szokványos defektnek indult, bedobtam a hajti-pajtiba, kicserélték a belsőt. eltelt pár hét és leesett a lánc.
ez szigorúan magánvélemény, mert nem tudom, de kicsit előítéletes kezdek lenni: lehet, hogy ők kavartak el valamit és azért lazult meg a hátsó tengelyen a csavar, lehet, hogy nem.
lehet, hogy inkább nekem nem kellett wd40-nel össze-vissza fújkálni a láncot, meg az agyat. de olyan koszos volt, kicsit meg akartam pucolni, meg a téli só-meg por-meg latyak is leszedte az olajat a láncról, meg a racsni is nyikorgott már.
szóval leesett a lánc és mikor visszaraktam, feltűnt, hogy mozog a temgely a lánc felőli oldalon a hátsó villában. de majd én megszerelem - gondoltam.
meghúztam az anyát - még mindig laza a lánc. kilazít, kereket hátrahúz, megint meghúz - túl feszes a lánc. kilazít, káromkodik, féket kiakaszt, húz, enged, húz, feszít - jó lett a lánc. féket beállít, sárhányót megigazít, örül, teker.
eltelt egy hét, leesett a lánc. hátsó tengely mozog a lánc felőli papucsban
a papucs kicsit ki is nyílt.
hajti-pajti: ez a papucs teljesen kampó, új váz kell, vagy papucsot levágni és másikat hegeszteni a helyére, korrekt árajánlatot kaptam rá, meg egy tanácsot, hogy gondoljam át, mielőtt beadom, mert időben és árban is több lesz, mint amit gondoltam volna. átgondoltam, ennyiért tényleg inkább új bicót kéne vennem, ha egy kicsit még hozzáteszek, de addig is mire üljek?
bajnok utcai pince: mióta megnyílt a szív utcai Bajnok bolt, úgy látszik háttérbe szorult ez a szervíz, zárva van, talán meg is szűnt. toljuk tovább.
katona józsef utcai bolt: a neten csak annyit találtam róluk, hogy micsoda gazemberek, amiért a rakparton élő fához láncolt biciklit használnak a bolt reklámozására, viszont ismerős szerint fájintos hely, ha nem is a legolcsóbb. első benyomás: aránylag nagy helyiségben van a bolt és földszinten, úgyhogy nem kell pincelépcsőn lecipelni a gépet, de tömeg van. végre itt láttam olyan ülést, amit keresek, majd visszamegyek és megveszem, ha lesz biciklim. itt is azt mondják, a papucs tényleg ki van nyílva (gondolom a lelkem mélyén abban bíztam, hogy amíg áttolom másik szervízbe, csoda történik és visszahajtja magát). sajnos sok a melójuk, elvégre most indult be rendesen a szezon, egy hét múlva tudnak segíteni, de addig is jobban járok, ha fogok egy víz-pumpa-fogót és visszahajtogatom. ez tök szimpi megoldás, csak sajnos nincs otthon ilyen fogóm (a vízvezeték-, fűtés-, stb szerelőknek szokott lenni) és ma már biztos nem is veszek, mert bezárnak a boltok. azt is megtudom, hogy kétféle hegesztés van, az egyikhez valami palack is kell (gondolom az etilénpalackról volt szó, csak nem figyeltem eléggé), azzal kellene új papucsot varrni a vázra, de ilyen hegesztés egész pesten nincs, mert városban tilos (olyan) palackot tartani (vagy használni, vagy mittomén). van a másik fajta hegesztés, az van itt pesten is, de az meg nem jó, mert kiégeti a vasból a szenet hegesztés közben és aztán eltörik a varrat mellett. megtudom azt is, hogy nekik nincs ilyen hegesztővel kapcsolatuk, és hogy jobban járok, ha keresek a neten egy használt CrMo vázat. hát, kerestem, csak nem találtam. tovább.
a dózsa györgyi és a damjanich jani találkozásában is van egy szervíz, kis lépcső után szép tágas szuterén, sok bicikli, közte nekem rokonszenves árfekvésben is. gyorsan tisztáztuk mit akarok, a hegesztést nem annyira ajánlják, vázat viszont keresnek nekem, kapcsolatban maradunk. a legjobb, hogy kapok egy felülméretezett alátétet a tengelyre, amivel szépen rá lehetett szorítani a szétnyílt papucsra. a kötelező figyelmeztetések után (hogy ez nem szerelés volt, hanem gyorssegély és ne várjak sokat egy ilyen átmeneti megoldástól) egy ígérettel válunk el: kapok vázat (végre nagyobbat, mint eddig volt) és visszajövök egy hét múlva.
tanulság:
-nem tudom, de boldog vagyok, hogy nem esik le a lánc.
-ahhoz képest, hogy eddig a hajti-pajtit hittem a kerékpárszerelés csomolungmájának, most nem vagyok benne biztos, hogy 3-4 héttel a papucs tönkremenetele előtt nem kellett volna-e valamit látniuk és szólni, netán jobban meghúzni a csavart.
-de az is lehet, hogy semmi nem múlt rajtuk és az én kezem közt ment szét a papucs.
-alig két éves hi-ten acélváztól ennél azért hosszabb élettartamot vártam, akármennyire gagyi alapanyag.
-mivel két év alatt 3-4 szervízben is megfordultam, nem tudhatom biztosan, hol szúrtak el valamit.
-nem könnyű manapság olyan kerékpárszervízt (boltot) találni, ahol kenésen, bowden-, küllőcserén kívül komolyabb szerelést, vázcserét is vállalnak, látszik, hogy mindenki inkább egy kész kerékpárt szeretne elsózni, gagyi, vagy méregdrága váltóval, esetleg gagyi és méregdrága váltóval, olyan üléssel, amit úgyis azonnal lecserélnék, lehetőleg aluvázzal, ami ingyen se kéne.
