Előre is leszögezném, hogy nem csúcsidőben közlekedem. Viszont mostanában sokat vagyok a (bel)városban és azt vettem észre, hogy
- ha autóval megyek, akkor könnyű haladnom, szinte sosincs dugó, legfeljebb, mintha egy kis sűrűsödés lenne csúcsidő közelében
- ha közösségi közlekedéssel megyek, üresek a buszok, villamosok
- Kevesebb embert látok az utcákon.
Viszont arányaiban jóval több a kerékpáros, főleg a kis VI-VII_VIII. kerületi utcákban.
:)
A kérdés:
Hova tűntek az emberek?












ezek szerint csúcsidőben
ezek szerint csúcsidőben közlekednek.
Így van. Ez igen meglepő.
Így van. Ez igen meglepő. :)))
________________________________________
Kerékpárod ha Merida, azzal érhetsz hamar ide.
Vízszintes vagy meredek, biciklizni de remek!
Gondolom, otthon vannak vagy
Gondolom, otthon vannak vagy munkában, és benzinre gyűjtenek. Most éppen üres lehet a tankjuk és a pénztárcájuk?
Biztos köze van a
Biztos köze van a benzináremelkedéshez, a bkv-t pedig senki sem szereti, ezért inkább gyalog vagy biciklivel közlekednek az emberek. Vidéken is érezhető az autósok fogyása, ami nagyon jó.
"Igaz magyarnak lenni akkora teher, hogy aki sokat viseli, megerősödik."
(Wass Albert)
Ha már úgyis retrózunk a
Ha már úgyis retrózunk a szomszéd rovatban, akkor: rumba-rumba a Centrumba!
Én csúcsidőben
Én csúcsidőben közlekedek, szintén belváros. Jelentem, az emberek megvannak, kocsiban, gyalog, bkv-n is. Legközelebb, ha látom őket, szólok nekik, hogy kerested őket. ;)
Amúgy a bringás tényleg sok, és egyre több, minden reggel látom a számlálón a Kiskörúton.
---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.
Nos, ha van 5 autó, az
Nos, ha van 5 autó, az csinál vagy 15-20 méteres sort. Ha Ebből ketten gyalogolnak, 3-an bicikliznek.. az autók hiánya nagyon feltűnő lesz, de 2-vel több gyalogos, meg 3 biciklis nem lesz olyan szembeötlő.
Múlt csütörtökön reggel a szegedi Belvárosi-hídtól a Dóm térig egybefüggő volt a kerékpárosok sora. Megszámolni esélyem se volt. Ezért mondtam, hogy a BAM-on a benzinárat meg kell lovagolni, és mosolygós embereket kell prezentálni, akik a benzin vásárlása helyett suhannak a bringával (Bp-n, és pár vidéki városban fölvéve), vesznek 1-1 csokit, fölveszik a 2 gyereket, és mikor hazaér a család, a gyerekek megkapják a csokit, ugrálnak, örülnek, beúszik a BAM felirat, és hogy inkább vegyen csokit a gyerekeinek, legyen fitt, stb. biciklizzen a munkába, szépzene, napsütés, és kész. :)
CSI
Szegeden nem feltűnő,
Szegeden nem feltűnő, Budapesten igen :) Múltkor konvojban tekertem melóba (negyedik voltam a Károly körúton) és hazafelé is (harmadik a Baross utcában). Egy-két saroknyi távról volt szó, de nekem nagy fless volt február végén :)
A benzinár-BAM ötleted nagy +. Bár szerintem ne vegyen semmit az arc a gyerekeinek, örüljenek simán a suhanásnak, levegőnek, menetszélnek :)
Bár szerintem ne vegyen
Bár szerintem ne vegyen semmit az arc a gyerekeinek, örüljenek simán a suhanásnak, levegőnek, menetszélnek :)
Szabad ember. :-) Szeretek ilyeneket olvasni!
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
Kicsit meglepni a népeket
Kicsit meglepni a népeket ;):
https://picasaweb.google.com/imre.csullog/AtrajzoltValosagVegyesSciFiSze...
CSI
Hűha! Ez nagyon jó
Hűha! Ez nagyon jó lett.
Bár a 0 huf/hó, az nem sci-fi, hanem fantasy, de üsse kavics, rokonműfaj.
---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.
kb annyira mint a 22500
kb annyira mint a 22500 Ft...
Ebből a pénzből (60 l.)
Ebből a pénzből (60 l.) átlagosan 800km-t lehet autókázni a városban. Nem sok 18km oda és vissza.
Az autózás költségeit
Az autózás költségeit csupán a benzinre költött összeggel egyenlővé tenni, az kábé annyira hibás hozzáállás mint a kerékpározás költségeit jelentéktelennek, nullának beállítani.
Tehát végülis az ábra részben stimmel.
Miért kéne beleszámolni
Miért kéne beleszámolni egyéb járulékos költséget a km-be, egyrészt nehezen lehet kmre lebontani, esetleg utána lehetséges.
