Láncváltós kerékpárral járnunk az annál fejlettebb agyváltós helyett olyan, mint kopoltyús halként élnünk ahelyett, hogy tüdős emberként élnénk. De még milyen egy hal! Az élő őskövület, a Coelacanth. Ronda. És megenni se lehet, olyan rossz.

Láncváltó... Miért???

:DDD

Kopoltyús HalTüdős Ember

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
shutruk képe

Tényleg, miért?

Tényleg, miért? :D
__
Zöld Mali Cobra, fehér Vuelta felnikkel és neonzöld bowdenházakkal, csontfehér sárvédőkkel, valamint vigyorgó bringás visszapillantós kék bukósisakkal.

2
vercse képe

A kerékpárszerelőnek

A kerékpárszerelőnek télen is kell dolgoznia. Mivel ilyenkor kevesebben tekernek, olyan szerkezetek kellenek amik ilyenkor gyorsabban tönkremennek. Az se jó ha túl sok a pénzed, tessék visszaforgatni amit munkával megkerestél! Az se jó ha túl sok a szabad időd, menj el szépen a szerelőhöz, mint a többi autós, ne legyen időd mindenféle felvonulásra meg tüntetésre járogatni! Így is már túl sok a szabadságod, hogy nem kell a dugóban rostokolnod. A fejlesztési minisztériumban gondolkodnak rajta, hogy elég ha jövedéki adót vetne ki az agyváltóra, vagy a betiltást válasszák?

3
Hotyhogy képe

:-) Kíváncsi lennék, hogy

:-)

Kíváncsi lennék, hogy a BuBi biciklik karbantartói hogy vennék azt a sok munkát, ha láncváltós lenne a flotta.

Örülnének, hogy van munka, vagy útálnák, hogy annyi munka van? :D

5
pata képe

Láncváltó elsősorban

Láncváltó elsősorban olcsóbb, ezenkívül persze könnyebb, és a felső kategóriás agyváltókat nem számítva kisebb a gördülési ellenállása. De a legtöbb embernek valszeg az első szempont a legfontosabb, egy középkategóriás agyváltó ára (kerékkel, fűzéssel) már összehasonlítható egy alsó-közép kategóriás bringa árával.

Én nagyon szeretem az agyváltót, és városba szerintem a bringások 90%ának egy 8 sebis Nexus lenne a legjobb megoldás, de tisztában vagyok az árával is. Anyagi kérdésről van szó, a nem drágábbik megoldást választókat kövületnek titulálni kb olyan mint ha a Suzukisokat kezdenénk el fikázni azért mert nem Audival járnak.

6
Kisember képe

Miért kell 8 sebesség a

Miért kell 8 sebesség a városba? Szerintem kell egy könnyű, amivel feltekersz a hegyre, egy közepes, amivel síkon tekersz és egy durva, amivel tolod neki.
Nem?

--------------------------
www.barzongorista.eu

7
Hotyhogy képe

Én is aláírom ezt a

Én is aláírom ezt a három sebis felállást. De valószínű, hogy rendszeres útjaimon, ahol vannak különféle emelkedésű hegyek, sík meg megint változatos lejtő, kísérletezéssel tudnék választani háromnál több sebesség fokozatból is. Ha már ott van nyolc, kényeztesse el az ember magát.

Nálam a három sebis váltóm leggyorsabb fokozata elég fárasztó síkon, és csak lefelé haladáskor kapcsolok arra olykor. Leggyakrabban kettesben megyek, és viszonylag gyakran egyesben. Sajnos ez nem elégséges áttételű számomra sok meredek helyen. Van is, hogy leszállok és tolom. Nem bánnám, ha három sebisem tartománya el lenne kicsit tolva a lassabb, a könnyebb tekerhetőség irányába.

8
pata képe

Nem bánnám, ha három

Nem bánnám, ha három sebisem tartománya el lenne kicsit tolva a lassabb, a könnyebb tekerhetőség irányába

Ezt pont meg tudod lánckerék-cserével oldani.