-nincsenek (alig vannak) biciklik 80kg feletti és 180 cm feletti embereknek.
-az összeesküvő kerékpáripar szándékosan nem gyárt olyan vázat, amin a hátsó villa lánc felőli papucsán csak O alakú lyuk lenne a szokásos U alakú vájat helyett.












a legfontosabb tanulságot
a legfontosabb tanulságot elfelejtettem:
-egész pesten nincs 5km-nyi út, amin downhillezésnél kevésbé extrém igénybevételre épített biciklivel végig lehetne menni anélkül, hogy szétesne.
----------
sárga vót az...!
azt is kifelejtettem, hogy
azt is kifelejtettem, hogy olyan 5 km-es út, amin 800xoda-vissza végig lehet menni anélkül, hogy szétesne (valami a biciklin, többnyire a kerék, vagy annak közvetlen környezetében).
----------
sárga vót az...!
ugyan nem vagyok pesti, de
ugyan nem vagyok pesti, de minálunk vidéken is szar minöségüek az utak. Ha jól értelmeztem egy 2 éves teszkós monti esett áldozatul amin nem csodálkozom mert elég gyatra minöségü. (ha mégsem akkor bocsi)
Gondolom ezt abból, hogy nálunk a családban még a békebeli '90-es évekbeli cromo vázas montik is vígan futnak napi szinten gond nélkül. Szerintem bízz a boltban, hogy beszereznek egy jobb vázat mert abban sok örömödet fogod lelni.
Nem tudom, hogy hogyan lehet adókkal, vámmal, profittal együtt kihozni egy montit 19e hufból újonnan. Ennyiért láttam vmelyik prospektusban.
nem tecsós volt, hanem a
nem tecsós volt, hanem a szervizes sráctól kértem olcsó, nehéz acélvázat, mikor a 15 éves olcsó acélvázas montim hátsó villáját 2 évvel ezelőtt eltörtem (pont a papucs elött tört, de előtte kiszolgált 3 évig napi járással). eredetileg használt vázra gondoltam, de hozott egy vadonatújat 8 ezerért, arra tettük át a régi bringa passzentos részeit. csak a hajtóblokkot kellett cserélni, mert a régi nem illett bele az új vázba, meg az első sárhányót, mert valahogy eltört, meg a stucnit, mert észrevettük szerelés közben hogy el van görbülve (két hónappal előtte, mikor telibekaptam egy 25 centis kátyút, fel se tűnt, igaz akkor eléggé lefoglalt a végtagjaim összekeresgélése), meg a kormányt, mert a réginek egyenes montikormánya volt és azt utáltam.
szóval nem a legalja váz volt, hanem eggyel feljebbi kategória, mondjuk alja kategória közepe.
----------
sárga vót az...!
amúgy meg fogsz lepődni,
amúgy meg fogsz lepődni, de én kb 6 éve külföldön 7000 Ft-nak megfelelő áron vettem ilyen "tecsós montit" és kíméletes használat (meg tükörsima aszfaltutak) mellett fél évig prímán elvoltam vele. gondolom a kínai bérek, a gépesített gyártás, és a nagy mennyiségek esetén az egy darabra jutó alacsony tengeri szállítási költségek lehet a magyarázat.
ebben az időszakban egyébként ugyanez a kategória idehaza nagyjából 20ezer Ft-ért kellette magát a bevásárlóközpontokban, ha jól emlékszem.
----------
sárga vót az...!
azért én az
azért én az országútijaimmal elég jól bírom még a pesti utakat, bár tény, hogy nem valami jó minőségűek. de a véleményed erősen túlzás, és simán lehet, hogy ezt a sok negatív tapasztalat meg csalódás okozza.
így utólag már a jóisten se fogja tudni megmondani, hogy ki nem szorította rá eléggé azt az anyát, de szerintem nem kuka az a váz. amit a hegesztésről mondtak, az meg egyenesem hülyeség.
amikor nekem eltört a favoritom papucsa, fater vette kezelésbe (új papucsot vágott acéllapból, és azt beforrasztotta lánggal, réz pálcával) és még mindig nem hullott szét alattam - kb 3 éve bírja a jóféle budapesti utakon...
lehet, hogy nem olyan pontosan áll, mint gyárilag, sőt, mivel nem lett újrafényezve, elég csúnya is az a rész a vázon. de egy téli "strapabringánál" nálam a működés elsődleges, a kinézet sokadlagos.
--
--
"az úton parkolni luxus!"
nyélen rakom, nem járdán!
"azért én az
"azért én az országútijaimmal elég jól bírom még a pesti utakat, bár tény, hogy nem valami jó minőségűek. de a véleményed erősen túlzás, és simán lehet, hogy ezt a sok negatív tapasztalat meg csalódás okozza."
+1
jó, hát egy kicsit talán
jó, hát egy kicsit talán markánsan fogalmaztam, hogy "szétesne", meg "5 km".
de ha visszagondolok, átlag kétévente lecserélem az első, hátsó kereket, mert a szervízben azt mondják, hogy ezt már többe lenne újrafűzni, mint venni egy ugyanilyen alsó kategóriás gyárit újonnan. és az aszfalton járok, nem a hármashatárhegyen.
----------
sárga vót az...!
lehet, hogy nem az alsó
lehet, hogy nem az alsó kategóriából kéne válogatni, hanem minőségi alkatrészekből fűzetni egy kerékszettet? :)
--
--
"az úton parkolni luxus!"
nyélen rakom, nem járdán!