Azért, hogy pontosabb
Azért, hogy pontosabb képet kapjál a valós költségekről, és racionálisabban tudj dönteni, amikor éppen közlekedési módot választasz, akár rövid, akár hosszú távon, hiszen az ár sem elhanyagolható tényező legtöbbünknél...
Nem kell hozzá rakétatudomány, mindenki tudja hogy évente nagyjából mennyit megy, úgyhogy csak össze kell adni a biztosítás, amortizáció, szerviz, vizsga, stb költségeit, és elosztani a km-mel.
Hüvelykujjszabályként szorozd be a benzinköltséget kettővel egy átlagos autónál, ha lusta vagy számolgatni.
Ha érdekel a téma, vannak erről is szaktopikok részletes számolgatással.
Hát lusta, mert nincs
Hát lusta, mert nincs autóm, így minek nemde?
Szorozd 1.8-al 25ft/km, ami kb 45ft/kmre teszi. Azért havi egy ezres 45 ropiba fáj:S De jó, hogy nem nekem:D
Egy közepes Peugeot 307-tel
Egy közepes Peugeot 307-tel számoltam (vajon miért? :)) napi 20 km-rel. A teljesítményadót, kötelező biztosítást, parkolódíjat, ilyesmit nem számoltam bele. Nyilván egy 4 tagú családnál kicsivel több az autó, (gyereket suliba, szakkörre, úszásra, stb.) de a tömegközlekedés meg többszöröse a feltüntetettnek. Szervízköltség az autónál, biciklinél is lehet, utóbbinál persze összehasonlíthatatlanul kevesebb. Üzemszerű működés mellett, egy átlagos hónapban biciklivel járni 0 Ft. Én legalábbis ennyiért közlekedek vele.
CSI
Csütörtökön viszem az
Csütörtökön viszem az autómat kötelezőre. Huszonnyolcezer. :(
--------------------------
www.barzongorista.eu
Cserélni kéne a teljes
Cserélni kéne a teljes hajtást és minimum a hátsó kereket. És az összes csapágyat, csészéstül, kónuszostul. Még nem mertem kiszámolni, mennyiből tudnám kihozni (még egy darabig nem is fogom). :(
---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.
Várj, a vizsgába nem
Várj, a vizsgába nem számoltam javítási költséget. Az az elmúlt 5 hónapban kb. 85 ezer, az elmúlt évben 170.000
Igaz, ez az autó nem kényelmi eszköz, hanem munkához kell. Bár nagyon keveset fut - sajnos.
--------------------------
www.barzongorista.eu
Igen, átlagos hónapban 0.
Igen, átlagos hónapban 0. Csak a nem átlagos hónapok ne lennének... Persze még így is simán jóval olcsóbb, mint a kocsi vagy a bkv.
---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.
Apukám évtizedek óta jár
Apukám évtizedek óta jár a 28-as Csepeljével. Nem tudom, hogy költött-e már rá 5.000,- Ft-nál többet összesen. Ha valakki vesz egy T...o gazdaságos vacakot, lehet, h. kijön 20 rongyból, de aztán költögethet rá. Ez kiszámíthatatlan. A benzinköltségben is lehetnek eltérések, de ezen az alapon semmit nem lehetne összevetni a másikkal. Az anyag fárad, balesetek is történhetnek, de ugyanezek az autóval is megeshetnek, sőt ,a tűsarkú cipő sarka is letörhet, és akkor a gyaloglásnak is vannak költségei. De biciklizni lehet ingyen. Autózni, villamosozni nemigen, legalábbis legálisan.
CSI
szaktopik (ha esetleg valaki
szaktopik (ha esetleg valaki lemaradt volna):
http://criticalmass.hu/forum/20100617/bringazas-koltsegei
sok értékes hozzászólással.
Bocs, de a
Bocs, de a kalácsköltséget végképp nem fogom beleszámolni. Egy autós is eszik, egy gyalogos is. Ha valaki beteker az irodába,vélhetőleg kevesebbet eszik, mint aki beautózik a munkahelyére, ahol aztán egész nap fizikai munkát végez.
A cél, hogy a biciklizést 0-ára hozzuk ki. Ezt lehet demagógiának nevezni, de amíg minden 3. reklám egy másfél tonnás olajfalóról szól, ami a státusz és a boldogság szimbóluma, és persze egyetlen autóként suhan a belvárosban, dontstopmenow, városálló terepjáró és társai, addig talán ez a legkevesebb.
CSI
Persze, igazad van, ennyi
Persze, igazad van, ennyi demagógia simán belefér. Nem is akartam flémet kezdeni (bocs, hogy mégis). A maki linkelte topikban a kérdés alaposan ki lett vesézve. A BAM pont most írta ki a pályázatot, hogy várják a plakátötleteket, miegymást, küldd be nekik! Én szívesen látnám a hivatalos kampányban.
---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.
A cél, hogy a biciklizést
A cél, hogy a biciklizést 0-ára hozzuk ki
Számomra pedig pont az a legütősebb, amikor a valós költségeket írom egymás mellé. Abba már nem lehet belekötni, a kerékpár költségelőnye pedig ott is behozhatatlan. (Szerencsés útvonal esetén időelőnye is van.)