9
Hotyhogy képe

Igen, ez igaz, és gondoltam

Igen, ez igaz, és gondoltam is már rá, hogy megvalósítom. Szép gondosan lenne csak érdemes, jó acélból készült SS lánckerékkel.

10
chicoye képe

Pontosan ugyanígy vagyok

Pontosan ugyanígy vagyok ezzel én is. :) Ezért most elhatároztam, hogy edzeni fogok, és így majd mindig egy picit feljebb jutok a hegyeken. :D

Amúgy akkor is 1-esbe kapcsolok, ha nagyon erős szél fúj, nem csak az emelkedőknél. Volt már olyan szembeszél, hogy még 1-esben is majdnem visszafele gurultam. :)

----------------------
Sohasem állítottam olyat, hogy normális vagyok.

11
pata képe

Ebben elvileg igazad van,

Ebben elvileg igazad van, de

1. sajnos a 3 sebiseket nagyon szűk áttéttartománnyal gyártják, csak 8 sebisben kapod meg azt aminek a két széle + közepe 3 sebisben elég lenne (és 4-5 sebisbe elosztva már szuper)

2. a 8 sebisek általában jobb minőségűek és tartósabbak, aminek mérnöki oka nincs (pont fordítva kellene lennie), de az árak miatt így lőtték be a termékpalettát.

Ezért gyakorlatban a mai agyváltók közül 7-8 sebiset ajánlanék, de ha csinálna vki mondjuk egy 4-5 sebességeset 400%, de akár 300% körüli tartománnyal akkor én lennék az első vevője.

12
Frenki képe

Tegyél rá olyan

Tegyél rá olyan alapáttételt hogy jó legyen a hegyre is, így lesz két könnyű fokozatod és egy közepesen nehéz gyors.Kölcsönzős gépekkel nem szokás száguldozni.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

13
atomboy képe

+1 Mondjuk, mifelenk nincs

+1
Mondjuk, mifelenk nincs hegy, igy eleg a kozepes es durva. (Nagytanyeron hagyva hatul 4, ill. 5-6-os idealis nekem)

atomboy

----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?

14
Frenki képe

Majdnem egyet értek veled

Majdnem egyet értek veled kivéve a Nexusban.
Sturmery Archert olcsóbban kapsz sztem 8 sebiset.
Gyorsban ezt találtam, a legdrágább SA 8-as:

http://ridebike.hu/termekek/kerek/kerekagy-hatso/agyvalto/16779+sturmey+...
A legolcsóbb Shimano 8-as:

http://ridebike.hu/termekek/kerek/kerekagy-hatso/agyvalto/15430+shimano+...

És az SA már fékrendszerrel együtt is olcsóbb mint a Shimano szabadonfutósan! A Shimano olcsó sztereotípia már véget ért.
+ nézd meg a bontási rajzokat.Az SA-hoz lehet pl a vezérlőhöz alkatrészeket rendelni, vagy agyhüvelyt, a Shimano csak fődarabcserében gondolkodik.Európai munkabérekkel ez sokszor oda jut, hogy nem lesz rentábilis a javítás.
Tavaly kért egy kolléga segítséget Veszprémből? Nexus 3-asokhoz kellett volna kónusz, csapágy, ilyesmi.
A veszprémi posta megégette magát velük, a postás bicókban behaltak az agyváltók 1 év alatt.
A 20 db váltó javításból semmi sem lett, egyszerűen db-ra a kollégának nem jött ki csak kb 1-2 ezerrel olcsóbban mint egy új agy.Ez tendenciózus a Shimanonál túlárazzák az alkatrészeket de úgy hogy ne akarjanak javíttatni.
A Shimano egyre drágább és szivatósabb.
A Sram jövőre teljesen termékpalettát vált és az új I Motionok követik a Shimano üzletpolitikáját, pl 9-es I Motionról nincs rendes bontási rajzom csak.
Az SA még rendes részletes rajzokat ad és beszállító szerint 2 hétre jöhet hozzá cucc.Ja és olcsóbb.
Vigyázó szemeteket a Sturmery Archerre vessétek!
Ja és SA gyárt 5 sebességest is....dobfékben élő gyártóból meg csak ő van, mellé ugyanúgy van pl agydinamója, vagy tárcsás agya.Szélesebb a lehetőség (pl van fix, vagy duomatic stílusú agya is) hiába több darabra a Shimano termékpalettája,az SA kevesebb típussal mégis több fajta váltót gyárt.
Lehet Shimanoéknak meg kellene nézni már, hogy tényleg olyan jó ötlet-e pl annyi 7 sebességes típust gyártani mint a coli baktériumok db száma.....

