Copenhagenize – Richard Quest riportja a CNN-en.

http://edition.cnn.com/video/data/2.0/video/business/2011/06/07/qmb.fc.c...

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Zsabor képe

Tarlós vajon látta, vagy

Tarlós vajon látta, vagy megnézi valaha ezt a videót? Vagy olyan lesz, mint VIII. Orbán pápa, aki nem volt hajlandó belenézni Galilei távcsövébe?

És vajon mi történik ebben a bringanáci városban azokkal, akik nagybevásárlásra mennek, három gyereket visznek óvodába (amiből az egyik mozgássérült, a második vak, a harmadik pedig Down-szindrómás), a csomagtartóban hegesztőgép, létra, egy vödör diszperzit, ráadásul nem érkezhetnek izzadtan az öltönyös tárgyalásra?

2
SzCiklon képe

a negyedik gyereket

a negyedik gyereket kihagytad, aki úszni meg, és úszóhártyás a lába, mert gyalogolni nem tud.
ja, és a nagymama.
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!

3
Zsabor képe

A fokoméliás kis Hoppy

A fokoméliás kis Hoppy Harrington, akinek uszonyai nőttek végtagok helyett. Egyébként fokomobillal szokott közlekedni.

4
Fly képe

Te is kihagytad a lekvárt,

Te is kihagytad a lekvárt, amit sürgősen be kell vinni a szülészetre... :P

5
pixel képe

Úgy látom

Úgy látom véglegesítették az egyik hídon az autósávelvételt - már eleve volt 2x1 bringasáv, de a 2x2 autósávból is leválasztottak 1-1-et a bringáknak. Ezen a videón már egybe is van aszfaltozva a régi bringasáv a régi autósávval.
Csak azt nem értem, a riporter mit vett be, mielőtt beszélni kezdett.

6
ízirájder képe

áh, lepereg róla, mint

áh, lepereg róla, mint zsidóról a szenteltvíz

Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?

7
Zsabor képe

Nyilvánvalóan szar a

Nyilvánvalóan szar a recept, ráadásul Budapest sajátos adottságai miatt amúgy sem alkalmazható itthon.

Szerencsére nekünk sokkal nagyobb koponyáink vannak:
http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2011/06/08/nekunk_is_van_otletunk/

8
Fly képe

A változó irányú sáv

A változó irányú sáv szerintem nem hülyeség. Mint ahogyan a buszsáv időbeli korlátozása is több haszonnal járt volna, mint hogy egyszerűen nincs...

9
Stefidzsi képe

Á, ez csak egy ügyes

Á, ez csak egy ügyes trükkfelvétel, amit Fóton díszletek között készítettek, aztán egy kicsit felturbóztak biciklis effektekkel. :)
_______________________________
BringAlap-om
Újpest blogja - Terjeszd!
Városi cirkálóm

10
Zsabor képe

paranoia-kritikai módszer

paranoia-kritikai módszer :)

11
Zsabor képe

A Critical Mass FB oldalt ki

A Critical Mass FB oldalt ki csinálja? Ezt szerintem nyugodtan ki lehetne rakni oda is.

12
elfroland képe

És mi van ha egy poros kis

És mi van ha egy poros kis faluról csinál egy ilyen szottyadt riportot a helyi falutévé?
Meg kik ezek? Nem is ismerem őket, mit akarnak?

13
Shag_Beckur képe

Budapest: Area -

Budapest:

Area
- City 525.16 km2 (202.8 sq mi)

Population (2010)
- City 1,721,556
- Urban 2,524,697
- Metro 3,271,110

Kopenhága:

Area
- City 88.25 km2 (34.1 sq mi)
- Urban 455.61 km2 (175.9 sq mi)
- Metro 3,030 km2 (1,169.9 sq mi)

Population (April 1 2011 for the city and metro area and January 1 2011 for the urban area.)[2]
- City 541,559
- Urban 1,199,224
- Metro 1,918,062

Ennyi...

