Tudtok olyan kerékpárversenyt Magyarországon, ahol "roncs" bicajokkal versenyeznek? Tehát semmi karbon, semmi full extra, csináld magad kerékpár, "500 éves" alkatrészek.
Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Tudtok olyan kerékpárversenyt Magyarországon, ahol "roncs" bicajokkal versenyeznek? Tehát semmi karbon, semmi full extra, csináld magad kerékpár, "500 éves" alkatrészek.
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
Nem, de az ötlet jó! Védd
Nem, de az ötlet jó! Védd le gyorsan, mert lopják.
........................................................
"... egy mosoly- megfizethetetlen! Minden másra ott a MasterCard ...."
alleycat :)
alleycat :)
rotfl
rotfl
Akkor már kéne egy
Akkor már kéne egy roncs-kerékpár hajító verseny is:D
Vegyülj el
Na ilyen régen nagyon sok
Na ilyen régen nagyon sok verseny/kerékpáros rendezvény végén volt. A győztes hazavihette, ami a bringából maradt :)
http://www.youtube.com/watch?
http://www.youtube.com/watch?v=zZqUWyGFK_8
Valami ilyesmit akarsz, csak kerekparban?
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?
Ha valamilyen csoda folytán
Ha valamilyen csoda folytán megrendezésre kerülne egy ilyen jellegű verseny, titeket érdekelne? Épp azon gondolkozom, hogy támogatókat kellene keresni és összehozni egy "öreg-bringa nem vén-bringa" versenyt. Nem a technika lenne a nyerő, hanem valóban a kerékpáros - semmi könnyített gépek, elektromos váltók, spd cipők, csak az acélvázas bringa és az izom dolgozna.
A szokásos versenyeken sem
A szokásos versenyeken sem a technika a nyerő, legfeljebb egy régi nehéz gép jelent komoly hátrányt, de a profik közt legfeljebb meghibásodáskor jelentős a technika szerepe.
Engem inkább érdekelnek azok a versenyek ahol nincs előírva milyen legyen a jármű, csak hogy emberi erővel legyen hajtva. Ott számít a technika és tényleg gyors gépekkel is mennek.
Én meg egy ideje azon
Én meg egy ideje azon agyalok, hogy a TDF és a nagy körversenyek igazából egy kirándulás versenyszerű megjelenései.És az idők folyamán tisztultak le azzá amik most.Nem olyan régen még nem volt pl külső segítség, vagy nem rég tudtam meg hogy szegény Tom Simpson idejében korlátozták a vihető vízmennyiséget 2 kulacsban egy napra, ezért ittak pl a szökőkútból is!
Ezzel azt akarom mondni hogy a verseny gyökerei egy kerékpáros kirándulás logikájából erednek.
Egy olyan versenyt kellene már rendezni ami szintén több hetes de semmilyen külső segítség nincs.Sőt az össze kaját, sátrat, mindent a versenyzők vinnék.
Miért?
Mert az országúti versenyzés gyorsabbá tette a bringákat és könnyebbé.
Az MTB megoldotta a tartóssági kérdéseket a nagy teherbírást, és pozícionált váltást, és hatékony fékezést, terep járhatóságot.
De tegyük a kezünket a szívünkre, meg van oldva igazán hatékonyan az hogy tényleg a legjobb nyeregtáskákat használjuk? Vagy hogy ne kellejen az esőruhába beleszaunázni, vagy hogy milyen az a kerékpár ami teherrel is hatékonyan képes nagy távokat üzembiztosan megtenni? Vagy hogy a valóban tápláló kaja az ne legyen 6 tonna a konzerv dobozok miatt?Vagy az alkatrészek a világ végén is javíthatóak legyenek célszerszámok nélkül?
A profik gondjait megoldották de a zöme a kerékpárosoknak nem csak a sebességi szempontokat használja, viszont sokkal nagyobb igényük van a hatékony tekerésre mert gyengébb a kondíció és több vitt felszerelés miatt a súly.
Egy ilyen verseny remek túra kerékpár fejlesztő lehetne a túra cuccokkal együtt.Végre érdeke lenne valakinek olyan ruhákat készíteni ami megfizethető áron képes megoldani az izzadás/elázás gondját.Téli ruházat dettó.Sokan járnak télen munkába hál istennek és semmilyen profi verseny sincs ahol a különböző téli igényeket tesztelhetnék.
Az amatőrök mellett nincs egy szuper doki aki ha megfázik ad egy olyan antiköhi gyógyszert hogy holnap megint rajthoz tudj állni.Viszont a haszon az amatőrökön van a profik mindent kapnak szponzortól.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Kerékpáros
Kerékpáros ágyúgolyófutam?
----------
egyenbillengészeti körduplányidomár
(by Fly)
"könnyített gépek" hát
"könnyített gépek"
hát ez is relatív, egy régi szputnyik meg egy 30-40 éves "normál" acél outi között is van annyi tömegkülönbség, mint a 30 éves acél outi, és egy mai karbon között...
Hol húzod meg a határt, amivel még ér, és amivel már nem?
egyébként a profi versenyeken is limitálva van a könnyítés, van egy minimál súly, és akinek könnyebb a bringája, arra plusz súlyokat raknak.
Hogyne, egy nap a Devecseri
Hogyne, egy nap a Devecseri lomisoknál pont ilyen.
És van még a településenkénti bringa tolvaj alleycat...:)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Ahogy mondod, sőt ha nem
Ahogy mondod, sőt ha nem figyelsz könnyen elkaszál egy fűnyíró, vagy betonkeverő is (a szekrénysorról nem is beszélve)
........................................................
