Ma rájöttem, hogy ha autóval közlekedem, akkor engem korlátoznak, elnyomnak. Nincsenek ugyanolyan jogaim, mint amik a biciklistáknak!

Siettem. Időre kellett menni Óbudára, mert a bolt, ahova garanciális problémák miatt tartottam, csak 4-ig van nyitva. Rákanyarodtam a Szilágyi Erzsébet fasorra Moszkva tér felé, dugó. Oké van, másik út is DE NEM FORDULHATOK MEG!!!

Egészen a Moszkva térig nem hajthatok le szabályosan arról az útról!!! Miközben a biciklis ezt nyugodtan megteheti. Mi ez, ha nem diszkrimináció?!?!

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
peet képe

ott kezdődik, hogy a

ott kezdődik, hogy a biciglist nem fogja meg a dugó.

2
Shag_Beckur képe

Az a legkisebb problémám,

Az a legkisebb problémám, de hogy se le nem rakhatom az autót (megállni tilos + buszsáv), se megfordulni nem fordulhatok (végig záróvonal) az egyszerűen pofátlanság.

Ja és a lámpák is direkt dugógerjesztőre vannak programozva.

3
peet képe

lehet, hogy ez már valami

lehet, hogy ez már valami kampány része. forgalomcsillapítás.

4
Shag_Beckur képe

Ááá, így van ez már

Ááá, így van ez már évek óta.

Tarlósban volt bizodalmam, hogy ésszerűsít(tet)i a lámpákat ott, de eddig nincs semmi. Kb. 10-zel kellene csorognom a zöldhullámhoz. Ez ugye nem megoldás, mert akkor senki nem megy sehova. Ha nem 110-zel megyek, hanem 50-nel, biztos, hogy az összes rohadt lámpa megfog. Baromira zavar.

Sajnos emiatt kódolva van ott az állandó fékezés - gyorsítás, az állandó álldogálás. Ez meg senkinek se jó.

5
PTeker képe

De igen jó a fékbetét

De igen jó a fékbetét gyártóknak, így nagyobb az amortizáció, szerintem ők állnak a háttérben. És persze az olaj cégek, mert így többet fogyasztasz, illetve az oto.

Sör nélkül rakom, oszt?

6
dendru képe

Ha nem gondolná mindenki

Ha nem gondolná mindenki azt,hogy a fostalicskájával kell bejönnie a városba a bejegyzésed meg sem született volna. És akkor te aki amúgy itt laksz elmehettél volna a dolgodra egy évben egyszer minden gond nélkül autóval. Ezen kéne inkább elmélkedni.

Egykori "slynus" :-))

-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-

7
Shag_Beckur képe

Ha baleset, vagy csőtörés

Ha baleset, vagy csőtörés miatt lett volna dugó, akkor se fordulhattam volna meg.

8
dendru képe

De azért azt jobban

De azért azt jobban bevenné a gyomrod. Azért te is tudtad amikor írtad a bejegyzést, hogy ez mindennapos.
De értelek és jogos!

Egykori "slynus" :-))

-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-

9
toreki képe

Kivéve, ha a rendőr

Kivéve, ha a rendőr utasít megfordulásra. Márpedig ilyen esetben ez gyakori.

10
Frenki képe

Na kedves autósok itt van

Na kedves autósok itt van az autóra írt megfejtési képlete annak, hogy ugyan miért nem szeretik a bringások közül sokan a szálljon le és tolja megoldást a hülye bringás táblák meg Kresz miatt.....
Ha az ember nem tudja a járművét közlekedésre használni, cipelhet helyette pl egy 9-es festőlétrát is, autó helyett még kényelmesebb is mint tolni a járgányt....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

11
Frenki képe

Na basszus, most mi

Na basszus, most mi lesz?Okostelefonról netezel, a szivargyújtóról töltve, és csak Mekkdriveből tudsz kajálni?Szar ügy a további életedet az autóban leélni, se megállni se megfordulni, csak körbe körbe.....
Szólj az asszonynak kérjen meg bringás futárt dobjon be neked tiszta gatyát a letekert ablakon.
Nyugi mindjárt itt a tél, és a leeső hó miatt megállhatsz majd a Kresz szerint szabályosan forgalmi helyzetre hivatkozva:-)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

12
sagan képe

Az autóst semmi sem

Az autóst semmi sem korlátozza csak azok autósok,akik azt hiszik,hogy ők nem korlátoznak senkit.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

13
peet képe

Ennek folyománya, hogy

Ennek folyománya, hogy korlátok is csak fejben léteznek.
(Szerk.: meg a lépcsők, utak szélén.)

14
Shag_Beckur képe

Nekem az a záróvonal

Nekem az a záróvonal eléggé valóságosnak tűnt nulla szembeforgalom mellett is.

15
sagan képe

Ha általában nem lenne ott

Ha általában nem lenne ott akkora forgalom nem kellene oda záróvonal.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

16
Kuku képe

És akkor még nem is

És akkor még nem is beszéltünk az elnyomott űrhajósokról!

--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest

Lépj be a szakszervezetbe

17
blajo képe

Es a masinisztakrol sem...

Es a masinisztakrol sem... :-)

18
Frenki képe

Igen pl se a vonat se a

Igen pl se a vonat se a villamos sem mehet szabadon amerre akar, csak amerre a sín....:-)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

19
eszemel képe

ez nem minden vonatra

ez nem minden vonatra igaz.
http://www.youtube.com/watch?v=4xG7O7-Asuw
(:

20
Doom3d képe

A legrosszabb helyzetben a

A legrosszabb helyzetben a légpárnás járművek vezetői vannak. Kötelező a két független, kerekekre ható fék.. és minden csatornafedélnél megszűnik a légpárna, ezért ezeket ki kell kerülniük. Kötelező tartozék a pótkerék.

21
Frenki képe

Meg a lánctalpas jármű

Meg a lánctalpas jármű tulajdonosok azoknak még tréler is kell hogy a dugóban ácsoroghassanak...
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

22
Miló01 képe

Ne trollkodj, tudjuk, hol

Ne trollkodj, tudjuk, hol laksz:)

23
Zsabor képe

Nekem abból is elegem van,

Nekem abból is elegem van, hogy vonattal mindig csak a sínen mehetek.

24
felder87 képe

ja, nem lehet bizniszelni a

ja, nem lehet bizniszelni a masinisztával, hogy ugyan tegyen már egy kis kerülőt:)

__________
Picasas fotóim

25
Puding képe

tulajdonképpen lehet, de a

tulajdonképpen lehet, de a sínről akkor sem jöhet le.

----------
egyenbillengészeti körduplányidomár
(by Fly)

26
Zsabor képe

Dehogynem

27
Puding képe

És lám, a bringa ez

És lám, a bringa ez esetben használhatatlan volt. Tegyük le a bringát, menjünk vonattal! :)
----------
egyenbillengészeti körduplányidomár
(by Fly)

28
Zsabor képe

egyrészt nem volt rajta

egyrészt nem volt rajta nyereg, másrészt teszkómonti volt :)

29
Frenki képe

Lap alján egy fotó

Lap alján egy fotó akkorról amikor BP nyugati pu utáni utolsó megálló a Skála Metró volt....

http://budapestcity.uw.hu/03-muemlekek/06/Nyugati-palyaudvar/index-hu.htm

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

30
Zsabor képe

Amúgy ha siettél, akkor

Amúgy ha siettél, akkor mégis hogy jutott eszedbe autóval indulni? Mosógépet vittél a szervizbe? :p

31
toreki képe

Garanciális mosógépért

Garanciális mosógépért házhoz kell jönniük, mert 10kg-nál nehezebb.