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

15
pata képe

Anno mikor a jelenlegi

Anno mikor a jelenlegi bicajomat építettem szemeztem az SA 8 sebis agyváltójával, de elég rossz dolgokat olvastam róla (nagy meghibásodási arány). Lehet azóta ez változott, de gondolom tudod hogy a Sturmery Archer már Sunrace, a régi cég több mint egy évtizede meghalt.

Engem abszolút nem zavar ha egy prémium Nexust 50 ezer km-ként le kell cserélni, nem akarom alkatrészenként javíttatni és javítani, mert nem éri meg, valszeg akkor se érné meg ha ingyen lenne az alkatrész, a munkaerő-költség miatt (nem Magyarországon élek). Ha 5-10 évente vennem kell belőle egy újat az havi páreurós költség, addig meg működik.

16
Frenki képe

Megvette a Sunrace igen de

Megvette a Sunrace igen de hál istennek nem szabta át a régit amiknek szintén voltak gyermekbetegségeik de legalább javíthatóak voltak.
Igen ezt magyarázom a jónépnek hogy kinn majdnem olyan egy 7-es váltó mint itt egy kontrás agy.Nem szervizeli a többség és szarik rá.kifekszik vesznek újat.Ilyen bánásmód melletti használt agyváltókat megvenni a lomis bringákon.....
Sajnos itt egy váltó egy átlag fél havi fizetés majdnem, de van ami tényleg annyi.Itt érdemes lenne javítani, ha az ára is olyan lenne.Ezért fog az SA előre törni, a szegényedő európaiaknak, egyre inkább javítható cuccok fognak kelleni.Az ázsiaiak vagy távol keletre gyártanak már, vagy elvakszolják Európában magukat ezzel a használd és dobd el elvvel.Amúgy se túl környezetbarát megoldás.
Megnézte már valaki hogy az új agyváltók ökolábnyoma meg a régiké mennyi?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

17
pata képe

Szerintem nem látod a

Szerintem nem látod a fától az erdőt. Amíg 50 ezerért kapsz mondjuk egy Nexus 8R36ost (pedig az már nem az alja kategória), addig abszolút nem érdekes hogy van valami ami egy kicsit gyengébb de te olcsóbban meg tudod javítani. Aki ennyit kifizet érte, annak az a fő szempont hogy megbízható legyen és minimális, tervezhető karbantartást igényeljen, nem az hogy ha 30-50e km után megadja magát akkor te hány héten belül tudsz alkatrészt rendelni és milyen olcsón tudsz kihozni egy javítást, amikor lehet venni egy másikat, ami valszeg újabb, többet tud, stb. Aki meg nem tudja megengedni magának, az simán marad a láncváltónál, nem kezd el kergetni olcsóbban javítható változatokat.

Környezeti lábnyom pedig bocs, de nem izgat egy nagyságrendileg kilós fémdarabnál amit évekig használok egy olyan közlekedési módhoz ami talán az egyik legkörnyezetbarátabb, és amikor meghalt akkor kiválóan újrafeldolgozható (mint minden ami főleg fémből készült).

18
Frenki képe

Lehet hogy én nem látom a

Lehet hogy én nem látom a fától az erdőt, csak ha arról van szó hogy x ezer egy bringa és a váltó ennyit tol a költségeken akkor igen gyakran lesz a 7 sebességes álomból 3...azonkívül mindenki a 30 évvel ezelőtti kontrás bringákról beszél és azt várja hogy a mai cuccok is annyit menjenek el annyi pénzért amit a régi agyak is.És a szervizelésnél ne legyen gond.Már 3 sebis agyat se lehet eladni ha elmondom előtte hogy vaszeg megy x időt és utána dobd el......nem én mondom hanem azok akik ilyesmit akarnak beszerezni.
Külföldön lehet hogy így van itt nem ezt tapasztalom.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

19
szabomikulas képe

Mennyit bírnak az

Mennyit bírnak az agyváltók ha normálisan használják és karbantartják őket?

