Üdvözlet mindenkinek!

Két gondolat merült fel bennem a tavaszi CM-el kapcsolatban.
1: Ez már régóta foglalkoztat: Hogy miért nem egy olyan útvonalon megyünk, ahol kényelmes tempóban lehetne haladni.
Ez nyilván nagyobb lefoglalt területet jelentene, és lehet hogy a rend őrei nem vonának az ötlet nagy pártolói, de évről évre egyre kevesebben vagyunk a rekord óta, és szerintem az állandó sorbanállásnak, lépésben való haladásnak is köze van ehhez.

Nekem pld óriási élmény volt a 2004-es CM amikor tömegben tudtunk KERÉKPÁROZNI és nem egy nagy tötymörgés volt az egész. Sokan az élményért jönnek el, és ők lehet hogy nem szíveseen állnak sorban 2-3 órán keresztül.
Szerintem nem volna ekkora csökkenés a résztvevők számában ha lassú, de folyamatos tempóban haladhatnánk.
De legalábbis tavasszal statisztikailag a rekord közelében kellene maradnunk, sőt ha igazán nagy az élmény, akkor a saját rekordunkat is meg kéne tudni dönteni.

Ha az volna az ellenérv, hogy tényleg a rendőrség nem megy bele nagyobb arányú lezárásba, akkor erre jön az a kérdés, hogy vajon tényleg kell e a rendőri biztosítás.

Ősszel van ugye a "valódi" CM, lezárás nélkül.
Ugyanakkor az őszi vonulás lépésben, a forgalomban, teljes szmogban nekem nem volt nagy élmény. Ráadásul utána már jön a rosszidő. Sokan elteszik a bringát.
Ha volna tavasszal egy kicsit "valósághűbb" közlekedésszerű tekerés az lehet hogy pár kisgyerekes család távolmaradását hozná, viszont rengeteg ember megízlelné, hogy milyen a forgalomban tekerni, és lehet hogy a jóidőre való tekintettel többen maradnának a bringánál az év további részére. Erre most még rásegít a benzinár, meg a válság is. Ráadásul egy kicsit mindenki belakóstolna a bringás város életérzésébe. Mert valljuk be az utóbbi pár CM-nek a tömegnyomorral ehhez köze sincs. Azok kellemes kikapcsolódások, de az általunk vágyott bringás közlekedés nem ilyen.

Valóban annyira "gyerekprogremellenes" volna ha tavasszal, jó időben bár együtt a forgalommal, de kellemes tempóban tekernénk úgy mintha mindenki közlekedne?

És a megfelelő tempó hozná magával a sokkal nagyobb lefoglalt területet, aminek következtében akár a város CM-által eddig nem látogatott részeiben is egy kicsit megérezhetnék az ott lakók, hogy milyen is a bringás város.

Tudom hogy nincs elég rendező ahhoz hogy egy mondjuk 2x ekkora területet lefoglaljunk, de kérdés, hogy ér e annyit a tökéletes szervezés, hogy végülis ne az legyen a végeredmény aminek lennie kéne. (Én valami olyasmit képzelek ideálisnak mint amikor Koppenhágában reggel meg este 2-4 sornyi bringás megy keresztül kasul a városon kellemes tempóban, vagy mint a 2004-es CM volt)

2: Kisember ötletéből kiindulva:

Esetleg valahogy bereklámozhatnánk, "elvárt viseletként" kérnénk az utcai ruha használatát, hogy az egész ne egy városi sportolás legyen, hanem városi közlekedés. Szerintem kifejezetten emelné az esemény színét ha egyre többen vonulnánk egyszerű utcai ruhában, vagy akár kifejezetten elegánsan. Pár év után lehet hogy az emberek már versenyt öltöznének, és valami egészen újat alkotnánk.
Szóval szerintem ez egy jó ötlet és a nagy CM-nek sem válna kárára.

Kinek mi a véleménye?

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
marceeka képe

Az a véleményem, hogy te

Az a véleményem, hogy te rendkívül kreatív vagy, és támogatom az ötleteidet. Sajnos pénteken nem tudok ott lenni minimal mass-en (nincs még megépítve a bicajom),de ha valaki lenne olyan kedves, és elmondaná,hogy mikor lesz a tavaszi, akkor 95% ,hogy ott leszek testben és lélekben is :)

üdv : Marci

2
Tomek képe

"..lehet hogy pár

"..lehet hogy pár kisgyerekes család távolmaradását hozná, viszont rengeteg ember megízlelné, hogy milyen a forgalomban tekerni.."