32
Zsabor képe

Amúgy megteheted mindazt,

Amúgy megteheted mindazt, amit a biciklis.
A záróvonalat biciklivel sem szabad átlépni.
Lerakni az úttest szélén a biciklit sem szabad.
Amit szabad, az:
-megfogod a biciklidet, és leemeled az útról, vagy
-megfogod a biciklidet, és áttolod a zebrán a túloldalra

Szerintem ezek egyikét sem tiltja meg neked senki akkor sem, ha autóval vagy, csak gyenge vagy :p

33
Zsurmi képe

Azt hiszed görbe tükröt

Azt hiszed görbe tükröt tartasz elénk?

-
Zsurmi

34
Hotyhogy képe

Egy szabályos autós mindig

Egy szabályos autós mindig jobb, mint egy szabálytalan biciklis.

Ezer szabályos autós mindig jobb, mint ezer szabálytalan biciklis.

Egy millió szabályos autós mindig jobb, mint egy millió szabálytalan biciklis.

...

35
nrc képe

A túlzott mértékű

A túlzott mértékű autózás, akkor is élhetetlenné teszi a várost, ha tökéletesen szabályosan teszik azt. A többség ma is szabályosan araszol a dugóban járó motor mellett. Ezért ha választani kell, akkor a magam részéről inkább egymillió szabálytalan biciklissel osztanám meg életteremet, mint ugyanannyi szabályos autóssal.

36
Hotyhogy képe

Én meg azt szeretném, ha

Én meg azt szeretném, ha mindenki nagykabátban ülne otthon, a fűtetlen szobájában. A fűtés is károsíthatja a környezetet, nam csak az autó.

Ha választhatnék, akkor én inkább egy tucat nagykabátossal ülnék egy fűtetlen, hideg szobában, mint ugyanannyi ingujjra vetkőzöttel egy pazarlón melegre fűtöttben. :-)

37
nrc képe

Olyan tevékenységek

Olyan tevékenységek esetében, mikor azok következményeként elsősorban emberek egészsége károsodhat szerintem nem szerencsés környezetkárosításról beszélni. Ez azért lenne fontos, mert a környezet állapota ugye leginkább a "sötétzöldeket", városvédőket izgatja, mások gondolhatják úgy, hogy ez nem az ő problémájuk.

A túlzott városi autóhasználathoz hasonlóan a nem megfelelő technológia felhasználásával való fűtésnek is vannak egészségkárosító hatásai, a kérdés az, hogy az adott környezetben melyik hatása a kedvezőtlenebb, melyik okoz nagyobb kárt az emberekben, illetve mérlegelendő az is, hogy melyiket lehet könnyebben kiváltani más alternatív eszközök felhasználásával.

Ahogy, a fűtés esetén sem az az optimális megoldás, ha a saját lakásunkban télikabátban kell dideregnünk, úgy az autózás esetében sem kell szélsőségekben gondolkodni és azt hinni, hogy csak a gyalog való közlekedést lehet az egyetlen üdvözítő megoldás.

Vannak rövidtávon is elérhető alternatívák, úgy, mint a közösségi közlekedés, vagy a kerékpározás. Ezeket lehet kombinálni az ésszerű autóhasználattal.
A motorizált egyéni közlekedést sem kell feltétlenű kizárni a városokból, mindössze arra kell figyelni, hogy néhány fontos feltételnek megfeleljenek a városokban tömegesen használható gépjárművek, úgy mint: ne legyen káros-anyag kibocsájtásuk, ne fenyegessék emberek testi épségét több tonnányi acéltestükkel, ne jöjjön ki belőlük zavaró mértékű zaj és ne foglalhassanak el minden talpalatnyi be nem épített helyet a városlakók életteréből.

38
Hotyhogy képe

Mindez igaz, és aláírom.

Mindez igaz, és aláírom. Én magam nem támadom szélsőséges intoleranciával sem az egyik sem a másik szabályos és törvényes jármű használatot.

A trágya autóikkal a magyar települések járdáit, zöld területeit szabálytalanul összerondító autósokat ezért nem bírálom keményebben, mint a nyehó bicikliseket akik a járdákon meg a pirosban száguldoznak cikázva a gyalogosok között.

Egy szabályos jármű használó jobb mint egy szabálytalan jármű használó.

A káros anyag kibocsátást csökkentse a törvény hozás és a technika, a nép érdekében. Ugyanúgy, a népi hatóság ellenőrizze és lépjen fel a szabálytalanságok és rendetlenségek ellen, hogy egy kiegyensúlyozott társadalomban senki ne nyomhassa el a másikat.

39
ízirájder képe

a legkellemesebb telem az

a legkellemesebb telem az volt, amikor 12 fokon tarthattam a lakást, és nem kellett napi min. 80 fok hőingást elviselnem (4*20)

Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?

40
Frenki képe

NRC-nek igaza van, a

NRC-nek igaza van, a bringás nem károsítja a mások környezetét annyira, és a karmabol neki is fáj.Bringást fel lehet rúgni, az autóst nem.Sokkal demokratikusabb megoldás.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

41
elfroland képe

Pedig igenis jogod van a

Pedig igenis jogod van a hónod alá csapni az autódat és besétálni a boltba vele.
Jogod van kiszállni a fejed fölé emelni és fordítva lerakni az útra a záróvonal túloldalára.
Gyúrjál vaze. :-)

43
err képe

Mellesleg fogod magad, az

Mellesleg fogod magad, az egyik zebranal kiszallsz, attolod, szevasz. Mehetsz utadra :P

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

44
err képe

Ja, es erdekesseg: szerdan

Ja, es erdekesseg: szerdan voltunk tekerni, korabban ertem oda mint a tobbiek, es szamolgattam a keros atvezetesben az Ezredes-Szamos atvezetesnel.

Egy Szilagyis zold alatt 6-14 auto ment at a Moszkva iranyaba, de amikor 14, akkor tobben is a buszsavbol kerultek elore. (Az ellenkezo iranyt nem tudtam szamolni sajna, de ott egy talan kicsivel jobb volt a helyzet.)

A keresztiranyu zoldjelzes alatt kerekparosbol 6-10 ment at, de a 10-nel az egyik mar boven a villogo zoldon indult el.

Ehhez kepest hogy is van ott a zold ideje? :) Szerintem alsohangon 3x annyi ideig zold a gepjarmuvek lampaja. Persze bringaval siman lehetne kint is tekerni az uttesten, hiszen bringagyalog van, allando gyalogosforgalommal, de azon a szakaszon valahogy megis engedi szinte mindenki a gepjarmuveket bedugulni.

A kerekparosok okozzak a dugot, hogy feltartjak a forgalmat? :)

Illetve egy masik jopofa kerdes: te, mint autofuggo, aki gyakorlatilag napi szinten jarsz a Szilagyin, miert nem jossz masfele, mikor ismered a forgalmi rendet, es allandoan dugo van ott?

Allitolag tok poen mellekutcakon kavarogni - a kerekparosokat akarjak ugye oda terelni sokan -, es az sem lehet kifogas, hogy sietsz, hiszen direkt belemesz a dugoba :) Annyira nem lehet surgos a dolog...

