Összeszámoltam, az NFÜ október és december közötti döntéseivel (az Új Széchenyi Tervből) 9 milliárd forint támogatást osztott ki "kerékpárforgalmi hálózatfejlesztési" célokra. Pénz tehát van - de vajon mire költik? Hogy ezt megtudjuk, ahhoz a részletekbe kell menni.

A legnagyobb támogatást Veszprém kapta, összesen 800 millió forintot, ebből a várostól a 8-as úttal párhuzamosan Bándig, déli irányban pedig Nemesvámosig épít kerékpárutat. A legnagyobb hálózat pedig Mátészalka környékén fog kiépülni: Nyíradonytól Mátészalkán keresztül egészen Győrtelekig lehet majd jutni (56 km, összesen 1,44 milliárd forintból). Marcalit a Balatonnal fogja összekötni egy új bicikliút. A legtöbb fejlesztés az Alföldön lesz.

8 különböző kiírás volt, ebből 2 országos, amely főútvonalak menti építést és tervezést támogatott, és 6 régiós, ezek mellékutak menti vagy településen belüli építést. Az országos keretből 5,2 milliárd, a régiós keretekből 3,7 milliárdot osztottak ki.

Ebben a táblázatban láthatóak részletesen a támogatások. A külterületi utaknál még nagyjából kitalálható, hogy mi épül, a belterületi fejlesztéseknél viszont komoly utánajárást igényel ennek kiderítése. Aki tud valamit, ossza meg! Pl. a kecskeméti 480 milliós fejlesztésről van dokumentum, de nem tudni, végül mire adták be. A zalaegerszegiről ismert a nyomvonal, de nem tudni, mi épül pontosan... Amit ismerek, az a kaposvári fejlesztés, ahol minimális pénzből az egész városban kerékpársávok, kerékpáros nyomok és egyéb korszerű beavatkozások történnek. Jó böngészést és kutatást!

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
err képe

Tipp: lehetne plusz egy

Tipp: lehetne plusz egy oszlop, millio HUF/km. Eleg sokatmondo az is, illetve valamennyire szerintem megtippelheto az infra is, legalabbis a tekintetben, hogy sav/nyom vagy szeparalt cucc.

Utobbi ugye jelentosen dragabb - legalabbis legjobb tudomasom szerint - a maga 20-40m HUF/km-es araval.

Ha ennel tobb jon ki, az is gyanus, hacsak nincsenek extrem beavatkozasok, mint mondjuk a Szabadkikoto/Weiss Manfred eseteben a feltoltes...

Tipp2: lehetne szinkoddal jeloles. Peldaul piros a lakott teruleten beluli szeparalt, zold a nyom/sav, fekete a passzos, kek a lakott teruleten kivuli, sanszosan szeparalt, de ott nincs is ezzel baj a legtobbszor, hacsak nem az oldalvaltos fajta.

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

2
aghla képe

Táblázat: Győr-Abda

Táblázat: Győr-Abda 1-es út 227milla 6km

Totális fogalom zavar és a kreativitás teljes hiánya szülte ezt a tervet. /vagy a beruházói, kivitelezői érdek/

Hivatásforgalmi utat nem kellene feltétlenül 4x több építéssel gáton vezetni. A munkába járó ősszel és tavasszal reggel 6h és este 18h-kor sötétben, mindentől távol hogy érzi majd magát? /közbiztonság, defekt stb/

Az önkormányzat asztalára 2 éve letettük javaslatunkat, szerintük akkor már későn.
Kis képzelőerővel itt:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/d0rehXjBshoDPPZLrENoetMTjNZETYmyPJ...

az ártér miatt magasabban, a 45 fokos lejtésű betonon valami konzolon 20 m kell, aztán hurokkal a párhuzamos hídon át.
Ausztriában ez kézenfekvő, nálunk elképzelhetetlen.
nyomvonal:
http://maps.google.com/maps/ms?msid=215481341110361549524.000477dc3c8a05...

képek:
https://picasaweb.google.com/aghlaci/Abda?authuser=0&feat=directlink

3
alcedo képe

A gát mellett szól erős

A gát mellett szól erős érv: ezerszer egészségesebb ott tekerni. Ha nem hiszed, nézd meg a Vector projekt videóit a gépjárművek közvetlen kibocsátásának hatásairól. Egy nagyobb, megszakítás nélküli szakaszon "zöldút" (amerikai, nem magyarországi értelemben) ideális.

