Üdvözlet!

Fel kéne a rendőrség figyelmét hívni hivatalos úton is a címben megfogalmazottakra!
Mert valóban sok nindzsa, stb. mászkál, de a centizgető taxisok, autósok szándékos veszélyeztetést jelentenek, és ez valahogy sosem merül fel a TV híradókban, és egyéb médiákban. Konkrétan az én anyukámat nemrég a 7-es busz úgy megközelítette, hogy mejdnem fellökte a légáramlat.(Hálistennek ez az utóbbi időben egyre kevésbé jellemző a bkv-ra)
10 taxisból 9 meg szemrebbenés nélkül kicentiz a buszsávvban.

Ez legalább akkora veszélyforrás, mint a küllőprizma, csengő hiánya. Tartassunk be akkor a másik félre vonatkozó szabályokat is!

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Pontagy képe

írj az ORFK-nak. persze, a

írj az ORFK-nak.
persze, a legjobb lenne ezt talán az MK-n, vagy valamely hivatalos szerven keresztül megtenni.

2
BKE képe

Hogyan kellene ezt

Hogyan kellene ezt "betartatni"?
Elvileg persze, tartassuk be (főleg akkor, ha másról van szó, taxisról, buszsofőrről stb.), de mégis hogyan? Kamera? Rendőr minden sarokra?
Szerintem az oldaltáv megfelelő infrastruktúra (pl kerékpársáv, felfestés) és közlekedési kultúra (pl az erősebb felelősségének hangsúlyozása baleset esetén) kérdése... ezért a döntéshozókat kell csesztetni, nem pedig a többi közlekedőt... szóval szerintem egészen más fronton és más retorikával kellene ezt megoldani, mint ahogy itt most kifakadtál.

3
Vid képe

Egyszerű: Az a rendőr aki

Egyszerű: Az a rendőr aki azért van kint, hogy ellenőrizze a csengő, lámpa, küllőprizma meglétét, erre is figyel, és ha kell intézkedik. Semmmi több. És figyeljék a kamerákon is a helyzetet!

Nem csesztetés ez, hanem a KRESZ-ben előírt szabály betartatása.

4
Zsabor képe

Megfelelően kialakított

Megfelelően kialakított infra esetén csengőre és prizmára sincsen szükség :)

5
Frenki képe

Festékszóró

Festékszóró spray-vel.Bowdenes vezérléssel két oldalra.Így kell betartatni.
Ha le tudtam fújni,25 cm-nél nem volt messzebb, ennyi egy átlag sparay hatósugara, utánna mát csak pöttyöz.Bizonyítéknak is jó szakértői véleményehez.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

6
Törölt felhasználó képe

Igen. De. Mit kerestek a

Igen.
De.
Mit kerestek a buszsávban?!

7
Vid képe

Az egyik szabálytszeg, a

Az egyik szabálytszeg, a másik életveszélyt okozva veszélyeztet gondatlanul.

8
CMX képe

Semmit nem keresünk,

Semmit nem keresünk, haladunk.

És valóban:
- a tiltott buszsávban haladás szabs.
- a megfelelő oldaltáv tartás elmulasztása meg baleset esetén vétség!

De ez nem csak buszsávra vonatkozik. Minden nap van legalább egy olyan idióta, aki a tök üres kilométer hosszan belátható úton 10 centire megy el mellettem, ezek közül több még dudál is.
17 éve volt egy ilyen esetem. A srác már mögöttem nyomta a dudát, aztán rám húzta a kocsit, elestem ő meg lassított, majd továbbhajtott. Szerencsére egy arra járó emberke látta és hallotta az egészet, és maradt is tanúnak.
Az előzetes dudálás miatt szándékos cselekménynek minősült az ügy + korábbi disznóságok miatt egy év letöltendőt kapott a sofőr.
A szabadulása után 3 évvel egy fának csapódva végezte.
Megéri?

9
Miló01 képe

Sajnáltad nem, hogy fának

Sajnáltad nem, hogy fának csapódott?

10
fkrisz3 képe

Szegény fa! :(

Szegény fa! :(

11
Miló01 képe

Lelőtted a poént, ilyenkor

Lelőtted a poént, ilyenkor mindig összeszorul a szívem, hogy mi van a fával, él-e még, most tavasszal újult erővel virágzik-e megint?
Egy beton pillérnek neki csapódik nem ügy.

12
Hotyhogy képe

Csapódások...

Csapódások... Lánglovagok.

Főbb kulcsszavak:

csapódott
belerohant
kerítést tarolt
oszlopot döntött
áttért a szembe jövő sávba
elvesztette uralmát
már nem tudott lefékezni
már nem tudott megállni
árokban landolt
fölborult
feje tetején landolt
frontálisan ütközött
fának rohant
fölnyársalta a szalagkorlát
kettészakadt

:(((

13
Zsabor képe

Miért, te a buszsávtól

Miért, te a buszsávtól balra lévő forgalmi sávban szoktál tekerni az Erzsébet hídon, meg a Rákóczin? Hogy a városi 70-es részeket ne is említsem.

14
gbkMnkii képe

Igen. A buszsávban nem

Igen.
A buszsávban nem kéne menni és ott feltartani x embert aki buszon próbálna beszörfözni a munkahelyére. Ha nem akar vagy fél a belső sávban menni, akkor keressen másik útvonalat, elég nagy ez a város. (szerintem)

15
Miló01 képe

Szerintem, mindenki

Szerintem, mindenki véleménye fontos, de a tiéd hülyeség, abból a szempontból, hogy rossz felé vezet.

