A fiximen a hatsó kerek elfordult a vazba egy kicsit jobbra, sokan aztmondtak hogy huzzam meg jobban, de hiába elfordul! nincs benne nyolcas... segítséget kérnék.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Bojla képe

illetve balra, (fejjel

illetve balra, (fejjel lefele all most) szóval NEM a hajtas oldala felé

2
Meglátó képe

Tengelytörés szaga van.

Tengelytörés szaga van. Nekem is hasonló probléma volt a hátsó kerékkel. Terhelésnél a hátsó villa bal oldalát elkezdte kajálni a gumi.
Először Én is elkezdtem meghúzni, meg középre húzva megszorítani, de semmit sem javult, szóval nekem ez a tippem. Ha gyors záras a tengely, akkor pláne. :)
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.

3
Bojla képe

ezt emailba irtam egy

ezt emailba irtam egy sracnak, bocs h igy bemasolom de itt talan több infó van:

Szeretnék segítséget kérni.

Van nekem egy Csepel Royal 3 nevű bringám, amikor kiszállították Singli Speed módba volt, és ma átraktam fixi-be (megfordítottam a kereket). Megpróbáltam vele elindulni, de az első tekerésnél a hátsó kerék nekinyomódott a vázhoz (nem a hajtás felé hanem balra), rögtön vissza is fordultam, meghúztam a csavarokat és ugyan ez volt megint, aztán megint visszaállítottam a kereket középre megint meghúztam a csavarokat, és ekkor már egy ház körüli próbakör után visszajöttem a lakásba és bár ekkor már nem ért a kerék a vázhoz, de egy picit elfordult arrafelé, (szerintem ha még mentem volna vele 3 kört ugyan úgy nekinyomódott volna a vázhoz).

Nemigazán értek én ehhez a részéhez, és eléggé zavar ez a probléma. Nyolcas nincs a kerékben, sokan mondták hogy húzzam meg jól a csavarokat (és az az igazság, hogy úgy meghúztam, hogy a kerékzárban az imbusz csavarba már forog a kulcs, de ettől még kitudom lazítani a csavart és meg is tudom húzni mert a másik oldalán a zárnak egy érdes felületű "csavar" van amit fogóval megtudok húzni.

Nagyon kérném a segítségét/segítséged! Ha ezt a kerék elfordulós dolgot sikerült megoldanom, vennem kéne egy kerék zárat, külön lehet kapni (hiszen mint említettem gyakorlatilag a felel tönkre ment).

MÉG-EGYSZER NAGYON KÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGEDET ELŐRE IS! TÉNYLEG NAGYON FONTOS LENNE ÉS ANNYIRA ROSSZ ÉRZÉS, HOGY VALAMI NEM OKÉ A FIXIMMEL!

Nagyon szép napot!

4
Icarus képe

Gyanus, hogy szimplan nem

Gyanus, hogy szimplan nem huztad meg elegge az anyakat :)

Kilazitod oket. Beallitod precizen kozepre es meghuzod - termeszetesen ugy, hogy kozben megfeleloen feszes legyen a lanc :)

5
blajo képe

Az imbuszos megjegyzes

Az imbuszos megjegyzes alapjan gyorszaras a tengely (ertsd: ureges), amit gyorszar helyett egy meggyilkolt imbuszos tengellyel hasznalsz.

A gyorszaras megoldas altalaban nem eleg eros a fixihez (foleg ha te magad is eros vagy,) ezert a tomor tengelyre cseret szoktak javasolni, amit ket villaskulccsal (rendes erokarral) meg tudsz huzni.

En meg ideiglenesen megprobalnek belerakni egy belso huzasu (teljes egeszeben fem) gyorszarat, mert azt meg tudod rendesen szoritani, de ez lehet hogy keves.

6
Icarus képe

Igazad lehet ezzel. Mondjuk

Igazad lehet ezzel. Mondjuk ha valoban gyorszaras akkor az regen rossz. Nem hiaba nem szoktak hatul hasznalni fixiken :)
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu

7
lrdr képe

Egy belső mechanikás

Egy belső mechanikás gyorszár meglepően brutál erőket tud produkálni, bár közelebbi adatot nem leltem.