Sok hegyet se látok btw.

14
Icarus képe

Bocsánat, a kedvemért

Bocsánat, a kedvemért elmondanád hogy ezekkel az adatokkal mit akarsz mondani pontosan?

15
Shag_Beckur képe

Hogy nem nagy kunszt egy

Hogy nem nagy kunszt egy sokkal kisebb területű városban, ahol sokkal kevesebben laknak, mint Budapesten, ami gyakorlatilag sík bringázásra csábítani szinte mindenkit. Annyira szeret mindenki Dániával és Hollandiával jönni, de akkor leginkább Kecskemétkez kellene őket hasonlítani, kb. úgy lennének hasonlóak az adottságok.

16
Icarus képe

Szerintem már jóideje itt

Szerintem már jóideje itt nem a bringázásra csábításról van szó, hanem egy olyan infrastruktúra kialakításáról, hogy ha valaki bringázna, akkor azt nyugodtan megtehesse és néhol esetleg ezt az autó kárára előnyben is részesítsék.

-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu

17
Shag_Beckur képe

Na látod, ezaz. Akkora

Na látod, ezaz. Akkora városban még gyalog is át lehet sétálni az egészet 10 perc alatt.

"Copenhagen has a large network of toll-free motorways and public roads connecting different municipalities of the city together and to Northern Europe."

"Koppenhága nagy, díjmentes autópálya és közúthálózattal rendelkezik, amik összekötik a községeket egymással és Észak-Európával".

Azért nem mindegy, hogy egy 90, vagy egy 525 négyzetkilóméteres területet kell megkerülni autóval (főleg, hogy Budapestnek nincs is kész teljesen a körgyűrűje).

Érdemes egy pillantást vetni a Google Mapsre. Egyébként a fenti adatok a wikipediáról származnak.

18
Icarus képe

Persze, hogy nem mindegy...

Persze, hogy nem mindegy... de ez szerintem nem mentség arra hogy nem próbálkoznak. Vedd már észre hogy nem az a cél hogy mindenki le legyen beszélve az autóhasználatról, hanem szerintem inkább az, hogy aki bringával közlekedik annak jobb körülményei, egyszerűbb dolga legyen. Ha ezt sikerülne elérni akkor szerintem többen is elgondolkodnának a váltáson és az mindenképpen jót jelent a városnak.

Nem azzal kell kezdeni rögtön a város átalakítását hogy minden nagy átmenőutat lezárnak, hanem szép lassan alakítgatnak és a hosszú folyamatnak lesz a vége egy Koppenhágához hasonló város. És igen, ennek része az M0 is elkészül, hogy a dugódíjat bevezetik és hogy fejlesztik az elővárosi közlekedést. Utóbbiakra sajnos nem sok szándékot látok mostanában.

-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu

19
Shag_Beckur képe

Igen, ezek kellenek. Addig

Igen, ezek kellenek. Addig felesleges arról beszélni, hogy itt a nagykörtén belül le kell zárni mindent. Volt valami agyament ötlet is, hogy a Hungárián belül kell lezárni a várost. LOL.

20
Zsabor képe

Pedig pont ezt akartam

Pedig pont ezt akartam javasolni :)
Amúgy nem kell teljes lezárás (a Hungárián belül), csak a favorizált közlekedési eszközök sorrendjének megváltoztatása.
Ha nagyon akarsz, autózz nyugodtan a belvárosban, csak közben maradjon azoknak is hely az úton, akik nem csak ülni szeretnének az autóban, hanem el is jutni valahonnan valahova ésszerű időn belül.

21
Shag_Beckur képe

Van hely, nem? Legalábbis

Van hely, nem? Legalábbis én a dugó miatt álló biciklisek tömegeivel még nem találkoztam.

22
ízirájder képe

ne parázz már annyit a

ne parázz már annyit a hegyektől, konzervatív erőtérben fekszenek

Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?