Ha meg nem surgos, akkor miert is vagy korlatozva? :)

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

45
sagan képe

Nyomógombos lámpa,oszlop a

Nyomógombos lámpa,oszlop a közepében, derékszögű kanyar az egyenes haladáshoz. Csupa kerékpárosbarát dolog van ott.
https://picasaweb.google.com/saganbp/BelBudaiBiciklisBermudaHaromszog#56...
A legjobb,hogy az Ezredesből sem tudnak sokszor kikanyarodni,mert némelyek bennragadnak a kereszteződésben.
Ha a Margit körút felé megyek itt mindig ki szoktam menni az úttestre.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

46
Frenki képe

Nem kell ehhez egyetem:ha

Nem kell ehhez egyetem:ha egy bringás elfoglal kb 1,2 négyzetmétert és egy autós ehhez képest kb 2,5-et akkor ugyanannyi fő autós nyilván nagyobb eséllyel okoz dugót az állandó kereszetmetszetű úton mint a bringások.
Vagy ugyanez másképp:
Ha olyan sok ember lakik a városban, hogy emeletes házak kellnek a lakhatásuk megoldásához, ugyan miért csodálkoznak ha a házak össz négyzetméteréhez viszonyított, sokkal kisebb területű utcákon nem férnek el az autóik,akkor se, ha csak minden második családnak van egy autója és egy autó max kb 4-5 embernyi négyzetmétert foglal el?A házak sem kételemeletesek csak.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

47
jurta képe

Jobbra nem csodálom, hogy

Jobbra nem csodálom, hogy nem hajthatsz le. Egész a Kálmánig mind a terepnek (pl. fogaskerekű-végállomás, kórház), mind az autódnak rosszat tenne. Egyébként várj csak: de hisz ott a Városmajor utca, még bőven a Kálmán előtt.

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

48
jurta képe

Hát, Shag, ma jártam arra

Hát, Shag, ma jártam arra (végig), és megnéztem a forgalmi rendet. A Gábor Áron utcára is lekanyarodhattál volna balra.

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

49
tatabike képe

Na, ez a legnagyobb demagóg

Na, ez a legnagyobb demagóg duma az autósok részéről...:)
Dugó van, nem tudok megállni, nem tudok megfordulni, nem tudok haladni...
Azt miért nem mondják soha utána, hogy ez saját magam miatt van...?
Olyan ez a budapesti autós közlekedés, mint amikor 22 jóbarát megbeszéli, hogy elmennek focizni, aztán mikor már mindenki ott van, kiderül, hogy senki nem hozott labdát.
Foci nem lesz, csak egymást szidják, mert nem tudnak focizni.
Ja, meg szidják a másik pályán focizókat, mert azoknak volt annyi eszük, hogy vigyenek labdát. Na azok a biciklisek...

Gépsárkányaim - Cserebere cuccok

50
Frenki képe

Na most adtál egy jó

Na most adtál egy jó tippet:
csinálni egy bringás pólót amin Michael Schumaker olyan szúrós tekinettel mutat rá a nézőre mint Kichener az 1914-es toborzó plakáton, és azt mondja:
"A dugó, te magad vagy!"
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

51
Kisember képe

7 óra repülés után

7 óra repülés után meguntam a hazautat a múltkor. Ki akartam szállni knyújtóztatni a lábam, de nem engedték! Azt mondták, bírjak ki még két és fél órát, mert most az óceán felett vagyunk. Hát mi vagyok én, Depardieu???

--------------------------
www.barzongorista.eu

52
Hotyhogy képe

Miért nem maradsz a jó

Miért nem maradsz a jó hajón? :-)

53
Zsurmi képe

Abban a hamis illúzióban

Abban a hamis illúzióban élsz, hogy autósként, kerékpárosként, gyalogosként egyenlőnek kéne lenni.

Egy nagy frászt! Legfeljebb emberként, állampolgárként.

Az egyes járművek tulajdonságai igencsak eltérőek. Amint járművet vezetsz, jogosan eltérőek lehetnek a kötelességeid, mint ahogy a jármű adta lehetőségeid.

Ha másért nem, mert a gyorsabb nehezebb járművel veszélyesebb vagy másokra és magadra is. Ráadásul más más helyzetekben, eltérő arányban. Autóval a hasonló járművekre hasonlóan veszélyes vagy, míg a gyalogosokra, bringásokra sokkal. Míg a védtelenebb járműveknél ez sokkal kiegyenlítettem (mennyire veszélyes magára, és a többiekre).

Azt várod, hogy az objektív körülményeket figyelmen kívül hagyva, a te egyéni szubjektív nézőpontodat alapul véve legyél egyenlő a többi közlekedővel.

Amit te és a többi autósagyú idióta csinál, az a saját veszélyességének kendőzése a kevésbé veszélyes járműtípus fikázásával, hátrányainak aránytalan kidomborításával.

És ezt folytonosan követed el. Ezért vagy te egy köcsög toll és nem több. Hiába bringázol néha.

-
Zsurmi

54
tatabike képe

'köcsög toll'

'köcsög toll' :D

Gépsárkányaim - Cserebere cuccok

55
elfroland képe

Ne nevess! Csak elírta.

Ne nevess! Csak elírta. "Kócsag toll" -ra gondolt. :-)

56
Miló01 képe

Szerintem idén még nem is

Szerintem idén még nem is vette elő a kerékpárját, ha el nem adta a köcsög toll:DDD

57
tatabike képe

Irc-en majd kapunk

Irc-en majd kapunk ezért...:)
Ja, szerdán annyira elfáradtál, én meg otthon vettem észre, hogy ki volt lazulva az első kerekemen a bal oldali kónusz, és végig szorult...:-P

Gépsárkányaim - Cserebere cuccok

58
Miló01 képe

Én is baszki, olyan lapos

Én is baszki, olyan lapos volt a gumi, hogy most már csak úgy száguldok, nem is beszélve fogta a fékpofa, de már igazítottam rajta:)

59
Hotyhogy képe

Igazad van sok mindenben, de

Igazad van sok mindenben, de ne vedd túl komolyan Shag szatírikus trollkodását. Engem és sok mást ez nem sérthet, nem bánthat.

Mivel a bunkó biciklis egyenlő akar lenni a bunkó autóssal aki a gyalogjárdára hajt a járművével, ezért ő is ráhajt az övével. El is érte, hogy egy bunkó biciklis egyenlő lett egy bunkó autóssal. S túl sok van belőlük.

60
Shag_Beckur képe

Nem egyenlő jogokat,

Nem egyenlő jogokat, egyenlő esélyeket akarok.

Ha dugó van, legyen esélyem letenni az autót és tömegközlekedéssel folytatni az utam. Ilyen lehetőségem kulturált körülmények közt, ésszerű összegért NINCS.

Ha dugó van, legyen esélyem abból kikeveredni. Nagyjából még 2 fajta útvonalat próbálhattam volna meg, egyrészt a hegyen át, bát ott a Kolossynál van állandóan dugó, vagy nem a Batyin, hanem valahol máshol lemenni rakpartra.

De nem, ezt nem tehettem meg, ugyanúgy végig kellett pöfögnöm a dugót, mint mindenki másnak.

Miért arra mentem? Kolossynál állandó a dugó (ez se normális), arra csak végszükség esetében. Szil. Erzs. pár napja jól járható volt, gondoltam akkor lemegyek Batyinál és tök jó. De nem.

Még egy ésszerű dugódíjat is el tudnék képzelni megfelelően előkészítve (elővárosi közlekedés, P+R, stb), de tudjak haladni. Ésszerű dugódíj: mondjuk 1 BKV-jegy ára (az se olcsó).

61
Pontagy képe

tudod, amíg minden autós

tudod, amíg minden autós egyenlő esélyeket meg jogokat akar ahogy te is, és emiatt jár autóval, addig dugó lesz.

amíg a drágább, és a nem csak magadat szívató közlekedési módot választod, addig szerintem jogod van:
-elviselni a dugót
-elviselni a gyorsabban elsuhanó bringást és az esetleges kötöttpályás járműveket
-elgondolkodni azon, hogy válts (közlekedési módot)
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

62
Shag_Beckur képe

Nem zavar az elsuhanó

Nem zavar az elsuhanó bringás.

