Szevasztok!

A tapasztalatokra lennék kíváncsi a Cyclo Cross 3-D-vel kapcsolatba, meg egyáltalán az országúti bringával való közlekedéssel a városban.

Szeretnék a szar Hervis-es kamu összetolós vacak helyett egy osztágutit venni és szinte egészen biztos hogy a Cyclo Cross 3-D-t, de kíváncsian várom az ellen érveket, hátrányokat, (és persze az előnyöket is).

Mit tanácsoltok egy kezdő országútisnak?

Szevasztok szép napot!!!

Cyclo Cross 3-D

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Miló01 képe

Azt, hogy drága és ne

Azt, hogy drága és ne lakatolj vele, mert ezzel sportolni kell, de ha van biztonságos lerakó hely, akkor hajrá.

Ha nincs, vegyél használtan olcsóbban, valami ütött kopott, de használható darabot.
Ár/értékben szerintem jó 210.000 ft-ért. De ha mindenképpen outi kell és ilyen jobb fajta, megint csak azt tanácsolom használttal jobban jársz, egy százassal beljebb leszel.

Új http://apro.bikemag.hu/browse/orszaguti/kerekpar/merida-road-race-880-ak...
http://apro.bikemag.hu/browse/orszaguti/kerekpar/merida-road-race-901-l3...
http://apro.bikemag.hu/browse/orszaguti/kerekpar/focus-55-orszaguti-l391...
http://apro.bikemag.hu/browse/orszaguti/kerekpar/akcio-uj-f-moser-alu-ca...

2
Bojla képe

van biztonságos zárt

van biztonságos zárt tároló, és az az igazság hogy elég fontos számomra h tárcsafékes legyen mert eléggé meguntam a v és u fékkel a vacakolást. de köszi a linkeket majd ha lesz több időm reszelésen megnézegetem!

3
Shag_Beckur képe

Egyébként gyönyörű.

Egyébként gyönyörű.

4
stp1 képe

ha országúti kell akkor

ha országúti kell akkor miért cyclo crosst néztél ki magadnak?

5
Miló01 képe

Lehet, hogy az előző

Lehet, hogy az előző bringán a teló az, ami nem jött be, de a tárcsa fék az igen?:)

6
Bojla képe

mert ez felelet meg a

mert ez felelet meg a "követelményeimnek"

7
makimajom képe

Mit tanácsoltok egy kezdő

Mit tanácsoltok egy kezdő országútisnak?

én egy országútit javasolnék cc helyett...

8
Cseya képe

cx

cx

9
feb képe

Mi a különbség? A

Mi a különbség? A tárcsafék?

10
makimajom képe

miben hasonlít? a kormány

miben hasonlít? a kormány alakjában. és azon kívül?

11
feb képe

Sajnos ettől nem lettem

Sajnos ettől nem lettem okosabb.

12
makimajom képe

próbáltam okosító

próbáltam okosító linkeket küldeni neked, de a még okosabb fórum ezt szpemnek minősítette...

http://en.wikipedia.org/wiki/Cyclo-cross_bicycle

13
makimajom képe

hoppá, ha csak egyet írok

hoppá, ha csak egyet írok bele, úgy már jó.
vagy a másikkal van baja...

14
feb képe

Köszi! A leírás szerint

Köszi!
A leírás szerint 30..34-es gumival készülnek ezek a gépek, ami szerintem városi használatra igen túlzás.