Há' például... "Nem nyúl
Há' például...
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
egyszer próbálj ki egy
egyszer próbálj ki egy duplafalut is. Én 2 évig nyüstöltem egy asszem Trinity márkájut, semmi baja nem volt, most az asszony hajtja több mint 1 éve gond nélkül. Egy másik vashoz vettem egyet valami 3700 pénzért menetes aggyal, szóval nem egy nagy valami, de jól bírja.
azt is elfelejtettem
azt is elfelejtettem mondani, hogy csupa duplafalu alu 26 monti kerékről beszéltem. és átlag 2 évet bír alattam, pedig se 100 kg nem vagyok, se gyorsan nem megyek. és az átlag évi egy defekt miatt még a küllőket is meghúzzák olyankor a szervízben a gumicsere közben, tehát azt se lehet mondani, hogy rá sincs nézve a kerékre, azért megy szét. csak hát a villamossín (és iparvágány) keresztezések, a kátyúk, néha egy-egy padka...
azért nem vetemedtem eddig a minőségi kézzel fűzött kerekek használatára, mert attól tartok, hogy annyiszor hosszabb időt nem bírna ki, mint ahányszorosa az ára a gyári fűzötthöz képest.
----------
sárga vót az...!
átlag évi egy defekt miatt
átlag évi egy defekt miatt még a küllőket is meghúzzák olyankor a szervízben a gumicsere közben
Nagyon durva ha egy kerékhez ilyen gyakran hozzá kell nyúlni. Elvileg ha minőségi alkatrészekből van és nagyon erős mechanikai hatás nem éri (de azoknál úgyis kuka a felni), akkor soha nem kell vele babrálni.
minőségi kézzel fűzött kerekek használatára, mert attól tartok, hogy annyiszor hosszabb időt nem bírna ki, mint ahányszorosa az ára a gyári fűzötthöz képest
Egyrészt ezt rosszul gondolod, másrészt ha ugyanolyan kategóriájú alkatrészekből van összerakva akkor nem kerül sokkal többe kézzel fűzetni, sőt van amikor olcsóbb.
úgy értettem, hogy a kézi
úgy értettem, hogy a kézi fűzés főként azért drágább, mert a felhasznált anyagok jobb minőségűek és csak másodsorban a munkadíj miatt. a gyári fűzésű kerékkel azonos anyagokból minek kézzel fűzetni, hiszen gondolom nem a kéz érintésétől lesz strapabíróbb a végeredmény.
viszont így, hogy ketten is hitet tettetek a drágább kerék kedvezőbb ár/érték aránya mellett, elültettétek a bogarat a fülembe.
----------
sárga vót az...!
"nem a kéz érintésétől
"nem a kéz érintésétől lesz strapabíróbb a végeredmény."
Nem. Attól lesz strapabíróbb a végeredmény hogy olyan precizitással mint amilyennel kézzel lehet, gyárban egyszerűen nincs idő fűzni :) Ami meg annyira alapos lenne gyárilag, azt meg nem tudod megfizetni.
Az meg hogy centirozzák egyszer egyszer a kerekedet amikor beviszed más miatt a bicajt.... hát finoman szólva is nagyon kevés szerviz van ami korrekten tud centirozni. Múltkor jött egy esztergomi túrára egy srác, balesetes kerekét kb úgy húzták ki, hogy egyik felén pattanásig voltak feszítve a küllők, másik oldalon meg szinte nem is volt feszültség. Na így "centíroznak" egyes helyeken.
Ha balesetes a kerék és
Ha balesetes a kerék és deformálódik a felni akkor nem lehet egyenletesre kihúzni, szóval a fenti eset nem szakszerűtlen (Peet balesetes kereke is ilyen feszességekkel ment egy pár napig, szimplán mert az ütött felni így volt picit egyenes).
Viszont ha már ekkora a hiba akkor az a felni kuka és a fenti féloldalas kihúzás max. átmeneti állapot de nem menthető sehogy.
Persze hogy így jó esetben
Persze hogy így jó esetben ki lehet húzni, csak azzal nem számoltak hogy emiatt a srácnak el fog törni menet közben jópár küllője...
Elfelejtettek neki szólni hogy ez kb átmeneti megoldásnak jó és inkább ne menjen vele hosszú túrára, hanem cserélje le minél hamarabb :)
Jah, úgy gáz. Peet is
Jah, úgy gáz. Peet is nézett amikor a deformációs részénél csapkodtam a kereket (ezzel is csökkentve a defit így a küllőfesz. eltérést), de nem mert szólni, hogy szakszerűtlen :-)
Viszont persze mondtam nekimhogy szívem szerint nem engedném el ezzel, kapott is végül cserekereket.
