Óbudán a Görzenál mellett, rafinált oszlopok teszik izgalmasabbá a közlekedést bringások számára. Kölcsönöztem illusztrációképpen saga képei közül egyet. Én általában itt azt csinálom, hogy ha többen is vagyunk, hogy lelassítok, mert lassan óvatosan még az oszlopok mellett is elférek a szembejövő kerékpárossal egymás mellett, pedig elég széles a kormányom. Természetesen, ha csak ketten vagyunk és egyértelműen lassítással/gyorsítással segíthetjük egymást, akkor kooperálok, de nem feltételezem azt, hogy (az esetleg lassú) haladásommal megállásra kényszerítem a szembe jövőt, ha pont oszlopnál találkozunk és én magam sem szoktam megállni. Csak lassan megyek, hiszen azt gondolom, elférünk.
Ma reggel kicsit figyelmetlen voltam és későn kapcsoltam, hogy a szembe jövő srác, mindenképpen előzékenyen előre akart engedni (szemből), én viszont nem gyorsítottam, így neki, le is kellett tennie a lábát, annyira meg kellett állnia. Ha olvasod, akkor bocsi! ;-)
Ennek kapcsán merült fel bennem, hogy megkérdezlek titeket, hogy itt mi szerintetek a legjobb stratégia? Hogyan tudunk egymásnak leginkább segíteni a gördülékeny haladásban egy ilyen akadálypályán?
| Csatolmány | Méret |
|---|---|
| IMG_4581.JPG | 98.33 kB |












Az én stratégiám az
Az én stratégiám az Árpád fejedelem útja.
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!
++1 -------------------------
++1
-----------------------------
http://dhpage.hu/
+2 Szénhidráttal rakom
+2
Szénhidráttal rakom oszt?
Powered by ALPSKO mleko
+1 :) -- -- "az úton
+1 :)
--
--
"az úton parkolni luxus!"
nyélen rakom, nem járdán!
+1
+1 :))
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
+1 -- Every day I'm riding
+1
--
Every day I'm riding the 'Tour de Fuck You'
+1111 :) ----------- Barna
+1111 :)
-----------
Barna csepel, lila bca fixi
Mali outi és monti
Zöld bagaboo
négy4!!!444!
négy4!!!444! :)
-----------------------------
http://dhpage.hu/
Igazatok lehet, de egyelőre
Igazatok lehet, de egyelőre mazsolának érzem magam ahhoz, hogy kizárólag az úttesten közlekedjek. De igyekszem az útvonalamba minél több helyen felváltani a bringagyalogokat az úttestre, miután jól megfigyeltem a helyszínt, átlátom az adott hely részleteit. Így hát ma reggel már az Árpád fejedelem útján mentem a Szépvölgyi útig. Tényleg jobb volt így. ;)
\o/ **** Szereld meg a
\o/
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!
Kedves olvasóink,
Kedves olvasóink, gyakorlati problémamegoldást teccetek' olvasni a bringainfra kérdésre.
Megszokjuk az úttestet a Kresz előírásai szerint.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
a gyerekem meg majd felnő,
a gyerekem meg majd felnő, addig meg nem biciklizik legfeljebb.
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!
6 éves koromban az utcán
6 éves koromban az utcán bringáztam faluhelyen a lakással szemben a gépállomás traktor pótkocsival, kombájn, négyesekés Rába Steiger+ a forgalom a benzinkút meg 100 m volt...
Különös módon ha nem akar senki elgázolni semmi baja a gyereknek az úton.
Egyszer gázoltak el 8 éves koromban kiszaladtam este az út túloldalára apám után körülnézés nélkül.Fejbe vágott egy Pannónia jobb oldali markolata.
Sokkal több a bringás az úton mint 3 éve és az ottósok is egyre jobban hozzászoktak.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
MAZSOLÁK
MAZSOLÁK FIGYELEM!
Bebiciklizés Budán, bizony!
https://www.facebook.com/events/515311958483353/
Szept. 15. (MOST szombaton) 17 óra, óbudai Fő tér.
- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."
Köszi, igyekszem ott lenni!
Köszi, igyekszem ott lenni! :-)
Ez, vagy a Lajos k út,
Ez, vagy a Lajos k út, Szentendrei út amíg nem megy át autópályába, majd csillaghegynél át az Ország útra, Budakalászon át, ha Szentendrére igyekszem...
––––––––––––––
ʞoʎƃɐʌ ƃɐʇqnlʞ
Szerintem itt nincs jó
Szerintem itt nincs jó megoldás.
Kedvesség, előzékenység, odafigyelés - jól írtad.
Az a szakasz nem jó.
(Hihetetlen mennyiségű csúnya szó jut az eszembe róla - ide nem lehet leírni.)
Miért centizgetsz? Miért
Miért centizgetsz? Miért nem lehet megadni az elsőbbséget annak, akinél nem szűkül le az út, aztán tovább haladni? Hova sietsz ennyire?
"Ma reggel kicsit
"Ma reggel kicsit figyelmetlen voltam és későn kapcsoltam"
Tegyél valami maszkot a szád elé, mert fröcsögsz.
*******
*aPala*
*******
"Én általában itt azt
"Én általában itt azt csinálom, ... hogy lelassítok, mert lassan óvatosan még az oszlopok mellett is elférek a szembejövő kerékpárossal egymás mellett"
Értő olvasás. Járd ki újra az alsó tagozatot :)
„Hova sietsz
„Hova sietsz ennyire?”
Utólag visszatöröltem egy „lassan” szót, mert nagyon szóismétlésnek éreztem, de így is ötször szerepel a lassan szó a szövegben. :-D Érted? Túl lassan mentem. ;-)
update: látom, túl ragoztuk közben...
Te is fiam, Brutus? Nem
Te is fiam, Brutus?
Nem azzal van a baj, hogy udvariaskodott és meg kellett állnia. Előfordul. De ha jönnek szembe, és centizve behúzódsz, "mert centizve úgyis elférünk" az oszlop mellett, na az szerintem nem kóser.
Nem elég neked az úttest,
Nem elég neked az úttest, pont a járda kell? :)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Ha arra vetődök, akkor azt
Ha arra vetődök, akkor azt a szabályt követem, hogy az ad elsőbbséget, akinek a haladási irányában vannak az oszlopok. Még sosem volt problémám ott.
*******
*aPala*
*******
Köszi, ez nagyon logikus,
Köszi, ez nagyon logikus, de még sem jutott eszembe.
Igazából ez annyira
Igazából ez annyira logikus, hogy még a KRESZ is tartalmazza :)
Hogy ne csak akkor írjak,
Hogy ne csak akkor írjak, amikor nem értek egyet veled:
+1
*******
*aPala*
*******
A város legelbaszottabb,
A város legelbaszottabb, legbalesetveszélyesebb helye! Sajnos gyakran járok arra. De még csak nem is a kanyar az igazán veszélyes, hanem az átkelő, mert beláthatatlan mindkét irányban, az autósok meg jönnek, mint a meszes. Csak úgy lehet biztonságosan átkelni, ha leszállunk a bringáról és áttoljuk. Nesze neked, Eurovelo kerékpárút...
Szálljon le a 80 Huszár
Szálljon le a 80 Huszár március 15-én.....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
plusz most látom (ritkán
plusz most látom (ritkán járok arra),hogy a felüljárón ott a bringatilos tábla,tehát ott is tolni kell
Az a vicc, kedves Shegg,
Az a vicc, kedves Shegg, hogy a KERSZ ezt tartalmazza:
"„32. § 1-4 pont
(2.) Olyan keskeny úttesten, amelyen a járművek egymás melletti elhaladása nehéz vagy lehetetlen, a járművekkel meg kell állni és az elhaladást az útpadkára húzódással vagy hátramenettel kell lehetővé tenni. Hátramenni azzal a járművel kell, amelyikkel ez - a járművek adottságait és a körülményeket figyelembe véve - könnyebben megtehető"
I. a kerékpár jármű
II. az a minősíthetetlen borzadály EuroVelo 6 szakasz (is) - tehát úttest, és ugyanakkor járda (!?! ez még mindi így van?)