4
aghla képe

frissítés: Keresgéltem

frissítés:
Keresgéltem és azt találtam, hogy mégsem a gáton, hanem a főút északi oldalán megy majd.
Következmények:
-végig szennyezett levegő, a gát előnye kimarad
-6 km építés, szemben 1.6 km-rel
-a város északi részére visz be, a munkahelyek /ipari park, Audi, kórház, iskolák/ nem arra vannak
-Ikrény felé átkelési kényszer az 1-es úton

5
Sceptico képe

Az ÚSZT

Az ÚSZT pályázatkeresőjével azért nagyjából ki lehet guglizni ezt-azt - már ahol van hozzá adat.

A Győr-Abda vonatkozásában tervezett út erősen indokolt régóta. Mivel nagy forgalmú külterületi út mellett halad majd, feltételezem, hogy szeparált kerékpárút lesz (az ára is erre utal, kb. megfelel az errorka által kalkuláltnak a közel 38M/km).

Amig a győri belterületi fejlesztést illeti, az ÚSZT honlapján ezt leltem:
"Győr Megyei Jogú Város négy központi településrészének (Marcal- Nádor- Ady -és Gyárváros) kerékpáros közlekedése válik biztonságosabban kerékpározhatóvá azáltal, hogy a kerékpározás szempontjából egy szerves funkcionális egység jön létre. Összesen 5866 m kerékpárút épül, melyeknek több mint 70 százalékában 5000 jármű/nap gépjárműforgalom bonyolódik naponta. A létrejövő kerékpárforgalmi hálózat szempontjából kiemelt 20 forgalmi csomópont kerül átalakításra a kerékpáros közlekedés előnyben részesítésének érdekében. Kerékpáros szemléletformáló kampány kerül megszervezésre és 7 közintézmény közelében 75 támasz kerül kihelyezésre."
Győr város honlapján, a helyi médiában, a Keret Egyesület oldalán: semmi. Igyekszem többet kideríteni arról, hogy pontosan mi épülhet ebből a pénzből. Ami biztos: a jelzett városrészek kerékpáros infrastruktúrája közel tragikus. Tartok tőle, hogy 20 csomópont és 75 támasz után magukra az utakra nem sok marad...
---

6
aghla képe

Jelen állás szerint a

Jelen állás szerint a gáton halad, azért 6 km!
A mi javaslatunk a főút mellett egyben további település -Ikrény- problémáját is részben megoldaná.

7
Sceptico képe

Tényleg nem nagyon logikus.

Tényleg nem nagyon logikus. Én azt hittem, hogy végigküldik az 1-es út mellett egyenesen, nem csinálnak belőle kalandtúrát.

Szerk: most látom, hogy berajzoltad a terv szerinti útvonalat. Eszembe nem jutott volna arra vinni.
---

