Elkezdődtek, kicsit megkésve az idei fővárosi útfelújítások, amit a Fővárostól/FKF-től a BKK vett át. Ebből a jó hír nekünk (és a városnak) az, hogy jópár szakasznál gondoltak a biciklisekre, és a helyszíntől függő megoldásokkal segítik a bringás közlekedést. Többek között kerékpársáv a Fóti úton, 7 db előretolt felállóhely, széles sávok, stb. (bővebb info az MK honlapján a lenti cikkben)
Én azt mondom, háromszoros hurrá és csak így tovább!
Cikk az útfelújításokról a BKK honlapján
Összefoglaló a bringás szempontok érvényesítéséről a 2011-es útfelújításokban az MK honlapján












„visszafelé
„visszafelé halszálkás” parkolás lesz a Szemere utcában, ami azt jelenti, hogy hátrafelé kell betolatni az autósoknak a parkolóba, így sokkal könnyebben észlelik a kerékpárosokat majd.
ez miért is?
Mert a "normál"
Mert a "normál" halszálkás parkolásnál mikor delikvens tolatva kiáll a parkolóból, elég nehezen lát hátra. Itt viszont előremenetben kell kiállni, a kocsi elejéből látni a forgalmat, így a bicikliseket is. Egyszerű megoldás a biztonság növelésére.
_________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe
és ehhez kellett vagy húsz
és ehhez kellett vagy húsz év, hogy rájöjjenek...
"A világ amit teremtettünk a gondolkodásunk eredménye; nem lehet megváltoztatni gondolkodásunk megváltoztatása nélkül." (Albert Einstein)
Az egyiknél egyszerűbb
Az egyiknél egyszerűbb kiállni, a másiknál beállni. Még soha nem volt gondom a "normál" változattal, akár én használtam, akár a közlekedőtársaim. Alap hogy világító tolatólámpára figyelni kell, általában nem dísznek világít.
Van már ilyen "újítás" máshol is? Még sose láttam ilyet be kell valljam. De ha valakinek gondot okoz tolatva kiállni egy helyről, annak a tolatva beállás még nagyobb gondot fog okozni, csak azzal az egész utcát is feltartja, nemcsak saját magát, növelve mindezzel a sok feleslegesen járó motor károsanyagkibocsátását.
' Alap hogy világító
' Alap hogy világító tolatólámpára figyelni kell, általában nem dísznek világít.'
Nem is vártam mást. Megint más figyeljen, ha az autós nem tud vezetni. Ebédet ne főzzek Neki...?
Le kéne már szokni arról az autósoknak, hogy ha Ők balfékek, akkor majd úgyis figyel helyettük más...
A tolatólámpa meg nem kék villogó, és használata nem jár előjogokkal. Arról nem is szólva, hogy van olyan gépjármű, amin nincs is.
Gépsárkányaim - Cserebere cuccok
Jó, akkor te ne figyelj
Jó, akkor te ne figyelj ilyesmire, az előzékenység gondolom számodra ismeretlen fogalom.
A gyalogosnak sem előjoga hogy csak úgy átsétáljon az út másik oldalára, de mégis figyelek rájuk, és ha van rá módom akkor megállok, és segítem azzal, hogy átengedem, mert miért ne.
De te csak maradj az "Ebédet ne főzzek Neki.." mentalitásodnál, ebben a korban már nehezen változik az ember, megértem...
Ez nem mentalitás
Ez nem mentalitás kérdése, csak az unalomé. Mert kezd unalmas lenni, hogy mikor egyértelműen hibás valamelyik fél egy baleset miatt, állandóan felmerül, hogy a vétlen is figyelhetett volna. Állandóan ez a magyarázkodás megy, mindenki próbál enyhítő körülményt keresni a faszságaira. És ez már begyűrűzött olyan szinten, hogy még el sem készült az a gyökér parkoló, azt sem tudja senki, hogyan fog majd kinézni, de már előre tudják egyesek, hogy majd figyelni kell a tolatólámpára, mert nehéz kitolatni, és a többi, és a többi...