III. nincs elsőbbségi szabály.
Ha apuka és anyuka jön szembe az oszlopos oldalon, bringán is poronttyal, kis-biciklin is gyerkőccel, akkor lassítok két oszlop között - adott esetben meg is állok ha kell, hogy kényelmesen elférjenek, ne kelljen megállniuk.
Kedvesség, előzékenység, odafigyelés - itt is ez a megoldás.
*****
Ugye, ha már be is
Ugye, ha már be is idézted, kicsit továáb is olvashattál volna:
(3) Ha az úttest mindkét irányból belátható szakaszon egy forgalmi sávra szűkül és a közúti jelzésekből más nem következik, a szembejövő járművek közül annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik útját irányváltoztatás nélkül tudja folytatni; a másik jármű vezetője az áthaladást lassítással, illetőleg - a szükséghez képest - megállással biztosítani köteles.
Ezt értelemszerűen kell alkalmazni más, esetleg nem szabályzott esetekre is, ld. még: bringaút - bicikli.
Erre bizony én is csak
Erre bizony én is csak +1-et írhatok.
Amúgy ha rutint szerez az ember (és épp nem bambul), akkor pár oszlop távolságról fel tudja mérni a szembejövő tempóját, és módosíthatja a sajátját, hogy oszlopközben találkozzanak.
Fél OFF: A végén a nagy szűkület előtt pedig javaslom mindkét félnek a csengetést! (+ Az északra haladóknak a jobb szélre húzódást, sokat segít, hogy a másik jobban észrevegyen.)
- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."
Én is mindig
Én is mindig csengetek!
Egyszer találkoztam ott 15-20 igen lestrapált japán nyugdíjassal. Talán panelfotózáson voltak ;-)
Én előre csengettem - ők nem értették. még szerencse, hogy lassan mentem, és ott volt hely a kikerülésükre.
Nem jó. Ez valami járda
Nem jó. Ez valami járda ÉS kerékpárút kombó, szóval sávról, szűkülésről nincs szó, ráadásul lejt is, és mindkettő irányváltoztatás nélkül folytathatná az útját.
Nem veled akarok itt szájkaratéba kezdeni, de ott az út a rossz, és hidd el a KRESZ betűje szerint senkinek sincs elsőbbsége ... kivéve a gyalogosokat.
Ha utadba kerül, nézd meg magad azt a szakaszt és a felfestéseket.
Az ott nem jó.
Ennyi.
Én ezt értem, csak te azt
Én ezt értem, csak te azt nem érted, hogy tök mindegy, hogy a KRESZ betűje szerint nincs elsőbbsége ott senkinek, de alapvetően az ilyen esetekre a fent említettet alkalmazzuk. Nagyjából az összes elsőbbségi szabályban le van fektetve, hogy aki egyenesen megy, annak elsőbbsége van, aki kanyarodik/kitér, annak nincs (persze különböző megkötésekkel). Logikus is, hiszen engem, aki haladok a sávomban, baromira nem érdekel, hogy a másiknak nyűgje van. Lassítson, várja meg míg elmegyek, aztán oldja meg. De engem ne zavarjon, centizgessen, veszélyeztessen.
Mikor jártál arra
Mikor jártál arra bringával utoljára?
Én még a Sziget előtt, tehát lehet, hogy azóta ott valami megváltozott...
Irányváltoztatásról szó sincs. Nyíl egyenesen haladva egy enyhe lejtőn/emelkedőn kell tekerni.
Két Csepel elfér egymás mellett. Két speckó kormányos trekking már csak bajosan
"Irányváltoztatásról
"Irányváltoztatásról szó sincs."
Én az oszlopok kikerüléséről beszélek. És te?
Kedves Ismeretlen! (a kedves
Kedves Ismeretlen!
(a kedves Shag-et direkt hanyagolnám)
A helyzet az - és itt erősen elbizonytalanodom, mert régen jártam ott, és ezért ekéne' egy videofelvétel, hogy ott az egy bringagyalog.
