"A kerékpárpiac szereplőinek és a legnagyobb alkatrészgyártóknak címzett nyílt levélben próbálja egy spanyol forgalmazókból és kerékpárboltosokból álló tömörülés rávenni az érdekelteket, hogy ne szolgálják ki alkatrészekkel a világ szinte összes országába szállító nagy webshopokat.
A kampány élén egy Christian Tidow nevű úriember áll, aki az általa képviselt kereskedők álláspontját az www.antichainreaction.com honlapon fogalmazza meg. Itt konkrétan azt olvashatjuk, hogy a nemzeti piacokon tevékenykedő forgalmazók és kiskereskedők egyre kevésbé tudnak, illetve nem is igazán akarnak versengeni az immár a világ minden szegletébe postázó nagy online webshopok ellen.
A nyílt levél szerint ez már csak azért sem lehetséges, mert a kereskedőnek/forgalmazónak a raktározás, a bemutatótermi vagy bolti promóció, a termék a helyi piacon történő marketingelése konkrét költségekkel jár, amit valahonnan ki kell termelni. Mindemellett méltánytalannak tartják, hogy a nagy alkatrészgyártók a márka és az egyes termékek népszerűsítése érdekében végzett promóciós tevékenységüket nem becsülik meg. Szerintük, ha megbecsülnék fáradozásaikat, akkor nem szolgálnának ki olyan webshopokat, akik az ő „felségterületükön” terítik töredékáron a hivatalos helyi forgalmazóval is rendelkező termékeket.
Egyértelmű bűnösök is kikiáltásra kerülnek: az alkatrészgyártók (az előzőekben ismertetett okok miatt), illetve a kerékpáros média, akik helyet adnak a globálisan terjeszkedő webshopok hirdetéseinek. Diszkrét fenyegetés is elhangzik: „Ez elfogadhatatlan, én nem engedhetjük meg, hogy ez továbbra is így folytatódjon.” Aztán a nyílt levél legvégén a szerző egyben ki is húzza a méregfogát az egész történetnek, amikor fontosnak tartja leszögezni: „A fogyasztó ott vásárol, ahol akar. Egy adott márka, forgalmazó vagy bolt bármit szabadon eladhat vagy vásárolhat bárkitől.” Ez némileg ellentmondásban áll a nyílt levél korábbi megállapításaival.
Érdekes adalék, hogy bár a www.antichainreaction.com konkrétan nem nevez meg első számú közellenséget (a honlapcím persze árulkodó lehet), a jelen hír alapját képező Bike Europe szakmai portál által publikált cikk viszont egyértelműen az ír Chain Reaction Cycles webshop elleni támadásnak véli a dolgot. Ennek ellenére tévesen „chainreaction.com” nevet említenek a címben és a szövegben egyaránt, amit a nemzetközi média egy része egy az egyben át is vett. A kérdéses domain mögött viszont egy amerikai kiskereskedő áll, így ezzel okoztak egy kis pluszmunkát szegény mit sem sejtő boltosnak… A valószínűsíthető címzett, a Chain Reaction Cycles amúgy egy immár 25 éves vállalkozás, amely egy kis családi tulajdonú kerékpárboltból nőtt mára a világ legnagyobb bringás webshopjává.
Ennyit mára a kerékpáripari bulvár világából.
Forrás és fotó: www.bike-eu.com"
http://bikemag.hu/magazin/hirek/a-spanyol-forgalmazok-nyilt-levelben-pro...












Hát nem ez lett a CM
Hát nem ez lett a CM sikertémája :)
Amúgy tényleg elindult a
Amúgy tényleg elindult a láncreakció, a termelés, tervezés elkerült innen, és lassan a forgalmazásból sem a helyiek fognak megélni.
Én igyekszem a helyi ipart támogatni vásárlásaim során, ugyanakkor nem látom a kereskedelem értéktermelő mivoltát. Miért jobb ha drágábban veszem meg ugyanazt a terméket? (Több munkahely nem lesz, mert amennyivel csökken az eadók száma, annyival kell hogy nőjön a postai, csomagküldő alkalmazottak száma.)
