Mostanra talán szokásos őszi bejegyzés.
Aki szokott autózni is, lassan felhívhatja a gumist gumicserére (vagy aki házilag oldja meg, készítheti a szerszámokat). Napközben 10-12 fok, éjjel, hajnalban már -2, +2 közti értékek vannak. Jobb idő úgyse lesz, viszont nem kell majd az első minusz, vagy első hó esetén döbbenten állni, hogy két hétre előre be vannak táblázva a gumisok, most mi legyen.
Én most telefonáltam, megyek pénteken és nyugodtan várom a hóesést :) Illetve csak félnyugodtan, mert úgyis lesz valaki, aki nyári gumival próbálkozik majd és nem lehet tőle haladni.












Most így elsőre nem látom
Most így elsőre nem látom át, hogy ennek mégis mi köze bármiféle CM-es témához.
Viszont aki végig tervezi bringázni a telet, és még nincs neki, annak érdemes utánanézni a szöges guminak, nehogy úgy járjon, mint mi tavaly, amikor az első fagyok-jegek megérkeztével döbbenten tapasztaltuk, hogy nem csak Magyarországon, hanem egész Európában eltűntek a boltokból a szöges gumik, ahol meg mégis lehetett kapni, ott a 2 hónappal korábbi ár kétszeresét kérték érte.
Amúgy amíg volt kocsim, addig egy 30 perces hétvégi program volt lecserélnem a négy kereket - télen úgyis kár tönkretenni a könnyűfém felnit, a téli gumik ott vártak a lemezfelnire felszerelve :)
Semmi köze a CM-hez,
Semmi köze a CM-hez, viszont sokan autóznak is, és gyakori az, hogy az ember későn kap észbe és már tényleg teli vannak a gumisok. Talán elfér itt a blogok közt, egy kis figyelemfelkeltő, ami a biztonságos téli közlekedésre hívja fel a figyelmet.
Sőt, még akár bringás téma is lehet, mert a nyárinak hidegben rosszabbak a tapadási mutatói, így akár az is megeshet, hogy emiatt csapnak el egy biciklist, mert nem tud megállni az autós.
Szóval a blogbejegyzés nem flame, csak segítő szándék :)
Hogy a lemez, vagy az alufelni a jobb-e, az kérdés, én aluzok télen is, eddig nem lett semmi baja. Ha meg már annyira nekicsúszok a padkának, akkor a felni lesz a legkevesebb, a futómű többet kap az áldásból.
A móka akkor kezdődik,
A móka akkor kezdődik, amikor elkezdik sózni az utakat - mert az olcsóbb.
Aztán a sós lé megeszi a bringák hajtását és vázát, meg az autók felnijét, kipufogóját, alvázát.
Na igen :(
Na igen :(
tavaly telet
tavaly telet végigbringáztam 28-as continental contact gumikkal, szögek nélkül.
az ideit megpróbálom 23-as slickel :)
sárvédők fent, most már jöhet a tél.
Simán.Tavalyelőtt én
Simán.Tavalyelőtt én voltam a városban az egyetlen hülye, aki 7 baros Continental Ultra race 23-assal járt 7-8 baron.
Beállt fékekkel és váltókkal, gyakorlatilag hajtás volt csak és semmi más.A só mindent befagyasztott, nekem áprilisig nem jutott időm szétszedni.
A fixisek csak néztek, mondtam is nekik, ez az igazi, csak előre hátra szabadon fut, nuku ám skid, meg trackstand!Mégis meg tudtam állni vele egy helyben a pirosnál.
Minden reggel át a petőfin budára, este meg vissza.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
http://criticalmass.hu/blogbe
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20101026/teli-gumi
Inkabb nyitottal volna egy forumot, es minden evben elohozod. Tobb ertelme lenne, mint kreativkodni a topicok cimevel :D
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
De a blog szemelőttebb van.
De a blog szemelőttebb van.
Mondjuk ez pont nem igaz: A
Mondjuk ez pont nem igaz: A fórumot minden hozzászólás újra a frissek közé teszi.
- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."
1280x800-on letiltott felső
1280x800-on letiltott felső bannerrel annyit látok a fórumból, hogy "Aktív fórum témák". Felső bannerrel annyit se.
Itt igazából csak a figyelemfelkeltés a lényeg.
De igaz lehet, lehet, hogy érdemes lenne áttenni fórumba. Na majd jövőre:)
mennyivel lenne több
mennyivel lenne több értelme?
Peldaul ha valaki kerekparra
Peldaul ha valaki kerekparra keres teli gumit, nem Shag 286 egyforma cimu blogbejegyzese jon elo...