Az ezzel a baj, hogy egy ilyen több ezres kerekező tömegben pont nem azt fogják megtapasztalni, hogy milyen a forgalomban tekerni, mert ég és föld, ha egyedül mész!
Ha nem lenne rendőri biztosítás, akkor alapból az összes 12 éven aluli kilőve, mivel ők csak a járdán mehetnének, ezáltal az ő szüleik is nyilván ott maradnának velük, vagyis a járdán is szép bringás tömeg lenne (még ha tolják is), ezt gondolom senki nem akarja! Az sem lenne szerencsés húzás, hogy a gyerekesek/családosok nem "jöhetnek" emiatt, hisz ők lesznek a mi jövőnk..
Amúgy az útvonalba valóban be lehetne venni akár külvárosi részeket is, talán azzal megoldható lenne a folyamatos haladás, ha nem lenne 200 méterenként kereszteződés (mondjuk Váci úton kifelé vagy valami hasonló)

Az öltözködést támogatom, szerintem én is öltönyben megyek majd!:)

3
Vid képe

Jó, valóban nem a

Jó, valóban nem a hétköznapokat tapasztalnák meg, hanem kb azt, hogy milyen volna a budapesti Koppenhága, tehát kb. az elérendő célállapotokat.
A tekerők nagy száma miatt centizés sem lenne.

És azért még ez is közelebb állna a közlekedés valóságához mint egy óriási ácsorgás a tömegben.
(Ahol a körút egyik végéből a másikba bringán 1 óra alatt érünk el.)

4
Kuku képe

Köszi a javaslatokat.

Köszi a javaslatokat. Szerintem nem kell rekordot hajszolni. Egyrészt senki sem tudja melyik CM-en hányan voltunk, de a "hivatalos" rekord 80 ezre utólagos számítások szerint is teljes képtelenség. Szerintem egyébként nem is az volt a legnagyobb menet, hanem a 2009-es, de a 2010-esnek is csak a startjánál volt jóval kisebb tömeg, a cél ugyanannyira tele volt. De ezek nyilván szubjektív, rendezői idők, tértöltési feladatok alapján becsült dolgok.
A kétféle lebonyolítást azért nyomjuk, mert senkitől sem szeretnénk elvenni az Ő felvonulását. Így mindenki választhat melyikre jön el, vagy eljöhet mindkettőre. A lezárások nélküli forma jobban passzol az autómentes naphoz, de a konkrét dátumhoz kötés, az idő és az üzenet is. A totyorgás a startban és a célban jellemző. Közte is van, de az nem tempó hanem áteresztő kapacitás függő. Bármilyen útvonalon szűkül akár 50 méterre erősebben a szélesség, ott dugó keletkezhet mert ugyanannyi embernek kisebb heylen kell átjutnia. Ha egyszer 20 embernél több letette a lábát egy ponton, ott valószínűleg végig dugó lesz. Ugyanez a lámpákkal.
Fontos e a profi rendezés. Igen fontos, mert a város nem csak a miénk, ellenben a felelősség igen. Egy nagyságrenddel több ember szenvedi el a CM-et mint amennyi végigteker rajta (köztük a légynek sem ártó tömegközlekedők). Hozzám ilyenkor sok egyéni sztori eljut, és ezek nagyon meggyőzőek.
A 2004-es CM-hez nem lehet hasonlítani az azt követőket, mert a létszám 5-10X-es. Ugyanakkor 2004-ben is hatalmas totyorgások voltak a Köröndön, és a Baross térnél. Az Oktogonnál azért nem, mert addigra rengetegen hazamentek a hideg miatt.
Az utcai ruha jó ötlet, de nagyon sok embernek ez nem jön be és eléjük nem lenne jó küszöböt emelni. Kisember külön felvonulást javasolt, amiben ezt sokkal jobb hatásfokkal lehet elérni, mint több ezer embernél, akihez ilyenkor legtöbbször csak a felvonulás híre jut el.

--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest

Lépj be a szakszervezetbe

5
CsImre képe

Nem tudom, múltkor azért

Nem tudom, múltkor azért föltűnően nagy volt a törymörgés. A Hősök terénél álltunk meg szemlélődni, ha a láthatáron feltűnt 1-1 busz, már szakadt meg a menet, szinte annyira haladt a nép, mintha lámpaciklusra mentek volna át. Aztán amelyik busz ment volna az Andrássyra, az ott forgolódott, a menet állt, akkor kicsit megindult, megint feltűnt egy busz. Szóval a nem tartjuk fel túlzottan a tömegközlekedést, és a lopakodva araszolunk saroktól sarokig között van különbség. Mert az utóbbival kapcsolatban hallottam sztorikat, és magam is tapasztaltam reakciókat, nem voltak pozitívak.