16
vilkas képe

Én se megyek buszsávban,

Én se megyek buszsávban, ahhoz meg nem vagyok elég mokány, hogy az eggyel bentebbi szélén menjek. Illetve pár sarokra bevállalom, de ha többet kell így menni, bizony más útvonalat keresek. Tényleg elég nagy a város.

A bringa ilyen lavírozós közlekedési mód, nemcsak abban az értelemben, hogy lehet cikázni az autók között. Én ha választhatok, hogy áthágjak egy szabályt vagy megkerüljem, az utóbbira szavazok, és örülök, hogy nem vagyok egyedül.

És nem az ő véleménye hülyeség, hanem annak a véleménye, aki szerint a más véleménye hülyeség. Ld. még: akasszuk fel a szélsőségeseket :)

17
Miló01 képe

Ez már túl mutat a hülye

Ez már túl mutat a hülye fogalmán:D Mert, mindenki írhat hülye dolgokat, maga szubjektív véleménye miatt. Az irány nem jó, nem kikerülni kell, ha arra van dolga az embernek, hanem hozzá alkalmazkodni, amennyire lehet.

18
vilkas képe

Részben egyetértünk. Az

Részben egyetértünk. Az az helyzet nem jó, hogy a biztonságos és szabályos közlekedés biciklin nem mindig vág egybe. Az irány viszont szerintem az, hogy lassan azért igazítják a szabályokat a valósághoz.

Sajnos tényleg lassan, és a hozzád hasonló szabályfeszegető forradalmárok bizonyára gyorsítják ezt a folyamatot. Viszont az ilyesminek van egy nagyon rossz üzenete is, ez pedig ugye más szempontból kontraproduktív.

Szóval nehéz ebben a kérdésben megmondani a tutit, de nem is kell, úgyis mindenki egyéni vérmérséklete szerint fog csinálni ezután is. De az a minimum, hogy ne hülyézzük már le a másikat csak azért, mert neki más a véleménye.

19
Miló01 képe

Én úgy vagyok vele,

Én úgy vagyok vele, lesz*rom ki hogy közlekedik, ameddig nekem nem csinál bajt, meg úgy bicikliseknek. A többi annyira nem fontos:)

Hülye nem volt szép, itt kérek tőle bocsánatot.

20
Zsabor képe

A kis egyirányú utcák

A kis egyirányú utcák útvesztőjére gondolsz, ahol még a főútnál is szarabb az útburkolat, bármelyik pillanatban kiugorhat eléd egy gyalogos vagy rádnyithatják az ajtót, és autók bénáznak parkolással, akik mellett nem férsz el, mert az út mindkét szélén szintén autók parkolnak?
Nem tartom fel az x embert, maximum abban, hogy a híd közepéig / következő piros lámpáig hamarabb odaérjenek. Nézz utána, mennyi egy busz átlagsebessége Budapesten.

21
vilkas képe

Ez egy rossz szabály,

Ez egy rossz szabály, sajnos nem is az egyetlen. De amíg ez a szabály, igyekszem betartani vagy nem a hatálya alá esni. (Ld. eggyel feljebb.)

És nem csak arról van szó, hogy konkrétan feltartasz-e másokat: véleményt is formálsz. Én pl. akkor se megyek át a piroson, ha csak gyalogos jöhetne keresztbe, de sehol senki a környéken se. Senki ne mondhassa rám mutogatva, hogy lám a köcsög bringás, szarik a KRESZ-re.

22
stp1 képe

nem kéne annyit adnod

nem kéne annyit adnod vadidegenek véleményére. :D

23
Bundás képe

Csak az a baj, hogy a

Csak az a baj, hogy a pirosozók miatt azt is leköcsögözik, aki nem tett semmi bicskanyitogatót.

24
stp1 képe

ignorálni kell. ha nincs

ignorálni kell. ha nincs alapjuk leköcsögözni akkor meg főleg.

25
Bundás képe

Attól, hogy te ignorálod

Attól, hogy te ignorálod őket, a te megítélésed (ami ugye általánosítás, de jelen esetben lényegtelen) nem lesz jobb.

26
Miló01 képe

Ne a busz átlag

Ne a busz átlag sebességével indokold, mert a bringa állandó sebességből jön ki a több, míg a busz inkább hasonlít egy cosinus függvényre. Mivel a hídra már messziről rálát a sofőr és így van ideje kisorolni. Ha adódik is pár másodpercnyi késedelem, az azért lehet, mert dugó van a hídon és nem tud kisorolni a busz. Ez nagyon ritka esemény lehet, több dolognak kell összejönnie, hogy előforduljon. Két sáv között a veszélyessége vitathatatlan és sokkal jobban feltartja a buszt, ha kintebb megy a bringás, autóval letolják a fenébe.

27
Shag_Beckur képe

Az megvan, hogy a buszsáv

Az megvan, hogy a buszsáv útburkolati jele nem szaggatott, hanem folyamatos? Záróvonal. Nem lépheti át. Azzal, hogy a buszsávban mész és sávváltásra kényszeríted, szabályszegésre is kényszeríted.