Raadasul mindig felugrik az aktiv forum temak koze, es igy, bar Shag kimagyarazza, szem elott van. Az o elmelete alapjan 2 naponta ki kene irni, mert lekerulhet a friss bejegyzesek kozul siman, ha nem jo az utemezes...
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Autón fönt vannak, a
Autón fönt vannak, a bicón még gondolkodom, hogy van-e értelme venni egy kevésbé slicket télire, vagy csak majd óvatosabban megyek :)
Trágya idő esetén meg előveszem az előző bringát, amit már rég el kellett volna adjak, de valahogy nem jutottam odáig.
Csak a pilácsokat kell átszerelni, meg kéne új fékpofa. Ha beválik, lehet hogy megtartom mégis, és ő lesz a nem-sajnálom gép.
Lassan jönnek a fagyos
Lassan jönnek a fagyos reggelek, ideje lesz bejáratni a Marathon Winter-t, mielőtt megérkezik az első hó.
Szénhidráttal rakom oszt?
Powered by OLMA dobré mléko
Bejáratni? Elárulod, hogy
Bejáratni? Elárulod, hogy miért?
~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~
Solo la AS Roma per sempre!
Új szöges gumikkal
Új szöges gumikkal érdemes menni egy kicsit kíméletesen (satuféket kerülve), alacsonyabb nyomáson, hogy a szögek biztosan "beágyazódjanak". Van amelyik a gyártás/szállítás/felrakás után nem ül bent olyan mélyen, ahogy kellene. A Nokian 50km-t ír, az valszeg túl konzervatív, de valamennyit érdemes.
Én is Schwalbét fogok tesztelni. Tavaly októberben megrendeltem Németországból, májusban jött meg, úgyhogy előző tél Nokiannal ment, de most nagyon kíváncsi vagyok az újra.
Értem, ksözi a
Értem, ksözi a választ!
Azért az az október-május szép idősáv. Nem voltál frusztrált? Tehát, ha vennék is valami téli gumit, akkor már meg kellett volna rendeljem fél éve? :D
~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~
Solo la AS Roma per sempre!
Nem, van otthon 2 bringára
Nem, van otthon 2 bringára elég téli gumi, egy szett ilyen és egy ilyen :-)
Akkor ez éppen Európa-szerte elfogyott, írták hogy nem tudják beszerezni, elnézést kértek, adtak kedvezményt is a késedelem miatt, stb, szóval nem idegesítettem magam rajta.
Nem tudom hogy ebben az évben okosabban készletez-e a gyártó, majd meglátjuk, de ha biztosra mész akkor érdemes minél hamarabb megrendelni.
Bocs,de elég "kicsik" ezek
Bocs,de elég "kicsik" ezek a szegek,persze lehet,ez is elég a stabil irányitáshoz....Láttam már akár 5-10 mm-es kiálló végekkel is,persze lehet az már extrém kategória...
Én drasztikus téli megoldást eszközöltem.Ime.
https://picasaweb.google.com/112353803925020638368/VegyesKepek#554161536...
Tesztelve,és teljesen hibátlan.Aszfalton is megyeget,és a hangja...az brutális :-))
Elöl kissebbek a szegek,csak 4-5 mm-t áll ki.2 szer 80 db biztositja a tapadást :-)
Városba teljesen elég az
Városba teljesen elég az amit fent leírtam. Hosszú szeggel azt éred el hogy szépen kitépi magát egy nagyobb fékezéskor, picit egyenetlen útfelületen; plusz tapadást nem biztosít (a tiéd is csak ugyanaddig fog benyomódni a jégbe, mint a gyárin a szögek).
A tiédhez hasonlókat sokan gyártottak már, a neten találsz tapasztalatokat, általában szétmegy, vagy defekt lesz belőle. Emellett a gördülési ellenállása se lehet semmi. A szögek anyaga valami keményacél (pl wolfram-karbid?) A sima ui. hamar elkopik aszfalton. Barkácsolni jó, de nem véletlenül gyártanak szöges gumit.
