Szevasztok!
A tapasztalatokra lennék kíváncsi a Cyclo Cross 3-D-vel kapcsolatba, meg egyáltalán az országúti bringával való közlekedéssel a városban.
Szeretnék a szar Hervis-es kamu összetolós vacak helyett egy osztágutit venni és szinte egészen biztos hogy a Cyclo Cross 3-D-t, de kíváncsian várom az ellen érveket, hátrányokat, (és persze az előnyöket is).
Mit tanácsoltok egy kezdő országútisnak?
Szevasztok szép napot!!!













Azt, hogy drága és ne
Azt, hogy drága és ne lakatolj vele, mert ezzel sportolni kell, de ha van biztonságos lerakó hely, akkor hajrá.
Ha nincs, vegyél használtan olcsóbban, valami ütött kopott, de használható darabot.
Ár/értékben szerintem jó 210.000 ft-ért. De ha mindenképpen outi kell és ilyen jobb fajta, megint csak azt tanácsolom használttal jobban jársz, egy százassal beljebb leszel.
Új http://apro.bikemag.hu/browse/orszaguti/kerekpar/merida-road-race-880-ak...
http://apro.bikemag.hu/browse/orszaguti/kerekpar/merida-road-race-901-l3...
http://apro.bikemag.hu/browse/orszaguti/kerekpar/focus-55-orszaguti-l391...
http://apro.bikemag.hu/browse/orszaguti/kerekpar/akcio-uj-f-moser-alu-ca...
van biztonságos zárt
van biztonságos zárt tároló, és az az igazság hogy elég fontos számomra h tárcsafékes legyen mert eléggé meguntam a v és u fékkel a vacakolást. de köszi a linkeket majd ha lesz több időm reszelésen megnézegetem!
Egyébként gyönyörű.
Egyébként gyönyörű.
ha országúti kell akkor
ha országúti kell akkor miért cyclo crosst néztél ki magadnak?
Lehet, hogy az előző
Lehet, hogy az előző bringán a teló az, ami nem jött be, de a tárcsa fék az igen?:)
mert ez felelet meg a
mert ez felelet meg a "követelményeimnek"
Mit tanácsoltok egy kezdő
Mit tanácsoltok egy kezdő országútisnak?
én egy országútit javasolnék cc helyett...
cx
cx
Mi a különbség? A
Mi a különbség? A tárcsafék?
miben hasonlít? a kormány
miben hasonlít? a kormány alakjában. és azon kívül?
Sajnos ettől nem lettem
Sajnos ettől nem lettem okosabb.
próbáltam okosító
próbáltam okosító linkeket küldeni neked, de a még okosabb fórum ezt szpemnek minősítette...
http://en.wikipedia.org/wiki/Cyclo-cross_bicycle
hoppá, ha csak egyet írok
hoppá, ha csak egyet írok bele, úgy már jó.
vagy a másikkal van baja...
Köszi! A leírás szerint
Köszi!
A leírás szerint 30..34-es gumival készülnek ezek a gépek, ami szerintem városi használatra igen túlzás.
Ezek mind az outik
Ezek mind az outik terepalkalmazásának irányába tett típusbővítések.
A gond az, hogy egy igazi outi annyira letisztult logikájú valami, hogy ahogy elkezded variálni, rögtön sérül az a cél a mire igazából készült.
Olyan mintha versenylóval akarnál sörös kocsit húzni...
A 30-34-es méret versenygumi méret.1920-30-ban.....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Tárcsafék, gumik.Talán
Tárcsafék, gumik.Talán felni is.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Nekem van egy 2010-es
Nekem van egy 2010-es kiadású cyclocross 4-es, még nem a tárcsafékes verzió. Vágytam rá nagyon, amikor 2010 októberében megvettem, madarat lehetett volna fogatni velem, gondoltam megvan a tuti városi bringám, ami bírja a kátyúkat stb... De az az igazság, hogy kihasználatlanul fekszik fent a galérián, mert jobban szeretem a fiximet :)
A cc-ben van egy BP-Párkány, egy balatonkör + egy csepel-szigetkör, szóval három komolyabb meg kb 10 melóbajárós nap áll mögötte. Most gondolkozom rajta, hogy kap egy sárvédőt és ő lesz a télibringám. A kihasználatlanság másik oka, hogy a kantifék és a gyerekülés nem volt jóba egymással.