CSI

6
Kuku képe

Igen, a túlzott

Igen, a túlzott belassítás nagyon nem jó. Erre a rendezői utasításokban kitértünk, mégis előfordul. Majd a megbeszélésen jobban rágyúrunk, ha ott lesztek figyelmeztessetek. A BKV-val általában csak a 4/6-os villamosra szoktunk "lehetőleg azonnali" engedést egyeztetni, de a gyakorlatban ott is csak a két irányból is álló villamost javaslom, nem az egyenkéntit. Esetleg ha időben elkészülünk a feladatleírással, kitesszük ide, és jöhet az ezer ötlet a finomításra.

--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest

Lépj be a szakszervezetbe

7
Vid képe

Rekord: Én sem kívánom

Rekord:
Én sem kívánom hajszolni, csak arra utalok vele, hogy jelentős létszámcsökkenésnek azért nem kéne a rekord után bekövetkezni, márpedig én úgy emlékszem hogy a legutóbbi tavaszon is már jóval kevesebben voltunk mint a rekord. És elméletileg ugye ha jó a buli, akkor miért ne lehetnénk még többen..
Ezzel csak oda akarok kilyukadni hogy lehet hogy sok ember távolmarad az ácsorgás miatt.(Engem is régóta zavar, csak mindig reménykedek hogy a következő alkalommal már más lesz a szervezés)
És mint te is említetted, bizonyos szűk keresztmetszetek miatt csak úgy lehetne biztosítani a megfelelő tempót, ha több útvonalon indulnánk el.
Ha ez megoldható lezárással akkor persze jó, nem vagyok a lezárás ellen. De ha normális tempóban szeretnénk haladni akkor akkora terület kéne, hogy kétlem hogy a rendőrség belemenne, ezért vittem tovább a gondolatot.
És nem is biztos hogy egy megfelelő nagy területen eloszlatva magunkat nagyobb forgalmi dugót képeznénk mint most.

Az őszi nemlezárós vonulással az a bajom hogy pont ősszel van, mint mondtam, szóval talán kevesebb emberre hat, már ami a közlekedést illeti, ráadásul a múltkori formája nekem pld kellemetlenebb volt mint a normál városi tekerés, pedig én télen is nyeregben maradok.szóval gynítom ez így nem biztos hogy sokaknak hozza meg a kedvét a közlekedéshez.

Az utcai ruhát én sem tenném "kötelezővé" csak ajánlanám, nyilván aki szeret bringáscuccokban jönni annak nem lenne megtiltva. Már az is sokat számítana ha a kemény mag elmozdulna ebbe az irányba.

8
SzCiklon képe

Az autósokat sem rettenti

Az autósokat sem rettenti vissza az ácsorgás minden nap.

****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!

9
Vid képe

Van akit nem zavar, de

Van akit nem zavar, de szerintem sokakat igen, sajnos engem is. Ha ezzel egyedül vagyok, akkor nem nagy gond, de ha sokakat zavar, akkor már annál inkább.

10
jumpingmaki képe

a 2. részt egyáltalán nem

a 2. részt egyáltalán nem értem.
miért kéne nekem kötelezően utcai ruhában tekernem? végre eljutottam oda x év alatt, hogy sikerült pár kényelmes, izzadtságelvezetős, stb technikai cuccot beszereznem és már nem fázom meg 2 perc alatt 1-1 tekerés után a széltől, sőt, a nadrágom sem akad bele a lánctányérba, és a hófehér pulcsimat sem kell féltenem, ha leugrik a lánc és babrálni kell vele, mert félig-meddig bicós cuccban tekerek, annak meg nem lesz baja.
az, hogy valaki lábmelegítőben és mondjuk mezben tolja, nem azt jelenti, hogy versenyezni akar, hanem többek között azt, hogy biciklizett már annyit, hogy rájöjjön, sajnos öltönyben/kosztümben nem lehet időre nagy távokat megtenni, mert megizzad, büdös lesz, stb. nem életszerű. ez miért baj? volt, aki tour de france szettben beállt cm-re és versenyzett? mert én ilyennel nem találkoztam.

csakegymaki.