Teljesen igazad van
Teljesen igazad van sokmindenben.1.Nehéz tekerni,mert a lazább talajban teljesen belenyomódik.Ezért csak 22-es az első fogaskerék.2.Fékezéskor rendesen szétkapja az utat :-).3.A csavarok kemények,de mivel nem aszfalton használom,a kopást nem tudom megbecsülni,meddig birná.Viszont jó hegyesek a csavarok,a jégen is jól karcol.De nem is igazán olyan helyen járok vele,ahol sok más bringás,télen,erdei utakon,ahol max az erdész terepjárója taposta keményre a havat.Viszont defektet nem hinném hogy kapok vele,mert az alapgumi egy 21"-os motorkülső,és a belülről kifelé csavarozott laposfejű opelcsavarokat még egy második külsőgumi is védi belülről,ami már mtb méret.Kell hozzá szufla,de nincs nagyon olyan ut,ahol ne menne el.....Csak brahiból csináltam,nem a szükség vitt rá :-))Visszatérve az eredeti témára,a letaposott havon "szüzhó",ott akármivel elmész,szegek nélkül is.De másnap,amikor a nyomvájúk kikeményednek,és éjszaka fagyott,akkor is elég az a kis kiálló fém a gumiba??És elég ritka is...Nem kötözködni akarok,ne érts félre,de érdekelne a tapasztalat,mert akkor én is csinálnék egy gyengébb verziót,csak mtb külsőt használva,és ritkább szegbeültetésekkel....
Sűrűség: Budapest
Sűrűség: Budapest jellegű városokban bőven elég az A10 vagy ekvivalens sűrűségű szögmennyiség. Ha nagyon gázan lefagyott az út, akkor alacsony nyomáson mész vele, szépen szétlapul és tapad. Terepen és jobban behavazott vidékeken használnak sűrűbb szögezést, pl Nokian 300, amiben 304 szeg van, de Magyarországon városban ez teljesen felesleges.
Szeghossz: teljesen felesleges a hosszabb, ugyanannyira nyomódik be. Nem is kell nagyon benyomódnia, elég ha megkapaszkodik, ha a sima pici tüskénél mélyebben bemegy akkor borzasztó nehéz lesz tekerni, illetve előbb-utóbb kitépődik.
Szerintem az Opel-csavar valami sima rozsdamentes fémötvözet, nem hinném hogy különösebben kopásálló, szóval elég hamar le lesz darálva aszfalton. Szöges gumit barkácsolni mókás dolog, de ami otthon előállítható az nem igazán versenyképes a gyárival, ha a megbízható közlekedéshez kell akkor szerintem szívni fogsz vele.
Köszi a kimerítő,és
Köszi a kimerítő,és szakirányú választ,azthiszem megpróbálkozom egy kissebb gumival,kissebb szegekkel,és a ritkitással is.De vidéken néha szükség van a durva verzióra is,gondolom pesten lényegesen jobb a hóeltakaritási ráta,mint vidéken,viszont nálunk nincs kerékpárút.Remélem a pesti önkormányzatok nem feltételezik,hogy minden bringásnak lesz szöges gumi a járművén,mert akkor sokan megszivják :-).Én egyébként imádok csúszkálni,és élvezem is,akkor is,ha perec lesz a vége :-)De kinlódni utálok,amikor haladás helyett csak kipörög,elmászik,és folyamatosan keresztbeáll,ha kicsit kijárt,és nyomvályús az út.Ezért született meg a "szörny"...
Ja,az opelcsavar az olyan,aminek a hegye egy kis fúró,ami a vasban is előfúrja magának a csavarnak a furatot.Szerintem kemény lehet :-)
Havon a gumi bütykei is
Havon a gumi bütykei is benyomódnak (szögek nélkül), jégen pedig pont nem akarod hogy benyomódjanak nagyon a tüskék (azért amit fent leírtam), meg nem is segítene sokat. Nokian gyártott egy hosszútüskés gumit régebben, de leálltak vele, nem volt sok értelme és balesetveszélyes is volt.
A fémtüskék anyaga amúgy a normális márkáknál (Schwalbe, Nokian) wolfram-karbid, nem tudom az önmetsző csavar miből van, de kétlem hogy ilyen kemény lenne.
Tök jó hogy lelkes vagy és barkácsolsz, de fogadd el hogy erre a célra az eredmény nem lesz se jó, se biztonságos. Ha ennek tudatában használod, akkor hajrá, te dolgod, de ha praktikus szempontból nézed akkor inkább a forgalomban lévő szöges gumit érdemes megvenni, akár Budapesten vagy, akár vidéken, akár aszfalton mész, akár terepen; mindenre van jó téli gumi, max Magyarországon néha az EUból kell rendelni mert nem tartanak.
Ámen :-)))A lelkesedés,és
Ámen :-)))A lelkesedés,és a használati élmény nagyon megvan,pénz kevésbé,marad a sufnitunung,több-kevesebb sikerrel.....
Sírni fogtok :p Szerintem
Sírni fogtok :p
Szerintem amíg nincs jég az úton, ne tegyétek fel.