Nem tudom, hogy ezeket miért írtam le, csak úgy kijött belőlem. :)
Azt hittem úgy fog
Azt hittem úgy fog végződni: "ugyanitt cx eladó ;-)" :D
Én akartam ilyent venni
Én akartam ilyent venni túrabiciklinek, de a Bringa Expón azt mondták a Merida standon, hogy a csomagtartó felszerelését erre a modellre nem javasolják. (Hátul lent a 4 Disc-en a tárcsafék rögzítés közelében találtam két lyukat a vázon, de állítólag nem csomagtartó rögzítő furatok.)
A tárcsafék városban jól jön, főleg esőben, de versenyen a plusz súly miatt hátrányba kerülhetsz. Egyszer, ha sok pénzem lesz, építettek egy hasonlót a Yasec-kal. Agydinamóval és túlméretes csomagtartóval.
Nagyon szép bringa, ezért fegyveres őrkutya és 20 mm vastag lánc+U-lakat ajánlott mellé.
:D köszi! főleg a vége
:D köszi! főleg a vége jóó!
Kezdő
Kezdő országútisnak?
Valami max 40 ezres Puchot, csepelt ilyesmit,6-7-8-as hátsó sorral, és vázváltókarral, természetesen patkófékekkel.
ha tényleg outizni akarsz akkor megtanulod, hogy békén hagyod a féket ha lehet.
Egy ex magyar bajnok haverom mesélte,80-as években elment az első egyesületébe, és kapott egy öreg gépet új fékpofákkal.Első nap, irány fel a Hármas Határ Hegyre, majd le.Elkopott a fékpofáinak 2/3-a.Mikor új fékpofákat kért azt mondta az edzője:"Mit csináltál édes fiam?Egy évre adunk egy garnitúra fékpofát!"
Ha már belepumpálsz 30 dkg csemegeszalonnát, két karéj kenyeret egy fej lilahagymával a 40-es tempóba, akkor minek elfékezni?
Ha meg nem kell fékezni minek a tárcsafék?Súlynak?Van elég bontás a városban akassz két kalapácstéglát nejlonszatyorban a koskormányra ugyanott leszel vele.
Miért 6-7-8-as sorral?Mert starapabíró, és ha sikerül elfeküdni, a hajtás rendszer könnyen javítható ahelyett hogy az új vékony szarokkal kínlódnál.Vastagabb a lánc és a sor, jobban bírja a bénázást is.A többlet súlyt kompenzálja a kevesebb hátsó lánctányér.
ja, meg sokkal olcsóbb.
Az outizás lényege minél gyorsabban megtenni a távot főleg betonon,aszfalton, ritkán murván, kockakövön.Valami burkolat mindig van, sár nincs.Ez nem igényli sem a tárcsa sem más agyfék alkalmazását.
Megjegyzem RX-100-as patkófék fékkarjával eddig nekem verhetetlen volt, megblokkolja a hátsó kerekemet, az elsővel meg fejre állít.16 éve gyártották és még nem találtam sokkal jobbat.Nézd meg a Bikemagon a shimano-campa összehasonlítást a fékerőknél!
A másik a váltókar.Mielőtt a drága fékváltókart sikerül eladhatatlan karcosra zúzni talán meg kellene tanulni outin menni, mozogni.(kezdőt írtál)
Azt szoktam mondani akik tanácsot kérnek tőlem hogy olyannak kell lenni mint a nomádok.Meg kell tanulni rajta enni , inni, hugyozni, aludni, olvasni, mindent....
Ehhez ezerszer jobb a vázváltókar mint a fékváltókar.Az outik többsége agilis kicsit a komfort bringákhoz képest a kormányzásra (fő tantárgy 30-nál hátranézni váll felett mindkét oldalra) így a kezdők görcsösen kapaszkodnak a fékváltóba mert azzal érzik magukat biztonságban, pedig a trükk az hogy úgy meg kell ismerni a géped, hogy a két mutató ujjaddal a fékkargumin is tudj vezetni, vagy elengedett kézzel is (nézd a profikat, átöltöznek, zoknit cserélnek menetközben).