De egy 10-es menetes tengelynél a működő 3-4 menet nyírt keresztmetszeti felülete (ami a szűk, és kb. 3-4 x 9(középátmérő) x pi x 0.8 x menetprofilmagasság (~1mm)~35pi) kb. uannyit bír, mint egy 4-5 mm átmérőjű gyorszár-tengely húzásra (értelemszerűen r^2 pi a felület azzal, hogy az acél húzó rugalmassági modulusa átlag 2,5x-öse a nyírónak, azaz mondjuk ~40 pi effektív keresztmetszet).

És akkor még a megszorításkori súrlódási erőveszteségekről nem beszéltünk, ami szintén a gyorszár irányába billentheti a mérleget.

Kérdés persze, hogy a gyorszár-anya hány működő menettel bír- de a kisebb átmérő miatt bizonyosan többel (min. 6-8).

8
Icarus képe

Magyarul kb ugyanannyi ero

Magyarul kb ugyanannyi ero kellene mind a kettonel tartsa a kereket?

9
lrdr képe

Szerintem igen - feltéve,

Szerintem igen - feltéve, hogy nem a meneteknél nyírt keresztmetszet a kritikus, hanem maga a pálca húzottja. De ha nem így lenne, akkor vékonyabb is lehetne a pálca-de nem az.

Az átmenő tengely átmérője meg a kerékre ható radiális erőhatások előidézte nyíró-hajlító igénybevételre kritikus - tehát a kerék benntartása szempontjából a tengelyanyával való menetes kapcsolaton a világ szeme, ami, mint a fentiekben fejtegettem, kb. pariban lehet a gyorszár tudásával.

10
Meglátó képe

A fixikhez nem nagyon

A fixikhez nem nagyon konyítok, de az a gyanúm, hogy mivel hajtáskor sokkal nagyobb erők hatnak a hátsó tengelyre, talán célszerűbb, ha nem a gyorszáras megoldást alkalmazod. Ebben valamelyik profi fixista jobb tanácsot adhat mint Én.
A tengelyt, akármilyen kivitelezésű, szerintem bármelyik bringaszervízben be tudod szerezni.
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.

11
monster képe

Gyorsíts lassabban!

Gyorsíts lassabban! :-)
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

12
gru képe

Hali! Nekem ugyanez volt a

Hali!

Nekem ugyanez volt a problémám, csak nem fixivel. Egy lemezpapucsos (vékony) 130-as Peugeot vázban volt bent egy 135-ös MTB agy. Gyakran elmászkált a kerék, de feszítőalátét mind a két oldalra kb megoldotta dolgot.

13
Frenki képe

GRU +1 pont ez is egy jó

GRU +1 pont ez is egy jó megoldás.
Ha nem tengelytörés lenne az oka akkor próbáljátok meg hogy bár tudom hogy adnak hozzá peremes anyát de tegyetek alá mindkét oldalra 1-1 10-es ricnizett felületű alátétet amit a bringákon használnak a tengely anya alá.És emberesen meghúzni.
Gyorszár fixire nem az ideális megoldás, nem arra találták ki, nem véletlen nem is gyártanak gyorsázaras pályaagyakat tudtommal, de majd a főfixisek úgy is jönnek ők jobban vágják ezt nálam.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

14
Nincsmáritttöbbé képe

Fixire csak tömör anyás

Fixire csak tömör anyás megoldás való.

Van jó imbusszal meghúzható gyorszár tengely, ami elbírná, de nem lemezpapucson és leginkább nem ebben az árkategóriában (jellemzően ilyen gyorszára-csőtengelyes megoldás a tavalyi csepel royalon volt illetve a külön árult pista agyukon - ami azért alsó kategória erősen, tehát nem fér bele a komoly tengely-húzószár kombó).

