Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
Bocs Shag, most én voltam
Bocs Shag, most én voltam gyorsabb...
Gépsárkányaim - Cserebere cuccok
Az ilyenek mindig
Az ilyenek mindig elszomorítanak.
Ha a lány tényleg mondjuk lépésben közeledett a gyalogátkelőhöz és nem 15-20-szal, akkor mindketten hibáztak.
Ez elég sovány
Ez elég sovány hír.
___________________________________________________
Szavazz a sünömre! :)
Bocs, most erre futotta.
Bocs, most erre futotta. Szegényes a felhozatal, nem nagyon lehet válogatni...:)
Gépsárkányaim - Cserebere cuccok
jaj, nem a te hibád. csak
jaj, nem a te hibád. csak ennyi infoból cikket írni... lehozták a beolon is, kb az is karakterre ennyi.
___________________________________________________
Szavazz a sünömre! :)
A hír önmagában nem egy
A hír önmagában nem egy nagy durranás, de ha megnézed, a bulvárelemekkel operáló média fogási közül most nem alkalmazták azt, hogy már a címben leszögezzék, kerékpárosról van szó. Elsőre azt hittem, gyalogos.
Ami viszont nagyon nem tetszik, hogy minden ilyen vagy hasonló esetben gázolást emlegetnek, ez viszont nagyon bulváros, és nem fedi a valóságot, csak az olvasottságra meg a klikkekre megy ki a játék.
Az én értelmezésemben, ha valakit elgázolok, akkor azon áttrappolok, magam alá gyűröm, stb.
Ha valaki, mint ez a kislány, 'csak' könnyű sérüléseket szenved, akkor azt nagy valószínűséggel fellökték, és nem elgázolták.
Gépsárkányaim - Cserebere cuccok
igen, annyira tényleg nem
igen, annyira tényleg nem spékelték meg.
azért én tudom sajnálni az újságírókat is. tanulmányaim során egyszer elvittek egy laphoz, ahol az újságírók elsírták, hogy muszáj hírt gyártaniuk, mert nincs fixük, a netes megjelenés meg annyit se hoz, mint a nyomtatott, mert kattot számolnak. Szóval ők is sakkban vannak, hogy ilyen "maga alá csavarta a több tonnás suzuki a gyanútlan szőke kislányt, miközben az a vakok javára gyűjtve figyelmetlenül lépett ki a szabálytalanul parkoló Hajdú Péter kocsijának takarásából" cikkeket gyártsanak. És ezekkel vannak tele a webes hírportálok, ahelyett, hogy lenne minden napra egy kékfény rovat.
___________________________________________________
Szavazz a sünömre! :)
Meg gondolom
Meg gondolom újságíróból is 3x annyi van a lakossághoz képest, mint mondjuk egy 'normális' országban...
Gépsárkányaim - Cserebere cuccok
Még így sem elég
Még így sem elég bulváros, a zebrát ütöttel el a kerékpáron már izgalmasabb lenne.
Vagy egy kerékpáros
Vagy egy kerékpáros elzebrázott egy ütötteket..
Gépsárkányaim - Cserebere cuccok
A szóhasználat tényleg
A szóhasználat tényleg nem mindegy. Nekem pl. az sem tetszik, ha a kerékpárost elütik. Vagy itt is soxor olvasható, hogy "majdnem elütöttek", vagy nemcsak majdnem...valahogy báncsa (sic) a fülem.
Tudomásom szerint elütni gyalogost szoktak, két járműnél ütközésről, vagy más szóval karambolról beszélünk. Ha kerékpáros elütéséről vagy gázolásáról beszélnek, abban benne van az is, hogy a kerékpár nem teljes értékű jármű; a kerékpáros nem járművezető, hanem guruló gyalogos.
A robogósokat, motorosokat
A robogósokat, motorosokat is "elütik".
Kissé szőrszálhasogató vagy.
Kissé szőrszálhasogató
Kissé szőrszálhasogató vagy.
Ezt *te* mondod? :p
Pozitív, hogy csak
Pozitív, hogy csak könnyebben sérült a lány, és az is, hogy a Csongrádi rendőrök nem kifogásolták a zebrán gurulást, csak azt hogy nem volt elég körültekintő a lány (vagyis nem adott elsőbbséget).