Elgondolkoztam azon, hogy váltok, de NEM tehettem meg! Nem tehettem le az autót, ahogy szembesültem vele hogy dugó van, nem állhattam félre, hogy "oké, akkor ebből én most kiszállok, nem növelem tovább a dugót". Nem tudtam megfordulni, parkolóhelyet keresni, mert a szabályok miatt bele voltam szorítva a dugóba.

63
Pontagy képe

látom, az meg sem fordul a

látom, az meg sem fordul a fejedben, hogy esetleg nem autóval kéne otthonról elindulni, ezzel kezdődik..
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

64
Shag_Beckur képe

Könnyű ezt a városból

Könnyű ezt a városból osztani. Ahol van rendes tömegközlekedés.

65
Pontagy képe

próbálj meg hétvégén

próbálj meg hétvégén tömegközlekedni, vagy este, meglásd, élvezet lesz

amúgy meg letöltöd bármilyen helyi járat menetrendjét, és úgy indulsz el, ez föl sem merült?
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

66
Shag_Beckur képe

Agglo dettó. Vicces, amikor

Agglo dettó. Vicces, amikor óránként jár a busz, neked meg sürgős dolgod van / nem 36 órából áll egy napod, hogy legyen időd a tömegközlekedéshez igazodni.

Egyébként de, volan.hu - mindig itt nézem a menetrendet. Mindjárt meg is nézem, mert lassan be kell mennem a városba. Busszal.

67
asztalosgabor képe

Amíg a BKV

Amíg a BKV tízmilliárdokat kap állami pénzből, a Volánbusz meg semmit, addig ez így is marad.

68
toreki képe

Aglóból le lehet jönni

Aglóból le lehet jönni kocsival mondjuk a Hűvösvölgyig, ott átszállni tömegközlekedésre. Nem biztos, hogy többe kerül, mint a dugóban elhasznált benzin és az elvesztegetett időd.

Amióta gyerekeim vannak, én az időmet is számolom, mint költséget. Minden percet, amit nem otthon töltök velük.

69
ízirájder képe

én Budakalászról osztom,

én Budakalászról osztom, és egyetértek Pomtaggyal

Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?

70
Shag_Beckur képe

Arról a Budakalászról,

Arról a Budakalászról, ahol a legtávolabbi pontról is 1 km a vasút(HÉV)állomás (12 perc séta, vagy 2 perc bicikli) és gyakorlatilag össze van nőve Budapesttel?

Kb. hova jársz melózni?

71
Puding képe

Sőt, már város is pár

Sőt, már város is pár éve...
Mi felelne meg? Békés? Komolyan...
----------
egyenbillengészeti körduplányidomár
(by Fly)

72
Shag_Beckur képe

Pont, hogy egyetértek

Pont, hogy egyetértek veled, egy másik kommented alapján.

Mi a különbség a Határ út egyik és a Határ út másik oldalán lakók közt? Az egyik egy rendes budapesti lakos, a másik egy köcsög agglós?

http://maps.google.com/?ll=47.609339,19.051548&spn=0.00374,0.00928&z=17&...

És akkor mi van a Vecseház utcai lakossal és a Móricz Zs. utcaival?

http://maps.google.com/?ll=47.5365,19.213672&spn=0.014979,0.037122&z=15&...

Köcsög agglós, a másik jóravaló budapesti?

De ott van Gyál, Dunaharaszti, Halásztelek, Érd. Köcsög agglósok. Igaz, hogy tőlük 200 méterre, 1 km-re a jóravaló budapestiek ugyenúgy pöfékelnek, a tőlük 2-3 km-re lakó budapestieknek meg már rendes tömegközlekedésük is van, a belsőbb kerületekben élő budapestieknek meg aztán végképp felesleges az autó, hiszen ők rendelkeznek a legjobb tömegközlekedéssel.

De nem, az agglós köcsög, mert nem budapesti. Azért ez elég csúnya orr fennhordás :(

73
ízirájder képe

nem, hozzánk kb annyira van

nem, hozzánk kb annyira van közel a hév, mint Lakihegyhez, a legegyszerűbb begyalogolni Bp-en a 143-as busz végállomásához, kb 15 perc alatt, onnan 6 perc a hévmegálló, várakozástól függően összesen 25 perc, bicajjal 5. Aztán innen kell eljutnom a Nemzeti Színházhoz

Ez a kettősmérce mániád meg kezd aggasztó lenni, itt szerintem senki sem úgy gondol az agglomerációra, hogy ott a fejében a közigazgatási térkép, vagy tudatlanul, vagy tudatosan funkcionálisan különíti el mindenki. Hogy ki hová tartozik, hol az ideális határa Budapestnek, amiatt inkább a városvezetésekkel vitatkozz, ne egy kerékpáros fórumon. Másrészt minden, amit felsoroltál, vagy vasút vagy hévmegállóval rendelkezik, semmivel sincs rosszabb helyzetben, mint Kalász

Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?

74
Miló01 képe

Parkoló hely van bárhol

Parkoló hely van bárhol csak keresni kell, ha megtaláltad bringa ki és mehetsz is, Budakeszi utat meg nem kell megmászni.

75
Hotyhogy képe

Hőlégballon! Emelkedj

Hőlégballon! Emelkedj kocsiddal együtt a helyzet fölé, amibe kerültél. :-D

Előre láthatod, hogy dugó lesz: nem mész oda, te nem alkotod azt. Volt szó a minap tömegről, pánikról, és hogy nem szereted a tömeget. Hát nem mész oda. Mert ha odamész és beszorulsz, akkor nem tudsz kijönni, nem?

Ilyen az előre látható dugó is. Nem kell bele mennünk és részét alkotnunk. Mert ha már benne vagyunk, akkor mondom, transformer, vagy hőlégballon, vagy lépegető hidraulikus gépgólyaláb ki az alvázból, vagy dematerializáló fülke és elpárolgás, hideg fúzió, mittomén, valahogy gyere ki, oldd meg a problémádat. :D

76
Zsabor képe

Ez olyan, mintha azt

Ez olyan, mintha azt követelném, hogy legyen esélyem bicajjal másfél óra alatt leérni a Balatonra. Nem a szabályok és az infrastruktúra miatt nem lehetséges, hanem mert a bicikli fizikailag alkalmatlan erre.

Ugyanígy az autó fizikailag alkalmatlan arra, hogy az emberek tömegesen ésszerű időn belül, ésszerű áron eljussanak vele városon belül az úti céljukhoz.

Ráadásul ha megfizettetnék veled az autózás összes költségét, még kevésbé lenne ésszerű az összeg.

Az ésszerű dugódíj pedig az lenne, ha megfelelően magas lenne ahhoz, hogy csak annyi ember tartson igényt a szűkös erőforrásra (városon belüli útkapacitás), hogy normálisan lehessen haladni.

77
Shag_Beckur képe

Erre írtam egy másik

Erre írtam egy másik blogbejegyzést.

Kívácsi leszek hányan fognak élből letrollozni érte és hányan próbálnak legalább elgondolkodni rajta.

78
Zsabor képe

Kívácsi leszek hányan

Kívácsi leszek hányan fognak élből letrollozni érte

The Troll Hunter - Official Trailer :p

79
Kisember képe

Sofőr koromból

Sofőr koromból emlékszzem, hogy a dugók mindig ugyanott alakultak ki. Adott időpontban lehetett tudni, meddig fog érni a dugó vége. A megoldás: a dugó előtt letenni a kocsit. De ha te kényelemből reménykedsz, hogy tovább tudsz menni, akkor csak üldögélj...

--------------------------
www.barzongorista.eu

80
Shag_Beckur képe

Mivel annyit nem járok a

Mivel annyit nem járok a városban kocsival, ezért fogalmam sincs mikor-hol alakulnak ki dugók. Csak 1-2 van, amibe eddig belefutottam. De hogy azok mettől meddig tartanak?