Kivételt képez persze ha valamit megtapogathatok egy boltban, ahol a kereskedő nem kíván a sunyiba ettől, és ezért adott esetben kiadok párszáz forint többletet. Nyilván sokezer forint különbözet esetén már enm adnék ajándékpénzt senkinek.
"mert a
"mert a kereskedőnek/forgalmazónak a raktározás, a bemutatótermi vagy bolti promóció, a termék a helyi piacon történő marketingelése konkrét költségekkel jár, amit valahonnan ki kell termelni."
Namost amikor az utóbbi időben bármivel felkerestem a helyi bringaboltot - tettem ezt csupán azzal a szándékkal, hogy őt támogassam, mert arra már régesrég rájöttem hogy webshopból rendelni egyszerűbb és olcsóbb -, nagyrészt az volt a válasz, hogy nincs, de tudnak rendelni.
Mondom azt én is tudok...
nemcsak a hely a probléma a
nemcsak a hely a probléma a kiskereknél, hanem a tőke is.
te, mint helyi boltos, bemész a nagykerbe, megveszed azt a rengeteg típust, színt, méretet, ami van, beteszed a boltodba és tegyük fel, el is fér.
aztán a felvásárolt termékek nagy része nem kel el hónapokig, sőt 1-2 év alatt sem, mert nincs rá igény, azon kívül, hogy néha megnézik esetleg. a pénzed benne áll, de a termék csak ott porosodik a polcon/falon.
vagy te, mint kisker, kinézed azokat az alkatrészeket, amikre várhatóan nagyobb igény lesz, azokból alakítod ki a boltod készletét és ha szerencséd van, veszik is szépen, el is fogy. ezen kívül ha néha jönnek spéci igénnyel, akkor tudsz mutatni katalógust, hogy igen, létezik, x idő múlva tudunk belőle hozni.
ha sok pénzed van, ami nem baj, ha évekig áll az eladatlan készletben, akkor te, mint kisker, választhatod az első utat. de ha kevesebb, akkor a másodikat fogod. vagy ha még kevesebb, akkor a harmadikat. pl egy webshopot üzemeltetsz, ahol gyakorlatilag alig van készlet, mindent a nagykerből hozol, amint igény mutatkozik rá.
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
de hogyha egyszer a webshop
de hogyha egyszer a webshop életképes, a kisker boltok pedig nem, akkor miért az a megoldás, hogy betiltjuk az elsőt?
a webshop sem életképes
a webshop sem életképes kisbolt nélkül.
betiltani viszont nem kell, az szerintem nem megoldás.
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Azért azok akik
Azért azok akik hosszútávon gondolkodtak időben léptek, és webshopot is létrehoztak. A mai informatikai rendszerek pont a fentebb vázolt "beszerzési kockázatot" küszöbölik ki, persze csak ott ahol valaki elhatározza hogy létrehoz egy ilyet, illetve van hozzá pénze.
Én sem tiltanám be, a kereskedelem változó haszonrátája eddig egy szükséges rossz volt amit nem lehetett megkerülni. H aminden olcsóbb lesz, és sokkal több lesz a bringa, még akár többet is fognak keresni a kis boltosok a javítással. Pld kopenhágában minden sarkon van egy bringaszervíz/bolt, és láthatóan van munkájuk.
Egyébként szerintem egyik
Egyébként szerintem egyik kiskert sem akadályozza senki abban ,hogy ők is értékesítsenek weben, kiszállítással.
És máris lőve a webshop előnye.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem
Wad
Szerintem ez ott bukik, hogy
Szerintem ez ott bukik, hogy a gyártók a kis kereskedőknek adják drágábban a termékeket, a nagy webshopok viszont képesek komolyabb engedményeket is kialkudni.
Viszont nekik is
Viszont nekik is szélesítheti a vevőkörüket, az meg nyereség.
Egy nagykeráras webshopnál talán drágább (tapasztalatom szerint ez sem mindig igaz), de a bezuhanó vevőmennyiséget növeli, olyanokat is elérnek, aki sose jönne oda, tehát mindenképpen jobb a helyzet.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem
Wad
Nem hiszem hogy a személyes
Nem hiszem hogy a személyes vásárlás és a webshop egymást kizáró pontok lennének.