A túlfeszítésnek a hibánál annyi előnye volt, hogy kiderült mennyit bír még a felnilyuk és a küllő terhelésre (2 fordulat még ráment szakadásig / nyalódásig), így a kereket ugyanolyan felnire újrafűzve már picit erősebbre sikerült fűzni.
ha jól sejtem, arról a
ha jól sejtem, arról a kerékről van szó, amit s.o.s. én centíroztam egy kicsit az út szélén, hogy legalább ne lefegjenek a küllők menet közben, ha már eljött a srác túrázni soksok km-t. 1-2 centis kilengése volt kb. minden küllőnek az egyik oldalon.
nekem is van egy ütött felnim (háztartási baleset áldozata lett), amit taposva lehetett csak visszaegyengetni, abban van pár küllő, amik elég lazák, meg másik 1-2, amiknek már annyira rárohadt a niplije, hogy nem mozdulnak... de mivel kb. 2 éve kellett ahhoz is lényegében hozzányúlni (azért kb évente 1-2x ránézek, hogy nem mászott-e bele nyolcas), úgy vagyok vele, hogy amíg a fékfelület el nem fogy, addig használom. fékezéskor nem üt, nem riszál, még a fékerőt is be lehet normálisra állítani, egész egyenesre ki lett centírozva anno. kicsit én is csodálkozom, hogy ilyen jól bírja még, de ez van :) a csótánybringám úgy tűnik, hogy hű a nevéhez és majdnem elnyűhetetlen :)
--
--
"az úton parkolni luxus!"
nyélen rakom, nem járdán!
dehát egy kis felütést
dehát egy kis felütést nem olyan nehéz beszerezni a felnire! elég, ha nem lassítok le 5km/h-ra a kerepesi/fiumei úti temető sarkánál a villamossíneken (van ott vagy négy sínpár, jó nagy résekkel az aszfaltban).
most akkor elbizonytalanodtam. biztos hogy ilyen utat sérülés nélkül bírna egy drágább kerék? mert ha ugyanúgy szétverődik rajta két hét alatt, mint az olcsó, akkor minek költsek rá többet?
amúgy, nem dicsekvésből mondom, de nem rohangálok minden kis mechanikai sérüléssel szervízbe, múltkor addig használtam a szétesett csapágyas kereket, amíg elnyíródott a tengely (akkor sajnos el kellett tolni a szervízbe), máskor meg a harmadik kitört küllőnél mondtam, hogy most már tényleg szervíz, nehogy a hét végére még három kitörjön (azt figyeltem meg, hogy egy törött küllővel kb 2 hónap után száll el a második, de utána csak két hét a harmadikig, és onnantól felgyorsulnak az események...).
tudnátok esetleg ajánlani olyan kerékfűzőt, akivel nektek jó tapasztalatotok van, hogy ne találomra kezdjek keresgélni?
----------
sárga vót az...!
Kerepesin izomból szoktam
Kerepesin izomból szoktam belevágni a sínekben, mindig azt hiszem hogy törik a váz vagy felütöm a kereket de eddig én voltam a gyengébb és a bringa a keményebb.
Pedig nem montikkal rohangálok, hanem országútival, de ott is egy jól megfűzött városi szett (Altrix Spider felni, DT küllő 3X és 28-622 Conti Sportcontact) mindent kibír.
Mondjuk hetente nézem a guminyomást, 7,5-ről simán leszökik 5,5-6 -ra.
+1 Kétnaponta nézem a
+1
Kétnaponta nézem a keréknyomást.Múlt héten kimaradt, már két új felnivel rohangálok.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
"dehát egy kis felütést
"dehát egy kis felütést nem olyan nehéz beszerezni a felnire! elég, ha nem lassítok le 5km/h-ra a kerepesi/fiumei úti temető sarkánál a villamossíneken (van ott vagy négy sínpár, jó nagy résekkel az aszfaltban)."
Ez azért már régen rossz. Ahogy a többiek is írják, figyelni kell a keréknyomásra. Meglepően sokat csökkenhet akár 1-2 nap alatt is. Én biztos ami biztos minden reggel inkább felnyomom 9 bárra a fixim országúti kerekeit :)
De, egy szimpla falú alu
De, egy szimpla falú alu agyas kerék is sokkal strapabíróbb lesz kézzel fűzve.
Tudom, mert a téli gépem egy hulladék monti fixinek átalakítva és ott kellett fűzni a láncvonal miatt - hiba nélkül vészelte át a telet, pedig mindenbe belevágtam.
Egyébként meg egy nem tökéletes, de masszív Altrix Warrior 26" felni 2,5eFt, arra már lehet bombabiztosat fűzni... hosszútávon centrírozásra és új kerékre nem megy el több pénzed?
nem költök sokat
nem költök sokat centírozásra, nagyjából csak ha amúgy is hozzá kell nyúlni a kerékhez és a szervízes könyörög, hogy erre már ne üljek fel centírozás nélkül.
ez az altrix, nem olyan, hogy van rajta két matrica, amin fekete alapon piros szegélyű nagy sárga betűkkel van ráírva, hogy WARRIOR?
mert most pont ilyet kaptam első keréknek, de ALTRIX feliratot nem látok rajta.
----------
sárga vót az...!
Esélyes, mert a Neuzer
Esélyes, mert a Neuzer nagyker fűzi gyári kerékbe is, nagyon alsó alu agyakra szép fényes, de gyenge krómozott küllővel.
Nekem most tandemen is az lett 4 iparis novatec agyra, eddig bírja.
Ha hozzáértő és gondos
Ha hozzáértő és gondos kerékfűző készíti a kereket akkor nagyon sokat kibír. Hetente több szettet fűzök úgy, hogy vállalok rá garanciát (fél év ingyen centrír) és ritkán hoznak vissza bármit is (általában úgy kell összefogdosni az embereket, ha épp mást vesz akkor gyorsan elcsípem).
Több kerekemmel futárkodnak / napi ingázásban vannak bp-en, de jól megfűzve ezt egy közepes és masszív felni bírja simán. Nem beszélve, hogy a küllő sem a leggagyibb acél hanem minőségi rozsdamentes.
Persze tény, hogy 10e-ből nem lesz egy strapabíró szetted.
5 év és 23000km van az
5 év és 23000km van az első kerekemben és semmi baja. És nem kímélem.
hát, nekem is majdnem ennyi
hát, nekem is majdnem ennyi év, csak több km.
a baja csak a fékfelület kopás lenne, ha nem estem volna rá otthon szerencsétlenül belelépve a küllőkbe pár éve... :)
a jó anyagokból, jól épített kereket ritkán tudja kinyírni a város az úthibáival.
