudnám gumival rátenni az állványra, de nem is járok 8 asokkal a kerekeimben.Láttátok a pacák kezében megpörgetett kereket?Ide látom hogy oldalra üt.Hiba ugrál rajta utána.

25
Miló01 képe

Alacsony bérekkel jól tudnak

Alacsony bérekkel jól tudnak versenyezni, de feljebblépni, amikor már ott is magasabbak a bérek, az lesz ám nehéz. Mikor magasan képzett és magas előállított terméket kezdenek gyártani. Tömegszámban, akkor lesz jaj.
Mindenesetre ha ők idejönnek, nekünk oda kell mennünk, megyünk?

26
Frenki képe

Csekő Andi van most

Csekő Andi van most Szingapúrban a hapsijával és nagyon nem jó dolgokat mesél.Már lassan fél éve seggelt mire lett melója, a hapsijának volt mert a Londoni cég egy félév után azt mondta vagy hazamégy Zoli vagy Szingapúrba.Hát elmentek. Baromi nehéz letelepedni, az ázsiaiak nem akkora barmok mint mi.
Andi fogyatékosokkal foglalkozott itt is meg angliában is.Mindenütt kapkodtak utána, kevés a szakember aki pl tud autistákkal foglalkozni akár felnőtt akár gyerek. Na Szingapúrban egy féléve ment rá.
Továbbra is egy Kubai menedékjogon gondolkodom politikai státuszban (a Magyar Néphadseregben is szolgáltam)kiegészítve pár éven belül egy állampolgársárságos házassággal (ami valljuk be nem a legrosszabb kilátás elfigyelve a Kubai tengerpartot) és egy kis privatizációval a Commandante rokonságának a kihalása után. Ezt a témát kimerítően sikerült tanulmányoznom meg a rendszerváltásost.Most már tudom mit kell csinálni, 20 éve még nem tudtam....

27
ridelife képe

jo otletnek tartom a sachs

jo otletnek tartom a sachs termekek osszegyujteset es muszaki szempontbol valo elemzeset de hatalmas melo lenne.
persze szivesen beszallnek de az en gyujtemenyem nagyon kicsi.csak autmaticom es az elanom olyan ami emlitesre melto.de van ismeros aki nagyobb gyujtemennyel rendelkezik.

az europai cegek leepulese mivel meg nem dolgozom igy nem erint ezert sem erdekel annyira.
de azt gondolom hogy az oreg kontinensnek is lesz meg reneszansza mint az acelnak a vazepitesben.

28
Frenki képe

Igazából a Sachsnál nem

Igazából a Sachsnál nem akkora a termékpaletta ha konstrukciós határok mentén gyűjtöd össze. Pl az utolsó terméksor:
Dumatic, Automatic,3sebességes Torpedó kontrás, szabadonfutós, dobfékes,5 sebsséges Pentasport kontrás szabadonfutós, dobfékes,7 sebességes Super kontrás szanbadonfutós, dobfékes.12 sebességes E12 Elan kontrás.Hibridekből Orbit 2x5 2x6 sebességes dobfékes, szabadonfutós,3X7 sebességes 3x7 szabadonfutós, és a tárcsafékes verziója a Quartz.
Ha eltekintesz minden fékrendszertől és csak a valóban fontosra koncentrálsz akkor elég mindenből a szabadonfutóst és a kontrást gyűjteni.A tárcsás és a dobfékes tkp fékkel kiegészített szabadonfutós.Régebben nagyobb volt az őskáosz.
Meg ami még bezavar az a keresztbe gyártás:
Volt hogy Sachs gyártott a SA-nak váltókat de csak a felirat volt SA belül Sachs volt a váltó, aztán volt hogy a Scahs nem bírta kiszolgálni a piacot és gyértatott az SA-val na ebből úgy tudom van Sachs-nak álcázott Sturmery, de Sachs mechanikás is SA agyhüvelyformával.És volt bérgyártás Svájcnak is és Svájc is gyártott a Sachsnak.Szóval nem minden Sachs ami annak látszik...főleg Skandináviában meg Svájcban, de néha az is Sachs ami nem annak látszik...