Ha ezt már előre így bevállalja valaki, adja el a járművét, gyalog nem kell tolatni...
Az előzékenység nem ismeretlen fogalom, mindenkinek annyi jut belőle tőlem, amennyit én is kapok. De ez nem jelenti azt, hogy a sok előzékenység miatt órákig tartson egy 20 perces út...
Változni meg nem a kor miatt nem fogok, hanem nem szeretnék makimajom lenni, gondolom ez érthető...
Gépsárkányaim - Cserebere cuccok
gondoltam hogy fogalmad
gondoltam hogy fogalmad sincs miről van szó, csak trollkodni jöttél ahogy megláttad a nevemet.
"hogy mikor egyértelműen hibás valamelyik fél egy baleset miatt"
szó sem volt semmiféle konkrét balesetről, ahol bármelyik fél egyértelműen hibás lehetett volna.
"még el sem készült az a gyökér parkoló... majd figyelni kell a tolatólámpára, mert nehéz kitolatni"
Nem akarom elvenni a kedvedet, de a tolatólámpára inkább a mostani "normál" rendszerben kell figyelni, nem a majdan megépülőben.
Egyrészt azért amiért az Andrássygyászon is figyelsz a kinyíló ajtókra, másrészt pedig a közlekedők általában próbálják segíteni egymást, járműtől függetlenül. Számodra ez ismeretlen dolog, tudjuk.
Ehh, buta vagy, én
Ehh, buta vagy, én egészében gondolok a CM fórumra, mikor esetekre hivatkozok, nem csak az aktuális topikra, de hát ezeket a szűk látókörűeken kívül mindenki észreveszi, aki tényleg képben van itt. Te meg nem, ezzel nem tudok mit csinálni...
Nem baj, 20+ év aktív kerékpározás, és több 100ezer letekert km után éppen Tőled fogom megtudni, mire figyeljek. Ne vicceskedj már, trollkodni meg Te szoktál, én nem, megint összekeversz valakivel.
Csak hányok attól, hogy bármi a téma, Te egyből szapulod a bringásokat, és az autósok alá próbálod pozicionálni őket minden helyzetben, ők figyeljenek, ők kérjenek elnézést, ők, ők, ők, meg fortyogsz a dühtől, ha valami sikerül nekünk, és megpróbálod lehúzni, vagy kisebbíteni az érdemeit annak, aki tesz érte valamit. Szóval egy hülye köcsög vagy, ez van, mehetsz aludni...
Gépsárkányaim - Cserebere cuccok
Gondolom nem okoz
Gondolom nem okoz problémát az utolsó bekezdésedet némi érvekkel alátámasztani, mégis hol szapultam én a "bringásokat", mikor pozicionáltam őket és hova, kinek az érdemeit kisebbítem.
Enélkül sajnos üres fröcsögésnek tűnhet amit ide rittyentettél, és a végén még azt hihetik akik olvassák, hogy csak ennyire vagy képes. Pedig én tudom hogy nem.
"mindenkinek annyi jut
"mindenkinek annyi jut belőle tőlem, amennyit én is kapok."
ez szép gondolat, ha mindenki így gondolná, akkor szépen megálltunk volna 0-n.
Inkább gondolj arra, hogy - bármilyen elképzelhetetlen, de azért talán nem lehetetlen - létezik hozzád hasonló felfogású közlekedő még, aki szintén így áll hozzá. Namost ha neki jutna egy kicsi tőled elsőre, akkor legközelebb neked is jutna tőle.