8
Frenki képe

Mátészalka-Győrtelek

Mátészalka-Győrtelek vonalon most is vannak kerékpárút szakaszok.A pár napja felrakott SzSzB megyés blogom picasa képei között pl láthatjátok éppen Győrtelket Fehérgyarmat felől.(kb a település közepén torkollik be a Mszalkai útra merőlegesen)
Készült erről az útvonalról is sorozat, Január közepe után fel tudom tenni akkor láthatjátok ti is.
Így írva annyit tudok mondani róla, hogy a picasás Győrtelki rész még egy jól megcsinált része.
Jellemzően település kezdete-vége táblák közötti, a nyitott közműárok, és a kerítés közötti általában max 1 méteres járdára, belógó növényzettel, és lócákkal tarkított,a legkülönbözőbb minőségű burkolatú járdákra szorított valamikről van szó.
Adtam nekik nevet is: Ismerkedős bicikliutak.Magányos kerékpárosok a kapun figyelmetlenül kilépő helyiekkel tudnak azon nyomban megismerkedni.
A pályázatról nem hallottam, de ennek fényében, ha legközelebb lejövök ismét csapok arra egy kört és termékbemutatós módszerrel csinálok egy előtte-utána sorozatot, nehogy ennek is mosóporos hatékonyságú eredménye legyen.
A helyi viszonyokat ismerve képesek a pénzt a települések közötti összekötőkre költeni, és a településeken meg bele integrálni a meglévő "hálózatot"
Köszi a blogot!Nem is gondoltam, hogy lehet még haszna a fotósorozataimnak ilyen gyorsan.Felveszem Jánosékkal a kapcsolatot, hogy lássák mi az aktuális helyzet, és mik a tervezett elképzelések.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

9
airdace képe

Lett Ft/km és színkód is.

Lett Ft/km és színkód is. Jópár még fehér maradt, mert nem ismert a projekt tartalma. A Ft/km-t pedig kéretik fenntartással kezelni, mivel nem ismerem a pontos nyomvonalat, ezért ez csak kábé km.

Közben ráleltem néhány projekt tartalmára, ezeket beírtam. Az Alföldön a várakozásoknak megfelelően főleg egyoldali létesítményeket építenek, sokszor belterületen, de a régiós kiírásoknál is gyakran külterületen is.

_____________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe

10
Frenki képe

No felratam még nem

No felratam még nem feliratoztam de Mátészala-Kocsord-Győrtelelek 49-es út képekben.Higgyetek a saját szemeteknek:

https://picasaweb.google.com/106837538605117900304/MateszalkaKocsordGyor...

Megjegyzem az album többi részén is érdemes átnézni a bringautakat pl Nyírcsaholy-Mátészalka is megér egy misét.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

11
aghla képe

"az oldal nem található"

"az oldal nem található" valamit rosszul másoltál.

Ha az Etyeki képeidről megyek át erre az albumra, akkor meg lehet nézni, tehát a "nyilvános" beállítás rendben van.

12
Frenki képe

pedig mindig megnézem, hogy

pedig mindig megnézem, hogy megnyílik-e.Nem értem.
Na mégegyszer:

https://picasaweb.google.com/106837538605117900304/MateszalkaKocsordGyor...

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

13
aghla képe

Műxik.

Műxik.

14
Frenki képe

Örülök és bocsi.No

Örülök és bocsi.No megcsináltam a feliratokat is ha esetleg előbb nézted volna meg.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

15
Prof.gruppetto.hu képe

Elkeserít, ha belegondolok,

Elkeserít, ha belegondolok, hogy ha ezt inkább szemléletformálásra és propagandára költötték volna, akkor már hol tarthatnánk...
Ehelyett megy az eszetlen és kontraproduktív infrastruktúra építés...

www.gruppetto.hu

16
aghla képe

Jó, de akkor én

Jó, de akkor én szeretném!
Aztán kösse fel a gatyáját, aki ellenőrzi, mennyire volt produktív 9 milliárd fél év alatt.
Nem tudom hol tarthatnánk, csak azt, hogy én hol tarthatnék....

17
gazember képe

Nem is tudtam, hogy ilyen

Nem is tudtam, hogy ilyen sok pénzért vásároltak sárga festéket ... bár, ha belegondolok, milyet bukkanok a Múzeum körúti piktogramokon is .... :-O

Bagucci fluoreszkáló csuklópánt digitális pulzusszámlálóval

18
airdace képe

Jánosék azért látják,

Jánosék azért látják, hogy tragikus a helyzet, hiszen napi szinten keresik meg az MK-t önkormányzatok, hogy támogassa a tervét egy felesleges és drága bicikliútra. Utána meg megsértődnek, ha nemet mond az MK.. rengeteg ilyen van. De sajnos sem az önkormányzatok nagy része, sem a kormány nem a szemléletformálásra, hanem betonra akar költeni. Merthát az ő szemléletük sincs átformálva még...