29
ridelife képe

amit felsoroltal az 18 db

amit felsoroltal az 18 db agy.es meg ez sem a teljes paletta mert torpedobol volt mod29, mod53, mod55, dreigangbol is volt egy par valtozat de meg az automatic es duomatic is 2-2 valtozattal jott ki
(ezek tobbsegenek a belso szerkezeteben is vannak elteresek) es meg sorolhatnam de itt egy oldal ami ha nem is hianytalanul de osszegyujti a modelleket.
http://www.all-about-hubs.com/start.php?action=naben_galerie1_en

szabadonfutos modelleket en meg csak nem is lattam.tehat ezt beszerezni hacsak nincs ismerosnek eleg maceras lesz.
vagy csak en keresem rossz helyen?!

esetleg egy felhivas tudna meg ezen lenditeni.

30
monster képe

De jó kis honlap ez. Érdekes

De jó kis honlap ez. Érdekes az Alfine-okról szó se esik rajta.

31
Frenki képe

Ez két német gyűjtő oldala

Ez két német gyűjtő oldala Don Torpedo meg a másik nem jut az eszembe.Nem céljuk a legújabb modelleket macerálni azok nem régiségek. Az Alfine nem olyan régi típus a 11 -es tudtommal csak pár éve jött ki.
Egy VW bogár gyűjtő se fog hibridet szétkapni a weboldalán.

32
Frenki képe

Azok korábbi típusok, amit én

Azok korábbi típusok, amit én leírtam az kb 1991-1999-es termékpaletta. Sztem így lehet valahogy rendezetten haladni benne.Különben a műszaki átfedések miatt egy őskáosz lesz belőle.És ezek csak az agyváltók. Gyártottak pl elektromos hajtást 5 sebeséges Pentasport agyváltóval kombinálva ez volt Sparc. Vagy küllőkre fogatható tárcsaféket!Én is csak hallottam róla.Nem kellett speciális agy hozzá a tárcsa valahogy a küllőkre volt szerelve.Egy őrület mennyi mindent gyártott ez a gyár csak kerékpár üzletágban.

33
ridelife képe

elektromos pentarol es

elektromos pentarol es kullore szerelheto tarcsafekrol meg csak nem is hallottam.

szabad kerdeznem hogy milyen tipusu agyvaltokat szereltel eddig?az is szamit amibe csak beleneztel.

34
Frenki képe

Sachsból,Duomaticot szereltem

Sachsból,Duomaticot szereltem de törött volt és nem volt másik alkatrész.
P5, S7 több is volt, mind kontrás, mind dobfékes, néhány szabadonfutós.
T3-asokból szabdonfutóst, kontrást
Orbitot szabadonfutósat és dobfékest
3X7-est.
Egy 415-öst tisztítottam már ki.

35
ridelife képe

milyen kenest hasznalsz?

milyen kenest hasznalsz?

36
Frenki képe

Sachs-hoz? Műszerolajat és

Sachs-hoz? Műszerolajat és gépzsírt.

37
ridelife képe

mas markahoz (agyvalto) mast

mas markahoz (agyvalto) mast hasznalsz?
hasznaltad mar a shimano direkt agyvalto zsirjat?ha igen mik a tapasztalataid?

38
Frenki képe

Shimanohoz a saját

Shimanohoz a saját kenőanyagaival dolgozom, vannak ötletem, meg látok dolgokat, de az a helyzet a legtöbb vagy mezei tisztítás egy 1-2 évesen vagy annyira rom hogy már ki kell dobni.Nagyon kevés a kenés, tisztítás után tovább futó több éves használt Shimano.
Kb úgy érzem magam mint a minősített hegesztő tanfolyamon annak a főiskolának a hegesztési tanműhely oktatója,aki a 90-es évek elején arról panaszkodott a tanfolyami hallgatóknak, hogy hozzák ezeket a 8-15 éves Mazdákat törött hengerfejjel meghegesztik aztán máshol törik el pár hónap múlva, mert úgy vannak megcsinálva.
Én meg válogatom az ocsút a búzától a lomisbringás betakarítás után.
A bringásoknak is át kell menni azon amin az autósoknak anno 90 környékén úgy látom.Most még örömmel kukáznak.Pár év tapasztalat után majd rájönnek.

39
ridelife képe

atneztem en is a shimano

atneztem en is a shimano valtomechanikajat.
sajnos csak a rajzokat.es valoban gyengebb megoldas mint a sachs-e.

hogy hogy ennyi agyvaltot szereltel mar?
en alig jutok friss modelhez.vagy meg kell vennem vagy hozza valaki.de csak is sachs-t pedig a shimano erdekelne igazan.

a hasznalt cuccokbol meg csak sachs-t erdemes venni.az osszeset amit felujitotam (mind tobb mint 10 eves) ujrakenes es beallitas utan is mukodik.