Igen, az altruizmus jó
Igen, az altruizmus jó dolog :) Érdemes gyakorolni :D Szeretném azt hinni hogy ha jófej vagyok valamikor amikor "nem is kellene" akkor valamikor máskor visszakapom és jófejek lesznek velem szemben is :)
Én hiszek benne, hogy ez
Én hiszek benne, hogy ez így van. Nem tudtam, hogy ez is egy izmus...
az altruizmus pont az,
az altruizmus pont az, amikor attól függetlenül vagyok jófej, h valaha visszakapom-e :) ez azért is jó, mer amikor más jófej velem, annak külön tudok örülni, nem úgy érzem h visszakaptam. :)
amúgy csak szőrszálhasogatok, és ha mindenki csak önzésből lenne jófej a másikkal (h majd neki is jó legyen), már az is tökjó volna.
Ebédet ne főzzek Neki...?
Ebédet ne főzzek Neki...? - LOL.
Az utánad következőre meg direkt nem válaszolok, előbb főzök autósnak, minthogy trollt etessek.
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!
:D Gépsárkányaim -
:D
Gépsárkányaim - Cserebere cuccok
Troll? LOL. Monddcsak, van
Troll?
LOL.
Monddcsak, van jogsid?
Feltételezhetően van neki,
Feltételezhetően van neki, néhány éve még ő is benzingőzt pöfögött mások orra alá...
Kacsázó bringás?
Kacsázó bringás? Járdázó bringás? Részeg bringás? Kivilágítatlan bringás? Ne csapjam el? Megint más figyeljen, ha a bringás nem tud közlekedni?
A járdázó bringást ne
A járdázó bringást ne csapjad el. Te se járdázz! :D
A tolatólámpa főleg
A tolatólámpa főleg dísz. Én úgy tanultam, hogy aki hátramenetet végez, az mindenkinek elsőbbséget kell hogy adjon. A közlekedés többi résztvevője nem köteles kitalálni, hogy a másik nem előre fog menni, a tolatólámpa meg csak hátulról látható. Régen ezt kényelmi extraként kezdték, hogy lássunk sötétben oda, ahova tolatunk.
A kreszben mondjuk ez a "ne akadályozza" nem egyenlő az adjon elsőbbséget-tel:
33. § (1) Járművel megfordulni, illetőleg hátramenetet végezni csak úgy szabad, hogy az a többi jármű és az úttesten haladó gyalogosok közlekedését ne akadályozza. Az úttest széléhez, illetőleg a várakozóhelyre történő beálláshoz szükséges hátramenet azonban elvégezhető abban az esetben is, ha az a járműforgalmat - anélkül, hogy a járműveket veszélyeztetné - rövid ideig akadályozza.
...
(3) Ha a személy- és vagyonbiztonság megkívánja, a hátramenethez a járművezetőnek gondoskodnia kell arra alkalmas irányító személy közreműködéséről...
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
Ezen kár összeveszni,
Ezen kár összeveszni, legyen neked meg a tatának dísz.
Én viszont fontos információkat nyerek belőle a többi közlekedő várható mozgásáról, ezzel is megkönnyítve rohanó világunkban az együttközlekedést.
És a félreértések elkerülése végett: sehol nem állítottam hogy a tolatónak elsőbbsége lenne. Az hogy figyelek rá, az nem ezt jelenti.
mégis meséld már el, hogy
mégis meséld már el, hogy az anyámba látod bármelyik kocsinak a tolatólámpáját, ha neked merőlegesen áll, és előtted öt méterrel van?
"A világ amit teremtettünk a gondolkodásunk eredménye; nem lehet megváltoztatni gondolkodásunk megváltoztatása nélkül." (Albert Einstein)
Úgy, hogy a tolatólámpa
Úgy, hogy a tolatólámpa mint minden lámpa nem csak közvetlen előre vagy hátra világít hanem van az oldalán is egy kis felülete amit látni lehet. Általában 5 méterről már tökéletesen...