--
--
"az úton parkolni luxus!"
nyélen rakom, nem járdán!
jó, hát ha
jó, hát ha ez
http://fixedgearhungary.com/icarus-fixije.fixi
a te géped, akkor gyakorlatilag te is azt mondod, hogy szánjak több pénzt a kerekekre, hogy tartósabbak legyenek.
nem szívesen mondok ilyet, de lassan úgy érzem, hogy meggyőztetek róla, kipróbálom.
----------
sárga vót az...!
"szokványos defektnek
"szokványos defektnek indult, bedobtam a hajti-pajtiba, kicserélték a belsőt"
ez a kedvenc részem :D
Szerintem a legegyszerűbb
Szerintem a legegyszerűbb megoldás egy speckó lemezt csinálni,mielőtt megtörténik a baj.Vagy utána.A lemezen egy furat,a tengelynek,a lemez szélei pedig peremezve illeszkedneének a csúszópapucsra.Kívül,vagy belül,azt nem tudom,nekem nincs egysebim,de a gyorszáras tengelyhez szoktam "gányolni",ha nem gyorszáras vázban használom.Nem kell túl vastag.Olyasmi,ami a régi tipusú üléseket tartja a csövön.annak is a középső eleme..Remélem érthető volt:-)Persze ezt nem hinném,hogy rajtam kívül ajánlaná valaki,de erre felénk sok "gányolás" történik,költségcsökkentés címen.Ugye valami láncfeszítő van alapból?Vagy azt kellene tökéletesíteni...Persze ezt látatlanban mondom,még életemben nem láttam egysebit,de kerékpárt már nagyon sokat :-))
a régebbi féle
a régebbi féle üléstartót tudom, van is itt valahol mellettem a kupac alatt egy.
az egysebim is "gányolós" vagy szebben mondva egyedi kivitelezésű(...): egy monti váltó nélkül. valahogy több a bizalmam egy műhely iránt, ahol nem csak márkagyártó által ajánlott szerkezetek komplett cseréjét képesek/hajlandók elvégezni, hanem - persze a kockázatokat nem elhallgatva - egy kéznél lévő vasdarab is akár alkatrésszé "nemesedhet".
láncfeszítőm nincs, de igény az volna rá.
az a "felétek" itt pesten van?
----------
sárga vót az...!
Nem,Pest-től 20
Nem,Pest-től 20 kilóméterre lakom,egy kisvárosban.És sok ember 1etlen közlekedési eszköze a bringa,és nem tudják nélkülözni sokáig.Ezért a "hamar,mindegy hogyan" csináljam meg.Persze az új alkatrésszel szivesebben dolgoznék,de beszerezni is macerás,és sokszor pénz sincs rá.Itt helyben nincs "igazi" alkatrész-szaküzlet,csak alapdolgokat lehet beszerezni,Azt sem mindig.Olyan dolgokat látok néha....sajnos...Ezért sok ötletem próbálom megvalósitani,hogy kitartson,vagy még működjön egy darabig...Szépen irtad,hogy egyedi megoldású :-)Szebb,mint a "gányolt"És sokszor az egyedi az,amitől semmi pénzért nem válnánk meg.Nekem sok bringám van(10-15)és valahogy mind egyedi,de a gányolás szinte mindegyiken jelen van.Persze ne valami drótozott szigetelőszalagozott dolgokat képzelj,de nem hinném,hogy szakszervízben igy oldanák meg,hacsak nem kimondottan kérésre :-)Sok sikert az egyedi bringádhoz,netezz,kérdezz,tanulj,és még szuperebb lesz minden,még egyedibb,és még többet ér majd NEKED.
A címet javítad, a szerviz
A címet javítad, a szerviz rövid "i".
Hiten papucsot bizonyos korlátok között vissza lehet hajlítani, de a széles alátét sem volt egy rossz megoldás.
Több szaki és bolt is foglalkozik papucsolással, legyen az rézzel forrasztás vagy hegesztés.
Amennyire nekem a sztori lejött mindenütt igyekeztek azért segíteni, de a minőségi munka nem olcsó, főleg ha már komolyabb szerszám / szaktudás kell a javításhoz. Az átpapucsolás, vázjavítás ilyen, nem lesz meg 5000 forintból.
Érdemes lenne hosszútávon megtanulnid magadnak szerelni apró és később közepes dolgokat... talán legközelebb hamarabb észreveszed vagy elkerülöd a bajt.
javítva, köszi. (nem a
javítva, köszi. (nem a papucs, csak a cím.)
tudsz esetleg elérhetőséget is egy ilyen hegesztő szakihoz? (műhely címe, v. cégnév, ilyesmi, hogy könnyebben megtaláljam.)
a szerelés tényleg nagyon megérné, csak lassan tanulok. ráadásul eddigi tapasztalatom az, hogy ha max 2 csavar ki-becsavarásánál többről van szó, akkor a szervíznél pár órával lassabban, a hosszas bicikli fölé hajlástól elgémberedett derékkal, ultrakoszos-olajos kézzel, eltorlaszolt fél lakással és egy "nem az igazi, de végül is rá lehet ülni" eredménnyel gazdagabban jövök ki belőle. :/
----------
sárga vót az...!
és igen, mindenütt
és igen, mindenütt segítőkészek voltak, de konkrétan a 4. helyen oldották meg, hogy hazafelé ráállhassak a pedálra...