15
Frenki képe

Ezek mind az outik

Ezek mind az outik terepalkalmazásának irányába tett típusbővítések.
A gond az, hogy egy igazi outi annyira letisztult logikájú valami, hogy ahogy elkezded variálni, rögtön sérül az a cél a mire igazából készült.
Olyan mintha versenylóval akarnál sörös kocsit húzni...
A 30-34-es méret versenygumi méret.1920-30-ban.....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

16
Frenki képe

Tárcsafék, gumik.Talán

Tárcsafék, gumik.Talán felni is.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

17
Gesa képe

Nekem van egy 2010-es

Nekem van egy 2010-es kiadású cyclocross 4-es, még nem a tárcsafékes verzió. Vágytam rá nagyon, amikor 2010 októberében megvettem, madarat lehetett volna fogatni velem, gondoltam megvan a tuti városi bringám, ami bírja a kátyúkat stb... De az az igazság, hogy kihasználatlanul fekszik fent a galérián, mert jobban szeretem a fiximet :)
A cc-ben van egy BP-Párkány, egy balatonkör + egy csepel-szigetkör, szóval három komolyabb meg kb 10 melóbajárós nap áll mögötte. Most gondolkozom rajta, hogy kap egy sárvédőt és ő lesz a télibringám. A kihasználatlanság másik oka, hogy a kantifék és a gyerekülés nem volt jóba egymással.
Nem tudom, hogy ezeket miért írtam le, csak úgy kijött belőlem. :)

18
Icarus képe

Azt hittem úgy fog

Azt hittem úgy fog végződni: "ugyanitt cx eladó ;-)" :D

19
Doom3d képe

Én akartam ilyent venni

Én akartam ilyent venni túrabiciklinek, de a Bringa Expón azt mondták a Merida standon, hogy a csomagtartó felszerelését erre a modellre nem javasolják. (Hátul lent a 4 Disc-en a tárcsafék rögzítés közelében találtam két lyukat a vázon, de állítólag nem csomagtartó rögzítő furatok.)

A tárcsafék városban jól jön, főleg esőben, de versenyen a plusz súly miatt hátrányba kerülhetsz. Egyszer, ha sok pénzem lesz, építettek egy hasonlót a Yasec-kal. Agydinamóval és túlméretes csomagtartóval.

Nagyon szép bringa, ezért fegyveres őrkutya és 20 mm vastag lánc+U-lakat ajánlott mellé.

20
Bojla képe

:D köszi! főleg a vége

:D köszi! főleg a vége jóó!