(ha nem balfasz az illető és indul el azonnal hátranézés nélkül amint lükvercbe tette az autót :))
Egyrészt lásd előttem
Egyrészt lásd előttem szóló, másrészt itt még véletlenül sem a merőleges parkolásról volt szó, drága Belzebúb.
valóban, bocsánat,
valóban, bocsánat, fordított halszálkás parkolásról, ami azt jelenti, hogy a merőlegestől még 15-35 fokban elfele van az autó pecsája. Na így pláne hogy a fészkes fenébe látsz te bármit is bárkinek a tolatólámpájából, főleg ha más autók fara takarja?
"A világ amit teremtettünk a gondolkodásunk eredménye; nem lehet megváltoztatni gondolkodásunk megváltoztatása nélkül." (Albert Einstein)
Kedves belzebúb, úgy
Kedves belzebúb, úgy tünik komoly problémáid vannak szövegértés terén, én ugyanis éppenhogy a "normál" azaz nem-fordított halszálkás parkolásnál említettem meg, hogy sokat segíthet, ha az emberfia/lánya figyeli a kis fehér világítótesteket, akkor ugyanis az autó "pecsája" éppenhogy inkább feléd van, nem pedig "elfele".
hát de és ha egyirányú
hát de és ha egyirányú utcában jövök forgalommal szemben ahol kerékpárnak szabad, akkor viszont már tényleg nem látom, na!!! :-DDDDDD
és ne nemecsekesíts már he!
a szövegedből az jött le, hogy te a fordított halszálkába is orral állnál be, oké? XD
"A világ amit teremtettünk a gondolkodásunk eredménye; nem lehet megváltoztatni gondolkodásunk megváltoztatása nélkül." (Albert Einstein)
Ha jol sejtem a forditott
Ha jol sejtem a forditott halszalkaval van a gond.
Parkolaskor: Tovabbgurulsz a parkolohelyen, hatramenetbe kapcsolsz es kb. 45 fokos szogben tolatsz be jobbra a parkoloba. (Az auto orra nagyjabol az eredeti haladasi iranyba nez, a fara pedig a parkolohely fele, igy jol latszik a tolato lampa.)
Elindulaskor: Eloferefele kell kiallni a parkolobol, igy a tolatolampa fel sem merul. Az auto helyzete miatt ha a sofor kinez balra szinte a teljes erkezo forgalmat latja, mert a mellette levo auto eleje viszonylag messze van.
A rajzot inkabb melloznem... :-)
szerk.: helyesiras
valamint: fordított
valamint:
fordított esetben: állsz ki előre, mondjuk az út jobb oldaláról, indexelsz jobbra, hátulról nem látszik, csak amikor már az egész autó kint van.
"normál" esetben: állsz ki háttal tolatva, irányjelző jobbra is (majdnem) rögtön látszik.
A fordított halszálka
A fordított halszálka egyértelműen biztonságosabb (bár néhány autót meghúznak majd, mivel sokaknak nem megy a tolatás)
ferde parkolóhelyről
ferde parkolóhelyről kiállva rosszul látható a forgalom.
ebből következően normális ember ilyenkor lassan tolat ki, hogy a forgalomban résztvevő járművel egymást kölcsönösen és idejében észlelhessék. Ha nam padlógázzal tolat, akkor könnyen észlelhető a tolatólámpa. És ha valaki lassan tolat ki, akkor illendő őt kiengedni.
"c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, "
Tehát ha látom hogy valaki kitolat, akkor nem mehetek neki szándékosan, hiába van nekem elsőbbségem.
de itt pont arról van szó,
de itt pont arról van szó, hogy orral előrefele állnak majd ki, ami jó. de többen beszólnak itt, hogy ez meg miért? hát pont ezért.
"A világ amit teremtettünk a gondolkodásunk eredménye; nem lehet megváltoztatni gondolkodásunk megváltoztatása nélkül." (Albert Einstein)
Arról volt szó, hogy
Arról volt szó, hogy kellő odafigyeléssel és a többi közlekedő részéről megfelelő magatartással az "orral be, seggel ki" megoldás is ugyanolyan biztonságos, mint a "seggel be, orral ki".
