Mint múltkor is mondtam, mostanában gyakran járom a várost autóval. Ha épp nálam van, be is üzemelem a fejkamerát.
Mivel pont jól jött ki a dolog (sikerült rögzítenem), ezért álljon itt egy kis oktatóvideó:
http://www.youtube.com/watch?v=rDRacDuXUgo
De volt más is, ha már itt vagyok, linkelem.
- Jobb nagyív (érdemes figyelni a videó közepétől, hogy mit csinál):
http://www.youtube.com/watch?v=xEaJcKddaJk
(Hotyhogy, többiek: ÍGY kell elindulni a lámpától :))
- There she goes again ... Get out of my way!:
http://www.youtube.com/watch?v=3Srs3FurZVo
Gyalogátkelőt:
http://www.youtube.com/watch?v=RoWX-YB861o
Botos piros:












Megegy: http://www.youtube.co
Megegy:
http://www.youtube.com/watch?v=RoWX-YB861o
ez meg az én videóm a
ez meg az én videóm a témában: http://www.youtube.com/watch?v=uaF4-HEPQE0
Na jó erre is adok egy
Na jó erre is adok egy piros pontot :)).
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Helló semmi fényezés,
Helló semmi fényezés, mivel nem ismerlek, de ha mindenki így vezetne, a CM-ből önszerveződő túraegyesület válna, szégyenfal, felvonulás, és demonstráció nélkül... Bár tartom valószínűnek, hogy te azért figyelsz gyalogra, bringásra, mert magad is tudod milyen érzés a másik oldal. A videókat, meg egy autós fórumra kellene fellőni, oktató jelleggel :) hogyaszongya: Bringás, gyalog nem ellenség, ember ő is, közlekedik ő is! :) Nemrégiben egy teli szájjal ordító furgonista mondta, hogy amíg én itt bringázgatok, ő dolgozik az autóval. Lehet nem volt neki gyanús a futárzsák. A végén megbeszéltük, hogy kb ugyan azt csináljuk, csak más eszközzel, más méretben, és jó utat kívánva balra el... szerintem ő nem fog többé kormányt ráhúzva lila fejjel ordítani a bringásokkal :) Tényleg ahogy itt írom ezt a hozzászólást, jut eszembe, hogy valami olyan akció kéne, amikor egy rakás kölcsönzős brinyóval valami forgalmas helyen alternatívát adunk az autósnak. Menj bringával tesó! :) Olcsóbb, nem szívsz a dugóban, és frankón karban tart, csak hát az autósokkal vigyázz.... :D Na bocsi a hosszú hozzászólásért, de úgy fest rámjött a reggeli szómenés. :)
Ezüst Mali Ironman, piros Vuelta felni.
Köszi:)
Köszi:)
a harmadiknál mit kell
a harmadiknál mit kell nézni, sajnos nem látom
0:27-nél néni a 6 sáv
0:27-nél néni a 6 sáv közepén bal oldalt.
ez szimplán annak a
ez szimplán annak a következménye, hogy a városba soksávos autópályákat húznak be és a föld alá kényszerítik a lakosokat, ha át akarnak menni a túloldalra. Szerencsére már elindult egy ellentétes folyamat.
Láttál te ott
Láttál te ott autópályát?:) Hol?:)
Btw, ez már tényleg a lustaság és felelőtlenség netovábbja, amikor faszán megáll a 6 sávos út közepén és néz ki a fejéből. Ha valaki meg elbassza, akkor meg csak azért nem fog felháborodni, mert az agyveleje már az aszfalton csurdogál...
Értem én, hogy nehéz neki az aluljárózás és sokkal könnyebb a koporsóban pihengetni. Vagy csak egyszerűen hülye és nem gondolkodik.
Hiába vagyok háborúellenes, nem megyek ki a frontra tollasozni, hgy csakazért is megmutassam. Lehet, hogy rövid bemutató lenne.
Azon a szakaszon pont nem
Azon a szakaszon pont nem aluljárón kéne átjutnia, tehát szimplán emberi butaság.
hf meg viccelődött az autópálya fogalommal :)
~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~
Solo la AS Roma per sempre!
Igazis, valahol kicsit
Igazis, valahol kicsit visszább van zebra.
Azért azon a szakaszon
Azért azon a szakaszon egész komoly városnéző sétát lehet tenni 2 zebra között.
