Indul a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium által szervezett gyalogos kampány (a hétfői sajtóesemény és a rövid leírás itt: http://kerekparosklub.hu/rolunk/sajtoesemenyek).
Az Mk is csatlakozott a kampány szervezéséhez, mert fontosnak tartjuk a partneri viselkedést a közlekedésben, hogy a kerékpáron ülve is törődjünk a gyalogosokkal.
Lesznek matricák, játék, stb. A kampányhoz csatlakozó járművezetők matricát ragaszthatnak a járművükre, és persze lesz bringás matrica is. Ezeket március 1-ig kiviszik az ország sok AGIP kútjához (lista a mellékelt táblázatban), onnét kellene elvinni a bringásokét a kerékpár boltokba, bringás helyekre. HA VAN KEDVED A SAJÁT TELEPÜLÉSEDEN, KERÜLETEDBEN ERRE, LÉGYSZI JELENTKEZZ NÁLAM, és azonnal küldöm a kutak címét.Azok a boltok/helyek, ahol a matricák kinn lesznek, felkerülnek a kampány honlapjára, szóval a címük-nevük is kell majd.

Várom a jelentkezéseteket és kösz előre is!
elnokkukackerekparosklub.hu

CsatolmányMéret
20111219 töltőállomások_ végl.xls16 kB

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Street racer képe

Off.

Off.

2
Tomek képe

Örülök ennek a

Örülök ennek a kampánynak, de ez a sajtóesemény...
Ott lesz Garamvölgyi a BRFK-tól, (helyes, és kíváncsi vagyok a rendőrség mit kíván tenni a zebrák ügyében), ott lesz Vitézy a BKK-tól (oké, budapest, közlekedés, ott a helye), ott lesz az MK (mert a bringások jófejek, naná, hogy ott leszünk), viszont sehol nem látom pl az Autóklubot, az EMPAMO-t, vagy bármilyen autós képviseletet, akik igazából a problémát okozzák.
Nem kéne őket is meghívni?

3
SzCiklon képe

Amíg nem kezdünk a

Amíg nem kezdünk a járdára "vigyázz, mielőtt átkelsz az úttesten" feliratokat festegetni, szerintem jók vagyunk :-)

Az EMPAMO bohócok gyülekezete, részemről örülök, hogy nem jönnek ide, minden kezdeményezést komolytalanná tesznek.
Csak akkor hívja meg őket bárki, ha röhögni akar.

****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!

4
monster képe

Az OK hogy bringásként

Az OK hogy bringásként vigyázunk a gyalogosokra. De ha a bringások kapcsolatba kerülnek ezzel a kampánnyal, akkor az autósoknak az jön le, hogy a bringás inkább gyalogos, és nincsen helye az úton. Jó esetben még az is hogy vigyázni kell rá.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

5
Icarus képe

Én nem látok benne semmi

Én nem látok benne semmi rosszat.

Tulajdonképpen a gyalogos mellett a bringás a közlekedés második legvédtelenebb eleme így azt hiszem tényleg mi vagyunk azok akik elég jól megérthetik a gyalogosok problémáit :) És egyébként is ki nem szokott gyalogolni pár nagyon járműhözragadton kívül?

6
Street racer képe

Hát....Én nem is

Hát....Én nem is emlékszem,hogy mikor gyalogoltam pár méternél többet.Csak a melóhelyemen gyalogolok,azon kívül szinte soha.Mindenhová bringával.Ennyi :-))

7
Icarus képe

Latom sikerult megragadni a

Latom sikerult megragadni a mondandom "lenyeget"

8
Hotyhogy képe

Mér? A melóhelyen már nem

Mér? A melóhelyen már nem tudod megoldani másképpen? Túrabakancs próbalaboratóriumban dolgozol? :D

9
Street racer képe

:-))Raktárban dolgozom,és

:-))Raktárban dolgozom,és nem vihetem be a bicót.Pedig lehet gyorsabban haladnék a melóval :-))

10
Street racer képe

És a gyalogos hová

És a gyalogos hová ragasztja a (közlekedésben partner) matricáját?Remélem a szemére,és így nem látja,amikor a járdán elmegyek mellette :-)Ez az egész egy nagy szar.Senki sem fog törődni ezek után sem azzal,hogy a kerékpárúton gyalogol,vagy mellette.Majd ha lesz gyalogos-jogosítvány,amit a rendőr elvehet,megbüntethet a "tilosban" járkálásért,na majd akkor látnám értelmét...Mi bringások is sokszor megyünk "tilosban",mert ugye max megbüntetnek,de a gyalogost,aki a kerékpárúton ájuldozik...(sokszor komplett ovoda is),én nem hallottam még büntetésről.Hát kb ez a véleményem...