További vidámság is lehet, hogy a keréktengely papucstávja és a váz papucsszélessége nem egyezik meg (nem hézagolták fel, ami csőtengelynél elég bonyolult dolog) illetve a papucs gyenge / nem egyenes / stb.

Még az is lehet, hogy a kereket félrefűzték, nincs síkban a láncvonal vagy tényleg a tengely adja épp meg magát (hajlik / törik).

Egy kép sokat segítene, de a fentiek alapján vidd el egy olyan szerelőhöz, aki ért hozzá és rendszeresen volt már dolga fixikkel. Ha csepel agyad van hátul akkor én cserélném, még ha a régebbi tömör tengelyes is.

15
Frenki képe

A tömör anyát nem

A tömör anyát nem szeretem, semmire se tudom feltekerni...jó reggelt éjszakás műszak! :)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

16
Nincsmáritttöbbé képe

:-) Tömör tengelyre

:-)

Tömör tengelyre gondoltam, ami szintén csalóka, mert a Novatec-nél pl. fúrt, hogy könnyebb legyen (de anyás).

17
candy képe

Gyorszárból van olyan, ami

Gyorszárból van olyan, ami elméletileg megfoghatja a kereket, nekem például a '90 környéki XT viszonylag működik, de az is szívás. Imbuszos olcsó gyroszár szerintem trágya, eddig már két elnyalt menetű is van otthon.

Amiben jobb lehet a hagyományos tengely, az az, hogy ahogy meghúzza az ember, ott kicsit megkarcolja a festést és ezzel javíthatja a tapadást.

Amúgy lehet, hogy érdemes ebben az irányban is elindulni, nem csak a húzás számít. Esetleg működhet az is, ha reszelővel, vagy smirglivel kicsit leszeded a festéket a papucsról.

Blogom: http://wunderbike.postr.hu/, tömegközlekedés is not an option.

18
Frenki képe

A régi papucsok eleve

A régi papucsok eleve ricnizve voltak és az alátét is ami ráfordult.Ezért írtam is az alátétet.Meg a nagyobb felfekvés miatt is.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

20
Bojla képe

a kepeken megvan laíztva a

a kepeken megvan laíztva a zár, amugy a masodik elég csúnya, de mostmár csak igy tudtam kilazítani. honnan tudok szerválni zárt? az a két oldalról anyascsavar megoldas tetszik

21
Meglátó képe

Anyacsavaros tömör

Anyacsavaros tömör tengely, kívül-belül recés alátéttel. Szerintem ez a megoldás.
Tengelyt, meg valamelyik bringaszervizben kapsz. Nem hiszem, hogy sokat kellene utána koslatnod. :)
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.

22
Bojla képe

hát eddig nemnagyon

hát eddig nemnagyon találtam... ti tapasztaltabbak vagytok, ha tudnátok ilyen helyet ahol kaphatok légyszíves szoljatok

23
Meglátó képe

Ha, ez segít:

Ha, ez segít: http://criticalmass.hu/forum/20070602/budapesti-bringaboltok-listaja
nem mostani, de mazsolázhatsz belőle.
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.

24
Nincsmáritttöbbé képe

Nem fogsz kapni

Nem fogsz kapni cseretengelyt, M10-es tengely kellene hogy a kónuszok átmenjenek (ha meg iparis akkor meg alapból csak a sajátja lesz jó), az meg utoljára a Pajtában volt 1800-ért (ők is gyártatták).

A normál tömör hátsótengely 3/8" (~9,5mm), az nem lesz jó.

25
blajo képe

Lehet, hogy mar felmerult,

Lehet, hogy mar felmerult, de egy 10-es menetes szar meretre vagva nem lenne eleg eros?
(Szerintem ilyet akar kulonbozo anyagokbol is lehetne talalni valami barkacsboltban...)

26
Meglátó képe

Nem valószínű, mert az

Nem valószínű, mert az csak vas. Oda meg edzett acél kell a terhelés miatt, mert különben előbb-utóbb vetemedik és/vagy kenődik.
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.