23
Shag_Beckur képe

http://kozkutak.hu/hevi/pub/c

http://kozkutak.hu/hevi/pub/cm/budapest-koppenhaga.html

Csináltam egy gyors összehasonlítót. Ahogy lehet látni, Koppenhága kb. az M0 keleti oldalánál kezdődik. Kb. Pest méretű. Az első autópálya (minő meglepetés) ott húzódik, ahol ma nekünk a rakpartunk van. De tükrözzük az egészet, hiszen keleten nekünk ott az M0, nekik meg csak tenger. Szóval legyen a Motorring4 az M0 vonalában (remélem mindenki tud fejben tükrözni). Akkor is azt látjuk, hogy van egy kb. Pest méretű (és domborzati viszonyú) városkánk, amit szétszabdalnak a főútvonalak.

Persze, ha Budapest csak Pestből állna, akkor lehetne Koppenhágához hasonlítani, de így kicsi visszás.

24
pixel képe

Budapesthez hozzá van

Budapesthez hozzá van csatolva egy rakás falu. Ha leszednénk a vidéki kisvárosokra jellemző részeit, nem lenne nagyobb, mint CPH. CPH-ben nincsenek kis kertes házikók kutyákkal. A belvárosban meg ugyanolyanok az adottságok. Ott viszont szinte minden, városból kivezető úton királyi kerékpárút van, használják is rendesen. Akárcsak a kerékpárszállítást a tömegközlekedésen. Nos nálunk próbálj be/-kijutni a városból bringával. De nem is az a cél, hogy az agglomeráció bringával járjon. Már az is elég lenne, ha városon belüli 5 km-es utakra nem autóznának sokan. És ilyenből is van pár tízezer.

25
Vid képe

Budapest: Area - City

Budapest:
Area
- City 525.16 km2 (202.8 sq mi)

Koppenhága:
Area
- City 88.25 km2 (34.1 sq mi)
- Urban 455.61 km2 (175.9 sq mi)

Ugye nem azt akarod mondani hogy nálunk a belváros egy 525 négyzetkilóméteres terület?

Mert ha nem, akkor Koppenhágánál sem a Cityt kell figyelembvenni, hanem az Urban adatot.
A 88 km2 az kb az ottani Hungárián belüli rész.
Csak félreértések elkerülése végett.

Tényleg nagyobb Budapest, de közel sem 5x annyival, és végképp nem annyival, mint amennyivel kevesebben bringáznak.

Azt meg végképp ne mondjad, hogy nálunk mindenki csak átautózik a városon, és máshol van dolga, azért van tele a belváros autókkal.

26
Prof.gruppetto.hu képe

Bringás szemetes,

Bringás szemetes, állat!

www.gruppetto.hu

27
Prof.gruppetto.hu képe

Viszont mi ez az

Viszont mi ez az elsisakosítás? Nem olvassák a saját statisztikáikat?

www.gruppetto.hu

28
Gilran képe

:D:D:D:D, tetszett a régi

:D:D:D:D, tetszett a régi kép a hentesről aki bringán vitte a levágott malacot :)))))

Gilran a térképész

29
sagan képe

Ha még nem láttad

30
ízirájder képe

a tejeskannás király!

a tejeskannás király! Lehet, hogy egyszer a kormányon állva biciklizést is kipróbálom, bár nem a Soroksárin

Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?

31
sagan képe

A kiskörtén láttam egy

A kiskörtén láttam egy komplett festékszettes bringást. Vödrök,létra szépen felpakolva. Kezdenek visszajönni a jó dolgok :))
Otthon van üres gázpalack meg megfelelő szállító kampó, lehet megyek a hétvégén egy kört :DD.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

32
Gilran képe

nekem egy igazi bringavonat

nekem egy igazi bringavonat tetszett a legjobban amit a Kacsa utcai átkelőnél láttam a budai dunaparti bringaúton, elöl is volt cucc, a csomagtartón is volt cucc, + volt egy utánfutó is amin egy komplett íróasztal volt fölpókozva :)

Gilran a térképész