és aminek még nagyon megörültem, hogy vázbeszerzésben konkrét ígéretet is kaptam, nem csak általános "oldd meg magadnak" javaslatot (bár azokért is hálás vagyok, hisz jó pap holtig tanul [kerékpárt szerelni:)]).
----------
sárga vót az...!
Kissé félreinformáltak: 1
Kissé félreinformáltak:
1 van hegesztés
2 van forrasztás
Mindkettőt alkalmazzák kerékpárváz gyártásban.Muffolt vázat kemény forrasztják, a hegesztettet hegesztik.
A forrasztás gyengébb mint a hegesztés de ott meg úgy alakítják ki a kötést hogy így is elbírja a terhelést.
A legfontosabb a két eljárás között hogy a hegesztésnél megömlik a hegesztendő fém+ heganyag amivel a hegesztést kialakítják-ez atomrács szerkezetű kötést ad.A forrasztásnál az alapfém nem olvad meg csak felhevül a forraszanyag egy bizonyos mélységig behatol az alapfém rácsszerkezetébe-de nem köt be atomi szinten, ez un diffúz kötés, mert a forraszanyag bediffundál a másik anygaba.Eredménye nyilvánvalóan gyengébb kötés.
A Dissous vagy Acetilén+ tiszta oxigén, un autogén hegesztő felszereléssel mind hegeszteni mind kemény forrasztani lehet.
Viszont a mai hegesztett vázakat két fő eljárásban csinláják:
-Minőségi vázakat un TIG hegesztési eljárással-ez tkp az autogén hegesztés védőgázos, és elektromos változata.
-Fogyó elektródás védőgázas hegesztés, ezt nevezik CO- hegesztésnek is a védőgáza után.Ilyet barkács méretben is árulnak már bárhol láthatsz.
Általam ismert vázkészítők a CO-s eljárást inkább szükséges lehetőségnek tekintik ha lehet nem ezzel az eljárással javítanak gyártanak.Grafitember által hivatkozott Dari Pegoretti is TIG hegesztéssel vagy kemény forrasztással készíti vázait.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Mi az a gáz amit mondtak
Mi az a gáz amit mondtak neki hogy nem lehet városban?
:-((-------))-:
http://net.jogtar.hu/jr/gen/h
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0400143.GKM
Ahogy én olvastam csak pincében nem lehet bizonyos palackokkal.
Na, ennek olvasgatását
Na, ennek olvasgatását meghagyom Frenkinek. Gondolom neki ezt amúgy is kívülről kellett tudnia.
:-((-------))-:
Nem kell ehhez zseninek
Nem kell ehhez zseninek lenni.4 fajta gázról beszélünk:
TIG hegesztés-fő védőgáza az argon,nemesgáz semmivel sem reagál és úgy tudom nem mérgező, de a levgőnél nehezebb így okozhat fulladást, viszont a forrásban lévő bort sem tiltották ki a pincékből.
Fogyó elektródás hegesztés-Fő védőgáza a CO2
nem hallottam még hogy bárkit megölt volna az étkezési szén-dioxid, ugyanis pont ezzel a palackkal csinlják a szódát a kocsmában, meg az üdítőt.
Autogén hegesztés-gázelegy égetésével megömleszti a fémeket két gázt használ
Dissouos-Acetilén acetonban elnyeletve, mint a szénsav a szódában.Oka: az acetilén 2,5 bar nyomás felett öngyulladással robban, így viszont kémiai elnyeletéssel lehet nagyobb mennyiséget tárolni belőle kis helyen (palackban) anélkül hogy felrobbanna.Az acetilén fajhője magasabb a bezinénél!
Tiszta oxigén-rendkívül reagens anyag önmagában nem ég, de 250 bar nyomáson van a palackban és ez furcsa tulajdonságokkal ruházza fel.Pl olyan nagy sebességgel áramolhat ki, hogy ha szénhidrogénnel érintkezik égés közbenső folyamata nélkül tud robbanást előidézni.Leszakítja a az éghető molekulákat a szénhidrogén szilárd, vagy folyékony anyagából és azonnal oxidál, aza eredménye hő felszabadulás és termikus expanzió.Ha egy tér megtelik vele potenciálisan bármilyen szikre vagy tűz igen heves égést hoz létre (lásd Mercury program ürhajósai)
Mindkét gázt csak jól szellőző helyiségben lehet tárolni.
Na melyik a 4 közül?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Oxigénpalackokat mindenhol
Oxigénpalackokat mindenhol nagy tisztelet övezi, pl. kórházakban is.
:-((-------))-:
Hej' hiába
Hej' hiába magyarázom?
Mind a Dissous mind az oxigén palackot csak jól szellőző helyen szabad tárolni.Pince kilő.
Egyébként kettejük viszonyában nem az oxigén a veszélyesebb hanem a Dissous.Az oxigén ahhoz baj legyen igényel még valami oxidálhatót.Ha figyeltél akkor feltűnhetett, hogy az acetilén 2,5 bar! nyomáson öngyulladással robban!Még egy monti gumiban is ennek a kétszerese van.Nem igényel külön oxidálószert!Így csináltak belőle csőbombát.
2"-os vízvezeték cső a vége lezárva másik végén menet.Víz betölt,karbid beleszór,menetes záródugó ráteker.Bomba eldob.Halásztak vele.Nagyon veszélyes csak egy kicsit csússz meg a vízvezeték szereléssel és közelben fog robbani.
Ha oxigén nélkül ég a levegőn mint a gyertya (pl palack csapsérülés+ szikra, vagy karbidos barlangász lámpa) akkor is rohadt veszélyes.Nagyobb a fajhője a benzinnél,pillanatok alatt tud ronda hólyagos 2. fokú égést csinálni.