Ehhez nem nagy segítség a fékváltókar ami inkább taktikai elem a profiknál mint elengedhetetlenül szükséges eszköz.
Azt szoktam javasolni, hogy vázváltót (ha olyan típus) akkor az elején pozicionálatlan üzemmódban érdemes használni, ha megszoktad és megy vele, utána átkapcsolni poziciósba.Évente érdemes párszor visszakapcsolni pozicionálatlatlanba ,mert növeli a kontrollérzetet.
Kevés olyan dolog van ami olyan jól tanítja a váltóhibák tüneteit mint a pozicionálatlan váltókar.
Ha pozicionálatlan karokkal tudsz menni utána már megy bármivel, ha kell a bowdent rángatva kézzel is.
Outin a LÉNYEG TE VAGY, NEM A BRINGA.A bringa tud segíteni, de ha az alapkészségek nincsenek meg a bringa azt nem pótolhatja.
Mellesleg ennél kevesebb pénzből simán összerakok neked valami jót.Az lehet hogy nem lesznek rajta mutatós maricák, meg ilyenek, de jó lesz, és a célra alkalmas.Már ha ez a cél.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Tényleg gyorsabban kopik a
Tényleg gyorsabban kopik a 9-10-11 sebességes lánc?
Ha megkérdeznek valakit, biztosan igennel válaszol, de vajon megmérte ezt már valaki?
Egyelőre ez látszik a
Egyelőre ez látszik a használtakon amiket látunk a kollégákkal.nem biztos hogy csak azért mert vékonyabb, gyanítom itt piacorientált gyártástechnológiáról is lehet szó, de nem csináltam spektrográfos anyagvizsgálatokat.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
LIKE! :) Teljesen igaz,
LIKE! :)
Teljesen igaz, érdemes végigjárni a hierarchiát, a vacsi új "drága" gépem sosem tud olyan élményt adni mint a régi, és jelenlegi városi vasam.(hozzá kell tenni hogy amivel szívtál az a szívedhez nő)
Szerintem a post írója (a
Szerintem a post írója (a pompás nick-jével) nem azt érti kezdő outison, mint te.
Amúgy az összefoglalód nagyon jó.
Köszönöm , de szted mit
Köszönöm , de szted mit értett rajta?Kezdő az kezdő.Vagy bringázni se tud?Akkor tricikli...szigorúan vázváltós...:-)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Szerintem eddig montizott,
Szerintem eddig montizott, most meg át akar ülni outira anélkül, hogy a jövő kerékpár bajnoka akarna lenni. Ezért nem hinném, hogy a váltó hangjából akarna a bringa állapotára következtetni, és hasonlók
Amikor a szerelést
Amikor a szerelést elkezdtem az első csoport akinek városi outikat kellett építeni a montisok voltak akik részben átültek outira.
Ahogy látom ég-és föld a kettő, teljesen más a mozgás a gépen, máshol vannak a kezelőszervek....Meg vannak őrülve a tárcsafékért,félnek a patkótól.El kell nekik magyarázni, hogy ilyenek, hogy gyökerek, meg sziklák, már nincsenek felejtsék el az ugratást mert már csak 14-es a felni és 20 körüli a gumi, viszont zéró a lengéscsillapítás......
Egy ex montis sem volt aki bevállalta a vázváltókat mindnek egyeneskormány montis fékváltó.Van aki két éve jár az új gépével, ha elromlik és felajánlom a koskormányost gyöngyözni kezd a homlokán a verejték.
Lehet konzerválni a az adott járműtípushoz nem illő szokásokat, de az azt vonja maga után hogy hiába költ a célra jobban megfelelő járműre, mert a hiányt többnyire izommal kell majd pótolni.Pl az egyenes kormányt.....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Gyökerek sajnos az
Gyökerek sajnos az aszfalton is vannak ;)
Én is egy montistól vettem
Én is egy montistól vettem az outimat potom pénzért, aki utálta. :-)
Bordó-fehér Puch fixi, vagy bordó-fehér Merida Road, fekete-narancs Bagaboo
Nagyrészt +1, a régi,
Nagyrészt +1, a régi, vázváltós outimmal szoktam meg az eltérő vázgeometriát, üléspozíciót, vezetési stílust. A pozicionálatlan váltó is sok mindenre megtanít, az tuti.