81
Kisember képe

Akkor te egy tapasztalatlan

Akkor te egy tapasztalatlan autóvezető vagy. :)
A megoldás a dinamikus GPS, amelyik jelzi a dugót.

--------------------------
www.barzongorista.eu

82
Kisember képe

Akkor te egy tapasztalatlan

Akkor te egy tapasztalatlan autóvezető vagy. :)
A megoldás a dinamikus GPS, amelyik jelzi a dugót.

--------------------------
www.barzongorista.eu

83
Zsurmi képe

Egyenlő esélyeket, mint

Egyenlő esélyeket, mint ember, mint állampolgár. De nem mint autós, kerékpáros.

De végülis lehetne. Ok kapjad meg! De akkor csak 1nm-t foglalj el a gépjárműveddel, ne légy szélesebb, mint egy motor vagy bicikli és az nulla szennyezést bocsásson ki a járgány!

Ja, hogy ez nem megy! Kell a többlet hely, többlet súly, lehetőség szennyezésre (ingyen persze). És ehhez képest kapj egyenlő esélyeket. Miután neked, autóval meg van a lehetőséged megszakítás nélkül, a forgalomba haladva eljutni A pontból B-be. Kerékpárral ez nincs, többlet tilalmak, többlet kötelességek, elvileg folyton megszakított utazás.

Ilyen körülmények közt szerinted, neked autóval kell esélyegyenlőség, mert el vagy nyomva?

Ha többet használsz el négyzetméterben, többet szennyezel, többet rongál az alattad lévő jármű, ha jobban akadályozod (az azonos járműtípussal) a többiek közlekedését, akkor nincsenek egyenlő esélyek a többiek számára.

Ezt a különbséget kompenzálni kell, és ez az ami nem történik meg idehaza.

-
Zsurmi

84
Shag_Beckur képe

Tehát akkor ne legyen

Tehát akkor ne legyen esélyem letenni a kocsit, ha mégis dugóba kerültem. Értem.

85
pata képe

Vagyis nem tárolhatsz 1+

Vagyis nem tárolhatsz 1+ tonna vasat ott, ahol az éppen eszedbe jut. Az élet bizony kegyetlen tud lenni.

86
Shag_Beckur képe

Tehát nem csökkenthetem a

Tehát nem csökkenthetem a dugót, ha mégis belekerültem.

Ld. másik topicot a dugó okairól. Nem én okozom.

87
Icarus képe

Lobbizzál, hogy ott meg

Lobbizzál, hogy ott meg lehessen fordulni :-)

88
pata képe

A dugót úgy

A dugót úgy csökkentheted, hogy el sem indulsz autóval.

Fel kellene fogni, hogy az autó letevéséhez is hely kell, a hely meg szűkös. Mondjuk szerintem ezt te is érted, csak megpróbálod itt előadni hogy te mennyire szeretnéd csökkenteni a dugót, csak nem hagyják neked. Sajnos láthatólag ezt eddig kevesen vették be, de azért próbálkozz tovább :-P

89
Hotyhogy képe

Ezt javaslom neki. A

Ezt javaslom neki. A dugóban átváltozik gépemberré és egyszerűen kigyalogol belőle. :-)

http://cinefantastiqueonline.com/wp-content/uploads/transformers3_Bumble...

90
Puding képe

"Ha dugó van, legyen

"Ha dugó van, legyen esélyem letenni az autót és tömegközlekedéssel folytatni az utam."
Tulajdonképpen ha dugó van, akkor az autód le van téve, és ha biztos lehetnél benne, hogy nem fog közben újraindulni a forglom, akkor ott is hagyhatnád (ami pl. rettentő ácsorgós autópályás dugóknál gyakran előfordul: az emberek kiszállnak, sétálnak, akár beszélgetnek is!)
Az nyilván nem ér, hogy legyen mindenhol egy parkoló, vagy hogy csak parkolók közelében legyen dugó. Meg különbenis, ha így is lenne, akkor nem is lenne több dugó, hiszen egyből mindenki arra kerülne, és csak tele parkolók lennének, dugó pedig a parkolóhelyig/parkolóhelytől közlekedni akarók miatt. Ha kiteszed a vészvillogót, mert megfő a motor, és kiteszed a háromszöget, senkit nem fog zavarni, hogy otthagytad a kocsid. Persze akkor később te okozod a dugót.

----------
egyenbillengészeti körduplányidomár
(by Fly)

91
Linux képe

"De nem, ezt nem tehettem

"De nem, ezt nem tehettem meg, ugyanúgy végig kellett pöfögnöm a dugót, mint mindenki másnak."
ÚRISTEN!!!! Mint mindenki másnak????Hát ezt hogy a pics*ba képzelik, basszus?!?!?! Pedig te vagy a....ööööö....vagy az....ööööööö...Hááááát... Szóval ki is vagy te, hogy nem jó neked az, ami mindenki másnak jut?

92
Shag_Beckur képe

Ahahhahahaha :D

Ahahhahahaha :D

94
KésmárkiM képe

Shag, mélyen együttérzek

Shag, mélyen együttérzek veled. Tegnap bejöttem autóval a városba. Hogy miért? Hülyeség volt, biciklivel kellett volna, de már túl voltam 40 kilométeren, tetőre feltetettem a biciklit, indultam volna haza, de vissza kellett jönnöm az irodába valamiért.

Na ez az út sokáig az emlékezetemben marad. Hogy ez mekkora nagy szívás. Ilyenek jutottak folyton az eszembe, miközben csúsztatott kuplunggal araszoltam: "itt mindig előre tudok állni a lámpánál", "itt sosem kellett parkolót keresnem", "itt be tudtam fordulni biciklivel", "itt előresuhannék a motorossávon", stb. stb. Az autóval dugóban araszolás a kerékpárost frusztrálja leginkább, mivel ő egészen pontosan ismeri az alternatívát, és rettentően sajnálja az elvesztegetett időt és sportolási lehetőséget.

Szóval még egyszer mondom: szerintem pontosan tudom mit éreztél.

95
Pontagy képe

hidd el, ezek a dolgok az

hidd el, ezek a dolgok az autóst is flusztrálják, de mindig van valami oka, hogy ne váltson más közlekedési eszközre (néha valós, néha meg csak mondva csinált)
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

96
SpeckoHU képe

Persze, ha nem lenne oka,

Persze, ha nem lenne oka, hogy miért nem váltott már kerékpárra, akkor egyből kerékpárra váltana.

Úgy haladok át az autódugón, mint homok a szitán.

97
Pontagy képe

nem csak a bicaj az

nem csak a bicaj az alternatíva, hanem a közösségi közlekedés is

mondjuk, anyáztam volna, ha azt a pár sörpadot, meg két mázsa fát bicajjal, vagy busszal kellett volna felvinni a holnap esti mulatsághoz, néha jó az autó.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

98
SpeckoHU képe

Minden járműnek van

Minden járműnek van létjogosultsága, csak tudni kell mindet ésszel használni.

Úgy haladok át az autódugón, mint homok a szitán.

99
Shag_Beckur képe

Nem is erőltetem az

Nem is erőltetem az autókázást, csak ha muszáj.

1 óra alatt óbudára érni az pont a muszáj kategória. Tömegközlekedéssel ez minimálisan is másfél óra.

Másrészt ott van az, hogy több helyre is mentem utána.

100
toreki képe

Honnan mentél hova?

Honnan mentél hova? Solymár-Óbuda óváros 1-5p az utvonalterv szerint bringával. És nem az én tempómban számol.

101
SpeckoHU képe

Amúgy ez nem

Amúgy ez nem diszkrimináció, ez KRESZ.

Úgy haladok át az autódugón, mint homok a szitán.