27
Frenki képe

Lágy vas csavar a tengely

Lágy vas csavar a tengely anyaga az NF csavarokéra emlékeztet, acél csavar felültei edzéssel.
Ha esztergáltatni akarnám vagy NF csavarból, vagy nagyméretű motorblokk hengerfej tőcsavarból, vagy valami vékonyabb erőátviteli tengelyből csináltatnám.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

28
Frenki képe

A recés alátétet miért a

A recés alátétet miért a csavar felé fordítottad a recével?
Erre a papucsra lehet csavaros láncfeszítőt is tenni akkor tuti nem bírja megfordítani.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

29
Bojla képe

nem! amit a géphez kaptam

nem! amit a géphez kaptam alatetek, nem recések.

30
Frenki képe

Hát a második képen elég

Hát a második képen elég egyértelműen recézett az alátét, még el is van csúszva, szóval tuti hogy nem a szemem rossz.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

31
Bojla képe

az nem az alátét hanem a

az nem az alátét hanem a csavar. az alatet sima, ittvan a kezembe...sima. még azt lehetne h az alatetet belülre rakom , csak ahhoz meg szét kéne feszíteni a vazat h beférjen

32
Bojla képe

és akkor valóbban a

és akkor valóbban a recézett csavar érintkezne a vazzal

33
Frenki képe

Ne csináld már, hát

Ne csináld már, hát látszik hogy nincs is egy tengelyben.A csavart látom szét is van barmolva a feje szépen, az alsó kúpos pereme alatt és papucs között van egy alátétnek látszó és egyértelműen sugárirányban recézett felületű tárgy ami el is van csúszva a csavar alól.Pont a papucson fekszik fel a csavar alatt.Mi a nyavaja az a sok vonalka a felületén ha sima?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

34
Bojla képe

óhh! egy erősen bordázott

óhh! egy erősen bordázott küldő fogazatú alátét szerintem segíthet... megprobalok beszerezni valahonnan

35
monster képe

Ilyesmi láncfeszítőt nem

Ilyesmi láncfeszítőt nem kéne próbálni?
http://www.ebay.de/itm/Kettenspanner-10-mm-Fahrrad-Achse-verzinkt-Paar-/...
Sajnos magyar oldalon nem találtam képet róla, de Bp-n több helyen kapni (csepelbolt, pajta biztos).
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

36
Nincsmáritttöbbé képe

Nem elég széles, nekem van

Nem elég széles, nekem van de nem ér sokat. Erre a papucsra a komolyabb csillag acor való, még pofás is lesz.

37
monster képe

http://hercehurca.hu/node/342

http://hercehurca.hu/node/342
És miért nem ajánlja egyik szakértő sem?
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

38
Bojla képe

ezt a láncfeszítős dolgot

ezt a láncfeszítős dolgot nemigazán ismerem. arra lenne jó hogy a kereket betolom maximumra (leglazabb lanc) és akk egy lancfeszítő...kifeszítí a láncot :) és akk mar nemtudna hova csúszni a tengely, a kerék?

39
Bojla képe

nemteljesen értem egy két

nemteljesen értem egy két lancfeszítő felszerelési módját. amit linkeltetet ezt: http://ridebike.hu/termekek/hajtas/lancfeszito/hatra/12080+acor+aca2006+...

és ezt talaltam még, de ezt sem latom at a kepen h hogy kene felrakni , és hova: http://www.testbike.hu/velemeny/lancfeszito/acor-acc-608

40
monster képe

A második láncfeszítő a

A második láncfeszítő a fix hátsótengely-hajtőmű távolság miatt belógó láncot feszíti, mint egy váltókanál.
Az első viszont a csúszópapucsban elmozdulni tudó tengelyt tartja fix helyen. Az egész egy L alakú profil, a hosszabb száron van a lyuk amibe a tengely megy, a rövidebb szár kapaszkodik a papucs hátuljába. A csavarokkal lehet a lánc belógását megszüntetni, de a tengelyt is azok a csavarok tartják a helyén, nem engedik hogy a lánc előre húzza. Nagyon gondos felhasználó tehet a másik oldalra is.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós