"Történelmi csúcsra drágul a benzin és a gázolaj szerdán, közeledik a literenként 400 forintos ár. Mindez már most kihat a fővárosi utak forgalmára, kevesebb a dugó, mint a korábbi évek ilyen időszakában. Ha tartósan csökken a forgalom, felül kell vizsgálni a közlekedéspolitikát. A dugódíj előkészítésénél már figyelembe veszik a változásokat."












A tavaszi CM okafogyottság
A tavaszi CM okafogyottság miatt elmarad :)
Bizony, csökkent a
Bizony, csökkent a forgalom, már nem 40.000 mennek át a Margit hídon, hanem 39.500-an. Mintha a dugódíj, azért lenne, hogy jó lehessen autókázni, de NEM, szerintem azért kell, hogy jelentősen kevesebb autó legyen a belvárosban.
Tavaly amikor autókáztam a
Tavaly amikor autókáztam a városban, egész nap mozdulni se lehetett. Bosszankodtam is, hogy pár évvel azelőtt csak a reggel 7-9 és délután 4-6 környéke volt gázos, egy kis déli forgalomnövekedéssel, de amúgy lehetett közlekedni a városban. 1-2 éve viszont állandósultak a dugók, már délelőtt és délután is tele volt minden. Hogy ez mennyire írható a lezárások számlájára, nem tudom.
Most azt látom, hogy kezd visszaállni a régi állapot, sőt, ahhoz képest is kevesebben autóznak. Reggel a busz beér a városba 40 perc alatt (régebben ez a reggeli csúcsban több, mint egy óra volt).
Én se kerülök mostanság beállós dugókba. Olyan nincs, mint pár éve, hogy percekig senki semerre. Ezt nem pár autó otthon hagyása okozza, hanem nagyon sok autóé.
Nah az jó, de én nem azt
Nah az jó, de én nem azt tapasztalom, szerintem ennél drasztikusabb kéne, hogy legyen, sőt nem olyan rendszer, amit a MOl meg a világpiaci keselyűk határoznak meg, hanem egy egységes igazságos dugódíj, aminek mindig van visszatartóereje, mert a benzin lehet még olcsó, de nem valószínű már.
Egyebkent: "Reggel a busz
Egyebkent:
"Reggel a busz beér a városba 40 perc alatt (régebben ez a reggeli csúcsban több, mint egy óra volt)."
Mar hanyszor mondtam ezt is. Pont olyan, mint a kikoltozes a jo levegore, aztan visszajonni a varosba buzologni. Aztan meg tobben mennek ki, mert budos van, es ok is visszajarnak.
Na ez detto ugyanez.
A tulzott gepjarmumennyiseg miatt a BKV buszok nem tudnak haladni, erre azt mondjak sokan, hogy lassu szar BKV. Autoba ulnek, es megjobban feltartjak a BKV-t. Erre meg tobben ulnek autoba...
De ez mashol is igy van: a hetvegen voltunk terepezni, szeles dozerut, szarra szet volt cseszve, pedig evekig tok jol jarhato volt. Sar volt, nyilvan paran ugy dontottek, hogy ok nem fognak ott biciklizni, es az autot se akarjak osszekenni. Szoval hajra quad. Ugy szetvagtak az utat, hogy csak na. Mi meg ott szivtunk a dagonyaban.
Jott is az egyik pocs a szarjaval, azt' orult a technikanak, mint majom a farkanak. Csak az a furi, hogy ahol nem quadoztak, meg nem vagtak szet az erdeszek az utakat traktorral meg dzsipekkel, ott ugyan volt sar, de lehetett haladni. Es nem is nezett ki ugy minden, mintha robbantottak volna...
Es megegy terulet, ahol ez tokre jellemzo: utmenti fusav. Szabalytalanul, de raparkolnak folyton. Kinyirjak a zoldet, eso utan tiszta sar minden, a padkat letorik az allando le- es felhajtassal, utana azt mondjak, hogy nezd mar ocsem, ez nem zold, le lehet aszfaltozni. Es tadamm, kesz is a parkolo...
Huje emberek.
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Ne is mondd! Szegény Márti
Ne is mondd! Szegény Márti már unja, hogy azért akarok Svájcba költözni, mert ott a fű ránő az útra.
--------------------------
www.barzongorista.eu
http://www.vezess.hu/hirek/be
http://www.vezess.hu/hirek/benzint_nejlonszatyorbol_otthon/29313/
Legalább van valami előnye
Legalább van valami előnye is az üzemanyag drágulásnak, de az árak emelkedését ez nem váltja ki.
"Igaz magyarnak lenni akkora teher, hogy aki sokat viseli, megerősödik."
(Wass Albert)
Nem kell 3000
Nem kell 3000 kilómétterről hozni a kaját, amikor itt is megterem...
Nem kell az Alexandra könyv
Nem kell az Alexandra könyv áruháznak Pestre hozatnia a könyveket Pécsről, ha Pesten is van abból a könyvből. De akármit mondhatnék, elvan baszva, mert olcsó a benzin, majd ha 1000 ft felett lesz, nem lesznek fölösleges fuvarok.
Az a baj, hogy ha 1000
Az a baj, hogy ha 1000 felett lesz a benzin, nem csak fölös fuvarok nem lesznek, hanem másmilyen sem nagyon, vagy igen drágán... Gondolok itt olyasmire, ami esetleg mindenkit érint: kaja, bringa alkatrész, egyébb finomságok...
__________________________________________
Ezüst Mali Ironman, piros Vuelta felni.
Fekete bukó, kétoldalt szürke(?) csíkkal. A megtévesztésig hasonlítok egy bringásra.:D
magán a logisztikán "nem
magán a logisztikán "nem sok" minden múlik. kereskedelemben utazom már jópár éve (nem központi beszerzésü hipernél) és azt vettem észre, hogy a nettó beszerzési árak akkor emelkednek drasztikusan, amikor az alapanyagárak is. búza, tej, cukor stb. ebbe még persze a politika is beleszólhat, de azt most hagyjuk.
a fuvarokat még a cégek is meg tudják oldani ilyen telekocsi rendszerrel, persze csak ha rá vannak utalva...
tudok olyan beszállitókról, akik tavaly meg azelött is ki tudja hány éve már képesek voltak 120 liter tejjel elmenni Barcsról Szegedre, vagy 4 karton sajttal Mosonmagyaróvárról szintén Szegedre. Bár az eddigi rekord amit tapasztaltam az 20 darab kefir Budapest - Szeged viszonylatban egy nyerges vontatóval...:)
idén viszont egyre több az olyan kocsi, amely 4-5 cég termékeit hozza ki ömlesztve ÚGY, hogy még a HACCP jellegü birságot is bevállalja (mirelit, hús, tej egy kocsiban). de a rendeléseim után is egyre többször kapom azt a választ hogy ennyi motyóval nem megyünk ám el hozzátok az alvégre, tessék még hozzácsapni ezt-azt és akkor megkapod amit kérsz.
szóval attól nem kell félni hogy üres polcokkal találkoztok egy akármilyen boltban, max a választék lehet ideiglenesen egy kicsit kevesebb addig, amig az okos gyártó nem találkozik az okos kereskedövel.
Nekem a rekordom, mikor anno
Nekem a rekordom, mikor anno nyomdában dolgoztam és az egyik sörgyár háromszögletű papír reklámfüggőit összeszerelve vittem mindenhova az országba.
A hasznos teher úgy 15 kg lehetett a furgonban...
--------------------------
www.barzongorista.eu
1000Ft fölé nem fog
1000Ft fölé nem fog emelkedni, szerintem 700Ft körül összeomlik a gazdaság.
"Igaz magyarnak lenni akkora teher, hogy aki sokat viseli, megerősödik."
(Wass Albert)
Majd cserélünk almát meg
Majd cserélünk almát meg búzát olajra az oroszokkal:D
Milyen almát?Milyen
Milyen almát?Milyen búzát?2010-ben a belvíz kinyírta az őszi búzát, a betárolt készletek nem húzzák ki ez év végéig.Ha nyáron nem lesz rekord termés a kenyér, és pékárú ára az égben lesz.Év végére gabonaimportőrök leszünk.
Az almafákat már 10 éve kivágták szabolcsban pl.Ott laknak anyámék, azoknak a gyümölcsösöknek már a füstje is elszállt.....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Ez a gyümölcsöskivágás
Ez a gyümölcsöskivágás nincs meg. Miket meg nem tud az ember. Végül kiderül hogy az almalé sem itteni almából van...
Én egyébként már bevásároltam annyi lisztet ami elég lesz augusztusig. :)
A franc fog amcsi lisztből készült kenyeret enni.
A végén még örülni fogoka benzináremelésnek.
kevesen tudják, de mg-i
kevesen tudják, de mg-i terület nem úgy van, hogy megveszem, aztán vagy csinálok vele valamit, vagy nem.Művelési kötelezettség van, ami azt jelenti pl, hogy a szántót nem lepheti el a gyom.Vagy a gyümölcsöst a kórokozók, kártevők, hogy onnan terjedjen tovább.Így amikor nem érte meg termeszteni, a felhegyott termeléssel a költségek nem szűnnek meg teljesen.Bírságolják keményen aki nem fogalakozik vele.A permetszer meg nem olcsó, és nem elég kettő-három, rosszabb években hat-nyolcféle nyavaja támadhatja meg a fákat, és visszatérően is kell egyre is kezelni akár háromszor is.Így aztán egyszerűbb lett kivágni.Pont ezért pl anyámék úgy adták bérbe a földet, hogy semmit se kérnek érte, csak tartsák rendben helyettük.....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
"Végül kiderül hogy az
"Végül kiderül hogy az almalé sem itteni almából van" Elárulom neked, hogy nem almából van.
"Igaz magyarnak lenni akkora teher, hogy aki sokat viseli, megerősödik."
(Wass Albert)
Nem a külföldi
Nem a külföldi behozatalról beszélek, hanem a belföldi termelésről, amit el kell szállítani a feldolgozóba, majd az üzletekbe. Gyakorlatban például egy városhoz csatolt faluban van egy pékség, ahonnan a terméket beszállítják a városi üzletekbe és még ez is megérezhető hosszú távon az árakon.
"Igaz magyarnak lenni akkora teher, hogy aki sokat viseli, megerősödik."
(Wass Albert)
Ameddig Magyarországon a
Ameddig Magyarországon a spanyol, holland gyümölcsöt eszik egyre többen, meg a kínai fokhagymát,és az ósánban meg Evian ásványvizet lehet kapni az ásványvizek hazájában, addig nem azon kell aggódni hogy lesz e elég benzin elvinni az üzemekbe a földekről a termést.
1. Gondolom azért neked is
1. Gondolom azért neked is jólesik így tél végén a paprika, paradicsom, alma, narancs, miegymás. Én speciel szeretem őket, és baromira nem érdekel, hogy honnan származnak (március eleje lévén tuti nem itthonról). Meg szerintem annak is örülsz (én igen), hogy a kompjúterben ott ketyeg a fránya, occsó import intel proci, és lehet fórumozni.
2. De, igen, azon kell aggódni. Mezőgazdaságban kis hazánk népességének talán pár százaléka dolgozik. Pékárút meg gyakorlatilag mindenki vesz. Ha drágul a benzin, akkor drágul a kenyér, ami így se olcsó.
---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.
Régen volt verem, amiben
Régen volt verem, amiben egész télen elállt a zöldség, gyümölcs.
Régen volt magyar félvezetőgyár. Valahogy valamiért leégett. Utólag elnevezték korMOS-nak.
Ezt hívják versenynek. A
Ezt hívják versenynek. A vermes paradicsom vesztett. Azóta van friss.
-
Zsurmi
Szerintem a nagy
Szerintem a nagy élelmiszerbolti paradicsom nem frissebb, mint a kertben, tőről szedett paradicsom.
Ez utóbbi nem is valószínű, hogy genetikailag módosított és éretlenül zölden szedett és hűtő tárolókban talán hetekig útóérlelni próbált, kemény húsú, vastag bőrű, sápatag-pirosas, íztelen termék.
Általában a természetes érési évszakjaikon kívül termesztett és utóérlelt gyümölcsök és zöldségek messze nem olyan zamatosak és jók, mint a termő évszakjaikban termesztettek és éretten leszedettek, és úgy frissen fogyasztottak.
Én nem hiszem el mindenről, hogy ami a bolti hűtők polcain van és hideg vagy ropogós, az attól feltétlenül friss.
Verseny? A frikasszált fürjmell kaviár köretes mangómártásban is biztos kisebb tömegben fogy a világban, mint a Big Mac. Tehát ezek szerint az is alulmaradt a "verseny"-ben. A drága ínyenc éttermek zárjanak is be, és süssenek hasábkrumplit! :-)
Import. Azért friss
Import. Azért friss (relatíve), mert olyan helyről hozzák, ahol éppen a természetes érési évszakja van. Ez a lényeg. Ezért kellemesebb a globális gazdaság a lokálisnál.
A verseny nem azt jelenti, hogy amiből több fogy, az nyer. A verseny azt jelenti, hogy aki olcsóbb és jobb frikasszált fürjmell kaviár köretes mangómártásbant tud csinálni, az nyer (csak a frikasszált fürjmell kaviár köretes mangómártás piacon, nem általában), attól függetlenül, hogy kiállja-e a magyarságpróbát. Ugyanez a bigmek, a paradicsom és a tej saját piacaira. így az, aki a maga területén a legjobb, leghatékonyabb termelő jól jár, mert sokan veszik majd a termékét, és meggazdagszik; a vevő is jól jár, mert a lehető legolcsóbb, legjobb termékhez juthat hozzá. A verseny persze torzulhat csalás vagy állami beavatkozás (támogatás) miatt, de ideális esetben az ilyen torzulás a kivétel, nem a szabály.
---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.
Hát igen, nem is látom,
Hát igen, nem is látom, hogy felvetné a délamerikai gyümölcstermelőket a pénz.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Globális gazdaság: Jó
Globális gazdaság: Jó volna, csak amint látod energetikailag nem tartható fent, másrészről mi nem járunk jelenleg jól vele. És ha még teljes gőzzel exportálnánk akkor is megvan a szállítmányozás környezetszennyező hatása.
És ha hiszed ha nem, az általad versenyképesnek tartott országok körömszakadtukig védték a piacaikat a magyar árúk ellen amikor kellett. Lásd a libamáj esetét, vagy néha a húsexportot..
A spézi kukoricanemesítő laborunk meg leégett, infóstul mindenestül.
Egyébként jelenleg öröm az ürömben hogy nem "versenyképes" a termelésünk, mert a versenyképes mezőgazdasági termékek jelenleg silány minőségű tápoldatban érlelt ízetlen szarok, a még versenyképesebbek meg az amcsi/kínai GMO cuccok.
(Tényleg az USÁban, Kínában miért pusztulnak ki lassan teljesen a méhek??)
A nagy holland
A nagy holland üvegházakban télen is termesztenek paradicsomot. Úgy hogy nem feltétlenül természetes érési évszakjában, ami a Föld más részeire esik akkor, érik minden paradicsom ami a boltokban kapható télen.
A versenyt illetően igazad is van, meg nem is. Jó, tudom, hogy alapjában nem mennyiségek hanem kategóriák szeint értelmezzük a piacot. Vicces odatrafálásunkkor mégsem a pedáns pontosság számít, hanem a nyers poénunk ereje, ami a visszásságot megvilágítja. Tudod, mint a "svájci" kakukkóra, ami nem igaz, mert az német. :-)
Ám bizony, a nagyobb képet látva, a verseny túlszáll a kategóriákon. Az ínyenc francia konyha és a rossz utcai hot dog is végső soron egy és ugyanazon tágasabb piacon verseng a pénzünkért. S pont úgy az ékszer és a gépkopcsi gyártók, vagy bármely más tetszőlegesen légből kapott termékpár árusai.
Ugyanis az elkölthető pénzünkért mindenki versenyez azon a tágasabb értelemben vett piacon, hogy azt lehetőleg ő húzza ki a zsebünkből, és ne a másik.
Itt kerülünk vissza a helyi termő évszakjában teljes érési folyamatában tövén érlelt és úgy éretten szedett és frissen eladásra kerülő paradicsomhoz, meg annak párjához ami másképpen pirosodott meg úgy, ahogy.
Ismerve mindkettőnek az ízét és állagát, én azt hiszem, hogy az utóbbi silányabb, és azt is tartom, hogy többen osztják ezt a véleményemet mint akik nem.
A verseny okaiért, valahogyan az utóbbi, gyöngébb minőségű paradicsom látszik mennyiségben uralkodni a piacon. S innen a mennyiségi utalásom: sok szar tud győzni a kevés jó fölött. A big mac győz a gasztronómiai különlegesség fölött.
Nyilván a kereslet, vagy a szintén keresletnek minősített, tömegek általi tudatlan, tájékozatlan és lemondó vagy kényszerű vásárlása a viszonylagos rosszabb terméknek, hozza azok diadalát a piaci versenyen.
Én ez ellen nem tehetek és nem is akarok tenni. De személy szerint, vallom a termények természetes érési évszakjukon belüli termesztését és learatását és fogyasztását. Jó közérzetünk és harmóniánk ettől is, mint étkezésük látszólag ily jelentéktelen részletétől, is függ.
Az évente visszatérő ciklusa a bevett tápanyagoknak, az ízlelt ízeknek, s méghozzá a teljes, gazdag és természetes ízeknek, a gyümölcsevés élménye annak várva várt idején, szerintem mindez éppen olyan fontos a kiegyensúlyozott egyénnek, amilyen fontos lehet neki az olcsó termény vagy olyannak diadala a piacon.
Óvatosan a téli
Óvatosan a téli paradicsommal: http://www.segitsmagadon.hu/?p=42
Ilyen alapon verseeny az is
Ilyen alapon verseeny az is puszta kézzel mész lőfegyver ellen. (Lásd eus támogatások, és a magyar mezőgazdaság leépítése)
Hogy le kellett építeni a cukoriparunkat az is a verseny miatt volt? Most meg hozzuk Délamerikából meg külföldről drágábban.
Igen ez a másik amit nem
Igen ez a másik amit nem értek.Van egy EU-s piac, annak elvileg van egy közös vámhatára, meg van egy EU-s támogatási rendszer.
No beengedtek a Eu-s piacra minket, azzal a feltétellel, hogy versenyhátrányos helyzetben nyitjuk meg a piacot előttük, és rájuk bízzuk a vámhatár védelmét a dömping áruk ellen.
Erre itt a sok szar kínai lom, meg a délamerikai élelemiszer.
Ez hogy van?Tudtommal ezek egyike se EU-s tagállam.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Magyarország 20-30 éve
Magyarország 20-30 éve tököl azon, hogy rosszul termel. Drágán, gazdaságtalanul.
Az EU-s csatlakozás letolt gatyával érte a magyar mezőgazdaságot, mivel a politika képtelen volt stratégiát felmutatni. Diplomáciánk meg nem tudta, miért lobbizzon.
A népnek meg kellett az EU csatlakozás adta előnyök, az EU-s életszínvonal. Nemcsak képtelen volt felfogni, hogy mik a kockázatok és mellékhatások, nem is érdekelte. Csak a jólét. Politikusaink pedig kiszolgálták ezt az igény.
Itt a következmény.
-
Zsurmi
Meg a sok okos képzett dr,
Meg a sok okos képzett dr, mittudom én, nem mesélte el nekik, hogy mi várható....Honnan is tudták volna?89 ig volt rá 3 évente 50 dolcsi valutakeret, hogy megismerjék a nyugati világ működését....Akik meg jártak külföldre a hírös egyetemekere, meg sírós szemmel mesélték milyen jó is az... meg minden nagyon szép, minden nagyon jó, mindennel meg voltak elégedve....
Kinek kellett volna előkészíteni ezt az egészet?
Akiknek volt valami előzetes gyenújuk azokat meg lehülyézték.
Valahogy gyanús volt az a sok száj és körömfájás járvány nálunk export előtt...meg a sok szarakodás a feldolgozottsági fokkal.Gyönyörű tiszta, egészséges húsárú nekik meg a nejlon hiányzott róla...
Meg a Nato...szinte gondoltam, hogy valami hulladékfegyver lerakatot csinálnak belőlünk, csak az ügyes svéd koruptáló emberkéknek köszönhetjük, hogy a mai magyar légierő gerincét nem az amerikai 20 éves F-16 -osok alkotják... Na meg az évtizedeken keresztül lespórolt katonai költségvetésnek de az még a Néphadseregtől sőt elődjétől örörköltük...Mindenesetre a portugálok rendsen szívnak velük miután bevásároltak belőlük.
Most megjósolom, ha "végre" bekerülünk az eu övezetebe lesz nekünk olyan áremelkedés hogy csak na.Nem kell hozzá látnoknak lenni.Mindenütt így volt, még a nem szegény osztrákok is morogtak.Csak figyelni kell és nem kell hagyni működni a szelektív memóriát...
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Kellett. És a
Kellett. És a következmény annyira azért nem rossz. Kész vagyok elismerni, hogy az Uniós támogatási rendszer hátrányba hozza a magyar mezőgazdaságot (bár fenntartom, hogy a hátrány nagy részéért a mezőgazdák felelősek, mert nem hajlandóak ésszerűen termelni). Ugyanakkor az EU vödörszámra önti ide a pénzt egyéb támogatások formájában. Szóval ha még a lakosságnak az a pár százaléka, aki mezőgazdaságból élt, rosszul is járt, az egyéb támogatások a lakosság egészének hasznosak, vagyis ez jó biznisz nekünk.
---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.
(bár fenntartom, hogy a
(bár fenntartom, hogy a hátrány nagy részéért a mezőgazdák felelősek, mert nem hajlandóak ésszerűen termelni)
Ez így van, mocskos parasztoknak csak jár a támogatás a nagy semmiért és még nem is hatékonyak.
Talán, ha egy emberhez 1000-2000 Ha (1Ha=10.000M2) kerülne és ott dolgoznának a parasztok 70.000-ért, mindjárt jobb lenne a termelés és a termék fajlagos költsége.
Ugyanakkor az EU vödörszámra önti ide a pénzt egyéb támogatások formájában
Ez mind igaz, csak az a probléma, hogy közben talicskával hordják ki a pénzt az országból.
Én az életben nem fogom
Én az életben nem fogom megérteni, mi olyan rohadt bonyolult az EU-s támogatási rendszerben?
Van egy projekt, nincs rá lénk, csak X zázalék.Adnak nekünk lét a hiányzó részhez ez Y.
Megvalósul a projekt, általában valamely külföldi fővállalkozón keresztül.A profitot hazautalják, az az:X+Y= profit.Vagyis a mi pénzügyi befeketetésünk után is nyeraeségrészesedik a külföldi cég.Csak mi nem.Pont mint a fogyasztási hitel, ahol pont annyit adnak, hogy el tudjanak adósítani, csak itt nem a kamat műxik, hanem a profit, és az abba befektetők részesedési aránya.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
"1. Gondolom azért neked is
"1. Gondolom azért neked is jólesik így tél végén a paprika, paradicsom, alma, narancs, miegymás. Én speciel szeretem őket, és baromira nem érdekel, hogy honnan származnak (március eleje lévén tuti nem itthonról). Meg szerintem annak is örülsz (én igen), hogy a kompjúterben ott ketyeg a fránya, occsó import intel proci, és lehet fórumozni.
"
Valóban jólesik de ha végiggondolom a járulékos hatásait, akkor azért le tudok mondani róla. Mint ahogy kerülöm pont ezért a banánt is.
A komjúterben ketyegő proci kb 2 gramm súlyú, és 5-10 évenként kell belőle idehozni egyet. Nem ez okozza a nagy pazarlást. (Mellesleg az enyémben AMD Proci ketyeg amit csak Drezdából hoztak idáig.)
2.szerinted amíg fillérekért idehozzák Holandiából a paradicsomot, addig az 50 kilóméterre történő fuvarozás megfizethetetlen lesz?
Mezőgazdaság:
Mire költessz egy hónapban többet? Számítógépre, vagy kajára?
1. Én nem látok káros
1. Én nem látok káros járulékos mellékhatásokat, ezért nem is mondok le róla önként.
Lehet, hogy procit, meg számítógépet csak 5-10 évente kell venni, de ha igazi magyar alapanyagokból, igazi magyar szakértelemmel, igazi magyar infrastruktúrával, igazi magyar keresletre gyártott cuccot akarnál venni, akkor egy vacak asztali gép milliókba kerülne, és 10 évente se tudnád megvenni.
2. Nem a holland paradicsomról volt szó, hanem arról, hogy a kenyeret a pékségből ki kell szállítani a boltba. Ha drágul a benzin, drágul a szállítás, drágul a kenyér. + ha világszerte drágul a benzin, akkor a filléres holland paradicsom sem lesz filléres (így se filléres, de ezen ne vesszünk össze), márpedig én szeretem az olcsó paradicsomot.
---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.
1. Én nem látok káros
1. Én nem látok káros járulékos mellékhatásokat, ezért nem is mondok le róla önként.
Lehet, hogy procit, meg számítógépet csak 5-10 évente kell venni, de ha igazi magyar alapanyagokból, igazi magyar szakértelemmel, igazi magyar infrastruktúrával, igazi magyar keresletre gyártott cuccot akarnál venni, akkor egy vacak asztali gép milliókba kerülne, és 10 évente se tudnád megvenni.
Járulékos veszteségek a sok közül:
Fuvardíj(amiben sok elfogyasztott gázolaj van)
Rosszabb terméke, amiben különféle vegyszer megtalálható, zölden szedik és amikorra ideér ált-ban hajóval (több hét), akkora szép piros.
Nem beszélve, hogy ami nem természetes, az mindig valamiben jó szokott lenni, mondjuk szép kerek, stb, de kevés vitamint és asványi anyagokat tartalmaz, ez igaz, a messzi útról jövőkre.
Aztán ott van, hogy itthon meg a gazda tönkre megy, de ez neked meg másnak ki a f*szt érdekel kategoróia, majd hívunk le Uniótól segélyt és abból kínlódjon. De ha nem megy, akkor majd beköltözik a városba, ahonnan pár év múlva a külvárosba és onnan fog autóval, bkvval közlekedni, jobb esetben nem a munkádat elvenni.
Ha magyar csak magyar terméket vásárolna, olcsóbb lenne, mint más országból származóké, de mivel mindent tönkre tettek a volt politikai elit és beengedték a gátlástalan karvaly tőkét ez lett a következménye. Aztán lehetne erről regélni és vitatkozni naphosszat. De engem már nem érdekel, mert azt gondolom nem a saját jövőmet építem Magyarországon, és hiába is akarnám, nem tudnék.
A fuvardíj nem veszteség,
A fuvardíj nem veszteség, mivel még így is olcsóbb, mint a hazai. A természetes valóban az volna, hogy a helyben termelt legyen az olcsóbb, épp, mert nem kell messzire szállítani.
Egy termék importsága és szarsága közt nincs semmiféle összefüggés. Importból is van jó meg rossz, helyiből is van jó meg rossz.
Itthon a gazda azért megy tönkre, mert nem képes versenyképes áron minőségi terméket előállítani (arról nem beszélve, hogy a 90% azt se méri fel, mire lenne kereslet, mit lenne érdemes termelni).
Számomra nem a "kiafasztérdekel" kategória. Nagyon is érdekel. Csak úgy vagyok vele, hogy nekem a kutya nem ad támogatást, ha pocsék munkát végzek és kirúgnak az állásomból. A mezőgazdász se kapjon.
Az más lapra tartozik, hogy érdemes lenne a gazdálkodást (mint szakmát) népszerűsíteni és felfuttatni (ahogy kb. minden szakmát), mert diplomásból van már elég, viszont gyümölcsöt termeszteni vagy villanyt szerelni nem tud már senki.
Mitől lenne olcsóbb, ha a magyar csak magyart vásárolna?Komolyan kérdem. Szerintem nem lenne olcsóbb, sőt. Drágább lenne és szarabb, mert a termelő nem lenne versenyhelyzetben, ergo használhatna akár 100 éve elavult technológiát, és adhatná amennyiért akarná, mivel a vevőnek nem lenne választása. Ezt hívják monopóliumnak, ami olyannyira káros valami, hogy a világon mindenhol törvény tiltja. Arról nem beszélve, hogy a "magyar csak magyart vegyen" elv nonszensz; ez egy kicsi, természeti erőforrásokban szegény ország. Egy kontinensnyi ország (USA vagy anno USSR) esetleg, talán (!) működtethet zárt gazdaságot; ilyen körömpiszoknyi országnak erre esélye sincs (feltéve persze, hogy szeretnénk, ha az életszínvonal a kőkorszaki felett legyen).
---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.
Mitől lenne olcsóbb, ha a
Mitől lenne olcsóbb, ha a magyar csak magyart vásárolna?Komolyan kérdem. Szerintem nem lenne olcsóbb, sőt. Drágább lenne és szarabb, mert a termelő nem lenne versenyhelyzetben, ergo használhatna akár 100 éve elavult technológiát, és adhatná amennyiért akarná, mivel a vevőnek nem lenne választása. Ezt hívják monopóliumnak, ami olyannyira káros valami, hogy a világon mindenhol törvény tiltja. Arról nem beszélve, hogy a "magyar csak magyart vegyen" elv nonszensz; ez egy kicsi, természeti erőforrásokban szegény ország. Egy kontinensnyi ország (USA vagy anno USSR) esetleg, talán (!) működtethet zárt gazdaságot; ilyen körömpiszoknyi országnak erre esélye sincs (feltéve persze, hogy szeretnénk, ha az életszínvonal a kőkorszaki felett legyen).
Ha helyi ember helyi terméket vesz, az a helyi gazdaságot pörgeti, számtalan példa van a világon, hogy így jobb gazdaság alakul ki és gazdagabbak az emberek. A monopólium mitől lenne, ha sok kis kereskedő adná a piacon vagy a boltba termékeit, eleve versenyeztve lennének, annál több a játékos annál kisebbek az árak.
Ha egy tv-ről lenne szó, lenne az országban mondjuk 3 gyár, de az kevés így könnyen kialakulna azt amit mondasz, de ha külföldi tv-k is lennének a piacon, persze 10-20%-al drágábban, az annyira nem sok, hogy ha sokkal jobb technológiát képvisel, ne vennék meg az emberek. De különben magyart vásárolnának. Ez az Unió is arról szól, hogy ne legyen vám, aztán minden szart belehet hozni az országban, minden vegyszeres élelmiszert, aztán azzal kivégezni a helyi gazdákat, így még konkurencia se lesz, és akkor leshetsz, hogy a kül termék hányszorosa lesz a magyarénak.
Én is hiszek a versenyben, jobban mondva a kényszerítésben, hogy a gazdaságban legyen egy kényszerítő "eszköz", amivel jobb, olcsóbb, kisebb, finomabb, hamarabb, stb lehessen a termékeket előállítani. Ezt lehetne bízni teljesen a piacra, de az szerintem oltári nagy baklövés, államra is nagy szükség van ebben és jó volna, ha már vámot nem lehet fizettetni külföldi termékek után, akkor az egészségtelen élelmiszerekre, meg a gagyi technológiákra, plussz áfát kéne fizetni. 0% a teljesen egyészségesre, 20% a közepesre és a rosszra 50%-t. Csak aztán a lobbi erős és megakadályozná, pl a balibsi férgek nyivákolása az eu-s parlamentben.
De hogy példa is legyen, nézz utána Kubának mi történt amikor a szovjetunió összedőlt, hogy állt talpra.
Mért, Kuba talpraállt?
Mért, Kuba talpraállt? Azóta nem nyomorognak annyira, mióta elfogadnak külföldi segélyeket ('93-'94 környéke). Per pillanat Kubában az életszínvonal jó esetben fele annak, ami az 50-es években volt, amikor normális külkerekedelmet és turizmust tartottak fenn.
Igen, belső piacon is lehet verseny, de a verseny annál jobb, minél szélesebb. Nézd csak meg pl. a szocialista blokk milyen autókat tudott előállítani (Lada, Wartburg, Dacia, Zasztava, stb), állandóan vagy 20 év elmaradásban a nyugati autóipartól.
Ami meg a vacak, egészségtelen, miegyéb termékeket illeti, hadd legyen már joga a vásárlónak szart venni. Ma is van bio, akinek fontos, az megveszi. A bio akkor sem lenne olcsóbb, ha mindenki azt termelné, csak akkor nem lenne más, és a lakosság jelentős része nem hogy vacak, meg egészségtelen, meg import zöldséget nem enne, hanem semmilyent sem, legfeljebb sátoros ünnepeken.
---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.
A szoci belső piacon csak
A szoci belső piacon csak elméletileg volt verseny, a gyakorlatban senkit nem érdekelt.
Svédországban a bio már éppencsakhogy drágább a nembiónál, amióta sokan veszik és egyre többen termelik. Nálunk sokkal nagyobbak a különbségek.
"Egy termék importsága és
"Egy termék importsága és szarsága közt nincs semmiféle összefüggés. Importból is van jó meg rossz, helyiből is van jó meg rossz"
"Itthon a gazda azért megy tönkre, mert nem képes versenyképes áron minőségi terméket előállítani (arról nem beszélve, hogy a 90% azt se méri fel, mire lenne kereslet, mit lenne érdemes termelni)."
Szerinted az olcsó inport (ugye a szállítási költségekkel együtt is olcsóbb) mindig jobb minőségű, mint a hazai?
Vagy pedig éppen a hazai termelők számára nyomják le az átvételi árakat az előállítási költségek alá?
Azért ehhez az állapothoz nagyrészt hozzájárulnak a mesterségesen alacsonyan tartott bérek is, amelyekből sok esetben nem telik a sokszor jobb minőségű hazai termékre, csak a rosszabb, viszont jóval olcsóbb importárura.
Hiába ismeri fel a magyar termelő, hogy mire van szükség; ha a termékért nem kapja meg az előállításának költségeit fedező összeget, akkor csődbe megy.
Próbáld meg behelyettesíteni a hazai árukat pl. egy minőségi kerékpárgyártó (és -forgalmazó) cégre, az olcsó importot pedig a Tescogazdaságos KLT-kre és úgy is vezesd le.
1. Nem mondtam, hogy az
1. Nem mondtam, hogy az import jobb minőségű. Azt mondtam, hogy nincs összefüggés a kettő közt. Importból is van minőségi és szar is.
2. A lenyomott nagyker árak, hát igen. Előfordul, de ez torzulás a rendszerben. Egyrészt kartellezni kell hozzá, ezt a törvény tiltja, keményen fel kell ellene lépni. Másrészt bejön az is, amiről egyfolytában beszélek, hogy ha a mezőgazdák összefognának, és nem kényszerülnének arra, hogy mindenféle félmaffiákon keresztül próbálják értékesíteni a terményeiket, akkor az is könnyebben kiküszöbölhető lenne. Ráadásul ha valóban jó minőséget termelnének jó áron, akkor nehezebb lenne a kereskedőnek lenyomni az árat, mert a másik kereskedő simán adna több pénzt érte (kartellezést kizártuk).
3. Van hazai minőségi kerékpárgyártó cég? Melyik? (Oké, a Schwinn, de az olyan is.) Éppenséggel lehetne, mert nagy szakértelmet kívánó könnyűipar, de nincsen. A kerékpárpiac épp azt támasztja alá, amit mondok. Jelenleg helyi termék alig, ami van, az mind import. És az ótvar szartól az igazi minőségig megtalálsz mindent. Ha lenne minőségi magyar kerékpárgyártás, akkor azok a bicók feltehetően valamivel olcsóbbak lennének, mert nem kellene szállítani. Egyébként ha én kerékpárgyárat csinálnék, az első amit tennék, hogy megnézném, milyen minőséggel tudnék jobban boldogulni: olcsó tömegtermékkel, vagy drága minőségivel? Feltehetően az utóbbival, mert kis cégként nem tudnám felvenni a versenyt a nagy gyártókkal, akik kiforrott technológiával, nagy mennyiségben, alacsony bérköltséggel termelnek. Szóval én bicikligyártó manufaktúrát nyitnék, baromi drága, de nagyon jó minőségű (esetleg egyedi) kerékpárokkal.
Na ezt állítsd párhuzamba a magyar mezőgazdasággal. Ha a gazda a fél hektár földjén nem búzát próbálna termelni, aztán sírna, hogy két országgal arréb a 10.000 hektáros cég olcsóbbat termel nála, és neki akkor most jár a segély, hanem megnézné, hogy mit tud termelni, ha piaci rést keresne, ha próbálna újítani, akkor talán nem menne csődbe.
---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.
Cikk egyik nagy pozitív
Cikk egyik nagy pozitív híre, hogy 2008-as megtakarításokból fedezik e többletet és így olcsóbb az olaj, és ha elfogy, mert elfog. Lassan megyünk fel vár a félezres/liter árszint. De lehet, hogy 400 körül megáll, beáll oda.
Mivel úgy néz ki, hogy a csúcson vagyunk kitermelésben, innen már csak lefele vezet. Kisebb kitermelések lesznek, 10 év múlva már igen keményen éreztetni fogja hatását, 20 év múlva, ha még élünk, örüljünk neki. Persze egyesek szerint majd jön a víz autó, meg az elektromos autó, hidrogénes, meg kitudja mi?! Úgy legyen, de nem nagyon valószínű!
Vannak azért
Vannak azért próbálkozások arra az estre, ha elfogyna az olaj: http://index.hu/tudomany/2011/02/28/napsugarakkal_gyartananak_dizelt/
Ebben az elkepzelesben csak
Ebben az elkepzelesben csak az az aprosag hianyzik, hogy a gazolajat eddig is a napsugarak allitottak elo (csak a cimet olvastam el...) Csak a mostani keszletek nehany millio ev alatt keletkeztek, bar talan kisebb hatasfokkal.
Az a "kisebb" hatásfok
Az a "kisebb" hatásfok egyáltalán nem elhanyagolható ám! Szép, tiszta időben 1-2 kW napenergia hull a földre négyzetméterenként. Ahhoz hogy egy 75 lóerős autó max teljesítményen pörögjön, elég lenne 50 négyzetméteren felfogni és eltárolni a nap energiáját.
Éppen a hatásfok miatt nem működik rendben a dolog: nagyon rossz a hatásfoka a napelemeknek és az akksiknak is, a bejövő energiának csak a töredékét lehet utólag felhasználni.
Egy kis gondolatkiserlet a
Egy kis gondolatkiserlet a kisebb hatasfokhoz, a pontossag es a teljesseg igenye nelkul (Figyelem: unalmas szamolgatas kovetkezik :-) ):
Mennyivel nagyobb hatasfokot kell elernunk az elolenyek lebomlasaval keletkezo olaj hasznalatahoz kepest, hogy a jelenlegi energia szuksegletunket fedezni tudjuk napenergiaval?
Tegyuk fel, hogy "X" ev alatt egyenletesen keletkezett a Foldben talalhato olaj (es mas kotott energiahordozok) mennyisege, es a teljes napsugarzashoz kepest a hatasfok "x" volt. Tegyuk fel, hogy "Y" ev alatt egyenletesen fogyasztottuk el az energiahordozok 50%-at. Legyen "a" az elerheto hatasfok a teljes napsugarzashoz kepest.
Az egyseg legyen az 1 ev alatt a Foldre juto napsugarzas energiaja.
Ekkor az energia-igenyunk evente (0.5*X*x)/Y.
Ezt kene fedezni 1*a-val. Ekkor a=((0.5*X)/Y)*x-et kapunk. Vagyis (0.5*X)/Y szorosa kell legyen a hatasfoka az uj rendszernek. (Ha X=100 milliot es Y=200-at behelyettesitunk, akkor 250000-szerese kene legyen az uj hatasfok a reginek.)
Bocs, hogy hosszu lett es unalmas...
ui: Ha valamit rosszul szamoltam, javitsatok ki...
De mivel a régi rendszer
De mivel a régi rendszer hatásfoka ismeretlen, és valószínűleg nem is túl jó, ezért a értéke szinte érdektelen. Érdemesebb az össz felhasznált energiamennyiség és pld a beeső napsugárzás mennyiségeiben gondolkodni.
Apropó, melyik országon át akartuk keresztülvezetni a naperőművecskénk vezetékét Északafrikában?
Ez igy van. (Marmint a
Ez igy van. (Marmint a hatasfok ismeretlensege.) Csak a nagysagrendeket szerettem volna erzekeltetni.
Fellőjük az űrbe azt
Fellőjük az űrbe azt kábelen lejön. Ott mindig süt a nap, és légkör sincs. bár mondjuk ahhoz kell egy kis gondolkodás, hogy mindig felettünk maradjon, mert különben feltekeredik... Egyenlítőig érő határ???
Lőjétek a sarkkör
Lőjétek a sarkkör fölé....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Mehet felfele is kábelen:
Mehet felfele is kábelen: http://hu.wikipedia.org/wiki/%C5%B0rlift
Bár, akkor már egyszerűbb lenne a napelemeket is az űrbe telepíteni, ezzel az üvegházhatást is lehetne csökkenteni.
Erről olvastam egy egész
Erről olvastam egy egész Arthur C. Clarke regényt :)
"Az 1979-ben megjelent Az éden szökőkútjai az űrlift tudományos elméletét propagálta, mely olcsóbb alternatívával válthatná ki a pazarló rakétás űrutazást. A könyv végére megépül egy gigantikus űrállomás is, ami valóságos gyűrűként öleli körül a Földet, egész bolygónyi embernek szolgáltatva új otthont."
Jaja :) A műholdat is ő
Jaja :) A műholdat is ő "találta" ki, hátha egyszer ez is megvalósul.
. --------------------------
.
--------------------------
www.barzongorista.eu
öööö... geostacionárius
öööö... geostacionárius pálya?
Engem inkább a szél zavarna, ahogy süvít a kábelen...
--------------------------
www.barzongorista.eu
Majd ha lesz valami rohadt
Majd ha lesz valami rohadt erős szupravezető szál....
Miért kellene szupravezető
Miért kellene szupravezető legyen a szál?
-----------------------------------------
Icarus blog
mert akkora hossszon a
mert akkora hossszon a fajlagos ellenállás már komoly veszteségeket okozna (sőt).
--------------------------------------------
Káposztásmegyeri Aszfaltbetyár @ kék Royal fixi
Nameg ha nem szupravezető,
Nameg ha nem szupravezető, akkor egy átlagos átmérőjű kábellel számolva egyszerűen nem bírja el a saját súlyát a kábel. És még ott van a szél is ami beleakad rendes vastagság esetén.
Inkább le kéne valahogy lézerezni, mikrózni, de amennyiből ez megvalósítható, 10x telerakjuk a szaharát napelemmel.
meg ott vannak a
meg ott vannak a nekirepülő madarak, repülő gépek, stb. amik eltéphetik.
--------------------------------------------
Káposztásmegyeri Aszfaltbetyár @ kék Royal fixi
Azért ha elkészül egy
Azért ha elkészül egy olyan anyag, amit ki tudsz feszíteni ennyire, azokat nem a madaraktól fogom félteni, szerintem jól strapabíróbb lenne ennél.
Repülőgépek valós veszélyt jelenthetnek, de jól megtervezett légifolyósokkal szerintem ezt a minimálisra lehet csökkenteni. Bizonyos magasság felett meg már nem is kell ilyen dolgok miatt aggódni.
-----------------------------------------
Icarus blog
Bocsánat de
Bocsánat de szupravezetésnek mi köze van a súlyhoz :-D? Tudtommal semmi :-)
Költésgbecslésed meg szerintem picit torzít :-D Ugyannyira megérzésre épülhet mint az enyém: szerintem nem kerülne annyiba :)
-----------------------------------------
Icarus blog
Tulajdonképpen igazad
Tulajdonképpen igazad van.
De a veszteség meg a szél miatt mégis kéne hogy vékony legyen. :)
De mondom sokkal olcsóbb lerakni a földre a Szaharába, mert amúgy nem tudom mikor hozná be az anyag fellövésével járó veszteséget.
Miután megnyomtam a
Miután megnyomtam a küldést nekem is bevillant!:D (de addigra már a windos elköszönt) De valahogy eddig abban gondolkodtam (Isten tudja miért), hogy az egyenlítőre kell tenni egy sínt, amin az űrkollektorok lejövő kábele körbe-körbe szaladgálhat. Ne kérdezzétek miért. Csak egy nagyfeszültségű kábel kell...
Gyerekek!Ki fogja lemosni a
Gyerekek!Ki fogja lemosni a napelemekről a koszt azűrben?Id. Balláné Cillittel?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Lefújja a napszél.
Lefújja a napszél.
milyen koszt? :D
milyen koszt? :D
Be akartam irni poenbol,
Be akartam irni poenbol, hogy o a szomszedom. Most meg nezem a postaladakat es tenyleg van Ballane szomszedom... :-)
Megfogjuk a kábelt és
Megfogjuk a kábelt és lehúzzuk a Földre. Idelenn a tisztítása már triviális.. :)
Egy rakétával meg vissza
Egy rakétával meg vissza lőjük?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Nem kell. Az ősi magyar
Nem kell. Az ősi magyar fegyvert, a parittyát fogjuk bevetni.
De szigorúan csak lóhátról! Éljen az ősi magyar hagyomány és a modern technika ötvözete!
--------------------------
www.barzongorista.eu
háttal ülve
háttal ülve
Az hogy van belefekszik
Az hogy van belefekszik háton a nyeregbe?
Az ősmagyarok hátrafelé nyilaztak nem háttal....
Viszont tegyetek a nyereg alá húst is, hogy legyen később kalória....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
lusta voltam szerkeszteni :D
lusta voltam szerkeszteni :D hátrafele gondoltam, ja.
A nyereg alá nem húst
A nyereg alá nem húst teszünk, hanem ott hajlítjuk megfelelő formájúra a napelemet.
--------------------------
www.barzongorista.eu
No végre!Erre vártunk!Igaz
No végre!Erre vártunk!Igaz magyarnak, igaz magyar szolártechnika!Legyen a neve Tas, szolár megmunkáló módszer! :-D
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Nem ússzuk meg, Dyson
Nem ússzuk meg, Dyson gömböt kell készíteni. Akkor majd nyugodtan lehet autózgatni korlátlanul ... a SÖTÉTSÉGBEN.
-
Zsurmi
addig is van szénhidrogén
addig is van szénhidrogén helyett szénhidrát a biciklinkbe üzemanyagnak, de mivel az is drágul hááát....
Gilran a térképész
Enni akkor is kell, ha nem
Enni akkor is kell, ha nem biciklizik az ember. A biciklizés költségei nem nőnek (hacsak az alkatrészek és a jármű árát nem számítjuk)
CSI
Ez hazugság. Én nemrég
Ez hazugság.
Én nemrég értem haza edzésről, hazafele elég rendesen megraktam, és most úgy tűnik, a császárszalonnának befellegzett. Pedig holnapra vettem.
Részvétem a
Részvétem a szalonnádért:D
Nem értem. Nyereg alatt
Nem értem.
Nyereg alatt puhítottad de nem sikerült jól?
:-)
Aztán a végén egy
Aztán a végén egy kajafless alatt megeszem a Brooks nyerget is :)
15-20-ig best of
15-20-ig best of gyanús...
szasza
A kerékpáros közlekedés
A kerékpáros közlekedés nem edzés. Akkor már a BKV-zás, és gyaloglás is az. Ismerek olyat, aki egész napos non-stop tévézés mellett is képes elpusztítani a császárszalonnát. :)
CSI
A kerékpáros közlekedés
A kerékpáros közlekedés nem edzés.
Ez csak a sebesség, szintkülönbség és távolság függvénye :)
Szűk látókörű! Felfalta
Szűk látókörű!
Felfalta jövőt! :-)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
fegyver, konzerv, lőszer,
fegyver, konzerv, lőszer, víz mindig legyen otthon! Készülj fel a zombi-apokalipszisre:
http://www.youtube.com/watch?v=kxTigFYv8vI&feature=player_embedded
a teszkó kiváló gyakorlópálya, tele van zombikkal
áááá de komoly
áááá de komoly :)))))))
Gilran a térképész
jujujujujuj, pánik
jujujujujuj, pánik indul...
--------------------------------------------
Káposztásmegyeri Aszfaltbetyár @ kék Royal fixi
Há' tuggya a fene.... Én
Há' tuggya a fene....
Én ma se vettem észre azt a fene nagy szellőséget a körúton....szegény Ogre úgy lemorzsolódott az autók között az oktogonnál, el se tudtam búcsúzni tőle.....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Megmondom őszintén 7-8
Megmondom őszintén 7-8 körül nem szoktam a városban járni, de 9-10 fele már sehol senki. Idézőjelben. Hungária, Egér út jól járható, Körút is.
Azért ez érdekes
Azért ez érdekes ám:
Megkérdeztünk közlekedésmérnököket, hogy a középtávú, 10-20 éves fejlesztési elképzeléseket nem kellene-e felülvizsgálni, és az útbővítések, útépítések helyett a tömegközlekedést fejleszteni, vagy a kerékpárút-hálózatot tökéletesíteni? A válasz egyöntetűen az volt, hogy bár mind a kerékpáros, mind a közösségi közlekedést fejleszteni kell, a fővárosi közúthálózatnak olyan elmaradásai vannak, további pesti körutak (körvasútsori, külső kerületi), és legalább két új híd (aquincumi, albertfalvai) építése nem spórolható meg.
Miféle közlekedésmérnökök lehettek? Barna köpenyesek?
Milyen elmaradások vannak? Miért kellene még több autópálya meg gyorsforgalmi út a városba, ha egyszer középtávon a forgalom csökkenése valószínűleg fennmarad?
A szinten tartáson kívül miért kellene egy fillért is költeni az autóközlekedés fejlesztésére, amikor így is kiválóan autózható a város? És ezt mint autós mondom, aki évi 40-50.000 km-t vezet.
Az az érzésem, közlekedésmérnökeink óriási pénzeket tettek oda gondolatban a fővárosi autóközlekedés fejlesztésére. Egy gyalogos-kerékpáros híd töredékébe kerül egy közútinak, a fennmaradó pénzből elképesztő fejlesztéseket lehetne megvalósítani a tömegközlekedés és a kerékpározás területén. Jól kérdezett az indexes újságíró, jó volt a gondolatmenete.
Első hallásra normálisak.
Első hallásra normálisak. Még csak azt se mondták, hogy előbb az autós fejlesztés aztán a ....
Nem kéne mindenen rugózni.
-
Zsurmi
Szerintem így adták el
Szerintem így adták el annak idején a Rákóczi utat és a Kossuth Lajos utcát is (illetve így adták el a mai állapotukat):
a fővárosi közúthálózatnak olyan elmaradásai vannak
Azt nem tudták, mert nem
Azt nem tudták, mert nem láthatták előre milyen szar lesz.
Valahol tudni kell közlekedni, a szűk keresztmetszetekkel akkor sem jók.
-
Zsurmi
De most már látják egy
De most már látják egy ideje, milyen szar, mégse csinálnak semmit.
--------------------------
www.barzongorista.eu
Vannak tervek
Vannak tervek elképzelések. De egy 20+ kiskirályságból álló városban ilyen volumenü projektet összehozni...
Meg lehet nézni a fonódó villamosok ügyét is. Minden érintett fél egy (nem épp szétzilált) párthoz tartozik. Mégis.
Demszkyt sok mindenért lehet szidni alap nélkül, de nem ezért. Ez a posvány az ő sara. És valószínűleg még geci sem volt, csak rossz politikus.
-
Zsurmi
Nahát, kicsit nő a
Nahát, kicsit nő a benzinár, uccu, kezdjuk fúrni a dugódíjat azzal, hogy kevesebb lesz úgyis az autó. Majd a végén a megjegyzés, hogy még sok közútfejlesztésre van szükség. Fossuk már bokán magunkat, hogy nem okádja annyi autó a szennyet az orrunk alá nap, mint nap... egyébként fogja.
Mindenesetre tavasszal, a bringázz a munkába kampányban kőkeményen meg kéne lovagolni a magas benzinárat, és frappánsan szemlélteni, mennyivel olcsóbb biciklizni.
CSI
Hát, ha valóban
Hát, ha valóban drasztikusan csökkenne a forgalom a benzinár-emelkedés miatt, akkor a dugódíj okafogyottá válik. Egyébként szerintem sem fog. Ráadásul ha hosszú távon elérhetőek és költséghatékonyak lesznek az alternatív meghajtású kocsik, akkor megint elkezd emelkedni az autók száma (büdösek nem lesznek, de attól még sokan); erre azért néhány évtizeden belül talán lehet számítani. Szóval nem hiszem, hogy akár hosszú, akár rövid távon lemondhatnánk a tömegközlekedés fejlesztéséről és a dugódíjról.
A BAM-os ötlet tetszik. Bár igazából az lenne a jó, ha állami (akár csak városi szinten) kampány lenne, TV-hirdetésekkel főműsoridőben, mifene. Akár már most télen el lehetett volna kezdeni, esetleg egy villáminterjú-sorozattal a -10ben random megkérdezett bringásokkal. Sajnos a hatalom még mindig nem jutott el odáig, hogy nem betiltani és szénné adóztatni érdemes elsősorban, hanem nevelni és felvilágosítani.
---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.
Ma ebédidőben durván
Ma ebédidőben durván kihalt volt a Kiskörút: kb két autó állt a Lónyainál, másik kettő jött a hídon.
Máskor meg egybefüggő sor van ugyanebben az időben.
----------------------------------------------------
A Ghisalloi Madonna óvjon titeket minden utatokon!
Ebédszünetet tartott a
Ebédszünetet tartott a dugó.....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Arra leszek kívncsi, hogy
Arra leszek kívncsi, hogy aki most a bkv mellett döntött az egy hónap múlva megveszi-e a következő bérletet vagy inkább visszaül az autóba?
Jó lenne ha jönne atavasz gyorsan, sokat segítene a biciklizésen :)
En 6-ra mentem a Lagymanyosi
En 6-ra mentem a Lagymanyosi hidhoz, akkora dugo volt a hidon, hogy ihaj. 103-as 300 metert ment, mig en 900-at, es ebben benne van a hidra felmaszas is, plusz meg alltam piroslampanal (tudom, fuj :) is 1 percet.
A tuloldalon alltam, vartam az emberemet, es azt vettem eszre, hogy a rohadt nagy dugo miatt alig tudnak haladni. Erdekes modon egy auto se ment at piroslampan, pedig maskor - amikor lehet haladni - 50-70-el kenik at a telipiroson.
Egyreszt konnyeden meg tudtak allni, masreszt azt is eszrevettek, hogy nem jutnak at a keresztezodesen. Ez utobbi mondjuk nem tudom mennyire tenyezo, hisz' a varos tobbi pontjan is egyertelmu, hogy hol nem lehet atjutni, megis beragadnak.
30-as tabla sok helyen sokat segitene, de ezt mar mondtam parszor :P
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Baleset?
Baleset?
A híd alatt volt, de az
A híd alatt volt, de az inkább már a tragédia kategória.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Ja tényleg. Olvastam is.
Ja tényleg. Olvastam is. És bazz, azt mondja, hogy egész éjjel vezetett és fáradt volt, azért aludt el... Imádnivaló védekezés.
6-kor mar sotet volt, a
6-kor mar sotet volt, a serulteket meg mar vilagosban elszallitottak a kepek szerint, es en se lattam a nyomait (nem volt se mento, se rendor, se semmi), plusz a Soroksari is be volt allva vegig, meg a Szeremi - hid feloli - eleje is.
Bar ezek csucsidoben mindig be vannak allva...
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Benzinár alakulása
Benzinár alakulása 1996-2010 között forintban, fizetésben és kolbászban: http://infographics.blog.hu/2011/01/21/draga_e_es_dragul_e_a_benzin_magy...
--
Read'n'Ride
Ma délutáni hír,
Ma délutáni hír, Spanyolok csökkentik a kreszben előírt maximális sebességet az autópályáikon, mert spórolni kell a benzinnel...és ezzel párhuzamosan meg csökkentik a tömegközlekedés árait is.
Nem is
Nem is délutáni.
http://criticalmass.hu/comment/reply/14405/411636
Szerintem a síszünet miatt
Szerintem a síszünet miatt vannak kevesebben.
De tudok változást saját környezetben. Régen, ha a főnököm megkérdezte a XVII.-ből, hogy hol vagyok, mert jönni kéne, és mondtam, hogy a XXII.-ben, azt mondta, hogy akkor siessek. Most ugyanerre morog, és azt mondja, hogy akkor megcsinálja ő.
Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
A magányos bicajos
végigszaladtam a hsz-kon
végigszaladtam a hsz-kon és úgy látom, senki nem kérdőjelezte meg, hogy a dugódíj azért van, hogy kevesebb autó közlekedjen a belvárosban.
pedig ez csak a dolog egyik fele. a dugódíj arról is szól, hogy aki bejön az agglomerációból autóval, és a belváros aszfaltját, levegőjét amortizálja, az fizesse meg az elhasznált értéket. horribile dictu a zajterhelést és a helyfoglalást is váltsa meg. ennek díját tartalmazza a dugódíj és ezt az extra-díjat nem tartalmazza a benzinár, se akkor ha olcsó a benzin, se akkor, ha drága. a belvárosi behajtási díjra akkor is szükség lenne, ha nem lenne dugó.
mellesleg a múlt héten a körúton akkora dugók voltak 18-19h magasságában, mint ide lacháza. igaz, ez nem reprezentatív felmérés, de olyanja a cikkírónak se volt.
----------
sárga vót az...!
"a dugódíj arról is
"a dugódíj arról is szól, hogy aki bejön az agglomerációból autóval, és a belváros aszfaltját, levegőjét amortizálja, az fizesse meg az elhasznált értéket. horribile dictu a zajterhelést és a helyfoglalást is váltsa meg."
Erre szokott jönni a kérdés, hogy akkor a budapestiek hol fognak leadózni, amikor lemennek a nagyihoz falura? És miért is csak a belváros kérjen ilyen felkiáltással díjat, Budaörs, Biatorbágy, Törökbálint pl. miért nem?
Ha Budaörs, Biatorbágy és Törökbálint kérhet ilyet, akkor Etyek pl. miért nem?
És akkor miért csak az autók? A turisták miért nem fizetik meg az ő szemetük elszállítását?
Stb. Stb.
Idegenforgalmi adó, 300
Idegenforgalmi adó, 300 HUF/nap megvan? :-)
Csak, ha már trollkodsz.
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
Tessék a többire is
Tessék a többire is válaszolni:)
Szerk:
és a fentihez:
"És miért is csak a belváros kérjen ilyen felkiáltással díjat, Budaörs, Biatorbágy, Törökbálint pl. miért nem?"
És ki fogja elszállítani azokat az embereket, akik hirtelen leteszik az autót? A maxon járó BKV? A túlterhelt Volán? A zsúfolt MÁV?
Alapvető tévedésekben
Alapvető tévedésekben vagytok.A dugódíj, a dugók ellen van.Azért az a neve, különben környzetevédelmi díj vagy valami más lenne.Ált a név beszédes.
Célja forgalomtechnikai szabályozás, elsősorban,másodlagos externáliás pozitív hozadéka a csökkenő légszennyzés.De a fő oka a bevezetésének az ami londonban volt amikor kitalálták:csökkenteni a szűk kerszetmtszetű belvárosi (és zömmel régi alaprajzú, utcaszerkezetű) utakra feleslegesen behajtó autók számát.Ezért elsősorban belvárosok kérik a díjat, a nem ritkán középkorból megörökölt utcaszerkezet miatt.
Bp-n akkor került terítékre a kérdés amikor már ott tartottunk, hogy rendre a kerszteződésben maradtak a pirosban a túloldalra áthajtani kívánó járművek akik a dugók miatt nem tudtak kihajtani a kereszteződésből.Akadályozva a kersztirányú forgalmat.Először jött a sárga csíkozás a forgalomtól elzárt területekkel, de azt nm lehetett mindehol, rendőrök meg nem bírták,most meg lett volna ez.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Tehát, ha nem lesz dugó
Tehát, ha nem lesz dugó (500 Ft / L benzin), akkor oka fogyottá válik a dugódíj. Erről beszéltünk az elején is:)
Igen.Pont erről, csak el
Igen.Pont erről, csak el lett kezdve itt keverve szezon a fazonal.Ettől függetlenül kell, mert így könnyebb bevezetni.Ha sokan eleve leteszik az autót, akkor a bevezetéssel szemben kisebb lesz a társadalmi ellenállás.És azért mert most kevesebb lesz az autó, nagyon szűk látókörű gondolkodásra vallana, ha azt gondolnák, hogy így is marad.Dugót lehet ökrös fogatokkal is csinálni......benzinmotor, meg hajtható mással is nem csak benzinnel.Nézd meg a háború után a benzinhiányban miket találtak ki!Na azokra nem csak én emlékszem.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Itt azert sokmindenbe bele
Itt azert sokmindenbe bele lehet kotni.
Peldal nagyit - ha mar ugye feltetelezzuk a szokasos minimum 200km-es utazast, amit csak autoval lehet eszkozolni - nem latogatja az ember minden nap. Mig az agglobol munkaba bejar a nep, napi szinten. Plusz sokan hetvegen esetleg szorakozni is.
Az is erdekes osszehasonlitas lehetne, ha lennenek adatok, hogy vajon tobben jarnak be BP-re agglobol melozni, vagy tobben jarnak ki BP-rol nagyit latogatni :)
Raadasul az agglosok nagyija is lakhat 200km-re. Hopp, bonyolodik a rendszer...
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Azt kifelejtetted hogy egyre
Azt kifelejtetted hogy egyre többen járnak bpről az agglóba dolgozni. Pl Budaörs.
Sőt, olyan is van aki az agglóból jár Pestre nagyit látogatni.
Igen, rengeteg opcio van.
Igen, rengeteg opcio van. Olyan is van aki pl. nem nagyit latogat, hanem unokat. Melyik a fontosabb? Egyaltalan adjunk-e kedvezmenyt valamelyik utra?
Lenyeg a lenyeg, hogy ez igy nem annyira buli...
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Hát igen, sokan
Hát igen, sokan közlekedünk ilyen-olyan okokból.
Persze megint szivassuk ezek közül azt, aki munka miatt közlekedik. Logikus.
Mint a tömegközlekedési támogatás. Eredetileg arra találták ki, hogy a munkába járó ember be tudjon járni a gyárba. Aztán szép lassan oda jutottunk, hogy mindenki kap, csak éppen az nem akinek kitalálták.
Es aki tavmunkaban dolgozik?
Es aki tavmunkaban dolgozik? Vagy kerekparral jar be? Oket illetne a legnagyobb tamogatas, hiszen se dugot, se szmogot nem generalnak, oszt' nem kapnak semmit.
A mar kiadott tamogatasok amugy remelhetoleg felul lesznek vizsgalva. A MAV-ot is eleg nagy kritika erte nemregiben, mikor kiderult, hogy kb. a csaladtagok kutyajanak exgazdija is kap tamogatast, ugyhogy valszeg lesznek rendbetetelek. Remelhetoleg BKV-nal is.
Ceges autok, ceges benya adocsalasok: ezermilliardos tetelek (kozel 1500 milliard). Szoval lenne honnan bevetelhez jutni, csak kerdes, akarnak-e, vagy kitartanak amellett, hogy a termeszetvedelemtol kell elvenni 1.3 milliardot (a 3-bol), mert nincs penz...
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Úgy van! Falvakban nagyon
Úgy van!
Falvakban nagyon szeretnék 3,5 tonna felett 100-500 Ft / jármű áthajtási díjat szedni, mivel a nagy járművek tönkreteszik a házak előtti füvet, kerteket (nem nagyon számít nekik meddig ér az aszfalt), illetve az ingatlanokban repedések keletkeznek. A forgalmas főút melletti ingatlanok elértéktelenednek. Ezt illene kompenzálni valamivel.
Természetesen a helyieknek ezt nem kellene fizetniük, ők kapnának engedélyt, hogy behajthassanak a faluba ingyen.
Közutakról, közpénzből épített utakról van szó mindkét esetben. Mindkét esetben mérhető, súlyos anyagi kárt okoz az átmenő forgalom. Miért érzem mégis úgy, hogy a falvaknak esélyük sem lesz erre, mert olyan gyenge az érdekérvényesítő képességük?
Angliában találkoztam
Angliában találkoztam vidéken a semmi közepén (Oxfordshire dimbes-dombos falvai közt) olyan híddal valami harmadrendű mellékúton, ahol a mai napig szednek hídpénzt, nagyon komoly 5 penny/autó egységáron (nekem a 18 tonnás vasra volt 20 penny egy átkelés)! Persze máshol is át lehet kelni azon az ökörhugyozásnyi patakon, főútvonalon, de mivel ez egy rövidítés, így ha arra mész: fizess! Kemény 5 pennyt! Nevetséges összeg, de mégis hoz 200 ezer fontot évente annak a kis falunak!
De itt vannak németajkú szomszédaink is, ahol 3.5 tonna felett le sem jöhetsz az autópályáról az ilyen kis településeknél(kivéve célforgalom, persze).
Szóval megoldás létezik a tranzit útvonalak kistelepüléseinek problémáira, csak hát az akarat ugye, az hiányzik..
Dugódíjat mi után kéne
Dugódíjat mi után kéne fizetni? Mert ha belvárosba behajtó autó után, akkor bezony a belvár laki is perkálnának, így pedig nincs különbség az ingázó és az ottlakó közt.
Van különbség köztük:
Van különbség köztük: az ingázó reggel madárcsicsergésre ébred, az ottlakó pedig az ingázó autójának zajára és bűzére.
Aki ott lakik, feltetelezem
Aki ott lakik, feltetelezem kapna behajtasi engedelyt. Mint ahogyan az aruszallitok, mentok, stb is.
Csak kordaban kell tartani az engedelyeket, nemugy, mint a rokikartyat...
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
oks, köszi, ez végül is
oks, köszi, ez végül is jó megoldás, ha tényleg nem szúrják el az engedélyeket.
A belvárosban köztudottan
A belvárosban köztudottan sok idős ember él.
Az ő kölkeik/unokáik, egyéb rokonaik költöztek ki az agglomerációba, akinek a bejutását ily módon nehéz lesz megakadályozni, hiszen nem egy bonyolult dolog átjelentkezni...
Ellenpélda vagyok:
Ellenpélda vagyok: külvárosból költöztem az agglomerációba, a nagyszüleim akik élnek meg szolnokiak. Makimajom, a kelleténél részletesebb a sztereotípiád az ingázókról. Legyen elég annyi h kiköltöztek a városból.
El fogják... Ez
El fogják...
Ez Magyarország.
Ha jól tudom Stockholmban
Ha jól tudom Stockholmban például az ott lakók is fizetnek.
Nem kell külön enegedély,
Nem kell külön enegedély, mert aki itt lakik, azt pl azért nem bírságolják a fizetős parkolóhelyen, mert év elején igényli a állandó lakcíme alapján a helyi parkolási engedélyt.Ez meg benn van a nyilvántartásban, mert a súlyadót a lakhely szerinti illetékesnek kell fizetni.Új ház, vagy tetőtér beépítés estén meg addíg nincs építési engedély amíg meg nem váltanak lakásonként egy parkolóhelyet az önkormányzattól, pár éve 1-1,5 milla/db volt.Nálunk ezért nem lett a tetőtér beépítve, meg ezért szeretnek mostanság mélygarázst építeni az új lakások alá, akkor nem kell váltani és egy autóra fajlagosan olcsóbb.Mélyalapozni meg úgy is kell.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Számomra a cikk abszolút
Számomra a cikk abszolút csúcspontja az alábbi:
Rosta Mariann, a Fővinform vezetője arról számolt be, nem végeznek ugyan forgalomszámlálást, de a befutó adatokból azt a szubjektív következtetést lehet levonni, hogy idén januárban és februárban enyhébb a forgalom a főváros útjain, mint az elmúlt évek hasonló időszakában.
Vajon milyen befutó adatokra gondol?
Szerintem a kezdeti sokk
Szerintem a kezdeti sokk már el is múlt, mert ma rekord hosszú sorokat hagytam állva.
Gyakorlatilag nem látszott az aszfalt a kocsiktól.
--------------------------------------------
Káposztásmegyeri Aszfaltbetyár @ kék Royal fixi
Stump András is írt a
Stump András is írt a témában egy nagyon-nagyon jó cikket:
http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2011/03/02/legyen_ezer_forint_a_benzin/
Ennél a Totalcarnál komoly szellemi teljesítmény gyűlt össze, Bende Tibor talán csak egy kitalált, nem is élő figura, amivel ugratják a népet és közben nagyokat nevetnek.