Azt nem írták, hogy milyen
Azt nem írták, hogy milyen eljárást folytattak le Vele szemben. Akár még kifogásolhatják azt is.
Gépsárkányaim - Cserebere cuccok
De legalább nem lett komoly
De legalább nem lett komoly baja.
Remélem a kislány tanult
Remélem a kislány tanult hibájából, és ezentúl jobban fog figyelni, esetleg elolvas egy kreszkönyvet is, ha eddig nem tette meg.
Szerintem meg az életben
Szerintem meg az életben nem ül többet biciklire...
Á, csak átesett a
Á, csak átesett a tűzkeresztségen.
Klub tag lett
Klub tag lett :(
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.
"nem kellő
"nem kellő körültekintéssel"
egy kamion állt a zebrán??
Off jobbról 'elöztem' és összesúrlódtunk ma egy outissal a Szabihíd budai bringautas zebráján, de ez egy másik hír..
'98asKonaLavaDöMenti gepidAmsterdam ajándékfiXB3
Zebra, KRESZ... Erősen
Zebra, KRESZ...
Erősen gyanítom, hogy a kislánynak még senki nem említette meg, hogy a zebrán nem gurulunk. Vagy, ha már szabálytalankodunk, azt óvatosan tesszük...
megoszlanak a vélemények
megoszlanak a vélemények arról, hogy szabálytalan-e zebrán gurulni, mindenestre elsőbbsége biztos hogy nincs annak, aki így megy át az út másik oldalára.
https://picasaweb.google.com/
https://picasaweb.google.com/papp.daniel.istvan/VegyesBringas#5642946241...
Szerintem szabályos. És vannak országok, ahol erre emlékeztetik az autósokat.
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz
Szerintem
Szerintem nem.
Gépsárkányaim - Cserebere cuccok
És akkor szerinted a
És akkor szerinted a mellékelt linken lévő képen a biciklis tábla mit jelent a zebra előtt?
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz
Ezt komolyan
Ezt komolyan kérdezed?
Bocs, de én sajnos Magyarországon élek, és nem ott, ahol a kép készült. Ott tudom, mit jelent, itt meg nincs is ilyen tábla.
Szóval nagyon ki vagyok vele segítve, hogy vannak olyan országok, ahol ilyen dolgok vannak. Nálunk nincsenek, és én jobbára itthon kerékpározok...
Gépsárkányaim - Cserebere cuccok
Csak tudnám, hogy hogy' jut
Csak tudnám, hogy hogy' jut el a zebráig gurulva a delikvens, ha (Magyarországon) a járdán bringatilos van...???
Esetleg jardan vezetett
Esetleg jardan vezetett kerekparuttal
Ezt hol olvastad, hogy
Ezt hol olvastad, hogy zebrán gurulni szabálytalan?
Sehol. Viszont azt sem, hogy
Sehol. Viszont azt sem, hogy járdán gurulni szabálytalan, mégis az...:)
Gépsárkányaim - Cserebere cuccok
És akkor mire vonatkozik a
És akkor mire vonatkozik a a szabály, hogy járdán max. 10km/h? Kérdés, nem trolling. Mert emlékszem valami hasonlóra, de lehet h elavult, meg az is, h az agyam avult el..:D
Vegyülj el
Ha fennállnak a Kreszben
Ha fennállnak a Kreszben meghatározott feltételek, akkor lehet járdázni. Járhatatlan az úttest kerékpárral, vagy főút melletti járdán, ha 12 évesnél fiatalabb vagy. Egyéb esetben nem szabad a járdán tekerni. Állítólag. Mert direktben nem írja a Kresz.
Gépsárkányaim - Cserebere cuccok
Vagy egyáltalán nem
Vagy egyáltalán nem megyünk ebből az irányból át zebrán. Úttesten megyünk, mert ott látnak, nem a járdáról bukkanunk fel, mert ott gyakran nem.
A KRESZ azon szabályait amik járdán haladással foglalkoznak teljesen felesleges ismerni, egyszerűen el kell kerülni hogy járdán menjen az ember, mert az életveszélyes.