0:20-nál van egy, kb. 60
0:20-nál van egy, kb. 60 méter.
Megérteném, ha autós lenne, hogy leterhelő ennyit sétálni, de egy gyalogosnak? Fitt és egészséges, nem olyan kövér zsírdisznó, mint mi, autósok:)
Szerk: ~100 méter
0:21 a zebra, 0:28 a néni, az 7 sec, 50 km/h-val mentem, ami ~19m/s.
Igen, konkrétan *ez* a
Igen, konkrétan *ez* a néni benézte, mert ott tényleg van egy zebra. Viszont azelőtt milyen hosszú autópályaszakasz van.. a túloldalra születni kell.
Úgy érzem én sem lehetek valami jó kondiban, mert a legtöbb zebrán épp hogy átérek a zöld végére, ha lámpaváltáskor indulok :)
A gyalogos teljesen
A gyalogos teljesen szabályosan közlekedett,persze 6 sávon nehéz átjutni egy menetben.
21(5)a, lakott területen levő főútvonalon az útkereszteződésnél (a járda meghosszabbított vonalában), valamint a menetrend szerint közlekedő jármű megállóhelyén levő járdasziget és az ahhoz közelebb eső járda között (a járdasziget teljes hosszában)
Jó látszik,hogy Berzsenyi utca járdájának meghosszabbított vonalában van.
Azon vitatkozhatunk,hogy a 100 méterre lévő zebra vagy a 70 méterre lévő aluljáró az kielégíti-e a közelben kifejezést. (Természetesen nem)
De ha ennyire zavart az a gyalogos, akkor akár lassíthattál is volna a videó végén mikor sárgára váltott a lámpa.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Természetesen 100 méter
Természetesen 100 méter nincs messze. Ha messze lenne, ti se hőbörögnétek, ha az 1 km-re lévő boltba kocsival megyek, márpedig szerintetek az közel van. Akkor 100 méter még közelebb.
De ott volt 70 méterre az aluljáró. Szóval nem, ott nem mehetett volna át, főleg nem a gépjárműforgalmat zavarva.
Amúgy hova lassíthattam volna a sárga jelzésre?:) Ez nem brinyigli, amivel a 12 méterre lévő lámpa hatalmas távolságnak tetszik. Ha megnézed, a sárgára váltás, és a stop vonal elérése közt eltelt max. 0.8-1 sec. Otthon lemérem neked szívesen frame-re pontosan. Mivel a reakcióidő is kb. ennyi, ezért ha fékezek, akkor a kereszteződés közepén álltam volna meg.
Ja teljesen életszerű,hogy
Ja teljesen életszerű,hogy 20 méter helyett menjen 220 métert vagy 170-et két lépcsőzéssel.
A sárgára sejtettem,hogy ez lesz a válasz :DD.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
(9) A gyalogosnak tilos g)
(9) A gyalogosnak tilos
g) az úttesten áthaladni, ha a közelben gyalogos alul- vagy felüljáró van.
Lehet nem ésszerű kerülni, de eszetlenség 6 sávon keresztülszambázni.
Sárgára mit lehetett volna mást válaszolni?:)
Ezért írtam,hogy
Ezért írtam,hogy vitatkozhatunk a közelben szóról :)).
Leírja a KRESZ mit jelent a közelben? NEM.
Innentől te sem vagy hivatott megszabni meg én sem hány métert jelent.
Szerintem meg nem keresztül szambázott,hanem átment mikor az egyik irányból tiszta volt a 3 sáv és kényszerűen megvárta míg a másik 3 is kiürül.
Egyébként pont az ilyen attitűd miatt én sem vállalnám be.
További kérdés lehet még, hogy bár a lelépéskor nincs elsőbbsége,de ha szabályosan megkezdte az átkelést akkor nem kell-e neki elsőbbséget biztosítani?
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Nincs akkor se elsőbbsége
Nincs akkor se elsőbbsége :)
"(8) A gyalogos olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs, mielőtt az úttestre lép, köteles meggyőződni arról, hogy áthaladásával a járműforgalmat nem zavarja. Nem léphet az úttestre, ha a jármű olyan közel van, hogy annak zavarása nélkül az úttesten átmenni nem tud."
"- Zavarás: olyan magatartás, amellyel valaki másnak a közlekedését nehezíti, a közlekedés más résztvevőit megijeszti, neki kényelmetlenséget vagy kellemetlenséget okoz, magatartásával figyelmét elvonja vagy indokolatlanul leköti (pl. zavar az a járművezető, aki a kürtöt, fénykürtöt, vagy a távolsági fényszórót indokolatlanul használja. Zavar az a járművezető is, aki a járműve sebességével megtéveszti az elsőbbséggel rendelkezőket)."
http://www.kreszdoktor.hu/iii_a_kozuti_forgalommal_kapcsolatos_fogalmak.php
tökjó hogy ezen
tökjó hogy ezen vitatkoztok, de a problémára a megoldás egyszerű: nem kell 6 sávos autópályát építeni a belvárosba.
Nincs autópálya a
Nincs autópálya a belvárosban tudtommal.
A Rákóczi funkcionálisan
A Rákóczi funkcionálisan az :)
a szakirodalomban az ilyet
a szakirodalomban az ilyet városi autópályának hívják. az autópálya tábla nincs kint rajta, de csak éppenhogy!
Rákóczi, Hungária, Alkotás, Váci, stb.
Mégis,hogy tudja ezt egy
Mégis,hogy tudja ezt egy gyalogos megítélni? Egy profi pástiimre gyalognak is legalább 9 mp kell mire átjut a Rákóczin, addig autóval 100 méternél többet meg lehet tenni. Ha itt szabályosan lép le a másik oldal még a Keletinél lehet, amit innen be sem lehet látni.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Ezért van viszonylag közel
Ezért van viszonylag közel a zebra is, meg az aluljáró is.
Én kérek elnézést
Én kérek elnézést akadékoskodásért.
(Csúnya gyalogos,hogy merted rátenni a lábadat a 6 sávos szent úttestre ott,mikor csak fél percet kellett volna ahhoz kerülnöd, hogy a belváros közepén nyugodtan lehessen motorizáltan közlekedni.)
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Átfogalmaznám
Átfogalmaznám inkább:
"Csúnya gyalogos,hogy merted rátenni a lábadat a 6 sávos szent úttestre ott,mikor csak fél percet kellett volna ahhoz kerülnöd, hogy a belváros közepén véletlenül se gázoljon halálra egy szabályosan közlekedő autós."
Azért a záróvonalon
Azért a záróvonalon álló gyalogot elég nehéz szabályosan közlekedve elütni.
Túl sok a baleset, ezen
Túl sok a baleset, ezen belül a gyalogosgázolás is. Még az esélyét se kéne megadni annak, hogy eggyel nőjjön ez a szám.
En osztom a velemenyed az
En osztom a velemenyed az atkelesrol es a szabalyossagrol, de azert akik itt maszkalnak at, azoknal valami tenyleg nem koser.
Van az ugy, hogy tobb megoldas szabalyos, es az egyiknek ertelme is van. Ez is ilyen szitu...
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Engem naponta több ezer
Engem naponta több ezer jármű zavar a közlekedésben. Miattuk kell motoros sávoznom. :-D
a SZEMETEK!!!44 :)
a SZEMETEK!!!44
:)
Nem értem. A másodikban
Nem értem. A másodikban hol a biciklis és a harmadikban hol az indulás (meg a biciklis)?
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
"De volt más is, ha már
"De volt más is, ha már itt vagyok, linkelem."
Az indulás a másodikban van.
ha már oktatóvideó, akkor
ha már oktatóvideó, akkor szerencsésebb lett volna, ha nem feledkezel meg arról, hogy melyik sávban is kéne menned. (ha nem oktatóvideó, akkor is...)
? Melyiknél kéne hol
?
Melyiknél kéne hol mennem?
Ez a baj, hogy észre sem
Ez a baj, hogy észre sem veszed...
36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad.
36. § (4) Lakott területen
36. § (4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.
--
kossuth - himmel.hu
Köszi!
Köszi!
"Más forgalmi sávra
"Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad."
+ Kossuth kommentje.
a Sportcsarnoknál is már
a Sportcsarnoknál is már balra kanyarodtál vagy csak többszáz méterrel később?
"feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza"
ezt hogyan kellene értelmezni?
Úgy, hogy nem tarthatom
Úgy, hogy nem tarthatom fel.
Este felteszem a mai körömet, mert a tegnapinak az eredetiét már töröltem. Amúgy kb. 30 méterrel a felvétel kezdete előtt soroltam át, a zebra lámpa után közvetlen :)
A gyakori sávváltás is
A gyakori sávváltás is veszély kedves maki...
a jobbra kanyarodó sáv miatt egyébként is a belsőben volt érdemes haladni. Utána kisorolni a külsőbe 50 méterre, majd vissza a következő 50-re nincs túl sok értelme szerintem.
Hogy hogyan? Ha te mész 50-el és mögötted 100-al akkor az az elvárt viselkedés hogy félreállsz előle :-) Szerintem józan paraszti ésszel is értelmezhető az idézett mondat és csak trollkodsz :)
-----------------------------------------
Icarus blog
láthatóan itt nem 50
láthatóan itt nem 50 m-ről van szó.
Ha úgy értelmezzük ahogy te mondod, akkor shag hibázott, hiszen jöttek mögötte, és nem állt félre.
Úgyis mondhatnám, hogy teljesen értelmetlen szabály, hiszen nem lehet szabályosan haladni úgy, hogy nem akadályozol senkit, és a sebességlimitet is betartod közben, legfeljebb akkor ha tök üres az út.
A kresz nemcsak kerékpáros szemszögből tartalmaz értelmetlen/betarthatatlan szabályokat. Evvan...
Az idézett szabály
Az idézett szabály szerintem arra hivatott, hogy aki 20-szal akar tökölni, az húzzon ki a külsőbe.
na itt van a baj, szerinted
na itt van a baj, szerinted 20, a másik kedves hozzászóló szerint 50. Mindenki úgy értelmezi ahogy akarja...
Hol látod te azt, hogy
Hol látod te azt, hogy jöttek mögötte és nem állt félre, feltartotta őket? Az látható hogy amikor balra kanyarodott akkor elmentek mellette ami teljesen érthető, lévén hogy neki meg kellett állni a kanyarodáshoz.
Nem teljesen értelmetlen a szabály, csak józan paraszti ésszel kell gondolkodni, felfogni hogy mire vonatkozik és aszerint cselekedni :-)
-----------------------------------------
Icarus blog
Azért ez kezd átmenni
Azért ez kezd átmenni durva szőrszálhasogatásba.
Igen :-) Makimajom unatkozik
Igen :-) Makimajom unatkozik ha valamibe nem köthet bele :-)
-----------------------------------------
Icarus blog
Igazad van, úgy emlékeztem
Igazad van, úgy emlékeztem hogy jóval előbb mennek el mellette, de ismételten megnéztem, és tényleg csak akkor amikor lelassított. Én kérek elnézést...
a videódon látható "vedd
a videódon látható "vedd észre" feliratról eszembejutott pár szegedi példa. mindegyik képen keresztező kerékpárÚT, kerékpárSÁV található, ahol akár negyvennel is lehet rongyolni:
http://www.norc.hu/pano/kX48hjPQ/
http://www.norc.hu/pano/SK4xwGwX/
http://www.norc.hu/pano/19mJ2maL/
http://www.norc.hu/pano/ZUmYLIjy/
http://www.norc.hu/pano/zpC92q4V/
biztos van még pár, de ezek azért jutottak eszembe mert mindegyik helyen ütöttek már el nem egy kerékpárost.
Egyébként ez még talán a
Egyébként ez még talán a legjobb ilyen kereszteződés (amit felvettem), mert van hely megállni és körbenézni, nem lóg ki a kocsi az útra. Másik irányban, másik kereszteződésben jobb kisívnél baromira nem belátható hátra, hogy jön-e bringás :(
A negyedik linkelt helyen
A negyedik linkelt helyen volt a balesetem...
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Az első videó tuti
Az első videó tuti fotosopp. Egyrészt nincs egyetlen autó sem az úton. Másrészt nagyon gyanús nekem az a biciklis, aki eléggé hasonlít Shag avatarjára :)
:D
:D
A Stefániás videóval
A Stefániás videóval viszont elégedett vagyok. :))
Abszolút meggyőző,hogy még véletlenül se használjam azt a hiányosan kitáblázott bringa-gyalogot.
http://tizpercbringa.blog.hu/2011/02/15/stefania_vagdalt_budapest_modra
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Fura, hogy erről van a
Fura, hogy erről van a legkevesebb szó, pedig azt hittem, hogy örülni fogtok neki :) Amikor szó is volt róla, akkor is az én esetleges szabálytalanságom került szóba :)
A másik kettőből is, amik negatív, szabálytalanságot bemutató videók, csak az gerjeszt beszélgetést, ahol a gyalog tilosban jár, életveszélyben. És ott se ő van elmarasztalva.
Na mindegy.
Ma eddig nem volt olyan érdekesebb szitu, de még meglátjuk a hazautat.
Érdekes, hogy sokaknak mennyire csípi a szemét az autó. 2 pozitív és két negatív videó közül az egyik negatív van csak tárgyalva itt. Ott is autóellenes szemszögből. Fura.
Torzít a kép. Arról lesz
Torzít a kép.
Arról lesz diskurzus amiben nincs egyetértés.
Tehát amiről fentebb nem esett szó azzal mindenki egyetért. :-)
Amúgy a videókból tök jól látszik hogy nem is olyan nehéz megadni az elsőbbséget annak akinek jár.
A gyalogosos szituációban
A gyalogosos szituációban nem egyértelmű a helyzet és nyilván az ilyen megátalkodott gyalogosvédő mint én ezt szóvá is teszi :)).
A többi videó tiszta sor. A pozitív példáidat meg is dicsértem :)).
A Stefániás videón egyébként gondolom te valamivel jobban láttad élőben a bringást,mert a kamera szemszögéből tényleg a semmiből bukkant elő. Valamint az is jól látszik, milyen szélesek a sávok. Simán elférne ott egy rendes kerékpársáv.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
- Hazudtam, mégis van a
- Hazudtam, mégis van a délelőtti termésben, méghozzá gyalogos :) Mindjárt feltöltöm :)
- Tudom, köszi :)
- A bringást már 0:10-0:11 körül észrevettem, tudtam, hogy jönni fog. Ha így lennének megoldva a bringautak, semmi baj nem lenne; csak jobb kisívnél: nehéz hátranézni, tükörből meg nem biztos, hogy látszik, főleg éjszaka.
Tényleg, valaki mondja már meg, miért van az, hogy a sok barom (máshogy nem tudom nevezni, esetleg lehet balfasz, ha vulgárisabbak akarunk lenni) felteszi a lámpát. Hátra. HÁTRA! Előre semmit. Persze, ő úgy gondolkodik, hogy úgyis hátulról előzik, onnan látható, előre meg lát a közvilágítástól; de így képtelenség meglátni pl. tükörből.
Szóval amúgy élőben egyrészt azért picivel jobban szembetűnt a bringás, másrészt emiatt számítottam is rá (biciklis sebességét sokan alábecsülik, néha sajnos én is).
Azért ez a "semmi baj nem
Azért ez a "semmi baj nem lenne" erős túlzás.
Az átlag ótós azt is elfelejti hogy 2 másodperce előzött meg egy kerékpárost és már húz is jobbra kis ívben.
Az oké hogy te fél perccel előre tudsz kalkulálni, de te pl. el is tudsz indulni zöldre szóval nem vagy nóóórmális. :-)
Ez a baj! Nem gondolkodnak
Ez a baj! Nem gondolkodnak az emberek. Hibázni lehet néha (NÉHA!), emberi dolog (csak lehetőleg ne nagyot), de amikor tényleg azt nem tudják, hogy 2 másodperc múlva mit fognak csinálni, attól inkább vegyék el a jogsit. Jobb az úgy mindenkinek.
Amúgy sajnos én is sokszor esem ebbe a csapdába, de általában akkor, amikor a megszokott útvonalhoz képest épp másmerre kéne menni. Szombaton kellett volna Blahánál jobbra elmennem a nagykörútra, ehelyett elmentem egyenesen, mert megszoktam, hogy felveszem barátnőmet. Mehettem emiatt egy szép nagy kört :) (Amúgy meg elég lenne Hungária, de hasonló időben végzünk, akkor alap, hogy felveszem).
Azért hátra vesznek
Azért hátra vesznek lámpát, mert
-egy jó hátsó lámpa sokkal olcsóbb, mint egy jó első lámpa
-azt hiszik, hogy a legnagyobb veszély, hogy elütik őket hátulról. Holott ez az egyik legritkább baleset, és az első lámpa sokkal fontosabb (de mivel amúgy is sokkal drágább egy jó első lámpa, mint egy jó hátsó, egy kicsivel drágábban már lehet venni lámpát előre-hátra :) )
Na igen. Gondolom ez a
Na igen. Gondolom ez a réteg nem vezetett még autót. Sötétben. Nem tudják elképzelni, hogy miért kellhet előre is lámpa. "Én látom, akkor ő is lát engem".