Az is igaz viszont, hogy a hegymeneteket a fékváltókarral kezdtem el élvezni, mert kevesebb lendületet veszítek a váltás alatt.
Ami a tárcsaféket illeti, szintén egyetértünk. Semmi értelme, egy jó, két forgáspontos fék simán meg fog, ráadásul nehezebb vele blokkolni és fejre állni, márpedig kezdőként az emberrel még előfordul, hogy izomból berántja a fékeket egy-egy neccesebb szituban.
Szóval a tény az tény, a Meridámat már úgy vettem, hogy a Bianchin megtanultam, mi is az országútizás. Nem is használom városba, mert nem tudnám kihasználni a benne és bennem rejlő képességeket, a városban közlekedni kell, nem versenyezni.
Bordó-fehér Puch fixi, vagy bordó-fehér Merida Road, fekete-narancs Bagaboo
Tárcsafékkel is
Tárcsafékkel is gyakorlatilag lehetetlen fejre állni, ha nem vagy tök béna, megszoktad, mennyire fog a fék, kicsit készülsz a fékezésre, és hátrébb helyezed a testsúlyodat.
Én még sosem éreztem úgy, hogy jaj, túlságosan jól fognak a fékek :)
Cserébe a fékpofák élettartama sokkal hosszabb, a cseréjük is egyszerűbb, és a fékbeállítás is egy néhány perces meló, amit akárki meg tud csinálni, aki már látott imbuszkulcsot.
Na, pont az első mondatod
Na, pont az első mondatod alapján nem kezdőnek való a tárcsafék, Ilyen paraméterekkel semmilyen fékkel nem állsz fejre. :-)
Mondjuk én még nem vagyok KTT tag, pedig tárcsás, V-fékes és outi fékes bringákkal is mentem már, viszont mindig tudtam, mi a képességeim határa, és azt csak lassan és biztosan feszegettem.
BTW hamarosan 1 éves lesz a fixi, és még nem cseréltem rajta fékpofát, az outin is csak a hátsót, de abban benne volt kb. 450 km esős Vértes meg Börzsöny, meg egyéb fel-le.
Bordó-fehér Puch fixi, vagy bordó-fehér Merida Road, fekete-narancs Bagaboo
Engem az RX-100-as már
Engem az RX-100-as már kétszer majdnem átdobott.Ha fáradt vagy nagyon dekoncentrált vagyok vigyáznom kell, hogy előbb a hátsót húzzam be és ne üljek nagyon előre.
De a pozicionálatlan nagy előnye a fent leírtakkal szemben az hogy,rákényszerít, hogy elengedd a kormányt, vagyis megoszd a figyelmed.Akár 30 felett is, vagy lejtőre fel vagy le.Kénytelen leszel előre gondolkodni, mert pláne az elején keresgélni kell a jó helyét a fokozatnak, vagyis nem mindegy mikorra időzítem a váltást.A kezdő észrevétlenül megtanulja kényszerből, az alapokat, és amikor megtanulja, meglepődik saját magán, hogy mennyire jól tud menni az öreg csepellel is a hiperkarboncamapaistenbringa helyett.
Sokszor az az érzésem kezdő bringa vásárlásban lévőkkel kapcsolatban, hogy inkább a tárgy birtoklása a fő motívum, mint a bringázáshoz szükséges eszköz beszerzése.
Aláírom az esztétika fontos a bringánál, de akkor az egy vislet lesz nem egy jármű.
Minden esetere örülök, hogy nektek is ez a véleményetek, csak nem adok ezek szerint hülye tanácsokat, másoknak is ez a tapasztalata.Már kezdtem azt hinni valami bringás Quasimodo vagyok itt a hülye elgondolásaimmal.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
"Sokszor az az érzésem
"Sokszor az az érzésem kezdő bringa vásárlásban lévőkkel kapcsolatban, hogy inkább a tárgy birtoklása a fő motívum, mint a bringázáshoz szükséges eszköz beszerzése. Aláírom az esztétika fontos a bringánál, de akkor az egy vislet lesz nem egy jármű."