"el kell kerülni hogy
"el kell kerülni hogy járdán menjen az ember, mert az életveszélyes."
azért tedd hozzá, hogy bringával, én pl. nem szoktam félni a járdán, gyalog :)
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
:-)
:-)
A virágcserepektől sem? :p
A virágcserepektől sem? :p
hordok sisakot
hordok sisakot ;)
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Akkor viszont a troli
Akkor viszont a troli felsővezetéktől parázol...:D
Gépsárkányaim - Cserebere cuccok
amerre én járok napi
amerre én járok napi rendszerességgel, ott még a troli se jár. Csepel és Vecsés.
Néha áram sincs, pl a múltkor a melóhelyen két órára ment el az áram holmi vacak vihar miatt. Kőkor.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Vedd Angliában. Pörgesd a
Vedd Angliában. Pörgesd a gazdaságot! :-)
Én soxor igen.
Én soxor igen. Kerékpárosoktól...
Bezzeg ha a zöldben
Bezzeg ha a zöldben megyünk át a kerékpáros átvezetésen akkor nem eshet bajunk
http://www.beol.hu/bekes/kek-hirek-bulvar/vetlen-biciklist-gazolt-a-piro...
A fenti esetnél a "kislány" egy 16 éves lány volt,de szerencsétlenségére kerékpáron így le lehetett bugyuta kislányozni.
http://www.delmagyar.hu/hodmezovasarhely_hirek/gyalogosatkelon_bicajozo_...
És miért zebrázott,talán azért mert az egy oldalban vezetett szeparált fosról szeretett volna olyan irányba menni ami nem fért bele a tervezői elképzelésbe.
https://picasaweb.google.com/112863729419227106629/HodmezovasarhelyKerek...
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Ez a piroson áthajtó autó
Ez a piroson áthajtó autó teljesen szokványos.
Itt az Üllőin előttünk nincs egy olyan ciklus sem, hogy ne hajtana át legalább egy, de inkább több autó a piroson...
A lámpáknak már régen nincs meg a tekintélyük a fővárosban, egyre több robogós is csak körülnéz, és áthajt a piroson, a biciklisekről nem is beszélve sajnos... (Shag, jöhet a mottó...)
Gépsárkányaim - Cserebere cuccok
Káosz RULZ!
Káosz RULZ!
Köcce... Gépsárkányaim -
Köcce...
Gépsárkányaim - Cserebere cuccok
Sziv!
Sziv!
Mint egy idomitott uszkar.
Mint egy idomitott uszkar. Vagyis inkabb bernathegyi :D Jokutya! Ul! Megnyalhatod a hereidet :))
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Az a megtiszteltetés rád
Az a megtiszteltetés rád vár :P
Van sajat, kosz. Majd ha az
Van sajat, kosz. Majd ha az sikerult, szolok. Most egyelore eleg kihivas ez is :)
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Drukcsizok :D
Drukcsizok :D
Nem volt bennem ilyen
Nem volt bennem ilyen jellegű szándék...
Gépsárkányaim - Cserebere cuccok
Igen, a hírből
Igen, a hírből teljességgel hiányzik, hogy a lány saját hibájából került a zebrára (azaz járdán ment), vagy egy bringagyász vezette a zebrához. Mert az utóbbi esetben amellett, hogy a lány nem adott elsőbbséget (persze a hírből még ez se biztos, lehet, hogy elsőbbsége volt, mert a zebra az alföldön néha kerékpárút átvezetést jelent...), felmerül a biciklis infrát tervező felelőssége.
http://szegedbicaj.blog.hu/20
http://szegedbicaj.blog.hu/2011/07/13/fejlodes_es_biciklisszivatas_vasar...
vs.
http://www.delmagyar.hu/hodmezovasarhely_hirek/biciklis_talany_a_korforg...
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
A második linkről nagyon
A második linkről nagyon csúnya szavak jutottak eszembe. Nem is nagyon tervezem, hogy a balkánnak erre a részére bármilyen járművel ellátogassak.
Ez is nagyon durva...
Ez is nagyon durva... :-/
Kerékpársávban (!!!) részeg sofőr halálra gázolt és cserbenhagyott egy 20éves bringás lányt (0:50-53-nál a helyszín): http://tv2.hu/aktiv/video/eskuvoje-elott-gazolta-el-egy-reszeg-a-menyass...