28
Zsurmi képe

Nem kényszeríted, mert nem

Nem kényszeríted, mert nem kötelező megelőzni.
Ellenben az oldaltávot betartani is az lenne.

-
Zsurmi

29
Shag_Beckur képe

Attól még bunkó

Attól még bunkó tajparaszt, aki feltart, vagy szabálytalanságra kényszerít egy buszt.

30
Zsurmi képe

Ja az a tajparaszt, aki

Ja az a tajparaszt, aki feltartja a másikat, nem az a ki veszélyezteti. De tudjuk, hogy az értékrendeddel súlyos problémák vannak.

Maga a "szent" KRESZ is kétféle feltartást ismer: indokoltat és indokolatlant. De persze a magad fajta erről is szeret elfelejtkezni.

Az, hogy ott egy lassabb jármű és közlekedik, az bőven indokolt feltartás. Akár a buszsávban, akár a másodikban.

-
Zsurmi

31
Shag_Beckur képe

A buszsávban max. ha jobbra

A buszsávban max. ha jobbra bekanyarodáshoz készül. Igen, akkor jogos. Egyébként meg semmi keresnivalója ott, tehát bunkó, ha feltart.

Szó sincs itt veszélyeztetésről, kényelemből teker a buszsávban.

32
Bundás képe

Buszsávban tilos

Buszsávban tilos közlekedned. Akkor milyen indokolt feltartásról beszélsz??

Ha már tiltott dolgot csinál valaki, akkor ne verje a mellét...

33
Zsurmi képe

Még a szabálytalan

Még a szabálytalan közlekedő sem szabad préda. Ott van, figyelembe kell venni. A másik közlekedő dolga a baleset elkerülése.

Indokolt a feltartás, mert különben a 2. sávot (az első nem buszsávot) tartja fel.

Ha a szabályozás veszélyes helyzetet teremt, ne a közlekedőt kérd számon.

Különben is nem a szabályokat, hanem a valóságot kell alapul venni a közlekedésben (is).

-
Zsurmi

34
Shag_Beckur képe

"Indokolt a feltartás, mert

"Indokolt a feltartás, mert különben a 2. sávot (az első nem buszsávot) tartja fel."

Indokolt feltartás, ha feltartod a forgalmi sávot. Indokolatlan, ha a buszsávot tartod fel.

35
Hooborg képe

Járdára a

Járdára a kerékpárosokkal... mindig feltartják INDOKOLTAN a forgalmat!
____________________
Gáz az Álarc?

(Gázálarclámpásfeketeössztelós"tecsó"monti / lila Cresta SS)

36
Shag_Beckur képe

Amúgy jó kérdés

Amúgy jó kérdés tényleg, hogy mi számít biciklivel indokolt és indokolatlan feltartásnak.

Indokolt pl. ha már kitapsod a beled, de nem megy 30 fölé. Indokolatlan, ha pusztán kényelemből, vagy hogy nehogy izzadt legyél, feltartod a forgalmat krúzolva 15-tel.

37
err képe

Retroll: Kerdes mi szamit

Retroll:

Kerdes mi szamit indokolt es indokolatlan feltartasnak, ha autoban ulsz.

A dugo indokolt.

De vajon indokolt-e autoban ulnod, vagy csak a kenyelem es a para az esotol "kenyszeritett" a volan moge ulesre?

Slusszpoen:

Hogyan allapitod meg, hogy valaki kenyelembol kruzolgat 15-el, vagy eppen 1 hete ulhet bringara egy terdmutet utan, es kimelnie kell meg a labat?

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

38
Shag_Beckur képe

Ezért mondom, nehéz

Ezért mondom, nehéz kérdés ez :)

Nekem mindig az volt a bajom bringán, hogy 15-tel úgy éreztem maga, mint aki feltartja a forgalmat. Kocsiban hozzászoktam, hogy lehet haladni, ezért bringán is állandóan kitapostam a lelkemet is, természetesen úgy se voltam sokkal gyorsabb. Így állandóan ki is hajtottam magam, izzadtan, csatakosan érkeztem meg.

39
err képe

En is sokszor vagyok igy, 35

En is sokszor vagyok igy, 35 km/h vagy afolotti sebessegnel is :)

De altalaban (ertsd: szinte mindig) mire eljutok ehhez a gondolathoz, mindig kerulgetni kell egy veszvillogost, es akkor ujraertekelem a dolgokat. Sajnos a gepjarmuvezetok kozul meg sokan nem jottek ra, hogy mi is a zavarobb :P

40
voiceman képe

És az vajon megvan e, hogy

És az vajon megvan e, hogy ha a következő sáv jobb szélén haladsz, ahol ugye kell, akkor jobbról nem fér el melletted a busz? Szóval akkor mire kényszeríted??? Járdázásra? Akkor már inkább a záróvonal. Szerintem! Meg a buszvezetők kilencven kilenc százaléka szerint is. No de bocsesz tudom nem kell arra menni, amerre buszsáv van. Pláne nem bringával...

__________________________________________
Ezüst Mali Ironman, piros Vuelta felni.
Fekete bukó, kétoldalt szürke(?) csíkkal. A megtévesztésig hasonlítok egy bringásra.:D

41
Shag_Beckur képe

Hogyne férne el. Maximum

Hogyne férne el. Maximum nem mer elmenni. Szilágyi Erzsébeten olyan szépen tolja neki 50-nel 10 centire a kocsik tükrétől, miközben az út is kanyarodik, hogy már én félek utasként.