Egyszer leégettem vele mind a négy ujjam tetejét egyszerre tanuló koromban.Na azóta se felejtettem el hogyan gyújtjuk be a pisztolyt gyufával másnak. Két hét alatt gyógyult be.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
valami ideggáz lehet
valami ideggáz lehet :D
--
--
"az úton parkolni luxus!"
nyélen rakom, nem járdán!
:D ---------- sárga vót
:D
----------
sárga vót az...!
szóval akkor kézzel fűzve
szóval akkor kézzel fűzve még az alapkategóriás kerék is erősebb lesz. és az nem ugyanolyan, mintha vennék egy gyári fűzésűt és meghúzatnám/centíroztatnám rajta a küllőket?
úgy értem, pontosan mit csinál gondosabban a kézi fűzés közben aki fűzi, mint ahogy a gyárban csinálnák a gépen? a józan paraszti eszem azt súgja, hogy a különbség a küllők megfeszítésében lehet, hiszen ezen (meg a felhasznált anyagokon, de most az ugyanolyan anyagokból kézzel fűzött kerékről van szó) kívül más változtatható dolog egy keréknél nincsen.
vagy rosszul értek valamit?
----------
sárga vót az...!
Sok tényező eltér gyári
Sok tényező eltér gyári és kézi fűzésnél.
Jó szakember esetében kézi fűzésnél mindig van valamilyen kenés (tovább feszíthető a rendszer + nem rohad össze az első esőtől) plusz a végfeszesség szépen, egyenletesen épül fel (már a kiinduló állapot is egyenletesebb, nemhogy a vége), van ideje a keréknek összeérni illetve a fűzés során több stresszelési folyamat is van (emiatt felesleges pl. utócentrírozni).
De nagy ugrás a minőségi rozsdamentes küllő is (tovább feszíthető, pontosabb gyártás, nem rozsdál, többet bír, az anya önzáró és rögzít helyes küllőhossz esetén).
Persze ilyen szintű kereket nem is gagyi agyra szoktak fűzni, hátul egysebinél elkél egy kazettás agy vagy egy ipari csapágyas fix agy (pl. miche egyoldali, ami tényleg elpusztíthatatlan a széles peremek miatt és racsni is tehető rá a közhiedelemmel ellentétben).
jól gondolod. gondosabban
jól gondolod. gondosabban centírozza a jó szaki a kereket, mint a gép.
meg ha már kézzel fűzet az ember, akkor valami jobb küllőkkel illik, hogy ne az legyen a gyenge pont állandóan.
régen a galvanizált küllők gyakran szakadtak a kerekeimben, aztán amóta kicsit igényesebb, kézzel fűzött kerekeket kezdtem használni rozsdamentes DT (vagy hasonló kategóriájú egyéb márkás) küllőkkel, azóta talán 2x ha volt törött küllőm az 5-6 év alatt.
upd: még a két csúnyább balesetemnél is, amikor perec alakúra hajlott a kerék, akkor sem szakadtak el a jobbfajta küllők, csak a felni adta meg magát.
--
--
"az úton parkolni luxus!"
nyélen rakom, nem járdán!
akkor összefoglalva: Frenki
akkor összefoglalva:
Frenki írja, hogy a nyomást ájánlott figyelni a gumiban - ezzel, bevallom, egyszer-kétszer elég trehány voltam.
a másik, hogy legyen kézzel összerakva a kerék,
a harmadik, hogy rozsdamentes küllőkkel és esetleg valami komolyabb aggyal (fentebb írtatok párat).
hát, köszönöm, megfogadom a tanácsot (már csak attól tartok, hogy le kell ülnöm hirtelen, mikor megmondják a szervízben az árát).
köszönöm a segítséget. esetleg konkrét szervíz pesten, amit ajánlanátok (vagy nem akartok "reklámozni", inkább találjam meg magamnak)?
mindenképp kösz, egy csomó dolgot megtudtam ma:)
----------
sárga vót az...!
Én Fixáldát
Én Fixáldát reklámoznám, ha éppen nem túl elfoglalt mostanában :) (és nem, nem kapok semmi fejpénzt tőle :D sajnos :))
Ha nem veszed
Ha nem veszed piszkálódásnak, kiegészíteném még néhány, kevésbé a kerékre koncentráló aprósággal:
- ha bringán ülsz, te is része vagy a rendszernek. Ha időnként kiállsz a nyeregből, akkor nem zsibbadsz el annyira, és akár nagyobb kátyúkat is simán kirugózhatsz a térded és a karjaid segítségével.
- egy belsőcsere nem ördöngösség, ha megpróbálod, talán arra is rá fogsz jönni, hogy egy csomó dolgot meg tudsz csinálni, amivei eddig "bedobtad a hajtipajtiba". Nem nagygenerálra gondolok, csak logikus javítgatásokra. Egy rakás pénzed megmarad, és a következő túrán nem leszel bajban.
- ne haragudj, de ne hajts szét egy bringát tengely-elnyíródásig. Azon kívül, hogy - bocsánat, de az - igénytelenség, a javítása is többe fáj, mint ha időben rendbeteszed-teteded a dolgot.
