Ma reggel életemben először közel a 30-hoz kocsival indultam el reggel, mert szervizbe kellett vinni. Onnan HÉV+ 2 metró segítségével jöttem dolgozni.
Nem rég kisütött a nap és rájöttem, milyen jó lesz hazatekerni és közben egy kis kitérőt tenni egy megrendelt akkumulátorért. Aztán rájöttem, hogy nincs is bringám ma nálam!! :(
MOST milyen jó lenne ha már menne a bubi, hazatekerhetnék. Így most 5-600ft -ért cserébe állhatok az izzadt emberek mellett egy összeeső metrón. :((

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
vilkas képe

Bringa csomagtartóba

Bringa csomagtartóba bepakol, szervizben elővesz, ráül?

Én így szoktam, ha nincs nagyon messze, ahova vinni kell az autót. Kicsit macerás, mert kicsi az autó, előre kell dönteni a hátsó ülést és kivenni a bringából az első kereket, de még így is megéri.

2
dirobi képe

Én is így szoktam ha

Én is így szoktam ha szervízbe viszem a kocsit.

3
Hotyhogy képe

Bubit akarnunk erős

Bubit akarnunk erős vágyódás lehet, de csalódás érhet minket.

Ráülnöm először egy idegen biciklire, az mindig fura érzés volt nekem. A kormány túl magas volt, túl messze volt vagy túl széles volt. Az egész vas vagy szokatlanul tömzsi és alacsony, órmótlan darab volt, vagy éppen vékonyka, rezegi-imbolyogi, igazi gebe egy drótszamár.

Ezek az új érzések olyan sokáig tartottak, hogy nem volt soha elég csupán néhány kilométer tekerés, hozzá szoknom az idegen géphez amit kölcsönbe kaptam. Nem tudtam élvezni a bringázást velük ugyanúgy, mint a megszokott saját bringámon. Koncentrálnom kellett mindig a szokatlan gép reakcióinak megismerésére, megtanulására.

Egy jól karban tartott Bubi vagy más kölcsön-gép biztosan hamar kiismerhető és hozzájuk lehet szokni, de a változatosan elnyűtt, nyeklő, nyikorgó, lánc-ugrasztó, rossz szögben álló fékfogantyús kölcsönbicajok nyargalása nem adhat soha akkora örömöt, mint saját gépünké. :-)

4
vilkas képe

Nekem meg mindig tetszik,

Nekem meg mindig tetszik, mikor az alföldi rokonoknál valami iyesmi bringát kölcsönkérek és tekerek a halastóhoz madarat lesni.

De az is tetszett, mikor Amsterdamban ismerősöknél még sokkal roncsabb bringákat adtak időnként alám. Volt, hogy egy kis csatorna kis hídjáról lefelé menet rájöttem, hogy azzal a fékkel azon a lejtőn nem fogok megállni, lent meg jön keresztbe egy autó. A sofőr megoldotta :)

5
Hotyhogy képe

:-) Remélem, hogy a Bubi

:-)

Remélem, hogy a Bubi bicajflottája jól lesz karban tartva és nem lesz ilyen szélsőséges vagy általános eszköz lerobbanás.

De sajnos idővel növekedni fog a szar gép előfordulása, ahogy a karbantartók lassabban tudnak majd lépést tartani a meghibásodásokkal.

Ezt látni nagyvárosi bringaflottákon az utcán. Ott árválkodnak mostohán a nem kívánt gépek, ahogy az érkező kölcsönzők válogatva keresik és viszik a használhatókat.

6
vilkas képe

Egyébként igen,

Egyébként igen, Helsinkiben pont ez volt, amit írsz. Ha hárman mentünk valahová, az már komoly kihívás volt, mert elvétve lehetett kettőnél több működőképes bringát találni a tárolókban.

Mondjuk ennek már kb. tíz éve. Azóta lehet, hogy rájöttek derék északi rokonaink, hogy a működtetésbe is kell tenni pénzt, nem is keveset.

7
dhpage képe

Ettől félek én is, hogy a

Ettől félek én is, hogy a karbantartáson fog megcsúszni a dolog. :-/
Illetve ami még necces, hogyan lesz majd a bringák terítése? Mert ugye bárhol leadhatod, viszont ha sokan csak elvisznek bringákat egy-egy helyről, akkor valahogy azokat pótolni kell máshonnan. Ez azért elég nagy logisztikai feladat.

-----------------------------
http://dhpage.hu/

8
Shag_Beckur képe

"Ez azért elég nagy

"Ez azért elég nagy logisztikai feladat."

Aki visszavisz egy bringát oda ahol szükség van rá, jóváírnak a számláján, pl. 100 Ft-ot. Ezt lehet kombinálni valamilyen szociális munkával is és akkor a rászorulók, hajléktalanok is kereshetnének pénzt.