42
Icarus képe

Sajnálom, de

Sajnálom, de tapasztalatból mondom, hogy ha eggyel beljebb megyek, akkor egyrészt az autósok dudálnak le, másrészt pedig a buszok is alig mernek megelőzni jobbról. Lassabban előznek mintha a buszsávban mennék és szimplán bal oldalról előznének.
Feltartásról meg annyit, ha látom vagy tudom hogy valahol egy busz jön mögöttem akkor az első adandó alkalommal megpróbálom magam elé engedni.

-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu

43
Hooborg képe

+1 ma kipróbáltam h

+1 ma kipróbáltam h erzsébet hídon az egyel beljebbiben tekertem... a busz nem előzött és az autósok se mertek, csak 1-2 centizett le még a híd elején.(persze raktam neki, meg a híd közepén beállt a sor, de a busz akkor sem előzött, pedig nem is a vonalon, hanem a sávban tekertem.)
____________________
Gáz az Álarc?

(Gázálarclámpásfeketeössztelós"tecsó"monti / lila Cresta SS)

44
Zsurmi képe

Az x ember érdekét az 5

Az x ember érdekét az 5 percel előbbre jutáshoz simán űbereli egy tetszőleges ember élethez való joga.

Nem kéne embereket lehetetlen helyzetbe hozni.

-
Zsurmi

45
Shag_Beckur képe

"Nem kéne embereket

"Nem kéne embereket lehetetlen helyzetbe hozni."

"Az x ember érdekét az 5 percel előbbre jutáshoz simán űbereli..." ... a biciklis egó.

LOL.

46
Zsurmi képe

Ja egó, hogy nem

Ja egó, hogy nem szeretjük, ha veszélyeztetnek.

-
Zsurmi

47
Shag_Beckur képe

"Ez itten a buszsáv,

"Ez itten a buszsáv, leszarom, hogy feltartok mindenkit, de akkor is nekem van igazam".

Mint aki Q7-essel jár, csak nektek nem kell tankolni.

48
Zsurmi képe

Az a buszsáv az úttest

Az a buszsáv az úttest széle, ahol buszsáv nélkül a kerékpáros helye van az úttesten.

A tajparasztság beparancsolni a 2. sávba, pontosabban sunyi módon veszélybe sodorni, hogy aztán ne közlekedjen, ergo ne kelljen vele számolni.

-
Zsurmi

49
Shag_Beckur képe

A buszsáv az buszsáv.

A buszsáv az buszsáv. Szabályozva van, hogy ki használhatja. Ahogy az is, hogy a biciklisnek hol a helye.

A buszsáv a tömegközlekedés akadálytalanításáért van. Az, hogy ráengednek más járműveket is (taxi, motor), az csak azért van, mert nem tartják fel a buszt. Ha feltartanák, akkor ez a kedvezmény megszűnne.

A biciklis már csak adottságaiból adódóan is megfogja a buszsávot. Remélem biciklis alatt itt az átlag biciklist érted és nem álszent módon azt, aki hegynek fel is 30 km/h-val hajtja.

Szóval az átlag biciklisek tömege pont a buszsáv eredeti célját hiúsítaná meg, nevezetesen a tömegközlekedési eszközök akadálytalan haladását.

Ezért nem mehet ott a biciklis, ezért kell a tőle balra lévő sávot használni hiszen:

36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad. Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.

Az, hogy más szabálytalankodik, nem jogosít fel, hogy te is úgy tegyél.

50
Lunkwill képe

Szerintem ne paragrafusokkal

Szerintem ne paragrafusokkal gyere. Próbáld ki, mondd el a tapasztalataidat, de ne más farkával verd a csalánt! Ha kipróbáltad és neked tényleg az jött be, hogy a második sávban tekersz biciklivel, miközben jobbról-balról egyaránt húznak el melletted 70-nel, akkor nem szóltam.

51
Shag_Beckur képe

Próbáltam, nem volt

Próbáltam, nem volt kellemes, kerestem más útvonalat (vagy összeszorítottam a fogam és kibírtam).

52
Lunkwill képe

Hát ez az. Azt hiszem jogom

Hát ez az. Azt hiszem jogom van ahhoz, hogy ne összeszorított foggal, kiszolgáltatott helyzetben közlekedjek. Ez azért még nem kényelem.

53
Shag_Beckur képe

Alternatív útvonal.

Alternatív útvonal.

54
Lunkwill képe

Nincs.

Nincs.

55
Shag_Beckur képe

Mindig van.

Mindig van.

56
Icarus képe

Kerepesi út - Stadionok és

Kerepesi út - Stadionok és Keleti közötti szakaszát hogy váltanád ki egyszerűen?