21
Frenki képe

Kezdő

Kezdő országútisnak?
Valami max 40 ezres Puchot, csepelt ilyesmit,6-7-8-as hátsó sorral, és vázváltókarral, természetesen patkófékekkel.
ha tényleg outizni akarsz akkor megtanulod, hogy békén hagyod a féket ha lehet.
Egy ex magyar bajnok haverom mesélte,80-as években elment az első egyesületébe, és kapott egy öreg gépet új fékpofákkal.Első nap, irány fel a Hármas Határ Hegyre, majd le.Elkopott a fékpofáinak 2/3-a.Mikor új fékpofákat kért azt mondta az edzője:"Mit csináltál édes fiam?Egy évre adunk egy garnitúra fékpofát!"
Ha már belepumpálsz 30 dkg csemegeszalonnát, két karéj kenyeret egy fej lilahagymával a 40-es tempóba, akkor minek elfékezni?
Ha meg nem kell fékezni minek a tárcsafék?Súlynak?Van elég bontás a városban akassz két kalapácstéglát nejlonszatyorban a koskormányra ugyanott leszel vele.
Miért 6-7-8-as sorral?Mert starapabíró, és ha sikerül elfeküdni, a hajtás rendszer könnyen javítható ahelyett hogy az új vékony szarokkal kínlódnál.Vastagabb a lánc és a sor, jobban bírja a bénázást is.A többlet súlyt kompenzálja a kevesebb hátsó lánctányér.
ja, meg sokkal olcsóbb.
Az outizás lényege minél gyorsabban megtenni a távot főleg betonon,aszfalton, ritkán murván, kockakövön.Valami burkolat mindig van, sár nincs.Ez nem igényli sem a tárcsa sem más agyfék alkalmazását.
Megjegyzem RX-100-as patkófék fékkarjával eddig nekem verhetetlen volt, megblokkolja a hátsó kerekemet, az elsővel meg fejre állít.16 éve gyártották és még nem találtam sokkal jobbat.Nézd meg a Bikemagon a shimano-campa összehasonlítást a fékerőknél!
A másik a váltókar.Mielőtt a drága fékváltókart sikerül eladhatatlan karcosra zúzni talán meg kellene tanulni outin menni, mozogni.(kezdőt írtál)
Azt szoktam mondani akik tanácsot kérnek tőlem hogy olyannak kell lenni mint a nomádok.Meg kell tanulni rajta enni , inni, hugyozni, aludni, olvasni, mindent....
Ehhez ezerszer jobb a vázváltókar mint a fékváltókar.Az outik többsége agilis kicsit a komfort bringákhoz képest a kormányzásra (fő tantárgy 30-nál hátranézni váll felett mindkét oldalra) így a kezdők görcsösen kapaszkodnak a fékváltóba mert azzal érzik magukat biztonságban, pedig a trükk az hogy úgy meg kell ismerni a géped, hogy a két mutató ujjaddal a fékkargumin is tudj vezetni, vagy elengedett kézzel is (nézd a profikat, átöltöznek, zoknit cserélnek menetközben).
Ehhez nem nagy segítség a fékváltókar ami inkább taktikai elem a profiknál mint elengedhetetlenül szükséges eszköz.
Azt szoktam javasolni, hogy vázváltót (ha olyan típus) akkor az elején pozicionálatlan üzemmódban érdemes használni, ha megszoktad és megy vele, utána átkapcsolni poziciósba.Évente érdemes párszor visszakapcsolni pozicionálatlatlanba ,mert növeli a kontrollérzetet.
Kevés olyan dolog van ami olyan jól tanítja a váltóhibák tüneteit mint a pozicionálatlan váltókar.
Ha pozicionálatlan karokkal tudsz menni utána már megy bármivel, ha kell a bowdent rángatva kézzel is.
Outin a LÉNYEG TE VAGY, NEM A BRINGA.A bringa tud segíteni, de ha az alapkészségek nincsenek meg a bringa azt nem pótolhatja.
Mellesleg ennél kevesebb pénzből simán összerakok neked valami jót.Az lehet hogy nem lesznek rajta mutatós maricák, meg ilyenek, de jó lesz, és a célra alkalmas.Már ha ez a cél.

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

22
Zsabor képe

Tényleg gyorsabban kopik a

Tényleg gyorsabban kopik a 9-10-11 sebességes lánc?
Ha megkérdeznek valakit, biztosan igennel válaszol, de vajon megmérte ezt már valaki?

23
Frenki képe

Egyelőre ez látszik a

Egyelőre ez látszik a használtakon amiket látunk a kollégákkal.nem biztos hogy csak azért mert vékonyabb, gyanítom itt piacorientált gyártástechnológiáról is lehet szó, de nem csináltam spektrográfos anyagvizsgálatokat.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

24
cziba képe

LIKE! :) Teljesen igaz,

LIKE! :)

Teljesen igaz, érdemes végigjárni a hierarchiát, a vacsi új "drága" gépem sosem tud olyan élményt adni mint a régi, és jelenlegi városi vasam.(hozzá kell tenni hogy amivel szívtál az a szívedhez nő)

25
feb képe

Szerintem a post írója (a

Szerintem a post írója (a pompás nick-jével) nem azt érti kezdő outison, mint te.

Amúgy az összefoglalód nagyon jó.