11
Vid képe

Ok, ne legyen kötelező,

Ok, ne legyen kötelező, csak ajánlott. Mindezt azért, hogy hangsúlyozzuk hogy a városi bringás közlekedés nem csak spéci bringás ruhákban, meg bukóban elképzelhető, hanem akár elegáns viseletekben is amiben autóban utaznak az emberek.
Ezért csinálták Áronék a Chyclechick "mozgalmat".

Nyilván hasznos a tecnikai cucc de sokan azért nem ülnek bringára, mert azt hiszik csak ilyenekben érdemes közlekedni, és pld kiskosztümben amiben járnak, vagy öltönyben nem.

Mert azokbana városokban ahol fejlett a bringás közlekedés bizony elegáns öltözékben is sokan tekernek. Nyilván nem versenyeken, de a budapesti közlekedés nem kerékpárverseny.

12
jumpingmaki képe

amit leírtál, azzal

amit leírtál, azzal egyetértek elméletben, csak tapasztalni nem ezt tapasztaltam. nagyon-nagyon kevés (talán 5%) ismerőstől hallottam indokként az öltözködést, amikor arról volt szó, hogy miért nem próbálják ki a biciklis közlekedést. ellenben 95%-uk magyarázata az volt, hogy életveszélyesnek tartják (vagy nem elég gyorsnak, stb) a forgalomban tekerést.
oda akarok kilyukadni, hogy szerintem elhanyagolható százalékban vannak azok, akik pusztán azért nem pattannak bicóra, mert azt hiszik, hogy csak technikai ruhában érdemes. (és egyébként ne tagadjuk: ha ésszerű időn belül szeretnénk megtenni 15-20 km-es távot mondjuk a munkahelyünkre, akkor előbb-utóbb be kell látni, hogy igencsak sok gondot tud okozni a sima, utcai viselet. én pl. hordom magammal az elegáns ruhát, de tekerni lábmelegítőben, rövid nadrágban, aláöltözetben, stb tekerek. persze nekem is kellett pár év, és pár betegség, hogy ez így kialakuljon.)
rövidebb távon, mondjuk belvároson belül, kizárólag bicikli úton, vagy kisebb utcákban haladva persze egész más a helyzet, ott elképzelhető, hogy nem izzad rád az öltöny/kosztüm. de nem ez az általános, szóval azzal semmiképp sem értek egyet, hogy ez egy hangsúlyos dolog legyen a critical mass alatt. nem azért, mert rossz, vagy valami, csak egyszerűen nem egy lényeges és központi kérdés, fölösleges kihangsúlyozni, mert az emberek nem emiatt nem ülnek bicajra. ez nem egy olyan érv, vagy hogy is mondjam, amitől drasztikusan megnő majd a biciklisek száma.

ui.: a bukósisak használatát viszont kifejezetten hangsúlyozni kellene, mert az nem spéci technikai cucc, hanem adott esetben életmentő eszköz.

én ezt tapasztaltam, de javítsatok ki, ha... :)

13
SzCiklon képe

A bukósisak azt sugallja,

A bukósisak azt sugallja, hogy kerékpározni veszélyes. Nem hiszem, hogy hangsúlyozni kellene a viselését. Inkább legyen sok sisaktalan ember, mint kevés sisakos.
És emberek, a marketingeskosztüm és a tapinaci között van még néhány fokozat. Ne csináljunk már úgy, mintha mindenkinek nagyestélyiben lenne dolga folyton.

****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!

14
jumpingmaki képe

az öltözködős résszel

az öltözködős résszel egyetértek, a bukósisakossal nem! :)
ez nem sebességtől függ (persze attól is, de nem elsősorban), hanem egész egyszerűen ha forgalomban bicajozol, akkor lassú sebességnél is eshetsz olyan szerencsétlenül, hogy odavered a fejed. de nem akarok én győzködni senkit, mindenki a maga életét egyengeti... csak szerintem rendkívül fontos eszköz, főleg kezdőknél. és nem értem miért alakult ki az a nézet, hogy nyűggel jár, vagy ciki.
annak tagadása pedig, hogy városban biciklizni NÉHA veszélyekkel jár, nem lenne fair... de szerintem akik most pattannak először biciklire, azok amúgy is tökéletesen tisztában vannak a veszélyekkel, legalábbis sejtik azokat.
az emberek meggyőzése a kerékpár használatáról ne kilora/mennyiségre menjen már, hanem "minőségre". tök jó, hogy sokan bicóznak, csak tök rossz, hogy veszélyesen. pl nagyon örültem az első tavaszias napon, hogy kirajzottak a bicajosok, aztán hirtelen nagyon el is keseredtem, amikor a nagy körúton (!) kivilágítatlanul, kacsázva, zörgős-rozsdás bicajjal apuka, mögötte pedig 10 éves forma gyerek sisak és mindennemű védőfelszerelés nélkül bénáztak. nekem égett a pofám mögöttük, nem is kicsit.