102
Csinszka képe

Shag kiismerhető lettél,

Shag kiismerhető lettél, változtass valamit, mert így már nem érdekes. Ahogy elolvastam a bejegyzés címét, tudtam, hogy te írtad, be se kellett lépnem hozzá.

Off: azon gondolkoztam mekkora már, hogy Shag itt van velünk! Van egy házi autósunk! Ez olyan mintha kisállatot tartanánk :DDDD

103
tatabike képe

Pedig nem kicsi a

Pedig nem kicsi a csávó...:D
Jó, hogy itt van, elviszi a balhékat a haverjai helyett.
Bár, ahogy megismeri az ember, kiderül, hogy nem a tulok fajtából való autós, hanem a normálisak táborát erősíti szerencsére.

Gépsárkányaim - Cserebere cuccok

104
Pontagy képe

lehet, megváltozna róla a

lehet, megváltozna róla a véleményünk, ha egyszer látnánk mondjuk olyankor, mikor a semmi közepén fogy ki az autójából a benzin :)
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

105
tatabike képe

Shag nem az a fajta, aki

Shag nem az a fajta, aki kiszárítja a benyát a vasból...:)

Gépsárkányaim - Cserebere cuccok

106
Csinszka képe

Ja osztom a véleményt én

Ja osztom a véleményt én is, nekem csak egy bajom van vele, hogy nem bicajozik...

107
tatabike képe

Inkább fogalmazzuk át

Inkább fogalmazzuk át úgy, hogy nem eleget bicajozik.
Én már láttam bizonyítékot arról, hogy bringázik.

Gépsárkányaim - Cserebere cuccok

108
err képe

Azert az aszfalton

Azert az aszfalton terdepelest en nem neveznem bringazasnak :DDD

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

109
tatabike képe

Bakker, direkt nem írtam,

Bakker, direkt nem írtam, hogy milyen körülmények között, erre Te meg bealázod szegényt...:D
Ez van Shag, genyók az emberek, de leggenyóbb a biciklis...:D

Gépsárkányaim - Cserebere cuccok

110
err képe

Alap. Ezert tartjuk

Alap. Ezert tartjuk :)

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

111
Shag_Beckur képe

Fentebb tévedésben

Fentebb tévedésben vagytok. Ez nem trollkodás. Ez tény.

Tény, hogy az autóval közlekedők el vannak nyomva a KRESZ által, a többi közlekedő sokkal több előjogot élvez.

Ez az egész az élhető város rovására megy.

112
Puding képe

A KRESZ a gyors járművek

A KRESZ a gyors járművek miatt van. Az autósok gyorsak, ezért szabályozni kell őket. Akik szabályozva vannak, azok meg vannak fosztva bizonyos lehetőségektől. Akik meg vannak fosztva bizonyos lehetőségektől, azok el vannak nyomva.
----------
egyenbillengészeti körduplányidomár
(by Fly)

113
Zsurmi képe

Ez nem tény, csak mert azt

Ez nem tény, csak mert azt mondod. Ez egy vélemény, mely elég gyenge lábakon áll.

-
Zsurmi

114
Shag_Beckur képe

Lapozd át a

Lapozd át a KRESZ-t.

Autókra vonatkozó szabályok:

"tilos"
"tilos"
"nem szabad"
"tilos"

115
blajo képe

Ez azert gyenge labakon

Ez azert gyenge labakon all:
Magyarorszagon mindent szabad, amit nem tilos; ezert tobb tiltassal talalkozol, mint engedellyel (ami ertelem szeruen egy nagyobb halmazra vonatkozo tiltas feloldasa egy reszhalmazra...)

116
Zsurmi képe

Azok a szabályok a

Azok a szabályok a kerékpárokra vonatkoznak.

Van egy rakás szabály, ami csak a kerékpárosokat korlátozza.

Egy autós alapvetően számíthat arra, hogy ott az úttest, és nincs rendkívüli helyet, a forgalomtól függően haladhat.

Ehhez képest kerékpárral, itt nem szabad, ott tilos, ott a járdán kell menni, mert átnevezték. Az ilyen szakaszok közötti fel és lehajtás sehol nincs. Az úttest szélén, ha buszsáv van valami mágia megváltoztatja a törvényszerűségeket és a 2. sáv szélén kell(ene menni).

Neked az a bajod, hogy nem férsz el a többi autótól. Hiába méretezik át az úthálózatot szinte csak az autókra, akkor sem tudsz úgy haladni, mint szeretnéd.

Miután kaptak az autósok számos előnyt, közben mindenki hátrányt szenvedett. Na ehhez képest, ha a nem autósok kapnak valami előnyt, kompenzációt, azonnal jön a hiszti, ez "ígynemegyenlő". Te pedig úgy teszel, mintha szegény elnyomott autós lennél, akit szinte be sem engednek a városba.

Akár így gondolod, akár csak trollkodsz és röghögsz a markodba, szánalmasan gyenge érvek.

-
Zsurmi

117
Kisember képe

Hajjaj, és akkor még nem

Hajjaj, és akkor még nem láttál egy tengerészeti szabályzatot...

--------------------------
www.barzongorista.eu

118
toreki képe

Tévedsz. Pont az élhetőbb

Tévedsz. Pont az élhetőbb városért vannak elnyomva.

119
Zsabor képe

1. ha tényként állítod

1. ha tényként állítod be, amit mondasz, akkor kár róla vitát indítani :p
2. nincsenek elnyomva (lásd feljebb), csak autóval *fizikailag* képtelenség távozni a dugóból. De ez nem a KRESZ hibája, hanem az autósok gyengék a járművük súlyához képest.
3. PnD
4. Hogyan hozható ez összefüggésbe az élhető várossal?

Amúgy az egésszel az a baj, hogy egy mesterségesen generált vita egy értelmetlen témáról. Olyan, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas.

120
Shag_Beckur képe

2: fizikailag távozhattam

2: fizikailag távozhattam volna belőle. Tartok elég távolságot az előttem levőtől, szembe nem jöttek. Mi akadályozott meg? A záróvonal... Pedig csak meg kellett volna fordulnom, ami max. 1 tolatással megoldható. De ezt szabályosan NEM TEHETEM MEG OTT.

121
Zsabor képe

Biciklivel sem. Lásd

Biciklivel sem. Lásd feljebb.

122
Kisember képe

A cim alapján azt

A cim alapján azt gondolnám, Sahg belépett az EMPAMO-ba. :)))

--------------------------
www.barzongorista.eu

123
asztalosgabor képe

Nem lépett be, csak a sok

Nem lépett be, csak a sok kettősmércét alkalmazó ember elő tart tükröt.
És pont úgy ugatják le őt egyesek, mint az autozz.hu-na a bringásokat.

124
pata képe

Tükröt tartani jó és

Tükröt tartani jó és hasznos dolog, de több kell hozzá mint hogy egy mondatban kicserélem a fogalmakat. Nem vihetek magammal vadászgörényt az Operába, elnyomtak, diszkrimináció, hűdejól tükröt tartottam.

125
Shag_Beckur képe

Másik topicban meg tök

Másik topicban meg tök vicces, ahogy egyesek védik a budapesti autósok jogait.

126
asztalosgabor képe

A nettó fasisztákra

A nettó fasisztákra gondolsz, akik szerint Budapest a budapestieké, de ha az újbudaiak az "újbuda az újbudaikaé" alapján nem szeretnék a ZP-t és a Rio-t, az már nem tetszik nekik. Akik a Magyarország a magyaroké szlogen után azonnal reklamálnak és tiltakoznak?

127
Shag_Beckur képe

Pontosan!

Pontosan!

128
Zsurmi képe

Mitől kettős mérce, hogy

Mitől kettős mérce, hogy egy tonnás, lényegében kipufogógázt eregető, 10 nm-t elfoglaló járművet nem úgy kell(ene) kezelni, mint egy 1 nm-rt foglaló emberi hajtásút?

