Sziasztok!
Lehet hogy kicsit offtopic de érdekes lehet.
Hazafelé tekerészve a közlekedési múzeum előtt megláttam egy fura kétkerekűt.
Fékeztem, megfordultam jól megnéztem és kérdezősködtem kicsit. Mint kiderült pont a tervezőhöz volt szerencsém. Elmesélte hogy most ért véget a bemutató a múzeumban.
Egy rendkívül jól formatervezett szerkezetről van szó. Úgy ül rajta az ember mint egy kényelmes chopperen, az ülés kellően széles és párnázott és van egy teljes értékű háttámlája aminek neki lehet támaszkodni. Az ülést egy sinen előre-hátra lehet állítani testmagasságnak megfelelően. Van lábtartó amit előre hátra mozgatva tölti az akksikat. Az akksik pedig a két kerékbe szerelt agymotorok segítségével hajtják a járgányt. Max 45km/h-ra képes és egy töltéssel 35 km-t tud megtenni sík terepen. A két motor teljesítménye együttesen meghaladja a 300w-ot így nem kerékpár hanem segédmotoros kerékpár kategóriába esik, amihez jogsi és sisak kell. De ami a legjobb hogy az egész szerkezet összecsukható akkorára hogy kényelmesen elfér egy átlagos autó csomagtartójában , vagy akár buszon, vonaton is szállítható külön jegy nélkül. Még a kerekek sem koszolnak össze semmit mert burkoltak. ilenkor hordkerekeken húzható mint egy bőrönd, vagy a háttámla hevederjeivel akár a hátunkra is vehetjük, 25 kiló, elviselhető. És a végére hagytam azt hogy piszkosul jól néz ki. A kínai elektromos kerékpárokkal és robogókkal nem lehet egy lapon említeni. Egy ilyenel bárhol bármilyen körülmények között meg lehet jelenni. A Fishert, bár gyorsabb, gondolkodás nélkül elcseréltem volna rá. Sajnos még nem kapható, és ha sorozatgyártásba is kerül, az ára elég borsos lesz, több mint 600000Ft. Érdekes fejlesztés, nagyon remélem hogy megvalósul és egyszer még lehet egy ilyenem, de elfogadnám az Antro csoport másk járművét is a SOLO/DUO-t is.
(A helyszínen hallottakat a neten található infókkal egészítettem ki. Ma este az M1-en lesz róla egy kis összeállítás valamelyik műsorban. A forrásokat alant találjátok)
http://www.solo-duo.hu/main.php?category=127
http://automenedzser.hu/zoldauto/20110331_moveo_robogo.aspx

CsatolmányMéret
Moveo667.43 kB
Moveo

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
feb képe

Elég fura, hogy nincs a

Elég fura, hogy nincs a honlapjukon sem egy normális kép róla.

A 25 kg-os súly igen baráti.

No és sokkal jobban örülök ennek a bejegyzésnek, mint egy újabb "féljünk az igazoltatástól" topiknak.

2
Hilfy képe

Ennyiért sztem inkább egy

Ennyiért sztem inkább egy KTM pedelec, kiszedni a 25km/h-s tiltást, aztán hadd szóljon.

3
feb képe

Azt is bőröndé lehet

Azt is bőröndé lehet alakítani?

4
Hilfy képe

Persze, csak kell hozzá egy

Persze, csak kell hozzá egy nagyobbacska prés :)
Igazad van, nem lehet; nekem ennyi pénzért, elektromos hajtású kétkerekű kategóriában mégis inkább az kéne.

5
feb képe

Akkor valszeg nem te vagy a

Akkor valszeg nem te vagy a célközönség ;)
No meg persze én sem. Minek villanymotor egy bringára?

Lehet, hogy 30 év múlva megtudom.

6
Hilfy képe

Én szeptember óta járok

Én szeptember óta járok bringával melóba, előtte sacc két évig robogó volt.
Mielőtt azt vettem, gondolkodtam egy villanysuhanátoron, abból az egyszerű okból, hogy -autóról váltva- túl extrémnek találtam a reggeli elfoglaltságot, miszerint 3/4 6kor másszak fel a Budai várba, mielőtt megkezdem a 12 órás műszakot. Hazafelé ugyebár már nem gond. Ezt a feladatot például prímán megoldotta volna egy jó kis villanybringa. De hiába kértem, nem adták oda rendes kipróbálásra, hogy megnézzem mit tud emelkedőn, így elálltam a vételtől, 180 ezer forint soknak tűnt lutrira.
Azóta persze rájöttem, hogy az egész ötlet hülyeség volt, nem Dobogókőre kell felmennem minden reggel, az az 5 perc mászás bőven belefér, de szerintem az autóból frissen kiszállók azért keresik a hasonló kényelmesebb megoldásokat, anno én is inkább robogót vettem. Amit utólag bánok is rendesen, de hát ez van.
De ha lesz normális kapacitása ezeknek az akksiknak (a KTM-nél már 100km környékéről is esett szó)akkor szerintem munkábajárásra, de akár túrára is lehet majd életképes alternatíva a kevésbé aktívabb beállítottságúak számára.
Ja, és foldingnak meg sztem nehéz a 25kg. Szerintem. És mivel azzal elvileg nem napi 20-30km-t akar menni az ember, sztem inkább könnyű legyen, mint nagyon gyors.

7
feb képe

Gondolom nem véletlen

Gondolom nem véletlen láttad meg pont ott:

http://totalbike.hu/tesztek/2011/04/01/erre_futja_200_milliobol/

8
Vid képe

800 000 Forint????? Hát

800 000 Forint?????

Hát akkor ez nem fog bejönni. esetleg nyugaton, bár a 35 km hatótáv kicsit kevés.