A kézzel fűzött kerék pedig tényleg elpusztíthatatlan. :)
---
igen, erre akkor jöttem
igen, erre akkor jöttem rá, mikor az előző vázat eltörtem egy padkára felmenet, mert későn/nem eléggé emeltem a fenekem.
belsőt ebben az évszázadban még csak egyszer cseréltem saját kezűleg, nem is volt ördöngősség, csak mikor rájöttem, hogy utána állíthatom hozzá a féket is...
igaz, azóta kezdek belejönni a fékállításba is, viszont még mindig nagyon lutrinak érzem azt, hogy mennyire sikerül egyenesen betenni a villába a kereket. persze, lehet, hogy ha majd 8 baros fűzött kerekem lesz, akkor abban nem lesz nyolcas és így könnyebben fogom középre igazítani...
túra: hát ez az - eddig nem mertem kimenni olyan helyre ahol 5 km-nél messzebb van a legközelebbi szervíz.
igénytelenség - nem is az a baj, hanem hogy villamosoznom kellett, mert siettem, másnap meg mehettem vissza gyalog az otthagyott bicikliért. de most, hogy már tudom, mi az a tengelytörés, sokkal jobban vigyázok a kerékre:)
----------
sárga vót az...!
Ha 26" keréknél maradsz
Ha 26" keréknél maradsz akkor a 4,5-5 bar reális maxnak (pl. CST Traveller 26x1,4-es gumival). Ami ennél vékonyabb az már montin furcsán viselkedik (túl szitáló kormányzás) és/vagy nehéz felhámozni a felnire még szervizben is.
szóval tündérgyár.
szóval tündérgyár. párszor jártam arra (láttam, hogy nyílt egy kocsma), de még régebben. kössz a tippet!
----------
sárga vót az...!
Már rég óta nem ott
Már rég óta nem ott ügyködik - ajánlom hogy itt a nickjére kattintva a kapcsolat fülön keresztül próbáld meg elérni :)
ja, hogy az még 2010-ben
ja, hogy az még 2010-ben volt. szóval a fülén keresztül kell:) oké, köszi.
----------
sárga vót az...!
mondjuk az én abroncsomra
mondjuk az én abroncsomra 2,5 (első) és 4 bar (hátsó) van írva, úgyhogy 5 fölé még nem fújtam (és azt is csak kb. havonta ellenőrizve), de akkor rászoktatom magam a hetenkénti pumpálásra.
----------
sárga vót az...!
Jól látod, a nyomás a
Jól látod, a nyomás a gumikban fontos. Ha nekem 6 bar körülre menne le a nyomás, akkor már nagyon óvatosan közlekednék a kátyúknál. Mondjuk amióta presta szelepek vannak fenn, elég havonta ránézni a gumira. 7,5-8 bar körül nem tudom, hogy egyáltalán lehet-e olyan erővel odavágni a kereket egy kátyúnak, hogy az bármi gondot okozzon. (23-622) (28-622)
---
fekete fixi, fehér országúti
28-622t 8bar körül
28-622t 8bar körül szerintem csak úgy lehet tönkretenni, ha aknára mész, de az (Budapesten, közúton :-P) ritka.
Egyetértek. Saját
Egyetértek. Saját fűzésű kerekeim vannak az egyikegysebimen, 23-622 papucsokkal, folyamatos 8 bar-on, és egy ősöreg kerék, szimpla, de jó felnin és jó minőségű küllőkkel, 28-622 gumikkal a másikon, a 8 bar itt is standard. Győr sem egy sétagalopp az útjait tekintve, de lekopogom, még sem felütéses, sem kerék-deformációs gondom nem volt velük. (Az is igaz persze, hogy kell hozzájuk fenékizom, a cimborám mindenáron ki akarta próbálni Mózit, a karcsúbbik egysebit. Átült a rugósnyerges cruiseréről, ment egy kört, aztán egy hétig átkozott, hogy a bringám szétrázta s seggét. Elkényelmesedett konformista... :) )
---
ha már guminyomás.
ha már guminyomás. Schwalbe Luganora 7,5 van írva, lehet ennél feljebb nyomni, v nem tanácsos?
használt vki ilyet? mennyire kopik ill. defektálló?
nem tudom, mert olyat
nem tudom, mert olyat (Schwalbe Lugano) én még nem láttam.
vagyis hát tudom, mert ami rá van írva, az a tanács. tehát annál többet "nem tanácsos", ezt maga a gyártó nyilvánítja ki azzal, hogy ráírta a "tanácsos" nyomást.
még azt lehet tudni ezzel a kérdéssel kapcsolatban, hogy az ilyen anyag-teherbírás, műszaki paraméterezés, stb-nél mindig jól túl van tervezve, tehát a múlkor a lift se szakadt le 5 db 80 kilós ember allatt, pedig az volt az ajtajára írva, hogy 4 személy, max 350 kg. mikor a 3 báros monti-külsőt 4 bárra fújtam, zsírkirályul működött. ebből vagy az következik, hogy plusz egy bár minden külsőbe belefér, vagy az, hogy plusz harminc százalék.
----------
sárga vót az...!
Nem mindegy tényleg, hogy
Nem mindegy tényleg, hogy szakember csinálja-e a centrírozást vagy sem. :)
http://youtu.be/q6lNiXJa1Lg
~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~
Solo la AS Roma per sempre!
Őt hova soroltad? Szerintem
Őt hova soroltad? Szerintem mester a javából. Sosem láttam eszköz nélkül, ketrecharc-elemekkel színesítve kereket egyengetni, a végén mégis forgott ... :)
---
Komolyan, szerintem is
Komolyan, szerintem is profin megoldotta, ilyen gyenge kereket lehet centrírozni a végtelenségig, így viszont használható pár újabb ugrásig :)
és milyen fasza pedál van
és milyen fasza pedál van azon a bringán, olyan jó vádliátszúrós... :D
--
--
"az úton parkolni luxus!"
nyélen rakom, nem járdán!
De tovább asse' romlík...
De tovább asse' romlík... :) ---