Emlékeim szerint úgy nézett ki, hogy kerítés/bringaút/sárga csík/ "járda" a gyalogosoknak oszlopokkal teleszórva/ szalagkorlát.
Az oszlopokra figyelemfelhívó festés.
Nincs mit kerülgetni. Az engedi el a másikat, aki udvarias, figyelmes és előzékeny.
DE LEHET, hogy már régen lekopott a festés (vagy sohase volt, csak én képzelgek) AKKOR viszont a MAX. sebesség 20km/h. Ennél a békés tempónál még nem szokott problémát jelenteni egymás elkerülése (centizés), ugyanis ilyen sebesség mellet még köszönni is lehet a szembejövővel...
A 2. és a 3. bekezdés két
A 2. és a 3. bekezdés két eltérő esetre vonatkozik, ti. ha a 3. mindig alkalmazható lenne, nem lenne szükség a másodikra.
Erre a szakaszra szerintem inkább a második az érvényes - de ki vagyok én, hogy ezt eldöntsem ;-)
Lehet, hogy rosszul látom.
+1 Shag-nek igaza van, annak
+1
Shag-nek igaza van, annak kell elsőbbséget adnia, akinek útjában áll az oszlop.
-----------------------------
http://dhpage.hu/
FTR1: A KRESZ-nek van
FTR1: A KRESZ-nek van igaza.
FTR2: Shag előtt én már leírtam ezt ide.
*******
*aPala*
*******
Így van. Csak aztán velem
Így van.
Csak aztán velem kezdtek el vitatkozni, nem veled :)
Én ennél a szakasznál
Én ennél a szakasznál igazándiból baromira nem értem pl azt, hogy tervezésnél kinek volt az fenséges ötlete, hogy az oszlopokat így telepítse. (védjük az oszlopokat az autó forgalomtól?)
Az oszlopok bőven elférnének "a kerítés" túloldalán is, van ott annyi hely és máris elférne egymás mellett két bringás kényelmesen, plusz, ha akad gyalog, még az is.
A másik, ami elég zavaró számomra, az a Görzenál északi sarka.
Ugyan odakentek pár olcsó terelő csíkot most nyáron, de nem gondolom, hogy ez lenne a jó megoldás, mert továbbra sem nagyon látni rendesen, ha jön valaki szemből, ráadásul kegyetlenül beszűkül az ott lévő oszlop miatt.
A Görzenál sarkából kéne valahogy kinyesni egy darabot és áttelepíteni azt a sok csövet a kerítés túloldalára.
A fal sem egyenes, így a sarkoknál pont szar helyen van benne az a szöglet. (fej/váll magasság)
Amit még elég veszélyesnek látok, azok a falra szerelt hirdető táblák. Bő 15 centit kilógnak a falról és kb pont olyan magasságban vannak, mint a kormány, nem nehéz beléjük akadni.
További érdekessége ennek a résznek, az a zebrás átkelő. Itt általában véve a pestről jövők nem látják be a kanyart, így a zebrát sem és olykor nem kis sebességgel tudnak beleszánkázni abba a kanyarba. (kivételek itt a rutinosabb autósok).
A nagyobb bibi, hogy a bringás se látja, ha jön valami.
Kivétel ez alól az este, Akkor a fényszóróból jövő fényekre figyelve még bele lehet taposni, ha már valaki elindult, de észre veszi, hogy jön valami.
1
2
3
GriN
Az az érzésem hogy nem
Az az érzésem hogy nem tervezték sehogy, az oszlopok már ott voltak. A kerékpárutat pedig megpróbálták úgy odaszorítani, hogy semmi változtatást ne kelljen végrehajtani a járdán, azaz ne kerüljön semmibe...
Igen, ha jól
Igen, ha jól informálódtam, akkor tényleg így volt.
De ennek ellenére kéne tenni valamit a helyzet javításáért, mert ez így ahogy van, szar.