11
Icarus képe

Itt nem a gyalogosoktol

Itt nem a gyalogosoktol vedelemrol van szo hanem a gyalogosok vedelmerol.

Tokeletesen megmutatod azt a balfasz hozzaallast amit egyebkent az autos trollok szoktak mutatni a bringasokkal szemben.

Mellesleg olyankent aki regebben bevalotta hogy igy-ugy jardazik es ott szaguldozik ossze vissza, nem hinnem hogy barmi sulya is lenne a mondanivalodnak.

12
Street racer képe

Én most sem tagadom a

Én most sem tagadom a járdázást,de csak ha szükséges.De Te már rögtön azt hiszed,"csak" járdán közlekedem.De nem baj...A gyalogosokra ki-ki vigyázzon,
én is vigyázok rájuk.De csak úgy tudok rájuk vigyázni,ha a járdán haladva kikerülöm őket :-)

13
Icarus képe

Nem hiszem azt. Jol tudom,

Nem hiszem azt. Jol tudom, az elozoek alapjan hogy ott is kozlekedsz. De az akkor sem nyugtat meg h 25-el elhuz valaki jardan mellettem, hogy eppenhogy kikerult es hogy szokott uton is kozlekedni.

14
Street racer képe

Ha menet közben nem csak az

Ha menet közben nem csak az utat nézed,akkor biztosan látsz bringásokat járdázni.Kérdezd meg őket,én vagyok-e.Azt hiszed,csak én vagyok ilyen kretén,hogy néha felmegyek a járdára?Tévedsz.Kár ragozni tovább,nem kell megmagyarázzam a hozzáállásom.De még annyit hozzátennék,a nevem talán sejtet valamit a közlekedési morálomból,de nem hinném hogy a járdán közlekedéssel sokra mennék..

15
Icarus képe

Nagyszeru.... szoval nem

Nagyszeru.... szoval nem csak te vagy kocsog hanem masok is... jo mentseg :) Neved alapjan es a multkori hozzaszollasaid alapjan az jon le hogy onzo vagy es torvenyek felett allonak kepzeled magad. Ennyi.

16
Street racer képe

Ennyi :-)))

Ennyi :-)))

17
Hotyhogy képe

Rendesen és

Rendesen és lelkiismeretesen úgy vigyázhat az ember a gyalogjárdán gyaloglókra, hogy nem hajt közéjük járművel szabálytalanul.

Ilyen engedelmes és törvény tisztelő magatartással úgy valósul meg az ő vigyázata, hogy a gyalogjárda rendeltetéséért hozott szabályt sértetlenül hagyja.

Azzal pedig a gyalogjárda rendes használatának a tervezett, elfogadhatóan kicsiny kockázata áll csupán fenn, és nem nagyobb.

Amikor azonban egy szabálysértő áthágja a gyalogjárda normális használatának a szabályát, akkor ő azt a tervezett, elfogadhatóan kicsiny kockázatot önkényesen és felelőtlenül megnöveli.

Állíthatja ő makacsul, hogy ő vigyáz. De az igazság az, hogy mégsem vigyáz, s már eleve azzal nem, hogy az előírt és megkövetelt alap vigyázatot, a szabály engedelmes betartását az annak itt leírt jó céljáért ő megtagadja.

Van kis kockázat és nagy kockázat, és léteznek arányok. De az nem a lényeg most itt. Hanem a betartott szabály által fenntartott elképzelt legkisebb és elfogadható kockázatnak a felelősségteljes szinten tartása a lényeg.