(csak kíváncsiskodók :-), nem áll szándékomban változtatni a fél óránként ott közlekedő 1 troli miatt)

-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu

57
Shag_Beckur képe

Ahogy nézem lehet kerülni

Ahogy nézem lehet kerülni a Stefánia - Thököly felé. Ez egy nagy és erős kerékpárosnak nem lehet kihívás :P

58
Icarus képe

Lehet kerülni :D Bár a

Lehet kerülni :D Bár a Thökölyn tankcsapdák vannak és le van zárva a metróépítés miatt :)

Csak azt akarom mondani, hogy ha valaki ismeri a környéket és a forgalmat, akkor szerintem reális lehet úgy menjen mondjuk egy buszsávban, hogy azzal az idegbeteg taxisokon kívül senki másnak ne okozzon kellemetlenséget :) (pl olyan iszonyat ritka a troli az említett szakaszon, hogy eddig kb. 1-szer találkoztam vele úgy hogy előttem vagy mögöttem haladt :-))

-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu

59
Shag_Beckur képe

Nem mondtam, hogy nem lehet

Nem mondtam, hogy nem lehet úgy menni, hanem azt, hogyha mindenki elkezd buszsávozni, akkor a busz nem fog haladni.

60
Icarus képe

Remélem ilyen esetekben

Remélem ilyen esetekben lesz az, hogy kialakítják a bringasávokat. Bár ahogy látom a mindenki buszsávozik esettől még távol állunk :-)

61
Shag_Beckur képe

Gondolom azért nem

Gondolom azért nem szélesebb a buszsáv, mert nem fér el. Ha szélesebb lenne a buszsáv, mehetne rajta a bringás is. Az lenne amúgy a legjobb. Mondjuk ott a megállóba be-ki lenne a para, de vagy közlekedési kultura, vagy a 10 tonna megoldja.

62
Icarus képe

Az a helyzet, hogy ahol

Az a helyzet, hogy ahol láttam hogy meg akarták csinálni, ott meg is tudták: pl a megyeri úton.

Ha lett volna szándék, szerintem a Kerepesin is ki tudták volna alakítani ilyen kellemesen.

63
Shag_Beckur képe

Lehet. Ezesetben az

Lehet. Ezesetben az illetékesnél kell kopogtatni:)

64
Lunkwill képe

Nem.

Nem.

65
Shag_Beckur képe

Akkor marad a fog

Akkor marad a fog összeszorítás :(

Pedig azt mondják biciklizni öröm. Valaki itt hazudik.

66
Vegaaa képe

izzókészlet, szavatossági

izzókészlet, szavatossági időn belüli EÜ csomag, útfelújitás után kinnthagyott sebességkorlátozó táblák.

67
Shag_Beckur képe

Izzókészlet mér nem

Izzókészlet mér nem kötelező, ha jól tudom. Nálam van.

EÜ csomag: van.

Seb korl tábla: lézerblokkoló: nincs :(

68
Tibor_Nesze képe

Rákóczin én is igyekszem

Rákóczin én is igyekszem buszsáv zárójától balra rakni. ha nem megy akkor picit jobbra, de ha jön egy busz akkor húzódok jobbra autók közé. próbáld ki ha még nem tetted, szerintem működik

69
Vid képe

Ki tudjuk próbálni,

Ki tudjuk próbálni, kérdés hogy az újonnan bringára ülő többség ilyesmikkel fog e majd kísérletezni, vagy inkább hagyja az egészet a fenébe.

70
Tibor_Nesze képe

most lehet public enemy

most lehet public enemy leszek, meg genyó, de újonnan bringára ülőknek szerintem nem sok helyük van a rákóczin, én se ott kezdtem el. mentem máshol aztán mikor már vágtam a dolgokat akkor odamerészkedtem

71
Tomek képe

Pont erre gondoltam én is,

Pont erre gondoltam én is, hogy kezdő bringásnak eszébe sem fog jutni, hogy ő a Rákóczin menjen, vagy ha mégis, akkor is inkább megy a járdán!
Úgyhogy +1!:)

72
fkrisz3 képe

Egyszer Róna utca-

Egyszer Róna utca- Kelenföld távlatban 4 piros és 7 fekete buszt előztem meg. Persze ez nem azt jelenti, hogy nem volt olyan szakasz, ahol kicsit lassabban haladt, de ahol csak tudtam igyekeztem csapatni előttük. Pl Astoria. Ferenciek között jó starttal 30-al nem ér utol a busz. Bár ilyenkor mindig nyomom neki, mert rossz, ha ott liheg mögöttem. De az már annyira rossz aszfaltú, hogy ott nem nagyon tudnak szegények menni. Ha mégis előz, akkor azt megköszönöm, hogy normálisan teszi, ha meg nem tud, és én megyek előtte, akkor is megköszönöm a türelmét. Tudom, hogy ez nem szabályos, de talán így a legnagyobb a biztonság, és a buszsofőrök nagy része eléggé normális.

73
Tibor_Nesze képe

akkor te fiatalabb lehetsz

akkor te fiatalabb lehetsz nálam, vagy jobb a kondid. én meg se próbálom leelőzni a buszokat, úgy se menne :-). na jó néha este próbáról hazafelé próbálom a 80as trolit megfogni stadionoktól a fischerig... sikerülni szokott, de eléggé lestrapálom magam vele :-)

---------------------

jóóó régebben én is raktam neki, de ma már inkább nyugisabban próbálok menni, élvezem a dolgot, megélem, minthogy kiforduljon a belem mire hazaérek, jó, van, hogy elfog a gépszíj akkor adom neki - főleg esténként ott hol az utolsó repedést is simerem az úton :-), de többnyire nyugisan megyek már

74
fkrisz3 képe

Nem egy nagy was ist das.

Nem egy nagy was ist das. Egyszer egy esős napon, amikor lassan megyek, mert különben ázok a mocsokban a piros hetesnek 13as átlagot mértem. Igaz ebben volt egy vagy két lámpa, ahol én nem álltam meg, ellenben ő igen, de mivel szegények utastis felvesznek, ezért szabályos 20al már tartható velük a lépés. Persze ez járatfüggő. Az Erzsébet kilátó fele nehéz tartani a tempójukat.

75
Hemü képe

Az Erzsébet híd -

Az Erzsébet híd - Rákóczi - Kerepesi vonalon mentem már úgy végig többször is, hogy egy dudaszót sem hallottam, pedig a buszsávtól eggyel balra haladtam. A busz is mert előzni, az egyik sofőr még egy köszönömöt is intett. Csak akkor buszsávozok, ha egyébként aránytalanul feltartanám a forgalmat, de ha busz jön, akkor jelzek balra, és átsorolok a másikba.
Viszont ez az én döntésem, nem próbálok másokat rávenni, hogy kövessenek.
Csak akkor volt cikis a helyzet, amikor egy másik bringás a buszsávban velem egy tempóban haladt, mert úgy a busz nem tud előzni, de akkor beletapostam egy kicsit.

_________///Hemü\\\__________
\ ...Az én járművem pöccre indul... /

76
Lompi képe

Igen, Ott tekerek. Ha van

Igen, Ott tekerek. Ha van buszsáv, akkor a 2. sávban megyek. Ha azt akarjuk elérni, hogy végre a többi jármű vezetője járműnek tekintse a bringát, akkor ezt elsősorban azzal érhetjük el, ha igyekszünk betartani a szabályokat. Aki fél közlekedni, az menjen BKV-val.

77
Miló01 képe

Én tekerni szoktam ott, nem

Én tekerni szoktam ott, nem keresgélni, még mindig biztonságosabb, mint "közte" menni!

78
vilkas képe

Magát a centizést

Magát a centizést valószínűleg gyakorlatilag lehetetlen bizonyítani, eleve a szabály is gumiból van. Valami személetformáló kampány segíthetne valamennyit, pl. bírósági ítéletekre meg a szegény bringások érzéseire hivatkozva.

Egyébként tapasztalataim szerint a jobb keréknyomon haladás (nevezzük sávfoglalásnak) nagyon sokat segít.

Személy szerint annyit szoktam tenni, hogy ha utolérem a pirosnál, normális hangon elmondom neki, hogy nagyon szűken előzött, és megkérem, hogy _legközelebb_ vagy lassabban csinálja, vagy több helyet hagyjon. Az esetek kb. kétharmadában úgy tűnik átmegy az üzenet.

79
Vid képe

Jobb keréknyom????

Jobb keréknyom???? Nyitottak már rád ajtót?
Jobb keréknyomon haladva még biztosabb a centicés egyébként.
Bizonyítani az bizonyítja, ami a bírságot a prizmahiányért. A rendőr szava. Vagy szoktak fotózni is?

80
Tomek képe

Az a baj ezzel, hogy egy

Az a baj ezzel, hogy egy ilyen centizés tart kábé 5-10 másodpercig, és igen kicsi az esélye, hogy éppen abban az 5-10 másodpercben jelen van egy rendőr a helyszínen, aki ezt látja és még tenni is tud valamit! Max úgy tudom elképzelni, ha a centiző autó mögött jön egy rendőr, de akkor meg nyilván nem fog lecentizni, ha ott a yard mögötte..

81
stp1 képe

"de akkor meg nyilván nem

"de akkor meg nyilván nem fog lecentizni, ha ott a yard mögötte."

ez melyik ország?
mert tuti nem az, ahol a rendőr meg a kályhacsöves hülyegyerek együtt padlózik fej-fej mellett, hogy még átérjen a kereszteződésen, ami amúgy már rég piros...

82
vilkas képe

Jó, akkor jobb

Jó, akkor jobb keréknyomtól 22,3 centire balra. Írhattam volna úgy, hogy az ajtózónán kívül, vagy hogy befoglalva a sávot, meg még biztos van pár megfogalmazás. Az egyik ott nem jó, ahol nem is parkolnak autók, a másik ott, ahol olyan széles a sáv, hogy simán elfér benne két kisebb személyautó egymás mellett, a harmadik meg valahol valami másért.

UPDATE: közben újra elolvastam, mit írtam, és konkértan szerepelt benne a sávfoglalás is.

Szerintem ha nagyon akarod, érted, mit akartam mondani: menj úgy, hogy a mögötted jövő gépjárművezetőnek egyértelmű legyen, hogy szorosan melletted akkor se fér el, ha 120 éve van mindenkategóriás jogosítványa.

Megjegyzem: a jobb keréknyom tipikusan az ajtózónán kívül van, mert még autóban ülve se szereti senki, ha megajtózzák.

83
Vid képe

Akkor meg már mindegy hogy

Akkor meg már mindegy hogy az út közepén megyek, vagy attól kissé jobbra nem?

84
Nuvanda képe

És a jobbra tartás?

És a jobbra tartás? Nehezebben köthetnek bele a sünök.

85
vilkas képe

Szerintem nem ugyanaz az

Szerintem nem ugyanaz az üzenete a kettőnek, de ez nyilván szubjektív és szelektív. (Én érzem valahogy, a mögettem autót vezetők közül meg egyik így érzi, másik úgy.)