Ha meg nincs kettős mérce, akkor senki nem kap semmi előnyt. Nincs járda, nincs autópálya, nincsenek sávok (pláne azon kívül előzés), nincs bicikliút. Nem kell előzni, a másikat, mindenki 5 km/h-val mehet. Mindenki egyenlő.

Érdektelen, hogy melyik közlekedési módnak milyen előnyei vannak. Hogy ez nem működik? Hogy szeretnénk kihasználni az előnyöket? Akkor számolni kell a hátrányokkal is, azt is figyelembe venni.

Összetett probléma, igencsak. Ráadásul nem ideálisan működő emberek, szervezetek feladata.

Ja de nem erről van szó, hanem igazából nem tetszik a másik pofája. Ezért keresünk valami "buzzwörd"-öt, amit bedobhatunk, mint nagy igazságot.

-
Zsurmi

129
asztalosgabor képe

"hogy egy tonnás,

"hogy egy tonnás, lényegében kipufogógázt eregető, 10 nm-t elfoglaló járművet nem úgy kell(ene) kezelni, mint egy 1 nm-rt foglaló emberi hajtásút?"

Ha a kerékpár van hátrányban a máshogy kezelés miatt, akkor megy a sírás. Ha az autós, akkor az úgy a jó.

Ez a kettős mérce.

130
tatabike képe

Félreérted. A kerékpárt

Félreérted. A kerékpárt pont az autóhoz mért előnyei (kisebb/nulla szennyezés, kis helyen elfér, nem hangos, nem büdös, stb.) ellenére is hátrányosan különböztetik meg.
Amúgy meg akkor az nem kettős mérce, hogy a nagyobb motorú autók után többet kell fizetni, az idősebb autók drágábban hozhatók be, stb? Pedig azok is ugyanolyan közlekedési eszközök...
Vagy az lenne a helyes, hogy egy 8ezer köbcentis, V10 Dodge után ugyanannyi legyen a közteher, mint egy 1.2-es Opel Corsa után?

Gépsárkányaim - Cserebere cuccok

131
Zsurmi képe

Az nem kettős mérce, hogy

Az nem kettős mérce, hogy egy járműtípust az előnyei és hátrányai figyelembe vételével kezelünk. Akár több szempontból is. Bele értve a másokra gyakorolt hatását is, amelyet nem lehet kihagyni a képből, akárcsak az aktuális helyzetet.

Ez utóbbiban a kerékpár nagyon jó, mert nagyságrendekkel kevesebb a negatív hatása. Főleg a vitathatatlan hatások, mint a minimális szennyezés.

Az a kettős mérce, hogy te bárhova be akarsz hajtani autóval. De a saját környékedre mások ne menjenek pontosan ugyanazon az alapon.

-
Zsurmi

132
blajo képe

A "nincs"-ek koze: nincs

A "nincs"-ek koze: nincs aszfalt sem, hisz az mar a kerek kerekkel rendelkezoknek kedvezne; es akkor mi lesz szegeny szogletes kerekuekkel es a kerek nelkuliekkel. :-)

133
monster képe

Legközelebb nyugodtan

Legközelebb nyugodtan fordulj meg a záróvonalon és húzzál el az autóddal a városunkból.
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz

134
asztalosgabor képe

A "te" városod? Kifizetted?

A "te" városod? Kifizetted?

135
blajo képe

T/1

T/1

136
Shag_Beckur képe

A "Mi" városunk? Akkor

A "Mi" városunk? Akkor miért van kikiáltva az agglós közellenségnek. Hiszen az övé is. A Mienk.

137
monster képe

Szerintem 2 féle agglós

Szerintem 2 féle agglós van. Egyik oda született, a másik oda költözött önként. Megkülönböztetem őket. Ha meg az ő városuk is, vigyázzanak rá.
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz

138
Shag_Beckur képe

Szerintem 2 féle budapesti

Szerintem 2 féle budapesti van. Egyik oda született, a másik oda költözött önként. Megkülönböztetem őket. Ha meg az ő városuk is, vigyázzanak rá.

139
monster képe

Lehet, hogy azért

Lehet, hogy azért költözött oda, hogy ne kelljen beautóznia naponta.
Vigyázni is fognak, bevezetik a dugódíjat az agglósoknak.Akinek a lakhely bp-i nem fog fizetni.
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz

140
Shag_Beckur képe

Vagy azért (ami amúgy

Vagy azért (ami amúgy tipikusabb), mert Bivalybasznádon nulla munkalehetőség van, sőt még annyi se, ezért felköltözött PESTRE egy olcsó, szakadt lakásba és osztja az észt, mint "budapesti".

141
monster képe

Bár már ott tartanánk

Bár már ott tartanánk hogy lehetne munkahely miatt vidékre költözni a biztos jövő tudatában. Ez a munkahelydolog nagyon bezavar Bp-be.
Nekem tényleg csak egyféle bejáróssal van a bajom, azzal aki kiköltözött és visszajár mindennap dolgozni.
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz

142
Shag_Beckur képe

Decentralizáció. Valahol

Decentralizáció. Valahol (ja, az autópályásban) írtam róla. Szükséges lenne.

Az, hogy ki honnan jár be? Ha Budapest marad a lakcímkártyáján, de Zugló keleti, kertvárosi részéből jár Budaörsre dolgozni (Bp-ről agglóba és nem agglóból Bp-re), az elfogadható?

De ha a Deáktól/Moszkva tértől jár ki Budaörsre dolgozni autóval, az elfogadható? Végülis nem bejön Bp-re dolgozni, hanem kimegy az agglóba és ott pöfékel. Miért nem költözik oda?

143
monster képe

A munkahely elfogadásának

A munkahely elfogadásának kényszere nagy úr. Nem tudja mindenki otthon verni a klaviatúrát.
A problémán csak egy dolog tudna segíteni igazán: a megfizethető bérlakásrendszer. Az pedig nem lesz egyhamar. Legtutibb dolog lakást bérelni a melóhely közelében.
Ja, meg még egy kéne: homogén iskolarendszer a gyereknek. Hogy bárhova költözök az országban, meglegyen a szabványos oktatási színvonal.
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz

144
jurta képe

+ nagyon sok. Tudsz olyan

+ nagyon sok.

Tudsz olyan társaságot, egyesületet, amely a lakásbérlés elterjesztésén agyal és fáradozik, ahogy az MK a biciklizésén? Régóta szeretnék ilyenbe bekerülni.

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

145
Frenki képe

A kerületekkel

A kerületekkel melléfogtál, mert a kerületek befizetnek a fővárosi önkormányzat kasszájába is.Tehát aki Bp-en él és fizet adót az átvitten az össze kerültet is támogatja...
"Aki kijár az agglóba pöfékelni miért nem költözik oda?"
Tényleg, miért nem?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

146
ízirájder képe

nyilván mindig a

nyilván mindig a decentralizációhoz lyukadunk ki, mert ez a megoldás. Lassan fogd fel, hogy aki érti, mit jelent a szó, egyetért veled.

Legfeljebb a hogyanon van vita. Én a bérlakást nem tartom jónak, mert
1: sokan vannak, akik a sajátjukban szeretnek lakni
2: Olyan a jog, hogy a bérlő és a bérbeadó is kiszolgáltatott, és valószínűleg nem is lehetne jobb, sokkal fejlettebb kultúra kell, több bizalom és becsületesség, ezt pedig nem a mi generációnk fogja megérni

Úgyhogy én a jó közlekedésben, informatikában és az illetékek eltörlésében hiszek. Ha százezrekbe kerül, hogy lakást válts, az nem az adminisztráció költségeinek fedezése, hanem röghözkötés. Sőt, én hétközben simán bent aludnék a munkahelyemen/munkásszállóban, ha lenne rá lehetőségem, ez is egy kiegészítő megoldás

Addig is viszont ez van, autóval nem lehet a fővárosban közlekedni. Sajnáljuk mindannyian

Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?