Még egyszer: az arányok figyelembevétele nélkül is világos kell legyen a gondolkodónak az érvényes és fontos elv.

Egy biciklis hajt föl szabálytalanul a gyalogjárdára, tudva tudván, hogy az szabálytalan, és kockázatos lehet. De ő arrogánsan és önkényesen állítja, hogy ő vigyáz.

Aztán mégis egy kisgyerek eléje szalad ott, akit ő elüt. Mert kisgyerekek olyanok, hogy szaladgálnak össze-vissza. És szabadon kell is hogy úgy tehessenek felnőtt kísérettel a közelükben, a biztonságosnak tervezett és azért használati szabályokkal ellátott gyalogjárdán.

Világos, hogy a biciklis nem vigyázott, és már akkor nem vigyázott, amikor megsértette a szabályt és amikor még meg sem történt a tragédia.

Egy hajókapitány tér el hajójával szabálytalanul az előírt és hivatalosan jóvá hagyott útvonaltól, tudva tudván, hogy az szabálytalan, és kockázatos lehet. De ő arrogánsan és önkényesen állítja, hogy ő vigyáz.

Aztán mégis egy sziklazátonyra fut a hajója, ami léket vág a hajón, ami meg felborul, és amiatt sok ember fullad a vízbe. Mert a part közeli tenger medre olyan, hogy abban veszélyes sziklák rejlenek.

Világos, hogy a hajókapitány nem vigyázott, és már akkor nem vigyázott, amikor megsértette a szabályt és amikor még meg sem történt a tragédia.

Nem védekezhet tudatlansággal a rejtett kockázatokról a szabályszegő és úgy bajt okozó ember. A szabály tilalma elegendő kellene legyen neki, hogy ő tudatlanul is a rejlő kockázatok pontos milyensége felől, félve tudja csupán azt, hogy kockázatot állít elő a szabály áthágásával.

És jobb neki félnie a lehetséges bajtól, és úgy szabály betartónak lennie, mint megijednie, amikor majd egyszer akaratosan szabályt sértve olyant okoz.

18
Street racer képe

Hát így is lehet

Hát így is lehet értelmezni.Köszönöm.

19
László János képe

Ha lehet, és megteheted,

Ha lehet, és megteheted, most ne csak ide kommentálj, hanem jelentkezz is, hogy hova tudsz matricát vinni!

kösz

László János
www.kerekparosklub.hu

20
Street racer képe

Megértettem,és elnézést

Megértettem,és elnézést kérek.

21
CsImre képe

Az MK gyalogosvédő

Az MK gyalogosvédő kampánya keretében halkan megemlíthetné, hogy pl. miért építenek még ma is teljes támogatottsággal ajtók, kapuk elé gyalog-és kerékpárutat, amit, mint a biciklizés egyedüli biztonságos módját propagálják, támogatva és ösztönözve ezzel a járdán biciklizést is.

Lehet a matricával aranyoskodni, csak pár szemfüles ajtós lefotóz ilyen matricával 1-1 járdán biciklizőt, és a dolog már megy is a biciklis- és MK-gyalázás felé.

CSI

22
Pontagy képe

abszolúte igazad van,

abszolúte igazad van, szerintem az eddigieket is felül kéne vizsgálni, és ha már kedvezés van a gyalogosok felé, akkor az eddigieket, amiket lehet, teljesen adjuk át a gyalogoknak, mi meg menjünk az úton.

a további konfliktusforrások még az ilyeneken parkoló autósok, akikre akkor büntetést kéne kiszabni (mondjuk a köztereseknek, hogy valami hasznuk is legyen már) amekkorát csak lehet, fájjon nagyon sok pénzbe az ilyen bunkónak a dolog, majd megtanulják.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