Sajnos ezt nem tudom szemléltetni majd kamerával, este elég szar, nem elég érzékeny. Én többet látok mint a kamera, így nem lenne hiteles a felvétel.
Az a rész pont kevésbé
Az a rész pont kevésbé problémás. Egy teljesen bekanyarodott autósnak már csak figyelnie kell, nem a lehetetlen helyzet miatt lesz a baj.
A tapasztalt bringásnak pedig van lehetősége észrevenni a problémát. Mondjuk itt a gond: tapasztatnak kell lenni.
Én speciel naponta használom, pedig nem szeretem. Kátyús, nincs síkosítás-mentesítés, nehéz rá felhajtani (nem szállunk le), a sikán csak rossz időben nem probléma, az első koncertnél szó és terelés nélkül lezárják, leszűkítik.
De mivel ismerem a veszélyeit, ezért használható. Meg elkerülhető az önkényes rendőrökkel a konfliktus.
Egyvalamiben nem jó a Stefániás bringagyász: biztonság.
-
Zsurmi
De kerékpárút-e
De kerékpárút-e egyáltalán? Az Ajtósi felől nincs kitáblázva és a felfestés is lekopott (az tábla nélkül egyébként se ér semmit). Honnan kellene tudnom,hogy a Thököly felől kivan téve a másik iránynak egy bringagyalog tábla?
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
A zebrás egyértelműen
A zebrás egyértelműen fotosopp.
Köztudomású hogy nem lehet észrevenni a gyalogot mert elbújik a fa mögé, ha mégsem akkor ha megállsz neki akkor beléd jönnek hátulról, ha mégsem akkor meg nem indul el a gyalog ezért miatta dugó keletkezik.
Más:
Csak nekem ugrott be a kép a siskamera és az autó egy mondatban szereplése miatt hogy Shag bringás sisakban nyomul a kocsiban? :-D
"Köztudomású hogy nem
"Köztudomású hogy nem lehet észrevenni a gyalogot mert elbújik a fa mögé..."
A második trükkös volt, ott a sövény miatt tényleg nem triviális észrevenni, főleg mondjuk egy gyereket. Nem tudom miért kellett oda az a bokor, de rossz helyen van. De amíg ott van, óvatosan kell megközelíteni a zebrát.
A más:
anyós ülés napellenzőjére van felerősítve:) Egyszer próbáltam sisakban, de túl magasan volt a kamera és mindig bevertem a tetőbe:)
http://www.youtube.com/watch?
http://www.youtube.com/watch?v=gLTWAT8m55c
Itt is van a mai.
Mi arra a garancia,hogy nem
Mi arra a garancia,hogy nem zöldben indult el? ;))
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Aki zöldben indul el és
Aki zöldben indul el és beragad a kereszteződésben autóval, az is szabályt sért :)
8(1)a: a folyamatos zöld
8(1)a: a folyamatos zöld fény szabad utat jelez: a gyalogos az úttesten áthaladhat, b) a villogó zöld fény az áthaladásra engedélyezett időtartam végét jelzi: a gyalogos az úttestre nem léphet, az úttesten levő gyalogos pedig köteles az áthaladást mielőbb befejezni
vs.
9(7) Zöld fényjelzésnél sem szabad az útkereszteződésbe behajtani, ha azt - forgalmi torlódás miatt - a zöld fényjelzés tartama alatt előreláthatólag nem lehet elhagyni.
A gyalogos tehát simán leléphet zöldnél,úgy hogy nem tudja az átkelést befejezni (Rákóczi-Síp utcai zebra). Az autós viszont továbbra is szabálytalan, ha bennragad a kereszteződésben.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Hát, végülis HA még
Hát, végülis HA még zöldben indult el, akkor tényleg sietett:)
Nincs előírt
Nincs előírt minimumsebesség zebrára :P. (Egyébként próbáld ki a Síp utcai zebrát gyalog.)
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Hát a köteles mielőbb
Hát a köteles mielőbb befejezni az áthaladást == sprint :)
Amúgy tudom, engem is idegesít, hogy van olyan zebra amin még én se érek át, hát még egy öreg néni.
Bár a fenti videóban ugye ott van középen a járdaszget, ahol meg lehet pihenni.
A járdasziget mennyivel
A járdasziget mennyivel biztonságosabb a záróvonalnál, ha esetleg jönne egy szabálytalan autó?