Más dolog bemenni egy kerékpárboltba, megnézegetni, megtapogatni az alkatrészeket, SZAKÉRTŐ TANÁCSOT kapni, megint más agyonismert tucatalkatrészeket pikkpakk megvenni netről.
Természetesen az utóbbi áruk piacát kiveszi a kerékpárboltok kezéből, de az elsőben leírt fíling és szakértő segítség is mindig rendelkezni fog vevőbázissal.
A webshopok szorítása talán még pozitív hatással is lehet, mert rákényszeríti a boltokat, hogy megfelelő plusz szolgáltatással honorálják vevőbázisukat.
A nem hozzáértő, nemtörődöm eladók például egy olyan pont, ami feleslegessé teszi a kerékpárboltot a webshophoz képest.
Itt kellene vmit lépni.
És persze nagy előnnyel rendelkeznek a bolt+szervíz kombók.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem
Wad
épp ez a gond, hogy a
épp ez a gond, hogy a boltokban csak az "agyonismert tucatalkatrészeket" tudod megtapogatni...
Azért ott is van (lehet)
Azért ott is van (lehet) szerepe annak, ha az eladó igazi szakmai segítséget tud adni.
Mindenképpen ez lehetne a boltok előnye. Csak ehhez olyan bolt, olyan eladók kellenek. Aki ezt nem tudja nyújtani, jogosan fog kihalni.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem
Wad
Én nem így látom. A neten
Én nem így látom. A neten kikereshetek egy terméket, vagy sokat, találhatok olyat, amiről még nem is hallottam. Fórumokon, véleményező oldalakon nem egy érdekelt, hanem néhány, vagy nagyon sok felhasználó tapasztalatát olvashatom el. Szintén terméktől függően találok majd "boltot" ahol megveszem, de lényeges különbség, hogy a legolcsóbb megtalálása sok esetben csak néhány kattintás.
Egy boltban mindezt nem kapom meg, mert egy eladó képtelen rá, hogy a sok alkatrész minden elfajzásáról információi legyenek. Azt akarja eladni, amije van, amit promótálnia kell, vagy amiben ő bízik, ismer.
De helyette kaphatok mást, pl. időt, hogy ne én keresgéljek, ne nekem kelljen értenem is hozzá. Pl. kompatibilitási problémák. Nincs meglepetés, mert ha nem jó visszaveszik, vagy eleve nem azt rakják rá. Pl. nekem aránylag kis vázam van és van valami konzol a hátsó háromszögön, nem tudom mire való, de e két tényező (meg a 700C kerék) együttesen azt eredményezi, hogy nem minden csomagtartó megy rá, vagy lesz vízszintes... Egy olyan apróság, amire én nem is figyeltem volna, de a zöldpontban, csak ránéztek, és mondták... ez meg ez nem lesz jó, de ha nem hiszem megmutatják... ez jó (de csúnya).
Vagyis szerintem nem teljesen azonos a célközönség. Nyílván van közös metszet, ami fájhat boltosoknak, de akkor inkább találjanak ki valami specifikusat. Szerintem. Úgy is ez lesz, mert a panaszuk nem hiszem, hogy sokat ér.
Beke Dávid
Tulajdonképpen enyhén
Tulajdonképpen enyhén eltérő-átfedő szempontok alapján, de azonos a véleményünk, a webshop elvisz x %-ot, de mindenképpen megmarad a boltok közönsége is, mert sok dologban az a praktikusabb vagy legylábbis más érzés.
Én spec szeretek akkor is bemenni bringásboltba, ha nem veszek semmit, de ennek feltétele, hogy tényleg bringabarát, bringás, szakértő eladó legyen, akivel egyértelmű vásárlási szándék nélkül is jól el lehet beszélgetni. És jó boltosnak tudnia kell, hogy ebből is gyakran vásárlás lesz.
Na ezt sem tudja egy webshop.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem
Wad