40
Frenki képe

Sturmery is javítható, sőt az

Sturmery is javítható, sőt az újak közül már csak az lesz az.Van amikor fejletlenség előny....Nem akarják megérteni ázsiában nincs mindenki tele pénzzel.

41
ridelife képe

az egyszerubb jobb. de nem

az egyszerubb jobb.
de nem hiszem hogy a shimanon kivul mas agyvaltot is azsiaban terveznenek.
sram amerikai a sturmey angol es a rohloff nemet.ezeket mint az anyaorszagban tervezik vagy europaban.

sajnos valoban olyan iranyba halad a tervezes hogy elromlik mar csak ujat tudsz venni.
de ez nem kinaiak miatt van.ez a kapitalizmus vivmanya.csak kerdes hogy az anyafold meddig birja ezt a modelt kiszolgalni.
bar a rohloff ha jol tudom eleg jo garancialis hatterel rendelkezik.ha elromlik megszerelik.
egy shimanonal mar nem vagyok ebben olyan biztos.

de ez mar egy masik beszelgetes amibe nem folyunk bele.maradjunk kizarolag technikai vonalon.
kenesre en litium zsir es 10w-s olaj kevereket hasznalom.a por alaku kenes erdekelne meg.jokat olvastam rola.

42
Frenki képe

Olvasd el a blogom, a végén

Olvasd el a blogom, a végén írom azt amit tkp fel akartam vezetni 24 oldalban de úgy hogy hozzánem értő is érezze a súlyát: 2013-ban a Sram megszünteti a régi T3,P5,S7-es agyak gyártását,és áthelyezi a termelés Taiwanra.Az új I Motion ...etc típusú váltókra állnak át. Scweinfurt logisztikai központ lesz a gyértás megszűnik....ennyi 1894-2013. Még Scweinfurt is amikor megúszta 18'-ban és 45' ben is...Hiába amerikai a gyártás nem ott lesz. Amúgy is a Sram nem a tervezéseiről hanem a vásárlásairól híres.Felzabált már egy rakás céget. Az igazán Sram szabadalom a Gripshift vagy marokváltó na azt ők a cégalapítók találták ki.Ezért lett az S7, P5 bowdenes marokváltós.

43
ridelife képe

olvastam facen hogy a

olvastam facen hogy a csalikerobol kikerul az agyvalto.
remelem kezelesbe veszed.engem is erdekelne mit tud es hogyan a shimano.

44
Frenki képe

javíthatatlan a tavaly nyári

javíthatatlan a tavaly nyári akciók úgy mentek le, hogy ment 1-2 akciót, megszorult a vezérlője és szétszedtem utána megint ment 1-2-őt.Aztán eltört a rugótartó, kicseréltem egy másik típuséra aztán most az is eltört és nincs olyan ami jó lenne hozzá.Itt hagyták mert nem lehetett megjavítani, tehát eredendően is ez volt baja.Nincs már értelme szenvedni vele.Egy SG7R46 volt. Új kerékszett kell a csaliba.Most van itt egy SG7R20 de annak a rugótartója nem jó a 46-ba a 20-nak meg megint szorulós a baja.Megnéztem annak is rugótartója szar....úgy látom ez az új típushiba amit találtam.

45
ridelife képe

nem adod el azt a

nem adod el azt a shimanot?engem erdekelne a belso szerkezet.

46
Frenki képe

A rossz 7C20-at?

A rossz 7C20-at?

47
ridelife képe

vagy a masikat.mindegy

vagy a masikat.mindegy melyiket.

48
Frenki képe

Hát van itt vagy 2-3

Hát van itt vagy 2-3 különböző hiányos kikészült darab,meg a 7C20. Mind darabokban van.Már nem töltöm az időt a javíthatatlanok összerakásával.Ha van benne valami ami valakinek jó, akkor legalább gyorsan meg lehet nézni.
Megnézni mindet meg lehet, kérdés mit tanulsz egy hibás működésű romból.Nem életveszélyes áron lehet már szerezni 7C18-at újat is.És akkor tuti lehetsz benne ha nem műxik akkor szerelési hiba van, mert új a váltó.Gondold át.Ha így is ez kell itt a kapcsolat fül.

50
elfroland képe

Elolvastam. Jó volt.

Elolvastam. Jó volt. Köszönöm!

