Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Icarus képe

Szerintem a masodik, a

Szerintem a masodik, a kanyarlevagos... az elsoket szimplan csak tarkon csapkodnam hogy miert kell annyira sietniuk a piroshoz

2
Shag_Beckur képe

Én is így gondolom. Baromi

Én is így gondolom.

Baromi idegesítő. És veszélyes.

3
elfroland képe

... ráadásul tök

... ráadásul tök fölöslegesen amikor a következő piroson úgyis meg kell állniuk a kereszt forgalom miatt. Szóval nem nyertek vele semmit. Ész hová mész...

4
Icarus képe

Bar nem volt egyertelmu, a

Bar nem volt egyertelmu, a kovetkezo pirosra gondoltam en is :)

5
Shag_Beckur képe

A kék ruhás amúgy nyomott

A kék ruhás amúgy nyomott egy balost, csak levágtam a végéről, mert nehezen látható, feliratozni meg nem volt kedvem.

6
feb képe

Ha megáll a pirosnál, majd

Ha megáll a pirosnál, majd a zöldnél elindul, meg kell várnia a balról jobbra (már a pirosban elinduló) menő gyalogosokat, miközben a mellette álló autó már el tud indulni.
Az autó jobbra akar kanyarodni, bemegy a bringás elé, viszont nem tud továbbmenni az előtte álló többi autótól.
A gyalogosok átmennek, elindulhat a bringás, viszont aközben jobbra kanyarodó autótól nem tud menni.

Én mindig átmegyek, persze a gyalogosok zavarása nélkül.

7
jeremy spark képe

Bocsesz, de annál a

Bocsesz, de annál a lámpánál úgy van a rend - HA MEGNYOMOD A BRINGÁSOKNAK KIHELYEZETT GOMBOT - hogy a gyalogosok után vált a bringás lámpa(az autósok jobbra kanyarodása addig piroson áll), s utána mehetnek jobbra az autósok, mikor is a bringás lámpa már PIROS. Tehát még soha nem használtad helyesen azt a lámpát. Nem akkor van zöld a bringásoknak, amikor az autósoknak, próbáld ki egyszer:)
Vegyülj el

8
feb képe

Már a körúton is van

Már a körúton is van ilyen gomb? Én még csak az Andrássyn láttam ilyet.

9
Icarus képe

Csak az andrassyn van

Csak az andrassyn van

10
elfroland képe

coming out: Még soha nem

coming out: Még soha nem nyomtam meg azt a gombot pedig hmmm... pár százszor biztos jártam arra.

11
feb képe

A videó pedig a körúti

A videó pedig a körúti részen készült ha jól látom, a villamosmegállóban.

12
Icarus képe

Igen, szerintem amikor a

Igen, szerintem amikor a kiraly utca felol mesz az oktogonhoz :)

13
Frajti képe

Pont nem. Hanem a Nyugati

Pont nem. Hanem a Nyugati felől a Király utca felé tartó irány.

~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~

Solo la AS Roma per sempre!

14
feb képe

Jaja, a villamos megálló

Jaja, a villamos megálló mellett áll. Azért akkora a gyalogos forgalom.

15
jeremy spark képe

Akkor mea culpa:) Vegyülj

Akkor mea culpa:)

Vegyülj el

16
Miló01 képe

Egyik sem. Ez a

17
Shag_Beckur képe

Az durva. Motoros észnél

Az durva.

Motoros észnél volt rendesen.

18
lazac képe

És akkor ez? (3. percnél

És akkor ez? (3. percnél indul a móka)

http://www.youtube.com/watch?v=19LlEYK_t2s

19
Zsurmi képe

Végül is rekuval

Végül is rekuval önerőből lehet 60-al is menni...

-
Zsurmi

20
asztalosgabor képe

A másodiknál te is

A másodiknál te is veszélyes voltál, mert ha a kanyar után a te sávodban áll valami, vagy halad lassan, akkor beleszállsz. (relatív gyorshajtás)

21
Shag_Beckur képe

Ezen sokat gondolkoztam én

Ezen sokat gondolkoztam én is. Arra jutottam, hogy szerintem nem vészes.

Vedd figyelembe, hogy míg a kamera jobbról vesz, én bal oldalon ülök, tehát belátok a kanyarba. Másrészt az 50km/h országúton nem az az eszeveszett száguldozós sebesség, még egy kanyarban se.