147
Zsurmi képe

Harmadiknak odaraknám a

Harmadiknak odaraknám a jogbiztonság hiányát. Ilyen körülmények közt egy saját, tehermentes ingatlan - amiben laksz - előnyösebb, mint a bérlakás.

-
Zsurmi

148
ízirájder képe

Bocsánat, valóban kicsit

Bocsánat, valóban kicsit túlfogalmaztam

("Olyan a jog, hogy a bérlő és a bérbeadó is kiszolgáltatott")

149
Frenki képe

Pontosan, beköltöztem

Pontosan, beköltöztem bivalybasznádról egy szakadt olcsó lakásba mert zéró volt a munkalehetőség, és osztom sz észt.
Ez nem változtat azon hogy te szemetelsz az én ingatlanomba nem én a tiédbe.Birtokháborítás-rémlik valmi?
Ha nem tudod jobban mint én, akkor nincs jogod kritizálni sem, ha jobban megy majd osszad te is az észt.
Nekem nem szakad ki a lábam azért hogy kivigyek 30km re budapesről a hátamon 2 komplett bringát bringával_vagy most tömegközelkedéssel-szin terezni, krómoztatani.
Ugyanúgy bringával kimenni a haveromhoz üllőre és még aznap visszajönni.A belvárosból.Hetente minimum egyszer de van hogy négyszer áruért elmenni cseplere és a szabadkikötőn behozni 2-3 bringányi cuccot csomagtartón háton nyeregtáskában és magmara aksztva a vázakat.
Enyi Shag, és nem okoskodni.Ja és nekem is van határidő egy melóra, én is időre megyek.Egy csepeli kör 30km és kis e mentem a városból.puszi.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

150
Kisember képe

Én a külvárosban laktam

Én a külvárosban laktam (Újpalota), mert volt céges autó, amivel minden reggel ott kezdtem 5 percre a lakásomtól. Amikor munkahelyet váltottam, akkor eldönthettem, hogy autót veszek vagy be (azaz vissza) költözök a belvárosba. Ez utóbbit választottam. Én akkor minek számítok?

--------------------------
www.barzongorista.eu

151
monster képe

Igenis az én városom is.

Igenis az én városom is. Hülye grammarnáci. A hazádat kifizetted? A családodat kifizetted? A kedvesedet tehenekért vetted? Lovagolj csak a toldalékokon. Megjegyzem, hogy a hozzászólásomban többesszám első eset volt, te meg egyesszám első esetként idézed. Amúgy elég sok adót fizettem be ennek a városnak.
Javaslom elemezni az alább linkelt blogban a kresz szövegét különös tekintettel a mellérendelő szerkezetekre, határozott névelőkre meg a kötőjelekre, a vidéki rendőrök büntetési szokásainak tükrében:
http://criticalmass.hu/forum/20110703/kukasmelleny-biztosan-kell-nappal-...
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz

152
tatabike képe

Hagyd, mindig hozzákölt a

Hagyd, mindig hozzákölt a kommentekhez, amiket elolvas(?), pedig párszor már mondtam Neki, hogy a magyar népmesék nem ide való...

Gépsárkányaim - Cserebere cuccok

153
monster képe

Én vagyok a marha, hogy

Én vagyok a marha, hogy válaszolok neki :-(
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz

154
Miló01 képe

Igazad van segg, tegyünk

Igazad van segg, tegyünk egyenlőséget, mostantól csak lábbal lehet hajtani az autót, mint Frédi és Béni, hajrá.

155
tatabike képe

Úgy látom, be kell vezetni

Úgy látom, be kell vezetni azt, ami már 10 évvel ezelőtt is működött Japánban.
Ha ott egy nagyvárosban laksz, nem úgy van, hogy tele vagy lóvéval, aztán beesel egy kereskedőhöz, és kényedre-kedvedre vehetsz autót. Nagy lóf@szt...
Előbb kell szerezned egy parkolót(!), amit kizárólagosan te használsz, arról kell egy igazolást vinni az ilyen ügyekben illetékes hatóságnak, és megkapod az engedélyt, hogy vásárolj egy autót...

Gépsárkányaim - Cserebere cuccok

156
Kisember képe

Jaja. Valahogy

157
tatabike képe

Menő. Amúgy nem értem

Menő.
Amúgy nem értem az embereket itthon. Agyba-főbe veszik az autókat, de azon nem gondolkodnak el, hogy egy autó nem olyan, mint egy tévé, vagy egy mikrosütő, hogyha nincs hova tenni, akkor leviszem a pincébe, vagy berakom a sarokba, ajtó mögé, hogy ne legyen útban. Megveszik, a tárolást meg majd megoldja más, mert szerintük ez nekik jár. Még hogy egyenlőséget nekik, röhejes... Nincs olyan pontja a városnak, ahol körül lehetne nézni anélkül, hogy ne látna az ember parkoló autót, legalább három tucatot...

Gépsárkányaim - Cserebere cuccok

158
Hotyhogy képe

S ez nem az a probléma,

S ez nem az a probléma, amire a szabálytalan kerékpározás a megoldás! :-)))

159
tatabike képe

+1, de ezt ne nekem, én

+1,

de ezt ne nekem, én szabályosan közlekedek, kerékpárral, gyalog és autóval is...:)

Gépsárkányaim - Cserebere cuccok

160
Hotyhogy képe

Csupán neked mondtam itt,

Csupán neked mondtam itt, hozzáfűzve, de nem hozzád intéztem az üzenetet. ;-)

161
toreki képe

A rendszerváltás egyik

A rendszerváltás egyik nagy negatívuma. Ha akkor normálisan szabályozzák a parkolás kérdését - nem előre látva a jövőt, hanem kicsit kitekintve külföldre - akkor most nem gondolná minden belvárosi, hogy neki alanyi joga a háza előtt ingyen parkolni, meg minden aglós, hogy neki jár a 2x2/3 sáv, hogy reggel bejöhessen a városba dolgozni. Ezt elk... Nem kicsit, nagyon. Viszont itt az ideje, hogy rend legyen. Nemcsak az utakon, a fejekben is. És ez a legnehezebb...

162
monster képe

És az gépjárműadó

És az gépjárműadó alapterület-arányos azt hiszem.
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz

163
Kisember képe

Egyébként én

Egyébként én felháborítónak tartom, hogy a 120.000 tonnás tengerjárók nem jöhetnek fel a Dunán, mert akkor nekem nem kellene repülővel utazni odáig, amit utálok. Arról nem is szólva, hogy mennyivel több magyar tudna ilyeneken dolgozni, ami jó megélhetés. Alig 8 méter a merülésük és 30 méter szélesek. Ennyire kiszélesíteni a Dunát nem egy nagy költség egy ország - mit ország, régió! - számára. Az az óránkénti 10.000 liter nehézolaj meg, amit kipöfög, csak eloszlik majd.
Úgyhogy több jogot az óceánjáróknak!

--------------------------
www.barzongorista.eu

164
ízirájder képe

nyugi, segg, ha nem

nyugi, segg, ha nem lennének ilyen szabályok, akkor a közlekedési káosz miatt nem tudnál visszafordulni, és a mindenhol parkoló autók miatt nem tudnál leállni sehol

Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?

165
Kisember képe

Na meg haladni sem. Csak a

Na meg haladni sem. Csak a dudát nyomná, mint egy amrikai katsztrófafilmben a pánik kitörésekor.

--------------------------
www.barzongorista.eu