26
Frenki képe

Köszönöm , de szted mit

Köszönöm , de szted mit értett rajta?Kezdő az kezdő.Vagy bringázni se tud?Akkor tricikli...szigorúan vázváltós...:-)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

27
feb képe

Szerintem eddig montizott,

Szerintem eddig montizott, most meg át akar ülni outira anélkül, hogy a jövő kerékpár bajnoka akarna lenni. Ezért nem hinném, hogy a váltó hangjából akarna a bringa állapotára következtetni, és hasonlók

28
Frenki képe

Amikor a szerelést

Amikor a szerelést elkezdtem az első csoport akinek városi outikat kellett építeni a montisok voltak akik részben átültek outira.
Ahogy látom ég-és föld a kettő, teljesen más a mozgás a gépen, máshol vannak a kezelőszervek....Meg vannak őrülve a tárcsafékért,félnek a patkótól.El kell nekik magyarázni, hogy ilyenek, hogy gyökerek, meg sziklák, már nincsenek felejtsék el az ugratást mert már csak 14-es a felni és 20 körüli a gumi, viszont zéró a lengéscsillapítás......
Egy ex montis sem volt aki bevállalta a vázváltókat mindnek egyeneskormány montis fékváltó.Van aki két éve jár az új gépével, ha elromlik és felajánlom a koskormányost gyöngyözni kezd a homlokán a verejték.
Lehet konzerválni a az adott járműtípushoz nem illő szokásokat, de az azt vonja maga után hogy hiába költ a célra jobban megfelelő járműre, mert a hiányt többnyire izommal kell majd pótolni.Pl az egyenes kormányt.....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

29
feb képe

Gyökerek sajnos az

Gyökerek sajnos az aszfalton is vannak ;)

30
Borzaska képe

Én is egy montistól vettem

Én is egy montistól vettem az outimat potom pénzért, aki utálta. :-)

Bordó-fehér Puch fixi, vagy bordó-fehér Merida Road, fekete-narancs Bagaboo

31
Borzaska képe

Nagyrészt +1, a régi,

Nagyrészt +1, a régi, vázváltós outimmal szoktam meg az eltérő vázgeometriát, üléspozíciót, vezetési stílust. A pozicionálatlan váltó is sok mindenre megtanít, az tuti.

Az is igaz viszont, hogy a hegymeneteket a fékváltókarral kezdtem el élvezni, mert kevesebb lendületet veszítek a váltás alatt.

Ami a tárcsaféket illeti, szintén egyetértünk. Semmi értelme, egy jó, két forgáspontos fék simán meg fog, ráadásul nehezebb vele blokkolni és fejre állni, márpedig kezdőként az emberrel még előfordul, hogy izomból berántja a fékeket egy-egy neccesebb szituban.

Szóval a tény az tény, a Meridámat már úgy vettem, hogy a Bianchin megtanultam, mi is az országútizás. Nem is használom városba, mert nem tudnám kihasználni a benne és bennem rejlő képességeket, a városban közlekedni kell, nem versenyezni.

Bordó-fehér Puch fixi, vagy bordó-fehér Merida Road, fekete-narancs Bagaboo

32
Zsabor képe

Tárcsafékkel is

Tárcsafékkel is gyakorlatilag lehetetlen fejre állni, ha nem vagy tök béna, megszoktad, mennyire fog a fék, kicsit készülsz a fékezésre, és hátrébb helyezed a testsúlyodat.
Én még sosem éreztem úgy, hogy jaj, túlságosan jól fognak a fékek :)

Cserébe a fékpofák élettartama sokkal hosszabb, a cseréjük is egyszerűbb, és a fékbeállítás is egy néhány perces meló, amit akárki meg tud csinálni, aki már látott imbuszkulcsot.

33
Borzaska képe

Na, pont az első mondatod

Na, pont az első mondatod alapján nem kezdőnek való a tárcsafék, Ilyen paraméterekkel semmilyen fékkel nem állsz fejre. :-)
Mondjuk én még nem vagyok KTT tag, pedig tárcsás, V-fékes és outi fékes bringákkal is mentem már, viszont mindig tudtam, mi a képességeim határa, és azt csak lassan és biztosan feszegettem.