Kösz a tanácsot, rá nem
Kösz a tanácsot, rá nem jöttem volna magamtól :-)
Hamár itt ez:D akkor
Hamár itt ez:D akkor megkérdem, h így őszre/télre érdemes-e lecserélnem a conti sportcontactot? v annyira nem lényeg még h slicken vok, v esőmintáson(már ha van ilyen)? ha van esőmintás akkor ti mit használtok? (igen tom van erre megfelelő topik de lusta vok megkeresni:D ha már ez úgyis "szem előtt van":D)
____________________
Gáz az Álarc?
(Gázálarclámpásfeketeössztelós"tecsó"monti / lila Cresta SS)
ahogy fentebb is írtam,
ahogy fentebb is írtam, tavaly telet fixin conti contacttal nyomtam végig, simán tapadt a hóban, elment a jégen, ónos esőben sem volt zakó.
persze olyankor óvatosan mentem, fékezni csak ellentartással, nehogy megcsússzon az eleje, és azt is finoman.
kanyart venni pedig gyök2-vel, döntés nélkül.
annyi volt, hogy trackstand közben néha elpörgött hátra, meg amikor indultam, akkor volt fél pedálfordulat kaparás, mire elkezdett menni. onnantól viszont sima ügy.
A slick sokkal jobban
A slick sokkal jobban csúszik mint a mintás, de ha ennek tudatában van az ember akkor kezelhető. Nekem a munkahely 7km-re van, hóban ez 15km lett mert kerestem a havas utakat ahol lehet csúszkálni. :-)
A aggódsz akkor inkább a mintást válaszd.
Tavaly készített
Tavaly készített szögesgumi pihen fent, a folyosón a szekrény tetején... várja hogy a hó lemossa a port róla! :))))
szögesgumi autón be van
szögesgumi autón be van tiltva. Bringán megengedett?
A bringára vonatkozó
A bringára vonatkozó szabályok elakadtak valahol a hetvenes években. Akkor, pláne Magyarországon, még nem volt szöges gumi :)
Hát figy, falun lakom, van
Hát figy, falun lakom, van rendőr de elég ritkán.
Nem tudom mit szólna ha észrevenné, de kétlem, hogy észrevenné, csak akkor feltűnő ha az úton valahol egy kisebb foltban nincsen hó vagy csak nagyon kevés, mert akkor érdekes hangot ad ki a gumi :D:D
De volt,a csak befelé állt
De volt,a csak befelé állt a szög......
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Létezik szöges gumi 28-as
Létezik szöges gumi 28-as kerékre?
Szerk:
Korán kérdeztem, már megvan.
__________///Hemü\\\___________
\ Az autós és a kerékpáros nem két /
\ ember, hanem két archetipus. /
még a legolcsóbb is 10.000
még a legolcsóbb is 10.000 a kettő lenne 20.000 :D
az durva, én kb 5000 bőlcsináltam meg a kettőt.
én beérném tök egyszerű
én beérném tök egyszerű 622-essel is, aminek a keveréke lágyabb. A Touring Plus k. kemény, néha adrenalinsokkot kapok, hogy kanyarban még épp volt tapadásom. Istenhegyin lefelé 0 °C-ban ez nem vicces. Szöges gumira nincs szükségem, csak egy jó tapadású trekking gumira. max 32-es szélességig. reflex csík default.
622-23 Continetal Ultra
622-23 Continetal Ultra race, nekem még túl lágy is kopik mint állat, de csúszni nem csúszik.Reflexcsík nincs de van defektvédelem.
Rubena V66 alig drágább a Continental sport contactnál 622-28 rendes esőminta (tapadást nedvesen ez is befolyásolja),
reflexcsík és kiszúrásvédelem.
32-ből nem jut eszmbe most semmi, de biztos van, csak nem rakatják sűrűn fel.
37-es ben van egy Semperitem a Téli gépemen de nem tudom milyen,rendes esőminta,reflexcsík, semmi defektvédelem.Ha érdekel megnézem.Csúszni nem csúszik 6baron sem.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Contit biztosan nem vennék,
Contit biztosan nem vennék, Rubenáról nem hallottam túl jókat, de a Semperit érdekes lehet. megnéznéd ?
Holnapután,lenn van a
Holnapután,lenn van a pincében és ki vagyok.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
ok, köszi.
ok, köszi.
Itt
Itt van:
https://picasaweb.google.com/106837538605117900304/2011December3
Continental Touring Life,37-622, és hiába járok vele, nem emlékeztem rá hogy van rajta reflex csík, viszont nem 7 hanem csak 5 bar-os, és tényleg nincs defekt védelme, az esőmintát magad is láthatod.