Egyébként tény, hogy vannak olyan kanyarok, amiknél én is érzem, hogy bár technikailag baromi lassan haladok (20-40 km/h-val lassabban, talán még lassabban, mint ahogy amúgy be lehetne venni még sávon belül), de már nem biztos, hogy akadály esetén meg tudnék állni. Ezen még javítanom kell.

22
asztalosgabor képe

Normál esetben a követési

Normál esetben a követési távolság a reakcióidő alatt megtett út.
Sokan úgy gondolják, hogy ekkora belátható útszakasz bármikor elegendő, csak azt hagyják figyelmen kívül hogy álló jármű is lehet az úton, míg a követési távolságnál a járművek sebessége ugyanakkora.
Ebből születnek aztán az autozz blogon a bejegyzések, ahol váltig állítják egyesek, hogy szabályosak voltak miközben valakibe hátulról beleszálltak.

23
Shag_Beckur képe

Hidd el, tudom ezt

Hidd el, tudom ezt :)

Találkoztam már elég érdekes dologgal az úton, hogy tudjam nagyjából milyen veszélyek leselkedhetnek rám.

Ebben a kanyarban pl. lassú bringások fordulhatnak elő. Hosszú emelkedő után jobb kanyar, kb. 8-12 km/h-val halad a jobb oldalon a biciklis itt. Előzni nem igazán lehet (megfelelő oldaltávval), csak 2-300 méterrel később.

Ezeket általában belekalkulálom a dologba. Legalábbis szeretem ezt képzelni. Igazából semmi nem szól amellett, hogy jól gondolom, csak az, hogy eddig minden, tőlem független gázos szitut sikerült megoldanom nulla, vagy minimális anyagi kárral (pl. kikanyarodtak elém STOP tábla mögül, majd megijedvén, hogy én is ott vagyok, leblokkoltak keresztbe. Természetesen úgy, hogy esélyem se legyen megállni, vagy rendesen kikerülni. Innen kb 600 méterrel arrébb).

A másik bukkanó mögött kezdett el megfordulni az országúton. Satufék, közben rögtön nyomtam is a vészvillogót, hogy hátulról belém ne jöjjenek. A pulzusom se emelkedett meg. Pár évvel ezelőtt jobb kanyar után látom, hogy ketten jönnek velem szemben egymás mellett. Mit lehet tenni, óvatosan kihúzódtam a padkára 70-80 km/h-nál (fékezni már nem volt idő). Így elfértünk. Egyelőre úgy néz ki, hogy az ilyen helyzeteket hideg fejjel képes vagyok megoldani, de remélem nem cáfol rá az élet.

Persze az is lehet, hogy egy közveszélyes állat vagyok és felelőtlenül közlekedek. Bár ez remélem nem igaz. Az igaz lehet, hogy felelőtlen vagyok. Tényleg lehet, hogy túl gyorsan veszem be ezeket a kanyarokat. Ki tudja?

Én úgy érzem, hogy a sebesség és a figyelem kombinációja pont jó, de ezt csak egy valós helyzet tudja megválaszolni. Bár, ha lehet, szeretnék inkább nem belekeveredni ilyenekbe:)

24
mic72 képe

Szerintem egyik sem, majd ha

Szerintem egyik sem, majd ha 140-nél persze szabálytalanul mert 84-es főút, egy emelkedő tetején veled szemben egy osztrák paraszt teso, 7-es BMW-vel a te sávodban veled szemben, akkor panaszkodj :D vissza három árok-drift, eset után csend 2-kilométerrel késöbb a körforgalomnál öv bekapcs, bár mindegy lett volna.... mondtam az asszonynak.....
Nem! nem vezetek profi módra, csak jobban mint az átlag, de így is csak a vakszerencsén és a tudatalatti-reflexeken múlott. Na ez a mák
U:I A családom megnyugvására öregebb lettem és már nem BMW van hanem skodri 1,3, szóval mérsékelten vagyok állat !

első +1

25
Shag_Beckur képe

Na igen:) Azért ezt se

Na igen:)

Azért ezt se feltétlen akarom megtapasztalni.

ÖVET MEG MINDIG, MINDEN KÖRÜLMÉNYEK KÖZT!