Nem flamelni akarok (milyen gáz már, hogy ezt le kell írni), de egy tárgy, egy használati tárgy megjelenése se mindegy. Egyszerűen jobb érzés használni, ha jól néz ki, na.
Másrészt jobb érzés
Másrészt jobb érzés használni, ha egyáltalán megvan. Márpedig egy csilivili országúti/cx veszélyeztetett bringafaj Budapesten. Vadásszák rendesen.
-
Zsurmi
Igen, ez jogos.
Igen, ez jogos.
+1 :-)
+1 :-)
másrészt az emberek egy
másrészt az emberek egy részének azok a használati tárgyak, amelyeket mások is látnak rajtuk/alattuk/körülöttük, a társadalmi helyzetüknek, presztízsüknek is az indikátora számukra. Ezért lehet eladni többmillió forintos karórát, miközben egy párezer forintos is túléli a gazdáját, ezért látsz az utakon annyi és olyan autót, amilyet a gazdája ésszerűen gondolkodva meg se tudott volna venni, és bizony ide tartozhatnak a drágább kerékpárok is, amelyeknek versenyen kívül nem igazán tudja kihasználni előnyeit egy átlagos közlekedő/sportoló.
Esztétikus != drága :) De
Esztétikus != drága :)
De egyébként ingen, egyetértek.
Mondjuk egy jobb fajta automata óra nem a 20.000-es kategória.
"inkább a tárgy
"inkább a tárgy birtoklása a fő motívum, mint a bringázáshoz szükséges eszköz beszerzése"
erre próbáltam reagálni
"Mondjuk egy jobb fajta
"Mondjuk egy jobb fajta automata óra nem a 20.000-es kategória."
egy "jobbfajta" bringa sem 200.000-es kategória
egy "jobbfajta" autó sem a 2.000.000-s kategória
mégsem vennék soha 20.000 Ft-nál drágább órát, ha egyszer csak az érdekel hogy mutassa az időt, de nem is vagyok órabuzi.
De azt, hacsak nem
De azt, hacsak nem felhúzós, vagy automata, akkor max a fiad tudja még majd használni, az unokád már nem biztos (mert pl. nem gyártanak olyan gombelemet).
vállalom a kockázatot...
vállalom a kockázatot...
Dehát te írtad, hogy egy
Dehát te írtad, hogy egy párezer Ft-os óra is túléli a gazdáját.
"Ezért lehet eladni többmillió forintos karórát, miközben egy párezer forintos is túléli a gazdáját..."
Egyébként egy óra lehet befektetés is. A prémium gyártók óráinak értéke hosszútávon nő.
nade te is azt írtad hogy a
nade te is azt írtad hogy a fiam tudja használni a párezer forintosat is...
Befektetés pedig lehet egy autó is. A prémium gyártók autóinak értéke hosszútávon nő.
Azt írtam, hogy "max a
Azt írtam, hogy "max a fiad", tehát legjobb esetben is 1 generáció :)
Egyébként igen, akár az autó is lehet befektetés, csak a helyigény más.
ezért mondtam, hogy
ezért mondtam, hogy vállalom a kockázatot. Max veszek majd neki is egyet, ha nem bírja addig. Még mindig beljebb vagyok, mintha elköltöm a csilliószorosát egy "örökéletűre". A pontos időt pedig így is tudni fogom, sőt még inkább, mert ezt felveszem olyan helyekre is, ahova a csilliós órát esetleg nem.
Ékszert se biztos, hogy
Ékszert se biztos, hogy azért vesz az ember, mert kivagyiskodik, hanem mert a nemesfémek és a gyémánt értéktartóak.
Csilliós órát se feltétlenül azért kell venni, mert "tellik rá", hanem mert a csilliós óra is lehet befektetés.