BTW hamarosan 1 éves lesz a fixi, és még nem cseréltem rajta fékpofát, az outin is csak a hátsót, de abban benne volt kb. 450 km esős Vértes meg Börzsöny, meg egyéb fel-le.

Bordó-fehér Puch fixi, vagy bordó-fehér Merida Road, fekete-narancs Bagaboo

34
Frenki képe

Engem az RX-100-as már

Engem az RX-100-as már kétszer majdnem átdobott.Ha fáradt vagy nagyon dekoncentrált vagyok vigyáznom kell, hogy előbb a hátsót húzzam be és ne üljek nagyon előre.
De a pozicionálatlan nagy előnye a fent leírtakkal szemben az hogy,rákényszerít, hogy elengedd a kormányt, vagyis megoszd a figyelmed.Akár 30 felett is, vagy lejtőre fel vagy le.Kénytelen leszel előre gondolkodni, mert pláne az elején keresgélni kell a jó helyét a fokozatnak, vagyis nem mindegy mikorra időzítem a váltást.A kezdő észrevétlenül megtanulja kényszerből, az alapokat, és amikor megtanulja, meglepődik saját magán, hogy mennyire jól tud menni az öreg csepellel is a hiperkarboncamapaistenbringa helyett.
Sokszor az az érzésem kezdő bringa vásárlásban lévőkkel kapcsolatban, hogy inkább a tárgy birtoklása a fő motívum, mint a bringázáshoz szükséges eszköz beszerzése.
Aláírom az esztétika fontos a bringánál, de akkor az egy vislet lesz nem egy jármű.
Minden esetere örülök, hogy nektek is ez a véleményetek, csak nem adok ezek szerint hülye tanácsokat, másoknak is ez a tapasztalata.Már kezdtem azt hinni valami bringás Quasimodo vagyok itt a hülye elgondolásaimmal.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

35
Shag_Beckur képe

"Sokszor az az érzésem

"Sokszor az az érzésem kezdő bringa vásárlásban lévőkkel kapcsolatban, hogy inkább a tárgy birtoklása a fő motívum, mint a bringázáshoz szükséges eszköz beszerzése. Aláírom az esztétika fontos a bringánál, de akkor az egy vislet lesz nem egy jármű."

Nem flamelni akarok (milyen gáz már, hogy ezt le kell írni), de egy tárgy, egy használati tárgy megjelenése se mindegy. Egyszerűen jobb érzés használni, ha jól néz ki, na.

36
Zsurmi képe

Másrészt jobb érzés

Másrészt jobb érzés használni, ha egyáltalán megvan. Márpedig egy csilivili országúti/cx veszélyeztetett bringafaj Budapesten. Vadásszák rendesen.

-
Zsurmi

37
Shag_Beckur képe

Igen, ez jogos.

Igen, ez jogos.

38
Icarus képe

+1 :-)

+1 :-)

39
makimajom képe

másrészt az emberek egy

másrészt az emberek egy részének azok a használati tárgyak, amelyeket mások is látnak rajtuk/alattuk/körülöttük, a társadalmi helyzetüknek, presztízsüknek is az indikátora számukra. Ezért lehet eladni többmillió forintos karórát, miközben egy párezer forintos is túléli a gazdáját, ezért látsz az utakon annyi és olyan autót, amilyet a gazdája ésszerűen gondolkodva meg se tudott volna venni, és bizony ide tartozhatnak a drágább kerékpárok is, amelyeknek versenyen kívül nem igazán tudja kihasználni előnyeit egy átlagos közlekedő/sportoló.

40
Shag_Beckur képe

Esztétikus != drága :) De

Esztétikus != drága :)

De egyébként ingen, egyetértek.

Mondjuk egy jobb fajta automata óra nem a 20.000-es kategória.