____________________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe

19
Frenki képe

Mátészlka-Kocsord=5 km

Mátészlka-Kocsord=5 km 278Mft 56Mft/km
Kocsord- Győrtelek=6 km 121Mft 20Mft/km
Mindkettő a 49-es úton van...
Hát még ha a Ft/km pontatlan is a végösszeg vélhetően nem.
Mi történhetett azon az 5 km-en ami miatt több mint 2X-es lett a költségvetése a másik 6 km-hez képest?
A januári sorozaton ti is meglátjátok majd, nem lesz se alagút, se viadukt,se felüljáró, se körgyűrű,se metró , se híd rajta.(ha a 49-es nyomvonalán viszik)Pontosabban van egy híd Kocsord előtt, mellette egy vasúti híd de azokat már megépítették vagy 50 éve, ha jól emlékszem járdás a közúti, de gondolom a híd előtt megszűnik a bringaút át a hídon, ott rögtön letiltanak majd az úttestről, (jelenleg) a járdás szörnyűségre, ráadásul át rögtön a híd után az úttest baloldalára.
Ez egy települések közötti, teljesen átlagos kétsávos aszfaltburkolatú út.Mszalka végén van egy betorkollós kereszteződés ott van a város egyik legújabb építésű útburkolata és a 2 sáv 4 sávvá bővül át a városon Jármi irányába.Max a város határába tudok elképzelni egy lámpás átkelőt a bringásoknak, mert elég nagy forgalmú,Csenger felől az államhatárról jönnek a kamionok Mszalkán át vagy Nyíregyháza, vagy Debrecen irányába.
Ha jól számolgatom ez kb Mszalka Zöldfa-Kinizsi sarkon lévő bringaútjától menne Győrtelek Csenger felé tartó település végéig.Az 11,1km.Ez tehát egy teljes rekonstrukció is lehet.Kíváncsi vagyok befedik-e a nyitott közműárkokat.Máshol nem nagyon lesz hely.Ezek szerint megszűnne a járdás borzalomhegy mindkét településen?
Ha kapok valamit a rendezési tervekről megosztom.
Köszi az adatokat!Nem is hallottam róla.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!

20
err képe

56 meg eleg hatareset.

56 meg eleg hatareset. Viszont az a 79m Nyirmeggyesnel. Na, az valamit tud. Kivancsi leszek.

A csepelinel feltoltottek annyi folddel mint a szemet, szep munka volt. Es igy jon ki 45m/km-re. Szeparalt, es - eddig - jo minosegu, hasznalhato lesz. Eleje vege persze meg kerdeses. De ez a 45m.

Siman ra kene kerdezni erre, hogy mi indokolja az orszag egyik, ha nem legdragabban epulo kerekparos infrajat.

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

21
Pontagy képe

a csepelinél kicsit

a csepelinél kicsit bezavarnak (most még) a betontömbök, amik eltorlaszolják az utat, de valami jótét lélek eltoloncolta őket annyira, hogy most már el lehet férni rendesen.
Mikorra ígérték annak az átadását?
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

22
err képe

"Tovább csúszik a csepeli

"Tovább csúszik a csepeli gerincút kiépítése is, amelyre még 2009-ben kötöttek támogatási szerződést. A 2011. szeptember 15-i véghatáridő azonban tarthatatlanná vált, mert a Corvin úton a Nemzeti Közlekedési Hatóság nem fogadta el a tervekben szereplő vasúti átjáró biztosítását, illetve a munkaterület egy részét csak késve adták át a kivitelezőnek a tulajdonjog rendezetlensége miatt. Ezek miatt a véghatáridő 2012. július 31-ére módosul. A képviselők 28 igen és 1 tartózkodással fogadták el ezt az előterjesztést."

Nekem tovabbra is ez a legfrissebb infom. A torlasz nem veletlenul van ott egyebkent, de ez mar sokszor sok helyen ki lett targyalva...