9
Frajti képe

Gondolod, hogy remek

Gondolod, hogy remek marketing-ötlet hajléktalanokat ültetni a bringákra? Ki akarna azután hozzáérni/ráülni, stb. Egy szimpla kézmosás nem oldaná meg ezt a kérdést...

~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~

Solo la AS Roma per sempre!

10
Shag_Beckur képe

Akkor rászorulók. Az már

Akkor rászorulók. Az már jó marketing, hogy "mi munkát adunk a munkanélkülieknek".

11
gyurxi551 képe

Míg Londonban dolgoztam,

Míg Londonban dolgoztam, akkor láttam reggel, hogy a belvárosból hozzák vissza spéci bringarakodós kocsival a bringákat.

12
jurta képe

Tudtommal Barcelonában

Tudtommal Barcelonában (hasonlóan fele hegy, fele sík, és hogy, hogy nem, a lakosok kezdettől főleg lefelé használták szívesen a Bicinget) már bejáratottan megy a teherautós kiegyenlítés.

Jávor Tamás

13
dhpage képe

Hát ez nem egy

Hát ez nem egy környezetbarát megoldás. :(

-----------------------------
http://dhpage.hu/

14
Shag_Beckur képe

Érdekes, hogy fentebb

Érdekes, hogy fentebb írtam egy (szerintem) egész jó megoldást, amire senki se reagált :(

Szerk: bár ugye ezzel felmerül a kerékpárok higiéniája, de ez amúgy is felmerül. Szóval alapvetően egy BuBiciklit korményozni kb. olyan lesz, mint megfogni egy BKV kapaszkodót, tehát a kézmosás utána mindenképpen szükséges lesz.

15
Peta képe

Miért, te nem mosol kezet

Miért, te nem mosol kezet saját bicikli után? Az patyolattiszta, mi? Keveset használt, megkímélt. :D
Meg ne viccelj már azzal, hogy szerinted ez jó ötlet. Majd pont a csövik fognak hegyre menni, amikor az aluljáróban ülve többet keresnek. Majd pont az üzemeltető fogja csövikre bízni a gépparkot. A gázolaj olcsóbb egy teherautó (20-30 bicaj) számára, mint több tucat embert fizetni.

16
Shag_Beckur képe

Hát ha valakinek büdös a

Hát ha valakinek büdös a munka, az úgy is járt. De nyugodtan lehetne diákmunkának is hirdetni, bringánként 100-200 Ft, óránként megcsinál 2-4-et, elég jó órabére lehetne.

17
Peta képe

Hogy csinálna már meg? Van

Hogy csinálna már meg? Van egy csomó elgyaloglási idő. Ezen kívül biztos nem lesz az üzemeltetőnek 200 ft nyeresége egy úton az adott viszonylaton, amiből még diákmelósoknak is tudna visszaforgatni. Egyszerűbb este egy furgonnal visszavinni egyben 20-at. De ez egy roppant teoretikus vita, meglátjuk mi lesz itt bpesten, sztem nem is fog így polarizálódni, mivel itt síkságon lesz az összes bubipont első körben.

18
Shag_Beckur képe

4 km-es körben elég sok

4 km-es körben elég sok Bubi pont lesz. Ez kicsit kevesebb, mint 1 óra séta. 2 km-es körbe rögtön belefér 2 bringa.

Hogy mennyi nyeresége lesz, az már más kérdés, de ha csak nem elektromos teherautókkal viszegetik a cuccot, akkor vicces lesz.

19
Kisember képe

Hát... te gyalogolnál

Hát... te gyalogolnál ennyit ennyiért? Mert kb. a megnövekedett kajaigényed el is viszi, amit keresel.

--------------------------
www.barzongorista.eu

20
Shag_Beckur képe

Tegyük fel máshogy a

Tegyük fel máshogy a kérdést.

Hány olyan ember van, aki még ennyinek is örülne a jelen helyzetben?

21
jurta képe

Ha regisztrációs rendszer

Ha regisztrációs rendszer lesz, szerintem ezért az életedben egy használatért nem fogsz csatlakozni hozzá. :-)

Vagy, ami rosszabb, "nincs is bringám ma nálam" helyett arra fogsz aznap rájönni, "milyen jó lett volna bejelentkezni".

Jávor Tamás

22
Hotyhogy képe

Egy "bubi" valóban úgy

Egy "bubi" valóban úgy jó, ha állandó rendes karbantartás alatt áll a rendszer minden eszköze. Úgy a biciklik, mint a dokkoló állomások.

Technikailag haladó rendszer lehetővé teszi a járművek mozgásának elemzését, és azzal utas mozgási tendenciák kimutatását is a városban.

