Érdekes, elgondolkodatató és egyben humoros video:
http://www.youtube.com/watch?v=07o-TASvIxY
A video címével ellentétben az előadó nem arra buzdít, hogy ne viseljünk sisakot, hanem beszél a félelemről, mint a leghatásosabb marketing eszközről beszél, és arról, hogy a félelemre játszó sisakkampányok elrisztják az embereket a biciklizéstől.

Én magam sisakpárti vagyok, de azzal maximálisan egyetértek, hogy a kerékpárosokra az autósok a legveszélyesebbek és erre nem a sisak a megoldás ("az ellen nem véd..."), hanem a kevesebb autó és több biciklis.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Zsabor képe

ez nagyon jóóóó!

ez nagyon jóóóó!

2
Lunkwill képe

Elgondolkodtató előadás.

Elgondolkodtató előadás. Kösz a linket!

3
Zsabor képe

"there are actually

"there are actually scientific studies that show that your risk of brain injury is higher when you're wearing a helmet, and that you have a 40% greater chance of getting into an accident with a helmet on [...] these helmets are designed [...] to protect the head against non-life-threatening impacts in solo accidents under 20km/h [...] they're tested only for impact on the crown of the head, they aren't even tested for impact on any of the sides!
[...]
the automobile industry is one of the main promoters of bicycle helmets. Why? It's simple, really. The bicycle is real and immediate threat to the dominance of car culture in our cities [...] they know that it would be a catastrophe for car sales if we started telling people that driving a car is proven to be statistically incredibly dangerous and we remove that false sense of security that people have about their cars"

"Vannak olyan tudományos felmérések, amelyek szerint az agysérülés veszélye magasabb, ha sisakot viselsz, és 40%-al nagyobb valószínűséggel szenvedsz balesetet sisakban [...] ezeket a sisakokat pusztán arra tervezték, hogy egyrésztvevős balesetben védjék a fejet nem halálos ütések ellen, 20km/h-nál kisebb sebességnél [...] csak a fej tetejét érő ütésekre tesztelik őket. Nem is tesztelik őket a fej oldalát érő ütésekre!
[...]
az autóipar a sisakviselés egyik legnagyobb támogatója. Miért? A válasz tényleg nagyon egyszerű. A bicikli egy valós és azonnali fenyegetés az autókultúra dominanciájára a városainkban. [...] Tudják, hogy katasztrofális hatása lenne az autóeladásokra, ha elmondanánk az embereknek, hogy bizonyított: autót vezetni statisztikailag hihetetlenül veszélyes, és ezzel elvennék az emberek hamis biztonságérzetét az autóik iránt"

4
Shag_Beckur képe

brit tudósok?

brit tudósok?

5
Zsabor képe

Melyik részére

Melyik részére gondolsz?
Brit tudósok tervezték a sisakokat :)
Az nem egyértelmű, hogy biztonságosabbá vagy kevésbé biztonságossá teszi-e a sisak a kerékpározást.
Az, hogy mire tervezték, méretezték, tesztelték, egyételmű.
Az is, hogy az autózás hihetetlenül veszélyes.

6
beked képe

amerikai brit tudósok Beke

amerikai brit tudósok

Beke Dávid

7
beked képe

már volt! vagy fél éve

már volt!
vagy fél éve linkeltem, bezzeg akkor nem nézte meg senki :((

:)

Beke Dávid

8
noname_ képe

Bocs, én csak most

Bocs, én csak most találtam meg.

9
fkrisz3 képe

Én megnéztem, és vártam

Én megnéztem, és vártam is az "ez máááár vooolt" hozzászólásokat! Azért ne légy szomorú :D

10
beked képe

csöppet sem vagyok, én nem

csöppet sem vagyok, én nem szántam neki saját bejegyzést, ugyanakkor nem csak itt, hanem a bici-n is született belőle egy.

Szerintem jó, hogy előtérbe kerül, mert várható, hogy a téma, nem csak a kerékpárral közlekedők között, fel fog vetődni hamarosan. Jó lenne, ha nálunk nem elvakult elképzelések csapnának majd össze (és nem születne a kerékpározás növekedésére káros kormányzati döntés)

Beke Dávid

11
BKE képe

Sok mindenért imádjuk

Sok mindenért imádjuk Mikaelt, de szvsz nem áll neki jól, ha tudományosnak próbál látszani :)

12
Zsurmi képe

Nem próbált meg. Utána

Nem próbált meg.

Utána nézett pár dolognak és megosztotta a tapasztalatait.

-
Zsurmi

13
Zsurmi képe

dupla - Zsurmi

dupla
-
Zsurmi