Ígyis-úgyis ki kell dugnia vagy a kocsi elejét, vagy a kocsi hátulját, hogy kilásson rendesen.
mellesleg: a Szemerén nem
mellesleg: a Szemerén nem párhuzamos volt eddig?
Az orral ki egyértelműen
Az orral ki egyértelműen biztonságosabb, a legtöbb autóban rövidebb az orr a vezető fejétől számítva, mint a kocsi fara ugyanúgy nézve. Forgalmasabb helyen egyértelműen jobb.
A tolatásos dolgot csak azért írtam, mert egyesek szerint a tolatólámpa nem látható, ill. nem kell arra figyelni.
Seggel beálláshoz valamivel szélesebb parkolóhely szükséges az átlagautóst tekintve.
Ez oké. De ha csak
Ez oké. De ha csak normális emberek közlekednének akkor a KRESZ 1 oldalas lenne.
Én meg úgy tanultam,hogy
Én meg úgy tanultam,hogy elindulni sem lehet úgy hogy másokat azzal veszélyeztessek.
vagyis ha elindulok és elütök valakit-valamit akkor nem voltam elég figyelmes......
A ne akadályozza valóban nem egyenelő az elsőbbséggel, ugyanis elsőbbséget csak ott lehet adni ahol azt a kresz szabályozza.Ahol ilyen nincs ott max udvarias tudok lenni.
Ezzel szemben a ne akadályozza, gyakorlatilag bárhol értelmezhető ahol két közlekedésben részt vevő fél találkozik.Pl okáért szabálytalanul a járdán hajtó
jármű vezetője sem elsőbbséget ad a gyalogoknak hanem nem akadályozza őket.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Kicsit OFF, de a frissen
Kicsit OFF, de a frissen megnyitott Rákóczi téri utcarészen semmi kerékpárosbarát elemet -mondjuk kerékpártámaszt- nem láttam.
Kinél lehetne lobbizni?
A 4-es metró felszíni
A 4-es metró felszíni terveiből (mint pl. Rákóczi tér, Kálvin, Fővám, Móricz stb.) komplett kihagyták a kerékpártárolókat. Elvileg DBR Igazgatóság hatáskör, ami a BKV-n belül van, és egy elég öntörvényű banda, sokszor a BKK sem ért szót velük... Ettől még jó lenne lobbizni, csak nem tudom hol.
________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe
Minek kerékpártároló?
Minek kerékpártároló? Még képesek lesznek az emberek kerékpárral menni az 500 milliárdos metró helyett, aztán az hogy néz ki hogy kevés az utas a csilivili metrón?
Én konkrétan a csarnok
Én konkrétan a csarnok mellett szeretnék lakatolni, de sajnos kialakított parkoló híján egy villamosvezetékhez szoktam. Csak nem vágják el.
Igaz, igaz. Az a ... metró
Igaz, igaz. Az a ... metró pont olyan távolságra épült, ami biciklivel lefedhető lenne, és esély sincs rá, hogy meghosszabbítsák olyan messzire, hogy az kerékpárral (a többség számára) nem lefedhető távolságokra is elvigyen. Belegondolni is rossz, hogy valakik párszáz méteres távolságokra építettek darabonként 15 milliárdos megállókat.
Tízmillió ember kaphatott
Tízmillió ember kaphatott volna belőle egy teljesen felszerelt vadiúj bringát.
Aztán 10 millió ember
Aztán 10 millió ember azon veszekedett volna, hogy mikor ki használja azt az EGY bringát.
A metrót legalább többen is használhatják egyszerre.
Azt az egy bringát
Azt az egy bringát szívesen megépítettem volna azért a pár milliárdért....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
ahogy néztem, a XXI.
ahogy néztem, a XXI. kerület kimaradt + az MK-s link döglött volt..
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
MK-s link most jó
MK-s link most jó (címlapra került, ezért megváltozott az URL).
_____________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe
hm, a újpesti fóti úton
hm, a újpesti fóti úton reggel óta előkerült a sárgafesték :)))