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

23
airdace képe

A projektek nem

A projektek nem tökéletesek (sokszor tényleg feleslegesek), de amit tutira számonkérnek, mivel uniós pénzről van szó, hogy folyamatos, hálózatba kapcsolódó infráról legyen szó. Tehát ha ilyen van benne, hogy a hídon tolni kell, akkor felejtős, nem fogják kifizetni. Persze, lehet látni ilyeneket, azokat valószínűleg saját pénzből építette az önkormányzat. Ezeket szigorúbban mérik, persze jól felül is árazzák jó magyar módon, ha már megkövetelik a minőséget. Itt pl. már az egyrétegű aszfalt sem megy el.

Mátészalkai kerékpárutakról testületi vita (476. oldaltól)

Mátészalka-Kocsord, MK vélemény
______________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe

24
Frenki képe

Nem találom az egyrétegű

Nem találom az egyrétegű aszfaltos részt, hol van ez?.
Átolvasva ez még igazából nem is műszaki, hanem egy gazdasági jellegű döntés amiben azt tárgyalják ki, hogy legyen-e Meggyes és Kocsord irányába kerékpárút Mszalkáról, ill hogy a fő akadály, hogy Meggyes felé hiányzik egy max 200m -es rész amire nincs támogatás, és Szalka még nem tudja hogyan oldja meg a rész finanszírozását.
Még mindig nem stimmel valami a lenti táblázat adtai biztosan jók?
Mszalka (D.Gy. utca)-Kocsord előtti híd=2,2km
Kocsord vége-Győrtelek=1,7km
Szum:3,9km, különbözet 7,1km?
Honnan van a 11km össztáv?
A Jkv szerint ez a projekt 100%-os finanszírozású és 0% az önrész, de csak külterületi fejlesztésre vehető igénybe és max 250m-et finanszíroznak a belterületen, akkor ha ezen a távon van egy olyan pont ahol beköthető egy helyi kerékpárútba.
Meggyesnél pont ez hiányzik, hosszabb a belterületi rész.A 250m-en felüli részre próbálnak most forrást szerezni önerőből.

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

25
aghla képe

Jó kis gumicsont ez a

Jó kis gumicsont ez a táblázat. Többen ráugrottunk, közben azt sem lehet tudni, melyik sor mit jelent.
21-65 sorig "tervezés"

Azt tervezik hogy majd ennyibe kerül vagy csak a tervek elkészítése ennyi?

30-31 sor: Tata-Eurovelo kapcsolat 8-10 km, 35 millió. Kivitelezésre kevés, tervekre vagy sárga festékre sok.

22 sor Bócsa-Soltvadkert egymástól 6 km. 20 millióból terveket készítenek, vagy utat építenek?

Más. Hajlamosak vagyunk szidni a tervezőket, mennyire másként gondolkodnak. Valljuk be, nehéz lenne velünk, bringásokkal bármit is egyeztetni. A mi véleményeink is baromi szélsőségesek, mondjuk a
"tragédia, hogy infra épül"-től a
"csak a Donauradweg biztonságos"-ig.

26
airdace képe

Bocs, ha nem volt világos.

Bocs, ha nem volt világos. A tervezés csak a 24-34. sorokra vonatkozik. Bócsa-Soltvadkert 20 millió a terv. Tata az csak tervezés, konkrétan erről: "A Duna-menti településeket Vénektől Dömösig összekötő, az 1. és 10. számú főutakat kiváltó közlekedésbiztonsági célú kerékpárút hálózat fejlesztésének előkészítése"
Tehát nem csak a tatai kapcsolat, sőt, ez uszkve 100 km, lehet, hogy a tervezők is drágán dolgoznak, de azért ez elég hosszú.

A kilométereket tényleg saccoltam Google útvonaltervező alapján, de nem tudom, hogy valójában hol kezdődik, hol ér véget a bringaút, pl. Nyírmeggyesnél, hogy benne van-e a belterület is. Ha igen, akkor hosszabb, és kevesebb jön ki kilométerárra.