De ezt komolyan mondom.

26
Shag_Beckur képe

http://www.youtube.com/watch?

http://www.youtube.com/watch?v=0fIqjA6udic

Ma sikerült.

Az a 16 inkább 18 frame, amíg elkezd bebólintani a kocsi, ami 0.6s-nek felel meg (30 FPS a kamera). Fáradt, dekoncentrált, nyomott voltam kicsit. Sebesség kb. 60 km/h (lakott tábla a kanyar után, itt jogilag még 90 a megengedett).

Nem fékeztem nagyot. Ezen gondolkoztam sokat. Hátulról követtek, ennek tudatában voltam. Ezzel a fékerővel így is megálltam volna a kutya előtt valószínüleg. Tudat alatt lehet, hogy nem akarok túl nagyot fékezni, ha nem muszáj. Ez csak azért szar, mert ha olyan helyzet van, akkor képes vagyok-e padlózni? Addig jó, amíg nem kell, akkor minek erőltessem? De durva szituban nem fogok töketlenkedni? Na ezt nem tudom. Remélem, hogy nem, mert eddig a fékerővel nem volt gond. Vagyis egyszer de, a STOP mögül kikanyarodónál, de régen volt, fogalmam sincs, hogy mekkorát fékeztem.

Szóval elvileg 60-ról kb. 20-25 méteren belül megállok (saccra a videó alapján), reakcióidővel együtt (akár fáradtan is). Ennyit meg azért bőven belátok a kanyarban.

Btw, a követési távolságot nekem nem a reakcióidő, hanem a 2(-3?) másodperces szabály alapján tanították. Nem is szeretek közelebb menni, akkor már nem elég a gázelvétel, fékezni kell minden piszlicsáré dolog miatt.

27
lrdr képe

Hát, értékrendfüggő, de

Hát, értékrendfüggő, de az én teljesen idejétmúlt humanizmusom szerint a 2.
(Az elsőnek lehet h van értelme-nem ismerem a környéket, de pl. délinél Alkotásról Krisztinára balra kanyarodva ha nem a villamossínen állva várom meg, h az alkotás megálljon, és indulok is rögtön, nem jutok el zöldhullámon az Erzsébet hídig.
Más kérdés, h amíg a gyalogos zöld tart,addig max. a háta mögött csorgunk át, zebracsíknak álcázva magunkat.)

28
Zsurmi képe

A második. Ugyanis az

A második. Ugyanis az konkrétan veszélyeztetett valakit. Az első videón csak szabálytalanok voltak, nem veszélyesek.

Szabályfetisiszta nézőpontból pont fordítva van.

-
Zsurmi

29
Frajti képe

Mindkettő szabálytalan.

Mindkettő szabálytalan. Mert a kanyart levágó záróvonalat lép át.

~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~

Solo la AS Roma per sempre!

30
Zsurmi képe

A kérdés ez volt: "Melyik

A kérdés ez volt: "Melyik a veszélyesebb?".

Persze, hogy szabálytalanok voltak.

-
Zsurmi

31
j_gergo képe

Az első pofátlan.

Az első pofátlan. Gyalogosok között nem szlalomozunk semmilyen járművel. Az utolsó gyalogos háta mögött lehet legföljebb elmenni.

Ha nincs gyalogos, és pirosozik, az tökmindegy, senkinek sem árt, csinálja nyugodtan de ha zöld van a gyalognak, hadd ne kelljen már nekik a biciklisek elől ugrálni.

A másodikból halálos baleset is lehet ilyen forgalom és csúszósság mellett.

32
Hilfy képe

Az utóbbira szavaznék,

Az utóbbira szavaznék, nekem vitték így le a tükrömet a Ferihegyi gyorsforgalmin. Mindig leizzadok, ha eszembe jut, hány centi kellett volna a frontális karambolhoz. A kolléga olyan 120-szal jött szemből.
Az elsővel kapcsolatban: rendszeresen arra megyek én is; mazochizmus vagy sem, én kivárom a zöldet, de azt sem ugatom meg aki nem így tesz. Én már csak a keresztirányú forgalom miatt sem tenném (Hősök tere felől jövők, akik akár a Petőfi híd felé mennek tovább, akár vissza akarnak fordulni a Hősök tere felé)