Mindenesetre az én véleményem az, hogy ha a közepétől kicsit jobbra mész (még egy megfogalmazás...), azzal azt mondod: "Tudom, nem autóban ülök, nem is foglalom el az egész sávot. Te meg tudd, hogy sávon belül nem férsz el mellettem."

Egyébként a jobbratartásban is van valami, de azt pont leszarom, ha olyan a helyzet. (És még KRESZ-szerű is vagyok vele, ha jól emlékszem, lehetőség szerinti jobbratartást ír elő.)

86
Zsabor képe

Kamera kormányra/sisakra ->

Kamera kormányra/sisakra -> felvétel -> youtube+feljelentés.
Nekem legalábbis ez a tervem. Ha meglenne már a kamera, ma 15 perc alatt három tulkot gyűjthettem volna be.

Volt, hogy nagyon közelről előzött egy autó. A lámpánál bekopogtam, és mondtam, hogy kicsit közel volt ez még nekem is. Mit válaszolt erre? Nem vett észre!

87
Vid képe

Ja a gyengébbek kedvéért:

Ja a gyengébbek kedvéért: Nem csak a buszsávban kell a centizést figyelni, hanem mindenhol ahol a kedves rendőrök figyelik a kerékpárosok szabályos közlekedését.

88
Tibor_Nesze képe

lehet ezen rágódni, de ha

lehet ezen rágódni, de ha az van parancsban, hogy ecsém szedj ma be xxxxx ft bűntit, mert kell a statisztika akkor NEM fog az autóssal bénázni. ennyire egyszerűen működik a dolog. szerintem.

89
Vid képe

Az autóstól is beszedheti.

Az autóstól is beszedheti. Nehogy már megmagyarázzuk itt magunkat, hogy a mi érdekeinket nem kell védeni!!
Komolyan itt a többség akkkor nem szeretné ha a rendőrök büntetnék a centizgető autósokat is ?

90
Tomek képe

De, nyilván szeretné, sőt

De, nyilván szeretné, sőt azt szeretné igazán, ha egyáltalán nem is lennének centizgető autók!
Viszont áruld már el, hogy mégis hogy gondolod ennek a betartatását egy valós szituációban a forgalom közepén?

91
Vid képe

Az illető ellenőrizgető

Az illető ellenőrizgető rendőrök nem tehetnék meg ezt is egy csapásra? Hiszen alapból figyelik a helyzetet.
Ehhez csak egy udvarias hivatalos bringás kérelem kellene.

92
Tomek képe

De, ha épp ott vannak,

De, ha épp ott vannak, akkor megtehetik, és tegyék is meg!
Csak reálisan gondolkodva szerintem nem a forgalom közepén fogják zaklatni a bringást, hanem a járdán/bringaúton/bringagyászon, valószínűleg gyalogos rendőrök!
Ha esetleg mégis az úttesten, forgalomban autós rendőr zaklat 1-1 bringást, akkor a többi autós hirtelen nagyon szabálykövető lesz a rendőrkocsi látványától (ahogy azt már tudjuk), és 100%, hogy nem akkor fognak lecentizni, amikor azt látja a rend éber őre!

93
Tibor_Nesze képe

nem írom le még egyszer

nem írom le még egyszer ugyan azt.

94
err képe

"A fokozott közúti

"A fokozott közúti ellenőrzés alkalmával elsősorban a kerékpárosokkal kapcsolatos közúti közlekedési szabályoknak kell érvényt szerezni, azonban ennek során nem hagyhatók figyelmen kívül a gépjárművezetők által elkövetett jogsértések sem."

Idezet a rendorsegi kozlemenybol. Tajekozodas iras elott?

Az mas kerdes, hogy kozolni sokmindent lehet.

(Amugy valahogy kezd uncsi lenni a 249. topic ugyanarrol a temarol :/ Vagy csak en erzem igy?)

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

95
Vid képe

Ok, de ne hívjuk fel erre a

Ok, de ne hívjuk fel erre a figyelmüket?

96
err képe

Szerintem pontosan tudjak,

Szerintem pontosan tudjak, mi a helyzet, es mik nehezitik a szabalyos es biztonsagos kerekparozast.

Irni ettol meg lehet, de ezt feldobhattad volna otletkent a tobbi 15 topic barmelyikeben. Amugy valszeg jonne a sablonvalasz, hogy koszonjuk az eszrevetelt, 2018-tol tervezzuk az ellenorzest. Talanlehet.

Az optimista idopont a zebrakon torteno gazolasokbol kiindulva szuletett. Evek ota tudjak, hogy rendszeresek ezek a gazolasok. Majdnem hetente tortenik halalos gazolas is. Latsz erdembeli valtozast? Komolyabb ellenorzest? Esetleg komolyabb buntetest?

A gyorshajtas az elso helyen szerepel a baleset okakent. Latsz komoly fellepest az ugyben?

Vagy azt latni, hogy 30-as tablaknal baszakodnak, mikozben lakott teruleten belul sokan 100 folott repesztgetnek, akar hogy atferjenek a korai piroson, akar bratyibol?

Pedig egy ertelmes traffis rendszerhez aztan tenyleg semmi nem kell, csak egy kis befektetes, ami par honap alatt megterul, es utana hasznot termel.

Epeszu magyarazat, hogy akkor miert nem?