És hát az egyeztetés - ezzel az a baj, hogy pl. egyre többen kérnek az MK-tól véleményt, mert plusz pont a civil szervezetek támogatása. Aztán amikor megmondja az MK, hogy elválasztott izét a város közepébe nem kéne, akkor jönnek, hogy mit pofázunk mi bele kívülről, a fővárosból, mikor az adott településen a lakosság (a kerékpárosok is) és az önkormányzat is elválasztott bicikliutat akar, mi a bajunk vele. Így azért eléggé nehéz szemben az árral.. És akkor még nem beszéltünk az olyan politikusokról, akiket nem érdekelnek a különböző vélemények..

________________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe

27
aghla képe

Azt hittem ezt a

Azt hittem ezt a táblázatot hivatalos szerv adta ki.
Ha Te gyűjtötted össze akkor no kritik, hanem riszpekt+thx.

28
airdace képe

Ja, a bejegyzésben nem úgy

Ja, a bejegyzésben nem úgy írtam, de errorka levette, azért írta hogy legyen színkódok meg ilyesmi :)
Ez olyan, mint a Szabadság hídi piktók, amire valaki reklamált, hogy milyen bénán festette fel a főváros :)

______________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe

29
corphicks képe

Dél-Alföld / Baja-Vaskút

Dél-Alföld / Baja-Vaskút kapcsán találtam egy októberi hírmorzsát.

A cikk utolsó bekezdése a témába vágó:

"Az önkormányzat reményei szerint a Vaskút és Baja között megépítendő kerékpárútra benyújtott pályázatot is kedvezően bírálják el. Sikere esetén a Vaskúti ÁMK-tól egészen a Wesselényi utcai lámpás kereszteződésig közlekedhetnek majd biztonságosan a kerékpárosok."

30
airdace képe

A táblázatba be fognak

A táblázatba be fognak kerülni a 2006-2010 között megítélt támogatások is, hogy egyben lehessen látni.

Közben elkezdtem összeszedni azt is, hogy melyik utak felújításánál épül bicikliút is az út mellett. Ilyen a 47-es (Szeged-Békéscsaba, itt 53 km hosszan épül), az 55-ös (Szeged-Baja, itt 93 km), a 31-es és a 33-as (Jászberény-Füzesabony és Füzesabony-Poroszló) és a 37-es Gesztely-Bodrogkisfalud között (itt 6 km hosszan Mezőzombor környékén, ahol nincs párhuzamos mellékút). Ezekből nagyjából összeáll, hogy hol lesznek egybefüggő hálózatok (hogy településen belül melyik tekinthető kerékpárosbarátnak, az egy másik kérdés, a legtöbb helyen ugyanis ott is elválasztott infra épül).

Nagyobb hálózatok:

1. Sopron-Fertő-tó-(Ausztrián át)-Szigetköz-Győr
2. Balaton-kör, B.almádi-Veszprém-Herend, Veszprém-Nemesvámos, B.szentgyörgy-Marcali
3. Székesfehérvár-Velencei-tó
4. Budapest-Dunakanyar (ez még azért hiányos)
5. Gemenc-Baja-Szeged-Békéscsaba-Szarvas-Szentes
6. Debrecen-Mátészalka-Nagykálló-Nyíregyháza
7. Tisza-tó

(Hogy most hol van infra, azt a KENYI-n nagyjából meg lehet nézni, de ez sem teljes. Békés, Bács-Kiskun és GyőrMS megyékre megbízható.)
________________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe

31
Frenki képe

A 6. pontból idén nyáron

A 6. pontból idén nyáron jöttem végig a Debrecen-Mszalkán.
Településeken van ahol van bringaút, de az sem mindenütt, települések között nem jellemző.Debrecenből visz ki egy nem túl kellemes út talán Hajdúsámson túlsó végéig.
Nagykálló és Nyíregyháza között sem rémlik bringaút.
Honnan vannak ezek az adtok amik alapján hálózatnak látszanak?
Ne érts félre, nem kötözködöm,csak idén menetem a környéken egy keveset, és amit láttam az nem vág egybe néhány általad közölt adattal.Tavasszal-nyár elején be tudok vállalni egy Debrecen-Mszalka útvonal befotózást.
Ugyanezért kérdeztem az Mszalka-Kocsord-Győrtelek útvonal hosszával kapcsolatosan.Nézd meg a Google térképen az útvonal hosszát, nincs 11 km.Ki közölte ezeket az adatokat, amikből dolgoztál?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

32
airdace képe

Úgy értettem, hogy a most

Úgy értettem, hogy a most megítélt támogatások alapján ez 1-2 éven belül hálózat lesz.