Ez borzalmas.
Ez borzalmas.
A rendőröket
A rendőröket bűnpártolás miatt elővehetnék, hogy eddig hagyták részegen, műszaki nélkül folyamatosan vezetni. Mert senki se gondolja hogy ez az első eset, csak eddig leszarták, nem akartak a rendőrök maguknak vesződséget.
Errorka meg jós
Errorka meg jós :((.
http://criticalmass.hu/comment/reply/15562/449694
Azt se tudják mi a kerékpársáv meg a kerékpárút között a különbség,de persze azt be kellett hozzá vágni,hogy életbeszélyes.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
A legszomorubb, hogy akkor
A legszomorubb, hogy akkor se lett volna tobb eselye szegenynek, ha szeparalt uton keresztezodesben talalkoznak ossze.
Ha valaki ugy gazol, hogy azt is eluti, aki a szeme elott van, az barkit barhol kepes elgazolni.
Nem a "bicikliut" az eletveszelyes, hanem a felelotlen es/vagy reszeg soforok...
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Ilyen esetben a szeparált
Ilyen esetben a szeparált jobb, mert csak a kereszteződésekben találkozhatnak, nem az egész úton. Szakmailag szólva a konfliktuszóna a csomópont, és nem a szakasz. (Szakasz: az egész út). Kevesebb esély van arra, hogy egy bicajút-átjáróban összetalálkoznak, mint hogy az autó 50 métert megy a bicajsávban.
Még mindig nem találok szavakat egyébként. Örökre börtönbe kéne zárni az ilyen gyilkost.
De mi az, hogy ilyen
De mi az, hogy ilyen esetben?
Ezzel most azt mondod, hogy mindenhova szeparalt cuccok kellenek, mert CSAK a keresztezodesekben lehet konfliktus.
Es mindezt azert, mert egy ostoba kreten fasz reszegen gazolt? Az ilyen ellen semmi nem ved. Ha "kell", felhajt a szeparalt bringautra, es ott ut el.
Olyankor majd a tuloldalon vezetett szeparalt infra lesz a jobb?
Neked is csak azt tudom mondani, mint Gilrannak korabban: idiotakra es reszeg faszokra nem lehet varost meg kozlekedest szervezni.
Kozlekedesugyileg a legnagyobb problema az, hogy neked, mint kerekparosnak is az jon le, hogy a szeparalt jobb lett volna. Mukodik a media!
Ja, es egybol jossz itt konfliktuszonakkal, stb. Hany baleset tortent eddig kerekparsavon - amikor a keros vetlen volt -, es mennyi a szeparalt szarok atvezeteseiben? Legalabb mi ne irkalnank ilyen hujesegeket, akik nap mint nap bringazunk...
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Kicsit csillapodj. Az "ilyen
Kicsit csillapodj.
Az "ilyen esetben" alatt annyit értettem, hogy olyan esetben, amikor egy részeg a gázoló. Nem vitatom a kerékpársáv létjogosultságát, sőt. De EBBEN AZ ESETBEN jobb lett volna, ha nem sávon megy, hanem szeparálton, mert kisebb valószínűséggel találkozott volna EZZEL a részeg sofőrrel. Azért azt te is érzed, hogy kisebb valószínűséggel hajt fel egy szeparált bringaútra egy részeg, mint veszti el az uralmat közúton, ahol bicajsáv is van.
Nem szabad arra méretezni az úthálózatot, hogy mindenki szabálytalan, ez így van, a bizalmi elv már a tervezésben ott van. És ha ezt tartjuk, akkir a sáv, mint forgalomtechnikai elem jobb, mint a szeparált. MOST viszont nem volt jobb, mert már ott hiba csúszott a rendszerbe, hogy részegen ült be az autóba a tag.
Más kérdés, hogy az infra elégtelensége is közrejátszott! (Irányváltásra kényszerítette a biciklist a besüllyedt csatornafedél).