20
Frenki képe

Nehéz megmondani, mert sok

Nehéz megmondani, mert sok tényezőtől függ.
Amit én látok a saját tapasztalatim alapján:
Időben közelebbi gyártmányok minél fiatalabbak annál kevesebbet.Ezeket már egyre fogyósabbra készítik.
Másik tényező, hogy mikor használják.Nekem pl a saját S7-em téli üzemmódban fut főleg a téli gépemben van.
Ilyenkor a kenőanyag sűrűbb rosszabbul ken és a sós lé is mindent megtámad.A teljesen zárt rendszer ellenére is tud bejutni némi víz vagy sós lé, kialakítástól függően.
A harmadik tényező a vezetési stílus:minden agyváltó legkényesebb pontja a váltót vezérlő szerelék, és fokozat pozicionáló rendszer.Minél többet kapcsolgatok annál hamarabb fekszik ki.
A kotyogós csapágyú agyakról meg a pontatlan beállítással járásról azért nem írok mert fent normális használatról kérdeztél.
Szereltem már 20-25 éves váltót (Sachsokat, Sturmeryket)és tisztítás zsírozás után úgy ment hogy az új se futott szebben. Az 1996-os gyártású Sachs S7-esem az Etyeki bringaút felméréskor csak bekapkodott pl egy kis sarat, a vezérlő rudat, hüvelyt ki kellett tisztítani mert akadozva ment.
A Shimanokra hallok 30-50 ezer km-t is.50 ezerrel az 5-10 év is lehetne, de ahogy én látom nyugati lomis készletekből 4-7 évesek szinte rom állapotban kerülnek hozzám.Shimaanonak van egy alattomos szokása, mikor már ki van pl a kiskónuszcsapágy akkor is pontosan vált,ergo mire zaj, vagy más gond miatt felfigyel a tulaj arra hogy gond van a váltója már gyakorlatilag kész van. Utána jön a második trükk:agyhüvelyt külön nem lehet rendelni, a kiskónusz többnyire kinyírja a hüvely futópályát is.És lehet menni venni egy másikat.Shimanonál talán a legfontosabb ezért az éves karbantartás, hogy időben elkaphassuk a ilyen jellegű hibát még időben.
Hasra ütve azt mondanám egy átlag agyváltó évi 5000km-es futással 10 év is lehet, de nagyon szór a típustól is.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

21
Fly képe

Talán mert olcsóbb,

Talán mert olcsóbb, könnyebb, egyszerűbb, ezenkívül részegységenként cserélhető, rugalmasabb, nagyobb áttételtartományt képes átfogni és rugalmasabb a használt áttételeket illetően...
Hogy csak párat írjak, ami eszembe jutott.

22
Hotyhogy képe

Fikázni csúnya szokás,

Fikázni csúnya szokás, és a fikázás is csúnya szó. Vegyünk könnyed dolgokat könnyednek, melyek egyáltalán nem fikázások.

Valószínűleg érvényes a költség megfontolás, mint egy lehetséges tényező az egyén választásában. És valószínűleg az is érvényes, hogy lehetnek olyanok, akiknél nem számít elsődlegesen a költség, hanem egyszerűen az egyik rendszert részesítik előnyben a másikkal szemben, áraiktól teljesen függetlenül.

Így lehetnek derék kerékpárosok akiknek láncváltós kerékpárjuk akár drágább is, mint valamelyik agyváltós, sőt, drágább még egy Suzukinál is.

És mindezek az emberek jó barátságban lehetnek egymással, és anyagi tehetőségeik különbsége nem teszi őket gazdagsági rangfok szerinti lenézőikké vagy tisztelőikké embertársaiknak.