Debrecen-Mátészalka ezért:
1. Debrecen-Hajdúsámson - van bicikliút (nem tudom milyen a minősége, idén év elején elöntötte a belvíz, akkor ígértek mellé vízelvezetést...)
2. Hajdúsámson - ÉAOP 2009, 258 MFt
3/a. Hajdúsámson-Nyíradony - KÖZOP 2009, 337 MFt
3/b. Hajdúsámson-Nyíradony - ÉAOP 2011, 352 MFt
4. Tamásipuszta belterület - ÉAOP 2007, 25 MFt
5. Aradványpuszta belterület - ÉAOP 2007, 48 MFt
6. Aradványpuszta-Nyíradony - KÖZOP 2011, 264 MFt
7. Nyíradony-Nyírbogát - KÖZOP 2011, 324 MFt
8. Nyírbátor-Nyírmeggyes - KÖZOP 2011, 481 MFt
9. Nyírmeggyes-Mátészalka - KÖZOP 2011, 237 MFt

Tehát 2,3 milliárd Ft-ot szánnak erre a szakaszra, remélhetőleg ennyiből össze tudják kötni a két várost.

Mátészalka-Kocsord: a km-adatokat én mértem Google térképen, ha rossz, akkor én néztem el. A támogatási adatok az nfu.hu-ról származnak. Legegyszerűbben térképen kérdezhetők le.

Nagykálló-Kállósemjén bringaút fog most épülni, Nyíregyházáig azért még hiányzik pár km.
______________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe

33
Frenki képe

Köszi! Most már értem mi

Köszi! Most már értem mi van.
A Mátészalkás rossz adatot sejtem hol ronthattad el:vagy a város közepére tetted a kezdő pontot(Jármi utca másik bringaút vége) vagy a Zöldfa utcától (ahol most kanyarodik Nyírcsaholynak a Debrecen felőli bringaút) mérted a távot Győrtelek végéig.Úgy az első 12,2 a második 11,2 km.
A Dózsa György utca(Jkv szerinti kezdőpont) a kocsordi irány felé van Mátészalka egyik déli "nyúlványa"
Ha marad idő jövőre megnézem a Kállói projektet is.
A Sámsoni út nem valami nagy ágyú felnyomják a mellette lévő erdős részek gyökerei az utat, figyelni kell.Én 23-as gumis outival mentem.Fel lehet pattanni rajta ha nem figyelsz.Nincs mindenütt fa mellette ott jobb.Nagyrészt vagy az úttal egy szintben vagy egy közmű árok elválasztásával attól szintben lejjebb megy.Bal oldalra esnek a szántóföldek azok még lejjebb vannak(kb 50 cm) a bringaúttól.Nem láttam de eltudom képzelni hogy nem ázik fel a belvíztől, de lehet hogy tévedek.Vannak ettől eltérő részei de emlékeim szerint a nagyrészt ilyen.
Ja igen, nem túl széles kb mint a Csepeli új rész 2/3-a, olyan "másfélsáv" bebambulva nem jó előzni.Semmilyen felfestés nincs öreg aszfalt, 'oszt jó napot.

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

34
aghla képe

A KENYI is megérne egy

A KENYI is megérne egy misét. Szeretném összeszedni, ki mit tud róla, majd nyitok egy fórumot.
Dec. 10-én küldtem nekik az alábbi mailt, eddig senki nem válaszolt.

Tisztelt KKK!
Tisztelt XY!

