Még májusban két blogposzt is lejött a criticalmass.hu-n az Egyszerűbb Kötúti Közlekedésért Egyesülettel kapcsolatban, akik azt a célt tűzték a zászlajukra, hogy a hozzájuk bejelentett forgalmi rendet érintő következetlenségeknek utána járnak és addig kilincselnek az illetékes hatóságoknál, amíg nem történik valaki.
Mindkét poszt alatt meg is jelentek az ügyeletes károgók kommentjei:
Én ezt gyakorlatilag szélmalomharcnak tartom, illetve rosszabb esetben széllel szemben vizeléssel, vagyis még rosszabbul is elsülhet. Ha meg sikert érnek el az jó, de iszonyatos energiaráfordítással valószínűleg hatékonytalanul.
Ha általában "Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület" a nevük, miközben csak autósok és motorosok problémáival foglalkoznak, akkor álszentek, szánalmasak és totál hiteltelenek. [...] Sajnos, az eddigi tapasztalatok - autóklub, EMPAMO - alapján másra nem tudok tippelni.
biztos sok értelme van az empamo 3.0-át pár napon belül másodjára reklámozni itt.
A cikkek eddigi témái alapján, mondjuk, nem reménykedem abban, hogy az autósokon és motorosokon kívül bármi más érdekli őket.
csak az ilyenekből lesznek az empamók.
A fenti igen megalapozott vélemények cáfolatára először is álljon itt három nem kifejezetten autó-motor orientált ügy, amit visznek:
Gonosz gombos lámpa Szegeden (határozottan gyalogos probléma)
Szembe menne a biciklis a forgalommal (határozottan biciklis probléma, én írtam meg nekik)
Biztonságosabb zebrát kérnek Tökre a szülők (határozottan gyalogos probléma)
A második link alatt lévő ügy azóta lezárult, bár ezen sorok írásakor a blokkolasgatlo.hu bejegyzés még nem frissült, az egyirányú XV. ker. Opál utcára már hetekkel ezelőtt kikerültek a kerékpáros kétirányú közlekedést lehetővé tevő kiegészítő táblák (lásd csatolt képek).
| Csatolmány | Méret |
|---|---|
| kieg. tábla az Opál u. Széchenyi út felőli végén | 1.63 MB |
| kieg. tábla az Opál-Vág kereszteződésben | 1.29 MB |












Ez azért is jó precedens,
Ez azért is jó precedens, mert az az utca emberemlékezet óta kétirányú volt, csak azért egyirányúsították pár éve hogy az autósok ne forgolódjanak szabálytalanul a felüljáró lábánál. Vagyis itt megint arról van szó hogy az autósokon belül mégiscsak viszonylag kis hányadot képező szabálytalankodók miatt a többségre kényszerített korlátozásokat részben legalább a kerékpárosok számára feloldották.
--------
A CM-en nincsen rasszizmus, de igény az van rá.
Valszeg igazad van, én csak
Valszeg igazad van, én csak az elmúlt 2 évben járkálok arra, azóta ez a szakasz egyirányúsítva van.
Mondjuk a forgolódást így is megejtik az gépjárművezetők, azon nem segített. Szerintem viszont nem csak ezért lett eredetileg egyirányú, ezt már megírtam az EKKE-nek is:
A Budapest XV. kerben található rövidke Opál u. egyirányúsítva van, gondolom azért, hogy az M3-ról a Széchenyi útra lejövő gépjármű forgalom alkalmasint ne az így elzárt kertvárosi környéken keresztül akarja lerövidíteni az útját (2 keresztutcával beljebb játszótér és általános iskola van, egyébként jellemző, hogy azon a részen majdnem minden sarkon fekvőrendőr van).
A másik, ami ugyanott elég bosszantó, az az, hogy a fa lombjai közé bújtatott stoptáblát általában nem veszik észre és ha mégis, nem állnak meg előtte, csak kb. 10-ből 1-szer. Ha rendőr lennék, beparkolnék az Opál utca végébe, és gyűjteném be a büntetéseket :-)
Kik ők?
Kik ők?
A választ kb. az első
A választ kb. az első három link alatt érdemes keresni.
Hurrá, hurrá!!! Btw, az
Hurrá, hurrá!!!
Btw, az egyik bemásolt szkeptikus hozzászólás, akár tőlem is jöhetett volna :D
Tökre nem az általános dolgokra (gyalogos-bringás-autós témák) hozták létre ezt az oldalt, lsd. az url. cím + az, hogy kiknek csinálják, de maxi respect, hogy a beküldött gyalogos-bringás témákat is kezelték. Van esély, hogy a teljes spektrumot vizsgálják és kezeljék, feltéve, hogy kapnak visszajelzést és / vagy rájönnek, hogy az összképet vizsgálják. És kezeljék azt :)
------
Én azért vagyok Kerékpárosklub tag, hogy a tagdíjamból fizetést kaphassanak azok, akik elvégzik azt az aktivista munkát, amit én a szabadidőmben már nem tudok.