sok mindent rendbe kéne rakni a fejekben ahhoz, hogy normális együtt közlekedés lehessen bicós-autós-gyalogos között.

csakegymaki.

15
Icarus képe

Ha gyalog közlekedsz,

Ha gyalog közlekedsz, félrelépsz akkor is eshetsz olyan szerencsétlenül, hogy odavered a fejed.
Szerintem mindenki el tudja a maga közlekedési módjáról, hogy fenn áll-e ilyen veszély. Pl kimegyek a boltba akkor nem veszek fel bukósisakot mert minek. Ha viszont elmegyek túrázni és tudom hogy mondjuk 50-el is fogok menni akkor már igen. Szerintem van különbség a kettő közlekedési mód között és pont emiatt egyik veszélyesebb, másik meg kb olyan mintha gyalogolnék.
A hozzászólásod egyéb részével nagyjából egyet értek

-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu

16
blajo képe

"Ha gyalog közlekedsz,

"Ha gyalog közlekedsz, félrelépsz" akkor meg az asszony is megver... Kiveve ha nem tudja meg :-)

17
Icarus képe

Pontosan, ekkor a baleset

Pontosan, ekkor a baleset része a sodrófa ;-) az ellen is hordjunk sisakot otthon :-D?

-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu

18
blajo képe

Meg egy erv a sisak mellett,

Meg egy erv a sisak mellett, akar kotelezove is tehetnenk.

Viccet felreteve en sem szeretem a sisakot, pedig porosodik itthon ketto is. (A hajpantba epitett zen-auragombnel ugysem vedene tobbet... :-D )

19
Icarus képe

-1 a sisakviseléshez Lassan

-1 a sisakviseléshez
Lassan biciklizve szerintem nem vár nagyobb veszély a biciklisre mint egy gyalogosra. Nagyobb sebességeknél van esélye róla beszélni, de aki ilyennel halad az gondoskodik róla magának és szerintem tipikusan nem nagyvárosi szituációkban fordul elő :)

-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu

20
Vid képe

Nézd, én technikai cuccok

Nézd, én technikai cuccok nélkül meg tudom oldani hogy ne izzadjak meg. Vagy hogy télen ne fázzak.(egy polár pulóver a kivétel amit kabát helyett hordok de alatta semmi spéci ilyen olyan öltözék nincs.) Nem veszek fel annyi ruhát mintha sétálnék és kész.
És minden kifejlett bringáskultúrájú városban meg tudják ezt oldani, nem nagyon látsz északon bukósisakos, technikai öltözékes városi bringázókat.(És senki nem is teker olyan tempóban hogy a bukó elengedhetetlen legyen.)
Ezt itt többször kitárgyalták már többen a fórumon, keress rá javaslom a témakörre, konkrét statisztikák is vannak az ilyen olyan kampányok jó és rossz hatásairól.
A bukósisak hangsúlyozása pedig sehol nem jött be, nézd a legutóbbi svéd kampányt a sisakos közlekedésért. (Pedig ott azért nem ilyen bringaellenes a légkör)
De mondom, mindez részletesen meg lett itt is vitatva többször, érdekes végigolvasni a beszélgetéseket.

21
jumpingmaki képe

utána fogok járni,

utána fogok járni, érdekel a téma!
de a legmeggyőzőbb példákat mégiscsak a saját életemben + szűk környezemben látom.
én mondjuk kifejezetten izzadós vagyok, és elég tempósan tekerek, tehát akárki akármit mond, szükséges volt néhány technikai ruha. a térdem tropa, tehát oda sem elég egy sima farmer. és még sorolhatnám. pedig sokáig nagyon ágáltam a lábmelegítő, stb. ellen. de most már azt mondom, hogy nagyban megkönnyíti a mindennapokat. node ez egy olyan kérdés, amit mindenki maga tapasztal ki/dönt el, ha elkezd tekerni. :) de abban szinte biztos vagyok, hogy pusztán ez senkit nem tart vissza a bicajozástól.

csakegymaki.