Én igen sóvárgok valami szuper agyváltó után, mint mondjuk a Rohloff. Ha egyszer veszek magamnak egy új bringát, akkor megfontolom ezt, bár szerintem a sebesség fokozatok száma nekem túl nagy. Az áttételek sávja elég széles és jó. Viszont számomra nem a gyorsaság, hanem inkább a meredek hegymenetben való kényelmes fölfelé hajtás a lényeges.

23
kovácske képe

milyen váltó? minek

milyen váltó? minek váltó?
hegyre nem megyünk, csak fogaskerekű vasúttal.
lejtőn nem tekerünk, hanem gurulunk, néha fékezünk is.
az agyváltó olyan, mint egy síléc, vagy ejtőernyő. tök jó évente párszor elutazni valahova és használni, de amíg napi használati tárgyról van szó, addig az élettartam és ár-érték arány a döntő tényező. márpedig hiába praktikusabb az agyváltó karbantartás szempontjából, ha a biciklilopás miatti átlagos élettartama kevesebb és emiatt a pótlás árát is beleszámolva a fajlagos fenntartási költsége magasabbra jön ki.
mobiltelefon, óra, bicikli: nem azért van, hogy az oviba körbeálljanak nyálcsorgatva, hogy de menő cucc, hanem hogy minden nap működjön, mindig kéznél legyen és könnyen-gyorsan-olcsón pótolható legyen (és olcsósága miatt kevésbé vonzó célpont legyen a bűnelkövető számára).
----------
sárga vót az...!

24
Kisember képe

Fiatal lehetsz még,

Fiatal lehetsz még, könnyen indulsz a lámpánál...

--------------------------
www.barzongorista.eu

25
kovácske képe

könnyen nem, de ha időben

könnyen nem, de ha időben indulok el, akkor ráérek. és nem is járok messzire. amúgy az utazósebességem se gyors, mert nem az a célom, hogy megizzadjak, hanem hogy váratlan helyzetben is meg tudjak állni, vagy kitérni. (menjen negyvennel az, aki hatvan kilométerről ingázik.) ami a kort illeti, a hetven éveseknek a hatvanas is "öcskös".
:)
----------
sárga vót az...!

26
Hotyhogy képe

Hűha! Akkor te az

Hűha! Akkor te az egysebességeseket kell képviseljed, akik még az agyváltósaknál is fejlettebbek. Félelmetesen szívósak. Ők a túlélés mintaképei.

Ne ringasson minket nyugalomba az, hogy eddig pár példányukat sikerült már nagy nehezen kituszkolni a vákumba. A tojások ott kelnek... :DDD

http://www.thewatcherfiles.com/images/alien3.jpg

27
Sceptico képe

Hiába somolyogsz az

Hiába somolyogsz az egysebiseken, saját bőrömön tapasztaltam, hogy megfelelő edzettség mellett a jól megválasztott egy sebesség vállalható alternatíva a váltóval szemben.

Csináltam egy könnyű egysebit (kábé egy agyváltó árából), és rá egy hónapra eladtam az országútimat, mert egyszerűen nem ültem rá.

A hétvégén oda-vissza megjártam a Bakonyt (Győrből Balatonfüredre és vissza) és nem hiányzott a váltó. :)

Mindazonáltal úgy vélem, hogy ha már váltó, akkor az agyváltó az igazi, de a láncváltó olcsóbb és könnyebben javítható (és sajnos könnyebb belőle sz.rt is gyártani), így valószínűleg el kell érnie egy bizonyos szintet az "én és a biciklim" relációnak ahhoz, hogy az ember eljusson az agyváltó igényéig.
Ha majd elég öreg leszek ahhoz, hogy leszokjak az egysebességes hülyeségemről, én is agyváltósra ülök át... :)

---

28
Hotyhogy képe

Krémestorta csatában

Krémestorta csatában mindenki kap egyet a képibe. Csak a mulatság kedvéért. :-)))

Én egész ifjú koromban egysebiseket használtam és azokhoz szoktam hozzá, és semmi bajom nincs velük most sem.

Különösen szerettem anyám régi nagy 28-as biciklijét, amire apám akkoriban jó könnyú 42-20 áttételt szerelt. Ezt mostanában is kölcsön kapom, és olyan jó kényelmes nekem meredek hegymenetben. S nem kívánok vele amúgy sem száguldani sík úton.