Es a mi szempontunkbol a legszomorubb: hol van ezekhez a problemakhoz kepest az, hogy kenyelmetlen helyzetbe hoznak a lecentizessel? A legtobb esetben baleset sincs, csak mereg. (Esetleg anyagi kar, ha pont egy katyuba rongyolsz, de aztan honnan lesz ilyen-olyan tanud, ez az amaz, amivel bizonyitod? Sehonnan, igy aztan ugy sem lesz belole...)

Ha a halalos balesetekre szarnak nagy ivben, hogy varhato el realisan, hogy balesethelyzettel foglalkozzanak? :/

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

97
Vid képe

A helyzet számomra is

A helyzet számomra is tiszta, de ez egy politikailag vállalható felkérés lenne pld. az MK részéről a rendőrség felé. Hiszen nem azt kérnénk hogy ne ellenőrizzenek minket, csak azt, hogy akkor már ha ott vannak a mi biztonságunkról is gondoskodjanak. Erre nem mondhatja a rendőrség hogy nem.
És legalább a médiákban is kicsit árnyaltabban jelenne meg a probléma, nem csak az hogy megjelentek a szemét bringások akik nem ismernek sem istent sem embert.

98
err képe

Elmondom mit mond az ilyenre

Elmondom mit mond az ilyenre a rendorseg (mint ahogyan mondtak mar tobbszor is):

A Rendorseg jogalkalmazo/jogkoveto, es nem pedig jogalkoto hatalom.

Persze igazad van, tenyleg nem mondanak ra "nem"-et :/

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

99
Vid képe

Ettől még folyamatosan

Ettől még folyamatosan kellene próbálkozni.

100
Rumma képe

Én tökre támogatlak.

Én tökre támogatlak. Hazafelé, vagy holnap reggel, menj oda az első rendőrhöz és hívd fel a figyelmét a problémádra. Nem is értem minek kérsz itt engedélyt emiatt? Szabad országban élünk, mindenki arra hívja fel a figyelmet (törvényes kereket között), amire csak akarja.
Ha kedved van hozzá, szervezz egy tüntetést, vagy demonstrációt, esetleg békés kerekezést, "ne centizzé ki!" plakátokkal...

101
Lunkwill képe

A múltkor egy taxissal

A múltkor egy taxissal valahogy a kicentizés és az ő legközelebbi női felmenőjének kapcsolatára terelődött a beszélgetésünk, miközben ő a Margit hídnál a buszsávnak azon a részén állt, ahova be sem hajthatna (ki van táblázva, hogy kivéve BKV) én pedig az eggyel beljebbi sávban álltam vele egyvonalban. Mutogatott a parkba, hogy ott a kerékpárút. Ez azért mulatságos, mert az nem visz át a híd alatt, amerre menni akartam. Amikor felvetette azt az ötletét, hogy leveri a sapkámat, majd lefordultam a bicikliről, úgy elfogott a röhögés.

102
Rumma képe

Legalább volt rajtad sapka?

Legalább volt rajtad sapka? :)

103
Krisz74 képe

na most pl svájcban ezt

na most pl svájcban ezt úgy oldották meg, h jöttek a csúnya bringás futár és egyéb ökoterroristák, az U lakattal v hasonló direkt erre készített célszerszámmal jól bebaszták az ilyen autós kocsijának ablakát.

aztán ez szépen elterjedt úgy a köztudatban, médián, szóbeszéden keresztül. most meg kell nézni az ottani közlekedési kultúrát. én legalábbis Genfben tudtam ezt élvezni a múlt nyáron. bringás uralom, bringás terror van, az autósok pisszenni nem mernek. szegény ott élő automániás nagybátyám puffog is emiatt állandóan. a dolog azzal kezdődött még a 90es években h a zöldek kiszúrták a pl parkban, kirívóan rossz helyen stb parkoló autók gumiját.

az, h az autósok sokkal jobban odafigyelnek, az egész közlekedésre jó hatással is van, autózni is egy stresszmentes álom. számomra akkor lett egyértelmű, h itt nem lehet egyenlősdit játszani, hiszen egyelőre csak az autó tud ölni...

104
Shag_Beckur képe

Én azt hittem, hogy a kurva

Én azt hittem, hogy a kurva nagy büntetés miatt tartják be a szabályokat.

Dehát ki hogy magyarázza...

105
Lunkwill képe

Szerintem egyértelmű, hogy

Szerintem egyértelmű, hogy a szabályok és a büntetések miatt. Az agresszió csak agressziót szült volna és az autókban is ugyanolyan erős emberek ülnek, mint a bicikliken. Kizárt, hogy az autósok simán meghunyászkodtak volna.

106
Tibor_Nesze képe

+1

+1

107
Vid képe

Buszsáv, nem buszsáv: Jó

Buszsáv, nem buszsáv:
Jó tehát a Bartókon pld, akkor azok szerint akik szerint a buszsáv szent, menjek a másik sávban, teljesen blokkolva annak forgalmát. Ez nyilván mindenkire jó hatással lenne, és senki nem anyázna. Vagy menjek a járdán 10-el.

Elárulom hogy bár a buszsávban megyek, a buszt mindig elengedem, vagy úgy hogy kimegyek az út szélére, vagy úgy hogy megállok, és teljesen lehúzódok. Ez mindenhol alap ahol buszsáv van.

És bármennyire szabályos, nem fogom a teljes forgalmat feltartani ott ahol csak 1 darab másik sáv van.