Igen, pontos időt egy Casion is meg lehet nézni, de azt nem fogod a halálos ágyadon az unokádnak adni, hogy "fiam, ez az örökséged".
nem is állítottam, hogy
nem is állítottam, hogy "biztos, hogy azért vesz az ember", úgy kezdtem, hogy "egy része"
Igaz. Viszont nem ezért
Igaz.
Viszont nem ezért lehet eladni a millió forintos karórát. Hanem ezért _is_.
Igaz.
Igaz.
Akkor ezt jól
Akkor ezt jól megbeszéltük :D
Titánok harca.
Titánok harca.
ott a pont. "Nem nyúl a
ott a pont.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
harc, harc, de a végén
harc, harc, de a végén csak egyetértésre jutottak
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
Rokonlelkek. "Nem nyúl a
Rokonlelkek.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Ha a gazdag műbringások
Ha a gazdag műbringások nem vennék meg a méregdrága bicikliket újonnan, és nem menne el a kedvük hamar tőlük, akkor hogyan vennének a szegény igazi bringások olcsón alig használt jó gépeket?
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
Ott a pont :)
Ott a pont :)
És tényleg! Bölcs vagy
És tényleg! Bölcs vagy mester! :-)
A túrabringámat
A túrabringámat használtan 80ezerért vettem, azt hiszem 140 körül volt újonnan. Kétszázvalahány km volt benne.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
Lehet, hogy visszatekerték
Lehet, hogy visszatekerték a km számlálót :D
Benne volt az árban egy
Benne volt az árban egy Cateye kmóra is, az kétségtelen, és azon volt a km. De úgy nézett ki, mintha boltban állt volna. Az egyik pedálból le volt törve egy darab, szerintem estek vele és elment a kedv.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
De azért a gazdag
De azért a gazdag műbringásnak is adunk korrekt tanácsot. Úgy is maga fog rossz döntést hozni. :-)
-
Zsurmi
"Egyszerűen jobb érzés
"Egyszerűen jobb érzés használni [egy használati tárgyat], ha jól néz ki, na."
Naaagy +1
http://3.bp.blogspot.com/_TGS61dlat8U/S9gDVZ6hirI/AAAAAAAAClI/1YBGG0y10Q...
Ha már OFF, egyébként a
Ha már OFF, egyébként a V-1 gyönyörű volt.
http://en.wikipedia.org/wiki/V-1_(flying_bomb)
Nekem a Tallboy meg a Grand
Nekem a Tallboy meg a Grand Slam jobban tetszik. ;p
http://en.wikipedia.org/wiki/Tallboy_(bomb)
http://en.wikipedia.org/wiki/Grand_Slam_(bomb)
Milyen furcsa ez az
Milyen furcsa ez az élet..
Épp a napokban olvastam egy könyvet Barnes Wallis-ról, és az ő földet rengető bombáiról, meg a 617-es RAF századról, erre feljövök gyanútlanul a cm.hu-ra, és tessék, ugyanarról folyik a diskurzus! Micsoda elgondolkodtató véletlen!:)))
http://hu.shvoong.com/humanities/history/1746855-g%C3%A1trobbant%C3%B3k/
Amikor el kezdtem ezzel az
Amikor el kezdtem ezzel az egésszel foglakozni egy rozsdás montim volt 1,5-es gumikkal csomival, sárvédővel.Jókat nevettem azon ahogyan a 200 ropis Merida outikkal ott maradtak mögöttem a városligeti nagymenők.
Na ez is jó érzés......
Mellesleg azt írta kezdő outisként, és nem azt hogy kezdő divatbabaként....gondoltam némileg hasznos és költséghatékony tanácsokat adok.Már ha tényleg menni akar.Tologatni lehet a talicskát is.....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Ez a bringa nem városba
Ez a bringa nem városba való. Használható ugyan.
Ami jó benne:
- Az országúti vázgeometria.
- A CX váz sárférőhelye.
- A vastag, bütykös gumi.
Ami nem:
- Az aluvázat és a 10-es hajtásrendszert megeszi a sós lötyi télen. Az aluváz eleve kényelmetlenebb rossz utakon.
- Nincs rajta sárvédőszem. Ez sportolásra való, a használat után teljes pucolással.
- Hogy vadi új.
Aminek nincs értelme:
- A tárcsafék.
- A koskormány.