23
CsImre képe

Jaj, tényleg,

Jaj, tényleg, gyalogosvédelem gyanánt építsenek aluljárókat, az úttesten csak négykézláb szabadjon átkelni (állva tilos, négykézláb szabályos táblákat kitéve), kelljen alapfokú gyalogos jogosítvány, tanulják meg ők is a szabályokat, legyen gyalogosrendszám, és fizessenek némi adót, ha át akarnak kelni az úttesten, hiszen azt az autós adókból építették. A szaladgálás, vagy a túl bátor gyaloglás megelőzése érdekében építsünk lépcsőket a járdákba, uniós forrásból, valamint minden zebra elé korlátokat, amik keringőztetnek. A szűk belvárosi utcákban, ahol a parkolókra szükség van az üzletek miatt, a gyaloglást tiltsuk meg, így nem kell attól félni, hogy a parkoló autók közül valaki kilép a forgalomba, vagy hogy nem fér el a járdán babakocsival, és ezért kénytelen kimenni az úttestre. A babakocsit amúgyis be kellene tiltani, legalább az úttesten átkeléskor a gyereket ki kelljen venni, és háton átvinni négykézláb mászás közben. Ha ez mind így lesz, akkor szerintem már normális mederbe tereltük a gyalogos közlekedést, és biztosíthatjuk a biztonságos gyaloglást városainkban! Én ilyen kampányhoz örömmel csatlakoznék, és ha önkormányzati fizetést kapnék, akkor mindenféle fórumokon munkaidőben hangoztatnám.

;)

CSI

24
Peta képe

Az ötkerben melyik

Az ötkerben melyik benzinkúton lehet ilyen matricát szerezni? Raknék a kocsimra.

25
dova képe

Az nem lehet, hogy a

Az nem lehet, hogy a rendőrség csak benézte az akció címét és ezért csatlakozott?
"Lazíts ha a zebrához érsz!"
Csak az eddigi gyakorlatot szerették volna népszerűsíteni a gyalogosok körében, azaz türelemre és toporzékolásra inteni a lábszerrel közlekedőket. Ne lépdeljenek le a szent autósok elé a zebrára, mert arra ők úgyis kénytelenek lesznek azt írni a baleseti jegyzőkönyveikbe, hogy hirtelen tették.

Magát a logót is egyfajta intő jelnek képzelték, amin egy autós és egy kerékpáros épp egy gyalogot tép szét , mindezt némi rasztás szabadságérzéssel színezve.

--------Dova--------

26
Pontagy képe

van azért ebben is egy kis

van azért ebben is egy kis "kurvaanyátok-faktor"

"vannak olyan helyek, ahol nemcsak a festésre és az ehhez szükséges engedélyekre van szükség, hanem számos egyéb átalakításra is. Itt az átalakítás akár 30-40 millió forintba is kerülhet."

"Az 54 millióba kerülő kampányba.." >két zebra ára?

http://index.hu/belfold/2012/02/20/mindenki_gyalogos/

hol, melyik bolygón élnek ezek, bazmeg?

---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

27
Tomek képe

Csak maga a kampány kerül

Csak maga a kampány kerül 54 millióba. Az esetleges átalakításokat majd akkor fogják megcsinálni, ha amúgy is felújítják az adott útszakaszt, tehát azt nem a kapmánylóvéból fizetik, hanem majd a zautósok adójából, amikor felújítják az ő szent útjaikat, ámen.

Viszont "Egy kevés változtatást igénylő zebra felfestése néhány millió forintos tétel.."! Mi van? Mi az anyám kerül több millióba egy zebra felfestésében? Kell kb 3 liter festék (sacc legyen 10 ezer), kell 1-1 tábla az út két oldalára (nem tudom mennyi egy tábla, legyen mondjuk 2x50 ezer) meg kell két melós aki felfesti a csíkokat (ungarische munkatempóban mondjuk megcsinálják egy nap alatt, mer' nem kapkodnak, legyen 2x6500 a pénzük(közmunkásokkal 2x2136)). Na, ez nekem kijött durván 120 ezerből, mi a fenére kell az a maradék "néhány" millió? E?

SZERK: Viszont ez a térkép jópofa! Nem tudom mikor indították, de már most több száz pont be van rajta jelölve, látszik, hogy nem kicsi a probléma!
Hajrá!
http://mindenkigyalogos.hu/zebra/map.html

28
dorcssa képe

Szerintem a zebra festése

Szerintem a zebra festése belekerülhet pár millióba simán, mert speciális fényvisszaverő festék kell, és tuti hogy nem három liter, de nyilván a 30 milla egetverően sok.

