Íme, a tavalyi fotósorozatom rendbetéve,mindazoknak akik érdeklődnek a vidéki bringautak állapota iránt.
De írhatnám a hajrá EU-s pénzért bringainfra címet is neki.
Nyugodtan kommenteljetek csak privátba válaszolok.
https://picasaweb.google.com/106837538605117900304/NyircsaholyMateszalka...












Eleg sok helyen szerepel
Eleg sok helyen szerepel (indirekten), hogy a gyalogosnak nem szabad hasznalnia a bicikliutat, ez nem egeszen igaz:
21. § (1) A gyalogosnak a járdán, ahol pedig járda nincs, a leállósávon, az útpadkán vagy a kerékpárúton kell közlekednie.
Ne menjunk bele, hogy ezzel a szaballyal a tervezok siman rankeroltetik a "gyonyoru munkajukat"...
Ezzel a húzással a kis
Ezzel a húzással a kis (pénzű) faluk is tudnak EU-s pénzből aszfaltos helyet építeni a gyalogosoknak, mert kerékpárútra lehet pályázni, de járdára nem.
Ha ez nem lenne, akkor maradna az útpadka vagy jobb esetben az 50 éves leharcolt járda ha van.
Valo igaz, csak igy
Valo igaz, csak igy keszulnek a fabol vaskarika jardak, amiket viszont bringaval kotelezo hasznalni.
Engem pl. az a teny, hogy jarda epul bringaut penzbol kevesbe zavar, mint ezeknek a jardaknak a kotelezo hasznalata es a szavakba nem ontheto minosege mind tervezes, mind kivitelezes szinten.
+1
+1
Hát igen, a kötelező
Hát igen, a kötelező használat eltörlése (akár még feltételekhez kötve is) sok gondot megoldana.
Ha valaki hozzaerto erre
Ha valaki hozzaerto erre jar, es van egyaltalan lehetoseg ra, belinkelne a bringautakra vonatkozo epitesi szabalyzatot (esetleg a regebbieket is)?
Koszi.
létezik ilyesmi
létezik ilyesmi egyáltalán? Mert ha igen, akkor a többségét régen el kellett volna bontani, megszüntetni, stb. Hiába is ágál bárki, átépíteni csak olyan esetben fogják, ha nagyon balesetveszélyes (pl Andrássy út) de még így is születnek mindenféle megoldások.Pénz, pénz, pénz -erről szól, és ha valaki EU-s pénzből odagányol a faluba valamit, senki nem fogja vele újra megépíttetni, mert nincs rá pénz, meg mert mindenki másra hárít, nem foglalkozik az üggyel, nem fontos, stb.
Én is mentem már 2m széles bringaúton is, meg olyanon is, ami összesen volt ennek a negyede, két sávban.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Bizok benne, mert az utobbi
Bizok benne, mert az utobbi idoben kezdenek szaporodni az (egymasra kisertetiesen hasonlito) olyan bringautak, amit Frenki fenykepezett Mateszalka es Nyircsaholy kozott. (Gondolok itt elsosorban az erzesre normalis alapra, jol latszo (es persze kiallo) felfestesre, szegelykovekre.)
persze, van ilyen is, és ez
persze, van ilyen is, és ez jó, ha maradna ez trend, hogy ilyeneket építenek, nem lenne gond. Mondok egy példát: Békásmegyerről (tehát nem valami eldugott kis falu, hanem fővárosi példa) megy egy bringaút Szentendre határáig. Azon először '94-ben mentem, és annyit értek el, hogy a gyökereket kiszedték, és az aszfaltot "szintbe hozták" de nem aszfaltoztak újra, vagy szélesítettek. Semmit. Ez azért 18 év alatt, na, nem egy nagy eredmény. Nem ez az egyetlen ilyen a Fővárosban/környékén sem, van, amivel ennyi sem történt..
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Létezik, úgy hívják,
Létezik, úgy hívják, hogy Útügyi Műszaki Előírás. És fizetős. Ezen kívül az EU-s projektekben már szükséges egy civil szakmai szervezet támogatása, és a Kerékpárosklub támogatása dupla pontot ér. Itt olvashatjátok a korábbi terv véleményezéseket.
Nem tudom, ki kommentelte a képeket, de ne akarjon már a járda mellé kerékpárutat. Lakott területen belül szinte mindig a legjobb megoldás a kétoldali egyirányú kerékpársáv.
Hmm, melyik képen látsz
Hmm, melyik képen látsz kétoldali egyirányú kerékpársávot? :o
A képek alatti kommentekben
A képek alatti kommentekben szerepel, hogy itt meg itt elférne egy bringaút. Arra válaszoltam, hogy inkább sáv kell.