51
Frenki képe

Köszi.Nem vagyunk sokan de

Köszi.Nem vagyunk sokan de legalább nem magamnak írtam.Biztos furcsa de tényleg letör a gondolat a régi típusok megszüntetésével kapcsolatban. Életem első szétszedett agyváltója egy S7-es kontrás volt rajzok minden nélkül. Egész éjjel küzdöttem de meg lett.Ma már röhögnék rajta.Tv-t nézek összerakása közben.
Mindíg érzek egy kis melegséget ha meglátom az agyhüvelyen vagy kontrakaron a Shweinfurt, vagy Torpedo szavakat.Bármelyiket szerelem a Sachs az ahol úgy érzem otthon vagyok.
Szívesen.

52
Konnektororrú képe

A forgótárcsás, tengelyből

A forgótárcsás, tengelyből kinövős kapcsolást nem más, mint a Sturmey-Archer találta fel, mégpedig már 1970-ben. Csak a kezdeti gyermekbetegségeket nem kijavították, hanem egyszerűen nem gyártották, hanem ültek a seggükbe dugott kézzel, és éltek az USA-ban meg a Nemzetközösségben százezerszámra eladott AW-kből (Észak-Amerikában meg a többi volt brit területen mind Shimano, mind a Sachs fehér holló-számba ment, az SA-val ellenben Dunát lehetett rekeszteni). A Shimano meg várt, míg lejár a SA szabadalma, aztán előjött a forgótárcsás kapcsolással ő, és hatalmasat durrantott.

A Sturmey-Archer cég amúgy is iskolapéldája a hatalmas mennyiségű mérnöki innovációt gyalázatos menedzsmenttel "ötvöző" cégeknek, amik aztán a menedzsment-baklövések miatt előbb-utóbb szépen lehúzódnak a klotyón. Lásd még a számítógépek világából: Commodore.

Az SA innováció belátásához meg elég, ha szétszedünk egy tajvaniak által továbbfejlesztett, de alapvetően angol tervezésű, nyolcsebességes W-szériás Sturmey-agyat: alig bonyolultabb, mint egy háromsebességes, seperc alatt elemeire kapható szabvány szerszámokkal, emellett majdnem olyan simán jár, mint egy háromsebességes, ráadásul csak másfél kiló (Alfine8: 1,7).

53
Frenki képe

1970-ben Sachs-é volt majd a

1970-ben Sachs-é volt majd a teljes európai piac és jelen volt az Usa-ban is, az se kis piac főleg ha a vásárlóerőt is nézed.Európában tudomásom szerint az SA területe hagyományosan Hollandia.A Sachs viszont erősen szórta a Skandináv államokat, és a Benelux államokat valamint a német nyelvterületet. Amik a klíma miatt hagyományosan az agyváltók fő felvevő piacai.Nem mellesleg a mai napig a leggazdagabb piacok.
Kaphatnék a 70'-es SA forgótárcsás típusról valamit? Megnézném ha vannak rajzai.
Nem hallottam róla.
Egyébként minden másban egyet értek veled, erről a típusról nem tudtam.Most felpiszkáltad a fantáziám, hogy a 7-es Shimano is másolat.Mert a 3CC előd a 333 szintén SA másolat ezt tudjuk.Tehát van jel rá hogy nálad az igazság.
Valahogy nekem is túl ütős a 7-es Nexus ahogy előkerül a 3CC után, nem tudtam hova rakni.Műszakilag úgy állnak egymás mellett mint az űrszekerek meg egy szekér.Nem látom a konstrukciós fejlődést mint az SA és a sachs estében.
Ha lelek bizonyítékot kijavítom a blogom, de alá is kell támasztanom valamivel.

54
elfroland képe

És az SA gyártott SS agyat

És az SA gyártott SS agyat is?
(bocs, nem bírtam kihagyni :-D )

55
Frenki képe

Nem tudsz megfogni.

Nem tudsz megfogni. :)
Gyártott: Fichtel&Sachs Torpedo eingag nabe mit rücktrittremse.

56
Konnektororrú képe

Azért nem hallottál 1997

Azért nem hallottál 1997 előtt a forgótárcsás Sturmeyről, mert nem is gyártották. Kitalálták, megcsinálták a prototípust, levédették - aztán nem gyártották. Elvileg azért, mert voltak gyermekbetegségei, és az AW amúgy is nagyon jól futott. Tony Hadlandnél olvastam erről is meg sok minden másról is:

http://hadland.wordpress.com/

Tehát a Nexus nem másolat, hanem "csak" az elvet koppintották.

Amúgy a tengelyt meg lehet csinálni egyszerűbben is, mint a Nexusnál: a 8 sebességes SA tengelye nem bonyolultabb, mint egy 3 sebességes agyé. (Mondjuk kevésbé pontos is, mint a Nexusoké, az biztos.)