Nem járok vele sűrűn (majd télen), de voltam már vele 147km-es túrán is.Defektet nem kaptam még rá.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
hmmmha... az hagyján, hogy
hmmmha... az hagyján, hogy a linkeden nem találok semmit, de még a tipusnévre keresve sem : (
Bocsi, Semperit, nem conti,
Bocsi, Semperit, nem conti, próbáld most ezt a linket:
https://picasaweb.google.com/106837538605117900304/SemperitTrekking
Rosszul volt beállítva.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Mi baj a kontival? Nekem
Mi baj a kontival? Nekem sportcontact van fent, 28-622, reflexcsíkkal. Eddig egyszer csúsztam meg vele az idén, ostrom utcán lefelé kontrával, mínusz 2ben. Szerintem az belefér. Kopásról nem annyira tudok nyilatkozni, július óta használom, 2-3 ezer km között van benne.
nekem a trekking gumik
nekem a trekking gumik nagyon kemények. alig bírom felizzadni a felnire. persze cserébe egy defektem sem volt vele, de rohadt gyorsan szétrepedeznek. 1 év alatt.
hát, ha eső után vagy,
hát, ha eső után vagy, akkor csúszik az, ha arra gondolsz, amit te szereztél nekem, igaz, főleg akkor, ha hirtelen kell fékezni, vagy kis ívű kanyarok vannak. A balatoni bringaúton drifteltem egy szépet, nem lett perec, de kiment a bringa segge. Eső után.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Komolyan nem értem, nektek
Komolyan nem értem, nektek mindennel gondotok van amit használok?Életemben nem csúsztam meg még vele, miért használnám másképp? Akarok jobb tapadóképességűt de nem azért mert mert rossz, hanem mert kopós.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
szó sincs ilyesmiről,
szó sincs ilyesmiről, félreérted -egyszer volt vele egy ilyen esetem, ez minden, összességében elégedett vagyok vele, ha ezt elhasználom, nagy eséllyel újra ilyet, vagy hasonlót szeretnék használni.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
szerintem egy valóban lágy
szerintem egy valóban lágy guminak nem illik felróni, hogy gyorsan kopik. a kettő valahol mégis csak együtt jár.
Nem is azért szoktam
Nem is azért szoktam odaírni, hanem a költségek miatt.Elmentem tavalyelőtt vele Kékestetőre oda-vissza és kockás lett a futófelület.Megdöbbentem, de azzal jártam tavalyelőtt óta egészen a két héttel ezelőttig míg el nem lopták a géppel együtt.Elég romos volt már, de még bírta.
Szóval nem szeretném, ha valaki akinek ajánlom és megveszi egy hónap múlva meg vérben forgó szemekkel szidna.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
így már értem, ok. amúgy
így már értem, ok.
amúgy nekem CST-t ajánlgat nagyon a haverom már hónapok óta. Azt mondja meglepően kurva jók.
Bírom ezt a CST
Bírom ezt a CST márkanevet. Olyan komolynak hangzik.
De leírva a teljes nevet, hogy: Cheng Shin Tyres viszont baromira elrettentő.
:-D
A CST nem szoktam felrakni,
A CST nem szoktam felrakni, mert pár éve elég gázok voltak amiket próbáltam vagy 2 fajtát, aztán hagytam is a fenébe, mert látszott hogy nem a csúcs valami.Lehet hogy azóta kinőtték magukat.Régen az Einthell barkácsgép is gagyi volt most meg középkategóriás.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
szervizes a srác, nem
szervizes a srác, nem mellesleg igen rasszista beállítottságú. Így az ő szájából viccesen hangzott mikor mondta: "Tudod az a baj, hogy ezek a gumik tényleg kurva jók, hiába rizszabálók készítik."
Hát engedtem a nyomásnak, vettem kettőt 622-37-es méretben. Persze nem vakon: mutattak egy keresztbe vágott példányt, elég meggyőző pl. a defekt védelme. Egy 1mmx5mm keresztmetszetű cucc van benne, olyan masszív anyagsűrűséggel, amibe ránézésre kevés anyag tud belefúródni.
No, de a Continak sem a defektvédelmével volt problémám. A CST felszerelésből máris jobban vizsgázott, könnyebben mászott fel a felnire. Ha holnap nem fog esni, akkor tesztelni fogom élesben is.
én már nem félek annyira
én már nem félek annyira a kínai fejlesztésű termékektől mióta tanulok TQM-et, minőségirányítást.
Nekem kínai robogóm volt,
Nekem kínai robogóm volt, és semmi gond nem volt vele. Na jó volt, de negyedannyi, mint kollégámnak feleannyi megtett táv alatt az olasszal.