A testvérem régi láncváltósát is kipróbáltam, és elég jó. Szerintem az agyváltóé a jövő, és lesz átlagos árú elfogadható agyváltó, és az lesz a norma, nem a láncváltó.

Érdekességként említem meg, hogy logarléc használatom miatt őskövület voltam én is egyszer, amikor mindenki már kalkulátort nyomkodott.

De lám, pont áttétel arányokhoz milyen jó még ma is a logarléc. Teljesen áttekinthető az áttételek összehasonlításaihoz, csak a csúszkát kell egyszer beállítani rajta.

29
Frenki képe

Nem hiszem amikor ment az a

Nem hiszem amikor ment az a nagy agyváltó háború, megpróbáltak mindent hogy minél több fokozatot tegyenek bele az agyhüvelybe a Rollhoff nyert 14 fokozat 526%os áttétel,1700-1825 garmm tömeggel.Egy ilyen árú láncváltó szett simán veri ezt a tömeg/ áttételi arányt.
Almát a körtével, jó az agyváltó de a járműtechnikában más a feladata mint a láncváltóé.
Nem véletlen hogy talán csak 3 esetben hallottam agyváltót kerékpárversenyre nevezni.valamikor a 20- 30-as években a Torpedo-t próbálták, mert akkor még semmilyen váltó sem volt, semmit sem tudok az eredményről.
1991 környékén a Sachs a 3X7-es hibryd agyat elindította MTB versenyen, erről is csak annyi rémlik hogy bár jól szerepelt nem lett népszerű.A Rolhoff is MTB versenyeken próbálta ki magát, ezért is merik sportváltónak nevezni.
Tehát az agyváltók sport célú felhasználása az MTB, terep sportokban valószínű.nem véletlen ez az a hely ahol az erősségük meg tud mutatkozni: zárt váltórendszer, nem tud koszolódni könnyen így biztos a váltási teljesítmény.Nem esik le a lánc a váltáskor, nem kap be a váltó kavicsot, ágat, etc...
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

30
Hotyhogy képe

Köszönöm. Azért én

Köszönöm. Azért én hiszek a jövő-beli szélesebb elterjedésükben a közönséges népbicikliken.

Sőt, valami azt súgja nekem, hogy fokozatmentes automata nyomaték szabályozók fognak valamikor a jövőben elterjedni, valamilyen hidromechanikus, sűrű olajban keverő lapát- vagy bolygóműves elven.

De mindez csak személyes hit, és nem tudhatjuk, hogy mit hoz a jövő.

Nekem van ez a Sachs Torpedo 3 sebességes váltóm amit jelenleg használok, 26-os kerékkel. Amin évekkel ezelőtt vacilláltam, hogy nagyobbra cserélem a lánckereket, az éppen máig csak kitolódott.

A 46/18-as áttétel túl kemény nekem hármasban, még síkon is fárasztó és kifulladok csak a normális pedálfordulatomat is rövid ideig fenntartani.

A bajom a belső áttételek arányosságával van. Földobtam a minap egy 22-es fogszámút, előre tudván, hogy az meg elveszi az ideális, közvetlen hajtású kettes fokozatom éppen jó húzós tempóját.

Ha a hármas nem lenne 136%-a a kettesnek, hanem mondjuk csupán 110%-a, és az egyes meg nem 73%-a hanem 60%-a, akkor talán kedvezőbb lenne számomra az eloszlás.

Mivel a Rohloff ilyesmit ígér, és még többet is, ezért szemezek vele. No de sebaj, a napokban nagy szélben próbáltam ki a nagyobb lánckereket és nem lehet igazán mérvadó még az elbírálásom. Az egész mintha nehezebb lenne, de hát csalóka. A nagy ellenszelek miatt.