Persze valahol meg kell húzni a határt (ruhák?!), de meg lehet.
A megtévesztő egyébként az, hogy biciklizni tényleg nagyon hosszan lehet ingyen. Csak aztán egyszerre szakad rád az összes alkatrészcsere.
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
Szerintem úgy 1500 Ft/hó a
Szerintem úgy 1500 Ft/hó a bicó esetleg 2000 Ft, de ez talán fedezi egy átlagos nem túl balesetes év szervízköltségeit, feltéve hogy nem egy kényes gépünk van
Gilran a térképész
Gilran, pont neked
Gilran, pont neked ajánlottam már A bringázás költségei fórumot, amit fent makimajom hivatkoz. Ha érdekelnek a pénzügyek és bringázol, nagyon érdekes olvasmány, hajrá!
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
Bocs tavaszi fáradtan bamba
Bocs tavaszi fáradtan bamba vagyok :), de utólag megnézegettem
Gilran a térképész
Az én gyermekem ma
Az én gyermekem ma elfelejtett hazajönni edzésről, de mikor már felhívtam hisztérikusan mindenkit és épp az FBI-t értesítettem volna hazaért, és kiderült, hogy "elbeszélgette az időt" egy másik gyerekkel a sarkon.
Válaszom a mai nap tapasztalata alapján: lehet, hogy mindenki a másikkal beszélget a sarkon.
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
Bringával közlekedni
Bringával közlekedni olcsóbb, ez tény!
De mi van a mocskos tolvajokkal? Én pl csak a munkahelyemre járok éppen ezért bringával, illetve nyáron olyan helyekre ahol magam mellé tudom rakni a vasat. sajnálnám ha ellopnák, nem is beszélve az áráról!
vegyél egy olyan biciklit,
vegyél egy olyan biciklit, ami alkalmas a városi közlekedésre, azaz jó olcsó, és egy U lakatot. Minek a bringa, ha nem használod?
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
épp azt írja, hogy
épp azt írja, hogy használja munkába járásra...
*ignore **** Belvárkodj,
*ignore
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
De mi van a mocskos
De mi van a mocskos tolvajokkal?
Nekik még olcsóbb a bringázás. Még vételár sincs!
(Na jó, tudom, az a tolvaj, aki használja is, fehér holló...)
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
Forgalomtörténelmi a
Forgalomtörténelmi a válság. 21%-al csökkent tavaly februárhoz képest a benzinfogyasztás.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Ugyanakkor reggel a vonaton
Ugyanakkor reggel a vonaton (amivel jövök be Pestre) 300%-al nőtt a kerékpárosok száma a múlt hónaphoz képest!:)
És ha kisebb fogyasztású
És ha kisebb fogyasztású autókat vettek, vagy dízellel járnak? :-)
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
Hova tüntek???? Hát
Hova tüntek????
Hát bicikliznek:)
Jaja! Csak úgy sorjáznak
Jaja! Csak úgy sorjáznak sorjáznak, ma örömmel felkiáltottam menet közbe, jé még egy KTM-es :), visszavigyorogtak rám :)
Gilran a térképész
Nyeregbe pattantak a
Nyeregbe pattantak a napsütést látván :)
Pedig hivatalosan nincs melegebb. De tény, hogy jobb(nak tűnik) az idő így napsütésben a +5fok, mint ha be lenne borulva és esne.
,,Olyan nincs, hogy semmi sem történik!"
Elvitte őket a zufó...
Elvitte őket a zufó...
fele a BKV-n van, fele pedig
fele a BKV-n van, fele pedig bringázik. a 7E/173E vonalon mostanság az alsó lépcsőfokon utazom a Blaha és a Keleti között, annyian vannak. másik fele meg bringázik, nekem is ezt kéne tennem. :-)
----
Össztelós montival rakom, oszt? :D
7/173 úgy 25 százalékban
7/173 úgy 25 százalékban tehet arról, hogy kerékpárra ültem.
A maradék 70 százalék a Blaha aluljáró reggel, 5 százalék pedig a Combino.
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
Ez a felmelegedés
Ez a felmelegedés lélektani lesz. Most a benzinárral együtt nő a hőmérséklet, ma jó, ha 5 fok volt, de már kisebb sorokban járnak a bringások Szegeden. És a délutáni hűvös szellőben atomboy fényképezővel vadászta a szájkülsiket a Lófaránál. :)
CSI
Hová tűntek, hová
Hová tűntek, hová tűntek. Hát spamrobottá alakultak, és itt kommentelgetnek ahelyett, hogy autókáznának.
--------------------------------------------
Káposztásmegyeri Aszfaltbetyár @ kék Royal fixi
Átváltoztak! ______________
Átváltoztak!
______________
McComo Yottam
Én ezt nem láttam. Naponta
Én ezt nem láttam. Naponta járok a Margit hídon, reggel pestről budára, és ezen a héten nem volt olyan alkalom, amikor a mhb-tól a széna térig ne kellett volna végig motorossávozni, mert tele volt az út álló kocsikkal.