41
makimajom képe

"inkább a tárgy

"inkább a tárgy birtoklása a fő motívum, mint a bringázáshoz szükséges eszköz beszerzése"

erre próbáltam reagálni

42
makimajom képe

"Mondjuk egy jobb fajta

"Mondjuk egy jobb fajta automata óra nem a 20.000-es kategória."

egy "jobbfajta" bringa sem 200.000-es kategória
egy "jobbfajta" autó sem a 2.000.000-s kategória

mégsem vennék soha 20.000 Ft-nál drágább órát, ha egyszer csak az érdekel hogy mutassa az időt, de nem is vagyok órabuzi.

43
Shag_Beckur képe

De azt, hacsak nem

De azt, hacsak nem felhúzós, vagy automata, akkor max a fiad tudja még majd használni, az unokád már nem biztos (mert pl. nem gyártanak olyan gombelemet).

44
makimajom képe

vállalom a kockázatot...

vállalom a kockázatot...

45
Shag_Beckur képe

Dehát te írtad, hogy egy

Dehát te írtad, hogy egy párezer Ft-os óra is túléli a gazdáját.

"Ezért lehet eladni többmillió forintos karórát, miközben egy párezer forintos is túléli a gazdáját..."

Egyébként egy óra lehet befektetés is. A prémium gyártók óráinak értéke hosszútávon nő.

46
makimajom képe

nade te is azt írtad hogy a

nade te is azt írtad hogy a fiam tudja használni a párezer forintosat is...

Befektetés pedig lehet egy autó is. A prémium gyártók autóinak értéke hosszútávon nő.

47
Shag_Beckur képe

Azt írtam, hogy "max a

Azt írtam, hogy "max a fiad", tehát legjobb esetben is 1 generáció :)

Egyébként igen, akár az autó is lehet befektetés, csak a helyigény más.

48
makimajom képe

ezért mondtam, hogy

ezért mondtam, hogy vállalom a kockázatot. Max veszek majd neki is egyet, ha nem bírja addig. Még mindig beljebb vagyok, mintha elköltöm a csilliószorosát egy "örökéletűre". A pontos időt pedig így is tudni fogom, sőt még inkább, mert ezt felveszem olyan helyekre is, ahova a csilliós órát esetleg nem.

49
Shag_Beckur képe

Ékszert se biztos, hogy

Ékszert se biztos, hogy azért vesz az ember, mert kivagyiskodik, hanem mert a nemesfémek és a gyémánt értéktartóak.

Csilliós órát se feltétlenül azért kell venni, mert "tellik rá", hanem mert a csilliós óra is lehet befektetés.

Igen, pontos időt egy Casion is meg lehet nézni, de azt nem fogod a halálos ágyadon az unokádnak adni, hogy "fiam, ez az örökséged".

50
makimajom képe

nem is állítottam, hogy

nem is állítottam, hogy "biztos, hogy azért vesz az ember", úgy kezdtem, hogy "egy része"

51
Shag_Beckur képe

Igaz. Viszont nem ezért

Igaz.

Viszont nem ezért lehet eladni a millió forintos karórát. Hanem ezért _is_.

52
makimajom képe

Igaz.

Igaz.

53
Shag_Beckur képe

Akkor ezt jól

Akkor ezt jól megbeszéltük :D

54
Cseya képe

Titánok harca.

Titánok harca.

55
Frenki képe

ott a pont. "Nem nyúl a

ott a pont.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

56
monster képe

harc, harc, de a végén

harc, harc, de a végén csak egyetértésre jutottak
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

57
Frenki képe

Rokonlelkek. "Nem nyúl a

Rokonlelkek.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

58
monster képe

Ha a gazdag műbringások

Ha a gazdag műbringások nem vennék meg a méregdrága bicikliket újonnan, és nem menne el a kedvük hamar tőlük, akkor hogyan vennének a szegény igazi bringások olcsón alig használt jó gépeket?
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

59
Zsabor képe

Ott a pont :)

Ott a pont :)