22
Vid képe

Extra hidegben néha én is

Extra hidegben néha én is felveszek térdmelegítőt, de általában egy bélelt nadrág megteszi.

Sokan, akiknek ügyelniük kell a megjelenésükre, igencsak meggondolnák, hogy minden alkalomkor amikor bringára ülnek 2x át kell öltözniük, meg le kell zuhanyozniuk.
Nem is teszik sokan, északon, - de még Bécsben is - rengeteg öltönyös kerékpárost látsz.

23
jumpingmaki képe

ez bizony így van. nekem is

ez bizony így van. nekem is elegánsnak kellett lennem a munkahelyemen, de mérlegeltem és végül az átöltözős verziót választottam. van, aki meg nem ezt választja, hanem teker az elegánsban. aztán vagy bejön, vagy nem. és így tovább. tehát a lényeg továbbra is az, hogy szerintem ez nem egy olyan valós ok, ami eltántorítana bárkit is, aki TÉNYLEG szeretne biciklizni. akit meg ez visszatart, úgy, hogy ki sem próbálta, hogy egyáltalán működik-e, annál talán motivációs-problémák is vannak.
na, egyezzünk meg abban, hogy egy a cél: minél több bringás minél biztonságosabban közlekedhessen! az, hogy miben, azt meg mindenki maga döntse el! :)

csakegymaki.

24
Madzag képe

Most mikor is lesz a CM?

Most mikor is lesz a CM?

25
ladydoree képe

ápr.23. nem? ,,Olyan

ápr.23. nem?

,,Olyan nincs, hogy semmi sem történik!"

26
Pontagy képe

Húsvétkor, Nagyszombaton?

Húsvétkor, Nagyszombaton? Elég sokan nem jönnének el..

27
szelvesz képe

Az időpontot tényleg

Az időpontot tényleg fontos lenne tudni, hiszen ha sok embert szeretnénk rábeszélni akkor azt idejében el kell kezdeni. Túranaptáram is ahhoz igazítanám. (sajnos Húsvét tényleg nem túl jó, de ki tud jobbat?)
Kükü, van már döntés? (Nagyszombaton körmenet, Bazilika környéke+CM tényleg elég ciki)

http://www.szelvesz.hu/

28
Kuku képe

par hete van mar

par hete van mar dontes.
husvet miatt apr. 30.
de nem szeretem koran kihirdetni, inkabb szivarogtatom hogy kideruljon ha valami miatt nem jo a datum.
most 90% a 30.

--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest

Lépj be a szakszervezetbe

29
er13a18 képe

egyet nem értek, hogy

egyet nem értek, hogy forgalomban tekerést, vagy lezárt útvonalat szeretnél?
terület lefoglalás -> lezárt útvonal
tavasszal, jóidőben együtt a forgalommal.. viszont ez lezárt útvonallal nem kivitelezhető

30
Vid képe

Üdv! Fentebb Kükünek

Üdv!
Fentebb Kükünek válaszoltam hogy miért merült fel a nem lezárós módi. Nekem tulajdonképpen mindegy, csak ne tolni kelljen már a bringát órákon át mert ez egyre kellemetlenebb, sok ismerősöm szerintem ezért sem jön már el, akiket amúgy régebben még rá tudtam beszélni hogy jöjjenek.

31
Pontagy képe

mert mindenki örül hogy

mert mindenki örül hogy tavasz van, kihozhatja a gyereket tekerni, napsütés is van, egy jó hangulatú ingyen dzsembori, autók nélkül. Bárkinek, nem csak az aktivistáknak szól + meg van szólítva minden korosztály.

32
tkacsa képe

aprilis 22 pentek

aprilis 22 pentek hagyomanyos foldnapi cm (kinek kedve van)
aprilis 29 pentek (minden utolso pentek a honapban)
aprilis 30 szombat nagy cm mert most igy jott ossze

33
Icarus képe

tyűha, jó kis időszak

tyűha, jó kis időszak lesz :-]

-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu

34
Chubbie78 képe

Bocsánat, hogy

Bocsánat, hogy közbekotyogok, de nem 30-án van a ballagás? Nekem nem gond, kinőttem már az iskolapadból - széltében is azért bringázok:-)

35
stp1 képe

április utolsó pénteke

április utolsó pénteke szokott lenni.
(meg aztán ha hétfőn érettségi nem is hiszem, hogy sok helyen be lennének rendelve szombaton)