Elkötelezett biciklis aktivistaként 5 éve gyűjtök GPS adatokat ill.
fotókat környezetem kerékpárútjairól.
..........
A KENYI jelenleg látható térképén meglehetősen sok eltérést látok
a valós helyzethez képest- ha a jelkulcsokat jól értelmezem.
..........
Tisztelettel ajánlom fel együttműködésemet Nyugat-Dunántúl
területén, telefonos vagy akár személyes konzultáció után, igény
esetén.

Üdvözlettel: Én

35
airdace képe

Látszik, hogy nagyon

Látszik, hogy nagyon nyögvenyelős az egész. A hírekben ott van, hogy 4 megyére teljes az adatbázis, de én is hallottam, hogy sok a hiba a térképen. Most elvileg a pályázóknak már kötelező felvinni a támogatásból épült útvonalakat, ez talán már motiváló erő..

__________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe

36
Frenki képe

Na eggyel több okom van

Na eggyel több okom van rá, ha lesz időm akkor felrakjam az idei bringautakról készült fotóimat.Hasonlóak a SZSZB megyés képeimhez, +-20 méter eltéréssel megállapíthatóak a kezdő és végpontok, csak nem egy adott település összes útja van rajta, hanem azok amik útba estek a túrázóknak+ néhány extra...
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

37
vnorb képe

Közel 227 millió

Közel 227 millió forintból épül kerékpárút Győr és Abda között. A tervek szerint a körülbelül 9 kilométeres szakaszt legkésőbb december végéig megépítik.

http://www.kisalfold.hu/gyori_hirek/kozel_227_millio_forintbol_epul_kere...

A nyomvonal még nem nyilvános és azt sem lehet tudni, hogy Győrbe hol érkezik meg ez a karékpárút, de az pozitív ebben az ügyben hogy a 10 km immár kerékpárral is járható lesz.
A 227 mFt nem tudom mire lesz elég? Ha jól tudom ezelőtt kb 50 millióból építettek ki egy km-t, ez meg talán csak a felére jönne ki. Remélem nem a normál kerékpárút szélesség fele lesz belőle.

38
err képe

20-40m kozott van a

20-40m kozott van a szeparalt cucc kilometer ara, de persze lehet tobb is.

Ami itt erdekes lehet, hogy hogy jon ki a 9km. Gyoriek nem nagyon ertik, hacsak nem oda-vissza szamoljak.

Gyor az egyik legelkurtabb (direkt a finom megfogalmazas) infrastrukturaval biro varos. Varjuk ki a veget...

39
aghla képe

1.4 km +kevés fantázia

1.4 km +kevés fantázia kellene.
Ők 9 km-t építenek, 227 millóból, ezen már sokszor morogtam itt a CM-en is.
Ezenkívül mélygarázst 3000 millióból...

40
vnorb képe

igen, ez az aránytalanság

igen, ez az aránytalanság nagyon súlyos, de a presztizsberuházások firtatása most messze vezetne. (a mélygarázs lesz a győri 4-es metró :(

Én úgy érzem, hogy Győr lehetne jó kerékpáros város ha el tudnánk érni némi szemléletformálást.
Most is nagyon sokan kerékpároznak, de sajnos a városnak csak bizonyos részei érhetők el, nagyon sok hely tiltva van, vagy illegális utakat, vagy óriási kerülőket kell tenni.
Nekem ezért pozitív, ha megjelenik olyan hír, hogy a 10km-re levő faluból be lehet végre jutni egyenesen, szabályosan a belvárosba.
(Az már csak hab lenne a tortán, ha pl. a Szt. István ~6 sávjából 1 sávnyi juthatna a kerékpárosoknak, és lekerülnének a bringatilos táblák.

41
Sceptico képe

És te hol kezdenéd a

És te hol kezdenéd a szemléletformálást egy ennyire arrogáns, maga útját járó, tekintélyelvű, logikát, józan paraszti észt, valódi demokráciát nem ismerő, rablóknál is rosszabb gazemberek vezette városban? Ehhh...
---

42
vnorb képe

Ha Budapesten működik

Ha Budapesten működik valami, Győrben is lenne rá némi halvány esély...