60
elfroland képe

És tényleg! Bölcs vagy

És tényleg! Bölcs vagy mester! :-)

61
monster képe

A túrabringámat

A túrabringámat használtan 80ezerért vettem, azt hiszem 140 körül volt újonnan. Kétszázvalahány km volt benne.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

62
feb képe

Lehet, hogy visszatekerték

Lehet, hogy visszatekerték a km számlálót :D

63
monster képe

Benne volt az árban egy

Benne volt az árban egy Cateye kmóra is, az kétségtelen, és azon volt a km. De úgy nézett ki, mintha boltban állt volna. Az egyik pedálból le volt törve egy darab, szerintem estek vele és elment a kedv.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

64
Zsurmi képe

De azért a gazdag

De azért a gazdag műbringásnak is adunk korrekt tanácsot. Úgy is maga fog rossz döntést hozni. :-)

-
Zsurmi

65
Hotyhogy képe

"Egyszerűen jobb érzés

"Egyszerűen jobb érzés használni [egy használati tárgyat], ha jól néz ki, na."

Naaagy +1

http://3.bp.blogspot.com/_TGS61dlat8U/S9gDVZ6hirI/AAAAAAAAClI/1YBGG0y10Q...

66
Shag_Beckur képe

Ha már OFF, egyébként a

Ha már OFF, egyébként a V-1 gyönyörű volt.

http://en.wikipedia.org/wiki/V-1_(flying_bomb)

67
Hotyhogy képe

Nekem a Tallboy meg a Grand

Nekem a Tallboy meg a Grand Slam jobban tetszik. ;p

http://en.wikipedia.org/wiki/Tallboy_(bomb)

http://en.wikipedia.org/wiki/Grand_Slam_(bomb)

68
Tomek képe

Milyen furcsa ez az

Milyen furcsa ez az élet..
Épp a napokban olvastam egy könyvet Barnes Wallis-ról, és az ő földet rengető bombáiról, meg a 617-es RAF századról, erre feljövök gyanútlanul a cm.hu-ra, és tessék, ugyanarról folyik a diskurzus! Micsoda elgondolkodtató véletlen!:)))

http://hu.shvoong.com/humanities/history/1746855-g%C3%A1trobbant%C3%B3k/

69
Frenki képe

Amikor el kezdtem ezzel az

Amikor el kezdtem ezzel az egésszel foglakozni egy rozsdás montim volt 1,5-es gumikkal csomival, sárvédővel.Jókat nevettem azon ahogyan a 200 ropis Merida outikkal ott maradtak mögöttem a városligeti nagymenők.
Na ez is jó érzés......
Mellesleg azt írta kezdő outisként, és nem azt hogy kezdő divatbabaként....gondoltam némileg hasznos és költséghatékony tanácsokat adok.Már ha tényleg menni akar.Tologatni lehet a talicskát is.....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

70
Zsurmi képe

Ez a bringa nem városba

Ez a bringa nem városba való. Használható ugyan.

Ami jó benne:
- Az országúti vázgeometria.
- A CX váz sárférőhelye.
- A vastag, bütykös gumi.

Ami nem:
- Az aluvázat és a 10-es hajtásrendszert megeszi a sós lötyi télen. Az aluváz eleve kényelmetlenebb rossz utakon.
- Nincs rajta sárvédőszem. Ez sportolásra való, a használat után teljes pucolással.
- Hogy vadi új.

Aminek nincs értelme:
- A tárcsafék.
- A koskormány.

-
Zsurmi

71
mic72 képe

Akkor neked még sem

Akkor neked még sem aluvázad, sem 10-es rendszered nem volt még!

De sok sikert neked és frenkinek és minden múzeumi D: kerékpárosnak az "elnyűhetetlen" acél vázakhoz!

persze nem rossz az acél csak már kicsit idejétmúlt.