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
A járdasziget kb., mint a
A járdasziget kb., mint a járda. Fizikailag is elválasztott, stb. De pl. akkor sincs jó helyen a gyalog a záróvonalon, ha pl. jön egy mentő és vagy ott akar előzni, vagy két sáv közt megy előre, ha épp nincs buszsáv.
Vagy egy hülye
Vagy egy hülye biziklis.
Már csak azért mert én mentem már azon a záróvonalon forgalommal szemben... dugó volt na... muszáj volt ;-)
birom hogy a srác fel van
birom hogy a srác fel van háborodva hogy valaki átmegy elötte az úttesten de teljesen jogosnak érzi hogy mérges gázokat püfőgjön a gyalogosok arcába egész nap...
Kapcsolod ki a gépet, TV-t,
Kapcsolod ki a gépet, TV-t, rádiót...!
Sőt, én biztos vagyok
Sőt, én biztos vagyok benne, hogy egy csomó nejlon csomagolóanyagot kidob a szemétbe, nem használ fonott bevásárlókosarat műanyag szatyor helyett és egy csomószor feleslegesen kapcsolja fel a villanyt. Kb. ennyi köze van az mondanivalódnak a bejegyzéshez.
--------------------------
www.barzongorista.eu
És azt tudtad-e, hogy "A
És azt tudtad-e, hogy
"A kerékpárosok éveken át szerették a környezetbarát címkét aggatni a sportunk bármely részére, és ezt eladni úgy, hogy “kivesszük a részünket”. De a tény az, hogy a kerékpárgyártás erőforrásokat emészt fel, energiát éget, és üvegházhatású gázokat termel. A Trek szerint a vázaikhoz használt egyetlen kiló nyers acél, alumínium vagy karbon előállítása rendre 1.3, 4.6 illetve 5kg CO2-t szabadít a légkörbe.
A Patagonia ruházati cég online Footprint Chronicles oldala ([ökológiai]lábnyom krónikák) szerint egyetlen vízálló dzseki legyártása 3.4kg CO2 kibocsájtással jár a nyersanyagtól a kész termék leszállításáig. Így hát a kerékpáripart zöldként jellemezni relatív dolog, mivel minden alkatrész és kiegészítő széndioxid-lábnyomot hagy maga után."
(Majd nemsoká le lesz fordítva az egész, azt kiposztolom)
Hangulatkeltés. Ha nem az
Hangulatkeltés. Ha nem az lenne, hozna példákat a közlekedési alternatívákról (villamos, autó), beszélne arról, meddig használod, stb
Kóródy Gergely, dunaparti beduin
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Hát a cikk folytatásában
Hát a cikk folytatásában benne van, hogy kb. 90km-t kell lebiciklizni, hogy ledolgozd a benzinfogyasztással (és nem az autó előállításával!) szemben a hátrányodat :)
De majd lefordítom egyszer nemsokára.
Lényeg a lényeg, hogy azért nem minden fekete-fehér.
Van benne arról is szó, hogy a jó bütykös MTB gumik felszántják a nedves talajt.
"Van benne arról is szó,
"Van benne arról is szó, hogy a jó bütykös MTB gumik felszántják a nedves talajt."
A rézágyú is. Le G.Á-nal!
--------------------------
www.barzongorista.eu
Állítólag ezért nem
Állítólag ezért nem lehet legálisan DH-zni a János hegyen. Ott élnek a védett növénykék meg pókok, és rettegnek, mikor jön a következő Maxxis Minion.
huh, még jó hogy nekem
huh, még jó hogy nekem Syncros FLT-m van :D
90 km az lófasz. Az meg
90 km az lófasz. Az meg száz, hogy ha nálunk mindenki biciklivel járna, még lehetne normális autóval is feljönni a hegyre, most meg már a felvezető földutat a legtöbbeknek el kell kerülni, mert szabályos vízmosás
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
A gyalogátkelős videóban
A gyalogátkelős videóban 0:40-nél a fehér autóval (talán Fiat) balra forduló koma is megérne egy fél mondatot.
Láthatóan már indulás előtt mindent megtett, hogy hátrafelé is jól lásson, mondjuk a tükörből, nyilván sokat is néz hátra, és folyamatosan tisztában van vele, hogy mi történik mögötte.
Jééé, esett a hó?:D
Pedig ki se kéne szállnia lekaparni a havat, egy gombnyomás, és leviszi az ablaktörlő meg a fűtés.