GriN
Nekem is az az érzésem
Nekem is az az érzésem hogy ez sima járda+ úttest kombó volt és a gyalogokat úgy kezelték anno mint most a bringásokat...
Gient olvasva az jutott eszembe egész egyszerűen el lehetne intézni a kanyart.Lehet már látni sok helyen üvegből kerítést vagy ha az drága nagylyukú térhálóból.Csak a sarok két ,merőleges oldalát kellene kicserélni átlátszóra és nem lenne gond a közeledő.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Egy CM-es barátunk
Egy CM-es barátunk végigfényképezte az utakat - hatalmas +1 neki. Ettől a disputától függetlenül is!
Szóval amit eddig is már mindannyian leírtunk - azt a képek még szomorúbban támasztják alá:
https://picasaweb.google.com/saganbp/EV6BudakalaszBelBuda#56821198724312...
Ez egy megállapíthatatlan státuszú szakasz!
Itt tisztelettel szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy a KRESZ módosítás után, 2010 január 1-től:
21. § Gyalogosok közlekedése[...](13) A gyalog- és kerékpárúton a gyalogos a kerékpáros forgalmat nem akadályozhatja és nem veszélyeztetheti.
Tudom, hogy ez itt nem egy gyalogos érdekvédelmi fórum, de ha ez itt egy bringagyalog, akkor kizárólag "X-Men"-ek sétálhatnak rajta - ők tudnak repülni meg ilyenek.
Babakocsis anyukát meg se merek említeni, mert megkapom a hónap demagógja címet!
Ha ez egy sima "járda" akkor max. 10 km/h lehet a sebesség. (Ez esetben természetesen minimum hiányzik jó pár tábla, továbbá az I Love EV6 felirat is javasolt.) A rakpart mellette, ha jól tévedek, akkor 70-es főút, amin kifejezetten tilos kerékpározni.
https://picasaweb.google.com/saganbp/EV6BudakalaszBelBuda#56821199335280...
https://picasaweb.google.com/saganbp/EV6BudakalaszBelBuda#56821199741476...
"Csak az a vég! - csak azt tudnám feledni! - "
Tegyünk valami! Én megírtam ezt a bejegyzés - ami önmagában semmit nem jelent, de férfiasan bevallom, nincs több ötletem!
Örömmel várom a javaslatokat!
20 éves a jogsim akkoriban
20 éves a jogsim akkoriban még azt tanították hogy főúton 12 év feletti vezetők egymás mögött egy sorban haladhatnak.
Mióta tilos főúton bringázni?
+ akkor miért emelték ki, hogy csak mellékúton lehet piásan bringázni az új módosítás szerint?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
A rakparton két ok miatt
A rakparton két ok miatt tilos bringázni.
1. Itt ez a nagyszerű bringaút onnantól az úttesten tilos.
2. Biztos ami biztos alapon vannak bringatilos táblák is.
A babakocsis anyukáknak ezzel kedveskednek:
https://picasaweb.google.com/saganbp/EV6BudakalaszBelBuda#56821196641798...
A sarki oszlopot egyébként kivették a rendszerből.
https://picasaweb.google.com/saganbp/NagyszombatBecsiUtKerekparosBirkate...
Egyébként állítólag itt ritka a gyalogos mint a fehér holló. Aki meg arra megy mégis, az vessen magára.Probléma megoldva.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Nos mivel nem tudjuk hogy az
Nos mivel nem tudjuk hogy az az izé pontosan micsoda, ezért simán el tudom képzelni, hogy érvényes rá ez a szabályrészlet:
"ha az út mellett van kerékpárút, akkor csak itt szabad kerékpározni, kivéve,
ha az úttesten kerékpáros nyom (piktogram) van felfestve, ugyanis ebben az
esetben az úttesten is szabad kerékpározni."
Továbbá a városba bevezető és kivezető emelt sebességhatárú 70-es főutak legtöbbjén láttam kerékpárral behajtani tilos táblát - igaz a külsőbb szakaszokon.
Ezt a rakparti rész nem ismerem - meg kellene nézni, hogy hogyan van kitáblázva.