Viszont nézek elébe sátor cipelésnek oldal táskákkal, meredek hegymenetben, most majd a Nyáron. Ilyent nem is terveztem a múltban, és nem számít, ha lassabb leszek. Csak nyomaték legyen, kis sebességnél, magas motor fordulatszámon! :-)

Hátha ez az oldal hasznos többünknek is:

http://www.ctc.org.uk/DesktopDefault.aspx?TabID=4005

31
Frenki képe

A Rolhoffnak nincs 3

A Rolhoffnak nincs 3 sebességes verziója tudtommal.Most vakarásszák a fejüket hogy kellene egy 7-es verzió.7-es Sachs-ban már te is kb 17%-os váltási lépésközöket kapsz.S7-hez eddig a legjobb áttételek 38-17/21, vagy ha erősebb 44-17/24
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

32
Frenki képe

A Rolhoffnak nincs 3

A Rolhoffnak nincs 3 sebességes verziója tudtommal.Most vakarásszák a fejüket hogy kellene egy 7-es verzió.7-es Sachs-ban már te is kb 17%-os váltási lépésközöket kapsz.S7-hez eddig a legjobb áttételek 38-17/21, vagy ha erősebb 44-17/24
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

33
Hotyhogy képe

Igen, úgy igaz, 14

Igen, úgy igaz, 14 sebességes a váltójuk. Azért is írtam, hogy még több is az számomra annál ami kell. Nekem lényegében három sebesség elég abból a sokból, jó áttétel fekvésben.

34
Frenki képe

De azt írtad, hogy nem

De azt írtad, hogy nem találsz jó áttételt mert a tartomány valamelyik része használhatatlan lesz.Erre mondom én válassz szélesebb tartományú váltót.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

35
monster képe

De jó kis táblázat.

De jó kis táblázat. Feltételezem hogy a Shimano Alfine 8 áttételei megegyeznek az Inter-8-cal.
Érdekes a különbség a vastag 1 és a vékony 1,00 áttételek között, a direkt és indirekt 1 az 1-es áttételeket megkülönböztetendő.
:-((-------))-:

36
Frenki képe

Hotyi köszönöm hogy

Hotyi köszönöm hogy felvetetted a kedvenc témám, de sztem mindennek megvan a helye.Másra használjuk az agyváltókat és másra használjuk a láncváltókat.
Ha a két rendszer átjárhatósága érdekel, akkor ajánlom figyelmedbe az un Hiryd hajtásokat (Sachs H3111 2X3;Orbit;3X7; Sram Dual drive)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

37
pixel képe

Mert a mai napig egyetlen

Mert a mai napig egyetlen agyváltó van, ami komoly terhelést is kibír, az meg 1000 euróba kerül.
Városi/túra használatra pedig az ára miatt.
A hétvégiseknek tényleg felesleges a láncváltó, hisz nem is használják, sokkal hamarabb leszállnak tolni, mint hogy elérnék a legalsó fokozatot.

38
Jerome képe

Kb 1 éve próbáltam ki egy

Kb 1 éve próbáltam ki egy Nexus 7-sel szerelt bringát, amire egy láncváltósról ültem át, nem volt túl meggyőző, bármelyik sebességi fokozatot választottam azt éreztem, hogy a pedál fordulat és az elért sebesség aránya rosszabb a láncváltósétól.
Gondolom a bolygómű működési elvéből adódó hajtási veszteséget érezhettem.
Azt nem tudom, hogy az általam kipróbált agyváltó típusa, márkája, évjárata, stb..., mennyire számít jónak ebből a szempontból.

39
szabomikulas képe

A Nexus 7 nem éppen az

A Nexus 7 nem éppen az agyváltók csúcsa.
- 3 bolygómű dolgozik benne, pedig 7 sebességhez 2 is elég
- nincs 1:1-es fokozata, mindig dolgoznak az áttételek
- a legtöbb Nexus 7-es (vagy az összes?) csapágyazása a rosszabbik fajta, nagyobb veszteségű

40
Frenki képe

Nézz meg egy láncváltós

Nézz meg egy láncváltós kerékpár hátsó sort.Mekkora az átmérő? Nagyobb mint a legtöbb agyváltó, hogy lehet ekkora erőkart bezsúfolni egy ilyen kis helyre?
Hányszor kell kis fogaskerekekkel azt az áttételt elérni hogy bírják is a terhelést?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"