Nem kell hasra esni attól, ha meglátsz egy sárga sávot az út szélén. Ettől még lehet az a szarabb megoldás ott. Nem ismerjük a konkrét körülményeket. Ha 100-zal mennek ott a valóságban (persze, be kéne tartatni a szabályokat, de nem tartatják be, ez van), akkor nem a legjobb megoldás a sáv (elsodrási távolság, stb, nem véletlenül nincs külterületen sem sáv). Ha nem jó minőségű az út széle, akkor nem jó megoldás a sáv, persze könnyebb lenne azt is megcsinálni, mint egy szeparáltat építeni mellé, de nem csinálták meg. Stbstb.
Szerintem kicsit
Szerintem kicsit belegabalyodtál ;-) A hangsúly azon kell, hogy legyen, hogy együtt közlekedjen mindenki. Fölösleges a szeparált bringaút. A részegen száguldozó autósnak kellene ad1) nem részegen, ad2) seb.korlátoknak megfelelően, ad3) megfelelő oldaltávval elhaladni a bringasávban szabályosan tekerő bringás mellett. Ennyi.
Kösz, igen, ezt akartam
Kösz, igen, ezt akartam mondani :D Esetleg egy ad4) kátyúmentes útfelület is kéne még.
Ebben a formaban meg nem sok
Ebben a formaban meg nem sok ertelmet latom a fenti hozzaszolasodnak :/
Most akkor minden egyes balesetnel - legyen az anyagi kartol a halalosig barmilyen - irjuk oda, hogy ez lehetett volna maskepp is, de persze csak ABBAN az esetben csak AZON korulmenyek mellett? Van ennek ertelme?
Jobb lett volna ha eppen UTZAR van, es az adott szakaszra nem lehet felhajtani? Igen!
Vagy a Szereminel tortent halalos balesetnel jobb lett volna, ha azon a napon lett volna a taxisblokad? Igen!
Mi lett volna, ha szeparalt szar van itt, amin ugyanugy lehetnek hibak (en mar lattam!), es szegeny lany inkabb az uttesten teker? Akkor meg a hibas is o lett volna...
Na de egy a lenyeg: hagyjuk az ilyen akkor es ott de csak akkor es csak ott, abban a pillanatban mas infra kellett volna tipusu dolgokat, mert semmi ertelme. Max. annyi, hogy idejon valaki, es azt latja, hogy te leirod, hogy a sav szar, a szeparalt jobb, mert ennyit akar latni, vagy ennyit fog fel...
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Hagyd! :) Biztos a meleg...
Hagyd! :) Biztos a meleg... (lsd. fent már letisztáztuk ;-))
Az "a" szócskádat
Az "a" szócskádat először nem vettem észre. Na mondom, érdekes konklúzióra jutottál a párbeszédből :)
Az "ilyen esetben" azt
Az "ilyen esetben" azt jelenti, hogy teljesen mindegy, milyen kerékpáros infra volt azon a szakaszon. És az eset szempontjából az is, hogy az áldozat kerékpárral közlekedett. A tulok ugyanúgy nekimekt volna egy motorosnak, másik autónak, Kamaznak, helikopternek, tengeralattjárónak stb., ha éppen az akad az útjába. Ergo az ilyen esetben a biztonságos infra azt jelentené, hogy minden egyes közlekedőnek meglenne a saját, szeparált és egymás számára átjárhatatlan útja, egymástól betonfallal, szögesdróttal és aknamezővel elválasztva. Külön kerékpárút, robogósút, taxisút, audimerdzsóparasztút stb. Vagy esetleg külön szeparált út a részeg sofőrök számára, amin kívül nem közlekedhetnek.
Nevelőapja szerint
Nevelőapja szerint 50(!)métert tolta maga előtt,mielőtt elkezdett fékezni!
Videó alatt 1 komment a vőlegényétől.
---Egyedül rakom,oszt?---
Pár órája haladtam el egy
Pár órája haladtam el egy felgyűrt orrú autó, egy úttesten heverő motor és az autó alatt egy könyebb kétkerekű jármű + a helyszínelő rendőrök kis életképe mellett a Komjádi előtt. Remélem, holnapra kiderül, ez mi a fészkes fene volt
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Sajnos a motoros ott
Sajnos a motoros ott maradt:
http://hvg.hu/itthon/20110825_halalos_motorbaleset