"... egy mosoly- megfizethetetlen! Minden másra ott a MasterCard ...."
Itt volt egy vetélkedős
Itt volt egy vetélkedős rivalizálás egy öreg
99 éves masszív 27 kg-os veterán katonai "roncsbringa"
Meg egy hipermodern 7kg os (-jeles versenyző által hajtott) szénszálas versenygép között:)
És nem hiszed el ki győzött(?)
http://www.youtube.com/watch?v=0QEjuCLcwyM&feature=player_embedded
Ennek a versenynek akkor
Ennek a versenynek akkor lett volna értelme, ha ugyan azzal az áttétel kombinációval mennek végig mind a ketten.
De egyértelműen látszik az elindulásnál, hogy a szénszálas versenyzőnek lassabb a pedálfordulata.
Szerintem amellett hogy a
Szerintem amellett hogy a versenyző valószínűleg szándékosan rossz áttételben tekert még hagyta is nyerni a másikat. Nézd meg utána ki milyen állapotban van.
Igazából te a Mutáns
Igazából te a Mutáns bringa versenyekre gondolsz? Csak mert sztem a mutánsbringások még annyira nincsenek Magyarországon, csak 1-2 magasbringás!
____________________
Gáz az Álarc?
(lila agyfékes Cresta SS; Virsligumis Magnézium monti)
Olyan gépekre gondolok,
Olyan gépekre gondolok, mint pl. az enyém is: kb. 30 éves acélváz, egysebességes, innen-onnan összeszedett alkatrészek, minden csupa régi dolog.
A verseny lényege az lenne, hogy mindenki olyan géppel induljon, amit nem készen vett, hanem "összeguberálta" az alkatrészeket, "csináld magad" bringája van, semmi extra, de mégis gurul.
Nem tudok szakszerű leírást adni arról, h mire is gondolok... de úgy látom, h vannak, akik értik.
Svédek roncs autó rallykat
Svédek roncs autó rallykat tartanak a faluban hétvégén.
Indul fű fa virág, fiatal, idős. Leginkább zárt pályás rallycross-ra hasonlít. A lényeg, hogy egyenlőek legyenek az esélyek, _bármivel_ rajtolhatsz, _de_ a végén ha nyersz, köteles vagy bárkinek eladni az autódat, aki 1000 EUR-t ad érte. Nem kell technikai bizottság, úgy sem veszel Subaru Imprezzát, szuper turbót, csúcs gumit, hanem bontószökevény vasakkal vívnak.
Itt is lehetne ilyen, öreg bringa, vas váz, egy sebesség és el kell adnod a végén ha kérik mondjuk 5000 Ft-ért (ki kell találni a pontos összeget) Így tényleg a guberált bringákkal állnának rajthoz! Csak egy ötlet.
Üdv! Bal3
Az egyenlőség
Az egyenlőség (testvériség :P ) szerintem azért nem valósulna meg esetünkben, mert akkor sem mindegy ki és honnan és mit lomizik össze.
Lehet, hogy valaki tényleg egy öreg Csepelt kukázna ki, de valaki pedig az osztrákok levedlett "lomjait" ami azért valljuk be szerintem jobbak.
Hogy mit ne mondjak egyebet, a helyi zsibvásáron, egy ilyen gyöngyszemet (nem ezt konkrétan, hanem ugyan ilyet csak pirosban) sikerült egy ismerősömnek "lomiznia" cirka 15 eccéért.
Koga Miyata full Dura-Ace szettel.
Azért valljuk be, ez már csak jobb mint egy Csepel :)
http://www.flickr.com/photos/lapetitereine/2922108086/
halk megjegyzés: szerény véleményem szerint (és most ellent mondok a fentiekben leírtakban magamnak) amúgy nem igazán az számít mit hajt az ember, hanem, hogy ki hajtja...
5ezerért
5ezerért megveszem!
:-((-------))-:
lemaradtál róla, ha jól
lemaradtál róla, ha jól tudom köbö 80-90 körül ment el :)
Ja AX... már azt hittem.Jó
Ja AX... már azt hittem.Jó ez is gyűjtői darab, meg ennyiért lehet lopott is, de nekem ez a szett nem a kedvencem. Még a sajátom inkompatibilitási hülyeségeitől is tele a cipőm de az Ax még annyira se jó.Nem véletlenül hagyták abba az a féket pl.
Egyébként egyre ritkább z ilyen zsibvásár, ahogy én hallom már ők se olyan hülyék felismerik ami értékes lehet és kis tételben szarakodnak nem olyan olcsó már,ha viszel 10-30 db -ot akkor van jó ár.A válogatás megint egy más műsor..
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Én is saját építésű
Én is saját építésű bringával megyek:) most tervezek 1 utcánhagyós patkány/csótány/ocsmány dzsuva/téli bringát összerakni, és ha már lúd legyen kövér alapon(úgyis mindenki dicsőíti) fix lesz!:) De azért én a fontosabb alkatrészeket inkább megveszem(fék (bár ez van fent a padláson ezért nem veszem meg:D), hátulra fix agy, hajtómű) mint guberálom:)
____________________
Gáz az Álarc?
(lila agyfékes Cresta SS; Virsligumis Magnézium monti)
Vannak nehézségek annak
Vannak nehézségek annak terén, h milyen is lenne az ideális bringa a versenyen... Pl. ki lehetne jelölni egy évet (1980) és csak az addig gyártott alkatrészekből, vázakból lehetne dolgozni.
"halk megjegyzés: szerény véleményem szerint (és most ellent mondok a fentiekben leírtakban magamnak) amúgy nem igazán az számít mit hajt az ember, hanem, hogy ki hajtja..." igen, ebben igazad van