A technikai követelmény egyszerű: egyedi azonosító chip minden bringán és hasonló eszköz minden dokkoló állomáson hely és idő regisztrálását tehesse lehetővé egy elemezhető adatbázisban.

A séma beindítása után egy kis idővel máris esedékes az ilyen elemzés, megtudni hogy mely dokkoló állomásoktól fogynak és melyekhez irányulnak általában a biciklik, azok folyamatos gépesített visszatöltését megszervezendő az uralkodón keresleti jellegű állomásokra.

23
Peta képe

Csak én olvasok mindig

Csak én olvasok mindig BUDIT a címben? :D

24
Kisember képe

BUBIT akarunk! Gyerekek,

BUBIT akarunk! Gyerekek, talán inkább kérünk! Bubit kérünk, hurrá!
http://www.youtube.com/watch?v=8ByRENjWW50

--------------------------
www.barzongorista.eu

25
Hotyhogy képe

Érdekes ez a BuBi program.

Érdekes ez a BuBi program. A BKK oldalán felkiáltó jeles főcím tudósít arról, hogy "Elindult a BuBi!"

http://www.bkk.hu/2011/09/bubi_110922/

Ezen az oldalon különböző világvárosok bérbiciklijeiről vannak fényképek, de egy sincs a BuBi-ról, ami állítólag elindult. Mikor? Hol? Hogy lehet azt megtalálni és használatba venni?

Vagy... jaaa? Még nem indult el? Csak az ötletelés indult el? Értem... Különös nyelvhasználat. :-(

26
Hotyhogy képe

Tudja itt valaki, hogy

Tudja itt valaki, hogy milyenek lesznek a bérbiciklik? Ki tervezi és ki gyártja őket? Milyen típusú lesz a sebességváltójuk ha olyan lesz rajtuk, és akkor miért lesz az olyan típusú amilyen lesz?

27
Peta képe

Ha rólofff lesz, akkor a

Ha rólofff lesz, akkor a fényképezőgépek mellé lopsz majd egy bérbicajt is? :D

28
Hotyhogy képe

Feltétlenül. :-))) Addig

Feltétlenül. :-)))

Addig is egy olyan további becstelen turpisságon jár az eszem, hogy skót dudálást kellene mímelnem az utcán. Valami belső, vezérelt szelep rendszerrel, és csak tettetnem kell majd, hogy billegnek az ujjaim a síp lyukain.

Én nem tudok olyan jól buszt vezetni, mint Dendru, úgy hogy nekem is kellene egy jól kereső foglalkozás Skóciában. Csak még egy skót szoknya kell a munkához, és képesség állni a szélben. Csak egy hozzá értő ki ne szúrja a csalást! Mer majd akkor is futnom kell! :D

29
Hotyhogy képe

Most komolyan, a

Most komolyan, a váltókról.

Az érdekelne, hogy egy támogatással és nehézkesen pénzelt és elindított közbicikli rendszert miképpen szerel fel majd annak szűkös pénztárcájú üzemeltetője.

Megtudtam, hogy egyének sokszor az olcsósága miatt döntenek a láncváltó mellett, mert nem engedhetik meg maguknak az általában drágább agyváltót.

Az világos, hogy nem lehet mindenben párhuzamot vonni egy egyén és egy közület gazdálkodásai között, de többé-kevésbé azonos elvek működnek mindkettőben.

Sejtem, hogy agyváltósra tervezik majd a rendszert, ami úgy elvben legalább drágább kell legyen, mint egy láncváltós. Ugyanis a közületi agyváltót is valószínűleg magán iparos fogja gyártani, és annak gyártása általában költségesebb, mint a láncváltóé.

Egyszerűen kíváncsi lennék a végül meghatározott kivitelre és az azt indokló érvekre. Még ha csaknem biztosnak is érzem a sejtésemet, hogy az, szintén sejthető okokból, nem láncváltó lesz.

30
Hotyhogy képe

Azt olvastam a Most

Azt olvastam a Most Olvastam-ban, hogy 2013 Augusztusában adhatják át a BuBit.

El kellett gondolkodnom. Vajon miért nem adhatják azt át ma? Vagy miért nem adhatták azt át tegnap. Mert a BuBi nem kell? Azért?

Igen! A BuBi most még nem kell senkinek, ezért nincs még átadva. Majd 2013 Augusztusában fog kelleni, és akkor lesz átadva.

31
SzCiklon képe

Pont őszre-télre. Ez

Pont őszre-télre. Ez szerintem nem jó.
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!

32
Hotyhogy képe

Igen, Tomek is értelmesen

Igen, Tomek is értelmesen bírálta a huza-vonát a Most olvastam-ban az imént.

Ezek az ügyintézők nem értenek semmit a világból és vonszolják a beleiket. :-(

33
Hotyhogy képe

MEKKAPTAD!!! :DDD

MEKKAPTAD!!! :DDD