72
Tomek képe

Kikérem magamnak a Múzeumi

Kikérem magamnak a Múzeumi Kerékpárosok nevében!:P
Április óta több, mint 6000 km-t raktam bele egy kb harminc éves orosz Fecskébe, és az égvilágon semmi gondom vele a fékpofacseréken kívül, ellenben simán otthagyom vele a csillivilli-aluvázas-wannabe outisokat/fixiseket, meg úgy az autók jelentős részét a városban!:) Öreg bringa nem vén bringa!:P

Szerk: Plusz van egy óóóóriási előnye: senki nem akarja ellopni!:)))

73
Frenki képe

Két használatban levő

Két használatban levő outi bringám van.
Egy Schwinn Csepel tkp félverseny Avenue , ez vázváltós és acél.Átépítve természetesen RX-100 szettel és Miche RG-2 iparis agyakon.Remerx taurus felnikkel Continetal Ultra race gumikon+sárvédő+alu csomagtartó.15 ft-os acélküllőkkel.
Ezzel mentem az idén 47-et szélcsendben a soroksárin, és vittem 40-el 20km keresztül Tatabik-ot is többek között.
De ugyan csak vele megjártuk a balatontól vissza Bp-re 3 óra alatt érd határáig a 7-es utat.
A másik egy Schwinn Csepel Adrenalin Race,tavaly óta első villa kicserélve íves aluvillára.Ugyanazzal a kerékszettel amivel a másik.(unom már a defekteknél hogy nem egyforma a két gép kereke, ezek mindketten ugyanazok és mindkettő 8-as rendszerű sorral van szerelve.Így ha gond van csak cserélek.)
Ez így most már full alu 2003-as kiadás Dura Ace 7400-7402-7403-as szettel ez fékváltókaros.
Teljesen sport gép, nincsen sárvédő-csomagtartó szem rajta, és nem is akarok.
Általában az alut nem veszem elő addig amíg nem erősödöm hozzá.A telet a téli agyváltós-dobfékessel csinálom végig, ha a sózás lehúzott az útról akkor elő az acélt addig amíg eléggé nem vagyok formában nem szoktam össze sem rakni az az alut.Az idén pont nekikezdtem volna, de kórházba kerültem egy hónapra most meg már jön a csapadék, így jártam.
Van még egy harmadik aluvázam villával ez még nincs megépítve.
A téli gépem egy Reboll alu montivázra van építve acél villával.
Szóval ki az aki utálja az aluvázat, meg megrögzött múzeális mániás?
Az más kérdés, hogy a Shimano új piacorientált tervezésű cuccaiból köszönöm nem kérek.Nekem nem Euróban van a jövedelmem és nem a sógorék folyósítják, hogy évente vegyek új szettet.Nekem is évekig kell egy szettet használni, és kb 1,5 év alatt több átépítéssel jutottam ide.
Elnézést, hogy nem akartam hogy a kezdő srác egy valag pénzért vegyen valamit amivel semmivel sem lesz jobb, mint egy öreg fecskével.Olvassátok már el a kiemelt részt is....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

74
Zsurmi képe

Igazából most minden

Igazából most minden bringámon 9-es rendszer van. Az agyváltóson is, a cross bringán és az outin is.

Ebből 2 alu vázas.

A megeszit úgy kell érteni, hogy a vadiúj bringa gyorsan fog öregedni.

A ciklokrossz bicikliket sportolásra találták ki. Használat után pucolás jön. A városban használt gép nem kap annyi törődést.

-
Zsurmi

75
Zsabor képe

A sós lötyi télen, az

A sós lötyi télen, az mindent megesz.
Ideje lenne balhéznunk emiatt - már vagy két éve tilos sót használni az utakra.

76
makimajom képe

utakra nem, csak egyéb

utakra nem, csak egyéb közterületekre, ha jól tudom...

77
Hilfy képe

Én is így tudom. Járdán

Én is így tudom. Járdán tuti tilos, úttesten tuti nem az.