-
Zsurmi
Akkor neked még sem
Akkor neked még sem aluvázad, sem 10-es rendszered nem volt még!
De sok sikert neked és frenkinek és minden múzeumi D: kerékpárosnak az "elnyűhetetlen" acél vázakhoz!
persze nem rossz az acél csak már kicsit idejétmúlt.
Kikérem magamnak a Múzeumi
Kikérem magamnak a Múzeumi Kerékpárosok nevében!:P
Április óta több, mint 6000 km-t raktam bele egy kb harminc éves orosz Fecskébe, és az égvilágon semmi gondom vele a fékpofacseréken kívül, ellenben simán otthagyom vele a csillivilli-aluvázas-wannabe outisokat/fixiseket, meg úgy az autók jelentős részét a városban!:) Öreg bringa nem vén bringa!:P
Szerk: Plusz van egy óóóóriási előnye: senki nem akarja ellopni!:)))
Két használatban levő
Két használatban levő outi bringám van.
Egy Schwinn Csepel tkp félverseny Avenue , ez vázváltós és acél.Átépítve természetesen RX-100 szettel és Miche RG-2 iparis agyakon.Remerx taurus felnikkel Continetal Ultra race gumikon+sárvédő+alu csomagtartó.15 ft-os acélküllőkkel.
Ezzel mentem az idén 47-et szélcsendben a soroksárin, és vittem 40-el 20km keresztül Tatabik-ot is többek között.
De ugyan csak vele megjártuk a balatontól vissza Bp-re 3 óra alatt érd határáig a 7-es utat.
A másik egy Schwinn Csepel Adrenalin Race,tavaly óta első villa kicserélve íves aluvillára.Ugyanazzal a kerékszettel amivel a másik.(unom már a defekteknél hogy nem egyforma a két gép kereke, ezek mindketten ugyanazok és mindkettő 8-as rendszerű sorral van szerelve.Így ha gond van csak cserélek.)
Ez így most már full alu 2003-as kiadás Dura Ace 7400-7402-7403-as szettel ez fékváltókaros.
Teljesen sport gép, nincsen sárvédő-csomagtartó szem rajta, és nem is akarok.
Általában az alut nem veszem elő addig amíg nem erősödöm hozzá.A telet a téli agyváltós-dobfékessel csinálom végig, ha a sózás lehúzott az útról akkor elő az acélt addig amíg eléggé nem vagyok formában nem szoktam össze sem rakni az az alut.Az idén pont nekikezdtem volna, de kórházba kerültem egy hónapra most meg már jön a csapadék, így jártam.
Van még egy harmadik aluvázam villával ez még nincs megépítve.
A téli gépem egy Reboll alu montivázra van építve acél villával.
Szóval ki az aki utálja az aluvázat, meg megrögzött múzeális mániás?
Az más kérdés, hogy a Shimano új piacorientált tervezésű cuccaiból köszönöm nem kérek.Nekem nem Euróban van a jövedelmem és nem a sógorék folyósítják, hogy évente vegyek új szettet.Nekem is évekig kell egy szettet használni, és kb 1,5 év alatt több átépítéssel jutottam ide.
Elnézést, hogy nem akartam hogy a kezdő srác egy valag pénzért vegyen valamit amivel semmivel sem lesz jobb, mint egy öreg fecskével.Olvassátok már el a kiemelt részt is....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Igazából most minden
Igazából most minden bringámon 9-es rendszer van. Az agyváltóson is, a cross bringán és az outin is.
Ebből 2 alu vázas.
A megeszit úgy kell érteni, hogy a vadiúj bringa gyorsan fog öregedni.
A ciklokrossz bicikliket sportolásra találták ki. Használat után pucolás jön. A városban használt gép nem kap annyi törődést.
-
Zsurmi
A sós lötyi télen, az
A sós lötyi télen, az mindent megesz.
Ideje lenne balhéznunk emiatt - már vagy két éve tilos sót használni az utakra.
utakra nem, csak egyéb
utakra nem, csak egyéb közterületekre, ha jól tudom...
Én is így tudom. Járdán
Én is így tudom. Járdán tuti tilos, úttesten tuti nem az.