-----------
Barna csepel, lila bca fixi
Mali outi és monti
Zöld bagaboo

29
Pontagy képe

szerintem is, még

szerintem is, még lámpával, táblákkal meg szigettel együtt sem kerülhet ennyibe. Csak egyesek szeretnek lopni, ez a tippem..
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

30
blajo képe

Azert van meg egy fontos

Azert van meg egy fontos pont, ahol sok penz el tud folyni: tervezes-engedelyezes. (Siman el tudom kepzelni, hogy megduplazza a szamokat.)

31
Pontagy képe

nem tudom elképzelni, hogy

nem tudom elképzelni, hogy mi kerül bele 30-40 millába.. még ha nagyon osztok-szorzok egy olyan kereszteződésnél, mint ami van Csepelen van a víztoronynál, ami két 2x2 sávos út kereszteződése, 4 zebrával, és 8 forgalmi lámpával és 8 gyalogos lámpával, meg kb 10 táblával, azt sem tudom elképzelni, hogy mi kerül ennyibe, tippjeim:
-legyen zebránként egy milla (4)
-lámpák összesen mondjuk kettő (2)
-a táblák és a többi felfestés egy (1)
-tervek mondjuk kettő (2)
-munkabér mondjuk szintén (2)

és akkor is csak ott járok, hogy 11 milla, de legyünk nagyvonalúak, legyen 12 milla, az egyéb, nem várt, vagy rendkívüli költségeket is beleszámolva. Mire megy egy a maradék 18-28 milla? Ezt mondja meg valaki.

még ha felső határként jelölök meg 15 millát, az is a fele az indexes cikkben szereplő ár aljának..
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

32
blajo képe

En se mondtam, hogy realis

En se mondtam, hogy realis az ar, csak hogy a terveket nem szamoltatok.

33
airdace képe

A "vannak olyan helyek, ahol

A "vannak olyan helyek, ahol egyéb átalakításra is szükség van" jelentheti azt, hogy egy hely akkor lesz csak biztonságos, ha átépítik a járdaszegélyt, járdaszigetet építenek stb. Az meg valóban több pénz, bár reálisan talán tényleg nem ennyi.

_____________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe

34
Frajti képe

A fentebb és lentebb

A fentebb és lentebb említetteken kívül azt se felejtsd el, hogy a speciális festékek, fényvisszaverős és tartósabb megoldással készülő 3D verziók (amiktől a bringások kiakadnak), sokkal több pénzbe kerülnek. Cserébe a tartósság a válasz. De meg lehet figyelni, hol és hogyan kopnak a zebrák gyorsan. Autósok a hibásak, nem a gyalogok trappolják le. Szerintem kéne nekik zebraadót is fizetni! :)

~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~

Solo la AS Roma per sempre!

35
Tomek képe

Na meg is van a megoldás,

Na meg is van a megoldás, két zebra kerül 6 millióba, tehát egy durván 3 millába...a Magyar Közút Zrt által, közbeszerzési eljárás keretében (tuti-hogy-senkinek-sem-az-ismerőse-és-tényleg-csak-úgy-random-ha-ha-ha) kiválasztott kivitelező szerint:

http://www.baon.hu/bacs-kiskun/kozelet/hihetetlen-ket-zebrat-hatmillioer...

36
jurta képe

Tudtommal kötelező a

Tudtommal kötelező a forgalomtechnikai terv.

Persze, már van több száz pont a térképen, csak némelyiknél nemhogy kép vagy leírás nincs, de még be sem sorolta az illető veszélykategóriába. Gyakorlatilag bárhova tehetsz pöttyöt minden ok nélkül, akár véletlenül is. :-(

Ennél hatékonyabbnak tartottam, mikor a rendőrségnek az adott helyen értelmetlen KRESZ-táblákról vagy táblakombinációkról kellett fotókat küldeni, helymegjelöléssel.

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

37
dova képe

Lehet új értelmet is

Lehet új értelmet is kölcsönözni az egész mizériának. (Fényképpel) :)
Kód:Erdőbénye
Szlogen: Mindenki játékosnak születik.
:))))

--------Dova--------

38
sagan képe

Már-már klasszikus a